بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 117
آخرین ویرایش:

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
downpour رو هنوز خیلی ها بازی نکردن :biggrin1:
با این حال منم بدم نمیاد بحثی داشته باشیم از downpour ولی ماشالاه سایلنت هیل های شماره 1-4 انقدر پر ملات ساخته شده که هر چی بیشتر بحث می کنیم در موردش کمتر به نتیجه می رسیم :biggrin1:
حالا باز نظر بزرگان تاپیک مهمه ما که طفلی نیستیم این وسط :biggrin1:

درسته اما به نظرم downpour هم نکات جالبی داشت و حتی در برخی جاها صحنه های جالبی هم درست شده بود که دیگه اسپویل نمیکنیم:d
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
خب منم همینو گفتم دیگه :D
نظر شخصی ایتو در ذهن و مغز استخوان ما جای داره :D
اما در کل دور از شوخی و مزاح من فکر می کنم مردم شهر عقاید عجیبی در مورد بیمارستان یا بهتر بگم تیمارستان بروک هاون داشتن، شاید برای همین مکان بروک هاون روی نقشه شهر مشخص نشده.
شواهد و مدارکی مبنی بر بستری شدن مری تو بیمارستان بروک هاون نداریم، احتمالا رفتنش به اونجا به صورت یک ویزیتور بوده !
چرا نداریم؟:d
همون یادداشت بالای پشت بام رو خیلی از فن ها متعقد هستند که ماله مری هست! هرچند Masahiro ito دوباره گفته نه!!!
در مورد اسم بیمارستان هم باید بگم که, در نسخه سوم هم توی نقشه اسم بیمارستان هست و هم اینکه بالای درب ورودی بیمارستان, اسم صحیحش نوشته شده:
Brookhaven Hospital...شاید مری به خاطر افسردگی که داشته, برای مدت خیلی کمی در این بیمارستان بستری شده...
بچه ها راستی این تحلیل رو یادتونه براتون نوشتم:

ببنید دوستان بر طبق نظر فیثاغورث مربع نماینده وحدت گونه ها و نشان دهنده برابری یک چیز با خودش به نحوی نامتناهی است
و در نتیجه می تواند نمادی از عدالت قانون تلقی شود که همه را به یک چشم می نگرد.
از نظر قانون افلاطون مربع نماینده هماهنگی است که عالی ترین فضیلت به شمار می آید, شناختی کامل که شخص می تواند از طریق آن به حقیقت مطلق دست یابد.
مربع را به رنگ قرمز نسبت می دهند.
رنگ قرمز به طور گسترده‌ای به عنوان نماد جرم و گناه مورد استفاده قرار می‌گیرد که معمولاً به دلیل رابطه آن با خون و س*س است.
قرمز همچنین به عنوان نماد شهوت، هوس، عشق و زیبایی نیز به کار می‌رود. رابطه بین قرمز با عشق و زیبایی تا حدودی به استفاده از گل سرخ به عنوان نماد عشق نیز وابسته است.
=====================================================
15-1-075.jpg

Solved_cube.gif


در مورد اینکه چرا در آخر بازی به جای 1 مربع , 9 مربع هست,فکر کنم اشاره داره به سمت قرمز مکعب روبیک.
شاید به پایان های مختلف بازی اشاره داشته باشه و یا اینکه جیمز بالاخره فهمیده که چه بلایی سر مری اورده و به نوعی مکعب روبیک حل شده.
در مورد اینکه چرا بقیه جاهای بازی 1 مربع قرار داده شده,اشاره داره به مکعب روبیک حل نشده و بهم ریخته که یعنی جیمز حقیقت رو نمیدونه و حافظه ای آشفته داره.
اگر هم به یاد داشته باشید در یه قسمتی از بازی مکعبی هست که باید اون رو درست تنظیم کنید تا راهی باز بشه که به سمت ماریا میره...
هدر وقتی میمره, ولتیل زندش میکنه ولی ما آخر نفهمیدم جیمز وقتی میمره چطور زنده میشه یا مثلا هری یا هنری؟!:d
 

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
همون یادداشت بالای پشت بام رو خیلی از فن ها متعقد هستند که ماله مری هست! هرچند Masahiro ito دوباره گفته نه!!!
هر چی ماساهیرو بگه همونه :D
من فکر می کردم از اونجایی که شهر و چیزایی که توش وجود داره بر میگرده به ذهن جیمز و دید و حافظه ای که نسبت به اون داشته و ندیدن حقیقت، دلیلش باشه. یعنی می تونه دلیلش این باشه ؟
هدر وقتی میمره, ولتیل زندش میکنه ولی ما آخر نفهمیدم جیمز وقتی میمره چطور زنده میشه یا مثلا هری یا هنری؟!:d
می زنیم ذخیره بازی بعد بارگذاری بازی، اونوقت اینا زنده می شن:D
قضیه مربعها رو قبول دارم ولی به جان تو این قضیه زنده شدن دیگه فکر نمی کنم فلسفه ای داشته باشه، البته از تیم سایلنت هیل هیچ چیز بعید نیست :D
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
دوستان علاقه ای به تجزیه و تحلیل قسمت downpour ندارید تا ما هم بی نصیب نمونیم:d
اول اینکه ورودتون رو به جمع مون خوش‌آمد میگم.:welcome:
============================================================================
دوستان ما که نگفتیم کلاً از DP‌ چیزی نگید. خواهش کردیم فعلاً داخل تگ اسپویلر بگید. البته پیشنهاد می‌کنم یه تاریخی رو مشخص کنیم که از اون به بعد دانپور رو هم سوخته به حساب بیاریم و بشه بدون اسپویلر ازش حرف زد.
============================================================================
بحث زنده شدن جیمز تو شماره دوم واقعاً‌ بعید دلیل خاصی داشته باشه.
اما در مورد مری چیزی که هست مسلمه بعد از ابتلا به بیماری از لحاظ روانی هم تحت فشار قرار می گیره. بیمارانی که امید به بهبود رو از دست میدن ناخودآگاه پرخاشگر میشن. البته حتماً مری تو بیمارستان بوده چه بسا تو همون اتاقی که ماریا تو استراحت می‌کنه.
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
بچه ها توجه کردید توی سایلنت هیل, بیشتر وسایل رو توی جاهای عجیب غریب پیدا میکنیم!
چندتا مثال:
سایلنت هیل 2, درون قوطی کنسرو, لامپ پیدا میکنیم یا توی سبد خرید, تفنگ پیدا میکنیم و یا توی یه کالسکه, که توی یه استخر هست, سکه پیدا میکنیم!
و در سایلنت هیل 3, کنار یه سگ سرخ شده, کلید پیدا میکنیم. یا درون یه چیزی شبیه گردو, سنگ ماه پیدا میکنیم و حتی درون یه کوره مرده سوزی یا یه قوطی نوشابه, کلید پیدا میکنیم!
کلاََ عجیبه!:d
به نظرتون برای چی اینجوریه؟:d

8-020.jpg
8-020b.jpg
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,534
بچه ها توجه کردید توی سایلنت هیل, بیشتر وسایل رو توی جاهای عجیب غریب پیدا میکنیم!
چندتا مثال:
سایلنت هیل 2, درون قوطی کنسرو, لامپ پیدا میکنیم یا توی سبد خرید, تفنگ پیدا میکنیم و یا توی یه کالسکه, که توی یه استخر هست, سکه پیدا میکنیم!
و در سایلنت هیل 3, کنار یه سگ سرخ شده, کلید پیدا میکنیم. یا درون یه چیزی شبیه گردو, سنگ ماه پیدا میکنیم و حتی درون یه کوره مرده سوزی یا یه قوطی نوشابه, کلید پیدا میکنیم!
کلاََ عجیبه!:d
به نظرتون برای چی اینجوریه؟:d

8-020.jpg
8-020b.jpg
Cuz Silent Hill Just Doesn't Make Any Sense :D
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
[LTR]Couldn't it be that keys are not items merely for opening doors and that there is a major significance to the places where they are found?[/LTR]
منبع:
Book of Lost Memories

به طور مثال:
کلیدی که به یکی از دیوارهای اتاق بیمارستان چسبیده, داره اشاره میکنه به پروسه افکار آشفته یه بیمار روانی.
یا نوشابه حاوی کلید رو که از درون یه ماشین سکه ای بیرون میاریم, داره اشاره میکنه به ترس از ماشین آلات هنگامی که "خارج از وظایف از پیش تعیین شده" عمل میکنند.
و یا همونطور که قبلاََ هم گفتم, اسلحه ای که در سبد خرید پیدا میکنیم, داره اشاره میکنه به آزادی اسلحه در آمریکا.
مطمئناََ این جور چیزها, به داستان خود بازی هم اشاره دارند.
Cuz Silent Hill Just Doesn't Make Any Sense
biggrin1.gif
این که نشد جواب!:d
 
آخرین ویرایش:

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
بیمارانی که امید به بهبود رو از دست میدن ناخودآگاه پرخاشگر میشن.
ربطی به امید بهبودی هم نداره ، این موض.ع اصولا یه مدت که آدم توی بستر باشه حوصله اش سر میره و زود جوش میاره این وظیفه ی اطرافیان هست که شرایط طرف رو درک کنند و به کمکش بیاند تا بتونه این شرایط رو تحمل و از این مرحله گذر کنه کاری که جیمز نتونست انجام بده .

======
به دلایل خنده داری این بخش از OM با تاخیر فراوون قرار گرفت که امیدوارم یادتون نرفته باشه تا کجا جلو رفته بودیم :

Original Memories 2

تاثیرات باران...
70141363845168498612.jpg
======
گفته میشه اینها صدمه هم میزنند ولی اینطور هم که باشه فرار کردن از دستشون راحته.
22601291527789196497.jpg
======
Savepoint ، savepoint ، savepoint ، savepoint ، savepoint و...
86751219180321678869.jpg
======
اینقدر توی طول بازی مرگ ماریا اتفاق میفته که دیگه تاثیرگذار نیست.
12015554665035075792.jpg

72307650784622107051.jpg

11118226541667986477.jpg

66285618609064544582.jpg
======
به Halo of the sun روی زمین توجه کنید.
54188262137981302201.jpg
======
تسلیم در برابر حقیقت.
50044513089007552705.jpg
جیمز: کافیه! تنهاش بگذارید. هر دوی ما رو تنها بگذارید.
*بعد از مرگ ماریا* من ضعیف بودم. به این خاطر بود که به شما نیاز داشتم... به کسی نیاز داشتم تا به خاظر گناه‌هام مجازاتم کنه.
اما حالا دیگه همه چیز تمومه...
14818824986818288493.jpg

من حقیقت رو میدونم... وقتش رسیده این داستان رو فیصله بدم.
65111380754484075489.jpg
======
کشتن این دوتا توی هارد کار طاقت‌فرسائیه.
05287116899704315484.jpg
======
And That's it.
50562715096236545742.jpg

25002539567604095345.jpg

90717860113522694749.jpg
======
این تخم‌هائی که میگه هم‌اندازه‌ی تخم بلدرچینه چی هستن؟ چرا کله هرمی‌ها باید همچین چیزی همراهشون باشه؟
37464269818558471576.jpg

39456148578327303733.jpg
======
کلاً اواخر شماره‌ی اول و دوم خیلی فضای غم‌‌باری داره بعد از مرگ لیزا و پخش اون آهنگ و بعد از مرگ آنجلا آدم احساس افسردگی میکنه.
88305864426296160466.jpg
======
به نظر میاد مهم‌ترین عاملی که باعث شد جیمز اون جنایت رو انجام بده تو این راهرو براش یادآوری میشه.
53724049090650601581.jpg
جیمز: مری؟
مری: چی میخوای جیمز؟
جیمز: من، من برات گل آوردم.
مری: گل؟ من گل‌های لعنتیت رو نمیخوام. فقط برو خونه.
جیمز: مری، چی داری میگی؟
مری: ببین! من حال بهم زنم. من ارزش این گلها رو ندارم. بین این مریضی و این داروها من بیشتر شبیه هیولام.
خب، به چی داری نگاه میکنی؟ گمشو از اینجا. تنهام بذار.
من به درد هیچ کس نمیخورم. در هر صورت من به زودی میمیرم. شاید امروز، شاید فردا...
راحتتره که من رو بکشند. اما فکر میکنم بیمارستان سود خوبی از من بدست میاره. اونها میخواند من رو زنده نگه دارند...
تو هنوز اینجائی؟ بهت گفتم برو. کری؟ بر هم نگرد!
جیمز... صبر کن... خواهش میکنم نرو... باهام بمون. من رو تنها نذار. از چیزی که گفتم منظوری نداشتم.
جیمز، خواهش میکنم... بهم بگو که حالم خوب میشه... بهم بگو که قرار نیست بمیرم. کمکم کن...
======
ادامه دارد ...

پاینده باشید .
 
آخرین ویرایش:

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
مطابق تاریخ ها روزی که چیزی از شروعش نگذشته روز عرضه ی رسمی bom توی ایالات متحده است ، بازی که به نظر میاد زودتر به صورت پایرت بیرون اومده ولی خب بالاخره این روز رو باید برای شروع جدیدی توی سری ثبت کرد امیدوارم کونامی زودتر بیخیال این نوآوریهای احمقانه اش بشه و فکری به حال سری بکنه !
======
revelation هم تا چیزی حدود 10 روز دیگه روی پرده حول و هوش 5 سال هست که حرف ساخته شدن این فیلم زده میشه ، از عکس ها به نظر میاد توی ایجاد محیط های با جو سنگین موفق بودند امیدوارم توی حیطه داستانی هم خوب باشند تا بعد از مدتها یه چیزی که ارزش اسم سایلنت هیل رو داشته رو شاهد باشیم .
این هم آخرین پوستر فیلم :
 

shm744

کاربر سایت
May 8, 2008
391
نام
شهام سمیع عادل
ترچمه قسمت جدیدی از کتاب LM رو شروع کردم, فعلاََ کامل نشده....فکر نکنم به این زودی ها هم آماده بشه...

36946378382882836837.jpg

امیر جان باهات کار دارم ...
تو یاهو ادم کن shm_13_black@yahoo.com
من معمولا همیشه آنم ...
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
بجه ها چرا انقدر وضع تاپیک داغونه؟!!!
چرا کسی پست نمیده؟
رفتید سایلنت هیل آیا؟/:)
به هر حال, خواستم بگم که اگر مایل هستید, بریم سراغ بحث در مورد HC و بعد از اون در مورد DP, موافقید آیا؟
اگر موافقید که من برم یه خلاصه ای از داستان HC بنویسم, بعدش بریم در مورد نکات مبهم بازی و اینجور چیزها بحث کنیم!
کجایید شما؟!!8-|
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
من هنوز نکات جالب سایلنت هیل 3 رو نگفتم :D
منم موافقم بریم سری hc

کدوم نکات جالب؟ :-/
فکر کنم قبلاََ نکات جالب سایلنت هیل رو نوشتیم! :d
http://forum.bazicenter.com/thread55/page338/#post1912176
http://forum.bazicenter.com/thread55/page386/#post1972770
http://forum.bazicenter.com/thread55/page344/#post1923131
http://forum.bazicenter.com/thread55/page343/#post1919435
یه چند تا دیگه هم بود, پیداش نکردم!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر