Multi Platform Indie Game Center (بحث و تبادل نظر در مورد بازی های مستقل)

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
Indie-Game-Center.png

خب، خیلی وقته میخواستم همچین تاپیکی بزنم چون همیشه یه سری بازی باحال و عجیب غریب عرضه میشه ولی چون تاپیک خاص خودش رو نداره و میره زیر سایه بازیهای بزرگ، دیده نمیشه و خیلیا باهاش آشنا نمیشن.
یه تاپیکی لازمه که به این بازیهای مظلوم و به قول معروف Hidden Gem اختصاص داده بشه و صرف نظر از پلتفرم و اینکه چه زمانی عرضه شده یا حتی اگه عرضه نشده ولی تریلر یا دموی جذابی ازش منتشر شده، اینجا به بقیه معرفی بشه.

یه نکته اینکه حتما اگه بازی خاصی رو معرفی میکنید، بی‌زحمت یه توضیحی هم بدید که بدونیم چرا ارزش تجربه داره و باید بیشتر دیده بشه و اگه تصویر از گیم‌پلی یا بخش‌هایی که به نظرتون جذابه بزارید، خیلی عالیه.

خلاصه که میخواستم یه تاپیک دنج داشته باشیم که در مورد بازیهای کمتر شناخته شده که نیاز به بیشتر دیده شدن دارن صحبت کنیم و شاید حتی یه سری بازی داغون که به خاطر افتضاح بودنشون باید بازیشون کنیم رو هم معرفی کنیم!

امشب توی پست بعدی استارت قضیه رو میزنم...شما هم اگه تجربه‌ای از بازی خاص و مظلومی داشتید که خودش تاپیک نداره و میخواستید در موردش صحبت کنید، این تاپیک رو فراموش نکنید.
تاپیک هم ایشالا اگه مشکلی پیش نیاد و زمان داشته باشم، مداوما آپدیت خواهد شد و اسم بازیهای پیشنهادی که معرفی میشن، به پست اول اضافه میشه تا بقیه باهاش آشنا بشن <:-P

2961155-lead2.jpg

Hidden-Gems (1).png

0-9

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L


M

N

O

Omno

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z


تشکر ویژه از @Rize Mize برای ساخت کاور تاپیک و مرتب کردن لیست
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,992
نام
محمد
درود بر همه دوستان. امشب میخوام دو تا بازی معرفی کنم که پس فردا عرضه میشن (20 سپتامبر) و به نظر خودم چیزای جالبین.
همین اول بگم که هر دو بازی در حالت Early Access دارن عرضه میشن.


1695068403702.png
اولین بازی، یه عنوان چند نفره رایگان به اسم Warhaven هست. بخوام به صورت خلاصه بگم، بازی شبیه ترین بازی به For Honor هست ، اما با این تفاوت که بر خلاف فور انر که به لطف سیستم مبارزاتش، توی کتگوری فایتینگ سه بعدی قرار می گرفت، این اکشن چند نفره انلاین هست صرفا و خوشبختانه، به نظر میرسه اعصاب خوردی های فور انر را هم نداشته باشه و دیگه لازم نباشه کلی انرژی حروم پیشرفت و بهتر شدن تو بازی بکنید.

توی بازی تمرکز روی مبارزات چند به چند هست و تا جایی که میدونم دویل و اینا نداریم. بازی هم خیلی جالب هست و مبارزات بازی شلوغ هستن و میشه گفت که بازی به طور کلی، ورژن بهتر مود دومینیون فور انر هست (همون capture the flag :D).
در کل به نظرم اگه از اتمسفر قرون وسطایی، مبارزات شلوغ انلاین و شخصی سازی قابل توجه خوشتون میاد، این بازی را از دست ندید.

1695068930634.png
بازی دوم که خیلی وقت هم هست معرفی شده، عنوانی هست با نام Witchfire که سازنده های بولت استورم و پین کیلر دارن روش کار می کنن. داستان بازی به طور خلاصه اینه که شما یه witch hunter هستید و باید برین شکار یه جادوگر و نوچه هاش.
همین :D
اما خب، نقطه قوت این بازی قرار نیست داستانش باشه.
بازی گیمپلی خیلی جالبی داره. شما در طول بازی به سلاح ها و جادو های مختلفی دسترسی دارید. جادو های مختلف روی هم اثر میگذارن و صرفا هم چیزای تکراری نیستن و به نظر میرسه سازنده ها سعی کردن خلاقیت به خرج بدن.
برای مثال یکی از جادوهای بازی یه زنگ بزرگ ایجاد می کنه توی هوا که با شلیک بهش توسط پلیر، دشمن ها گیج میشن.
سلاح های گرم بازی هم هر کدوم قابلیت های متفاوت و جالبی دارن که از قضا لول بندی هم میشن و با استفاده درست از قابلیت هاشون، میتونید پتانسیل سلاح را کاملا آزاد کنید.
برای مثال یه ریولور توی بازی هست که هر چی باهاش هدشات کنید قوی تر میشه و در اخر هم توانایی فریز کردن دشمنا را پیدا می کنه.
خلاصه در زمینه گیمپلی بازی خیلی جالب به نظر میرسه و با توجه به سابقه سازنده ها، غیر از این هم انتظار نمیره.

جدا از اون گرافیک بازی خیلی خوبه و اتمسفر هم فوق العاده دارک هست. نزدیک ترین چیزی که بهش به نظرم میاد، وارهمر ورمین تاید 2 هست که البته گرافیک ویچ فایر بهتره و اتمسفرش هم سنگین تره.

متاسفانه بازی تا یک سال محدود به استورر اپیک هست و قیمت 40 دلاری هم داره.
در کل چیز جالبی به نظر میرسه و اگه امکانش را دارید، از دستش ندید .

 

cameronx65

کاربر سایت
Jun 12, 2023
357
درود دوستان من منتظر ویچ فایر بودم و الان ارلی اکسس اومد و باید بگم بسیار خارق العاده است از بعد اتمسفر و گرافیک و صدا و ... اصلا به ایندی نمیخوره که توسط 12 نفر ساخته شده و انگار میراثدار بازی painkiller است و شوترل old اسکول مدرنایز شده توسط ID -

اگر doom eternal و سولز ها بچه داشتند اسمش میشد ویچ فایر .

در واقع یکجورایی روگ لایک سولز لایکه و با شوتر Doom -اولا شوترش عالیه موشن و داج و گان پلی تاپ ناچ- استودیوastronauts قدیم از اعضای people can fly جدا شدن و گم شدن ایتان کارتر رو ساختن که عالی بود !

این یکی خیلی خوب به نظرم درآمد و جذبش شدم و سیستم های ارتقای خیلی خوبی هم داره و ستینگش هم جذابه و و نبرد کلیسا و جادوگران رو به تصویر میکشه و یکجورایی آدم رو یاد شاهکار انیمه هلسینگ میندازه.

سرعت بازی بسیار بالاست ولی پاگردهای تنفسی محیط های مرموز گوتیگ داره و طراحی هنری خارق العاده - پرفرمنس هم در حد لاک فریم ریت که برای شوتر با این سرعت حیاتی است . من 2k الترا نیتیو بدون هیچ اسکیلیری (همه رو داره dlss و fsr و اینتل اسمش یادم رفت!) 160 فریم قفل رو میگیرم براحتی میشه4k 100 فریم گرفت تست کردم روی تی وی و نمایشگر .

unknown_2023.09.26-20.16.jpg unknown_2023.09.26-20.15.jpg unknown_2023.09.26-20.13.jpg unknown_2023.09.26-20.10_2.jpg unknown_2023.09.26-20.10_1.jpg unknown_2023.09.26-20.06_1.jpg unknown_2023.09.26-20.06.jpg
,سیستم مبارزاتی بازی کپ سولز بر پابه استامیناست و مدیرییش در نبردها متفاوتش میکنه در کل به بازی امید دارم خوب دربیاد .

موتور هم انریل 4 است اینا در ایتان کارتر محیط فوتو ریلیزم ساخته بودن برای اولین بار و مشخصه با موتور آشنان.

unknown_2023.09.26-20.38.jpg
 
آخرین ویرایش:

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
15,128
نام
نـــــــویـــــــــد
عجب بازی خوب و جمعو جوریه West of Dead. یه روگ‌لایک کوچواو موچولو که خیلی از مکانیزماشو از Dead Cells گرفته. گیم‌پلی بازی ساده ولی لذتبخشه. تم اصلی بازی حالت وسترن داره. زاویه دوربین ایزومتریک. کار با سلاح‌های مختلف متفاوت و خوبه. گان‌پلی بازی و اون ایمپکت برخورد گلوله با دشمنا خیلی حس خوبی میده. میتونید ۲تا اسلحه همزمان داشته باشید و با R2 و L2 با هر کدوم شلیک کنید. تیر بینهایت دارید ولی گلوله‌های هر اسلحه محدود هستش از یک تیر تا ۱۶ تیر. بسته به نوع اسلحه، مدت زمان ریلودش بیشتر میشه. گیم‌پلی بازی اینطوری نیست که همینطوری به صورت کور تیراندازی کنید و خیالتون راحت باشه. باید دقیق و حساب شده بازی کنید خصوصا که وقتی داج بدید اون پروسه‌ی ریلود کردن متوقف میشه. شاتگان و رایفل و ریوُلور هسته‌ی اصلی سلاح‌های بازی رو تشکیل میدن. همزمان میتونید ۲تا ابیلیتی هم داشته باشی که یا چیزی شبیه چاقو و تبر و دینامیت برای دمیج دادن هستن و یا ابیلیتی برای سریعتر کردن ریلود و بالا بردن کریتیکال چنس! همونطور که گفتم یه سری از مکانیزم‌هارو از دد سلز گرفته. شما انمی‌هارو میکشید ازشون بلوپرینت میفته بعد باید زنده بمونید و بایوم رو تموم کنید تا اون بلوپرینت به دست صاحبش برسه و بتونید با کارنسی مشخصی که با کشتن انمی‌ها به دست میارید، اون آیتم مورد نظر رو آنلاک کنید تا وارد لوت پول بازی بشه. شراین‌هایی توی هر بایوم هست که شامل سه نوع آپگرید میشن. هلث و گان دمیج و ابیلیتی دمیج. بین هر بایوم میتونید خودتون رو هیل کنید و فلاسک هیل رو هم کامل پر کنید. محیط‌های بازی خیلی با هم فرق ندارن چه از نظر ظاهری چه ساختاری. در کل برای کسانی که این سبک رو دوس دارن تجربه‌ی خیلی مختصر و مفیدیه. قبلا رو گیم‌پس بوده و الانم رو پلاس موجوده. پیشنهاد میکنم که از دستش ندید.

موفق باشیم.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,412
نام
سید محمد حسین
این سرویس انلاین نینتندو یه Perk خیلی عجیب و غریبی داره اونم اینه که هر از گاهی (دقیقا، هر از گاهی! هیچ قاعده زمانی خاصی نداره) یهو نینتندو میاد میگه "این بازی" تا 6 روز مجانیه. دانلودش کنید و تا 6 روز تجربه اش کنید اگه خوشتون اومد تخفیف کلفت هم خورده میتونید بخریدش

در وهله اول کلا خبری از همهمه و کبکبه نیست و اگه اکانت توییتر نینتندو رو چک نکنی مدام یا هی تو تب سرویس انلاین سوییچ نچرخی ممکنه کلا از کف ات بره این بازی مفت ها
در وهله دوم... کثافتا 6 روز خیلی کمه! :D مخصوصا با سرعت بازی کردن من هیچی رو نمیشه 6 روز تموم کرد. البته چون 6 روزه من همیشه زورم رو میزنم و دم آخری تموم می کنم
و در وهله سوم...... درسته بازی ها خیلی به ندرت و تو زمان ها محدود پخش میشن ولی انتخاب ها همیشه انتخاب های خوبیه و ارزش داره تجربه شون برای یه عده و بازی خز و خیل نمیارن که سرویس رو پر کنند

منم اصولا سرویس رو هیچ وقت برای این Perk اش تمدید نمی کنم. عموما برای همون بازی های رترو و بخش آنلاین سرویس میخرم. ولی اینم یه جورایی یه چیز اضافه برنامه ای ایه که هر از گاهی میاد و زندگی ما رو به هم می ریزه
پارسال River City Girls اومد رو سرویس و پنج روزه تمومش کردم و به شدت چسبید
و امسال نوبت یه بازی دیگه بود که قبل عرضه واقعا باهاش حال کرده بودم و منتظرش بودم ولی نشد بخرمش و الان رو سرویس اومد و به نظرم با یه سری اما و اگرها به شدت در حد انتظارم ظاهر شد.
اونم Eastward ـه.

H2x1_NSwitchDS_Eastward.jpg
چه دوست داشته باشید یه بچه بامزه رو بغل کنید و نازش کنید و چه دوست داشته باشید کله یه بچه رو با چکش خورد کنید Eastward در هر دو صورت برای شماست :D (جدی میگم تو یه برهه ای از بازی من رسما داد زدم I Will Kill a Child، کسایی که بازی کردن میدونن کجاش)

Eastward کار یه استدیوی شانگهایی ـه که این اولین کارشونه. سال 2021 برای همه پلتفرم ها به غیر از پلی استیشن میاد (که باعث میشه فکر کنم نوشتن در موردش این جا یخورده بیهوده است :D) و روایتگر قصه یه مرد ریشو و کم صحبت (شما بخونید بی صحبت! این بشر تو کل بازی هیچی نمیگه :D) به نام John ـه. جان یه معدن کار خستگی ناپذیره که تو یکی از گشت و گذارها به یه دختر موسفید مرموزی برمیخوره و نجاتش میده. این دو تا بعدش شروع می کنن با هم زندگی کردن و اسم دختره میشه Sam. جان و سم زندگی ساده خودشون رو تو دهکده زیرزمینی Portrock Island می گذرونن تا این که یه سری اتفاقات دست به دست هم میدن و سم و جان مجبور میشن عازم سفری شن که نهایتش سرنوشت دنیا رو تغییر میده.

بازی به وضوح الهام های زیادی از JRPG هایی مثل دراگن کوئست، فاینال فانتزی و سری Mother (Earthbound) گرفته ولی اکثر این الهامات تو ساختار داستان و روایی بازی خلاصه میشن.
خود بازی یه اثر اکشن ادونچر به سبک زلداهای کلاسیک ـه که تو محیط میتونی بچرخی و با NPC ها صحبت کنی و اصل گیم پلی تو سیاهچال ها و دانجن هاییه که پر معماها و باس فایت های خفن اند.

1696398529812.png
با وجود این که جان یه شخصیت اصلی صامت ـه ولی این برای بازی خیلی مشکلی ایجاد نمی کنه چون در حقیقت بازی دو تا شخصیت اصلی داره و سم به عنوان شخصیت اصلی دیگه دوبرابر یه آدم عادی حرف میزنه و اون انرژی ای که از یه بچه تو مواجهه با بالا و پایین زندگی میشه گرفت رو ازش میگیری که خیلی ترکیب خوش فرمیه برای روایت بازی و جان هم شخصیت خودشو بدون صحبت کردن تا آخر بازی حفظ می کنه.

نقطه قوت داستان بازی بدون شک شخصیت ها و دنیاپردازی شه. از Portrock Island گرفته تا Easter City هر شهر کامل فضا و شخصیت ها و دنیای خودشو داره. حتی اگه بعضی هاشون خیلی تعامل کوتاهی باهاشون داشته باشید بازم ساخت و پرداخت شون خیلی معناداره. من بعضا بازی AAA می کنم که میری تو یه هاب یا شهر. همه چی به جنریک ترین شکل ممکن طراحی شدن. انگار نه انگار شخصیت که هیچی، آدم این جا زندگی می کنه. Eastward اصلا این جوری نیست. تک تک گوشه کنار دنیاش پر زندگی از نوع رنگارنگیه که... به داستان بازی کلی رنگ و بو میدن. اره! و به نظرم همینه که پیام اصلی داستان رو بهتر از چیزی که باید میرسونه.

چون اگه بخوایم از بازی یه ایراد اصلی بگیریم پلات تقریبا قابل پیش بینی و Pacing بدشه. این دوتا ایرادهایی اند که هر بازی اکشن ادونچری رو میتونه نابود کنه. خوشبختانه همون جور که گفتم دنیاپردازی خلاقانه و شخصیت پردازی های به شدت درخشنده بازی هم تو زمینه شخصیت های اصلی ای مثل Sam و John هم تو زمینه شخصیت های فرعی مثل Isabela و Alva و... باعث میشه جذابیت بازی خودشو خیلی خوب نگه داره. اسپویل هم نمی کنم ولی چند تا لحظه از بازی واقعا خیلی خوب میتونن از لحاظ احساسی مخاطب رو درگیر کنن. در کل با این که نقدها بیشتر از همه چیز به داستان بازی ایراد گرفتن، و از نظر منم ضعیف ترین بخش بازی ـه این بخش به نظرم در کل راضی کننده بود داستان و اگه سخت نگیرید و خودتون رو با دنیای بازی همراه کنید خیلی لذت بخشه سفر جان و سم.

ss_bf8d65929d363f1b62f632d934eda94ef5188049.1920x1080.jpg
پیکسل آرت این بازی گادلایکه.
یعنی به خاطر پیکسل آرتش هم که شده استدیوی Pixpil از الان تو دیدرس منه که ببینم بازی بعدی شون چی میشه (که البته گویا پروژه فعلی شون DLC همین بازیه)
نمیدونم چطوری تعریف کنم از پیکسل آرت بازی. همه چیز خداست. از طراحی محیط گرفته تا انیمیشن شخصیت ها و طراحی هاشون. باور نکردنیه چه قدر تنوع داره طراحی شخصیت ها و انیمیشن هاشون و چقدر تا آخر بازی همه چیز تنوع خودشو حفظ می کنه. افکت های سه بعدی و نورپردازی بازی حتی از بازی های 2D HD اخیر هم بهتره. خدا میدونه ساخت همچین چیزی چقدر وقت از اینا گرفته. مخصوصا این که انجین شون Custom made بوده و...

موسیقی هم عالیه. توضیح خاصی نمیشه داد. ولی اون حس Retro و کلاسیک بودن فضا رو داره و به نظرم بیشتر از هر چی یادآور Fez بود برام موسیقی بازی.

f2-fight-or-fry.jpg
خوشبختانه گیم پلی بازی هم درخشش فوق العاده ای داره
بازی همون جور که گفتم تو بخش اکشن ادونچر خودش از فرمول مشابه زلداهای کلاسیک تبعیت می کنه که اونم گشتن تو دانجن های پیچیده، شکست دادن دشمن ها با دامنه خاصی از اسلحه ها و حل معماهای مختلفه. کاری که توش دوباره Eastward خیلی موفقه، ایجاد تنوعه
هیچ وقت حس نمی کنی دانجن های بازی و نوع معماها و حتی مبارزات شون قراره تکراری بشه. تا آخرین لحظه 18 ساعت گیم پلی بازی، کامبت و معماها هیجان خودشون رو حفظ می کنند.
به سبک زلداهای کلاسیک هم گشت و گذار تو محیط شما رو با صندوقچه های مختلف روبرو می کنه که از پول تا آیتم های ارتقا بهت جایزه میدن. بهترین اش هم تیکه قلب هاییه که اگه 4 تا ازش جمع کنید به جون تون یکی اضافه میشه (بعد از زدن هر باس هم یه قلب میگیرید دوباره به سبک زلداهای کلاسیک)
به سبک زلداهای مدرن هم، (:D) یه مکانیک اشپزی داره بازی که برای پر کردن جون تون خیلی بهش وابسته اید. این مکانیک اشپزی خیلی شبیه اشپزی BotW ـه که توش مواد رو با هر ترکیبی که بریزید یه نتیجه متفاوت با افکت های متفاوت میگیرید ازش که آزمون و خطا توش واقعا حال میده.

تنوع اسلحه های بازی هم مثل تفنگ و اره پرت کن و بمب اتوماتیک و از راه دور و... هم شون خیلی عالین. از همون اواخر چپتر 1 بازی کنترل Sam رو هم میتونید به عهده بگیرید که اونم قابلیت های خودش رو داره و تو چپتر دو به بعد میتونید بین سم و جان جابجا شید با یه دکمه که کلی پتانسیل برای معماها و کامبت باز می کنه و مطمئن باشید بازی از تک تک این پتانسیل ها استفاده می کنه

خوشبختانه بازی تو 18 ساعت تموم میشه و به نظرم نقطه خیلی خوبیه. دقیقا قبل از این که خسته کننده بشه و بعد این که حس کنید خیلی کوتاهه بازی پرونده خودشو می بنده و حالا اگه بیشتر هم بخواهید ازش، DLC بازی تو راهه و امیدوارم اونم همین قدر خوب از آب دربیاد و مشکلات پیسینگ و داستان هم حل کنه.

__sam_and_john_eastward_drawn_by_numbers_pigpenandpaper__sample-759ead7147fdfdb8c7ee184fa901d118.jpg
Free Trial این بازی رو سوییچ ساعت 10 صبح امروز تموم می شد و من ساعت 8 صبح رسیدم بازی رو تموم کنم #:-S
به عنوان کسی که تو 24 ساعت گذشته نزدیک 10 ساعت پای این بازی بودم میتونم با قاطعیت بگم که گول متای 82 بازی رو نخورید. بهتر از این حرفاست Eastward
حداقل حداقلش، بازی یه Action Adventure خیلی خوب با آرت استایل استثنایی ـه و اگه بخواهید میتونه بیشتر هم باشه. :x
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,992
نام
محمد
درود بر همه.
آقا یه بازی میخوام معرفی کنم شاهکار. شاهکار :D
The Last Fath

1696439579468.png

یعنی بازی لاو لتر هست به عاشقای بلادبورن و کسلوینیا. یعنی بهتر از این نمیشه بلادبورن و کسلوینیا های دو بعدی را با هم ترکیب کرد.
دموی آخر بازی یه ساعت پیش اومد و به شخصه خیلی خیلی راضیم.
بازی از نظر ساختار شبیه بلسفمس 1 هست تا حدودی. سولزوانیا هست در واقع :D از هر دو بلسفمس هم سخت تره.
___________
داستان بازی را فاکتور میگیریم فعلا چون چیزی نمیشه گفت. اما چیزی که من دیدم کاملا گریم دارک هست.
از نظر اتمسفر و جهان بازی، کاملا بلادبورن دو بعدی شده هست و معماری گوتیک نماهای بازی واقعا عالی کار شده. دیتیل محیط بازی واقعا بالاست و کاملا مشخصه زحمت زیادی کشیدن. جدا از اون جنبه کاسمیک هارر بازی به نظر قابل توجه میاد و علاوه بر اون، ومپایر و اینا هم داریم تو بازی که خب تکمیل کننده ماجراست :D
گیمپلی بازی هم روونه و خب بازی تمرکز بسیار بسیار زیادی روی Parry داره. پری تو بازی سخت به نظر میرسه اما در عوض اگه درست انجام بدید کاملا OP هست(هم دمیج میده به دشمن. هم بخشی از خط سلامتی را پر می کنه).
___________
به طور کلی بازی بسیار خوش ساختی به نظر میاد. چندین سال هم هست که در حال ساخته.
دمو بازی الان برای تجربه توی استیم در دسترسه و اگه امتحان نکنید کاملا ضرر کردید.
بازی 15 اکتبر عرضه میشه (35 روز دیگه)
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,660
نام
مــاکــان
Last Faith دموش اومده روی استیم.

دموی خوبی هم هست ،حجم دانلودی هم زیر یک گیگه.
من امروز نزدیک به دو ساعت بازی کردم.
واقعا بازی خوش ساختیه ، اسلحه ها و مکانیکهای جالبی داره.

یک چندتا مورد مثل Parry کردن رو باید فیکس کنن ، تو حالت فعلی باید RB+Y /▲+R1 رو بگیری که دیفلکت کنه.
نمیدونم چرا اینکارو کردن چون کلا حالت شانسی پیدا کرده که بتونی Parry کنی.
چون فریم ورودیش هم پنجره سختی داره ، مثل Blasphemus نیست.

باس فایتش هم سخت بود ، دو تا فاز داشت.
من نمیدونستم فاز اول رو بعد اینکه تلگرافهاش رو یاد گرفتم زدم داشتم فحش میدادم که چرا دو تا فاز داری تو لعنتی :))

در کل خیلی پتانسیل داره بازی ، دموش تا 2 شنبه در دسترسه تو استیم.
خیلی از استودیوها بعد Next Fest دموها رو برمیدارن ، نمیدونم اینهم برداشته میشه یا نه.
ولی حالا که هست فرصت رو از دست ندین.
 
آخرین ویرایش:

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,853
نام
مرتضی
Last Faith دموش اومده روی استیم.

دموی خوبی هم هست ،حجم دانلودی هم زیر یک گیگه.
من امروز نزدیک به دو ساعت بازی کردم.
واقعا بازی خوش ساختیه ، اسلحه ها و مکانیکهای جالبی داره.

یک چندتا مورد مثل Parry کردن رو باید فیکس کنن ، تو حالت فعلی باید RB+Y /▲+R1 رو بگیری که دیفلکت کنه.
نمیدونم چرا اینکارو کردن چون کلا حالت شانسی پیدا کرده که بتونی Parry کنی.
چون فریم ورودیش هم پنجره سختی داره ، مثل Blasphemus نیست.

باس فایتش هم سخت بود ، دو تا فاز داشت.
من نمیدونستم فاز اول رو بعد اینکه تلگرافهاش رو یاد گرفتم زدم داشتم فحش میدادم که چرا دو تا فاز داری تو لعنتی :))

در کل خیلی پتانسیل داره بازی ، دموش تا 2 شنبه در دسترسه تو استیم.
خیلی از استودیوها بعد Next Fest دموها رو برمیدارن ، نمیدونم اینهم برداشته میشه یا نه.
ولی حالا که هست فرصت رو از دست ندین.
از نظر داستانی (البته اگر چیزی از داستان تو دمو مشخصه) و موسیقی و فضا سازی واقعا در حد نسخه اول بلسفمس مریض هست؟ اینقدر بلسفمس ۱ بیمارگونه بود فضاش که واقعاً نتونستم تحمل کنم تا آخر برم.
 
  • Like
Reactions: reza8

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,660
نام
مــاکــان
از نظر داستانی (البته اگر چیزی از داستان تو دمو مشخصه) و موسیقی و فضا سازی واقعا در حد نسخه اول بلسفمس مریض هست؟ اینقدر بلسفمس ۱ بیمارگونه بود فضاش که واقعاً نتونستم تحمل کنم تا آخر برم.
داستانی خیلی گذرا تو دمو اشاراتی میشه که به نظر جذاب میرسه و عمیق.
صداگذاریها خیلی خوبن ، طراحی ها همینطور.

اتمسفر و فضاسازی بیشتر کسلوانیاطوره ، یکجورایی هم بلادبورن طوره.
خیلی خوبه ولی بقول خودت اون مریضی بلسفمس رو نداره.

نکته متوسطش بنظرم بخش مبارزش خیلی جذاب نیست حداقل برای این دمو.
استفاده از آیتم ها جای کار داره و اون پولیش بلسفمس رو نداره.
 

Medivh

کاربر سایت
Jul 6, 2007
98
نام
آرین
این سرویس انلاین نینتندو یه Perk خیلی عجیب و غریبی داره اونم اینه که هر از گاهی (دقیقا، هر از گاهی! هیچ قاعده زمانی خاصی نداره) یهو نینتندو میاد میگه "این بازی" تا 6 روز مجانیه. دانلودش کنید و تا 6 روز تجربه اش کنید اگه خوشتون اومد تخفیف کلفت هم خورده میتونید بخریدش

در وهله اول کلا خبری از همهمه و کبکبه نیست و اگه اکانت توییتر نینتندو رو چک نکنی مدام یا هی تو تب سرویس انلاین سوییچ نچرخی ممکنه کلا از کف ات بره این بازی مفت ها
در وهله دوم... کثافتا 6 روز خیلی کمه! :D مخصوصا با سرعت بازی کردن من هیچی رو نمیشه 6 روز تموم کرد. البته چون 6 روزه من همیشه زورم رو میزنم و دم آخری تموم می کنم
و در وهله سوم...... درسته بازی ها خیلی به ندرت و تو زمان ها محدود پخش میشن ولی انتخاب ها همیشه انتخاب های خوبیه و ارزش داره تجربه شون برای یه عده و بازی خز و خیل نمیارن که سرویس رو پر کنند

منم اصولا سرویس رو هیچ وقت برای این Perk اش تمدید نمی کنم. عموما برای همون بازی های رترو و بخش آنلاین سرویس میخرم. ولی اینم یه جورایی یه چیز اضافه برنامه ای ایه که هر از گاهی میاد و زندگی ما رو به هم می ریزه
پارسال River City Girls اومد رو سرویس و پنج روزه تمومش کردم و به شدت چسبید
و امسال نوبت یه بازی دیگه بود که قبل عرضه واقعا باهاش حال کرده بودم و منتظرش بودم ولی نشد بخرمش و الان رو سرویس اومد و به نظرم با یه سری اما و اگرها به شدت در حد انتظارم ظاهر شد.
اونم Eastward ـه.

چه دوست داشته باشید یه بچه بامزه رو بغل کنید و نازش کنید و چه دوست داشته باشید کله یه بچه رو با چکش خورد کنید Eastward در هر دو صورت برای شماست :D (جدی میگم تو یه برهه ای از بازی من رسما داد زدم I Will Kill a Child، کسایی که بازی کردن میدونن کجاش)

Eastward کار یه استدیوی شانگهایی ـه که این اولین کارشونه. سال 2021 برای همه پلتفرم ها به غیر از پلی استیشن میاد (که باعث میشه فکر کنم نوشتن در موردش این جا یخورده بیهوده است :D) و روایتگر قصه یه مرد ریشو و کم صحبت (شما بخونید بی صحبت! این بشر تو کل بازی هیچی نمیگه :D) به نام John ـه. جان یه معدن کار خستگی ناپذیره که تو یکی از گشت و گذارها به یه دختر موسفید مرموزی برمیخوره و نجاتش میده. این دو تا بعدش شروع می کنن با هم زندگی کردن و اسم دختره میشه Sam. جان و سم زندگی ساده خودشون رو تو دهکده زیرزمینی Portrock Island می گذرونن تا این که یه سری اتفاقات دست به دست هم میدن و سم و جان مجبور میشن عازم سفری شن که نهایتش سرنوشت دنیا رو تغییر میده.

بازی به وضوح الهام های زیادی از JRPG هایی مثل دراگن کوئست، فاینال فانتزی و سری Mother (Earthbound) گرفته ولی اکثر این الهامات تو ساختار داستان و روایی بازی خلاصه میشن.
خود بازی یه اثر اکشن ادونچر به سبک زلداهای کلاسیک ـه که تو محیط میتونی بچرخی و با NPC ها صحبت کنی و اصل گیم پلی تو سیاهچال ها و دانجن هاییه که پر معماها و باس فایت های خفن اند.

با وجود این که جان یه شخصیت اصلی صامت ـه ولی این برای بازی خیلی مشکلی ایجاد نمی کنه چون در حقیقت بازی دو تا شخصیت اصلی داره و سم به عنوان شخصیت اصلی دیگه دوبرابر یه آدم عادی حرف میزنه و اون انرژی ای که از یه بچه تو مواجهه با بالا و پایین زندگی میشه گرفت رو ازش میگیری که خیلی ترکیب خوش فرمیه برای روایت بازی و جان هم شخصیت خودشو بدون صحبت کردن تا آخر بازی حفظ می کنه.

نقطه قوت داستان بازی بدون شک شخصیت ها و دنیاپردازی شه. از Portrock Island گرفته تا Easter City هر شهر کامل فضا و شخصیت ها و دنیای خودشو داره. حتی اگه بعضی هاشون خیلی تعامل کوتاهی باهاشون داشته باشید بازم ساخت و پرداخت شون خیلی معناداره. من بعضا بازی AAA می کنم که میری تو یه هاب یا شهر. همه چی به جنریک ترین شکل ممکن طراحی شدن. انگار نه انگار شخصیت که هیچی، آدم این جا زندگی می کنه. Eastward اصلا این جوری نیست. تک تک گوشه کنار دنیاش پر زندگی از نوع رنگارنگیه که... به داستان بازی کلی رنگ و بو میدن. اره! و به نظرم همینه که پیام اصلی داستان رو بهتر از چیزی که باید میرسونه.

چون اگه بخوایم از بازی یه ایراد اصلی بگیریم پلات تقریبا قابل پیش بینی و Pacing بدشه. این دوتا ایرادهایی اند که هر بازی اکشن ادونچری رو میتونه نابود کنه. خوشبختانه همون جور که گفتم دنیاپردازی خلاقانه و شخصیت پردازی های به شدت درخشنده بازی هم تو زمینه شخصیت های اصلی ای مثل Sam و John هم تو زمینه شخصیت های فرعی مثل Isabela و Alva و... باعث میشه جذابیت بازی خودشو خیلی خوب نگه داره. اسپویل هم نمی کنم ولی چند تا لحظه از بازی واقعا خیلی خوب میتونن از لحاظ احساسی مخاطب رو درگیر کنن. در کل با این که نقدها بیشتر از همه چیز به داستان بازی ایراد گرفتن، و از نظر منم ضعیف ترین بخش بازی ـه این بخش به نظرم در کل راضی کننده بود داستان و اگه سخت نگیرید و خودتون رو با دنیای بازی همراه کنید خیلی لذت بخشه سفر جان و سم.

پیکسل آرت این بازی گادلایکه.
یعنی به خاطر پیکسل آرتش هم که شده استدیوی Pixpil از الان تو دیدرس منه که ببینم بازی بعدی شون چی میشه (که البته گویا پروژه فعلی شون DLC همین بازیه)
نمیدونم چطوری تعریف کنم از پیکسل آرت بازی. همه چیز خداست. از طراحی محیط گرفته تا انیمیشن شخصیت ها و طراحی هاشون. باور نکردنیه چه قدر تنوع داره طراحی شخصیت ها و انیمیشن هاشون و چقدر تا آخر بازی همه چیز تنوع خودشو حفظ می کنه. افکت های سه بعدی و نورپردازی بازی حتی از بازی های 2D HD اخیر هم بهتره. خدا میدونه ساخت همچین چیزی چقدر وقت از اینا گرفته. مخصوصا این که انجین شون Custom made بوده و...

موسیقی هم عالیه. توضیح خاصی نمیشه داد. ولی اون حس Retro و کلاسیک بودن فضا رو داره و به نظرم بیشتر از هر چی یادآور Fez بود برام موسیقی بازی.

خوشبختانه گیم پلی بازی هم درخشش فوق العاده ای داره
بازی همون جور که گفتم تو بخش اکشن ادونچر خودش از فرمول مشابه زلداهای کلاسیک تبعیت می کنه که اونم گشتن تو دانجن های پیچیده، شکست دادن دشمن ها با دامنه خاصی از اسلحه ها و حل معماهای مختلفه. کاری که توش دوباره Eastward خیلی موفقه، ایجاد تنوعه
هیچ وقت حس نمی کنی دانجن های بازی و نوع معماها و حتی مبارزات شون قراره تکراری بشه. تا آخرین لحظه 18 ساعت گیم پلی بازی، کامبت و معماها هیجان خودشون رو حفظ می کنند.
به سبک زلداهای کلاسیک هم گشت و گذار تو محیط شما رو با صندوقچه های مختلف روبرو می کنه که از پول تا آیتم های ارتقا بهت جایزه میدن. بهترین اش هم تیکه قلب هاییه که اگه 4 تا ازش جمع کنید به جون تون یکی اضافه میشه (بعد از زدن هر باس هم یه قلب میگیرید دوباره به سبک زلداهای کلاسیک)
به سبک زلداهای مدرن هم، (:D) یه مکانیک اشپزی داره بازی که برای پر کردن جون تون خیلی بهش وابسته اید. این مکانیک اشپزی خیلی شبیه اشپزی BotW ـه که توش مواد رو با هر ترکیبی که بریزید یه نتیجه متفاوت با افکت های متفاوت میگیرید ازش که آزمون و خطا توش واقعا حال میده.

تنوع اسلحه های بازی هم مثل تفنگ و اره پرت کن و بمب اتوماتیک و از راه دور و... هم شون خیلی عالین. از همون اواخر چپتر 1 بازی کنترل Sam رو هم میتونید به عهده بگیرید که اونم قابلیت های خودش رو داره و تو چپتر دو به بعد میتونید بین سم و جان جابجا شید با یه دکمه که کلی پتانسیل برای معماها و کامبت باز می کنه و مطمئن باشید بازی از تک تک این پتانسیل ها استفاده می کنه

خوشبختانه بازی تو 18 ساعت تموم میشه و به نظرم نقطه خیلی خوبیه. دقیقا قبل از این که خسته کننده بشه و بعد این که حس کنید خیلی کوتاهه بازی پرونده خودشو می بنده و حالا اگه بیشتر هم بخواهید ازش، DLC بازی تو راهه و امیدوارم اونم همین قدر خوب از آب دربیاد و مشکلات پیسینگ و داستان هم حل کنه.

Free Trial این بازی رو سوییچ ساعت 10 صبح امروز تموم می شد و من ساعت 8 صبح رسیدم بازی رو تموم کنم #:-S
به عنوان کسی که تو 24 ساعت گذشته نزدیک 10 ساعت پای این بازی بودم میتونم با قاطعیت بگم که گول متای 82 بازی رو نخورید. بهتر از این حرفاست Eastward
حداقل حداقلش، بازی یه Action Adventure خیلی خوب با آرت استایل استثنایی ـه و اگه بخواهید میتونه بیشتر هم باشه. :x
بعد خوندن این پست دنبال یه وقت خالی بودم که برم سراغش که امشب پیش اومد
عججججب آرت استایلی داره... جزئیات محیط و شخصیت ها خیلی فراتر از چیزیه که تو نگاه اول به نظر میرسه
طنزش عالیه... هیچوقت فکر نمیکردم سلاح مورد علاقم تو یه بازی ماهیتابه باشه! :D
صامت بودن جان نه تنها تو ذوق نمیزنه بلکه خیلی درست رو شخصیتش نشسته
تنها نکته منفی بعد 6 ساعت آسون بودن بیش از حد دشمن ها و باس فایت هاشه
در کل خیلی حالمو خوب کرد :x
 
  • Like
Reactions: Z-fan and ce7en44

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,412
نام
سید محمد حسین
امروز از قضا روز خوبی برای معرفی بازی های ایندی نیست. بالاخره بزرگترین بازی AAA به احتمال زیاد تاریخ رو (برای بار دوم) معرفی کرده راکستار و یخورده ضایع است من الان بیام بگم "بچه ها... ایندی :D"
ولی خب از اون جا که تنها چیزی که من توش خوب نیستم گرفتن تصمیمات درسته، لذا این شما و این هم معرفی نه یه بازی ایندی بلکه دو تا بازی ایندی
و جالبیش اینجاست که یکی شو همه تون راحت می تونید بازی کنید و یکی دیگه شو تقریبا هیچ کدوم تون نمیتونید بازی کنید :D


1699463927504.png

Bionic Bay به شدت بازی جالبیه که دموش الان رو استیم هست و خود بازی اصلی تو 2024 عرضه میشه
و من به همه و تاکید می کنم "همه" پیشنهاد می کنم دموشو برن از بس خوبه بازی

حالا در مورد چی هست.
هیچی اقا شما 2 دقیقه اول که بازی رو شروع می کنید بلافاصله میگید "آهاه... یه Limbo Clone دیگه" و میندازیدش بغل بقیه بازی هایی که از Limbo سعی کردن کپی کنن
یه کاراکتر ضعیف با پرش های کوتاه تو یه محیط خیلی گرفته و تاریک. همه اینا تو یه استایل گرافیکی که همه چیز رو باید از رو سیلوئت سیاه رنگ شون تشخیص بدی
همه اینا از صفر تا صد Limbo ئه و با خودتون میگید خب چی این یکی فرق داره که من باید اینو بازی کنم.
تا این که همون اول بازی یه اشعه سفید رنگی به کاراکترتون میخوره و یهو همه چی 180 درجه تغییر می کنه :D

1699464180050.png
تو این اندازه حتی نمیشه تشخیص داد سیلوئت شخصیت اصلی اصلا کجا هست ولی تو خود بازی اصلی خیلی خوب همه چی قابل تشخیصه

یهو شما از یه موجود ضعیف با پرش کوتاه به یه مـــــــــــــرد تبدیل میشید که ماریوی قارچ خور رو میذاره تو جیبش
پرش های بلند، جهش ها و کله ملق هایی که کاراکترهای سولزبورن رو خجالت زده می کنه از میزان جهش اش و یه سرعت دویدنی که پپسی من مرحو بهش غبطه میخورد
خلاصه اقا Super Human ـی میشید برای خودتون و تازه بازی شروع میشه

1699464506839.png

Bionic Bay در حقیقت یه پلتفرمر به شدت تر و تمیز و خوشگله که نقطه قوت اش تو سه تا چیزه.

اولیش تو کنترل و Game Feel محشر بازیه. کلا حس راه رفتن و دوییدن و پریدن با این بشر سیاه رنگ عالیه. قشنگ وقتی میدوئی و میپری، مومنتوم حرکات شخصیت رو تو دستات حس می کنی
این برای بازی های پلتفرمر خیلی مهمه و متاسفانه خیلی از بازی های این سبکی که ماریو و ریمن و اینا نیستن درست و درمون از پسش برنمیان. حتی اونا هم خیلی مومنتوم محور نیستن. این بازی وقتی میدوئی و Ragdoll میشه کل هیکلت عشق می کنی اصن

دومین نقطه قوت Bionic Bay تو مکانیک هاشه. بازی پلتفرمره و طراحی مراحل و موانعی که جلوت میندازه و حداقل براساس دمویی که من بازی کردم Bionic Bay از این لحاظ محشره
مخصوصا این که وقتی میری جلو یه قابلیت میگیری که میتونی باهاش جای خودتو به اشیایی که بهشون ضربه زدی عوض کنی که تو دیزاین مراحل بازی خیلی خفن عمل می کنه.

سومیش هم همون جور که از اسکرین شات ها می بینید آرت استایل به شدت خوب بازیه. بازی برخلاف Limbo سیاه و سفید نیست و همیشه یه رنگ تیزی اون پس زمینه هست. یه قرمز بیگانه، یه سبز صنعتی، یه آبی عمیق... یه رنگی همیشه اون ته پس زمینه هست که خیلی به اتمسفر بازی کمک می کنه. انیمیشن های شخصیت اصلی هم فوق العاده است.

Bionic Bay به گفته سازنده هاش 2024 میاد و به نظرم یکی از خفن های سال خودش میشه از حیث گیم پلی
دموش چند وقتیه در دسترسه و شدیدا پیشنهاد میشه.

==============================

بریم سراغ بازی دوم که تقریبا هیچ کدوم تون نمیتونید بازیش کنید
البته دروغ چرا بازی این قدره ساده است که میشه رو وب هم همین الان بازیش کرد
ولی اگه بخواید بازی رو بخرید رو صاحبش باشید فقط رو نینتندو سوییچ ممکنه همچین چیزی. ولی خب میشه با شبیه ساز هم زد و اینا
خلاصه که با یه بازی ایندی انحصاری رو سوییچ طرفیم و یه خیلی ساده ولی در عین حال خاص و باحالش.

1699470242622.png

آقا این Suika Game بازی خیلی ساده ایه
بازی 2048 رو رفتید؟ عدد ها رو کنار هم میچینید تو توان 2 بزرگتر می شدن تا میرسیدی به 2048؟
اینم همونه
میوه ها رو کنار هم میچینید از گیلاس میگیرید میرید توت فرنگی بعد تمشک بعد نارنجی تا..... برسید به هندونه

خیلی ساده و بامزه و گوگولی. بازی هم ارزونه کلا 3 دلاره روی Eshop
فقط یه مشکل خیلی خیلی ریز و کوچولو هست...
این بازی خیلی سخته

1699472478523.png

Suika Game حقیقتا یه بازی پازلیه که اواخر سال 2021 تو Eshop ژاپن عرضه میشه و فقط هم تو ایشاپ ژاپن
و خب... بازی نمیگیره و یه جوری قاطی بقیه Shovelware فوق العاده شلوغ پلوغ ایشاپ نینتندو گم میشه
تا این که اواسط 2023 یه عده استریمر علاف ژاپنی این بازی رو دوباره کشف می کنند.

آقا مشابه داستانی که برای Fear and Hunger گفتم... یهو بازی Viral میشه و ترند میشه.
در حدی که یهو تو عرض یه ماه بازی تو اکتبر 2023 به فروش یک میلیون نسخه ای میرسه
و این قدر بازی تو همه مجامع معروف میشه که سازنده بازی مجبور به عرضه اش خارج از ژاپن میشه و بازی به صورت جهانی با پشتیبانی از پنج زبان مختلف تو اکتبر برای همه ریجن ها عرضه میشه
بعدش هم حتی نسخه تحت وب اش میاد

نکته ای که Suika Game رو به عنوان یه Rage Game این قدره خاص کرده اولا اینه که تضاد درجه سحتی بازی با ظاهر گوگولی اش خیلی مجذوب کننده است. این جوری هم نیست که بازی بخواد چیزی رو مخفی کنه یا مثلا الکی ظاهر سازی کرده باشه. میوه اند دیگه... ظاهرشون بامزه است. صرفا قوانین فیزیکیه که علیه شمان
که میشه دومین نکته خاص بودن Suika Game اونم اینه که تو دنیای بازی های پازل این شکلی. فیزیک بازی به شدت باحال کرده بازی رو. تعامل میوه هایی که رو هم میندازید خودش کلی سناریوی اعصاب خورد کن شکل میده که هی تو بازی نگهت میداره... چرا نمیتونم این دو تا میوه رو به هم برسونم... چرا این میوه پشت اون یکی میوه ها اسیر شده... چرا این دو تا میوه لعنتی هم رو بوس نمی کنن یه طالبی شن... و کلی مثال دیگه از حرص خوردن هایی که تو بازی تجربه می کنید :D
همه و همه با Suika Game
به دارک سولز بازی های پازل خوش اومدید :D
 

ashe

Gold User
Jan 6, 2006
847
نام
سید محمد حسین
اقا عجب بازی کره ایه این the last faith من 2 ساعت اولشو روی سوئیچ رفتم خیلی حال داد فقط مثل همیشه پرفرمنس روی سوئیچ اشغاله تمام عیاره مجبورم روی ps5 بگیرمش که اونم 28 تا اب میخوره یکم قیمتش بالاست.اگه Blasphemous رو دوست دارید با ترکیب المان های سولز لایک از دستش ندید.
ولی جدی من متوجه نمیشم چرا یکسری بازی های ایندی که گرافیک و سنگینی خاصی هم ندارن انقدر روی سوییچ بد اجرا میشن حتی دیدم تو ریست ارا هم تاپیک در موردش هست و کلی هم بحث شده.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,992
نام
محمد
اقا عجب بازی کره ایه این the last faith من 2 ساعت اولشو روی سوئیچ رفتم خیلی حال داد فقط مثل همیشه پرفرمنس روی سوئیچ اشغاله تمام عیاره مجبورم روی ps5 بگیرمش که اونم 28 تا اب میخوره یکم قیمتش بالاست.اگه Blasphemous رو دوست دارید با ترکیب المان های سولز لایک از دستش ندید.
ولی جدی من متوجه نمیشم چرا یکسری بازی های ایندی که گرافیک و سنگینی خاصی هم ندارن انقدر روی سوییچ بد اجرا میشن حتی دیدم تو ریست ارا هم تاپیک در موردش هست و کلی هم بحث شده.
بازی خوبیه انصافا اما در حد بلسفمس و اینا نیست(به خصوص در زمینه گیمپلی). اما به نوبه خودش عالیه.
عملا هم بلادبورن دو بعدی هست. همه چیش قشنگ خود بلاد بورنه. از ارت استایل تا یه سری المان های گیمپلی تا خود داستان و تمش
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر