بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 117
آخرین ویرایش:

devil girl

کاربر سایت
Jun 11, 2008
2,703
نام
4tous4
سؤال خوبی پرسیدید! خوب اول یکم از شرایط پیش اومده میترسیدم، بعد همون روز اول میرفتم پی یک راه فرار از جهنم موجود، نه اینکه با آرامش بشینم پیش خودم بگم: همه چی آرومه... . بذارید ریشه‌ای بررسی کنیم، سعی میکردم هنگام خرید خونه الکی عاشق یک اتاق ساده نشم که متحمل این همه بلا باشم! سعی میکردم دو سال خودم رو تو یک اتاق زندانی نکنم که از این راه احساس آرامش کنم! سعی میکردم تعاملم رو با اجتماع بیشتر کنم تا افسرده نشم تا اینکه بتونم درست فرق بین توهم و واقعیت رو درک کنم و ... .
عه اجازه بدین ! در واقع اگه تحلیل لویال عزیز (امیر حسین خان) رو خونده باشین به جواب این سوالاتون برای حالات خاص هنری پی می برین : هنری به نوعی در شوک بود ! قبل از اینکه در اتاق 302 ساکن بشه شخص اجتماعی بوده و سعی می کرده که بیشتر اوقاتش رو با خانواده و دوستان بگذرونه اما زمانیکه برای پیدا کردن اندکی آرامش وارد اتاق 302 میشه احساس خاصی اونو فرا می گیره هنری که فرد اجتماعی بوده به طرز شگفت آوری گوشه نشین می شه اتاق اون رو به تنهایی و انزوا سوق میده به طوریکه حتی هنری هم متوجه این تغییر رفتار ناگهانی خودش نمیشه ! اگه به مجله های روی میز هنری (که احتمالا مربوط به شغلش میشه حالا یا عکاسی یا روزنامه نگاری) متوجه میشین که هنری حتی سرکار هم نمیره و بیشتر وقتش و شاید هم تمام وقتش رو در اتاق سپری می کنه و اصلا هم از این وضع گله و شکایتی نداره
تا اینکه کابوسهای ترسناکی می بینه ! اول فکر می کنه که واقعیت دارن اما زمانیکه به طور ناگهانی از روی تخت خوابش بلند میشه یقین پیدا می کنه که خواب میدیده ! تا اینکه یه روز که باز هم از یه کابوس دیگه بیدا می شه متوجه قفل و زنجیر شدن در اتاق 302 شده ! هنری شوکه میشه به حدی که سعی می کنه به انکار برسه (نه این یه خوابه !!!! من حتما یه راهی برای بیدار شدن پیدا می کنم!) اجازه بدین به مقاله ی تحلیلی لویال عزیز برگردیم :

* علت سکونت Henry در اتاق 302 برای بسیاری معما ماندهاست. اجازه دهید آن را بررسی کنیم. Henry به محیط پیرامونش اهمیت میدهد. بامشاهده عکس های او متوجه میشویم دوران کودکی شادی را سپری کرده است. Henry به مناطقمختلف سفر کرده و حتی از سایلنت هیل هم بازدید کرده بود. طبق شواهد او شخصیت هُنریدارد. احتمالا میدانید این دسته افراد توجه زیادی به احساسات و عواطف دارند و بهخوبی با آنها ارتباط برقرار کرده و به آنها ارج مینهند. اتاق 302 مرکز و کانوناحساسی قوی و بنیادین بوده است و آن هم چیزی به جز عشق نیست! شاید این اتاق حوادثمخوفی را به خود دیده باشد ولی شایان ذکر است Walter در طول این مدتسراسرمحبت خرج آن کرده بود. Henry طی بازدید از آپارتمان به شکل عجیبی شیفته حالو هوای اتاق 302 میشود و آن را اجاره میکند. با این حساب Henry فرد انتخابشده و خاصی نبوده بلکه چرخه روزگار او را به اینجا میکشاند.

* Henry از 2 سال پیش زندگیشدگرگون شد. پیش تر او مدام سعی میکرد به مناطق مختلف سفر کند و از مناظر طبیعی عکسبگیرد. اوضاع به همین صورت بود تا اینکه او در اتاق 302 ساکن شد. حال دیگر Henry آدمی گوشه گیر است. او ارتباط چندانی با همسایگان ندارد و اغلبوقت خود را به تنهایی در اتاقش سپری میکند. بسیاری از افراد در مورد شغل او کنجکاواند. از قرار معلوم او شغل خاصی ندارد یا حداقل شغلش نیاز به رفت و آمد ندارد. Henry شخصیتی ساده زیست دارد و این را می توان از نوع و روش زندگیشمتوجه شد. به نظر شما آدمی پول دار در آن آپارتمان های فرسوده زندگی میکند؟! زندگیاو بسیار ساده و بدون تجملات است. Henry عقاید خاصی دارد و سعی میکند از حداکثر امکانات موجود، هرچند اندکو محدود، تنها جهت آرامش خاطر خود استفاده کند. حال اجازه دهید نگاهی به میز اوبیاندازیم. بر روی میز قلم، خط کش، چند دفتر طراحی و تعدادی کتاب وجود دارد. شاید Henry نویسنده و یا طراحی بوده که سفارشات مجلات مختلف را تهیه و ارسالمیکرده است. اطلاعات بیشتری در مورد موجود نیست ولی به هر حال شغل Henry هرچه بوده با هُنر سروکار داشته زیرا با شخصیت وی سازگار است وهمچنین این دسته از کارها را می توان در خانه هم انجام داد.

* نوشته بر روی درب را به خاطر بیاورید؛ Walter از Henry میخواهد کهاز اتاق خارج نشود. این نوشته شباهت زیادی به علائم هشدار دهنده یتیم خانه دارد.این تابلوها در ضمیر ناخودآگاه Walter قرار گرفتند و بههمین سبب او هم آنها را در دنیایش قرار میدهد. البته این هشدار نباید برای Henry چندان ترسناکباشد زیرا او طی 2 سال گذشته خود را در اتاق حبس کرده بود. اما نکته اینجاست که Henry ناگهان متوجهتغییرات عجیبی میشود که در او شکل گرفته بود. در واقع فضا و نیروی اتاق طی 2 سالگذشته گوشه گیری و تنهایی را به او القا کرده بود. حال مرحله آخر قتل های Walter فرا رسیده واو بازی را با سیلی محکی شروع میکند. [/QOUTE]

خب این قسمتی که بولد کردم نشون میده که هنری یهو متوجه این شرایط عجیب خودش شده ! پس شوکه شده ! شاید هم می خواد خودش رو گول بزنه ! به نظر من هر کس دیگه ای هم جای هنری بود همینطوری میشد ، اتاق اونو تسخیر کرده بوده اونو در برگرفته زندگی و خصوصیات اخلاقیش رو تغییر داده (شاید نوعی دستکاری در ضمیر نا خود آگاه هنری بوده باشه ) به هر حال هنری هنوز هم از حوادثی که در اطرافش می گذره متعجبه ! و تا انتهای بازی وقتی که متوجه جو سنگین اتاق میشه و برای ازادی خودش تلاش می کنه این حس شگفت زدگی و تعجب رو با خودش داره .
البته این هیچ ربطی به IQ هنری نداره ! شاید هنری EQ ضعیفی داشته باشه (البته این قسمت حرف من در تناقض تحلیل لویال هست چونکه من دارم میگم هوش عاطفی هنری ضعیف بوده) هنری از اون دسته آدمایی هست که اگه توی محل زندگیش آتشسوزی رخ بده تو همون 15 دقیقه ی اول که خیلی هم حساس هست فقط به شعله های آتش زل می زنه اما بعدش.... زمانیکه تونست بر احساساتش مسلط بشه شاید خیلی سریعتر از آدمای دیگه برای خاموش کردم آتش اقدام کنه اما نکته ی مهم اینجاست... اون 15 دقیقه ی اول خیلی حساسه !
به هر حال با شما در این که هنری خیلی خوش شانس بود و تونست از دست والتر فرار کنه موافقم
در واقع هنری ورژن ضعیف شده والتر بود، والتر به چند متر زنجیر احتیاج داشت در صورتی که هنری حداقل فقط برای خودش ضرر داشت.
نه با این یکی موافق نیستم ! هنری درسته که ظاهری شبیه به کودکی والتر رو داشته اما از نظر خصوصیات اخلاقی اصلا مثل والتر نبوده !(البته اینی که گفتم مربوط میشه به قبل از سکونتش در اتاق 302) بعد از اون از اونجایی که هنری در ضمیر ناخود آگاهش مدام با ضمیر ناخود آگاه والتر در ارتباط بوده ! خب مسلمه که تا حدودی دیوانگی و جنون والتر بهش سرایت کرده

:-o خو حالا خوبه یه چاقو میوه خوری با خودتون حمل میکنید، اونقدر ها هم اوضاعتون وخیم نیست.
اتفاقا بر عکس، شما مازوخیسم نداری... شما به نوعی مبتلا به هیولاآزاری (Monster-ism) هستی...
شاکی نشوها، منظورم اینه که انتخاب کارد میوه خوری کُند رو میشه از این جنبه هم بررسی کرد که می خوای اون هیولاهای تق و لق Silent Hill رو با زجر سلاخی کنی... ;)
فکرشو بکنید بچه ها...
یکی بیاد سر این کله هرمی رو با کارد میوه خوری کُند بخواد از بدنش جدا کنه....
اوه اوه اوه...

چاقو ی میوه خوری هم خوب است ولی اگر با ان با کله هرمی بجنگی به تو پیشناهاد میدم یک صلا حه قوی تر هم برداری چون بعدش باید با عزرائیل بجنگی:ddevil girlعزرائیل منتظره ببینم چقدرdevil هستی:))
در جواب علی آقا :
مگه شما می خواین بدون وسیله برین سایلنت هیل ؟! :d اتفاقا دیشب داشتم به این فکر می کردم که اگه حتی همون چاقو رو هم با خودم نبرم چه کیفی میده! همش فرار :))
در جواب لئون عزیز:
ای بابا شما از کجا فهمیدی من مانستریسم دارم :d دقیقا یکی دیگه از دلایل انتخاب چاقوی کند هم همین بود انقدر دلم می خواد سر اون پرستارا رو باهاش ببرم ;;)
در جواب آقا شهاب:
من گفتم که مازوخیسم دارم خیلی خوشم میاد حس اون شمشیر کت و کلفت کله هرمی رو وقتی تو روده هام می چرخه و پاره و پوره شون می کنه حس کنم ! باید حس جالبی باشه ! البته خوب من با عزرائیل رفیقم این حرفا رو نداریم با هم ;)
 
آخرین ویرایش:

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
بچه‌ها این عکس رو تو F دیدم، کامنتش هم جالب بود.
نوشته بود اگر قرار باشه یه قربانی بیچاره تو سایلنت هیل باشید و برای دفاع از خودتون فقط بتونید یک اسلحه حمل کنید کدوم یکی رو انتخاب میکنید؟(مبارزه با کله هرمی رو هم در برنامه داشته باشید:d)
14hsdaz0lrywgtnmmh6i.jpg

نظر شما چیه؟ من خودم تبر رو ترجیح میدم!
بنده چون اصولاً از تبادل نظر هستم، سعی می‌کنم با گفتگو مشکل رو حل کنم:d
پس علی‌جان زحمت بکش یه خودکار هم برای من اضافه کن.
راستی مسعود تحلیل SH 3 ول شده ها.... مگه نه؟ چرا دیگه ادامه نمی دیم...؟
موافقم. کلاً فراموش شده بود. :d خیلی باحالی عزیز دلم.:-*
با این حساب،‌درباره‌ی Heather‌ مطلبی ناگفته‌ای اگه مونده بفرمایید که بریم سراغ بعدی.
=======================================================================================
بنده با این تبادلات دل و قلوه مشکلی ندارم فقط مواظب گل و شادی پس از گل باشید!:d
 
آخرین ویرایش:

Leon.Fox

کاربر سایت
Oct 31, 2011
2,044
نام
Leon
سلام بچه ها، به خاطر اسپم عذرخواهی می کنم... اما...

یلدای همتون پیشاپیش مبارک... امیدوارم فوق العاده ترین ساعات، در طولانی ترین شب سال، در کنار عزیزترینانتون به بهترین نحو سپری بشه...
این شب آریایی مبارک...

:clover:
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
سلام بچه ها، به خاطر اسپم عذرخواهی می کنم... اما...

یلدای همتون پیشاپیش مبارک... امیدوارم فوق العاده ترین ساعات، در طولانی ترین شب سال، در کنار عزیزترینانتون به بهترین نحو سپری بشه...
این شب آریایی مبارک...

:clover:
هرچند در کل کمتر از 1دقیقه طولانی‌تره:d ولی بنده هم تبریک می‌گم.
========================================
================================================ =================================================
1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 7 و 8 و 9 و 10 و 11 و 12 و 13 و 14 و 15 و 16 و 17 و 18 و 19 و 20 و 21 و 22 و 23 و 24 و 25 و 26 و 27 و 28 و 29 و 30 و 31 و 32 و 33 و 34 و 35 و 36 و 37 و 38 و 39 و Endings و Extras
==========================================
==== =========================================

Silent Hill 1: Original Memories
#18

شاید خیلی از شماها با من هم‌عقیده باشید. هولناک‌ترین لحظه‌های تاریخ گیمر بودنم را در این مسیر تجربه کردم.
تجربه کردن محیط بیرونی‌ِ شهر در OtherWorld. فنس‌ها و بن‌بست‌ها و توربین‌های غول‌پیکر.
sh1_screen_41.jpg

واقعاً نفهمیدم چجوری به بیمارستان رسیدم.

albums3728-picture53547.jpg
امیدوارم لیزا اونجا باشه.
11_16_29_33.jpg
جانِ هری!
11_16_29_56.jpg
لیزا ...
البته این حرف هری دلیل داره.
11_16_29_59.jpg

ولی انگار لیزا خیلی بیشتر، از دیدمون خوشحال شده. حتی با این گرافیک هم میشه ترس رو تو صورت لیزا دید.
albums3729-picture53839.jpg

لیزا حق داره بترسه. به نظر منم بزرگ‌ترین ترس‌ها، ترس از تنهایی‌ست. ترس برادر مرگ است.
11_16_30_04.jpg
آروم باش لیزا! ما دیگه پیشت هستیم.
albums3745-picture53840.jpg

و هیچ نیت بدی هم نداریم.
albums3745-picture53841.jpg

هری، لیزا رو با کتابچه‌ی راهنمای شهری اشتباه گرفته.
11_16_30_17.jpg
چشم‌بسته غیب گفتی لیزا؟ خب اینو که خودمون هم از روی نقشه می‌دونستیم.
albums3745-picture53842.jpg

اگه راهش باز بود که سراغ تو نمی‌اومدیم.
11_16_30_25.jpg

بن‌بست کامل؟!:(
انگار واقعاً بیش از حد ازت انتظار داشتیم لیزا! هر چند داشتن همچین انتظاری از کسی که از ساختمان محل کارش بی‌خبره واقعاً بیجاست.
11_16_30_27.jpg
حالا تو مطمئنی لیزا؟ یه خورده بیشتر فکر کن. همیشه باید یه راه دیگه باشه.
albums3745-picture53843.jpg

می‌دونستم. همیشه یه راهی هست.
11_16_30_38.jpg
خب چی یادت اومد؟
11_16_30_44.jpg

بالاتر از مدرسه. همون جایی که جرات نکردیم بگردیمش.
خب! ادامه‌ش لطفاً! داریم بهت امیدوار میشیم.
albums3745-picture53844.jpg

یک تونل زیر اونجاست؟:-o
11_16_30_53.jpg
خب این تونل تا کجا امتداد داره؟
11_16_30_57.jpg

چاره‌ی دیگه‌ای داریم هری؟
11_16_31_03.jpg
لیزا حق داره. گفت که فقط در مورد اون تونل شنیده.
11_16_31_07.jpg
رد شدن از فنس مشکل خاصی نیست. اما دلیل اینکار شک‌برانگیزه.
albums3745-picture53845.jpg
دیدی گفتم. هستیم تا آخر!
11_16_31_14.jpg
چی شد یهو؟ لیزا!
albums3745-picture53846.jpg
اما تو که این همه مدت اینجا تنها بودی.
11_16_31_21.jpg

چه انتظاری از هری داری؟
امیدوارم هری گول لیزا رو نخوره!
albums3745-picture53848.jpg
اوه! نه خدایا! این هریِ ... (بوق)! این پیشنهاد بی‌شرمانه؟!
البته اون جمله‌ی لیزا همین جواب رو می‌طلبید.
11_16_31_26.jpg
اگه به هری شک کردید براتون متاسفم. گفتم که. هری هیچ نیت بدی نداره.
نیتش محافظت از لیزاست.
خودت توضیح بده هری!
albums3745-picture53847.jpg
هری جوگیر نشو! ما تو محافظت از خودمون درموندیم. دیگه همراه که بماند.
خدایا خودت یه کاری بکن!
11_16_31_34.jpg

خدایا چه زود حاجت دادی
emot-hurr.gif

11_16_31_39.jpg
شاید حتی اگه بخوای هم نتونی اینجا رو ترک کنی لیزا!
تو که اینهمه مدت اینجا تنها موندی. یه کم دیگه دندون رو جیگر بذار.
albums3745-picture53849.jpg

شریل رو که پیدا کردیم سریع برمیگردیم پیشت.
11_16_31_54.jpg

لحن ملتمسانه‌ی لیزا نشون میده که حرف‌های دلگرم‌کننده‌ی هری موثر نبودن.
albums3746-picture53850.jpg

سرش رو پایین میندازه و روش رو از هری برمی‌گردونه.
albums3746-picture53851.jpg

و با حالت ترحم‌انگیزی به سمت دیگه‌ی اتاق میره. پشت به هری. انگار که داره به هری میگه: باشه، برو!
albums3746-picture53852.jpg

و لحظاتی بعد،‌صدای باز و بسته شدن در.
هری باز هم لیزا رو ترک کرد و لیزا موند و حوضش ... ببخشید! تنهاییش!
11_16_32_11.jpg
===================================
تو لحن لیزا میشد فریادِ درخواست از هری رو شنید. درخواستی که در قالب وسوسه و ترحم‌خواهی بیان شد اما به نتیجه نرسید.
هری رفت چون ماموریت مهم‌تری داره. لیزا تنها موند؛ بدون همراه.
شاید این تنهایی برای لیزا هم مفید باشه تا بیشتر به خودش و گذشته‌ش فکر کنه. تا شاید بتونه با جستجوی گذشته‌ش مخاطب اصلی‌ِ درخواستش رو پیدا کنه. درخواستی برای همراهی.
 
آخرین ویرایش:

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
سلام درود بر همه عزیزان
@devil girl
آتوسا خانوم بازم قانع نشدم، هنوزم رو دیوونه و روان پریش بودن هنری تأکید دارم، ولی دلایل اصلیم رو میگذارم برای وقتی که در مورد شخصیت‌های نسخه چهارم بحث میکنیم بگم.

شاید خیلی از شماها با من هم‌عقیده باشید. هولناک‌ترین لحظه‌های تاریخ گیمر بودنم را در این مسیر تجربه کردم. واقعاً نفهمیدم چجوری از فروشگاه به بیمارستان رسیدم.
هر کسی تو این قسمت از بازی دچار هیجان و ترس نشده باشه بی شک مثل هنری انسان شنگول و خوشحالیه! :d
 

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
سلام درود بر همه عزیزان
@devil girl
آتوسا خانوم بازم قانع نشدم، هنوزم رو دیوونه و روان پریش بودن هنری تأکید دارم، ولی دلایل اصلیم رو میگذارم برای وقتی که در مورد شخصیت‌های نسخه چهارم بحث میکنیم بگم.

خوشحال میشم دلایلتون رو بشنوم.
 

devil girl

کاربر سایت
Jun 11, 2008
2,703
نام
4tous4
سلام درود بر همه عزیزان
@devil girl
آتوسا خانوم بازم قانع نشدم، هنوزم رو دیوونه و روان پریش بودن هنری تأکید دارم، ولی دلایل اصلیم رو میگذارم برای وقتی که در مورد شخصیت‌های نسخه چهارم بحث میکنیم بگم.


هر کسی تو این قسمت از بازی دچار هیجان و ترس نشده باشه بی شک مثل هنری انسان شنگول و خوشحالیه! :d

خوشحال میشم دلایلتون رو بشنوم.
بعله من هم مثه لویال جان منتظر جواب و دلایلتون هستم
 

Kiti Neko

тесн теαм
کاربر سایت
Jun 1, 2011
1,602
نام
αмιг
سلام به همگی
اول یه نکته رو بگم، اگه میشه کمتر قربون صدقه ی همدیگه بریم و بیشتر بحث رو دنبال کنیم، مرسی
یه راست میرم سراغ هنری چون واقعا از سایلنت هیل بازها ناامید و دلگیر شدم، من اینقدر SH4 رو دوست دارم که تا حالا حدود 8 بار بازی کردم و واقعا به حرکات هنری دقت کردم، هنری نه دیوونه ست، نه روانیه، نه شیرین عقله، نه شوته و نه ... . هنری یه آدم پخته، با هوش، زرنگ و با عرضه، عاقل و البته خونسرد هستش. بزارید از اول بازی وقایع رو دنبال کنیم:
هنری خواب وحشتناکی میبینه و وقتی از خواب بیدار میشه درحالی که روی تختش نشسته پیش خودش میگه که چه خواب بدی دیده، سپس تلفنش رو بر میداره و شماره ی یه جایی رو میگیره و وقتی میبینه که نمیگیره میگه: Still not working، پس اینجا لازم نیست تعجب کنه، چون قبلا هم امتحان کرده و دیده که تلفن کار نمیکنه، تلفن رو میذاره سرجاش و وقتی میخواد از اتاقش بره بیرون تلفن زنگ میخوره، اون سریع به طرف تلفن میره و تلفن رو بر میداره (که مبادا هرکسی پشت خطه بره، چون این میتونسته تنها راه نجاتش باشه)، یه نفر از پشت خط میگه به من کمک کن و هنری میگه: چی؟ و بلافاصله تلفن رو بلند میکنه و میبینه که سیم قطعه (نمیدونم چرا تلفن رو بلند میکنه، حس ششم؟) اون از اتاقش خارج میشه و در خروجی خونه رو میبینه که قفل و زنجیر شده و چند ثانیه به در زل میزنه (تفکر در مورد وقایع)، سپس به جلو میره و در رو چک میکنه و نوشته ی والتر رو میبینه و سپس از چشمی در بیرون رو نگاه میکنه و اثر دست ها رو بر روی دیوار و البته همسایش رو میبینه که داره خورده ریزه های بطری هایی که شکونده رو جمع میکنه. سپس از پنجره بیرون رو نگاه میکنه و ما در این صحنه Cynthia رو می بینیم (واسه اون هیچ چیز غیر عادی به نظر نمیرسه، چون هنوز Cynthia رو نمیشناسه). ناگهان هنری صدایی رو میشنوه و میگه اون چی بود؟ ما نمیتونیم صورت هنری رو ببینیم و درنتیجه نمیتونیم حالت تعجب رو در صورتش ببینیم. هنری به داخل دستشویی میره و سوراخی که ایجاد شده رو چک میکنه و از خودش میپرسه: یعنی ممکنه بتونم از این راه از اینجا خارج بشم؟ خیلی خوب، بریم سراغ قسمت های دیگه ی بازی. هیچکس واسه هنری مهم نیست به جز خودش، مرحله ی مترو رو به یاد بیارید، وقتی هنری وارد یکی از درها میشه میبینه که Cynthia نیست و اون جا مونده و حتی اون نمیره که ببینه چه بلایی سر Cynthia اومده و به راهش ادامه میده. در صحنه ی مرگ Cynthia هم فقط یه حس همنوع دوستی بود که Cynthia رو دلداری میداد (اگه کسی این کار رو نکنه دیگه آدم نیست). در مرحله ی دوم هم وقتی که اون پسر داشت با آتیش میسوخت فقط وایساد و نگاه کرد، چون اصلا واسش مهم نبود که چه بلایی سرش بیاد، و فقط به فکر فرار خودش از اون مخمصه بود. در مرحله ی Building World چون با همسایش رابطه برقرار کرد (اون مرده که اسمش متاسفانه یادم نمیاد) و یه خورده با هم حرف زدن در موقع مرگ همسایش روی صندلی الکتریکی خواست یه کارهایی بکنه اما کاری ازش بر نمی اومد. در کل من فکر میکنم فقط Eileen واسه هنری مهم بود. و اما یه خورده به عاقل بودن و باهوش بودن هنری بپردازیم: هنری هیچوقت گول هیچ چیز رو نمیخوره و همیشه با احتیاط کامل (یه چیزی فراتر از احتیاط) عمل میکنه، به یاد بیارید، هیچوقت دلش واسه والتر نسوخت، بعد از مرگ همسایه هاش سعی نکرد پی گیری کنه، فقط و فقط هنری میخواد از این مخمصه خلاص بشه، نه هیچ چیز دیگه ای، به یاد بیارید: بعد از اینکه Eileen دلش واسه والتر سوخت و رفت، هنری دنبالش نرفت و فقط به اون نگاه کرد. حتی هنری عاشق Eileen هم نبود، و فقط یه جور تمایل جنسی به اون بود. همونطور که میدونید هنری یه مرد کاملا پاستوریزه بود، به یاد بیارید وقتی که Cynthia دست روی صورت هنری میکشید و اون رو نوازش میکرد، هنری هیچی نمیگفت و انگار لذت میبرد. اگه هنوز کسی قانع نشده و معتقده که هنری یه دیوونه ی شوته شیرین عقله من آماده ی بحث هستم ;)
یکی بود داشت میگفت سیو های SH2 با SH3 قاطی شده، کی بود؟ ترکیدم از خنده:d هنوز سال 2012 نیومده سوتیش اومد:d
در ضمن اگه موافقید بحث رو به کل ببریم به SH4، اگه دوستان موافقن :)
 

devil girl

کاربر سایت
Jun 11, 2008
2,703
نام
4tous4
سلام علیکم دوستان.
بنده دوباری با یک سوال دیگه برگشتم.
آقا این یعنی چه؟
sh3_w20.jpg
منظورش همون ماریا تو sh2؟
این عکس اگه اشتباه نکنم تو یه کافه تو سایلنت هیل بود، آره ؟! خب فکر کنم اینجا همون باری هست که ماریا توش می رقصیده !!!
 

Kiti Neko

тесн теαм
کاربر سایت
Jun 1, 2011
1,602
نام
αмιг
این عکس اگه اشتباه نکنم تو یه کافه تو سایلنت هیل بود، آره ؟! خب فکر کنم اینجا همون باری هست که ماریا توش می رقصیده !!!
آره دیگه، خیلی از جاهایی که داخل SH3 میبینیم، داخل SH2 هم میبینیم، یه جورایی میخواستن احساسات خفه شده ی ما از SH2 رو یادآوری و نمایان کنن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر