بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست..
  1. نوشته شده توسط Ryūkishi07، مشهور برای رمان‌های تصویری ژاپنی که به معماهای قتل، وحشت روانی و فراطبیعی می‌پردازند.
  2. طراحی موجودات و شخصیت‌ها توسط kera
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: TBA (مشخص نیست)
پلتفرم‌ها: TBA (مشخص نیست)

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
داشتم گاف های فیلم Silent Hill: Revelation رو از توی IMDB میخوندم, چیزهای جالبی نوشته بود به نظرم:d

مثلاََ توی قسمت دیوانه خانه بروکهاون, هدر اسلحه اش رو میذاره تو جیب پشتش, اما درست کمی بعد زمانی که صحنه بعدی نشون داده میشه دیگه خبری از اسلحه نیست!



یا مثلاََ زمانی که هدر بعد از حرف زدن با داهیلا وارد یه ساختمون میشه, توی اون ساختمان میتونید سایه یکی از افراد پشت صحنه رو بر روی دیوار سمت راست ببینید:



میتونید از اینجا برید بقیه اش رو بخونید
Silent Hill: Revelation 3D (2012) - Goofs - IMDb

=))=))
یعنی گند زدن با این فیلم ساختنشون :دی

@ علی

پس من از ماساهیرو پرسیدم اواکو کجاست گفت با کونامی کار می کنه که :|
 
من سعی میکنم اینجا پست ندم چون کلا اگر بخوام بحث کنم طولانی میشه و ممکنه بسط هم پیدا بکنه. اما صرفا به خاطر نظرسنجی تاپیک نظری دارم که فکر کنم گفتنش بد نباشه ...
از دیدگاه من سایلنت هیل اگر با فرمول فعلی جلو بره اصلا نمیتونه موفق باشه، همون طور هم که الان دیگه موفق نیست. بازی از نظر محتوا شیب نزولی طی میکنه، دیگه اون طراوتی که توی سایلنت هیل 2 بود دیده نمیشه. شاید سایلنت هیل 2 یک اسوه باشهع ولی خب میشه بهبودش داد. برای تحقق این کار این سری به شدت نیاز به یه خونه تکونی داره ... این بازی مثلا ترسش از نوع روانی هست، باید از بهترین صداپیشه ها استفاده کنه، بخش صداگذاری باید به دقت کامل باید تکمیل بشه. ضبط صدا باید با حساسیت بالایی انجام بشه. کیفیت دیالوگ‌ها باید چند برابر بازی‌های فعلی باشه و ... متاسفانه این نسل سایلنت هیل نه تنها عقب موند، بلکه چند قدمی به عقب برگشت.
در کنار این مسائل سازندگان باید یک دستی به بخش گرافیکی بازی بکشند، واقعا تعجب میکنم از وضعیت فعلی ... مخصوصا وقتی به این فکر میکنم که این سری، عنوانی مثل Silent Hill 3 داره که پدیده‌های گرافیکی از سال 2003 بود و اون موقعی که من توی PS2م بازیش میکردم واقعا کف خون قاطی کرده بودم.
امیدوارم این مشکلات بازی حل بشن، هر چند که بعید میدونم.
 
سلام
خب یه پارازیت بیام وسط بحث
در مورد شواهد همزمانی شماره‌های 2 و 3 بازی.
این هم تصاویر پیوست.
یادش بخیر اشکان! جوونی کجایی؟:-"
یا خدا بیا من میگم شوتم بگو نه =)) خودم این موضوع و اعلام کردم بعد یادم رفته :| ps3terabay کجایی که یادت بخیر =))
دقیقا یادم اومد من رفتم به ترتیب وسعت دوباره بازی و انجام بدم باز کشف کنم بیام اینجا اعلام کنم :دی
ممنون یادآوری خوبی بود خیلی چیزهای دیگه یادم اومد :دی
 
@دویل گرل عزیز !
آخه چرا ؟
گولم زدی دیگه !
من به حرفت اطمینان کردم ! رفتم فیلم رولیشن رو دان کردم ! این فیلم بود ؟
به خدا خود بازی سایلنت هیل 3 هزاران برابر میارزه به این !؟
چرا داگلاس لاغرتر شده بود ؟
چرا فاطی بود داستان ؟
اون وقت میگی قشنگه ! من تو پارکینگم خودم نقش هتر رو بازی میکردم با یک عروسک خرگوش خواهرم روش عروسکه هم سس میریختم میرفتم شهربازی شهرمون تو شب بخدا قشنگ تر میساختم !
بازی های جدیدش که ترکونده ! مثل نسخه ی ویتا ! والا فیلمش هم که دیگه نمیدونم چی بگم !
عجیبه دویل گرل از من قدیمی تر تو فن بودن سایلنت هیل از فیلم خوشش اومد !
800 مگ من رو پس بده ؟
:|
:d
 
@دویل گرل عزیز !
آخه چرا ؟
گولم زدی دیگه !
من به حرفت اطمینان کردم ! رفتم فیلم رولیشن رو دان کردم ! این فیلم بود ؟
به خدا خود بازی سایلنت هیل 3 هزاران برابر میارزه به این !؟
چرا داگلاس لاغرتر شده بود ؟
چرا فاطی بود داستان ؟
اون وقت میگی قشنگه ! من تو پارکینگم خودم نقش هتر رو بازی میکردم با یک عروسک خرگوش خواهرم روش عروسکه هم سس میریختم میرفتم شهربازی شهرمون تو شب بخدا قشنگ تر میساختم !
بازی های جدیدش که ترکونده ! مثل نسخه ی ویتا ! والا فیلمش هم که دیگه نمیدونم چی بگم !
عجیبه دویل گرل از من قدیمی تر تو فن بودن سایلنت هیل از فیلم خوشش اومد !
800 مگ من رو پس بده ؟
:|
:d

من گفتم قشنگه ؟

برگرد حرفهای منو از زمانیکه فیلم منتشر شده و نمراتش روی سایتهای قرار گرفته بخون

من هیچوقت از فیلم خوشم نیومد تازه وقتی که دیدمش گفتم فکر می کردم افتضاح باشه ولی اونقدرا هم افتضاح نبود و جاهایی که به بازی اشاره می کرد جالب بود

مگر نه خوبه پستها صحیح و آماده اینجاس، می تونی برگردی مطالعه کنی، بیخودی حرف تو دهن من نذارین
 
@ علی

پس من از ماساهیرو پرسیدم اواکو کجاست گفت با کونامی کار می کنه که :|
اوواکو تنها کسیه که هنوز توی کونامی کار میکنه. اینو ماساهیرو خیلی وقت پیش گفته بود. نمیدونم اینا چرا بعد از بلایی که کونامی سرشون آورد هنوز اونجا پرسه میزنن8-| فکر کن کار ماساهیرو به کجا کشیده که بزرگترین وظیفه-ش در حال حاضر طراحی کاور DP هست/:)

بردیا@
بیا اصلا من مودمم رو دو دستی تقدیمت میکنم
yahoo_4.gif
 
اوواکو تنها کسیه که هنوز توی کونامی کار میکنه. اینو ماساهیرو خیلی وقت پیش گفته بود. نمیدونم اینا چرا بعد از بلایی که کونامی سرشون آورد هنوز اونجا پرسه میزنن8-| فکر کن کار ماساهیرو به کجا کشیده که بزرگترین وظیفه-ش در حال حاضر طراحی کاور DP هست/:)

یعنی علی دلم برای ماساهیرو کبابه :دی من موندم چرا اینا نمیرن با هم جمع شن یه تیم سایلنت دیگه بسازن برن زیر نظر یه شرکت دیگه مثه Namcoیی چیزی کار کنن و دوباره سایلنت هیل رو از نو بسازن که مشتی باشه در دهان کونامی خونخوار :|

دیشب ماساهیرو اومده بود به خوابم، گفت : آتوسا :( گفتم : جانِ دلم :دی
یه سری طرح از تو جیبش در آورد گذاشت رو میزم
گفتم : اینا چیه استاد جون ؟ :(
گفت : این طرحها رو بگیر، اینا مال داستان تو در مورد سایلنت هیله که گذشته ی لیزا رو نوشتی
گفتم : اینا رو از کجا می دونی سنسی ؟
گفت : کله هرمی منو از همه چیز مطلع می کنه
گفتم : :-s
گفت : این طرحها رو داشته باش، داستانت رو هم یه مشورتی با اوواکو بکن می خوایم بازی بسازیم
خوشحال شدم و بغلش کردم و هر دو با هم زدیم زیر گریه :((
بعد یهو یه صدایی اومد، از جام پریدم، گفتم : ماساهیرو- ساما جون، چی شده ؟
ماساهیرو هم جا خورده بود، گفت : به کله هرمی که گفتم بیرون وایسه !
یهو یه چیزی اومد تو اتاق، خیلی ترسناک بود ... اصن فلسفه ش معلوم نبود چیه ... زد کله ماساهیرو رو قطع کرد و
من انقدر زار زدم انقدر زار زدم
بعد که دقت کردم، دیدم رو سر هیولاهه نوشته کونامییییییییییی :((

:دی
]
 
آخرین ویرایش:
من سعی میکنم اینجا پست ندم چون کلا اگر بخوام بحث کنم طولانی میشه و ممکنه بسط هم پیدا بکنه. اما صرفا به خاطر نظرسنجی تاپیک نظری دارم که فکر کنم گفتنش بد نباشه ...
از دیدگاه من سایلنت هیل اگر با فرمول فعلی جلو بره اصلا نمیتونه موفق باشه، همون طور هم که الان دیگه موفق نیست. بازی از نظر محتوا شیب نزولی طی میکنه، دیگه اون طراوتی که توی سایلنت هیل 2 بود دیده نمیشه. شاید سایلنت هیل 2 یک اسوه باشهع ولی خب میشه بهبودش داد. برای تحقق این کار این سری به شدت نیاز به یه خونه تکونی داره ... این بازی مثلا ترسش از نوع روانی هست، باید از بهترین صداپیشه ها استفاده کنه، بخش صداگذاری باید به دقت کامل باید تکمیل بشه. ضبط صدا باید با حساسیت بالایی انجام بشه. کیفیت دیالوگ‌ها باید چند برابر بازی‌های فعلی باشه و ... متاسفانه این نسل سایلنت هیل نه تنها عقب موند، بلکه چند قدمی به عقب برگشت.
در کنار این مسائل سازندگان باید یک دستی به بخش گرافیکی بازی بکشند، واقعا تعجب میکنم از وضعیت فعلی ... مخصوصا وقتی به این فکر میکنم که این سری، عنوانی مثل Silent Hill 3 داره که پدیده‌های گرافیکی از سال 2003 بود و اون موقعی که من توی PS2م بازیش میکردم واقعا کف خون قاطی کرده بودم.
امیدوارم این مشکلات بازی حل بشن، هر چند که بعید میدونم.
در این دوره اکثر بازی ها به جز یک چند تایی شیب نزولی پیدا کردن فقط سایلنت هیل که نیست. با این حال بنطزرم سایلنت هیل تو اخرین شماره اش {dp} نسبت به بازی های دیگر و رقیبایش خوب ظاهر شد.;)

- - -ویرایش - - -

یعنی علی دلم برای ماساهیرو کبابه :دی من موندم چرا اینا نمیرن با هم جمع شن یه تیم سایلنت دیگه بسازن برن زیر نظر یه شرکت دیگه مثه Namcoیی چیزی کار کنن و دوباره سایلنت هیل رو از نو بسازن که مشتی باشه در دهان کونامی خونخوار :|

دیشب ماساهیرو اومده بود به خوابم، گفت : آتوسا :( گفتم : جانِ دلم :دی
یه سری طرح از تو جیبش در آورد گذاشت رو میزم
گفتم : اینا چیه استاد جون ؟ :(
گفت : این طرحها رو بگیر، اینا مال داستان تو در مورد سایلنت هیله که گذشته ی لیزا رو نوشتی
گفتم : اینا رو از کجا می دونی سنسی ؟
گفت : کله هرمی منو از همه چیز مطلع می کنه
گفتم : :-s
گفت : این طرحها رو داشته باش، داستانت رو هم یه مشورتی با اوواکو بکن می خوایم بازی بسازیم
خوشحال شدم و بغلش کردم و هر دو با هم زدیم زیر گریه :((
بعد یهو یه صدایی اومد، از جام پریدم، گفتم : ماساهیرو- ساما جون، چی شده ؟
ماساهیرو هم جا خورده بود، گفت : به کله هرمی که گفتم بیرون وایسه !
یهو یه چیزی اومد تو اتاق، خیلی ترسناک بود ... اصن فلسفه ش معلوم نبود چیه ... زد کله ماساهیرو رو قطع کرد و
من انقدر زار زدم انقدر زار زدم
بعد که دقت کردم، دیدم رو سر هیولاهه نوشته کونامییییییییییی :((

:دی
]

کونامی...خدا.لع......:((:((:((
 
در این دوره اکثر بازی ها به جز یک چند تایی شیب نزولی پیدا کردن فقط سایلنت هیل که نیست. با این حال بنطزرم سایلنت هیل تو اخرین شماره اش {dp} نسبت به بازی های دیگر و رقیبایش خوب ظاهر شد.;)

خب سایلنت هیل یک فرق اساسی با بازی‌های دیگه ... کلا تم بازی ژاپنیه و در حقیقت به اصالت بازی لطمه‌ای وارد نشده؛ یعنی اون غرب‌زدگی محض توی این بازی مشاهده نمیشه. با این حال به نظر میرسه سازندگان با قحطی ایده روبرو شدن.
در ضمن dp در رو هم خود من توی بازیسنتر نقد کردم و علی‌رغم مشکلات زیادش بهش 7 دادم :دی ولی باز خیلی مونده تا به اوجش برسه. dp اگر به نظر بهتر میرسید به خاطر شاهکاری به اسم Homecoming بود. اگر Hc در حد مثلا سایلنت هیل 4 بود، امکان نداشت شما بگی dp خوب بود. از طرفی سایلنت هیل بدجوری زمین‌گیر شده توی این نسل. شما اون بازی‌های که فکر میکنین دچار افت کیفیت شدن رو با سایلنت هیل مقایسه کنین، ببینین آیا همه بازی‌ها در اندازه سایلنت هیل دچار افت شدن؟
 
خب سایلنت هیل یک فرق اساسی با بازی‌های دیگه ... کلا تم بازی ژاپنیه و در حقیقت به اصالت بازی لطمه‌ای وارد نشده؛ یعنی اون غرب‌زدگی محض توی این بازی مشاهده نمیشه. با این حال به نظر میرسه سازندگان با قحطی ایده روبرو شدن.
در ضمن dp در رو هم خود من توی بازیسنتر نقد کردم و علی‌رغم مشکلات زیادش بهش 7 دادم :دی ولی باز خیلی مونده تا به اوجش برسه. dp اگر به نظر بهتر میرسید به خاطر شاهکاری به اسم Homecoming بود. اگر Hc در حد مثلا سایلنت هیل 4 بود، امکان نداشت شما بگی dp خوب بود. از طرفی سایلنت هیل بدجوری زمین‌گیر شده توی این نسل. شما اون بازی‌های که فکر میکنین دچار افت کیفیت شدن رو با سایلنت هیل مقایسه کنین، ببینین آیا همه بازی‌ها در اندازه سایلنت هیل دچار افت شدن؟

دیگه خیلی وقت بازی هایی ژاپنی ترسشان را از دست دادن و این یک زنگ خطر بزرگ برای این جور بازی ها بود ولی کی که گوش بده هر سال یک بازی می سازند بدتر.ولی {dpتونست که بهتر از hcعمل کنه.}
در مورد کیفیتم باید بگم با شما موافقم این مشکل از تولد سایلنت هیل همراهش بوده تا الان.
 
من گفتم قشنگه ؟

برگرد حرفهای منو از زمانیکه فیلم منتشر شده و نمراتش روی سایتهای قرار گرفته بخون

من هیچوقت از فیلم خوشم نیومد تازه وقتی که دیدمش گفتم فکر می کردم افتضاح باشه ولی اونقدرا هم افتضاح نبود و جاهایی که به بازی اشاره می کرد جالب بود

مگر نه خوبه پستها صحیح و آماده اینجاس، می تونی برگردی مطالعه کنی، بیخودی حرف تو دهن من نذارین

@دویل گرل عزیز !
بابا دویل گرل من لحنم شوخی بود !
خدایی جدی گرفتی ×
من اون شکلگ هارو هم آخر گذاشتم جدی نگیری !
بابا ما هم رو از تاپیک دویل مای کرای 2011 میشناسیم !
انتظار نداشتم اینطوری واکنش نشون بدی ×
خدایی از بچه ها بپرس لحن من شوخی بود !
حالا وللش ! بیا دوست باشیم ! :d
==============================
سوال :
تو سایلنت هیل 4 !
از همون اولش تو اتاق ما تو سایلنت هیل هستیم ؟
یا از اون سوراخ میره جایی میره تو سایلنت هیل ؟
راستی چرا تو فیلم میگفت جند تا سایلنت هیل وجود داره ! مگه چند تا بودن !؟
 
خب سایلنت هیل یک فرق اساسی با بازی‌های دیگه ... کلا تم بازی ژاپنیه و در حقیقت به اصالت بازی لطمه‌ای وارد نشده؛ یعنی اون غرب‌زدگی محض توی این بازی مشاهده نمیشه. با این حال به نظر میرسه سازندگان با قحطی ایده روبرو شدن.
در ضمن dp در رو هم خود من توی بازیسنتر نقد کردم و علی‌رغم مشکلات زیادش بهش 7 دادم :biggrin1: ولی باز خیلی مونده تا به اوجش برسه. dp اگر به نظر بهتر میرسید به خاطر شاهکاری به اسم Homecoming بود. اگر Hc در حد مثلا سایلنت هیل 4 بود، امکان نداشت شما بگی dp خوب بود. از طرفی سایلنت هیل بدجوری زمین‌گیر شده توی این نسل. شما اون بازی‌های که فکر میکنین دچار افت کیفیت شدن رو با سایلنت هیل مقایسه کنین، ببینین آیا همه بازی‌ها در اندازه سایلنت هیل دچار افت شدن؟
علاوه بر اینکه حرفهاتون تائید میشه یه چیزی رو من بگم که این قضیه مختص به sh نمیشه کلا بازیهای ترسناک ، دیگه رسماً میشه گقت ترسناک نیستن وقتی بهترین بازیهای ترسناک این نسل AW یا DS باشند نشون میده چقدر این ژانر از دوران قدرت خودش فاصله گرفته . re که کلا ژانرش عوض شده گویا ، sh هم که کونامی خیلی شیک داره گند میزنه بهش ، چیزهای جدیدی هم که معرفی شدن با اینکه بازیهای خوبی شاید باشند ولی ترسناک نیستن ، فکر میکنم ترسناک ترین بازی ای که تو این سالها دیده شده Slender باشه :d که اون هم اسمش رو نمیشد بازی گذاشت ، کلاً این ته کشیدن ایده یه چیزه فراگیر هست تو این سبک !
 
داشتم مقاله ی مربوط به نسخه ی 4 رو میخوندم . تو اول مقاله نوشته
داستانی که با وجود اقتباسی بودنش شدیدا پویا بوده و نقطه ی اتکایی به بزرگی تمام مشکلات بازی است!
داستان از روی چیزی خاصی اقتباس شده یا اینکه معنی دیگه ای مد نظره اینجا از اقتباس؟
 
علاوه بر اینکه حرفهاتون تائید میشه یه چیزی رو من بگم که این قضیه مختص به sh نمیشه کلا بازیهای ترسناک ، دیگه رسماً میشه گقت ترسناک نیستن وقتی بهترین بازیهای ترسناک این نسل AW یا DS باشند نشون میده چقدر این ژانر از دوران قدرت خودش فاصله گرفته . re که کلا ژانرش عوض شده گویا ، sh هم که کونامی خیلی شیک داره گند میزنه بهش ، چیزهای جدیدی هم که معرفی شدن با اینکه بازیهای خوبی شاید باشند ولی ترسناک نیستن ، فکر میکنم ترسناک ترین بازی ای که تو این سالها دیده شده Slender باشه :d که اون هم اسمش رو نمیشد بازی گذاشت ، کلاً این ته کشیدن ایده یه چیزه فراگیر هست تو این سبک !
لبته اشکان جان باید دقت کنی که سازنده های بزرگ خراب کردن در حالیکه استودیوهای مستقل ترکوندن:d
نمونه-ش همین Slender که اشاره کردی (هر کی اینو بازی کنه هر لحظه فکر میکنه داره این یارو رو میبینه:d بازیش نکنین آقا بیزار میشین از زندگیتون:d) یا برادرش Amnesia:d
مشکل اینا بی برنامه بودن هست. یعنی میبینن طرفدارا خواستار یه شماره جدید هستن و اینا هم هر طور شده باید یکی بسازن. سایلنت هیل هم یه عنوانی نیست که بخوان مانور تجاری روش بدن. ضعف داستان نویسی، کارگردانی نادرست و یه سری عوامل دیگه باعث میشن هر شماره نکات منفیش به نکات مثبتش بچربه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or