بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست..
  1. نوشته شده توسط Ryūkishi07، مشهور برای رمان‌های تصویری ژاپنی که به معماهای قتل، وحشت روانی و فراطبیعی می‌پردازند.
  2. طراحی موجودات و شخصیت‌ها توسط kera
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: TBA (مشخص نیست)
پلتفرم‌ها: TBA (مشخص نیست)

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
دیدم بعد سالها نظرسنجی عوض شده گفتم بیام یه رای بدم و برم.:Biggrin:

امیر شهاب احمد و باقی دوستان که شاید نشناسیم ولی ارادت داریم پرچمتون بالاست که پرچم تاپیک رو بالا نگه داشتید.
شهر بالاخره به یه نون و نوایی رسیده بعد قرنی امیدوارم ادامه‌دار باشه چون به نظر میرسه صنعت گیم تو نقطه‌ایه که بیشتر از همیشه با سری سازگاره.
 
لیست بخش هایی که سایلنت هیل 2 در اون نامزد شده (The Game Awards 2024).

View attachment 357231
واقعا حقش بود که حداقل نامزد گوتی بشه بعد از اون همه فشار کونامی با بودجه و تایم های محدود همیشگیش و از سمت دیگه زیر فشار بودن از سمت فن ها که خب واقعا هم حق داشتن ( و این فشار گیمر ها بنظرم به بهتر شدن خروجی کار کمک هم کرد ولی به هر حال تیم تو استرس قطعا بوده) و کلی موارد حاشیه دیگه مثل طراحی کارکتر ها و مدل هاشون و.....سربلند بیرون امدن و فرا توانایی همیشگیشون بودن.

دیدم بعد سالها نظرسنجی عوض شده گفتم بیام یه رای بدم و برم.:Biggrin:

امیر شهاب احمد و باقی دوستان که شاید نشناسیم ولی ارادت داریم پرچمتون بالاست که پرچم تاپیک رو بالا نگه داشتید.
شهر بالاخره به یه نون و نوایی رسیده بعد قرنی امیدوارم ادامه‌دار باشه چون به نظر میرسه صنعت گیم تو نقطه‌ایه که بیشتر از همیشه با سری سازگاره.
اشکان جان لطف داری. حقیقت دیدن دوباره دوستان تو این شهر مه گرفته کلی خوش حالم می کنه.:D

دنبال زمان می گردم بشینم دقیق و ریز نوشته ها احمد و امیر بخونم
 
دیدم بعد سالها نظرسنجی عوض شده گفتم بیام یه رای بدم و برم.:Biggrin:

امیر شهاب احمد و باقی دوستان که شاید نشناسیم ولی ارادت داریم پرچمتون بالاست که پرچم تاپیک رو بالا نگه داشتید.
شهر بالاخره به یه نون و نوایی رسیده بعد قرنی امیدوارم ادامه‌دار باشه چون به نظر میرسه صنعت گیم تو نقطه‌ایه که بیشتر از همیشه با سری سازگاره.
چطوری اشکان؟ چه عجب از این طرفا!
خیلی از دیدن پستت خوشحال شدم! :x
=====
واقعا حقش بود که حداقل نامزد گوتی بشه بعد از اون همه فشار کونامی با بودجه و تایم های محدود همیشگیش و از سمت دیگه زیر فشار بودن از سمت فن ها که خب واقعا هم حق داشتن ( و این فشار گیمر ها بنظرم به بهتر شدن خروجی کار کمک هم کرد ولی به هر حال تیم تو استرس قطعا بوده) و کلی موارد حاشیه دیگه مثل طراحی کارکتر ها و مدل هاشون و.....سربلند بیرون امدن و فرا توانایی همیشگیشون بودن.
منم باهات موافقم. کاملا لیاقت اینو داشت که جز نامزدهای گوتی بشه ولی خب متاسفانه بر هر دلیلی نشد. واقعا تجربه نابی بود و امیدوارم کونامی به همکاری باهاشون ادامه بده, حالا چه ریمیک چه نسخه جدید.
 
دیدم بعد سالها نظرسنجی عوض شده گفتم بیام یه رای بدم و برم.:Biggrin:

امیر شهاب احمد و باقی دوستان که شاید نشناسیم ولی ارادت داریم پرچمتون بالاست که پرچم تاپیک رو بالا نگه داشتید.
شهر بالاخره به یه نون و نوایی رسیده بعد قرنی امیدوارم ادامه‌دار باشه چون به نظر میرسه صنعت گیم تو نقطه‌ایه که بیشتر از همیشه با سری سازگاره.
نیومده بری؟ که چی بشه؟ اصلا اومدی که بری؟
بابا بیا حداقل یه چند وقت یکبار یه پستی بزار. اشکان دلمون برای پیام هات تنگ شده.
 
تابلویی در غذاخوریی زندان که در اون میشه جنازه ای رو دید که شبیه به جیمز هست...و جنازه داخل غذاخوری که ادی میگه به خاطر این که بهم نگاه میکرد کشتمش ولی بعد میگه شوخی کردم و کسی رو نکشتم. لباسی که تنش هست خطهای راه راه داره, شبیه به یونیفرم زندانی ها
1j.jpg 2j.jpg

داخل نسخه اصلی هم چنین تابلویی بود
sho.jpg
 
Shattered Memories پانزده ساله شد. این نسخه هم مثل اورجینز در اوایل اسم دیگه ای داشت و متفاوت از نسخه فعلی بوده ولی در نهایت به بازی که ما به اسم Shattered Memories میشناسیم تبدیل شد.
silent-hill-shattered-memories-h.jpg
===
یه مطلب در مورد نسخه ابتدایی به اسم Cold Heart:

بعذ از موفقیت Silent Hill: Origins، استودیو Climax نظر مثبت کونامی را جلب کرد و شانس دیگری برای کار روی سری Silent Hill به دست آورد. پروژه ای که در نهایت به Silent Hill: Shattered Memories تبدیل شد، در ابتدا برای Wii در نظر گرفته نشده بود و حتی عنوان آن Shattered Memories نبود. این پروژه از طریق چندین طرح و ایده تکامل یافت و به بازی نهایی تبدیل شد.
پس از انتشار Silent Hill: Origins در سال 2007، کونامی قصد داشت آن را با عنوان دیگری برای PSP دنبال کند. با این حال، ویلیام اورتیل، تهیه کننده Silent Hill در ایالات متحده، پروژه شخصی خود را که یک بازی تیراندازی اول شخص مبتنی بر کنسول Wii بود، پیش میبرد و از Climax دعوت کرد تا برای آن ایده ارائه دهند. این ایده ها و پیشنهادها به Brahms PD تبدیل شد، یک اسپین آف از فرنچایز اصلی که بازیکنان را در نقش یک کارآگاه پلیس مبتلا به فراموشی در نیروی پلیس Brahms قرار می داد که به دنبال همکار گمشده خود بود. قرار بود این عنوان یک بازی ترسناک روانشناختی تعاملی باشد و از جلسات درون بازی با یک روانپزشک پلیس که بازیکن را تحلیل می کرد، استفاده کند. سپس محتوای بازی، بر اساس پاسخ های بازیکن، تغییر می کرد و نسخه شخصی او از کابوس را ایجاد می کرد. ایده این بود که بازی نه تنها به انتخاب های بازیکنان، بلکه به نحوه بازی کردن آنها نیز واکنش دهد.
اما پس از اینکه Brahms PD نتوانست تأیید کونامی را دریافت کند، Climax طرح دیگری برای Wii ارائه کرد و آن را Silent Hill: Cold Heart نامید. داستان Cold Heart حول محور یک دانشجو به نام جسیکا چمبرز می چرخید که به جای محیط مه آلود سنتی، شهر یخ زده Silent Hill را کاوش می کرد. این بازی شامل مبارزات تن به تن, معماها و همچنین برخی از مکانیک های بقا بود که نیاز داشت بازیکن برای گرم نگه داشتن دمای بدن خود به دنبال غذا و لباس بگردد. همچنین سیستم پروفایل روانشناختی از Brahms PD نیز در این عنوان حضور داشت.

اگرچه تهیه کنندگان آماده ادامه پروژه بودند، اما می دانستند که چنین تغییر رادیکال در عناصر اصلی سری با واکنش شدید شرکت مواجه خواهد شد. در نتیجه، به جای تولید یک عنوان کاملاً اورجینال، تیم تصمیم گرفت یک بازسازی آزاد از نسخه اول Silent Hill را انتخاب کند که در مقطعی قبل از Origins توسط کونامی چراغ سبز گرفته بود. پروژه ای که اکنون با نام Silent Hill: Shattered Memories شناخته می شود، هسته داستان 1 Silent Hill را برداشت - هری میسون به دنبال دختر گمشده خود در یک شهر عجیب می گردد - و با یک تویست پست مدرن آن را ارائه داد و در عین حال برخی از مضامین کلیدی از طرح Cold Heart مانند پروفایل روانشناختی و محیط های برفی/ کابوس های یخی نیز در آن گنجانده شد.

در قسمتی از document بازی آمده:

جسیکا چمبرز، دانشجوی کالج ورزشی است که آسیب‌پذیری عاطفی‌اش آشکار شده است. قامتی دفاعی گرفته، لب‌هایش از سرما کبود شده و چشمان غمگینش خیس و خسته‌اند؛ شایداخیراً گریه کرده است؟ اما در عین حال، خوی سرد و عزم راسخی نیز در او دیده می‌شود.
یک هفته پیش برمیگردیم. جسیکا به روان‌پزشکش محتاج شده . او رفته‌رفته منزوی و بی‌احساس شده است و کابوس‌های وحشتناکی او را آزار می‌دهد. هر شب با وحشت از خواب می‌پرد، انگار وزنه‌ای سنگین از غم بر سینه‌اش سنگینی می‌کند.
احساس ناامیدی و اضطراب عمیقی وجودش را فرا گرفته. تصمیم میگیرد تا کمی از این اوضاع دور شود و به خانه‌ی والدینش برود تا بتواند کمی آرامش بگیرد.
اما طوفانی سهمگین سفر او را مختل میکند و او را به شهری ناشناخته و پوشیده از برف میکشاند؛ شهری که بر روی تابلوي ورودي‌اش نام "سایلنت هیل" نوشته شده است.
جسیکا در آن شهر غریب به دنبال پناهی امن می‌گردد، اما هر چه بیشتر پیش می‌رود، بیشتر متوجه می‌شود که چیزی عجیب در آن‌جا جریان دارد. او چیزهایی میبند که فکر می‌کرد فقط در رویاهایش وجود دارند.
این شهر به کابوسی واقعی تبدیل شده که با تاریک‌ترین ترس‌های جسیکا تغذیه می‌شود؛ شهری یخ‌زده و پرپیچ و خم که مملو از موجودات ترسناک و شخصیت‌های عجیبی است که قلب‌هایشان از یخ است و فقط خشونت را می‌شناسند.
در ماه مه 2013، استودیو Climax چندین نسخه از اسناد مرتبط با بازی Silent Hill: Cold Heart را در قرعه کشی صفحه فیسبوک خود اهدا کرد.

sh_cold_heart_art_01.jpg sh_cold_heart_art_03.jpg
 
آخرین ویرایش:
موتوی اوکاموتو، تهیه‌کننده اصلی سری Silent Hill، اشارات جالبی درباره آینده این مجموعه ارائه کرده است. بازخورد کلی به بازسازی Silent Hill 2 که امسال منتشر شد، بسیار مثبت بود؛ این بازی چندین نامزدی جایزه را در پایان سال دریافت کرد و تنها در چهار روز بیش از یک میلیون نسخه فروخت. جای تعجب نیست که اوکاموتو در گفت‌وگو با مجله فامیتسو اعلام کرد کونامی از عملکرد بازی راضی بوده است. با این حال، شرکت همچنان در حال بررسی بازخوردهای بازی است و از آن‌ها برای شکل‌دهی به نسخه‌های بعدی مجموعه استفاده خواهد کرد.اوکاموتو همچنین بیان کرد که قصد دارد «دامنه» Silent Hill را به‌عنوان یک فرنچایز گسترش دهد. در سال‌های اخیر، ژانر وحشت در سراسر جهان، از غرب گرفته تا ژاپن، با استقبال فراوان مواجه شده است. اوکاموتو گفت که اخیراً فیلم ترسناک ژاپنی "درباره‌ی مکانی خاص در منطقه‌ی کینکی" را تماشا کرده و واقعاً از آن لذت برده است. اینکه آیا شاهد تأثیر برخی از فیلم‌های ترسناک جدیدتر ژاپنی در برنامه‌های کونامی برای گسترش دامنه سایلنت هیل خواهیم بود یا خیر، هنوز مشخص نیست.
Silent Hill: Townfall Gets New Update from Konami
 
موتوی اوکاموتو، تهیه‌کننده اصلی سری Silent Hill، اشارات جالبی درباره آینده این مجموعه ارائه کرده است. بازخورد کلی به بازسازی Silent Hill 2 که امسال منتشر شد، بسیار مثبت بود؛ این بازی چندین نامزدی جایزه را در پایان سال دریافت کرد و تنها در چهار روز بیش از یک میلیون نسخه فروخت. جای تعجب نیست که اوکاموتو در گفت‌وگو با مجله فامیتسو اعلام کرد کونامی از عملکرد بازی راضی بوده است. با این حال، شرکت همچنان در حال بررسی بازخوردهای بازی است و از آن‌ها برای شکل‌دهی به نسخه‌های بعدی مجموعه استفاده خواهد کرد.اوکاموتو همچنین بیان کرد که قصد دارد «دامنه» Silent Hill را به‌عنوان یک فرنچایز گسترش دهد. در سال‌های اخیر، ژانر وحشت در سراسر جهان، از غرب گرفته تا ژاپن، با استقبال فراوان مواجه شده است. اوکاموتو گفت که اخیراً فیلم ترسناک ژاپنی "درباره‌ی مکانی خاص در منطقه‌ی کینکی" را تماشا کرده و واقعاً از آن لذت برده است. اینکه آیا شاهد تأثیر برخی از فیلم‌های ترسناک جدیدتر ژاپنی در برنامه‌های کونامی برای گسترش دامنه سایلنت هیل خواهیم بود یا خیر، هنوز مشخص نیست.
Silent Hill: Townfall Gets New Update from Konami
خودشون دارن انتظارها رو از F بالا میبرن.
بر اساس short message و این تعریفی که از این فیلمه کرد به نظر میرسه که باید انتظار داشته باشیم که F تغییرات زیادی هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ لحن و روایت داشته باشه.

امیدوارم بعد این همه سال که بازی رو دادن دست یه تیم ژاپنی حداقل روسفید بیرون بیان.
مطمئنا انتظار کیفی در حد سایلنت هیل 2 ازشون نمیره ولی در هر صورت کاریش نمیشه کرد چون به هر حال بلوبر سطح توقع طرفدارها رو خیلی برده بالا.

البته شاید منظورش واقعا همین Townfall باشه و پروژه های فیلم و سریالی که براش در نظر دارن ، مخصوصا که به اون فیلمی که دیده هم اشاره کرده.
ولی چون تو متن خبر Silent hill F رو دیدم دوست دارم که اینطور فکر کنم که غیر مستقیم داره این بازی رو هایپ میکنه :D
 
در سال ۲۰۲۲، شرکت بزرگ کونامی، خبرهای هیجان‌انگیزی درباره‌ی سری بازی‌های سایلنت هیل که مدت‌ها بود خبری از آن نبود، منتشر کرد. رویدادی که به نام (Silent Hill Transmission) شناخته می‌شد، طرفداران این سری بازی‌های ترسناک بقا را که پس از دوران اوج خود در سری اصلی از سایلنت هیل 1 تا ۴، به صراحت می‌توان گفت که از محبوبیت افتاده بود، به وجد آورد. این رویداد، ساخت اسپین‌آف‌های جدید، تجربه‌های رسانه‌ای تعاملی، دنباله‌ای برای فیلم سینمایی و از همه مهم‌تر، یک بازی جدید را تأیید کرد؛ اولین بازی چدید پس از Downpour در سال ۲۰۱۲.
تا زمان نوشتن این متن، وضعیت بیشتر پروژه‌هایی که در آن شب معرفی شدند، کم و بیش مشخص شده است. بازسازی سایلنت هیل ۲ توسط استودیوی Bloober Team موفقیت بزرگی کسب کرد، Ascension کاملا ناموفق بود، The Short Message با این که موفقیتی کسب نکرد اما با معرفی یک هیولای جدید و ترسناک، طرفداران را خوشحال کرد و فیلم "بازگشت به سایلنت هیل" (Return to Silent Hill) ساخته‌ی کریستف گان، تصاویری اولیه از آن منتشر شده است. اما دو پروژه از پروژه‌های معرفی شده در رویداد Transmission همچنان در سکوت به سر می‌برند: سایلنت هیل: تاون فال (Townfall) و Silent Hill f از بین این دو، سایلنت هیل f بیشترین توجه را هم از سوی طرفداران قدیمی این سری و هم از سوی علاقه‌مندان معمولی بازی‌های ترسناک به خود جلب کرد. بنابراین، پس از گذشت دو سال و بدون هیچ خبری، باید پرسید: سایلنت هیل f کجاست؟

silenthillf-blog-1666180624063 (1).jpg

سایلنت هیل f یک تیم رویایی واقعی را در پشت خود دارد تا تصاویر کابوس‌آور و گیم‌پلی به طور موثری ترسناک را تضمین کند. شرکت تایوانی NeoBards Entertainment (که روی سری رزیدنت ایول و دویل می کرای کار کرده است) توسعه سایلنت هیل f را بر عهده دارد و تهیه کننده بازی موتوی اوکاموتو است که از سال ۲۰۱۹ با کونامی همکاری داشته و هم کارگردانی و هم تهیه کنندگی The Short Message را بر عهده داشته است و همچنین بر تولید بازسازی سایلنت هیل ۲ توسط تیم Bloober نظارت داشته است. مدیریت اوکاموتو بر این پروژه بسیار امیدوار کننده است، زیرا بازسازی سایلنت هیل ۲ با تبدیل شدن به یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین بازی های سال ۲۰۲۴، به سرعت منتقدان را ساکت کرد.

مشخص نیست که آیا آهنگساز افسانه‌ای سایلنت هیل، آکیرا یامائوکا، مانند بازسازی سایلنت هیل ۲، وظیفه‌ی آهنگسازی سایلنت هیل f را بر عهده خواهد داشت یا خیر. اما ماساهیرو ایتو، طراح هیولاها و کارگردان هنری سایلنت هیل، تأیید کرده که هیچ نقشی در این پروژه ندارد. در عوض، ترس‌های بصری سایلنت هیل f توسط هنرمند ژاپنی، Kera (سازنده‌ی Spirit Hunter NG) ارائه می‌شود که طراحی هیولاها و شخصیت‌ها را بر عهده دارد. تنها با یک نگاه به آثار Kera مشخص می‌شود که سایلنت هیل f ترکیبی از ترس مطلق و زیبایی بی‌نظیر خواهد بود. داستان سایلنت هیل f توسط نویسنده Ryukishi07 نوشته می‌شود که بیشتر به خاطر کارش در سری رمان‌های تصویری When They Cry شناخته می‌شود و قبلاً در سال ۲۰۰۹ برای رمان تصویری Ōkami Kakushi با کونامی همکاری کرده بود. نوشته‌های Ryukishi07 به خاطر ترکیب غم و وحشت، با چاشنی طنز تلخ و سیاه شناخته می‌شود که می‌تواند به این معنی باشد که ما با یکی از تأثیرگذارترین بازی‌های سایلنت هیل از نظر احساسی، از زمان سایلنت هیل ۲، روبرو خواهیم شد.
در زمان نگارش این متن، تنها مدرک ویدیویی واقعی از سایلنت هیل f، همان تریلری است که در جریان رویداد "Transmission" کونامی پخش شد. طبق معمول طرفداران مشتاق ژانر وحشت، این تریلر از زمان انتشارش توسط وبلاگ‌نویسان، نویسندگان و یوتیوبرها به دقت تحلیل، بررسی و موشکافی شده است. این تریلر سایلنت هیل توسط شرکت ژاپنی VFX و انیمیشن Shirogumi ساخته شده است که به طور خاص توسط اوکاموتو به دلیل فضای کاملاً ژاپنی سایلنت هیل f انتخاب شده است. اوکاموتو در مصاحبه‌ای با CG World اظهار داشت: «ما تصمیم گرفتیم از همان مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی بازی، یک ویدیوی تیزر بسازیم. از آنجایی که بازی در ژاپن جریان دارد، می‌خواستیم از یک شرکت تولید CG ژاپنی بخواهیم آن را بسازد و به Shirogumi، که قبلاً با ما در کارهای کونامی همکاری داشت، مراجعه کردیم، زیرا فکر می‌کردیم آنها مناسب‌ترین هستند.» هیروهیرو کوموری، کارگردان Shirogumi، که مسئول کارگردانی و جلوه‌های ویژه‌ی تیزر بود، هیجان خود را اینگونه بیان کرد: «وقتی شنیدم که این یک ویدیوی تیزر برای سری "سایلنت هیل" است، فقط باید آن را انجام می‌دادم. بر اساس منابع محدود، با اوکاموتو همکاری کردم تا سناریو و تصاویر تریلر را ارائه دهم. در نتیجه، فکر می‌کنم توانستیم تصویری ایجاد کنیم که به طور کامل از فناوری و مشخصات خود استفاده می‌کند.»

shf-staff.jpg

در حالی که جزئیات داستانی هنوز بسیار اندک است، تریلر در واقع ممکن است بیش از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، به آنچه سایلنت هیل f در مورد آن است، اشاره کند. یک نظریه رایج این است که، با توجه به دوره‌ی زمانی داستان و نکات مختلف در تریلر، سایلنت هیل f به بررسی آسیب‌های جسمی، روحی و فرهنگی به جا مانده پس از بمباران هیروشیما و ناکازاکی در پایان جنگ جهانی دوم خواهد پرداخت.
تیزر حاوی ارجاعات فراوانی به آیین‌ها و سنت‌های مذهبی و معنوی ژاپنی است، از جمله نمایشی از یک دروازه توریی که ورودی یک معبد شینتو و گذری از دنیای واقعی به قلمرو ارواح را نشان می‌دهد. گل‌های قرمز رنگی که در سراسر تیزر دیده می‌شوند، سوسن های عنکبوتی قرمز هستند که در ژاپن به نام هیگان‌بانا شناخته می‌شوند و به‌عنوان گل دنیای پس از مرگ، نمایانگر مرگ هستند. تیم شروگومی هنگام ساخت این تریلر، مشتاق بود ترکیب منحصربه‌فرد زیبایی و وحشت ژاپنی را به تصویر بکشد. اگر بازی Silent Hill f حتی کمی شبیه به این تریلر باشد، آن‌ها به هدف خود دست یافته‌اند. برای غرق شدن کامل در جزئیات جذاب ژاپن دهه ۱۹۶۰، تیم شروگومی تحقیقاتی دقیق و تاریخی انجام داد تا آن دوره را به‌طور کامل بازنمایی کند. کوری در این باره گفت: «آقای اوگورا کتابخانه‌های سراسر توکیو را جست‌وجو کرده و عکس‌های زیادی که با فضای آن دوران مطابقت داشت جمع‌آوری کرد. ما از بیش از ۳۵ کتاب به‌عنوان مرجع استفاده کردیم و تحقیقات بسیار دقیقی روی همه چیز انجام دادیم؛ از انواع قوطی‌ها گرفته تا طراحی لوله‌ها، دروازه‌های توریی، قاب پنجره‌ها و لبه‌های مبلمان.»

Main02_vlcsnap-00018.jpg

تیزر با اجرای دلهره‌آور و تأثیرگذاری از تم اصلی Silent Hill به پایان می‌رسد که با استفاده از سازهای سنتی ژاپنی نواخته شده است. این انتخاب موسیقی، ارتباط عمیقی با هسته اصلی سری برقرار می‌کند و طرفداران را به این گمان می‌اندازد که شاید به نوعی با «ریشه های داستان سایلنت هیل» روبه‌رو باشیم.

جزئیات داستانی Silent Hill f همچنان اندک است. تنها چیزی که تاکنون می‌دانیم این است که داستان، زندگی یک دانش‌آموز دختر در روستایی در ژاپن دهه‌ی ۱۹۶۰ را دنبال می‌کند، نه شهر اصلی سایلنت هیل که طبق داستان، در آمریکای شمالی واقع شده است. در حالی که ممکن است عجیب به نظر برسد که یک بازی Silent Hill در هیچ کجای نزدیک به شهری که نام آن را یدک می‌کشد، اتفاق نیفتد، این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. چند مرحله‌ی اول Silent Hill 3 در خارج از شهر اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی، هدر میسون، فقط در اواخر بازی به آنجا سفر می‌کند. Silent Hill 4: The Room از نظر داستانی با شهر مرتبط است، اما بیشتر در شهر خیالی اشفیلد اتفاق می‌افتد. حتی اوواکو هیرویوکی، نویسنده‌ی سایلنت هیل 2 و 3، رسماً گفته است که سایلنت هیل یک شهر نیست، بلکه یک استعاره است.
علاوه بر این، Silent Hill f حتی اولین عنوانی نخواهد بود که در خارج از آمریکای شمالی اتفاق می‌افتد، زیرا Silent Hill: The Short Message در آلمان رخ می‌دهد. تمرکز بر فضای ژاپنی، Silent Hill f را از سایر نسخه‌های اصلی این سری متمایز می‌کند و آن را بیشتر با سایر بازی‌های ترسناک کاملاً ژاپنی مانند Fatal Frame، Kuon و Siren (که توسط کارگردان اصلی Silent Hill، کیچیرو تویاما ساخته شده است) همسو می‌کند.
vlcsnap-00010.jpg
اطلاعات زیادی درباره قهرمان بازی در دست نیست، اما به‌نظر می‌رسد همان دختر دبیرستانی باشد که در تریلر دیده می‌شود. با توجه به لباس فرم او، می‌توان حدس زد که این شخصیت یک دانش‌آموز دبیرستانی است و طراحی او بر اساس نقاشی‌های کِرا انجام شده است. جالب اینکه دختران دبیرستانی اغلب موضوع اصلی فیلم‌های ژانر وحشت ژاپنی (J-horror) هستند و بسیاری از داستان‌های ارواح سنتی ژاپنی و افسانه‌های شهری مانند «هاناکو-سان» یا «آکا مانتو» نیز از شایعات دبیرستانی‌ها سرچشمه گرفته‌اند.
سرپرست مدل‌سازی، اوگورا تایگا، و تیم شروگومی از این طراحی‌ها برای ایجاد جزئیات دقیق مدل دختر استفاده کردند. اوگورا در این باره توضیح می‌دهد: «ما بهترین ویژگی‌های اسکن و طراحی دستی را ترکیب کردیم. در مدل اسکن‌شده، distortion اسکلتی را دست‌نخورده باقی گذاشتیم، اما تلاش کردیم تعادل طول بازوها، اندازه دست‌ها، عرض بدن و سایر جزئیات را تا حد امکان مطابق با طراحی‌ها و به شکلی طبیعی نگه داریم [...] به‌عنوان مثال، ما حالت فشرده شدن پاها زیر وزن بدن را بازسازی کردیم و با استفاده از تکنیک‌های مدل‌سازی سه‌بعدی تغییرات شکل بدن و فرورفتگی پوست ناشی از فشار لباس و جوراب‌ها را بازتاب دادیم.»
silent-hill-f-title-meaning-tease-1024x512.jpeg
Silent Hill ممکن است به خاطر هیولاهای هولناک و عجیبش مشهور باشد، و تیزر Silent Hill f نشان می‌دهد که در این زمینه کمبود نخواهد داشت. مکان بی‌نامی که در تریلر دیده می‌شود، به نظر می‌رسد توسط نوعی تاک قرمز هوشمند تسخیر شده باشد؛ تاکی که در بدن هرکسی که لمسش کند، حفره‌هایی با ظاهر ترسناک و ناخوشایند (معروف به تریپوفوبیک) ایجاد می‌کند. هرچند باید با احتیاط به این اطلاعات نگاه کرد، اما مصاحبه‌ای که به‌طور آنلاین از مجله CG World ترجمه شده، اشاره می‌کند که «اثر فرسایشی این گیاهان ناشی از موجوداتی اسرارآمیز است.» اما اوج لحظه‌ وحشتناک تیزر، زمانی است که چهره‌ی صاحب تاج‌گلی، به‌طور کامل از بدن جدا می‌شود. در حالی که سری Silent Hill هرگز به دلیل نمایش خشونت و خونریزی مشهور نبوده و بیشتر بر ایجاد ترس‌های ظریف و ساخت اتمسفر دلهره‌آور تمرکز داشته است، این صحنه نشان می‌دهد که Silent Hill f ممکن است در نمایش تصاویر شوکه‌کننده و دل‌خراش، محدودیتی قائل نشود.
طرفداران علاقه‌مند به موسیقی متوجه شده‌اند که f در سایلنت هیل f به همان شکلی که "forte" (به معنای قوی و بلند) در نت‌های موسیقی نوشته می‌شود، طراحی شده است که به لحظه‌ای در قطعه اشاره دارد که ساز باید با صدای بلند و قدرت نواخته شود. این می‌تواند دوباره اشاره‌ای به وحشت انفجار هسته‌ای باشد، یا می‌تواند یک انتخاب فونت ساده باشد و f شاید به موضوع گل‌ها که در سراسر بازی جریان دارد، اشاره داشته باشد.

cs.jpg
در زمان نوشتن این مطلب، سایلنت هیل f تاریخ انتشار مشخصی، یا حتی بازه‌ی زمانی تقریبی برای عرضه ندارد. نباید برای کسی تعجب‌آور باشد که ساخت بازی‌های ویدیویی، به ویژه بازی‌هایی با اندازه و مقیاس یک بازی سایلنت هیل، سال‌ها طول می‌کشد. بسیار محتمل است که در زمان اعلام، چیزی از سایلنت هیل f به جز تریلر وجود نداشته باشد. گذشته از این، تریلر به صراحت بیان می‌کند که تصاویر نشان داده شده، گیم‌پلی واقعی نیستند. همچنین این احتمال وجود دارد که کونامی منتظر باشد تا بازسازی سایلنت هیل ۲ دوران اوج خود را سپری کند، سپس خبری از یک بازی کاملاً جدید اعلام کند.
در مورد پلتفرم‌هایی که بازی روی آنها قابل اجرا خواهد بود، هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.
SILENT HILL F: Everything We Know About Konami's Mysterious Game
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or