بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    44

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست..
  1. نوشته شده توسط Ryūkishi07، مشهور برای رمان‌های تصویری ژاپنی که به معماهای قتل، وحشت روانی و فراطبیعی می‌پردازند.
  2. طراحی موجودات و شخصیت‌ها توسط kera
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: TBA (مشخص نیست)
پلتفرم‌ها: TBA (مشخص نیست)

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
عجب! من که میگم این جوابش به نوعی پیچوندنه:d از این شعارها زیاد میدند، ولی همین که جواب دادند خودش ارزش داره.
من که میگم این Konami آدم بشو نیست, این جوابی هم که به من دادن به درد عمشون میخوره:d
خوب به نظر من valtiel فقط به یک شکل ظاهر می‌شه، و همه افراد اون را با یک ظاهر می‌بینند. حتی افرادی که بهش اعتقاد راسخ داشتند (به اینکه او مأمور خداست) سعی می‌کردند ظاهر خودشون رو شبیه به valtiel کنند.
آخه علی توی LM این جمله رو نوشته بود:
Valtiel is the being that Pyramid Head is modeled after. His form is also seen differently depending on the person.
فکر کنم منظورش اینه که ولتیل ظاهرش بسته به هر فرد متفاوت میشه.یا اینکه منظورش یه چیز دیگس؟:-?
 
آخه علی توی LM این جمله رو نوشته بود:
Valtiel is the being that Pyramid Head is modeled after. His form is also seen differently depending on the person.
فکر کنم منظورش اینه که ولتیل ظاهرش بسته به هر فرد متفاوت میشه.یا اینکه منظورش یه چیز دیگس؟:-?

The famed Pyramid Head is modeled after this being, both of them are described as taking different forms depending on the person

امیر جان فکر نکنم منظور اینجا appearance باشه و به طور کلی اشاره به فلسفه وجودی اون‌ها داره، هر کسی یک برداشتی ازشون می‌کنه و یک تعریفی از اون‌ها داره. حالا باز بحث جالبیه، دوست دارم نظر بقیه بچه‌ها رو هم بدونم.
 
آخرین ویرایش:
مخلص بچه های گل!!!!
.......................
.......................
.......................
جلوی خودمو نمتونم بگیرم:
That F**kin ****************************** answered me like dada masood!!!!
 
سلام
خوب این خبر یکم قدیمیه یعنی ماله دو سه هفته پیشه ولی جالبه...
آقای Akira Yamoka مصاحبه ای داشتند که من براتون قسمتی هایش که مربوط به سایلنت هیل هست رو ترجمه کردم...
میتونید مصاحبه کامل رو از اینجا بخونید:
Akira Yamaoka Interview - Jumping Around With the Grasshopper Manufacture Composer - Xbox 360 News At Xbox360Achievements.org
شما به سمت چه نوع سبک موسیقی میرید؟به چه نوع سبک موسیقی گوش میدید و وقتی در حال ساخت آهنگ جدید هستید به موسیقی های متفاوتی گوش میدید؟
من وقتی در حال ساخت هستم به آهنگ متفاوتی گوش نمیدم.به هر حال آهنگ آهنگه دیگه.من هرچی که دلم بخواد گوش میکنم, و هرموقعه ای که دلم بخواد.
پس فکر نمیکنم موسیقی که الان گوش میکنم در کارهایی که من میسازم تاثیر داشته باشه.
شما برای سری بازی سایلنت هیل آهنگ ساختید, چه احساسی در مورد سایلنت هیل دارید که الان به دست سازندگان غربی سپرده شده؟
من دوست دارم سایلنت هیل دوباره در ژاپن ساخته بشه,ولی هممون میدونیم که الان سایلنت هیل در دست سازندگان غربی هست و ما هم کاری از دستمون بر نمیاد.
آیا دلت میخواد دوباره برای سری بازی سایلنت هیل آهنگ بسازی,دلت تنگ شده ؟
نه اینکه بگم دلم خیلی تنگ شده,ولی اگر فرصتی باشه که بتونم روی سایلنت هیل کار کنم, حتما این کارا انجام میدم.
 
ممنون دادا مسعود!
همگی با من تکرار کنید:
" میکشم! میکشم! آنکه سایلنت هیل را کشت!!!! "
آقا من چی از این کونامی پرسیدم و چی جواب داد!!!!
رفته جواب داده که ما ایمیل شما را به مسئولین گزارش میکنیم!
وای مامانم اینا!!!


بچه ها یه نگاه به این بندازین:

r0s474c1nv96aosf9uz.png


اونایی که DP رو بازی کردن با کدوم عکس مواجه شدن؟ بیشتر شبیه یه چرت و پرته.اخه یارو یه چیزایی نوشته بود در موردش
 
آخرین ویرایش:
درود بر عزیزان
چجوری جرات میکنید همچین تاپیک هایی میزنید!! من که عکس هاشو میبینم میترسم:دی ........
راستی سایلنت هیل HDکالکشن اومد؟

جرأت نمی‌خواد همشهریه پایینی، کافیه دستانت را به دستان گرم عشق بسپاری و در خیابان‌های مه آلود قدم بزنی.
بالا و وسط که منتشر شده، تعجب میکنم هنوز اون پایین مایینا منتشر نشده:d

@silent-dream

امیر جان ممنون، ولی انگار استاد آکیرا حال و حوصله مصاحبه نداشته، جواباش بی مغزه:d

آقا من چی از این کونامی پرسیدم و چی جواب داد!!!!
رفته جواب داده که ما ایمیل شما را به مسئولین گزارش میکنیم!
فحش فرستادی توقع داری ازت تقدیر و تشکر هم به عمل بیارند؟ منظورشون این بود که نامت رو به مقامات بالا برای رسیدگی‌های بیشتر ابلاغ می‌کنیم، خدا به دادت برسه:d

بچه ها یه نگاه به این بندازین:

r0s474c1nv96aosf9uz.png


اونایی که DP رو بازی کردن با کدوم عکس مواجه شدن؟ بیشتر شبیه یه چرت و پرته.اخه یارو یه چیزایی نوشته بود در موردش

علی یه بار دیگه خودت به این عکس‌ها نگاه کن؟ قدرت فوتوشاپ رو ببین، جلل الخالق! دوره آخر زمون شده. ترول گرها هم ترول گرهای قدیم:d

حالا همچین آش دهن سوزی هم نبود ولی در این حد هم افتضاح نبود، ترول نکن عاقبت نداره.
 
علی آقا این نسخه سایلنت هیل هم خیلی ترسناکه ... مثل یه زیرزمین تو یه خونه که همهجا تاریکه تاریکه و باید با یه سری دشمن روح مانند مبارزه کنی ..
در کل دان پور مثل راکون سیتی نیستش که آبروی سری شو ببره ..
تو تمام سری سایلنت هیل جزییات حرف اولو می زنه ... همه چیز با جزییات کار شه ... حتی از یه کیک کوچیک ساده تا یه نخ سیگار
بله .........
 
امیر جان ممنون، ولی انگار استاد آکیرا حال و حوصله مصاحبه نداشته، جواباش بی مغزه:d
علی جان مصاحبه در اصل مربوط به shadows of the damned و grasshopper بوده.
در کنارش چندتا سوال هم در مورد SH پرسیده,من فقط اون قسمت های که مربوط میشده به Sh رو ترجمه کرده.
What was it like coming off Shadows of the Damned to compose scores for games like Sine Mora and Black Knight Sword? How does your approach have to differ as a composer?
Well, Sine Mora is an old-skool action game, so the music should be straightforward and fit with the atmosphere of the game. And it's so different to Black Knight Sword or Shadows of the Damned, so the approach has to be different.
Having worked with Suda 51 quite a lot lately, what is it like collaborating with him? How does it differ to experiences you've had on other projects?
He's crazy. An absolute nutter! But he's so much fun to work with and I discover something new every day when I'm working with him. He'll always surprise me somehow. It's a very creative partnership.

Do difficult challenges ever arise from working with Suda 51? Are there things that he asks for that seem a little too 'out there'?
He's not too demanding, so he'll usually just let me do whatever I want to do... Most of the time.

Talking about Black Knight Sword for a little while, it's a very distinctive game, inspired by Eastern European fairy tales, Monty Python and so on, but with a Japanese twist. What influences did you draw upon for the music?
Monty Python was definitely a clear influence on me, but also Czech puppets and animations. I wanted to pay homage to these influences, because I also like these things and wanted to share that with others

What kind of music are you into then? What kind of music do you listen to and do you listen to something different when you're composing a soundtrack?
I don't listen to different music while I'm composing. Music is music anyway. I'll listen to whatever I want to, whenever I want to. So, I don't think the music I listen to now would directly influence what I'm composing.

Having composed music for the early Silent Hill titles, how do you feel about the series now that it's being handled by western developers?
I'd like developers to make Silent Hill again in Japan, but obviously now that it's a western production, clearly there's nothing we can do about that.

Do you ever miss working on the Silent Hill franchise at all?
It's not like I miss it that much, but if there was ever an opportunity to work on the Silent Hill franchise again, I'd love to work on it.

Presumably you're not tied into working exclusively with Grasshopper Manufacture then? You could pursue projects with other developers if you wanted to?
I'm not working exclusively with Grasshopper, so yes, I could pursue other projects with other developers besides Grasshopper. But what I'd really love to do is work on a game like Heavy Rain or work with a Spanish developer called Tequila Works (XBLA title Deadlight). I really want to work with them.

Do you think something like that could be on the horizon perhaps? Working with a western developer on an action title?
Yes, I can definitely see that on the horizon. This year I'd ideally love to work with teams in Europe and the United States on various different titles.

What do you think are the most difficult challenges facing a prolific video game composer like yourself? What are the primary hurdles that you have to overcome when working on a soundtrack for a game?
It's always a challenge because the interactive part of a video game is obviously the important bit. Movie scores are relatively straightforward because the music only needs to go in one direction, but when you're composing for a video game, you always have to think of the player. And depending on the player, the game can be fast or slow, and players might take different paths or diversions. So, you have to consider the diversity of the storyline and the game itself, which is the hardest part, but also the most important part.

Have you ever found yourself hitting a creative wall while working on a video game soundtrack?
Fortunately, not yet. It's more that I have so many ideas that I don't know which one to go with and what to do with them.

Are you more at home in the studio working with technology or do you prefer the more hands-on approach with orchestras and live instruments?
I can't quite choose... Sometimes I like to work in the studio, sometimes I like collaborating with people. I think I like both!

Do you ever get given a list of requirements or goals for a soundtrack, or is it a case of you always being left to your own devices?
Normally I'm left to my own devices, but sometimes a developer will chip in with input or opinions now and again. Most of the time I'm given free reign to do what I want.

What's your favourite genre of video game to compose music for?
Adventure games with strong storylines, because you can use music to help form and tell the story. Titles like Shadows of the Damned and Black Knight Sword.
 
فحش فرستادی توقع داری ازت تقدیر و تشکر هم به عمل بیارند؟ منظورشون این بود که نامت رو به مقامات بالا برای رسیدگی‌های بیشتر ابلاغ می‌کنیم، خدا به دادت برسه:d
نه بابا مگه خرم که فحش بفرستم!؟:d
علی یه بار دیگه خودت به این عکس‌ها نگاه کن؟ قدرت فوتوشاپ رو ببین، جلل الخالق! دوره آخر زمون شده. ترول گرها هم ترول گرهای قدیم:d
بابا اینو گذاشتم یه کم به ریش یارو بخندیم!!!! اومده بود چی نوشته بود در موردش!!!:d آخرش نوشتم که:
بیشتر شبیه یه چرت و پرته
من بیجا بکنم ترول بکنم!!!:d باشد که پیرامید هد در صورت ترولیدن از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کند.
 
سلام
خوب این خبر یکم قدیمیه یعنی ماله دو سه هفته پیشه ولی جالبه...
آقای Akira Yamoka مصاحبه ای داشتند که من براتون قسمتی هایش که مربوط به سایلنت هیل هست رو ترجمه کردم...
میتونید مصاحبه کامل رو از اینجا بخونید:
Akira Yamaoka Interview - Jumping Around With the Grasshopper Manufacture Composer - Xbox 360 News At Xbox360Achievements.org
شما به سمت چه نوع سبک موسیقی میرید؟به چه نوع سبک موسیقی گوش میدید و وقتی در حال ساخت آهنگ جدید هستید به موسیقی های متفاوتی گوش میدید؟
من وقتی در حال ساخت هستم به آهنگ متفاوتی گوش نمیدم.به هر حال آهنگ آهنگه دیگه.من هرچی که دلم بخواد گوش میکنم, و هرموقعه ای که دلم بخواد.
پس فکر نمیکنم موسیقی که الان گوش میکنم در کارهایی که من میسازم تاثیر داشته باشه.
شما برای سری بازی سایلنت هیل آهنگ ساختید, چه احساسی در مورد سایلنت هیل دارید که الان به دست سازندگان غربی سپرده شده؟
من دوست دارم سایلنت هیل دوباره در ژاپن ساخته بشه,ولی هممون میدونیم که الان سایلنت هیل در دست سازندگان غربی هست و ما هم کاری از دستمون بر نمیاد.
آیا دلت میخواد دوباره برای سری بازی سایلنت هیل آهنگ بسازی,دلت تنگ شده ؟
نه اینکه بگم دلم خیلی تنگ شده,ولی اگر فرصتی باشه که بتونم روی سایلنت هیل کار کنم, حتما این کارا انجام میدم.

وای خیلی دلم برای استاد تنگ شده بخدا...:(( فکر کنم وقتی موسیقی بازی سایلنت هیل downpour رو دیده که فقط intro و outro داره!! که حتی این دوتا هم چنگی به دل نمیزنن خیلی ناراحت شده واقعا:(
منم ارزو میکنم که دوباره برگرده و دوباره سایلنت هیل به زادگاهش برگرده:(
 
وای خیلی دلم برای استاد تنگ شده بخدا...:(( فکر کنم وقتی موسیقی بازی سایلنت هیل downpour رو دیده که فقط intro و outro داره!! که حتی این دوتا هم چنگی به دل نمیزنن خیلی ناراحت شده واقعا:(
منم ارزو میکنم که دوباره برگرده و دوباره سایلنت هیل به زادگاهش برگرده:(

وای که دوباره داغ دل من رو زنده کردی . واقعا سایلنت هیل dpبا همه خوبی هایی که داشت ولی صدای همیشگی خودش رو نداشت. کجایی استاد که سایلنت هیل بی تو صدایی ندارد:((
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or