Multi Platform Indie Game Center (بحث و تبادل نظر در مورد بازی های مستقل)

  • Thread starter Thread starter FUTURE
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
Indie-Game-Center.png

خب، خیلی وقته میخواستم همچین تاپیکی بزنم چون همیشه یه سری بازی باحال و عجیب غریب عرضه میشه ولی چون تاپیک خاص خودش رو نداره و میره زیر سایه بازیهای بزرگ، دیده نمیشه و خیلیا باهاش آشنا نمیشن.
یه تاپیکی لازمه که به این بازیهای مظلوم و به قول معروف Hidden Gem اختصاص داده بشه و صرف نظر از پلتفرم و اینکه چه زمانی عرضه شده یا حتی اگه عرضه نشده ولی تریلر یا دموی جذابی ازش منتشر شده، اینجا به بقیه معرفی بشه.

یه نکته اینکه حتما اگه بازی خاصی رو معرفی میکنید، بی‌زحمت یه توضیحی هم بدید که بدونیم چرا ارزش تجربه داره و باید بیشتر دیده بشه و اگه تصویر از گیم‌پلی یا بخش‌هایی که به نظرتون جذابه بزارید، خیلی عالیه.

خلاصه که میخواستم یه تاپیک دنج داشته باشیم که در مورد بازیهای کمتر شناخته شده که نیاز به بیشتر دیده شدن دارن صحبت کنیم و شاید حتی یه سری بازی داغون که به خاطر افتضاح بودنشون باید بازیشون کنیم رو هم معرفی کنیم!

امشب توی پست بعدی استارت قضیه رو میزنم...شما هم اگه تجربه‌ای از بازی خاص و مظلومی داشتید که خودش تاپیک نداره و میخواستید در موردش صحبت کنید، این تاپیک رو فراموش نکنید.
تاپیک هم ایشالا اگه مشکلی پیش نیاد و زمان داشته باشم، مداوما آپدیت خواهد شد و اسم بازیهای پیشنهادی که معرفی میشن، به پست اول اضافه میشه تا بقیه باهاش آشنا بشن <:-P

2961155-lead2.jpg

Hidden-Gems (1).png

0-9

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L


M

N

O

Omno

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z


تشکر ویژه از @Rize Mize برای ساخت کاور تاپیک و مرتب کردن لیست
 
آخرین ویرایش:
همه در مورد این بازی میگن شاهکار حالا باید بازی کرد و دید
View attachment 358825
من امشب کمی بازیش کردم.
بازی soulslike و roguelike طوره. Deflect و parry هم داره. کمی سخته, قابلیت‌های آپگرید داره و.... تو این وقت کمی که بازیش کردم جالب میزد.
 
بعد از حدود ۸ ساعت RavensWatch مینویسیم:

بازی ۳ تا چپتر داره.
هر چپتر یک مپ خیلی بزرگ داره.
هر چپتر حدود ۲۰ دقیقه بهت وقت میده تا رسیدن باس فایت لول آپ کنی.
در هر مرحله محل باس فایت روی نقشه مشخصه و میتونی زود برسی بهش ولی بابت ضعف قوای کارکتر قابل هدایتت ممکنه نتونی راحت گلاویز شی باهاش.
هر مرحله یک کوئست فرعی داره که در صورت انجامش بازی دست و دل باز تر میشه.
هر مرحله یک مینی باس فایت داره که در صورت شکست دادنش ۲۰ درصد از خون باس اصلی اون مرحله کم میشه.
با رسیدن به امتیازهای مشخص هیروهای جدید با توانایی ها و انیمیشن های جدید و جالب باز میشن.
هیرو ها و کلا کارکترهای بازی احساس ایزوله بودن به آدم دست میدن و اون coherence و یکپارچگی جهان هیدس یا حتی binding of isac رو شاهد نیستیم.
بازی مجبورتون میکنه از تقریبا تمام کلیدهای روی دسته استفاده کنید و این پراکندگی هم خوبه هم بد. خوب به دلیل تنوعی که به کار میده، بد به دلیل اینکه ممکنه در سه چهارثانیه از دو سه تا کمبو استفاده کنی و سه چهارثانیه ی بعدی تنها پناهت، آنالوگ سمت چپ برای اصابت نکردن ضربات دشمنان باشه که در بازیای روگ لایک و top down بسیار ملال آور میشه. دلیلی نداره من بابت داج زدن بخوام چهار ثانیه منتظر بمونم اونم توی مپی که هر تیکه ش ممکنه شلوغ بشه. مثال بهتر بخوام بزنم، تو بازی Hades وقتی تیرکمون رو بر میداشتیم با یک delay چند صدم ثانیه ای تیرها به سمت دشمن میرفت‌. یعنی تا شارژ کنی و بزنی، یه وقفه ای بود. حالا اینجا شما تصور کن شمشیر دستته و ۴ تا slash تعبیه شده برای شمشیر رو که میزنی، بین هر رفت و آمد اسلش، یه وقفه داریم که وقتی بقیه ی movement ها دارن آماده میشن، ممکنه هیچ کار دیگری جز خا جالی با آنالوگ نتونی بکنی (چقدر سخت توضیح دادم :)) ) میدونید چی میگم؟ یه کم حس خفگی و دست و پا بسته بودن میدن کارکتر های بازی.
در هر مرحله بیشتر از یک چهارم کل مپ رو نمیتونی ببینی. یعنی زمان اونقدر کمه که ۲ تا حالت داری. یا باید محیط های مختلف هر مپ رو راش بدی تا ببینی چه خبره که در اینصورت تا دشمنان هر قسمت از مپ هر مرحله رو نزنی امکان تعامل با اشیا و جوایز وجود نداره؛ یا که کلا تمرکزت رو بزاری روی پاکسازی سه چهار منطقه.
تو ه
شروع هر مرحله یک merchant در هاب مرکزی حضور داره که میشه ازش خرید کرد. اگر خیلی ازش دور بشی، عملا سکه هایی که جمع کردی از دست میرن.
تو هر راند اگر خودت رو به level 5 برسونی، کلید R1 واست فعال میشه (رو بقیه پلتفرم ها نمیدونم) و واسه هر هیرویی، این کلید special attack خاص خودشو داره. مثلا واسه شنل قرمزی، یه شاتگان خفن میده بهش که بعد از هر بار استفاده Guess what?? دوباره باید واسه cool down شدنش صبر کنی.
سیستم ذخیره ی پیشروی بازی هم که نابوده. هرجای بازی تصمیم بگیری بیای بیرون یا کاری پیش بیاد واست، کل پیشرفتت از بین میره. فقط بعد از زدن باس فایت هر مرحله میتونی سیو کنی که بعدا ادامه بدی.
بازی تنوع دشمنان خوبی داره، طراحی بصری و محیطیش خوبه، ولی لقمه رو بزرگتر از دهن برداشته و سعی کرده در فاز اجرا، نزدیک به هیدس باشه ولی نتونسته. یعنی مانور زیادی روی عنصر صبوری داره که برای چنین عناوینی که واکنش سریع میطلبن خوب نیست. بعبارتی شما مغزت پیغام dodge زدن میده بهت و میدونی که حرکت درستی هم هست تو اون موقعیت ولی فانکشن داج زدن در حال cool dowm هست و دو ثانیه بعد میتونی ازش استفاده کنی. هرچقدر طولانی تر این متن رو نوشتم، دلم بیشتر واسه Hades تنگ شد.

امتیازم به بازی: ۶ از ۱۰

برقرار باشید.
 
بعد از حدود ۸ ساعت RavensWatch مینویسیم:

بازی ۳ تا چپتر داره.
هر چپتر یک مپ خیلی بزرگ داره.
هر چپتر حدود ۲۰ دقیقه بهت وقت میده تا رسیدن باس فایت لول آپ کنی.
در هر مرحله محل باس فایت روی نقشه مشخصه و میتونی زود برسی بهش ولی بابت ضعف قوای کارکتر قابل هدایتت ممکنه نتونی راحت گلاویز شی باهاش.
هر مرحله یک کوئست فرعی داره که در صورت انجامش بازی دست و دل باز تر میشه.
هر مرحله یک مینی باس فایت داره که در صورت شکست دادنش ۲۰ درصد از خون باس اصلی اون مرحله کم میشه.
با رسیدن به امتیازهای مشخص هیروهای جدید با توانایی ها و انیمیشن های جدید و جالب باز میشن.
هیرو ها و کلا کارکترهای بازی احساس ایزوله بودن به آدم دست میدن و اون coherence و یکپارچگی جهان هیدس یا حتی binding of isac رو شاهد نیستیم.
بازی مجبورتون میکنه از تقریبا تمام کلیدهای روی دسته استفاده کنید و این پراکندگی هم خوبه هم بد. خوب به دلیل تنوعی که به کار میده، بد به دلیل اینکه ممکنه در سه چهارثانیه از دو سه تا کمبو استفاده کنی و سه چهارثانیه ی بعدی تنها پناهت، آنالوگ سمت چپ برای اصابت نکردن ضربات دشمنان باشه که در بازیای روگ لایک و top down بسیار ملال آور میشه. دلیلی نداره من بابت داج زدن بخوام چهار ثانیه منتظر بمونم اونم توی مپی که هر تیکه ش ممکنه شلوغ بشه. مثال بهتر بخوام بزنم، تو بازی Hades وقتی تیرکمون رو بر میداشتیم با یک delay چند صدم ثانیه ای تیرها به سمت دشمن میرفت‌. یعنی تا شارژ کنی و بزنی، یه وقفه ای بود. حالا اینجا شما تصور کن شمشیر دستته و ۴ تا slash تعبیه شده برای شمشیر رو که میزنی، بین هر رفت و آمد اسلش، یه وقفه داریم که وقتی بقیه ی movement ها دارن آماده میشن، ممکنه هیچ کار دیگری جز خا جالی با آنالوگ نتونی بکنی (چقدر سخت توضیح دادم :)) ) میدونید چی میگم؟ یه کم حس خفگی و دست و پا بسته بودن میدن کارکتر های بازی.
در هر مرحله بیشتر از یک چهارم کل مپ رو نمیتونی ببینی. یعنی زمان اونقدر کمه که ۲ تا حالت داری. یا باید محیط های مختلف هر مپ رو راش بدی تا ببینی چه خبره که در اینصورت تا دشمنان هر قسمت از مپ هر مرحله رو نزنی امکان تعامل با اشیا و جوایز وجود نداره؛ یا که کلا تمرکزت رو بزاری روی پاکسازی سه چهار منطقه.
تو ه
شروع هر مرحله یک merchant در هاب مرکزی حضور داره که میشه ازش خرید کرد. اگر خیلی ازش دور بشی، عملا سکه هایی که جمع کردی از دست میرن.
تو هر راند اگر خودت رو به level 5 برسونی، کلید R1 واست فعال میشه (رو بقیه پلتفرم ها نمیدونم) و واسه هر هیرویی، این کلید special attack خاص خودشو داره. مثلا واسه شنل قرمزی، یه شاتگان خفن میده بهش که بعد از هر بار استفاده Guess what?? دوباره باید واسه cool down شدنش صبر کنی.
سیستم ذخیره ی پیشروی بازی هم که نابوده. هرجای بازی تصمیم بگیری بیای بیرون یا کاری پیش بیاد واست، کل پیشرفتت از بین میره. فقط بعد از زدن باس فایت هر مرحله میتونی سیو کنی که بعدا ادامه بدی.
بازی تنوع دشمنان خوبی داره، طراحی بصری و محیطیش خوبه، ولی لقمه رو بزرگتر از دهن برداشته و سعی کرده در فاز اجرا، نزدیک به هیدس باشه ولی نتونسته. یعنی مانور زیادی روی عنصر صبوری داره که برای چنین عناوینی که واکنش سریع میطلبن خوب نیست. بعبارتی شما مغزت پیغام dodge زدن میده بهت و میدونی که حرکت درستی هم هست تو اون موقعیت ولی فانکشن داج زدن در حال cool dowm هست و دو ثانیه بعد میتونی ازش استفاده کنی. هرچقدر طولانی تر این متن رو نوشتم، دلم بیشتر واسه Hades تنگ شد.

امتیازم به بازی: ۶ از ۱۰

برقرار باشید.
سلام و درود،
ممنون خیلی عالی بود، منی که بازی رو تو ویش لیست گذاشتم تا بعدا بخرم، قشنگ دونستم چی به چی هست ، دمت گرم
فقط در مورد سیستم پیشرفت و لول آپ بازی نگفتی، بعد مرگ چیا میمونه برات و چیا از بین میره، چقدر میشه پیشرفت کرد، خیلی سخت گیره یا دست و دل بازه. این برا من خیلی مهمه که بالانس باشه، هم انگیزه بده بهت، هم خیلی آسون نشه بازی
 
سلام و درود،
ممنون خیلی عالی بود، منی که بازی رو تو ویش لیست گذاشتم تا بعدا بخرم، قشنگ دونستم چی به چی هست ، دمت گرم
فقط در مورد سیستم پیشرفت و لول آپ بازی نگفتی، بعد مرگ چیا میمونه برات و چیا از بین میره، چقدر میشه پیشرفت کرد، خیلی سخت گیره یا دست و دل بازه. این برا من خیلی مهمه که بالانس باشه، هم انگیزه بده بهت، هم خیلی آسون نشه بازی
سلام
سلامت باشی

پست قبلیم اگرچه بیشتر جنبه نقد داشت ولی کم لطفیه اگر بگم بازیه سرگرم کننده ای نیست. امتیاز ۶ رو بعد از ۸ ساعت بهش دادم و خواستم صرفا یه نمایی باشه واسه دوستانی که میخوان یحتمل هزینه کنن هم پولی هم زمانی که دست شون بیاد با چی طرفن. نه شاهکاره نه بده. یه بازیه متوسط رو به بالاست و این هم قاعدتا بسته به تجربه و حال و هوای هر گیمری متفاوته. شما مثلا ممکنه خیلی حال کنی یکی دیگه بدش بیاد.


خدمتت عارضم که همه ی کارکترهای بازی، در تلاشن تا نفرینی که به سرزمین شون اومده رو از بین ببرن. این چه ربطی به سوال شما داره؟ هر بار که بازی رو پیش میبری و شکست میخوری، امتیاز بهت میده به این صورت که کارکتری که باهاش اون ران رو طی کردی لول آپ میشه. لول آپ شدن هر کارکتر همانا و آنلاک شدن قصه و نقش هر کارکتر در lore بازی همانا. هر بار که میبازی، بازی بهت یه گزارش کار میده از آیتمایی که پیدا کردی، دشمنایی که کشتی و ... و بهت امتیاز میده. هر چه رنک کارکتر و پیشرفتش بالاتر، توانایی هایی که پیش روش قرار میگیرن بهتر و بالاتر.

۲ تا سیستم پیشرفت کارکتر تو بازی هست که بصورت موازی پیش میرن. داخل خود بازی و داخل منو های بازی. داخل خود بازی کارکتر با لول ۱ شروع به کار میکنه و به سطح ۵ که برسه special attack فعال میشه واسش و به سطح ۱۰ که برسه آیتم های لجندری دراپ میشن. تو محیط بیرون از بازی هم توانایی های هر کارکتر به سه دسته تقسیم میشن:

سطح ۱= توانایی هایی که به محض شروع هر دست میتونی از بین شون انتخاب کنی.

سطح ۲= توانایی های مربوط به لول ۲ تا ۵

سطح ۳= توانایی های مربوط به لول ۵ به بالاتر
در نتیجه اگر کارکتری که بر میداری لول ۱ باشه، موقع شروع هر ران، گستره ی انتخابای کمتری پیش روت قرار میگیره.

سوای از این ها، کلید های مربع و مثلث و کلا کمبوهای هر کارکتر منحصر بفرد و متمایز با بقیه س و از این حیث کاملا احساس تازگی داره.


امیدوارم تونسته باشم برسونم.

پ.ن:
ووکانگ هم یکی از کارکترهای بازیه :D که هنوز باز نکردمش و یحتمل گیمپلی نابی داشته باشه :D بیشتر با علاءالدین و فلوت‌نواز بازی میکنم [خیلی خفنه، فلوت میزنه نوت های موسیقیش دمیج میدن :D]
 
سلام
سلامت باشی

پست قبلیم اگرچه بیشتر جنبه نقد داشت ولی کم لطفیه اگر بگم بازیه سرگرم کننده ای نیست. امتیاز ۶ رو بعد از ۸ ساعت بهش دادم و خواستم صرفا یه نمایی باشه واسه دوستانی که میخوان یحتمل هزینه کنن هم پولی هم زمانی که دست شون بیاد با چی طرفن. نه شاهکاره نه بده. یه بازیه متوسط رو به بالاست و این هم قاعدتا بسته به تجربه و حال و هوای هر گیمری متفاوته. شما مثلا ممکنه خیلی حال کنی یکی دیگه بدش بیاد.


خدمتت عارضم که همه ی کارکترهای بازی، در تلاشن تا نفرینی که به سرزمین شون اومده رو از بین ببرن. این چه ربطی به سوال شما داره؟ هر بار که بازی رو پیش میبری و شکست میخوری، امتیاز بهت میده به این صورت که کارکتری که باهاش اون ران رو طی کردی لول آپ میشه. لول آپ شدن هر کارکتر همانا و آنلاک شدن قصه و نقش هر کارکتر در lore بازی همانا. هر بار که میبازی، بازی بهت یه گزارش کار میده از آیتمایی که پیدا کردی، دشمنایی که کشتی و ... و بهت امتیاز میده. هر چه رنک کارکتر و پیشرفتش بالاتر، توانایی هایی که پیش روش قرار میگیرن بهتر و بالاتر.

۲ تا سیستم پیشرفت کارکتر تو بازی هست که بصورت موازی پیش میرن. داخل خود بازی و داخل منو های بازی. داخل خود بازی کارکتر با لول ۱ شروع به کار میکنه و به سطح ۵ که برسه special attack فعال میشه واسش و به سطح ۱۰ که برسه آیتم های لجندری دراپ میشن. تو محیط بیرون از بازی هم توانایی های هر کارکتر به سه دسته تقسیم میشن:

سطح ۱= توانایی هایی که به محض شروع هر دست میتونی از بین شون انتخاب کنی.

سطح ۲= توانایی های مربوط به لول ۲ تا ۵

سطح ۳= توانایی های مربوط به لول ۵ به بالاتر
در نتیجه اگر کارکتری که بر میداری لول ۱ باشه، موقع شروع هر ران، گستره ی انتخابای کمتری پیش روت قرار میگیره.

سوای از این ها، کلید های مربع و مثلث و کلا کمبوهای هر کارکتر منحصر بفرد و متمایز با بقیه س و از این حیث کاملا احساس تازگی داره.


امیدوارم تونسته باشم برسونم.

پ.ن:
ووکانگ هم یکی از کارکترهای بازیه :D که هنوز باز نکردمش و یحتمل گیمپلی نابی داشته باشه :D بیشتر با علاءالدین و فلوت‌نواز بازی میکنم [خیلی خفنه، فلوت میزنه نوت های موسیقیش دمیج میدن :D]
واقعا دمت گرم عالی توضیح دادی، کامل تفهیم شد که بازی چطوریه
من بازی قبلی اینا یعنی curse of the dead gods رو با اینکه بازی متوسطی بود ولی خیلی دوست داشتم, سخت بود ولی سیستم پیشرفت بالانسی هم داشت،
 
  • Like
Reactions: reza8 and DoReMi
خیلی دوست دارم قیافه بگیرم و بگم من از همون روز اول میدونستم Balatro موفق میشه ولی دروغ چرا تازه بعد اومدن لیست بازی‌های نامزد جایزه گوتی فهمیدم اصلا همچین چیزی وجود داره :D

به صورت خلاصه بالاترو یه بازی ایندی ساخته شده توسط تنها یک نفره. این بازی کاملا سینگل پلیر و آفلاینه و از ترکیب بازی پوکر با سبک روگ لایک به وجود اومده.

بعد آشنا شدن با اسمش زدم بازی رو دانلود کردم و خواستم ببینم مگه چی هست که تونسته این همه بازی درست حسابی که امسال داشتیم رو بزنه کنار و جزو نامزدها قرار بگیره. خب بازی فقط 15 دقیقه زمان لازم داشت تا منو به طور جنون‌آمیزی معتاد خودش کنه. تايم بازی کردن عادیم رو که پر کرد هیچ، حتی جوری اعتیاد پیدا کردم که لا به لای زمان کار، صحبت، غذا خوردن و... هم حداقل یه ران باید میرفتم. بازی تو هر ران اجازه انتخاب یه دک بهتون میده و بعدش احتمالات بی نهایت رو با کارت های مختلفی جلوی راهتون قرار میده و میتونید استراتژی های مختلفی رو پیش بگیرین و همین باعث میشه بازی اصلا تکراری نشه. خوشبختانه بازی به خوبی قوانین و نحوه امتیازگیری بازی رو برای افراد ناآشنا با پوکر یاد میده پس از این بابت خیالتون راحت باشه.

بازی از نظر فان بودن عالیه و بین یه عالمه بازی و پازل brain dead انجام همچین چیزی که باعث بشه از مغزت کار بکشی حس خوبی میده.
بازی چیز خاصی به اسم گرافیک، طراحی و موسیقی نداره ولی خب برای اینکه همراهتون کنه نیازی بهشون نداره.

درکل من از تجربه بالاترو خیلی لذت بردم و به همه پیشنهادش میکنم ولی هنوزم جواب سوالم که چجوری این بازی جزو نامزدهای گوتی شده رو پیدا نکردم. نامزد شدن به کنار بعضی سایت ها حتی اونو بهترین بازی انتخاب کردن. بازی یه سری بخش‌ها مثل موسیقی، داستان، گرافیک و... رو نداره چون نیازی هم بهش نداشته و هسته اصلی گیم پلی هم همون پوکره پس چیز عجیب و بدیعی اتفاق نیفتاده. شایدم جنون و علاقه شدید بعضیا به پوکر باعث این موضوع شده.
 
بی نظیر بی نظیر بی نظیر
بهترین توصیفی که برای بازی nine sols جدید ترین ساخته red candle games میشه به کار برد .از همون چند ماه پیش که برای pc منتشر شده بود مثل عقاب حواسم بهش بود که تاریخ عرضه کنسولی بگیره و 26 نوامبر بالاخره اتفاق افتاد و سریع بدون فوت وقت زدم تو گوشش .البته بگم بازی روی گیم پس هم در دسترس هست .اگه مترویدوینیا با تلفیقی از هالو نایت و سکیرو و کاتانازیرو دوست دارید گناه کبیره کردید اگه این بازی را انجام ندید :D بازی قشنگ میره کنار هالونایت اون بالا مالاها یک درجه پایین تر از اون قرار میگیره
بازی به شدت سخته و از همون روزی که شروعش کردم گفتم که باید پلاتش کنم و برای من پیرمرد که رفلکس و پری و دیفلکت کردنم کند شد واقعا چالش سختی بود .یکسری بازی های سخت مثل دارک و دیمن سولز و نیو و بلادبورن و الدن رینگ و ... هستند که سختن ولی کلی کلک و بیلد مختلف میزنی ردشون میکنی ولی اینجا از این خبرها نیست باید بازی را یاد بگیرید مثل سکیرو
فاینال باس بازی سخترین چیزی بود که تو این چند سال اخیر زدم( در کنار Isshin, The Sword Saint ) بالای 50 بار مردم شایدم بیشتر کلی ویدئو تو یوتیوب دیدم و اخرش دیگه حرکاتشو چشم بسته هم میدونستم.
خلاصه تجربه بسیار لذت بخشی بود به همه مترویدوینیا دوست ها شدید پیشنهاد میشه
9s_img.png
 
نظرتون در مورد بازی Darkwood چیه کسی بازی کرده؟
یه لطفی به خودت بکن و هیچی از بازی نبین.

فقط بدون که یه سوروایوال هارور با دوربین ایزومتریکه و داستانش هم حول داستانهای محلی ترسناک اروپای شرقی میچرخه.
خیلی هم داستان و روایت خفنی داره ، از اونها که مدتها بعد تو ذهنت میمونه و بهش فکر میکنی.

چشم بسته بگیر.
 
یه لطفی به خودت بکن و هیچی از بازی نبین.

فقط بدون که یه سوروایوال هارور با دوربین ایزومتریکه و داستانش هم حول داستانهای محلی ترسناک اروپای شرقی میچرخه.
خیلی هم داستان و روایت خفنی داره ، از اونها که مدتها بعد تو ذهنت میمونه و بهش فکر میکنی.

چشم بسته بگیر.
تشکر پس بریم تو کارش
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
اینجا بهترین تاپیک بازیسنتره. بین تمام عناوین دیگر، اینجا هر بار اومدم دست خالی برنگشتم. مثلا به گوشمم نمیخورد darkwood وجود خارجی داره ولی دو دوست قبل از خودم معرفیش کردن رفتم چک کردم کمی دیدم و منتظرم برم سراغش. یا اون بزرگواری که اسم moonlighter رو آورد. اینجا هرچی معرفی میشه یه عشقی پشتشه. به روحیه ی اصیل گیمریم نزدیک ترن انصافا. بی ریایی بازیای این تاپیک خیلی به اصل جنسی که تو بازیای دیگه دنبالشیم و کمتر پیدا میکنیم نزدیکه.

این جواهرات رو هم گذاشتم تو برنامه و از همین تاپیک گیرم اومد:
Creaks
Tunic
Death's door
Subnautica
Scourgebringer

اینجا سنگر آخره :D
 
اینجا بهترین تاپیک بازیسنتره. بین تمام عناوین دیگر، اینجا هر بار اومدم دست خالی برنگشتم. مثلا به گوشمم نمیخورد darkwood وجود خارجی داره ولی دو دوست قبل از خودم معرفیش کردن رفتم چک کردم کمی دیدم و منتظرم برم سراغش. یا اون بزرگواری که اسم moonlighter رو آورد. اینجا هرچی معرفی میشه یه عشقی پشتشه. به روحیه ی اصیل گیمریم نزدیک ترن انصافا. بی ریایی بازیای این تاپیک خیلی به اصل جنسی که تو بازیای دیگه دنبالشیم و کمتر پیدا میکنیم نزدیکه.

این جواهرات رو هم گذاشتم تو برنامه و از همین تاپیک گیرم اومد:
Creaks
Tunic
Death's door
Subnautica
Scourgebringer

اینجا سنگر آخره :D
بیا یه مردونگی در حق خودت کن و سابنوتیکا رو رو درجه سختی آخر بازی کن تا هیجانی رو تجربه کنی که داخل هیچ بازی نکردی
 
خیلی دوست دارم قیافه بگیرم و بگم من از همون روز اول میدونستم Balatro موفق میشه ولی دروغ چرا تازه بعد اومدن لیست بازی‌های نامزد جایزه گوتی فهمیدم اصلا همچین چیزی وجود داره :D

به صورت خلاصه بالاترو یه بازی ایندی ساخته شده توسط تنها یک نفره. این بازی کاملا سینگل پلیر و آفلاینه و از ترکیب بازی پوکر با سبک روگ لایک به وجود اومده.

بعد آشنا شدن با اسمش زدم بازی رو دانلود کردم و خواستم ببینم مگه چی هست که تونسته این همه بازی درست حسابی که امسال داشتیم رو بزنه کنار و جزو نامزدها قرار بگیره. خب بازی فقط 15 دقیقه زمان لازم داشت تا منو به طور جنون‌آمیزی معتاد خودش کنه. تايم بازی کردن عادیم رو که پر کرد هیچ، حتی جوری اعتیاد پیدا کردم که لا به لای زمان کار، صحبت، غذا خوردن و... هم حداقل یه ران باید میرفتم. بازی تو هر ران اجازه انتخاب یه دک بهتون میده و بعدش احتمالات بی نهایت رو با کارت های مختلفی جلوی راهتون قرار میده و میتونید استراتژی های مختلفی رو پیش بگیرین و همین باعث میشه بازی اصلا تکراری نشه. خوشبختانه بازی به خوبی قوانین و نحوه امتیازگیری بازی رو برای افراد ناآشنا با پوکر یاد میده پس از این بابت خیالتون راحت باشه.

بازی از نظر فان بودن عالیه و بین یه عالمه بازی و پازل brain dead انجام همچین چیزی که باعث بشه از مغزت کار بکشی حس خوبی میده.
بازی چیز خاصی به اسم گرافیک، طراحی و موسیقی نداره ولی خب برای اینکه همراهتون کنه نیازی بهشون نداره.

درکل من از تجربه بالاترو خیلی لذت بردم و به همه پیشنهادش میکنم ولی هنوزم جواب سوالم که چجوری این بازی جزو نامزدهای گوتی شده رو پیدا نکردم. نامزد شدن به کنار بعضی سایت ها حتی اونو بهترین بازی انتخاب کردن. بازی یه سری بخش‌ها مثل موسیقی، داستان، گرافیک و... رو نداره چون نیازی هم بهش نداشته و هسته اصلی گیم پلی هم همون پوکره پس چیز عجیب و بدیعی اتفاق نیفتاده. شایدم جنون و علاقه شدید بعضیا به پوکر باعث این موضوع شده.
دوست عزیز از صمیم قلبم میگم:
ننگ به نیرنگ تو 😁
چکار کردی با من ...
این چی بود معرفی کردی
زندگی رو از من گرفته
تنها موردی که منو اذیت می‌کنه مقابل سبک روگ لایک اینه که باید شانس بیاری ...
مثلا همون چند دست اول چند تا کارت جوکر خوب گیرت میاد می‌رونیش میری جلو
حتما تجربش کنید حتی اگر از سبک روگ لایک خوشتون نمیاد
و در آخر دم همتون گرم که اینجا بازی های خوبی معرفی میکنید

پ.ن: نظرتون در مورد last epoch چیه دوستان ؟
 
پ.ن: نظرتون در مورد last epoch چیه دوستان ؟
خیلی خوبه.
کنار Grim Dawn یه بازی عالی برای ورود به سبکه ، البته به نظرم Grim ازش بهتره.
هم داستان بهتری داره و هم دنیاسازی بهتری.
مخصوصا اگه قابلیت آفلاین بودن برات مهمه.

البته Last Epoch خب جدیدتره و حداقل از لحاظ گرافیکی به روزتره.
اما اگه LE رو گرفتی به نظرم انتخاب بدی نکردی چون خیلی میتونه شبیه به POE باشه.
خب مسیرت برای POE 2 رو هموارتر میکنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or