Multi Platform Indie Game Center (بحث و تبادل نظر در مورد بازی های مستقل)

  • Thread starter Thread starter FUTURE
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
Indie-Game-Center.png

خب، خیلی وقته میخواستم همچین تاپیکی بزنم چون همیشه یه سری بازی باحال و عجیب غریب عرضه میشه ولی چون تاپیک خاص خودش رو نداره و میره زیر سایه بازیهای بزرگ، دیده نمیشه و خیلیا باهاش آشنا نمیشن.
یه تاپیکی لازمه که به این بازیهای مظلوم و به قول معروف Hidden Gem اختصاص داده بشه و صرف نظر از پلتفرم و اینکه چه زمانی عرضه شده یا حتی اگه عرضه نشده ولی تریلر یا دموی جذابی ازش منتشر شده، اینجا به بقیه معرفی بشه.

یه نکته اینکه حتما اگه بازی خاصی رو معرفی میکنید، بی‌زحمت یه توضیحی هم بدید که بدونیم چرا ارزش تجربه داره و باید بیشتر دیده بشه و اگه تصویر از گیم‌پلی یا بخش‌هایی که به نظرتون جذابه بزارید، خیلی عالیه.

خلاصه که میخواستم یه تاپیک دنج داشته باشیم که در مورد بازیهای کمتر شناخته شده که نیاز به بیشتر دیده شدن دارن صحبت کنیم و شاید حتی یه سری بازی داغون که به خاطر افتضاح بودنشون باید بازیشون کنیم رو هم معرفی کنیم!

امشب توی پست بعدی استارت قضیه رو میزنم...شما هم اگه تجربه‌ای از بازی خاص و مظلومی داشتید که خودش تاپیک نداره و میخواستید در موردش صحبت کنید، این تاپیک رو فراموش نکنید.
تاپیک هم ایشالا اگه مشکلی پیش نیاد و زمان داشته باشم، مداوما آپدیت خواهد شد و اسم بازیهای پیشنهادی که معرفی میشن، به پست اول اضافه میشه تا بقیه باهاش آشنا بشن <:-P

2961155-lead2.jpg

Hidden-Gems (1).png

0-9

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L


M

N

O

Omno

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z


تشکر ویژه از @Rize Mize برای ساخت کاور تاپیک و مرتب کردن لیست
 
آخرین ویرایش:
View attachment 346039


خب همونطور که انتظار میرفت نتونستم تحمل کنم و چند روز پیش خریمش و امروز توی هفتمین ران تونستم برای اولین بار تمومش کنم. حقیقتا نمیدونم از کجا شروع کنم چون این بازی خارق‌العادس و قشنگ باعث میشه افتخار کنی به گیمر بودنت و اینکه میتونی همچین شاهکاری رو تجربه کنی. ددلینک شوتر اول شخص هستش با اِلِمان‌های روگ‌لایت. اولین ساخته‌ی استودیوی لهستانی هستش. بخوام ساده توصیفش کنم میشه گفت ترکیبی از دووم و هیدیس هستش با فضای سایبرپانکی. البته سرعتش یکم از دووم کمتره ولی نه زیاد.

از همون اولش شروع کنم بهتره. وقتی وارد بازی میشی اولین چیزی که دو دستی میگیرتت، موزیک منوی اصلی هستش. سازنده‌های بازی قشنگ میدونستن چیکار کنن که از همون لحظه‌ی ورود جذب بازی بشی. بعد وارد توتوریال میشی و گیم‌پلی بازی به شکل عجیبی خرکیفت میکنه. حرکت کرکتر به شدت نرم و رَوون و ریسپانسیو هستش. چه راه رفتن عادیش چه جامپ و دَش. چیزی که قطعا توی ویدئوهای گیم‌پلی هم مشخصه اینه که بازی گانینگ به شدت خوبی داره ولی بازم وقتی خودت اولین تیر رو شلیک میکنی، کاملا حس میکنی کیفیت کار رو. بدون شک یکی از بهترین گان‌پلی‌هارو داره بین شوترای اول شخص. تیراندازی با تمام سلاح‌ها لذت خاص خودشو داره. همگی عالی طراحی شدن. مهمترین قابلیت بازی که به مقدار زیادی باید ازش استفاده کنید اینه که انمی‌ها با اسکیل و گرنید مارک میشن. وقتی مارک شدن، یه حالت گلیچی طور پیدا میکنن و وقتی تو این حالت بکشیدشون، تیر و آرمور دراپ میکنن. باید برای زنده موندن مُدام ازین قابلیت استفاده کنید. همین مورد باعث میشه اکثر مواقع حالت تهاجمی به خودتون بگیرید ولی خب در نهایت یه وقتایی هم لازمه که یکم آروم کنید ریتم بازی رو و ببینید اطرافتون چه خبره. بازی ۴تا شِل داره. سولجر، هانتر، انجینیر و جاگرنات. سولجر از ابتدا باز هستش و بقیه هم در ادامه باز میشن. هر شِل قابلیت خاص خودشو داره و کاملا متفاوت از بقیه هستش. سلاح پرایمری و سکندری خاص دارن اما خب این قابلیت رو به دست میارید که سلاح دومشون رو عوض کنید در طول هر ران. مثلا سولجر یه شاتگان داره و یه گرنید لانچر. ابیلیتی اولش یه چیزی شبیه موج به جلو پرت میکنه و دومیش هم گرپل هوک هستش. هر دوی اینا انمی‌هارو مارک میکنن. تمام شِل‌ها ۳تا گرنید هم دارن که با اینام میتونید انمی‌هارو مارک کنید.

طبق معمول تمام روگ‌لایک/لایت‌ها، بازی تشکیل شده از استیج‌های مختلف که بعد از کشتن تعداد خاصی انمی، وارد استیج بعدی میشید. داخل هر استیج Ammo و شیلد و گرنید روی زمین هستش تا بردارید و البته گوی‌های معلق روی هوا یا همون C-Ball. با شکوندن اینا میتونید برای سلاح دومتون تیر به دست بیارید. بعد اتمام هر استیج میتونید انتخاب کنید که چه ریواردی بگیرید. ریواردهای بازی میتونن شامل آپگرید کردن شِل و سلاح اصلی و فرعی بشن و یا گرفتن Implant و ... . ایمپلنت‌ها داخل اسلات‌های هر شل قرار میگیرن. سوئیچ کردن سلاح‌ها، استفاده از ابیلیتی اول و دوم و شکستن سی‌بال‌ها ار کدوم اسلات مخصوص خودشونو دارن. هر ایمپلنت مقدار خاصی باتری داره و همینطور اسلات‌ها. مثلا ایمپلنتی که دوتا باتری داره باید توی اسلاتی که حداقل دوتا باتری جا داره، قرار بگیره. مثلا شما یه ایمپلنت برمیدارید که نوشته نیم ثانیه کول‌داون ابیلیتی رو سریع‌تر میکنه و این ایمپلنت یک باتری داری. اینو میذارید داخل اسلات سوئیچ ویپن. هر بار که سلاحتون رو سوئیچ کنید، نیم ثانیه کول‌داون رو میگیرید. یا مثلا استلات شکستن سی‌بال‌ها ۳تا جای باتری داره پس مناسب برای ایمپلنت‌هایی هستش که ۳تا باتری دارن و اصولا هم قوی‌تر هستن. مثلا یکیشون هست که میگه با شکستن سی‌بال، یه درون میاد کمکت! بعد از اتمام چندتا استیج در نهایت به باس بازی میرسید و اگر شکستش بدید میرید لوکیشن بعدی. داخل بازی ۳تا کارنسی هستش. کردیت پولی هستش که داخل هر ران باید خرجش کنید و از شاپ خرتو پرت بخرید یا خودتون رو هیل کنید. XP کارنسی هستش که بعد از مرگ هم باهاتون میمونه و میتونید آپگریدای دائمی رو باز کنید و قوی‌تر بشید. در نهایت توکن هستش که بعد زدن هر باس ۳تا ازش میگیرید و اینم برای آپگریدهای دائمی استفاده میشه و با مُردن هم از دست نمیرن. این آپگریدای دائمی کمک بزرگی میکنن که هر بار جلوتر برید و در نهایت بازی رو تموم کنید

۳تا المنت داخل بازی هستش. برق و آتیش و تاکسیک. میتونید همزمان هر ۳تاشون رو روی سلاح اصلیتون داشته باشید در طول ران. سلاح دوم یا همون هوی گان‌ها هم میتونن تغییر کاربری بدن در طول ران با آپگریدای مختلف. مثلا Arc Cannon تبدیل بشه به Beam Rifle و یا راکت لانچر تبدیل به فیوژن رایفل بشه و یا فقط یه المنت بهشون اضافه کنید. باس‌های بازی رو دوس داشتم. خیلی خوب طراحی شدن. طراحی انمی‌ها هم عالیه. گیم‌پلی بازی به شکل دیوانه‌واری سریع و هیجان‌انگیزه. قشنگ تا سر حد مرگ آدرنالین ترشح میکنید خصوصا وقتی که هلثتون کمه و آمور هم نداری و باید انمی‌هارو مارک کنید و بکشید و آرمور به دست بیارید. خیلی باید دقت کنید کجای استیج قرار دارید. خودتونو وسط انمی‌ها نندازید که شدیدا مجازات خواهید شد. لحظه‌ای حق ندارید وایسید و دائم باید در حرکت باشید. باس‌فایتا هم نیاز نیست بگم که چقدر درگیر کننده و خووبن. گرافیک بازی خیلی خووبه. شدیدا پولیش شدس. فریم ریت در هر شرایطی کاملا ثابته. افکتای بازی خیلی خوب و خوشگلن. بازی شلوغ و رنگارنگ هست اما نه در حدی که چشمتون درد بگیره. خیلی بالانس خوبی داره. صداگذاری بازی و موسیقی‌ها عالین. حتما باید با هدست بازی کرد و لذت برد. بازی ۳تا درجه سختی داره. یکیش حالت عادی هستش و وقتی بازی رو تموم کنید دومی باز میشه و وقتی با دومی بازی رو تموم کنید، سومی باز میشه. بازی سختر میشه اما ریوارد بیشتری هم میگیرید. وقتی اولین بار بازی رو تموم کنید، Endless Mode در اختیارتون قرار میگیره و میتونید تا جایی که زنده موندید، Waveهای مختلف از انمی‌هارو سلاخی کنید.

در نهایت من همیشه خیلی راحتر برای بازیای ایندی و AA پول خرچ میکنم. واسم خیلی جذاب و با ارزشه که میبینم یه تیم کوچیک با بودجه‌ی کم چیزی میسازه که یه سری AAA ساز با چند صد میلیون دلار بودجه نمیتونن بسازن. ددلینک بدون شک یکی از بهترین‌ روگ‌لایتا هستش و البته بهترین روگ‌لایت در سبک شوتر اول شخص روی کنسول. اگر شوتر سریع و باکیفیت که با روگ‌لایت و فضای سایبرپانکی ترکیب شده میخواید، توی خریدش شک نکنید. وجود همین بازیاس که صنعت گیم رو همیشه جذاب و تازه نگه میداره. ضمن اینکه حجم بازی فقط ۳گیگه!


موسیقی منوی اصلی


نوید خان، این بازی چند ساعت محتوا داره؟ اگر زیر ده ساعته این پولش زیاده :D ۲۴ دلار

در هر ران محیط عوض میشه یا ثابته؟ بعد از مردن میگم. اگر مثل dead cell یا hades هست اطلاع بده
 
  • Like
Reactions: reza8
نوید خان، این بازی چند ساعت محتوا داره؟ اگر زیر ده ساعته این پولش زیاده :D ۲۴ دلار

در هر ران محیط عوض میشه یا ثابته؟ بعد از مردن میگم. اگر مثل dead cell یا hades هست اطلاع بده

نه زیر ۱۰ ساعت که اصلا نیست. یعنی واقعا راه نداره این بازی با این گیم‌پلی رو بگیری و بعد ۱۰ ساعت ولش کنی. خصوصا این روگ‌لایت بودنش میتونه یه انگیزه‌ی مضاعف باشه تا تمام آپگریدا یا اکثرشون رو بگیری و درجات سختی بالاتر رو تموم کنی یا مثلا اندلس مُد رو تا ویو ۱۰۰ یا حتی بالاتر بری. این ۴تا شِل مختلف هم کاملا با هم تفاوت دارن. یعنی جوری که با انجینیر بازی میکنی، با جاگرنات جواب نمیده و کلا باید پلی استایلت رو عوض کنی. در مورد لوکیشنا، قطعا بعد یه مدتی تکراری میشن. میشه گفت تو تمام بازیای این سبک همچین داستانی هستش اما خب ددلینک قطعا پایینتر ازونا قرار میگیره. بخوام یه ایراد از بازی بگیرم همین مورده اما تا الان برای من اذیت کننده نبود چون بازی اینقدر سریع و وحشیه که اصن فرصت نمیکنم ببینم کجا و محیط چه شکلیه. ترتیب لوکیشن‌ها و باس‌ها هم ثابته و عوض نمیشه.
 
هنوزم معتقدم animal well الماسیه که کمتر کسی توی بازیسنتر بهش واقفه. جوریه که اگر بین یک aaa و animal well گیر کنید که کدوم اولویت داره، احتمال زیاد میرید سراغ انیمال ول. بسیار غریب و اورجینال، بشدت لذت بخش، اتمسفر تکرارنشدنی، پازل های ناب، محیط در هم تنیده، مولفه های گیم پلی بسیار زیبا. داستانی که هنوز نفهمیدمش ولی میخوره بشدت creepy و ترسناک باشه :D
 
چطور می شه یه بازی پر پرتانسیل رو گرفت، نقاط مثبت خوبی در اون قرار داد و از طرف دیگه نقاط ضعف بازی های مشابهش رو 10 برابر قوی تر کرد و کاری کرد که آخرش مخاطب ندونه تونسته از بازی لذت ببره یا نه؟🤔
Deadlight الگوی عالی خواهد بود😥
اتمسفر بازی واقعا جالبه، محیط های نزدیک که مخاطب اکثرا باهاشون ارتباط برقرار می کنه به سبک Limbo سیاه و سفید هستن «مثل شخصیت ها» اما بک گراند کاملا رنگی طراحی شده، اتمسفر پسا آخرلزمانی جالبی هم به تصویر کشیده و کلا خوبه در این زمینه👌
بازی نکات خاص خودش رو داره و می خواد که متفاوت باشه، مثلا اکشن داره و شما با دشمنان بار ها و بار ها با اسلحه های سرد و گرم درگیر می شید، گرچه وقتی بازی رو تجربه کنید متوجه می شید چرا بازی های مشابه اکشن خاصی در خودشون ندارن 😅یا مثلا بازی مثل بازی های اکشن ماجراجویی داستانی دیگه، از روایت مستقیم با کاتسین و دیالوگ بهره می بره و تازه قبل تر هم گفتم که ایده جدید و جالبی از اتمسفر Limbo درست کردند👍
داستان بد نیست ولی حتی نزدیک هم نمی شه به آثار مشابهش و حقیقتا این مدل داستانگویی مستقیم رو در این سبک نپسندیدم🤦‍♂️
کنترل های بازی جزو بدترین هاست به شدت رو اعصابه، بدتر از اون بازی به شدت می خواد سینماتیک باشه و اگه حتی یه قدم اشتب بردارید مردید، یعنی اگه لیتل و اینساید بنظرتون رو مخ بودن، با این بازی و کنترل افتضاحش رسما دیوانه می شید👎
اگه صرفا دنبال یه تجربه مشابه Limbo می گردید و دوست دارید بدونید با اکشن چطوری می شه، پیشنهادش می دم، تجربه ای نیست که آخرش از زندگی کردن پشیمون بشید، ولی شاهکاری هم نیست که بخواید قید بازی های دیگه رو بزنید تا سراغش برید😂
LOTDGame 2024-08-08 22-10-14-887.jpg
 
آخرین ویرایش:
چطور می شه یه بازی پر پرتانسیل رو گرفت، نقاط مثبت خوبی در اون قرار داد و از طرف دیگه نقاط ضعف بازی های مشابهش رو 10 برابر قوی تر کرد و کاری کرد که آخرش مخاطب ندونه تونسته از بازی لذت ببره یا نه؟🤔
Deadlight الگوی عالی خواهد بود😥
اتمسفر بازی واقعا جالبه، محیط های نزدیک که مخاطب اکثرا باهاشون ارتباط برقرار می کنه به سبک Limbo سیاه و سفید هستن «مثل شخصیت ها» اما بک گراند کاملا رنگی طراحی شده، اتمسفر پسا آخرلزمانی جالبی هم به تصویر کشیده و کلا خوبه در این زمینه👌
بازی نکات خاص خودش رو داره و می خواد که متفاوت باشه، مثلا اکشن داره و شما با دشمنان بار ها و بار ها با اسلحه های سرد و گرم درگیر می شید، گرچه وقتی بازی رو تجربه کنید متوجه می شید چرا بازی های مشابه اکشن خاصی در خودشون ندارن 😅یا مثلا بازی مثل بازی های اکشن ماجراجویی داستانی دیگه، از روایت مستقیم با کاتسین و دیالوگ بهره می بره و تازه قبل تر هم گفتم که ایده جدید و جالبی از اتمسفر Limbo درست کردند👍
داستان بد نیست ولی حتی نزدیک هم نمی شه به آثار مشابهش و حقیقتا این مدل داستانگویی مستقیم رو در این سبک نپسندیدم🤦‍♂️
کنترل های بازی جزو بدترین هاست به شدت رو اعصابه، بدتر از اون بازی به شدت می خواد سینماتیک باشه و اگه حتی یه قدم اشتب بردارید مردید، یعنی اگه لیتل و اینساید بنظرتون رو مخ بودن، با این بازی و کنترل افتضاحش رسما دیوانه می شید👎
اگه دنبال یه تجربه مشابه Limbo می گردید و دوست دارید بدونید با اکشن چطوری می شه، پیشنهادش می دم، تجربه ای نیست که آخرش از زندگی کردن پشیمون بشید، ولی شاهکاری هم نیست که بخواید قید بازی های دیگه رو بزنید تا سراغش برید😂
View attachment 346483
این بازی برای دوره خودش خوب بود ولی خب بعدها خیلی بازیهای بهتری اومد.
===========
اگه زدی تو خط 2d این دو تا رو از دست نده:
 
این بازی برای دوره خودش خوب بود ولی خب بعدها خیلی بازیهای بهتری اومد.
===========
اگه زدی تو خط 2d این دو تا رو از دست نده:
دمت گرم🙏
my Friend رو زدم حال داد «ولی هنوز موندم کدوم آدم معتادی داستانش رو نوشته بود😂این داستان از همون ایده اش هم از ذهن یه آدم عادی بیرون نمی یاد😁»
اون یکی هم جالب می زنه، سراغش می رم 👌
 
هنوزم معتقدم animal well الماسیه که کمتر کسی توی بازیسنتر بهش واقفه. جوریه که اگر بین یک aaa و animal well گیر کنید که کدوم اولویت داره، احتمال زیاد میرید سراغ انیمال ول. بسیار غریب و اورجینال، بشدت لذت بخش، اتمسفر تکرارنشدنی، پازل های ناب، محیط در هم تنیده، مولفه های گیم پلی بسیار زیبا. داستانی که هنوز نفهمیدمش ولی میخوره بشدت creepy و ترسناک باشه :D
View attachment 344866

الله اکبر از Animal Well... .
قرار نبود اینقدر خوب باشه. دو ساعتش رو رفتم و شوکه شدم از این حجم نبوغ و کاربلدیه تک نفر سازنده‌ی بازی‌.
دلم میخواد از راه دور دستت رو به گرمی بفشارم و بگم تو دوست خوب منی ای غریبه :D

تنها کسایی که این بازی رو هایپ کردن خودم و خودت هستیم.

این بازی اولش یه دافعه داره ولی وقتی بری داخل عمق بازی کاری رو میکنه باهات که صدتا aaa ردیف بشن نمیتونن انجام بدن
 
چند وقته همزمان tails of iron، nine sols و animal well رو دارم بازی میکنم. بازیای جذابی هستن ولی هنوز wow نشدم. گرافیک هنری tails of iron خیلی جذابه.animal well ایده میباره از سر و روش. Nine sols هم بازی تر و تمیزیه ولی محیطش یجوری خشکه برام تا اینجا.
 
من تاپیک جدایی برای Thymesia پیدا نکردم.
راجع این بازی بگم

طراحی محیطی : عالی
فایت ها : اولش خیلی مسخره به نظرم اومد ولی به مرور خیلی بهتر شد و برام جذاب شد
باس فایت اول : بازی رو دراپ کردم!

نمیدونم به خاطر سن و ساله (32 سالمه) یا چی ولی واقعا دیگه حوصله این بازیهای احمقانه رو ندارم که deflect کردن رو در حد نانو ثانیه! تنظیم میکنن! و از طرفی داج دادن خیلی کند انجام میشه . برای بازی ای که تو آپگریدهاش داج کردن وجود داره، اینطور داج دادن که خیلی خیلی کنده احمقانست

دو فاز ساختنه باس فایتها دیگه یه مقدار تو مخمه :D نمیدونم حال و حوصله اینطور باس فایتا رو ندارم یا چی
ولی به نظرم بازی سازها یه چیزو خیلی اشتباه متوجه شدن
سخت ساختن بازی!!!
به نظرم این یه درک احمقانه از بازیهای سولز گیمه
سولز گیم هیچ وقت ادعا نکرده بازیه سختیه، بلکه میگه برو جلو، سولز بگیر، آپگرید شو و بعدش میتونی بترکونی! واقعا هم همینه. من تو الدن رینگ یادمه انقدر محیطش جذاب بود و فارم کردم که کلی لول آپ کردم و دو سه تا باس رو فک کنم تو سه یا چهار حرکت زدم.

ولی Thymesia دقیقا برداشتش اینه که خب بزار یه باس فایته سخت بزارم!!! در صورتی که این باس فایت اصلا نیاز نبود دو فاز داشته باشه، فاز اولش به اندازه ی کافی سخت بود! اینکه یه فاز جدید اضافه میکنه به باس قشنگ معلومه که داره ادا در میاره!
باس فایتی نیاز به فاز دوم داره به نظرم که فاز اولش نه راحت ولی doable باشه! اینکه باید صد بار ترای کنی و باس رو تو فاز اول بزنی بعدش تازه بری فاز دومی که تقریبا سه برابر حالت اول سخت تره با اون وضعیت کند و مسخره ی داج دادن به نظرم فقط یه تصوری از بازیهای سولز گیمه.

اینو کسی میگه که سکیرو، الدن رینگ، دارک سولز 3 بلادبورن رو پلات کرده بنابراین تجربه ی کافی در این بازیا رو دارم.
متاسفانه اینقدر باس فایتش آنبالانس بود که کلا اومدم بیرون ، حیفه اون محیط خفن که اینطوری با یه باس فایت ادایی و کلا مکانیک ضعیف فایتینگ گند زدن توش

و جدیدا هم دفلکت دادن داره باب میشه! این دفلک دادن زمانی خوبه که شما وقتی با l1 داری دفاع میکنی بعد ضربه خوردن جونت کم نشه!
شما کلا چیزی به اسم دفاع نداری!!! (خب این خیلی غیر منطقیه) و کلا l1 نداریم، بلکه شما باید در حد تمام دانشمندای ناسا و هاروارد انقدر دقیق باشی که سر نانو ثانیه l1 بزنی!! که لذت بازی رو به طور کامل از ادم میگیره

اومدیم بازی کنیم دیگه، نیومدیم زجر بکشیم که! اینو بازی سازها اگه بفهمن خیلی بهتره

* دوستان من تاپیک این بازی رو پیدا نکردم، لطفا پیامم پاک نشه و یا منتقل بشه به تاپیکش
 
header.jpg

Castlevania

واویلا این ۲تا سری رو همین چند هفته پیش دنبالش بودم با شبیه ساز رو سوییچ بازی کنم انگار کونامی تو دلم خبر دار شد شادو دراپ کرد جز خفن ترین های سری هست بازیا
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or