بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست..
  1. نوشته شده توسط Ryūkishi07، مشهور برای رمان‌های تصویری ژاپنی که به معماهای قتل، وحشت روانی و فراطبیعی می‌پردازند.
  2. طراحی موجودات و شخصیت‌ها توسط kera
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: TBA (مشخص نیست)
پلتفرم‌ها: TBA (مشخص نیست)

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
سلام
باید بازم از ترجمه خوب امیر عزیز تشکر کنم.
همچنین از msbazicenter که زحمت زیادی در تاپیک میکشند.
راستش اوایل قصد جدی داشتم برای تاپیک تحلیل The Lost Memorise تصاویر مربوط به متن رو پیدا کنم و با قرار دادنشون به درک و زیبایی کاری به این وسعت کمکی هرچند کوچک انجام بدم.
و دوستان قدیمی تر اطلاع دارند ک من بیشتر عکس میزاشتم تا مطلب.
اما مشکلات و ... مجال چنین کاری رو به من نداد و متاسفانه الان هم ک مشکلات کم شده سرعت نت اجازه چنین کاری رو نمیده.
مثلا برای عکسهای زیر که با دایل اپ پیداشون کردم چند روزی برای اپلود دانلودشون زمان هدر رفت!
SH3%20Creation%20reference1.jpg
SH3%20promise%20reference.jpg
SH3%20st.%20Nicholas%20%28caravaggio%29.jpg
متاسفانه رایتل در منطقه ای که هستم به خوبی انتن نمیده و ای دی اس ال هم نمیتونم تهیه کنم وگرنه حتما یک چنین کاری رو انجام میدادم.کلا با گوشی نت میام.
به شخصه وقتی فعالیت دوستان رو میبینم خجالت میکشم عنصری بیهوده باشم در حالی که از دانش همگی بصوت رایگان دارم استفاده میکنم.
هی بگذریم که ارزو ها زیاد و توانایی محدوده!!!
---------------------------------
چند تا موردی که در قبال ادی و شهر برام سوال شده.
آیا واقعا کسانی که ادی داره میکشه انسانهای واقعی و فیزیکی هستند؟(میدونم سوال بیلیونها بار تکرار شده)
بطور مثال جسدی که درون یخچال قرار داره!
اگر فرض بر این حالت باشه که هیولاهای درون بازی در اصل انسان هستند چرا درون شهر حتی در حالت جهان واقعی انسانهایی به تعداد هیولاهایی ک وجود دارن نیست؟
مثلا شما با جیمز نه ادی و نه انجلا رو به شکل هیولا نمیبینید؟
از طرفی اگه تنها گناه ادی شلیک به یک سگ و پای یک مرد باشه،ایا مستحق مجازاتهای شهر هست؟
نمیدونم تونستم پارادوکسی که برای من بوجود اومده رو دقیق توضیح بدم یا نه!!!
راستی اینم عکسی از گوینده ادی David Schaufele
همچنین صدای Bryan Fury در Tekken 4, 5 .6 و Shenlong در Bloody Roar 4 هم متعلق به ایشون هست.
2.jpg
ارادت داریم احمدجان.:bighug:
دونه دونه عکس‌هایی رو که سال‌ها قبل گذاشتی دارم من.
در مورد اون مساله که گفتی:
خود ادی هم اونها رو هیولا نمی‌بینه. البته هیولا یا دشمن برای ادی همون مردم عادی هستند که دارند مسخره‌ش می‌کنند.
این مساله اولین بار تو شماره 3 توسط وینسنت مطرح شد تو مکالمه ای که با هدر تو کتابخانه داشت. البته سریع حرفش رو پس گرفت و بیان کرد که شوخی کرده اما مشخص بود وقتی شوکه شدن‌ِ هدر رو دید حرفش رو پس گرفته. این موضوع رو قبل‌ها تو تاپیک به عنوان نظریه‌ی «خطای بزرگ» مطرح کردیم.
یه نظریه دیگه هم بود که با علی‌آقای شکسته‌دل درباره‌ش بحث می‌کردیم که با کمرنگ شدنش بحث نیمه‌کاره موند. اونم این بود که در تمامی سایلنت هیل‌های اصلی، شخصیت قابل بازی به دنیای ذهن یه شخصیت فرا خونده شده. این وسط شهر هیچ شعوری نداره بلکه به عنوان یه ابزار مثل «موتور ساخت بازی» توسط فراخواننده بکار گرفته میشه.
مثلاً جیمز به دنیای ذهن مری و هری به واسطه شریل به دنیای ذهن آلسا فراخوانده شده.
 
سلام

ارادت داریم احمدجان.:bighug:
دونه دونه عکس‌هایی رو که سال‌ها قبل گذاشتی دارم من.
در مورد اون مساله که گفتی:
خود ادی هم اونها رو هیولا نمی‌بینه. البته هیولا یا دشمن برای ادی همون مردم عادی هستند که دارند مسخره‌ش می‌کنند.
این مساله اولین بار تو شماره 3 توسط وینسنت مطرح شد تو مکالمه ای که با هدر تو کتابخانه داشت. البته سریع حرفش رو پس گرفت و بیان کرد که شوخی کرده اما مشخص بود وقتی شوکه شدن‌ِ هدر رو دید حرفش رو پس گرفته. این موضوع رو قبل‌ها تو تاپیک به عنوان نظریه‌ی «خطای بزرگ» مطرح کردیم.
یه نظریه دیگه هم بود که با علی‌آقای شکسته‌دل درباره‌ش بحث می‌کردیم که با کمرنگ شدنش بحث نیمه‌کاره موند. اونم این بود که در تمامی سایلنت هیل‌های اصلی، شخصیت قابل بازی به دنیای ذهن یه شخصیت فرا خونده شده. این وسط شهر هیچ شعوری نداره بلکه به عنوان یه ابزار مثل «موتور ساخت بازی» توسط فراخواننده بکار گرفته میشه.
مثلاً جیمز به دنیای ذهن مری و هری به واسطه شریل به دنیای ذهن آلسا فراخوانده شده.
لطف داری
ولی شما حتی توی اتاقی ک دیواراش جای گلولست جنازه ای نمیبینید(البته اگه اشتباه نکنم)
قسمتی ک وینست ب هدر میگه که همه اون هیولا ها انسانند رو یادمه
همچنین اگه در شماره سوم دشمنان زیادی رو بکشید در اخر بازی هدر داگلاس رو میکشه که من فکر میکنم هدر ر واقع داگلاس رو هم شکل یک هیولا میبینه!
ولی مساله اینه ک در شهر چرا چمردم عادی وجود نداره؟
و حتی زمانی ک ما وارد دنیای انجلا میشیم افرادی رو روی در و دیوار میبینیم ک دارند میسوزند اما در واقعیت چنین افرادی حتی در دنیای جیمز هم نیستند!؟
 
آخرین ویرایش:
سلام
احمدجان اولش گفتم که اینها فقط نظریه هستند پس اثبات نشدن هنوز.
ولی شما حتی توی اتاقی ک دیواراش جای گلولست جنازه ای نمیبینید(البته اگه اشتباه نکنم)
تصور کن ادی در یه لحظه‌ی بحرانی اطراف خودش رو پر از آدم‌هایی دیده که دارن مسخره‌ش می‌کنند. در اون لحظه تمام اطرافش رو به گلوله بسته. یا شاید هم انقدر عصبانی بوده که به در و دیوار شلیک کرده. مثل افرادی که از فرط عصبانیت به دیوار مشت می‌زنند.
قسمتی ک وینست ب هدر میگه که همه اون هیولا ها انسانند رو یادمه
خب وینسنت دقیقاً نمی گه اونها انسان هستند. متن مکالمه بین وینسنت و هدر :
Vincent: I’m just looking out for myself. Everyone does it. Don’t stand there looking so smug. You’re the worst person in this room. You come here and enjoy spilling .their blood and listening to them cry out. You feel excited when you step on them and snuff out their lives
?Heather: Are you talking about the monsters
?Vincent: Monsters? They look like monsters to you
Heather: Oh, no
.Vincent: Don’t worry, it’s just a joke​
همچنین اگه در شماره سوم دشمنان زیادی رو بکشید در اخر بازی هدر داگلاس رو میکشه که من فکر میکنم هدر ر واقع داگلاس رو هم شکل یک هیولا میبینه!
ولی مساله اینه ک مگر در شهر چرا اومردم عادی وجود نداره؟
بله بیشتر از 333 دشمن رو. خود این عدد خیلی جالبه و حتی اسم اون پایان، «Possessed» یا همون تسخیرشده‌ست. اما اینکه هدر داگلاس رو به شکل هیولا می‌بینه رو بعید می‌دونم. حتی تو پایان معمولی هدر ابتدا داگلاس رو تهدید می‌کنه بعد میگه که یه شوخی بوده. تو همون گفتگو، هدر به داگلاس میگه:
?Douglas: Heather! Is it really over
.Heather: Not yet… you’re still alive. Boo! Just a joke​
شاید واقعاً شوخی نکرده باشه. به هرحال نمیشه از تاثیر داگلاس تو مرگ هری بی اعتنا رد شد. اون بود که هری و هدر ور برای کلودیا پیدا کرد.
و حتی زمانی ک ما وارد دنیای انجلا میشیم افرادی رو روی در و دیوار میبینیم ک دارند میسوزند اما در واقعیت چنین افرادی حتی در دنیای جیمز هم نیستند!؟
اون افراد رو که به عنوان «قربانیان فرقه» قبول کردیم، می تونند جزیی از همون پیش‌فرض‌های موتور سایلنت هیل باشند. افرادی قربانی شده که به هر دلیل مثل عبرت سایرین یا نمادی از فرقه به دیوار‌ها مثل تابلو چسبانده شده‌اند. یا شاید در دیوارها دفن شده‌اند. شبیه همین موارد رو تو شماره 1 چه تو مدرسه چه تو فاضلاب منتهی به پارک تفریحی هم می‌بینیم.
هدفِ اون آتش (البته به نظر بنده) اون جنازه‌ها نیست بلکه مربوط به دنیای آنجلاست.
خود آنجلا(:x) هم آخرین چیزی که میگه، بعد اینکه جیمز میگه «اینجا مثل جهنم داغه» اینه که «تو هم می‌بینی؟ برای من، همیشه همینطوری بوده»
حتی انگار جیمز شعله‌ها رو نمی‌بینه فقط تنوره‌ی جهنمی اونجا رو حس کرده اما معلومه که انجلا فکر کرده جیمز داره شعله‌ها رو می‌بینه.
 
آخرین ویرایش:
من خواستم محض چرخش تاپیک حرف بزنم ولی بدجور شرمندمون کردی داداش!
گذشته از شوخی اکثر چیزهایی ک میگی تقریبا درسته
اما معیار گناهای افراد در سایلنت هیل چی میتونه باشه؟
البته درسته ما در شماره 1 و 2 و 4 صرفا بخاطر گناه فراخونده نمیشیم و تو شماره اول السا یا شاید داهیلا اونها رو میخواد بفرسته(اگه صرفا از یکیشون اسم نمیبرم میترسم بگم السا بگین اون اومد جلو ماشین که هری نیاد و راشو منحرف کنه و همینطور واسه داهیلا یه جور دیگه بزنی تو پرمون) :-)
و در شماره سوم کلادیا هدر رو دعوت میکنه!البته بزور
و چهارم هم که خب هنری بدبخت چ گنتهی داشت فقط دوس و رفیق نداشت و منزوی بود و والتر بواسطه اتاق اونم دعوت کرد!
یه سوال من چرا اینا رو گفتم؟اهافقط خواستم بگم ک بعدا همینارو نکوبین تو سرم و حرفام رو نقض کنین هرچند شما کارتون رو خوب بلدین :-D
اره خلاصه من تو کتم نمیره ک ادی بخاطر کشتن ی سگ تو سایلنت هیل مجازات بشه؟
و یا انجلا اگه واقعا پدرش بهش تجاوز میکرده اون حق نداشته بکشتش؟
یا اصلا مساله گناه دلیل اصلی ارتباط ذهنی با سایلنت هیل نیست و بیشتر ضعفهای تفکری و روانی فرد ملاک قرار میگیره؟
راستی msbazicenter امیدوارم از شوخی هام ناراحت نشی چون واقعا داری اطلاعاتم رو گسترش میدی متشکر راستی ببخشید اسمتم نمیدونم:-D
 
سلام
من خواستم محض چرخش تاپیک حرف بزنم ولی بدجور شرمندمون کردی داداش!
شما لطف داری. هدف منم همین بود. هدف همه ما همینه که هم تاپیک جلو بره هم نوشته‌ها مفید باشه.:bighug:
اما معیار گناهای افراد در سایلنت هیل چی میتونه باشه؟
البته درسته ما در شماره 1 و 2 و 4 صرفا بخاطر گناه فراخونده نمیشیم و تو شماره اول السا یا شاید داهیلا اونها رو میخواد بفرسته(اگه صرفا از یکیشون اسم نمیبرم میترسم بگم السا بگین اون اومد جلو ماشین که هری نیاد و راشو منحرف کنه و همینطور واسه داهیلا یه جور دیگه بزنی تو پرمون) :-)
و در شماره سوم کلادیا هدر رو دعوت میکنه!البته بزور
و چهارم هم که خب هنری بدبخت چ گنتهی داشت فقط دوس و رفیق نداشت و منزوی بود و والتر بواسطه اتاق اونم دعوت کرد!
یه سوال من چرا اینا رو گفتم؟اهافقط خواستم بگم ک بعدا همینارو نکوبین تو سرم و حرفام رو نقض کنین هرچند شما کارتون رو خوب بلدین :-D
اره خلاصه من تو کتم نمیره ک ادی بخاطر کشتن ی سگ تو سایلنت هیل مجازات بشه؟
و یا انجلا اگه واقعا پدرش بهش تجاوز میکرده اون حق نداشته بکشتش؟
یا اصلا مساله گناه دلیل اصلی ارتباط ذهنی با سایلنت هیل نیست و بیشتر ضعفهای تفکری و روانی فرد ملاک قرار میگیره؟
احمدجان بنده خودم با این نظریه که سایلنت هیل جایی‌ست که گناه کاران رو فرا میخونه مخالفم.
می تونیم در این مورد، بر حسب شماره بازی بحث کنیم. مثلاً در شماره 2 جیمز به دنیای ذهن مری «فراخونده» شد اما تو شماره 4 هنری به دنیای ذهن والتر «وارد» شد.
اگه یادتون باشه تو فیلم اول، در آخر سکانس بیمارستان جاییکه رز حقیقت رو دریافت می‌کنه، از همزاد آلسا می‌پرسه: چرا من؟ و اون تو جواب میگه: چون خودت انتخاب کردی. و در ادامه با دیدن چهره‌ی بهت‌زده‌ی رز میگه: خودت شارون رو انتخاب کردی.
به نظر من چیزی شبیه اتفاقی که برای هری تو شماره اول افتاد. اگه وقتی شریل رو پیدا کردند اون رو به فرزندی قبول نمی‌کردند این اتفاقات براش نمی‌افتاد.
در تمام شماره‌های اصلی شخصیت قابل بازی حق انتخاب داره؛ هری و جیمز و هدر و هنری خودشون وارد دنیای ذهنیه فردی شدن که ساخته شده بر اساس سایلنت هیل بود.
حتی جیمز می‌تونست با دریافت اون نامه به شهر نیاد.
یعنی در واقع ماها انتخاب کردیم. ما ها سایلنت هیل رو انتخاب کردیم برای بازی. غیر از اینه؟ پایه و اساس بحثی که به عنوان «بازیه سازنده‌ی بازی با ذهن مخاطب» مطرح شد و امیر هم خیلی قشنگ در موردش واژه‌ی «مخ-پیچ» رو نقل کرد.
ادی و آنجلا توسط تو شهر هستند تا جیمز آینه ای باشن جلوی جیمز مثل سکانس ابتدایی بازی که جیمز دو دستشویی خودش رو تو آینه نگاه می‌کنه.
هم ادی و هم انجلا آدم کشتن. ادی به مسخره‌ترین دلیل ممکن (حتی خود جیمز هم به این نکته اشاره می کنه) و آنجلا با موجه‌ترین دلیل ممکن. اما نتیجه‌ی هر دو یه چیزه: قبری که به جهنم ختم میشه.
راستی msbazicenter امیدوارم از شوخی هام ناراحت نشی چون واقعا داری اطلاعاتم رو گسترش میدی متشکر راستی ببخشید اسمتم نمیدونم:-D
کوچیکت مسعودم.:bighug:
==========================================================
راستی دوستان هر وقت شد بد نیست در مورد فیلم اول یه خورده بحث کنیم. فکر می‌کنم نسبت به این فیلم کمی بی‌توجه بودیم تا حالا (اگه نگیم کم‌انصاف).
 
آخرین ویرایش:
سلام
خب حالا که تاپیک خوابه خودم شروع می‌کنم.
============================================
معرفی مختصر
Welcome to Silent Hill
cover.png

فیلم سایلنت هیل در آوریل 2006 اکران شد.
تهیه‌کننذگان: Samuel Hadida و Don Carmody
نویسنده: Roger Avary
صاحب امتیاز این اثر شرکت‌های Konami و Davis Films و ناشر آن شرکت TriStar Pictures هستند.
کارگردان: Christophe Gans
d4521.gif
=================================================================
بازیگران

Radha Mitchell


بازیگر نقش Rose DaSilva
radha_mitchell.jpg
Sean Bean


بازیگر نقش Christopher DaSilva
sean_bean.jpg
Jodelle Ferland
319


بازیگر نقش‌های Sharon Da Silva و Alessa Gillespie
jodelle_ferland.jpg
Laurie Holden


بازیگر نقش Cybil Bennet
laurie_holden.jpg
Deborah Kara Unger


بازیگر نقش Dahlia Gillespie
deborah_kara_unger.jpg
Kim Coates


بازیگر نقش افسر Gucci
kim_koates.jpg
Alice Krige


بازیگر نقش Christabella
alice_krige.jpg
Tanya Allen


بازیگر نقش Anna
tanya_allen.jpg
==============================================================
پوستر اصلی فیلم
405
نگارش‌های دیگر فیلم
shm_dvd_r1_us.jpg
shm_dvd_r1_cdn.jpg
shm_dvd_r2_uk.jpg
shm_dvd_r2_uk_hmw.jpg

shm_dvd_r2_uk_virgin.jpg
shm_dvd_r2_jp.jpg
shm_dvd_r2_e.jpg
shm_dvd_r4_mx.jpg
تصاویری از فیلم
 
آخرین ویرایش:
سلام خدمت همگی
---------------------
در راستای طرح بحث در مورد فیلم اول سایلنت هیل لازم میدونم موردی رو که کمتر در سینما (لا اقل در ایران )بهش پرداخته میشه رو بیان کنم.
یکی از مواردی که در تمامی فیلمها اتقاق میافته گافهای سینمایی هست، البته نامهای goofs و یا Mistakes رو هم بکار میبرند.
گاف به اشتباهات در تدوین و یا بهم ریختگی دکور بدلیل فاصله افتادن بین صحنه ها گفته میشه .البته این اشتباه مختص فیلم خاصی نیست و تقریبا در تمامی اثار سینمایی وجود داره ،چه این اثر فیلم پر افتخار تایتانیک باشه چه یک اثر گمنام از یک گروه آماتور و این مورد تاثیر انچنانی و یا تقریبا اصلا در موفقیت یا شکست فیلم نداره.
با این تفاسیر فیلم سایلنت هیل هم از این قاعده مستثنی نیست و گافهای متعددی در این فیلم وجود داره که من چند موردش رو انتخاب کردم و با عکس برداری از فیلم سعی کردم اونها رو بصورت تصویری به دوستان ارائه بدم.
منابع من هم سایتهای imdb و moviemistakes هستند.
جزو اولین صحنه های فیلم که در سکانس اول مداد دست شارون زرد و بلافاصله در سکانس بعدی مداد درون دستش قرمز رنگه!
1.jpg

در این صحنه سیبل و رز درون اتاق کوچکی گیر میافتند و در را بوسله میله اهنی میبندن. بعد از چند دقیقه پیرامید هد با شمشیرش در رو سوراخ میکنه و دستش رو از سوراخ رد میکنه تا میله رو برداره،میله گیر کرده و پیرامید هد هر چه تلاش میکنه نمیتونه میله رو جا به جا کنه و در نهایت سیبل با شلیک چند گلوله پیرامید هد رو منصرف میکنه.
دقیقا فاصله این دو سکانس چند فریم بیشتر نیست اما در سکانس دوم میله خم شده در حالی که در سکانس اول سر جاشه!

2.jpg

اینجا هم قسمتی هست که کریستوفر میخواد از روی پل رد بشه که پلیس پل رو بسته.بدلیل بارونی که میاد در ابتدای صحنه کریستوفر یقه بارانیش رو بالا میده اما در سکانس های بعدی میبینیم که یقه بارونیش با سکانسهای قبلی متفاوته!

3.jpg

در این سکانس هم که دقیقا با فاصله چند فریم از هم اتفاق میوفته موهای شارون در در تصویر اول روی صورتشه ولی در تصویر دوم که از نمای دیگر دوربینه موها از روی صورتش کنار رفته.

4.jpg

در این سکانس هم گوشی رز زنگ میخوره و وقتی رز اون رو بر میداره اتفاق جالبی میوفته!بدون هیچ حرکت خاصی و فقط با یک تغییر نمای دوربین بند موبایل در صحنه بعدی دور گردن اونه!!!

5.jpg

در این سکانس هم که در تصویر اول گردنبند رز بیرون از تیشرتشه ولی در تصویر دوم گردنبند درون تیشرته!

6.jpg

در این صحنه هم انا بعد از صحبتهایی که در مورد نماد روی زمین حرف میزنه بلند میشه و کیف رو بر روی شونش میزاره اما در سکانس بعدی هنوز کیف رو دوشش نیست و بندش معلومه!!اشتباه زمانی تدوین!

7.jpg

در این سکانس هم سیبل ابتدا با دو دستش تفنگ رو میگیره ولی در سکانس بعدی که از نمای نزدیک تر نشون میده هنوز سیبل تفنگ رو با دو دست نگرفته!!اینجا هم زمانبندی تدوین درست انجام نشده!

8.jpg

در این صحنه هم کریستوفر به همراه گوچی از مدرسه خارج میشه و همونطور که میبینید رنگ کروات گوچی در دو سکانس کمی متفاوته که احتمالا در تدوین رنگ کروات کمی بهم ریخته!

Untitled-1.jpg

البته اینها تقریبا نصف این سوتی ها بود و شماره اول بیش از 20 تا سوتی داره! جالبه بدونید فیلم تایتانیک بالغ بر 70 تا گاف داره که اکثرش رو هم خود جیمز کامرون لو داده!
 
سلام
سلام خدمت همگی
---------------------
در راستای طرح بحث در مورد فیلم اول سایلنت هیل لازم میدونم موردی رو که کمتر در سینما (لا اقل در ایران )بهش پرداخته میشه رو بیان کنم.
یکی از مواردی که در تمامی فیلمها اتقاق میافته گافهای سینمایی هست، البته نامهای goofs و یا Mistakes رو هم بکار میبرند.
جالب بود. بعضی وقت‌ها آدم این‌ها رو که می‌بینه لجش در میاد که چرا خودش متوجه اینها نشده.:d

در این صحنه سیبل و رز درون اتاق کوچکی گیر میافتند و در را بوسله میله اهنی میبندن. بعد از چند دقیقه پیرامید هد با شمشیرش در رو سوراخ میکنه و دستش رو از سوراخ رد میکنه تا میله رو برداره،میله گیر کرده و پیرامید هد هر چه تلاش میکنه نمیتونه میله رو جا به جا کنه و در نهایت سیبل با شلیک چند گلوله پیرامید هد رو منصرف میکنه.
دقیقا فاصله این دو سکانس چند فریم بیشتر نیست اما در سکانس دوم میله خم شده در حالی که در سکانس اول سر جاشه!

2.jpg
تو این سکانس فکر می کنم سرهرمی یه خورده میله رو خم می‌کنه واقعاً. برای همون هم هست که سیبل بهش شلیک می‌کنه تا جلوی برداشته شدن میله رو بگیره.

در این سکانس هم که دقیقا با فاصله چند فریم از هم اتفاق میوفته موهای شارون در در تصویر اول روی صورتشه ولی در تصویر دوم که از نمای دیگر دوربینه موها از روی صورتش کنار رفته.

4.jpg
اینجا حتی میشه دید که سر رز کمی به سمت راست تصویر (سمت چپ خودش) چرخیده.
 
آخرین ویرایش:
جهت تلطیف فضا :d


پ.ن. تازگیا مطالب تاپیک خیلی حجیم و بامحتوا شده، من که فقط میام میخونم و لذت میبرم. حرفی برا گفتن پیدا نمیشه. واقعا همگی خسته نباشید :d
 
سلام
جهت تلطیف فضا :d
خیلی لطیف شد مخصوصاً با اون سس‌های کچاپ:)):-"

پ.ن. تازگیا مطالب تاپیک خیلی حجیم و بامحتوا شده،
پس قبل از این داشتیم چکار می‌کردیم آرش‌جان؟!/:)
من که فقط میام میخونم و لذت میبرم. حرفی برا گفتن پیدا نمیشه.
حضور شما باعث دلگرمی ماست.
واقعا همگی خسته نباشید :d
:bighug:

پ.ن: این شخصیت‌ها به نظر آشنا میان.نه؟:-/
 
آخرین ویرایش:
پس قبل از این داشتیم چکار می‌کردیم آرش‌جان؟!/:)
آقا چرا فرافکنی میکنی :d
منظورم این بود که اکثرا سطح مطالب از اطلاعات من بیشتر شده (یعنی سطحش از همون اول بالا بود، دانش من ته کشیده !!!)، همون قدر که بخونم و استفاده بببرم. دیگه جا برای نظر دادن نیست :d
 
سلام به همه دوستان
---------------------
جالب بود. بعضی وقت‌ها آدم این‌ها رو که می‌بینه لجش در میاد که چرا خودش متوجه اینها نشده.:d

خب مسعود جان اشکال نداره هنوز ده دوازده تا گاف دیگه هست بگرد اونها رو پیدا کن.

تو این سکانس فکر می کنم سرهرمی یه خورده میله رو خم می‌کنه واقعاً. برای همون هم هست که سیبل بهش شلیک می‌کنه تا جلوی برداشته شدن میله رو بگیره.

حرفت کاملا درسته ولی شدت جابجایی خیلی کمه و بیشتر در حد لق شدنه تا خم شدن.در این دو سکانس میله به وضوح خم شده.
----------------------
دیشب داشتم فیلم رو دوباره و با دقت بیشتری نگاه میکردم که به چند گاف دیگه هم بر خوردم.منبع این گافها خودمم!!!

در این سکانس ما کریس و گوچی رو روی پل میبینیم که دارن با هم حرف میزنن،در بین حرفهاشون زاویه دوربین چند بار عوض میشه و جالبه در این جابجایی دوربین فاصله گوچی و کریس هم از پل تغییر میکنه.در نمای نزدیک کریس و گوچی نزدیک پل هستند اما در لانگ شات!!!فاصلشون از پل کمی بیشتر شده!

9.jpg
در این سکانس هم در تصویر اول سیبل دستش رو به سمت رز میبره که حرکت نکنه و در تصویر دوم دستش رو پایین اورده اما در تصویر بعدی که از نمای جلو هست هنوز دستش به سمت رز هست.

10.jpg
این تصویر هم همون صحنه ای هست که رز و سیبل در اتاق کوچکی گیر کردند و پیرامید هد با شمشیرش یا کارد بزرگش در رو سوراخ میکنه.در تصویری که از نمای داخل نشون داده میشه شکل سوراخ با نمای بیرونی در فرق داره!!!در اصل از دو در متفاوت استفاده کردند بهمین دلیل شکل شکاف ایجاد شده تفاوت داره!

11.jpg
-----------------------
بازم هم گاف وجود داره ولی خب فکر میکنم کافی باشه.
الانم دارم رو بحث نماد های فیلم سایلنت هیل و نکات فیلم کار میکنم که بزودی تکمیل میشه و تقدیم دوستان میکنم.
 
این گاف ها خیلی جالب بود.
راستی من به شریل رای دادم. واقعا دلم براش سوخت. طفلکی.
خب من الان دارم شماره 2 رو بازی می کنم اینی هم که انقدر سریع پیش میرم برای اینه که با راهنما میرم. بیشتر میخوام با داستان بازی ارتباط برقرار کنم تا از گیم پلی بازی لذت ببرم.
الان تو اپارتمان هستم. یه سوال
چرا تو این بازی این همه به نشون دادن کثافت اصرار میشه در حالیکه از نشون دادن مستقیم خشونت و خونریزی اجتناب میشه؟
حتی میشه رنگ خون رو سبز کرد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or