Multi Platform Indie Game Center (بحث و تبادل نظر در مورد بازی های مستقل)

  • Thread starter Thread starter FUTURE
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
Indie-Game-Center.png

خب، خیلی وقته میخواستم همچین تاپیکی بزنم چون همیشه یه سری بازی باحال و عجیب غریب عرضه میشه ولی چون تاپیک خاص خودش رو نداره و میره زیر سایه بازیهای بزرگ، دیده نمیشه و خیلیا باهاش آشنا نمیشن.
یه تاپیکی لازمه که به این بازیهای مظلوم و به قول معروف Hidden Gem اختصاص داده بشه و صرف نظر از پلتفرم و اینکه چه زمانی عرضه شده یا حتی اگه عرضه نشده ولی تریلر یا دموی جذابی ازش منتشر شده، اینجا به بقیه معرفی بشه.

یه نکته اینکه حتما اگه بازی خاصی رو معرفی میکنید، بی‌زحمت یه توضیحی هم بدید که بدونیم چرا ارزش تجربه داره و باید بیشتر دیده بشه و اگه تصویر از گیم‌پلی یا بخش‌هایی که به نظرتون جذابه بزارید، خیلی عالیه.

خلاصه که میخواستم یه تاپیک دنج داشته باشیم که در مورد بازیهای کمتر شناخته شده که نیاز به بیشتر دیده شدن دارن صحبت کنیم و شاید حتی یه سری بازی داغون که به خاطر افتضاح بودنشون باید بازیشون کنیم رو هم معرفی کنیم!

امشب توی پست بعدی استارت قضیه رو میزنم...شما هم اگه تجربه‌ای از بازی خاص و مظلومی داشتید که خودش تاپیک نداره و میخواستید در موردش صحبت کنید، این تاپیک رو فراموش نکنید.
تاپیک هم ایشالا اگه مشکلی پیش نیاد و زمان داشته باشم، مداوما آپدیت خواهد شد و اسم بازیهای پیشنهادی که معرفی میشن، به پست اول اضافه میشه تا بقیه باهاش آشنا بشن <:-P

2961155-lead2.jpg

Hidden-Gems (1).png

0-9

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L


M

N

O

Omno

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z


تشکر ویژه از @Rize Mize برای ساخت کاور تاپیک و مرتب کردن لیست
 
آخرین ویرایش:
دوستان اینجا کسی بازی Deadlink رو تجربه کرده؟ شوتر اول‌شخص سایبرپانکی که خیلی سریع و شلوغ پلوغه و همچنین روگ‌لایت هم هست. گیم‌پلی بازی خیلی خفن میزنه. تنها نقطه‌ی ابهام اینجاس که این میزان شلوغی و رقص نور و این چیزاش تا چه حدی قابل تحمله :D دیروز برای کنسول منتشر شده و انداختمش تو ویش‌لیست تا ببینم چی میشه.
 
دوستان اینجا کسی بازی Deadlink رو تجربه کرده؟ شوتر اول‌شخص سایبرپانکی که خیلی سریع و شلوغ پلوغه و همچنین روگ‌لایت هم هست. گیم‌پلی بازی خیلی خفن میزنه. تنها نقطه‌ی ابهام اینجاس که این میزان شلوغی و رقص نور و این چیزاش تا چه حدی قابل تحمله :D دیروز برای کنسول منتشر شده و انداختمش تو ویش‌لیست تا ببینم چی میشه.
دقیقا منم دیروز همین کارو کردم (گذاشتم تو ویش لیست ‌‌:دی)
 
  • Cool
Reactions: NaViiDii
دوستان اینجا کسی بازی Deadlink رو تجربه کرده؟ شوتر اول‌شخص سایبرپانکی که خیلی سریع و شلوغ پلوغه و همچنین روگ‌لایت هم هست. گیم‌پلی بازی خیلی خفن میزنه. تنها نقطه‌ی ابهام اینجاس که این میزان شلوغی و رقص نور و این چیزاش تا چه حدی قابل تحمله :D دیروز برای کنسول منتشر شده و انداختمش تو ویش‌لیست تا ببینم چی میشه.
تو استیم دموش هست ، سخت افزار خاصی هم نمیخواد

 
  • Like
Reactions: m.a.t
کسی بازی ninesols رو بازی کرده ؟
تریلر هاش جذاب نبودن ولی امتیاز خوبی گرفته
تو رادار من شدید هست یه مترویدوینیا جذاب شبیه به هالو نایت.فقط متاسفانه فعلا فقط رو پی سی منتشر شده (اینو و hades 2 و no rest for the wicked )کوفت پی سی گیمرا:D
نه کسایی که بازی کردن به شدت راضی بودن
 
  • Like
Reactions: riden.17
بر اساس گفته‌های جاناتان بلو سازنده بازی Braid فروش نسخه سالگرد در حد افتضاح (dog sh!t) بوده.
Braid: Anniversary Edition "sold like dog s***", says creator Jonathan Blow

که خوب دور از انتظار هم نبود. من تازه با دیدن این خبر فهمیدم بازی منتشر شده و البته کسانی هم که با این بازی خاطره داشتن الان دیگه یا مردن یا در شرف مرگ هستن.
بنابراین طبیعی بود با هیچ نوع تبلیغاتی همچین فروشی رو رقم بزنه.
ذیل خبر دل‌انگیز فروش داغون Braid بد نیست گوشه چشمی به این بازی داشته باشید.
یه جورایی پدر معنوی Indie Game میشه در نظر گرفتش.

و خوشبختانه اصلا بازی بعد از ۱۵ سال کهنه نشده.
 
@MrElectricWizard
حالا که با Brotato حال کردی، Army of Ruin, Geometry Survivor و Vampire Survivors رو هم بذار تو لیستت. کلا این سبک خیلی ساده ولی شدیدا اعتیاد آوره. البته یه خوبی بروتیتو نسبت به باقی بازیای هم سبکش اینه که محیطش خیلی جمعو جوره. من خودم یکم رو گوشی زدمش ولی خیلی اهل بازی با گوشی نیستم برا همین نچسبید. یکم سرم خلوت شه حتما رو کنسول میگیرمش.
اقا چند روزه این Vampire Survivors رو از گیم پس گرفتم و یک بار دیگه یک بازی ایندی کم حجم به شکل عجیبی جذبم کرده طوری که تو 2 روز و 11 ساعت پلی تایم 50 60 تا اچیومنتش رو گرفتم و +400 شده :D چقدررررر باحاله و گیم پلی و سیستم پیشرفت خوبی داره، ارت و اتمسفر و موسیقی هاشم که نگم هرچند ساده است ولی خیلی خوبه...


View attachment Vampire Survivors-2024_08_04-12_07_39.compressed.mp4

دیگه به اندازه کافی قوی شدم و به غیر از یکی همه استیج هایی که تو چپتر سلکت دیده میشند رو انلاک کردم، رلیک ها و کافین هاشونم گرفتم، ولی همه اش باز کانتنت اضافه میکنه و مثلا ماد های اسپید و هایپر وHurry هم باز کردم که خیلی خوبن..

اون 2 تا دیگه هم که گفتی یادم هست ببینم گیم پس یا اینده پلاس شده یا فرصت بشه بخرم میترکونمشون... :D
 
❇️ Octopath Traveler II Update v1.1.0

🔒 Protection : Steam

💢 Size : 561 MB

🔻جزئیات آپدیت

🔸مد جدیدی اضافه شد: Extra Battles (پس از اتمام داستان قابل دسترسی است).
🔸 تیتراژ بازی ویرایش خورده( من اینجا ممکنه اشتباه ترجمه کرده باشم چون تصویری از این موضوع ندارم ممکنه به اعتبارات بازی اشاره داره که ویرایش خورده).
🔸 تغییرات در تنظیمات گرافیک‌ .
🔸 متن آموزشی جدید برای اضافه‌های به‌روزرسانی پیاده‌سازی شد.

 
View attachment Indie Game Center (بحث و تبادل نظر در مورد بازی های مستقل) - Page 29 - انجمن های بازی سنتر.mp4

خب Bleak Faith Forsaken فردا (14 ساعت دیگه) منتشر میشه.
یکی دوتا مطلب قبلا در موردش نوشته بودم که دوباره میزارم شاید یک پلیر جدید هم که شده جذبش بشه و بازی کنه.
خب به انتشار پورت کنسولی Bleak Faith Forsaken بازی خیلی نزدیک شدیم (پس فردا 5 جولای منتشر میشه)
فقط موردی که هست اینکه بازی سوپر ایندیه و کلا 3-2 نفر روش کار کردن ، سطح انتظار رو در همین حد بیارید پایین.
بازی ضعفهای خودش رو هم داره که خب مشخصه.
اگه قرار بود که بشه تو سه چهار سال یک تیم 3-2 نفره بتونه کاری که 600-500 نفر تو چندسال که با بودجه های چندصد میلیون دلاری نمیتونن انجام بدن رو عملی کنن که الان وضع گیم اینطور نبود.

ولی اگه سولزپلیرید و مخصوصا دنیای بازی ، اکسپلور کردن ، اتمسفر و غرق شدن درش براتون خیلی مهمه این بازی خوراک خودتونه.
AAA هارو از این لحاظ با خاک یکسان میکنه و رقیب میطلبه.
==================

با این شد دفعه سوم دیگه واقعنی داره منتشر میشه :D
اینکه یک ماه تاخیر زدن فکر کنم به نفعش شده باشه که بیشتر از الدن رینگ فاصله بگیره و شاید هم بیشتر پولیش کنن.

بالاتر اشاره کردم که استودیو Archangel Studios از سه نفر تشکیل شده (دوتا برادر + دوست صمیمیشون).
پس با این سولزلایکهای AA و ایندی هم از لحاظ بودجه و تعداد کارمند مقایسش نکنین ولی تو ویژگیهایی که ارائه میده واقعا یونیکه و کم رقیب.
این بازی کار اولشون بوده و حتی بازیسازی رو حین توسعه همین بازی یاد گرفتن!

همه کار رو خودشون کردن حتی موزیکهای بازی رو کامل خودشون نوشتن و یک آلبوم کامل براش منتشر کردن که خیلی هم اتمسفریکه و مکمل بخش ویژوال بازی.

اگه علاقه داشتین و یه کوچول وقت استراحت که بیشتر در موردش بدونین این مصاحبه آخری رو حتما ببینید:
 
آخرین ویرایش:
El Paso Elsewhere نمونه بارز یه بازی که با وجود اینکه ایده هاش کاملا چفت و جور هستن و سیستم ها به درستی کار می کنن و لذت بخشن، درنهایت نمی تونه مخاطب رو تا اخرش نگه داره 😥
مشخصه سازندگان با دانش کافی راجع به مکس پین و دووم اقدام به ساخت بازی کردن و بازی خیلی خوبی هم ساختن. سیستم تیراندازی واقعا لذت بخشه و ترکیب هسته گیم پلی مکس پین با طراحی مراحل پیچ در پیچ و دشمنان هیولامانند دووم ترکیب جذابی شده👌
اما به شدت تکراری می شه بعد از مدتی و از دشمنا بگیر تا مراحل و ... دیگه حس سابق رو بهم نمی دادن و احساس می کردم از بازی زده شدم راستیتش... شایدم فقط مشکل من بود😒
حتی طراحی هنری بازی هم که تا یه جایی، از مهم ترین نقاط قوتش بود، بعد از مدتی تکراری شد و حتی چند بار از یه محیط استفاده می شه که از یه جا به بعد حالتون رو بد می کنه🤦‍♀️
موسیقی های بازی واقعا خوبن و حس خیلی خوبی رو به بازی منتقل می کنن✌
روایت بازی هم خیلی بامزه از مکس پین الهام گرفته ولی محوریت اصلی بازی نیست و حتی کاتسین های بازی بسیار کوتاه ساخته شدن که مخاطب سریعا به گیم پلی بازی برگرده و هیجان متوقف نشه و برای یه چنین بازی اکشنی واقعا داستان خوبی داره و به مخاطب انگیزه ادامه ادادن می ده. ولی دنبال داستان هستید بشخصه توصیه اش نمی کنم👎
درکل ایکاش یه تجربه کوتاه تر بود یا اینکه تنوع بیشتری می داشت تا حدقل تا پایان لذت بخش باشه. من خودم فکر کنم 8 تا چپتر مونده بود تا پایان بازی ولی آخرش هم انقدر خسته شدم که پاکش کردم😑
اگر واقعا خیلی خیلی خیلی به "گیم پلی" مکس پین علاقه دارید تجربه خوبی می شه ولی باید بگم بازی به شدت تکراری می شه و من که توصیه اش نمی کنم «تازه با اینکه کرکی گرفتم بازیو😅
El Paso Elsewhere 2024-07-25 09-52-13-378.jpg
 
capsule_616x353.jpg


خب همونطور که انتظار میرفت نتونستم تحمل کنم و چند روز پیش خریمش و امروز توی هفتمین ران تونستم برای اولین بار تمومش کنم. حقیقتا نمیدونم از کجا شروع کنم چون این بازی خارق‌العادس و قشنگ باعث میشه افتخار کنی به گیمر بودنت و اینکه میتونی همچین شاهکاری رو تجربه کنی. ددلینک شوتر اول شخص هستش با اِلِمان‌های روگ‌لایت. اولین ساخته‌ی استودیوی لهستانی هستش. بخوام ساده توصیفش کنم میشه گفت ترکیبی از دووم و هیدیس هستش با فضای سایبرپانکی. البته سرعتش یکم از دووم کمتره ولی نه زیاد.

از همون اولش شروع کنم بهتره. وقتی وارد بازی میشی اولین چیزی که دو دستی میگیرتت، موزیک منوی اصلی هستش. سازنده‌های بازی قشنگ میدونستن چیکار کنن که از همون لحظه‌ی ورود جذب بازی بشی. بعد وارد توتوریال میشی و گیم‌پلی بازی به شکل عجیبی خرکیفت میکنه. حرکت کرکتر به شدت نرم و رَوون و ریسپانسیو هستش. چه راه رفتن عادیش چه جامپ و دَش. چیزی که قطعا توی ویدئوهای گیم‌پلی هم مشخصه اینه که بازی گانینگ به شدت خوبی داره ولی بازم وقتی خودت اولین تیر رو شلیک میکنی، کاملا حس میکنی کیفیت کار رو. بدون شک یکی از بهترین گان‌پلی‌هارو داره بین شوترای اول شخص. تیراندازی با تمام سلاح‌ها لذت خاص خودشو داره. همگی عالی طراحی شدن. مهمترین قابلیت بازی که به مقدار زیادی باید ازش استفاده کنید اینه که انمی‌ها با اسکیل و گرنید مارک میشن. وقتی مارک شدن، یه حالت گلیچی طور پیدا میکنن و وقتی تو این حالت بکشیدشون، تیر و آرمور دراپ میکنن. باید برای زنده موندن مُدام ازین قابلیت استفاده کنید. همین مورد باعث میشه اکثر مواقع حالت تهاجمی به خودتون بگیرید ولی خب در نهایت یه وقتایی هم لازمه که یکم آروم کنید ریتم بازی رو و ببینید اطرافتون چه خبره. بازی ۴تا شِل داره. سولجر، هانتر، انجینیر و جاگرنات. سولجر از ابتدا باز هستش و بقیه هم در ادامه باز میشن. هر شِل قابلیت خاص خودشو داره و کاملا متفاوت از بقیه هستش. سلاح پرایمری و سکندری خاص دارن اما خب این قابلیت رو به دست میارید که سلاح دومشون رو عوض کنید در طول هر ران. مثلا سولجر یه شاتگان داره و یه گرنید لانچر. ابیلیتی اولش یه چیزی شبیه موج به جلو پرت میکنه و دومیش هم گرپل هوک هستش. هر دوی اینا انمی‌هارو مارک میکنن. تمام شِل‌ها ۳تا گرنید هم دارن که با اینام میتونید انمی‌هارو مارک کنید.

طبق معمول تمام روگ‌لایک/لایت‌ها، بازی تشکیل شده از استیج‌های مختلف که بعد از کشتن تعداد خاصی انمی، وارد استیج بعدی میشید. داخل هر استیج Ammo و شیلد و گرنید روی زمین هستش تا بردارید و البته گوی‌های معلق روی هوا یا همون C-Ball. با شکوندن اینا میتونید برای سلاح دومتون تیر به دست بیارید. بعد اتمام هر استیج میتونید انتخاب کنید که چه ریواردی بگیرید. ریواردهای بازی میتونن شامل آپگرید کردن شِل و سلاح اصلی و فرعی بشن و یا گرفتن Implant و ... . ایمپلنت‌ها داخل اسلات‌های هر شل قرار میگیرن. سوئیچ کردن سلاح‌ها، استفاده از ابیلیتی اول و دوم و شکستن سی‌بال‌ها ار کدوم اسلات مخصوص خودشونو دارن. هر ایمپلنت مقدار خاصی باتری داره و همینطور اسلات‌ها. مثلا ایمپلنتی که دوتا باتری داره باید توی اسلاتی که حداقل دوتا باتری جا داره، قرار بگیره. مثلا شما یه ایمپلنت برمیدارید که نوشته نیم ثانیه کول‌داون ابیلیتی رو سریع‌تر میکنه و این ایمپلنت یک باتری داری. اینو میذارید داخل اسلات سوئیچ ویپن. هر بار که سلاحتون رو سوئیچ کنید، نیم ثانیه کول‌داون رو میگیرید. یا مثلا استلات شکستن سی‌بال‌ها ۳تا جای باتری داره پس مناسب برای ایمپلنت‌هایی هستش که ۳تا باتری دارن و اصولا هم قوی‌تر هستن. مثلا یکیشون هست که میگه با شکستن سی‌بال، یه درون میاد کمکت! بعد از اتمام چندتا استیج در نهایت به باس بازی میرسید و اگر شکستش بدید میرید لوکیشن بعدی. داخل بازی ۳تا کارنسی هستش. کردیت پولی هستش که داخل هر ران باید خرجش کنید و از شاپ خرتو پرت بخرید یا خودتون رو هیل کنید. XP کارنسی هستش که بعد از مرگ هم باهاتون میمونه و میتونید آپگریدای دائمی رو باز کنید و قوی‌تر بشید. در نهایت توکن هستش که بعد زدن هر باس ۳تا ازش میگیرید و اینم برای آپگریدهای دائمی استفاده میشه و با مُردن هم از دست نمیرن. این آپگریدای دائمی کمک بزرگی میکنن که هر بار جلوتر برید و در نهایت بازی رو تموم کنید

۳تا المنت داخل بازی هستش. برق و آتیش و تاکسیک. میتونید همزمان هر ۳تاشون رو روی سلاح اصلیتون داشته باشید در طول ران. سلاح دوم یا همون هوی گان‌ها هم میتونن تغییر کاربری بدن در طول ران با آپگریدای مختلف. مثلا Arc Cannon تبدیل بشه به Beam Rifle و یا راکت لانچر تبدیل به فیوژن رایفل بشه و یا فقط یه المنت بهشون اضافه کنید. باس‌های بازی رو دوس داشتم. خیلی خوب طراحی شدن. طراحی انمی‌ها هم عالیه. گیم‌پلی بازی به شکل دیوانه‌واری سریع و هیجان‌انگیزه. قشنگ تا سر حد مرگ آدرنالین ترشح میکنید خصوصا وقتی که هلثتون کمه و آمور هم نداری و باید انمی‌هارو مارک کنید و بکشید و آرمور به دست بیارید. خیلی باید دقت کنید کجای استیج قرار دارید. خودتونو وسط انمی‌ها نندازید که شدیدا مجازات خواهید شد. لحظه‌ای حق ندارید وایسید و دائم باید در حرکت باشید. باس‌فایتا هم نیاز نیست بگم که چقدر درگیر کننده و خووبن. گرافیک بازی خیلی خووبه. شدیدا پولیش شدس. فریم ریت در هر شرایطی کاملا ثابته. افکتای بازی خیلی خوب و خوشگلن. بازی شلوغ و رنگارنگ هست اما نه در حدی که چشمتون درد بگیره. خیلی بالانس خوبی داره. صداگذاری بازی و موسیقی‌ها عالین. حتما باید با هدست بازی کرد و لذت برد. بازی ۳تا درجه سختی داره. یکیش حالت عادی هستش و وقتی بازی رو تموم کنید دومی باز میشه و وقتی با دومی بازی رو تموم کنید، سومی باز میشه. بازی سختر میشه اما ریوارد بیشتری هم میگیرید. وقتی اولین بار بازی رو تموم کنید، Endless Mode در اختیارتون قرار میگیره و میتونید تا جایی که زنده موندید، Waveهای مختلف از انمی‌هارو سلاخی کنید.

در نهایت من همیشه خیلی راحتر برای بازیای ایندی و AA پول خرچ میکنم. واسم خیلی جذاب و با ارزشه که میبینم یه تیم کوچیک با بودجه‌ی کم چیزی میسازه که یه سری AAA ساز با چند صد میلیون دلار بودجه نمیتونن بسازن. ددلینک بدون شک یکی از بهترین‌ روگ‌لایتا هستش و البته بهترین روگ‌لایت در سبک شوتر اول شخص روی کنسول. اگر شوتر سریع و باکیفیت که با روگ‌لایت و فضای سایبرپانکی ترکیب شده میخواید، توی خریدش شک نکنید. وجود همین بازیاس که صنعت گیم رو همیشه جذاب و تازه نگه میداره. ضمن اینکه حجم بازی فقط ۳گیگه!


موسیقی منوی اصلی

 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or