بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 117
آخرین ویرایش:

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
یکی از عناصر داستانی که مرتبط با سایلنت هیل هم هست, مخ پیچ ـه. توی تاپیک معرفی عناصر داستانی در مورد مخ پیچ توضیح داده شده.
به نقل از تاپیک معرفی عناصر داستانی:
مخ پیچ اساساً به چیزی گفته می شود که به شدت روی نمادگرایی و سورئالیسم/ابزوردیسم تکیه دارد و یا این قدر در ارائه ی مفهوم و منظور خود ناموفق است که اولین واکنش مخاطب بعد از تجربه ی آن بیان این جمله است: " این دیگه چی بود؟!؟! "

این آثار از مخاطب خود انتظار دارند تا خودشان راجع به محتوا و منظور آن نظریه ارائه دهند؛ نظریه هایی که در بعضی مواقع از خود اثر عجیب تر از آب در می آیند. به طور کلی نباید از یک مخ پیچ انتظار داشت که از قوانین عقل و منطق پیروی کند و یا کاملاً قابل فهم باشد.

تعدادی از خصوصیات یک مخ پیچ به شرح زیر می باشند:

- عجیب به نظر رسیدن به خاطر استفاده از نمادگرایی یا سورئالیسم
- استفاده ی شدید از نمادگرایی، بدون این که راجع به آن توضیحی ارائه شود.
- وقوع اتفاقاتی که ربط آن ها به یکدیگر یا داستان اصلی معلوم نیست.
- باز نشدن گره های داستانی یا عدم فاش سازی نکات مهم آن
- وقوع اتفاقات بدون دلیل موجه (یا اصلاً بدون دلیل)، حتی در بستر اصلی داستان (در واقع خصوصاً در بستر اصلی داستان)
- مبهم بودن تعدادی از بخش های روند پیشرفت داستان
- تداخل رویا و واقعیت
- عدم ترتیب زمانی بین سلسه ی وقایع داستان
- نمایش تعدادی سکانس تصادفی و بی ربط که در روند داستان اختلال ایجاد می کنند.
- خروج موقت از بُعد زمان یا مکان
- مبهم بودن فاش سازی یک نکته ی مهم یا تناقض آن با دیگر بخش های داستان
- عدم وجود پایان
- ارائه ی تدریجی و بدون انسجام نکات مهم و ساختار پازل مانند داستان

حین این که طرفدارها سعی می کنند نمادگرایی ها را رمزگشایی و نماد مورد نظر را پیدا کنند، بسیاری از مخ پیچ ها پا را فراتر گذاشته و با قسمت های بی معنی و بی ربط مخاطب را گیج تر از قبل می کنند. بحث پیرامون این که کدام قسمت ها از لحاظ داستانی مهم هستند، یکی از بحث های رایج مربوط به این گونه آثار داستانی می باشد. انتظار نداشته باشید خود خالق اثر در این زمینه مفید واقع شود. اکثر نویسنده ها از توضیح دادن یا جواب به سوالات راجع به مخ پیچشان سر باز می زنند و حتی ممکن است چیزهایی بگویند که کاملاً بر خلاف انتظارات و توقعات طرفداران اثر مربوطه باشد.
داستان نویس های معاصر ژاپن و کره ی جنوبی اساساً نان شبشان را با این عنصر داستانی به دست می آورند؛ خصوصاً در ژانر وحشت و درام روان شناسانه. به طورکلی مخاطبان آسیایی (آسیای شرقی) نیز کلاً به این گونه عجایب و ابهامات علاقه ی زیادی دارند. بی دلیل نیست که دیوید لینچ (سازنده ی مخ پیچ ترین آثار سینمایی) به شدت در ژاپن پرطرفدار است.

نمونه هایی از مخ پیچ های معروف:
- در عرصه ی ادبیات: مسخ (فرانتس کافکا)، بوف کور (صادق هدایت)، صد سال تنهایی (گابریل گارسیا مارکز)، اکثر آثار سموئل بکت، بسیاری از آثار فیلیپ کی.دیک و به عنوان مثال هایی ساده تر، آلیس در سرزمین عجایب (لوییس کارول) و بخش هایی (مثل گفتگوی هری و دامبلدور در ایستگاه کینگ کراس) از سری هری پاتر (جی.کی. رولینگ)
- در عرصه ی سینما: کله پاک کن، بزرگراه گمشده، مالهالند درایو، اینلند امپایر (همگی توسط دیوید لینچ ساخته شده اند)، 2001: اودیسه ی فضایی، دانی دارکو، نردبان جیکوب، سری ماتریکس، داستان دو خواهر
- در عرصه ی تلویزیون: لاست، فرینج، سیرک پرنده ی مانتی پایتون)
- در عرصه ی بازی ها: سری اساسینز کرید (ایده ی کلی پشت آنیموس و پایان هر یک از قسمت های سری)، سری میراث کین، متال گیر سولید 2: فرزندان آزادی، سری بایوشاک
- اکثر آثار هنری پست مدرن

توی سایت tvtropes در مورد عنصر مخ پیچ در سایلنت هیل چندتا مثال زده:
[LTR]Silent Hill 1 screws with the player by taking things a step further than simply having a confusing plot: the game has no third-person narrative; it's played entirely through the point of view of the Player Character. Because he's kept in the dark over what's going on, the player is never let in on things either. It isn't until Silent Hill 3 that the full story is finally revealed.

The game screws with you more in Silent Hill 3, where it's suggested that the monsters you've been killing may be innocent people, and all the dangers you've faced are all in your head.

Silent Hill 2 gets really mind-screwed in its second half, with the stuff that goes on in the Historical Society Abyss and the Hotel. [/LTR]
===============
از دوستان عزیز یعنی احمد جان و 100,000 بابت نظر لطفشون تشکر میکنم.
:love:
 
آخرین ویرایش:

Emperor visari

کاربر سایت
Jan 5, 2011
1,553
همین الان به چیز جالبی برخوردم فقط نمی دونم حقیقت داره یا طنزه:-/

Eddie Dombrowski :manchild who goes ****ing psycho and detaches himself from reality. Fled to Silent Hill in an attempt to avoid the cops after he shot a dog in the crotch and proceeded to blast the dogs owner in the leg. You eventually kill him. The dog ending was originally intended for Eddie; he was supposed to find the dog sitting in the chair, recognize it and instantly remember why he killed it before coming to Silent Hill
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
یکی از عناصر داستانی که مرتبط با سایلنت هیل هم هست, مخ پیچ ـه. توی تاپیک معرفی عناصر داستانی در مورد مخ پیچ توضیح داده شده.
به نقل از تاپیک معرفی عناصر داستانی:


توی سایت tvtropes در مورد عنصر مخ پیچ در سایلنت هیل چندتا مثال زده:
[LTR]Silent Hill 1 screws with the player by taking things a step further than simply having a confusing plot: the game has no third-person narrative; it's played entirely through the point of view of the Player Character. Because he's kept in the dark over what's going on, the player is never let in on things either. It isn't until Silent Hill 3 that the full story is finally revealed.

The game screws with you more in Silent Hill 3, where it's suggested that the monsters you've been killing may be innocent people, and all the dangers you've faced are all in your head.

Silent Hill 2 gets really mind-screwed in its second half, with the stuff that goes on in the Historical Society Abyss and the Hotel. [/LTR]
با اجازه‌ي امير،
در ادامه اضافه مي كنم سبك ابزوردیسم (absurdist) اوجش رو مي تونيد تو نمايشنامه هاي نويسندگان اروپاي شرقي مثل «كرگدن»، «آوازه خوانِ تاس» و «صندلي‌ها» نوشته «اوژن يونسكو» ببينيد.
در سري سايلنت هيل مخصوصاً شماره 2 و در كل هر چيزي كه بنده در مورد ادبيات ژاپن خوندم به شدت از اين سبك استفاده شده. شما وارد يه داستان ميشيد و به شدت درگيرش ميشيد. مدتي رو در كنار شخصيت هاي داستان مي گذرونيد و بعد ازشون جدا ميشيد بدون اينكه قائده‌ي بازي رو پيدا كنيد. فقط در آخر از خودتون مي‌پرسيد «چي شد؟» و به جاي اينكه با داستان درگير بشيد، با خودتون درگير ميشيد.:d
همون بازي با ذهن مخاطب.
ممنون اميرجان.
============================================================================
خب همونطور كه در اين پست توضيح داده شد، نظرسنجي «مخوف‌ترین لوکشین از نظر شما» قبل از تصويربرداري بنده، عوض شد.
باقي داستان تو پست توضيح داده شده.


ما يكي دو هفته صبر كرديم اما صاحب راي دهم مشخص نشد.
براي همين در اين تصوير اصلاحاتي انجام شد اما تلاش بر این بود که اصالت نظرسنجي حفظ بشه. براي همين با اصلاح تعداد و درصد هر گزينه، تصوير نهايي در آلبوم مربوطه قرار گرفت.
اما در همون راستاي حفظ اصالت نظرسنجي، راي دهنده‌ي مجهول‌الهويه با چند علامت سوال "?" براي گزينه ي مربوطه يعني Toluca Prison-SH2 درج و با يه كادر قرمزرنگ مشخص شده.
بديهي‌ست از اين به بعد اگه حتي اون فرد مشخص بشه، امكان تغيير در تصوير وجود نخواهد داشت.
باز هم از امير و اشكان كه باعث شدند اين سند‌ِ تاريخي باقي بمونه تشكر مي كنم.
@};-

پ.ن: اين توضيحات
با اندكي تفاوت در ذيل عكس نظرسنجي در آلبوم مربوطه هم نوشته شده است.
==============================================================
همین الان به چیز جالبی برخوردم فقط نمی دونم حقیقت داره یا طنزه:-/
كدوم قسمتش؟:-/
 
آخرین ویرایش:

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
الان داشتم دوباره مطالب تحلیل رو که امیر زحمتش رو کشیده می‌خوندم.
این قسمتش نکته‌ای رو به ذهنم وارد کرد.

b) آنجلا چه زمانی پدر خودش رو به قتل رسوند؟
در دخمه ما روزنامه ای پیدا میکنیم که طبق این روزنامه پدر آنجلا بین ساعت 23:00 تا 00:30 به قتل رسیده - احتمالا اون موقعه زمانی بوده که توماس دخترش رو پیدا کرده بوده و سعی داشته که اون رو به خونه برگردونه. در قسمت بعدی راهرو تعدادی روزنامه قرار داره که بر روی یکی از روزنامه ها تاریخ امروز درج شده.(روزنامه های زیادی کف زمین پراکنده شده. به نظر مطلب قابل توجه ای نداره. اما این یکی تاریخ امروز روش درج شده...یجورایی عجیبه). آیا ممکنه که به این معنا باشه که روزنامه مذکور تنها چند روز قبل از وقایع SH2 منتشر شده باشه؟
به نقل از LM: "با توجه به مقاله ای که در روزنامه خونین نوشته شده, میتوان به این نتیجه رسید که آنجلا قادر به تحمل سوءاستفاده پدرش نبوده است و او را به قتل میرساند. پس از این حادثه, اون در یک حالت بحران عاطفی قرار میگیرد, و شاید به همین دلیل سایلنت هیل او را فرا میخواند."
بنابراین, زنجیره حوادث چیزی شبیه به این بوده: آنجلا از خونه فرار میکنه, توماس اون رو پیدا میکنه و برش میگردونه. آنجلا اون رو میکشه و دوباره فرار میکنه. بعد از این اتفاق اون تحت تاثیر شهر قرار میگیره. در واقع چیزی که LM سعی داره به ما بگه اینه که از زمان قتل توماس و اتفاقات سایلنت هیل 2 زمان زیادی نمیگذره.
خب در واقع ما توی شماره 2 جدا از مری، ماریا و لورا و آنجلا و ادی رو می‌بینیم.
این که ماریا و لورا تو دنیایی که جیمز در اون قدم گذاشته افرادی واقعی هستند یا نه، هنوز هم جای بحث داره. اما در دخمه‌ی قبور 3 تا قبرِ کنده شده و خالی دیده میشه. یکی به اسم آنجلا و یکی به اسم ادی. سومی هم که تهش بازه برای جیمزه که باید برای یافتن واقعیت در آخرین مرحله‌ی هزارتو، درون اون بپره.


دخمه‌ی قبور
13-035.jpg
قبر ادی
13-036.jpg
قبر آنجلا
13-037.jpg
قبر جیمز
13-038.jpg
خب حتی ترتیب قرار گرفتن قبر ها هم با ترتیب مرگ ها همسانه. اول ادی بعد انجلا. یه نکته ی دیگه هم اینکه محمدمهدی تو تحلیل خودش از شماره 2 ذکر کرده:
...
36.دخمه قبور || خب ! ما اینجا چند تا قبر برای افرادی میبینیم که قبلا واقعا وجود داشته اند مثل والتر سولیوان...همچنین کسی به نام Miriam K هستش که به عنوان خیانتکار دیده میشه...ما 3 تا قبر دیگه مخصوص 3 نفر دیگه میبینیم...James , Eddie و Angela....راستی! کسی توجه کرده که 3 تا قبر معرفی شده برای افرادی هستند که توی این تحلیل واقعی بیان شده اند؟! هیچ قبری برای Maria نیست
...
بگذریم.
نکته ای که به ذهنم رسید اینه که هر سه نفر یعنی ادی و انجلا و جیمز کاری رو انجام داده‌اند رو فراموش کرده‌اند. آنجلا پدرش رو کشته و فراموش کرده ادی هم افرادی رو کشته ولی سعی می‌کنه به یاد نیاره. مثال این دو نفر، اینه که آنجلا واقعاً در خوابِ فراموشیه پس میشه بیدارش کرد اما ادی خودش رو به خوابِ فراموشی زده پس بیدار شدنی نیست.
حالا به مکالمه‌ی راهروی انتهای بازی و نظر محمدمهدی در موردش دقت کنید:


...
44.صحبت خیالی توی راهروی آخر بازی ||
*ماری : چی میخوای جیمز ؟!
*من...من برات گل آوردم...
*من هیچ گل لعنتی ایی نمیخوام...فقط برو خونه...
تا اینجا که من فهمیدم ماری این آخرها دیگه خیلی ناراحت شده بود...دیگه میدونست که قراره بمیره و هیچکسی هم نمیتونه کمکی بهش بکنه...همچنین اون از جیمز خسته شد بود : کسی که ازش درست مراقبت نمیکرد و فکر میکرد که بهترین کار برای نشون دادن عشقش توی یک همچین موقعیتی گل آوردن برای ماری هست...و البته این کار جیمز اشتباه بود...
*ماری : جیمز...وایستا....خواهش میکنم نرو...پیشم بمون....تنهام نذار.منظوری از اون چیزی که گفتم نداشتم.خواهش میکنم جیمز...بهم بگو که حالم خوب میشه...بهم بگو که نمیمیرم...کمکم کن......
تنها چیزی که اون از جیمز میخواد خودشه و جیمز حتی اینرو از اون دریغ میکنه و از اتاق میره بیرون..من نمیتونم صورت Mary رو وقتی که جیمز از اتاق میره بیرون تصور کنم...به نظرم یک شوهر خوب که حتی بصورت تئوریک هم همسرشو دوست داره , هیچوقت همسرشو توی یک همچین وضعیتی تنها نمیگذاره...
ولی اونروی سکه هم جیمز رو درک کنین...تصور کنین که چند سال هست که دارین هر روز به یک بیمارستان میرین تا کسی که یک موقعی شما رو خیلی خوشحال میکرد رو ببینین...این چیزیه که من اول تحلیل به همتون گفتم : شما قرار نیست که خود خواهی جیمز رو مورد بررسی قرار بدین...شما قراره که درکش کنین...این حرف من علت تحلیل نکردن نوار کاست صوتی هست که توی کتابخانه گیرش میارین....جیمز فقط از دکتر میپرسه که همسرش چند وقت زنده میمونه...مهم نیست که دکتر درباره 3 سال دوره بیماری و نقاهت صحبت کنه...چیزی که برای جیمز توی اون موقع مهم بود زمان مرگ Mary بود....این به معنی عشق نسبت به یک نفر دیگه نیست...اگر اون عاشق Mary بود , بیخیال نگه داری از Mary نمیشد...اون مثل کسی که از Mary مراقبت کرده حرف زد ولی مثل همچین فردی عمل نکرد...
...
حالا به ترجمه نامه ی مری در انتهای بازی که اشکان زحمتش رو کشیده توجه کنید .
انصافاً هم اون قسمت ارغوانی رو خوب اومدی. هر چند به شوخی.;)

*بنده عاجزم از درآوردن لحن مری موقع خوندن این نامه لطف کنید خودتون از قوه ی تخیلتون استفاده کنید :d*
مری :
در رویاهای ناآرامم من آن شهر را میبینم . سایلنت هیل .
تو قول دادی تا باز هم من رو اونجا ببری ولی هیچ وقت این کار رو نکردی .
من الان اونجا تنهام ... توی مکان مخصوصمون... منتظر تو ... منتظرت تا برای دیدنم بیای ... ولی تو هیچ وقت نخواهی اومد .
پس انتظار میکشم . پیچیده توی پیله ی تنهائی و درد . من میدونم که کار وحشتناکی در حقت کردم . کاری که هیچ وقت من رو به خاطرش نخواهی بخشید. آرزومه که میتونستم تغییرش بدم، ولی نمیتونم . اینجا با احساسی توام با زشتی و بدبختی دراز کشیده ام و انتظا تو رو میکشم . هر روز به ترک های روی دیوار اتاقم خیره میشم و به تنها چیزی که میتونم فکر کنم این هست که چقدر همه ی این داستان ناعادلانه است. دکتر امروز اومد . گفت که میتونم برای یه مدت کوتاه برم خونه. فکر نکنم به این معنی باشه که دارم بهتر میشم معنیش اینه که احتمالا این آخرین شانسم هست . فکر کنم منظورم رو میفهمی ... اگر چه ... خوشحالم که دارم میام خونه . دلم خیلی برای تو تنگ شده. اما من میترسم جیمز . میترسم که تو واقعا دلت نخواهد من برگردم خونه . هر وقت به دیدنم میای ، میتونم بگم که این موضوع چقدر برای تو سخته . نمیدونم که ازم متنفری یا دلت برام میسوزه یا فقط حالت رو بهم میزنم. من در این مورد متاسفم که زمانی که اولین بار فهمیدم که دارم میمیرم نمیخواستم این موضوع رو بپذیرم.
تمام این مدت من خیلی عصبانی بودم. همه ی کسائی رو که دوست داشتم عذاب دادم ، مخصوصا تو رو جیمز ... به همین خاطر هست که اگر ازم متنفر باشی درک میکنم . میخوام این رو بدونی جیمز ... همیشه عاشقت خواهم بود. اگر چه زندگی مشترکمون اینطور به پایان رسید ، باز هم با دنیا عوضش نمیکردم . ما سال های فوق العاده ای کنار هم داشتیم . خب این نامه خیلی بیراهه رفت ... پس ازت خداحافظی میکنم . من به پرستار گفتم که این نامه رو بعد از رفتن من بهت بده . این به این معنی هست که اگر داری این نامه رو میخونی من مرده ام . نمیتونم بهت بگم من رو به خاطرت بسپار . ولی تحمل این رو هم ندارم که فراموشم کنی. این سال های اخیر که من مریض بودم خیلی متاسفم برای کاری که با تو کردم . با ما کردم. تو خیلی چیزها به من دادی که من نتونستم حتی کوچکترینش رو جبران کنم . برای همین هست که میخوام حالا دیگه برای خودت زندگی کنی حالا کاری رو بکن که بهترین هست برات ... جیمز ، جیمز ، تو باعث شادی من بودی ...
نمی‌دونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه.
فراموشی، فراموشی، فراموشی.
 
آخرین ویرایش:

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
نام: ادی دامبروسکی
سن: 23 سال
شغل: کارمند پمپ بنزین
همون اندازه که لورا چه تو رفتارش چه تو گفتارش جیمز رو به تمسخر می‌گیره که به نوعی برای ناراحت کردن مری، مجازاتش کنه، ادی شاید چند برابرش در تمام ملاقات‌ها داره چیزی رو مخفی می‌کنه اون هم به روشی ناشیانه.
ضمن اینکه در اتاقی که ما سلاح کمری یا همون Handgun‌رو داخل سبد فروشگاه پیدا می کنیم، روی تمام در و دیوار اتاق آثار گلوله دیده میشه.
جالبش هم همینه که (البته یادمه دوستان قبلاً به این موضوع اشاره کردند) سلاح رو تو سبد فروشگاه پیدا می کنیم. کنایه‌ای روشن و واضحه به آزادی فروش اسلحه در امریکا مثل چیپس یا آدامس.
======================================================
دوستان لطفاً یه تکانی جنبشی چیزی!:d
 
آخرین ویرایش:

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,180
نام
احمد
باید بازم از ترجمه خوب امیر عزیز تشکر کنم.
همچنین از msbazicenter که زحمت زیادی در تاپیک میکشند.
راستش اوایل قصد جدی داشتم برای تاپیک تحلیل The Lost Memorise تصاویر مربوط به متن رو پیدا کنم و با قرار دادنشون به درک و زیبایی کاری به این وسعت کمکی هرچند کوچک انجام بدم.
و دوستان قدیمی تر اطلاع دارند ک من بیشتر عکس میزاشتم تا مطلب.
اما مشکلات و ... مجال چنین کاری رو به من نداد و متاسفانه الان هم ک مشکلات کم شده سرعت نت اجازه چنین کاری رو نمیده.
مثلا برای عکسهای زیر که با دایل اپ پیداشون کردم چند روزی برای اپلود دانلودشون زمان هدر رفت!
SH3%20Creation%20reference1.jpg
SH3%20promise%20reference.jpg
SH3%20st.%20Nicholas%20%28caravaggio%29.jpg
متاسفانه رایتل در منطقه ای که هستم به خوبی انتن نمیده و ای دی اس ال هم نمیتونم تهیه کنم وگرنه حتما یک چنین کاری رو انجام میدادم.کلا با گوشی نت میام.
به شخصه وقتی فعالیت دوستان رو میبینم خجالت میکشم عنصری بیهوده باشم در حالی که از دانش همگی بصوت رایگان دارم استفاده میکنم.
هی بگذریم که ارزو ها زیاد و توانایی محدوده!!!
---------------------------------
چند تا موردی که در قبال ادی و شهر برام سوال شده.
آیا واقعا کسانی که ادی داره میکشه انسانهای واقعی و فیزیکی هستند؟(میدونم سوال بیلیونها بار تکرار شده)
بطور مثال جسدی که درون یخچال قرار داره!
اگر فرض بر این حالت باشه که هیولاهای درون بازی در اصل انسان هستند چرا درون شهر حتی در حالت جهان واقعی انسانهایی به تعداد هیولاهایی ک وجود دارن نیست؟
مثلا شما با جیمز نه ادی و نه انجلا رو به شکل هیولا نمیبینید؟
از طرفی اگه تنها گناه ادی شلیک به یک سگ و پای یک مرد باشه،ایا مستحق مجازاتهای شهر هست؟
نمیدونم تونستم پارادوکسی که برای من بوجود اومده رو دقیق توضیح بدم یا نه!!!
راستی اینم عکسی از گوینده ادی David Schaufele
همچنین صدای Bryan Fury در Tekken 4, 5 .6 و Shenlong در Bloody Roar 4 هم متعلق به ایشون هست.
2.jpg
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
باید بازم از ترجمه خوب امیر عزیز تشکر کنم.
همچنین از msbazicenter که زحمت زیادی در تاپیک میکشند.
راستش اوایل قصد جدی داشتم برای تاپیک تحلیل The Lost Memorise تصاویر مربوط به متن رو پیدا کنم و با قرار دادنشون به درک و زیبایی کاری به این وسعت کمکی هرچند کوچک انجام بدم.
و دوستان قدیمی تر اطلاع دارند ک من بیشتر عکس میزاشتم تا مطلب.
اما مشکلات و ... مجال چنین کاری رو به من نداد و متاسفانه الان هم ک مشکلات کم شده سرعت نت اجازه چنین کاری رو نمیده.
مثلا برای عکسهای زیر که با دایل اپ پیداشون کردم چند روزی برای اپلود دانلودشون زمان هدر رفت!
SH3%20Creation%20reference1.jpg
SH3%20promise%20reference.jpg
SH3%20st.%20Nicholas%20%28caravaggio%29.jpg
متاسفانه رایتل در منطقه ای که هستم به خوبی انتن نمیده و ای دی اس ال هم نمیتونم تهیه کنم وگرنه حتما یک چنین کاری رو انجام میدادم.کلا با گوشی نت میام.
به شخصه وقتی فعالیت دوستان رو میبینم خجالت میکشم عنصری بیهوده باشم در حالی که از دانش همگی بصوت رایگان دارم استفاده میکنم.
هی بگذریم که ارزو ها زیاد و توانایی محدوده!!!
---------------------------------
چند تا موردی که در قبال ادی و شهر برام سوال شده.
آیا واقعا کسانی که ادی داره میکشه انسانهای واقعی و فیزیکی هستند؟(میدونم سوال بیلیونها بار تکرار شده)
بطور مثال جسدی که درون یخچال قرار داره!
اگر فرض بر این حالت باشه که هیولاهای درون بازی در اصل انسان هستند چرا درون شهر حتی در حالت جهان واقعی انسانهایی به تعداد هیولاهایی ک وجود دارن نیست؟
مثلا شما با جیمز نه ادی و نه انجلا رو به شکل هیولا نمیبینید؟
از طرفی اگه تنها گناه ادی شلیک به یک سگ و پای یک مرد باشه،ایا مستحق مجازاتهای شهر هست؟
نمیدونم تونستم پارادوکسی که برای من بوجود اومده رو دقیق توضیح بدم یا نه!!!
راستی اینم عکسی از گوینده ادی David Schaufele
همچنین صدای Bryan Fury در Tekken 4, 5 .6 و Shenlong در Bloody Roar 4 هم متعلق به ایشون هست.
2.jpg
ارادت داریم احمدجان.:bighug:
دونه دونه عکس‌هایی رو که سال‌ها قبل گذاشتی دارم من.
در مورد اون مساله که گفتی:
خود ادی هم اونها رو هیولا نمی‌بینه. البته هیولا یا دشمن برای ادی همون مردم عادی هستند که دارند مسخره‌ش می‌کنند.
این مساله اولین بار تو شماره 3 توسط وینسنت مطرح شد تو مکالمه ای که با هدر تو کتابخانه داشت. البته سریع حرفش رو پس گرفت و بیان کرد که شوخی کرده اما مشخص بود وقتی شوکه شدن‌ِ هدر رو دید حرفش رو پس گرفته. این موضوع رو قبل‌ها تو تاپیک به عنوان نظریه‌ی «خطای بزرگ» مطرح کردیم.
یه نظریه دیگه هم بود که با علی‌آقای شکسته‌دل درباره‌ش بحث می‌کردیم که با کمرنگ شدنش بحث نیمه‌کاره موند. اونم این بود که در تمامی سایلنت هیل‌های اصلی، شخصیت قابل بازی به دنیای ذهن یه شخصیت فرا خونده شده. این وسط شهر هیچ شعوری نداره بلکه به عنوان یه ابزار مثل «موتور ساخت بازی» توسط فراخواننده بکار گرفته میشه.
مثلاً جیمز به دنیای ذهن مری و هری به واسطه شریل به دنیای ذهن آلسا فراخوانده شده.
 

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,180
نام
احمد
سلام

ارادت داریم احمدجان.:bighug:
دونه دونه عکس‌هایی رو که سال‌ها قبل گذاشتی دارم من.
در مورد اون مساله که گفتی:
خود ادی هم اونها رو هیولا نمی‌بینه. البته هیولا یا دشمن برای ادی همون مردم عادی هستند که دارند مسخره‌ش می‌کنند.
این مساله اولین بار تو شماره 3 توسط وینسنت مطرح شد تو مکالمه ای که با هدر تو کتابخانه داشت. البته سریع حرفش رو پس گرفت و بیان کرد که شوخی کرده اما مشخص بود وقتی شوکه شدن‌ِ هدر رو دید حرفش رو پس گرفته. این موضوع رو قبل‌ها تو تاپیک به عنوان نظریه‌ی «خطای بزرگ» مطرح کردیم.
یه نظریه دیگه هم بود که با علی‌آقای شکسته‌دل درباره‌ش بحث می‌کردیم که با کمرنگ شدنش بحث نیمه‌کاره موند. اونم این بود که در تمامی سایلنت هیل‌های اصلی، شخصیت قابل بازی به دنیای ذهن یه شخصیت فرا خونده شده. این وسط شهر هیچ شعوری نداره بلکه به عنوان یه ابزار مثل «موتور ساخت بازی» توسط فراخواننده بکار گرفته میشه.
مثلاً جیمز به دنیای ذهن مری و هری به واسطه شریل به دنیای ذهن آلسا فراخوانده شده.
لطف داری
ولی شما حتی توی اتاقی ک دیواراش جای گلولست جنازه ای نمیبینید(البته اگه اشتباه نکنم)
قسمتی ک وینست ب هدر میگه که همه اون هیولا ها انسانند رو یادمه
همچنین اگه در شماره سوم دشمنان زیادی رو بکشید در اخر بازی هدر داگلاس رو میکشه که من فکر میکنم هدر ر واقع داگلاس رو هم شکل یک هیولا میبینه!
ولی مساله اینه ک در شهر چرا چمردم عادی وجود نداره؟
و حتی زمانی ک ما وارد دنیای انجلا میشیم افرادی رو روی در و دیوار میبینیم ک دارند میسوزند اما در واقعیت چنین افرادی حتی در دنیای جیمز هم نیستند!؟
 
آخرین ویرایش:

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
احمدجان اولش گفتم که اینها فقط نظریه هستند پس اثبات نشدن هنوز.
ولی شما حتی توی اتاقی ک دیواراش جای گلولست جنازه ای نمیبینید(البته اگه اشتباه نکنم)
تصور کن ادی در یه لحظه‌ی بحرانی اطراف خودش رو پر از آدم‌هایی دیده که دارن مسخره‌ش می‌کنند. در اون لحظه تمام اطرافش رو به گلوله بسته. یا شاید هم انقدر عصبانی بوده که به در و دیوار شلیک کرده. مثل افرادی که از فرط عصبانیت به دیوار مشت می‌زنند.
قسمتی ک وینست ب هدر میگه که همه اون هیولا ها انسانند رو یادمه
خب وینسنت دقیقاً نمی گه اونها انسان هستند. متن مکالمه بین وینسنت و هدر :
Vincent: I’m just looking out for myself. Everyone does it. Don’t stand there looking so smug. You’re the worst person in this room. You come here and enjoy spilling .their blood and listening to them cry out. You feel excited when you step on them and snuff out their lives
?Heather: Are you talking about the monsters
?Vincent: Monsters? They look like monsters to you
Heather: Oh, no
.Vincent: Don’t worry, it’s just a joke​
همچنین اگه در شماره سوم دشمنان زیادی رو بکشید در اخر بازی هدر داگلاس رو میکشه که من فکر میکنم هدر ر واقع داگلاس رو هم شکل یک هیولا میبینه!
ولی مساله اینه ک مگر در شهر چرا اومردم عادی وجود نداره؟
بله بیشتر از 333 دشمن رو. خود این عدد خیلی جالبه و حتی اسم اون پایان، «Possessed» یا همون تسخیرشده‌ست. اما اینکه هدر داگلاس رو به شکل هیولا می‌بینه رو بعید می‌دونم. حتی تو پایان معمولی هدر ابتدا داگلاس رو تهدید می‌کنه بعد میگه که یه شوخی بوده. تو همون گفتگو، هدر به داگلاس میگه:
?Douglas: Heather! Is it really over
.Heather: Not yet… you’re still alive. Boo! Just a joke​
شاید واقعاً شوخی نکرده باشه. به هرحال نمیشه از تاثیر داگلاس تو مرگ هری بی اعتنا رد شد. اون بود که هری و هدر ور برای کلودیا پیدا کرد.
و حتی زمانی ک ما وارد دنیای انجلا میشیم افرادی رو روی در و دیوار میبینیم ک دارند میسوزند اما در واقعیت چنین افرادی حتی در دنیای جیمز هم نیستند!؟
اون افراد رو که به عنوان «قربانیان فرقه» قبول کردیم، می تونند جزیی از همون پیش‌فرض‌های موتور سایلنت هیل باشند. افرادی قربانی شده که به هر دلیل مثل عبرت سایرین یا نمادی از فرقه به دیوار‌ها مثل تابلو چسبانده شده‌اند. یا شاید در دیوارها دفن شده‌اند. شبیه همین موارد رو تو شماره 1 چه تو مدرسه چه تو فاضلاب منتهی به پارک تفریحی هم می‌بینیم.
هدفِ اون آتش (البته به نظر بنده) اون جنازه‌ها نیست بلکه مربوط به دنیای آنجلاست.
خود آنجلا(:x) هم آخرین چیزی که میگه، بعد اینکه جیمز میگه «اینجا مثل جهنم داغه» اینه که «تو هم می‌بینی؟ برای من، همیشه همینطوری بوده»
حتی انگار جیمز شعله‌ها رو نمی‌بینه فقط تنوره‌ی جهنمی اونجا رو حس کرده اما معلومه که انجلا فکر کرده جیمز داره شعله‌ها رو می‌بینه.
 
آخرین ویرایش:

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,180
نام
احمد
من خواستم محض چرخش تاپیک حرف بزنم ولی بدجور شرمندمون کردی داداش!
گذشته از شوخی اکثر چیزهایی ک میگی تقریبا درسته
اما معیار گناهای افراد در سایلنت هیل چی میتونه باشه؟
البته درسته ما در شماره 1 و 2 و 4 صرفا بخاطر گناه فراخونده نمیشیم و تو شماره اول السا یا شاید داهیلا اونها رو میخواد بفرسته(اگه صرفا از یکیشون اسم نمیبرم میترسم بگم السا بگین اون اومد جلو ماشین که هری نیاد و راشو منحرف کنه و همینطور واسه داهیلا یه جور دیگه بزنی تو پرمون) :-)
و در شماره سوم کلادیا هدر رو دعوت میکنه!البته بزور
و چهارم هم که خب هنری بدبخت چ گنتهی داشت فقط دوس و رفیق نداشت و منزوی بود و والتر بواسطه اتاق اونم دعوت کرد!
یه سوال من چرا اینا رو گفتم؟اهافقط خواستم بگم ک بعدا همینارو نکوبین تو سرم و حرفام رو نقض کنین هرچند شما کارتون رو خوب بلدین :-D
اره خلاصه من تو کتم نمیره ک ادی بخاطر کشتن ی سگ تو سایلنت هیل مجازات بشه؟
و یا انجلا اگه واقعا پدرش بهش تجاوز میکرده اون حق نداشته بکشتش؟
یا اصلا مساله گناه دلیل اصلی ارتباط ذهنی با سایلنت هیل نیست و بیشتر ضعفهای تفکری و روانی فرد ملاک قرار میگیره؟
راستی msbazicenter امیدوارم از شوخی هام ناراحت نشی چون واقعا داری اطلاعاتم رو گسترش میدی متشکر راستی ببخشید اسمتم نمیدونم:-D
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
من خواستم محض چرخش تاپیک حرف بزنم ولی بدجور شرمندمون کردی داداش!
شما لطف داری. هدف منم همین بود. هدف همه ما همینه که هم تاپیک جلو بره هم نوشته‌ها مفید باشه.:bighug:
اما معیار گناهای افراد در سایلنت هیل چی میتونه باشه؟
البته درسته ما در شماره 1 و 2 و 4 صرفا بخاطر گناه فراخونده نمیشیم و تو شماره اول السا یا شاید داهیلا اونها رو میخواد بفرسته(اگه صرفا از یکیشون اسم نمیبرم میترسم بگم السا بگین اون اومد جلو ماشین که هری نیاد و راشو منحرف کنه و همینطور واسه داهیلا یه جور دیگه بزنی تو پرمون) :-)
و در شماره سوم کلادیا هدر رو دعوت میکنه!البته بزور
و چهارم هم که خب هنری بدبخت چ گنتهی داشت فقط دوس و رفیق نداشت و منزوی بود و والتر بواسطه اتاق اونم دعوت کرد!
یه سوال من چرا اینا رو گفتم؟اهافقط خواستم بگم ک بعدا همینارو نکوبین تو سرم و حرفام رو نقض کنین هرچند شما کارتون رو خوب بلدین :-D
اره خلاصه من تو کتم نمیره ک ادی بخاطر کشتن ی سگ تو سایلنت هیل مجازات بشه؟
و یا انجلا اگه واقعا پدرش بهش تجاوز میکرده اون حق نداشته بکشتش؟
یا اصلا مساله گناه دلیل اصلی ارتباط ذهنی با سایلنت هیل نیست و بیشتر ضعفهای تفکری و روانی فرد ملاک قرار میگیره؟
احمدجان بنده خودم با این نظریه که سایلنت هیل جایی‌ست که گناه کاران رو فرا میخونه مخالفم.
می تونیم در این مورد، بر حسب شماره بازی بحث کنیم. مثلاً در شماره 2 جیمز به دنیای ذهن مری «فراخونده» شد اما تو شماره 4 هنری به دنیای ذهن والتر «وارد» شد.
اگه یادتون باشه تو فیلم اول، در آخر سکانس بیمارستان جاییکه رز حقیقت رو دریافت می‌کنه، از همزاد آلسا می‌پرسه: چرا من؟ و اون تو جواب میگه: چون خودت انتخاب کردی. و در ادامه با دیدن چهره‌ی بهت‌زده‌ی رز میگه: خودت شارون رو انتخاب کردی.
به نظر من چیزی شبیه اتفاقی که برای هری تو شماره اول افتاد. اگه وقتی شریل رو پیدا کردند اون رو به فرزندی قبول نمی‌کردند این اتفاقات براش نمی‌افتاد.
در تمام شماره‌های اصلی شخصیت قابل بازی حق انتخاب داره؛ هری و جیمز و هدر و هنری خودشون وارد دنیای ذهنیه فردی شدن که ساخته شده بر اساس سایلنت هیل بود.
حتی جیمز می‌تونست با دریافت اون نامه به شهر نیاد.
یعنی در واقع ماها انتخاب کردیم. ما ها سایلنت هیل رو انتخاب کردیم برای بازی. غیر از اینه؟ پایه و اساس بحثی که به عنوان «بازیه سازنده‌ی بازی با ذهن مخاطب» مطرح شد و امیر هم خیلی قشنگ در موردش واژه‌ی «مخ-پیچ» رو نقل کرد.
ادی و آنجلا توسط تو شهر هستند تا جیمز آینه ای باشن جلوی جیمز مثل سکانس ابتدایی بازی که جیمز دو دستشویی خودش رو تو آینه نگاه می‌کنه.
هم ادی و هم انجلا آدم کشتن. ادی به مسخره‌ترین دلیل ممکن (حتی خود جیمز هم به این نکته اشاره می کنه) و آنجلا با موجه‌ترین دلیل ممکن. اما نتیجه‌ی هر دو یه چیزه: قبری که به جهنم ختم میشه.
راستی msbazicenter امیدوارم از شوخی هام ناراحت نشی چون واقعا داری اطلاعاتم رو گسترش میدی متشکر راستی ببخشید اسمتم نمیدونم:-D
کوچیکت مسعودم.:bighug:
==========================================================
راستی دوستان هر وقت شد بد نیست در مورد فیلم اول یه خورده بحث کنیم. فکر می‌کنم نسبت به این فیلم کمی بی‌توجه بودیم تا حالا (اگه نگیم کم‌انصاف).
 
آخرین ویرایش:

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
خب حالا که تاپیک خوابه خودم شروع می‌کنم.
============================================
معرفی مختصر
Welcome to Silent Hill
cover.png

فیلم سایلنت هیل در آوریل 2006 اکران شد.
تهیه‌کننذگان: Samuel Hadida و Don Carmody
نویسنده: Roger Avary
صاحب امتیاز این اثر شرکت‌های Konami و Davis Films و ناشر آن شرکت TriStar Pictures هستند.
کارگردان: Christophe Gans
d4521.gif
=================================================================
بازیگران

Radha Mitchell


بازیگر نقش Rose DaSilva
radha_mitchell.jpg
Sean Bean


بازیگر نقش Christopher DaSilva
sean_bean.jpg
Jodelle Ferland
319


بازیگر نقش‌های Sharon Da Silva و Alessa Gillespie
jodelle_ferland.jpg
Laurie Holden


بازیگر نقش Cybil Bennet
laurie_holden.jpg
Deborah Kara Unger


بازیگر نقش Dahlia Gillespie
deborah_kara_unger.jpg
Kim Coates


بازیگر نقش افسر Gucci
kim_koates.jpg
Alice Krige


بازیگر نقش Christabella
alice_krige.jpg
Tanya Allen


بازیگر نقش Anna
tanya_allen.jpg
==============================================================
پوستر اصلی فیلم
405
نگارش‌های دیگر فیلم
shm_dvd_r1_us.jpg
shm_dvd_r1_cdn.jpg
shm_dvd_r2_uk.jpg
shm_dvd_r2_uk_hmw.jpg

shm_dvd_r2_uk_virgin.jpg
shm_dvd_r2_jp.jpg
shm_dvd_r2_e.jpg
shm_dvd_r4_mx.jpg
تصاویری از فیلم
 
آخرین ویرایش:

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,180
نام
احمد
سلام خدمت همگی
---------------------
در راستای طرح بحث در مورد فیلم اول سایلنت هیل لازم میدونم موردی رو که کمتر در سینما (لا اقل در ایران )بهش پرداخته میشه رو بیان کنم.
یکی از مواردی که در تمامی فیلمها اتقاق میافته گافهای سینمایی هست، البته نامهای goofs و یا Mistakes رو هم بکار میبرند.
گاف به اشتباهات در تدوین و یا بهم ریختگی دکور بدلیل فاصله افتادن بین صحنه ها گفته میشه .البته این اشتباه مختص فیلم خاصی نیست و تقریبا در تمامی اثار سینمایی وجود داره ،چه این اثر فیلم پر افتخار تایتانیک باشه چه یک اثر گمنام از یک گروه آماتور و این مورد تاثیر انچنانی و یا تقریبا اصلا در موفقیت یا شکست فیلم نداره.
با این تفاسیر فیلم سایلنت هیل هم از این قاعده مستثنی نیست و گافهای متعددی در این فیلم وجود داره که من چند موردش رو انتخاب کردم و با عکس برداری از فیلم سعی کردم اونها رو بصورت تصویری به دوستان ارائه بدم.
منابع من هم سایتهای imdb و moviemistakes هستند.
جزو اولین صحنه های فیلم که در سکانس اول مداد دست شارون زرد و بلافاصله در سکانس بعدی مداد درون دستش قرمز رنگه!
1.jpg

در این صحنه سیبل و رز درون اتاق کوچکی گیر میافتند و در را بوسله میله اهنی میبندن. بعد از چند دقیقه پیرامید هد با شمشیرش در رو سوراخ میکنه و دستش رو از سوراخ رد میکنه تا میله رو برداره،میله گیر کرده و پیرامید هد هر چه تلاش میکنه نمیتونه میله رو جا به جا کنه و در نهایت سیبل با شلیک چند گلوله پیرامید هد رو منصرف میکنه.
دقیقا فاصله این دو سکانس چند فریم بیشتر نیست اما در سکانس دوم میله خم شده در حالی که در سکانس اول سر جاشه!

2.jpg

اینجا هم قسمتی هست که کریستوفر میخواد از روی پل رد بشه که پلیس پل رو بسته.بدلیل بارونی که میاد در ابتدای صحنه کریستوفر یقه بارانیش رو بالا میده اما در سکانس های بعدی میبینیم که یقه بارونیش با سکانسهای قبلی متفاوته!

3.jpg

در این سکانس هم که دقیقا با فاصله چند فریم از هم اتفاق میوفته موهای شارون در در تصویر اول روی صورتشه ولی در تصویر دوم که از نمای دیگر دوربینه موها از روی صورتش کنار رفته.

4.jpg

در این سکانس هم گوشی رز زنگ میخوره و وقتی رز اون رو بر میداره اتفاق جالبی میوفته!بدون هیچ حرکت خاصی و فقط با یک تغییر نمای دوربین بند موبایل در صحنه بعدی دور گردن اونه!!!

5.jpg

در این سکانس هم که در تصویر اول گردنبند رز بیرون از تیشرتشه ولی در تصویر دوم گردنبند درون تیشرته!

6.jpg

در این صحنه هم انا بعد از صحبتهایی که در مورد نماد روی زمین حرف میزنه بلند میشه و کیف رو بر روی شونش میزاره اما در سکانس بعدی هنوز کیف رو دوشش نیست و بندش معلومه!!اشتباه زمانی تدوین!

7.jpg

در این سکانس هم سیبل ابتدا با دو دستش تفنگ رو میگیره ولی در سکانس بعدی که از نمای نزدیک تر نشون میده هنوز سیبل تفنگ رو با دو دست نگرفته!!اینجا هم زمانبندی تدوین درست انجام نشده!

8.jpg

در این صحنه هم کریستوفر به همراه گوچی از مدرسه خارج میشه و همونطور که میبینید رنگ کروات گوچی در دو سکانس کمی متفاوته که احتمالا در تدوین رنگ کروات کمی بهم ریخته!

Untitled-1.jpg

البته اینها تقریبا نصف این سوتی ها بود و شماره اول بیش از 20 تا سوتی داره! جالبه بدونید فیلم تایتانیک بالغ بر 70 تا گاف داره که اکثرش رو هم خود جیمز کامرون لو داده!
 

msbazicenter

کاربر سایت
Sep 19, 2008
3,690
نام
مرام آدم مهمِ نه اسمش
سلام
سلام خدمت همگی
---------------------
در راستای طرح بحث در مورد فیلم اول سایلنت هیل لازم میدونم موردی رو که کمتر در سینما (لا اقل در ایران )بهش پرداخته میشه رو بیان کنم.
یکی از مواردی که در تمامی فیلمها اتقاق میافته گافهای سینمایی هست، البته نامهای goofs و یا Mistakes رو هم بکار میبرند.
جالب بود. بعضی وقت‌ها آدم این‌ها رو که می‌بینه لجش در میاد که چرا خودش متوجه اینها نشده.:d

در این صحنه سیبل و رز درون اتاق کوچکی گیر میافتند و در را بوسله میله اهنی میبندن. بعد از چند دقیقه پیرامید هد با شمشیرش در رو سوراخ میکنه و دستش رو از سوراخ رد میکنه تا میله رو برداره،میله گیر کرده و پیرامید هد هر چه تلاش میکنه نمیتونه میله رو جا به جا کنه و در نهایت سیبل با شلیک چند گلوله پیرامید هد رو منصرف میکنه.
دقیقا فاصله این دو سکانس چند فریم بیشتر نیست اما در سکانس دوم میله خم شده در حالی که در سکانس اول سر جاشه!

2.jpg
تو این سکانس فکر می کنم سرهرمی یه خورده میله رو خم می‌کنه واقعاً. برای همون هم هست که سیبل بهش شلیک می‌کنه تا جلوی برداشته شدن میله رو بگیره.

در این سکانس هم که دقیقا با فاصله چند فریم از هم اتفاق میوفته موهای شارون در در تصویر اول روی صورتشه ولی در تصویر دوم که از نمای دیگر دوربینه موها از روی صورتش کنار رفته.

4.jpg
اینجا حتی میشه دید که سر رز کمی به سمت راست تصویر (سمت چپ خودش) چرخیده.
 
آخرین ویرایش:

sad but true

Beckon the sick winds of pestilence
کاربر سایت
Apr 29, 2007
696
نام
آرش
جهت تلطیف فضا :d


پ.ن. تازگیا مطالب تاپیک خیلی حجیم و بامحتوا شده، من که فقط میام میخونم و لذت میبرم. حرفی برا گفتن پیدا نمیشه. واقعا همگی خسته نباشید :d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر