بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست..
  1. نوشته شده توسط Ryūkishi07، مشهور برای رمان‌های تصویری ژاپنی که به معماهای قتل، وحشت روانی و فراطبیعی می‌پردازند.
  2. طراحی موجودات و شخصیت‌ها توسط kera
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: TBA (مشخص نیست)
پلتفرم‌ها: TBA (مشخص نیست)

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
منم این مدت داشتم این شماره رو بازی میکردم تا با اطلاعات کافی وارد بحث بشم اوه اوه...
ببین کی اینجاست...
معلومه که راه میدیم آنارشیست بزرگ....:d
FUC*!n' WELCOME
:-*
به ..به.. روح معروف سایلنت هیل این جاست... جه طوری؟؟ بیا این هم از شماره 4 . خوش امدی:d
س چی علی جان.... بدون شما اصلا لطفی نداره عزیز
چون اگه بخوای به امید من یکی بشینی که بحث میره تو هوای شهرمون :d

.................................................. ..
شروع کن از تک تک قربانی ها تا تنت داغ هست از بازی;)
ممنو از دوستان عزیز! مثل همیشه از اومدن به اینجا راضیم!>:d<
از بس که اینجا نبودم،یادم رفته بود که محیط اینجا چقدر دوستانه بود!:d
ولی یه سری اتفاقات باعث شد یه مدت اینجا نباشم.
خب دوستان از چه قسمتی شروع کنیم؟ بهتر نیست اول بریم سراغ شخصیت هنری؟ یعنی هسته اصلی شماره چهارم؟:-/
 
خب دوستان از چه قسمتی شروع کنیم؟ بهتر نیست اول بریم سراغ شخصیت هنری؟ یعنی هسته اصلی شماره چهارم؟:-/
ببین دیوونه نیومده شروع کرد...
:d
بریم آقا.. بریم...
اینم به مناسبت شروع بحث در مورد SH4...
38179086437558584477.jpg
 
من هم دوباره رفتم توی بازی سنتر گشتم نصفه راهنمای سایلنت هیل 4 رو پیدا کردم و برای جمع بندی این جا کپیش می کنم که راحت تر در دست رس باشد
---------------- شروع ----------------
در شروع بازی "هنری تانسهند" در یک اتاق خونی است. وارد تنها درب اتاق شوید. هم اکنون داخل اتاق اصلی هستین. در کنار آشپزخانه ٍ یک صورت روی دیوار مشخص است. صورت را چک کنید و به سمت اتاقتان برگردید تا دمو را مشاهده کنید.
--------------- اتاق 302-------------
هنری از خواب بیدار می شود. هم تلفن شما زنگ می زند. پس از اینکه تلفن را جواب دادید ٍ از پنجره بیرون را نگاه کنید تا دختری را ببینید. سپس از اتاق بیرون رفته و درب اصلی خانه رو که با زنجیر بسته شده است چک کنید. بعد از آن به سراغ صندوق (کنار تلویزیون) بروید تا صدایی بشنوید. داخل درب رو به روی اتاقتان شوید. یک دمو را مشاهده می کنی. سپس به داخل لوله بروید.
--------------- دنیای ایستگاه (Station World) ------
بعد از دمو ٍ به سمت جلو حرکت کنید تا دموی "سیندیا" را ببینید. به سمت جلو حرکت کنید تا حال سیندیا بد شود و به دستشویی برود. 2 سگ از داخل دستشویی بیرون می آیند. می توانید با آنها بجنگید یا به داخل دستشویی زنانه فرار کنید. در داخل دستشویی یک لوله قرار دارد که شما را به خانه ی تان باز می گرداند. داخل لوله شوید
-------------- اتاق 302-----------
پس از دمو از اتاق بیرون بروید و به سمت کمد نزدیک آشپزخانه بروید. روی کمد کلیک کنید تا از شما یک سوال بپرسد. روی Yes کلیک کنید تا کمد را تکان دهید. زیر کمد یک اصلحه است. اصلحه را بردارید و سوراخ پشت کمد را چک کنید. "آیلین" همسایه ی تان را می بینید که دنبال جارو می گردد. بعد از آن تلفن شما زنگ می زند. به اتاقتان بروید و تلفن را جواب دهید.سپس به داخل لوله برگردید
--------------- دنیای ایستگاه (Station World) ------
مجسمه ای را می بینید که شبیه سیندیا است. چند بار روی آن کلیک کنید تا چند سکه به دست آورید.از دستشویی بیرون بروید و راه را ادامه دهید. کمی جلو تر چند ورودی به ایستگاه مترو می بینید. از سکه ها برای ورود استفاده کنید و از پله ها پایین بروید. اگر شما در حالت Hard بازی کنید در اینجا چند روح را می بینید. بهتر است که همیشه از دست روح ها فرار کنید چون آنها نمی می رند. از پله های سمت چپ پایین بروید . سیندیا را می بینید که در داخا مترو گیر افتاده است.به سمت بالای مترو بروید و وارد تنها درب باز مترو شوید. دکمه را فشار دهید تا درهای مترو باز شود. از مترو خارج شده و به داخل واگنی بروید که سیندیا داخل آن گیر کرده بود. سعی کنید از طریق درهای باز واگن ها ٍ وارد متروی بقلی شوید و به آن طرف آیستگاه بروید. در سمت پایین یک در وجود دارد . داخل در شوید تا دمویی را مشاهده کنید. سپس از نزدبان پایین رفته و داخل اولین راهرویی که می بینید بشید. از پله ها پایین بروید و وارد درب رو به روی خود شوید. صدای سیندیا را می شنوید. کمی جلو بروید تا پله برقی را مشاهده کنید. از پله برقی بالا بروید. باید خیلی مواظب باشید تا موجودات روی دیوار به شما اسیب نزنند. وقتی به بالای پله برقی رسیدید از پله های رو به رویتان بالا بروید تا وسایل سیندیا را روی زمین ببینید. از روی درب کنارتان Plate را برداید و داخل درب شوید تا دمو را مشاهده کنید.
----------- اتاق 302---------
از اتاق بیرون بروید و از داخل یخچال آشپزخانه ٍ شیرکاکاءو را بردارید. بار دیگر به سمت سوراخ بروید. سوراخ بزرگتر شده است. به داخل سوراخ بروید.
---------- دنیای جنگل Forest World--------------
شما در یک جنگ تاریک هستید. تنها مسیری را که می توانید ادامه دهید تا به یک کارخانه برسید. از کارخانه عبور کنید و به مسیر خود ادامه دهید تا به یک منطقه پر از شمع برسید. مردی در آنجا نشسته است. شما به راهتان ادامه دهید تا به خانه ای به نام Wish House برسید. داخل در سمت چپ Wish House شوید ( جنوب غربی نقشه) به راهتان ادامه دهید تا دمویی از یک بچه ببینید. پس از پایان دمو ٍ به Wish House برگردید. مردی را جلوی خانه می بینید. شیرکاکاءو را به او دهید تا او به شما یک بیلچه بدهد. هم اکنون شما از طريق در جنوب شرقي به قسمتي برويد که یک دست از کنار ریشه ی یک درخت بیرون زده است. از بیلچه بر روی دست استفاده کنید تا یک کلید به دست آورید.تا وقتی شما این کلید را به همراه داشته باشید نمی توانید به Wish House برگردید. بنابراین ابتدا از طریق لوله ای که در اتاق رو به رویتان قرار دارد ، به خانه بازگردید و کلید را داخل صندوق قرار دهید. سپس به Wish House برگردید و از طریق لوله ای که در نزدیکی Wish House قرار دارد ، به خانه برگردید و کلید را بردارید. از کلید بر روی Wish House استفاده کنید و به داخل بروید. در روی زمین ، یادداشتی قرار دارد که اگر آن را بخوانید ، آن مرد وارد درب رو به روی شما می شود. شما هم Plate را از روی در بردارید و به داخل بروید تا دمو را مشاهده کنید.
--------------- اتاق 302------------------
بار دیگر از اتاقتان بیرون بروید و داخل حمام شوید. شما فعلا در خانه کاری ندارید و فقط در صورتی که خواستید بازی را Save کنید یا چیزی را در داخل صندوق قرار دهید ، به خانه بر گردید. لوله این بار بزرگتر شده است. داخل لوله شوید.
----------- دنیای زندان آب Water Prison World-------------
شما هم اکنون در یک زندان آب هستید. به سلول های زندان کاری نداشته باشید و از درب اصلی بیرون بروید. در سمت چپتان قبل است. وارد درب سمت راست شوید و از نردبان پایین بروید. کمی جلو بروید ، از جلوی در بگذرید و از نردبان پایین بروید. کمی جلو برید و وارد درب جلویتان شوید.از پله ها پایین بروید تا یک توربین را مشاهده کنید. توربین را دور بزنید تا یک تابلو را مشاهده کنید. بر روی تابلو یک نوشته به همراه یک کلید است. کلید را بردارید و تمام راه را برگردید. دری را که قفل بود با کلید باز کنید. به بالا ترین نقطه بروید (اگر از نردبان ها استفاده کنید ، کارتان راحت تر می شود.) وارد بالاترین در شوید . شما اکنون بر روی بالا پشت بام هستید. رو به روی شما درب قفلی قرار دارد. در طرف دیگر درب ، شیرفلکه ای وجود دارد. آن را بچرخانید و از آنجا خارج شوید. به طبقه ی پایینی بروید (طبقه ی سوم) و داخل شوید.به داخل دربی که در شکل زیر میبینید ، شوید.(دومین درب از سمت چپ)
به داخل سوراخ بپرید. اکنون در طبقه ی دوم هستید. 2 بار دیگر به داخل سوراخ بپرید تا به طبقه ی B1 برسید.در بالای راهرو ، یک نردبان وجود دارد. از نردبان بالا بروید. اکنون در طبقه ی اول هستید. بار دیگر از نردبان بالا بروید تا به طبقه ی دوم برسید. در طبقه ی دوم ، شیر فلکه ای وجود دارد که با چرخاندن آن می توانید طبقه ی دوم را بچرخانید. طبقه ی دوم را 4 بار به سمت راست بچرخانید. (توجه: جهت و تعداد چرخاندن طبقه بسیار مهم است.) حالا از نردبان بالا بروید و طبقه ی سوم را 2 بار به سمت راست بچرخانبد ( دفعه ی اول که می چرخانید ، یک دمو را مشاهده می کنید) . حالا به طبقه ی B1 برگردید. یک دمو را مشاهده می کنید. پس از پایان دمو ، از درب خارج شوید و به طبقه ی سوم (قسمت سلول ها) بروید و وارد اتاقی که در شکل زیر می بینید ، شوید. ( اگر مراحل قبلی را درست انجام داده باشید ، باید تخت اتاق خونی رنگ باشد )
داخل سوراخ بپرید ، اگر کار خود را درست انجام داده باشید ، تخت این اتاق و اتاق پایینی هم باید خونی باشد. 2 بار دیگر داخل سوراخ بپرید تا به طبقه ی B1 برسید.در پشت سرتان درب 2 دهنه ای وجود دارد که رمزی است. ابتدا Plate را از روی در بردارید . رمز در 0302 است. رمز را وارد کرده و وارد اتاق شوید تا دمو را مشاهده کنید.
------------------ اتاق 302---------------
بار دیگر شما در خانه تان هستید. به حمام بروید . حمام خونی شده است. این خون بعدا به درد می خورد. داخل لوله شوید.لوله باز هم بزرگتر شده است.
--------------- دنیای ساختمان ها Building World -----------------
شما بر روی بالا پشت بام یکی از ساختمانهای رو به روی خانه تان هستید.مسیر را ادامه دهید و از پله ها پایین بروید و باز به مسیر ادامه دهید تا یک دمو ببینید.سپس وارد درب رو به رویتان شوید.راهرو را ادامه دهید تا به یک اتاق برسید که یک روح در آنجا قرار دارد. در دست روح ، یک کلید است که برای خروج به آن نیاز دارید و یک شمشیر هم به داخل بدن روح رفته که مانع از حرکت کردنش می شود.ابتدا کلید را بردارید و سپس اگر دوست داشتید ، شمشیر را بیرون بکشید. این شمشیر ، داخل بدن هر روحی باشد ، مانع از بلند شدنش می شود.از کلید بر روی درب سمت راست استفاده کنید و وارد شوید.از پله ها تا طبقه ی B5 پایین رفته و وارد در شوید.وارد درب دیگر راهرو شوید و به داخل تنها در موجود بروید.در این اتاق 2 در و یک لوله وجود دارد. وارد درب رو به روی خود شوید و از پله ها پایین بروید. وارد درب شوید . هم اکنون شما در یک مغازه پر از قفسه هستید. بر روی یکی از قفسه ها ، کلیدی وجود دارد. کلید را بردارید و به همان اتاقی که لوله در آن وجود داشت برگردید.در آنجا یکی از درها قفل بود. در را با کلید باز کنید و داخل شوید.از پله ها پایین بروید و وارد راهروی سمت راست شوید و به درون یکی از آسانسور ها بروید. دمو را مشاهده کنید و از نردبان پایین بروید.به درون راهرو بروید و از نردبان انتهای راهرو بالا بروید و مسیر را تا جایی که می توانید ادامه دهید و وارد آخرین درب شوید.از پله ها پایین بروید و داخل درب شوید. بار دیگر از پله ها پایین بروید و به درون تنها درب باز بروید. (طبفه ی B15) در این اتاق ، یک در وجود دارد که از شما رمز می خواهد. رمز در 3750 است. وارد در شوید و از پله ها بالا بروید. در انتهای پله ها ، اتاق 207 را مشاهده می کنید. Plate را از روی در بردارید و داخل شوید تا دمو را مشاهده کنید.
---------- اتاق 302----------
بار دیگر به حمام اتاق خود رفته و وارد لوله شوید. لوله این بار نیز کمی بزرگتر شده است.
------- دنیای آپارتمان Apartment World--------------
شما داخل ساختمان اصلی خودتان هستید. اما همه چیز تغییر کرده و خونی شده است.و همچنین تمام درب ها قفل می باشد. به غیر از اتاق 301 که در کنار شما قرار دارد. وارد اتاق شوید و تا انتهای راهرو بروید. در داخل اتاق سمت راست ، 2 کلید بر روی 2 کاغذ قرمز رنگ بر روی دیوار قرار دارد. انها را بردارید و از اتاق خارج شید.از راهروی اصلی طبقه ی سوم هم بیرون برید . در آنجا مردی را بر روی پله ها مشاهده می کنید. آن مرد با شما صحبت می کند و به شما یک عروسک می دهد. عروسک در هیچ جای بازی به درد شما نمی خورد و فقط کار شما را مشکل می کند. پس عروسک را بر ندارید. تا جایی که می توانید از پله ها پایین بروید تا به طبقه ی اول برسید.وارد درب 2 دهنه ی سمت چپ خود بشوید و به اتاق 105 "Superintendent`s room"بروید. کلید آپارتمان را از روی قفسه ها بردارید و از اتاق خارج شوید . (یک کاغذ قرمز رنگ هم در کنار کلیدها وجود دارد. به آن کاری نداشته باشید).سپس به اتاق 102 در آن یکی راهروی طبقه ی اول بروید. درب یخچال آشپزخانه را باز کنید.2 با داخل آن را چک کنید تا یک تکه کاغذ قرمز بگیرید. کاغذ را بردارید و به راهروی طبقه ی سوم برگردید.پشت درب اتاق 302 بایستید و تکه کاغذ قرمز رنگ را زیر درب بندازید.حالا از طریق یک لوله به خانه ی تان باز گردید.
---------- اتاق 302-------------------
نامه ی پاره ای را که در زیر درب خانه ی تان قرار دارد چک کنید. در آن نوشته است که کلید اتاق 303 در کنار تخت 302 قرار دارد. به اتاق خواب برگردید و به سمت پنجره بروید. کنار تخت ، روی زمین را چک کنید تا یک کلید ببینید. کلید را بردارید و به داخل لوله بروید.
-------------- دنیای آپارتمان Apartment World---------------
به وسیله ی کلید ، به اتاق 303 "اتاق آیلین" بروید و دموی کشته شدن آیلین را مشاهده کنید. تا اینجا حدود نصف بازی تمام شده است.
--------------اتاق 302------------------
این بار لوله ی داخل حمام پر شده است و شما نمی توانید وارد آن شوید. به سالن اصلی بروید. یک نفر ، یک نمای شیطانی را زیر درب خانه ی شما انداخته است. آن را بردارید و به سمت صندوق بروید. از داخل صندوق هر 4 تا plate را که در طول این مدت گرفته اید ، بردارید و به داخل انباری (درب رو به روی آشپزخانه) بروید. از نمای شیطانی بر روی شکل روی دیوار استفاده کنید تا نوشته ای ظاهر شود. نوشته را بخوانید و هر 4 تا Plate را دور نوشته بچینید تا یک لوله ی جدید باز شود.به داخل لوله بروید.
-------------دنیای بیمارستان Hospital World---------
شما در یک بیمارستان هستید. درهای بسیاری در اطرافتان وجود دارد. فعلا لازم نیست وارد آنها بشوید.آسانسور را پیدا کنید و به سمت آسانسور بروید. در راه کیف آیلین بر روی زمین افتاده است. می توانید آن را بردارید. در سمت چپ آسانسور ، یک در وجود دارد. وارد ر شوید و از پله ها بالا بروید و وارد درب بالای پله ها بشوید.شما در یک راهروی بسیار طولانی هستید. 4- 3 صندلی چرخدار بدون سرنشین ، در داخل راهرو عبور می کنند. شما باید تا جایی که می توانید از آنها دور شوید. زیرا آنها نمی می رند و عمر شما را کم می کنند.درهای بسیاری در اطرافتان قرار دارد. شما باید همه ی آنها را امتحان کنید. زیرا جای درها هر دفعه عوض می شود. یکی از درب ها قفل می باشد ( که آیلین در آن قرار دارد.) کلید اتاق آیلین ، داخل یکی از اتاق های دیگر می باشد.اتاق ها را چک کنید تا به یک اتاق برسید که یک مجسمه ی افعی در آن قرار دارد. کلید را از روی مجسمه بر دارید. یک قفس روی سرتان می افتد. با استفاده از کلیدی که برداشته اید ، درب قفس را باز کنید و از اتاق خارج شوید. اتاقی را که درش قفل بود ، با این کلید باز کنید و بر روی آیلین کلیک کنید تا دمو را ببینید.
از این قسمت بازی به بعد ، آیلین همراه شما می آید. شما باید آهسته حرکت کنید تا آیلین جا نماند و باید مواظب باشید تا هیچ موجودی بهش صدمه نزند. حالا از اتاق خارج شمید و راهرو را برگردید. ( اگر زاویه ی دوربین مناسب نیست ، می توانید از دکمه ی Tab استفاده کنید.در ابتدای راهرو ، یک آسانسور قرار دارد. دکمه ی آسانسور را بزنید تا آسانسور به طبقه ی دوم بیاید. ولی شما وارد آن نشوید و از طریق راه پله ، به طبقه ی پایین بروید.شما باید وارد اتاقی شوید که در شکل زیر می بینید.
در این اتاق یک لوله وجود دارد. وارد لوله شوید.
---------------- اتاق 302 -------------
خانه ی تان کمی تغییر کرده است. اتاق کاملا تاریک شده است و هوای اتاق کمی سنگین است. از این به بعد ، دیگر در خانه عمرتان پر نمی شود و حتی گاهی هم روح ها به داخل خانه می آیند و عمرتان را کم می کنند. حالا با سالن اصلی بروید. یک نامه زیر درب خانه ی تان قرار دارد که داخل آن یک کلید کوچک است. کلید را بردارید و به لوله باز گردید.
-------------- دنیای بیمارستان Hospital World -------------
پس از دمو ، از اتاق خارج شوید و به سمت آسانسور بروید. اکنون جای آسانسور خالی است ( چون در طبقه ی دوم به سر می برد ) در پشت آسانسور ، یک در وجود دارد که قفل است. با استفاده از کلیدی که در خانه برداشتید ، درب را باز کنید و از پله های پشت در ، پایین بروید.در تمام راه حواستان باشد که آیلین را جا نگذارید. در پایین پله ها ، دری وجود دارد که در پشتش یک مسیر مارپیچی بسیار طولانی به پایین می رود.از آن مسیر پایین بروید و وارد درب انتهای آن شوید.
---------------دنیای ایستگاه – دفعه ی دوم Station World- Second Time -------------
شما بار دیگر در Station World هستید. اما این بار آیلین نیز همراه شماست و اکثر معما ها فرق دارد.اول از همه به دستشویی زنهنه برید و از طریق لوله ، به خانه برگردید.
--------------اتاق 302-----------------
ابتدا از داخل صندوق ، سکه های ایستگاه مترو را بردارید (سکه هایی که از مجسمه ی سیندیا گرفتید). بعد نامه ی زیر درب خانه را چک کنید. یک نامه دارید که در آن یک کلید است. کلید را بردارید و به داخل لوله بازگردید
-------------- دنیای ایستگاه – دفعه ی دوم Station World- Second Time -------------
مانند دفعه ی گذشته ، از سکه ها روی قسمت ورودی استفاده کنید و از پله ها پایین بروید.بار دیگر ، از طریق درهای باز مترو ، به آن طرف ایستگاه بروید. در راه یک جعبه ی اسباب بازی قرار دارد که درب آن قفل است. از کلیدی که داخل نامه بود ، روی جعبه استفاده کنید تا یک سکه بگیرید. حالا از طرق نزدیک ترین لوله ای که در نقشه می بینید (در آن طرف ایستگاه مترو) به خانه بر گردید.
---------------- اتاق 302--------
به آشپزخانه بروید و سکه ای را که از داخل جعبه ی اسباب بازی در آوردید ، داخل ظرفشویی بشویید تا سکه تمیز شود و یک عدد 8 بر روی آن ظاهر شود. به داخل لوله برگردید
------------ دنیای ایستگاه – دفعه ی دوم Station World- Second Time ------------
به آن طرف ایستگاه قطار بازگردید.در آن طرف ، یک دستگاه وجود دارد که بر روی آن عدد 18 به چشم می خورد .از سکه بر روی آن استفاده کنید تا یک کلید بگیرید.حالا به جایی که قبلا دموی کشته شدن سیندیا را دیدید بروید. آیلین نمی تواند همراه شما بیاید چون از نردبان پایین نمی رود.
درب آنجا را با استفاده از کلیدی که از دستگاه گرفتید ، باز کنید و از آنجا Train Handle را بگیرید. سپس از اتاق خارج شوید. در همانجا که وسایل سیندیا بر روی زمین افتاده است ، یک کارت طلایی رنگ وجود دارد . کارت را بردارید . به وسیله ی این کارت می توانید از تمام ورودی ها و خروجی های مترو عبور کنید. به جایی که آیلین هست بروید. همراه آیلین ، راهی را که آمده اید تا جایی که ورودی متروها قرار دارد ، برگردید. با استفاده از کارت ، از lynch street line exit خارج شوید و وارد king street line entrance شوید. از پله ها و بعد از پله برقی پایین بروید. مواظب باشید آیلین صدمه نبیند.حالا به نقشه ی خود نگاه کنید. در بالای نقشه یک قطار وجود دارد. وار قطار شوید و به جلوترید قسمت قطار بروید. از Train Handle بر روی آن استفاده کنید تا قطار مقداری حرکت کند.سپس قطار را بررسی کنید ، یکی از درهای سمت راست قطار باز است که به یک راهرو می رسد که پله دارد. از پله ها پایین بروید و وارد درب شوید.والتر سالیوان را می بینید که به شما تیر اندازی می کند. شما نمی توانید او را بکشید. پس وارد در رو به روی خود شوید و بار دیگر از راه مارپیچی پایین بروید و به داخل درب پایین شوید.
--------------- دنیای جنگل-دفعه ی دوم Forest World- Second Time--------
شما در دنیای جنگل هستید. ابتدا از سمت چپ درب دو دهنه ی رو به رویتان ، در جایی که یک مشعل روشن وجود دارد ، مشعل را بردارید. شما می توانید در جاهایی که مشعل روشن وجود دارد ، مشعل خود را روشن کنید. اما پس از مدتی مشعل شما خاموش می شود.شما باید کل این مرحله را بگردید و چاهها را پیدا کنید. داخل چاهها تاریک است و شما نمیتوانید داخل آن را ببینید. باید ابتدا مشعل را دستتان بگیرید و آن را روشن کنید و سپس داخل چاه را نگاه کنید.در چاهها ، اعضای مختلف بدن یک عروسک وجود دارد و شما باید 2 پا ، 2 دست و 1 سر را از توی چاه ها پیدا کنید. وقتی آنها را پیدا کردید ، به سمت Wish House که سوخته است بروید تا یک عروسک را ببینید که روی صندلی چرخدار نشسته است. از اعضای بدن عروسک استفاده کنید تا عروسک جان بگیرد وحرکت کند. زیر عروسک یک راه است. فعلا وارد آن نشوید. شما احتیاج به Crested Medallion دارید. در شمال غربی نقشه ، در کنار ساحل دریا ، بر روی یکی از سنگهای قبر قرار دارد.آن را بردارید و سپس به Wish House برگردید و وارد سوراخ شوید.در پایین یک در وجود دارد که برای عبور ، از شما Crested Medallion را می خواهد. از آن استفاده کنید و وارد در شوید.از مسیر مارپیچی پایین بروید و وارد در شوید.
------------ دنیای زندان آب – دفعه ی دوم Water Prison World- Second Time ----------------
وارد آسانسور رو به رویتان شوید.سپس از درب بیرون بروید. حالا در بالا پشت بام زندان آب هستید . به طبقه ی سوم بروید و وارد دربی که در شکل زیر می بینید بشوید.

3 بار داخل سوراخ بپرید تا به طبقه ی B1 برسید. وارد درب کنارتان شوید. این دفعه لازم به پسورد زدن نیست. پیراهن را از روی زمین بردارید و از طریق نزدیک ترین لوله ، به خانه برگردید.
----------- اتاق 302-----------
به داخل حمام بروید و از پیراهن ، بر روی وان خونی استفاده کنید تا نوشته ای به دست آورید. حالا به زندان آب برگردید.
------------ دنیای زندان آب – دفعه ی دوم Water Prison World- Second Time ----------------
به طبقه ی دوم بروید.وارد اولین درب سمت چپ خود شوید.
تختها را چک کنید تا از زیر یکی از تختها ، یک Sword به دست آورید.حالا به طبقه ی B1 بروید. در راه یک روح را می بینید. به روح تیر اندازی کنید و وقتی که روی زمین افتاد ، از Sword روی او استفاده کنید تا یک کلسد به دست آورید. به طبقه ی B2 بروید و به وسیله ی کلید ، درب اتاق جنراتور را باز کنید و وارد شوید. در انتهای راهرو ، یک درب دیگر است. وارد آن شوید.از مسیر مارپیچی پایین بروید و وارد درب شوید.
 
نمیخوایم کشش بدیم لیون.:d
بچه ها همه موافقن پس بهتره کارمون رو شروع کنیم.:d
خب با اجازه بزگترا:
اول در مورد خود هنری حرف میزنیم.یه کوچولو ترجمه کردم:
-
------------------------------------------------------------------------------

slmsvgvml3vrfh4d609g.jpg


Henry Townshend شخصیت اصلی قسمت چهارم سری هست.فردی که آخرین قربانی از مراسم 21 قربانی هست.
در بازی ازش به عنوان شخصیتی یاد میشه که هیچوقت نمیذاره احساساتش بروز کنه.فردی خجالتی و کم حرف.توی بازی دقیقا همین حالات رو داشت.حتی نزدیکترین همسایگانش هم به ندرت اون رو در حال رفت و آمد میدیدن.
کلا شخصیت گوشه گیری داشت و در قسمت هایی که حتما نیاز به ابراز احساسات بود،بازم هم هیچ حسی نداشت.حتی خیلی هم دوستی نداشت در طول بازی.شاید به خاطر همین بود که توی خونه گرفتار شد تا خونه اون رو در آزمایشی قرار بده که تا حالا باهاش روبرو نشده.
در نهایت مواجه شدن با شخصی به نام والتر سولیوان باعث میشه که او بین دو وضعیت " ترک آپارتمان" یا "مردن" قرار بگیره.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
این یه کوچولو در مورد بازی و شخصیت هنری بود که بعدا بسطش میدیم و بیشتر راجع بهش حرف میزنیم
 
خُب من هم با چیزایی که از یازی دستگیرم شد، میتونم به جرات بگم که علی درست میگه. یه نظر من هم Henry یه فرد گوشه گیر بوده. به نظر من درونگرا بیشتر بهش میخوره علی. در ضمن با یه نگاه به اتاقش میشه فهمید که هیچ عکسی از یه جنس مونث تو اتاقش نیست. این نشونگر شخصیت خجالتیشه. این برداشت رو میشه از نوع برخورد با همسایه هاش استنباط کرد.
به نظر من Henry در مقایسه با دیگر شخصیت های اصلی سری، مثل Harry ، James یا Heather مظلوم تر بود و به اون شدت توانایی تحمل چنین کابوسی رو نداشت...
 
نظر من Henry در مقایسه با دیگر شخصیت های اصلی سری، مثل Harry ، James یا Heather مظلوم تر بود و به اون شدت توانایی تحمل چنین کابوسی رو نداشت...
پس این توانایی مواجهه و مقابله با مراحل بازی رو از کجا پیدا کرد؟
 
خُب من هم با چیزایی که از یازی دستگیرم شد، میتونم به جرات بگم که علی درست میگه. یه نظر من هم Henry یه فرد گوشه گیر بوده. به نظر من درونگرا بیشتر بهش میخوره علی. در ضمن با یه نگاه به اتاقش میشه فهمید که هیچ عکسی از یه جنس مونث تو اتاقش نیست. این نشونگر شخصیت خجالتیشه. این برداشت رو میشه از نوع برخورد با همسایه هاش استنباط کرد.
به نظر من Henry در مقایسه با دیگر شخصیت های اصلی سری، مثل Harry ، James یا Heather مظلوم تر بود و به اون شدت توانایی تحمل چنین کابوسی رو نداشت...
دقیقا! حالا یکی از دلایل خیلی جالب رو بهت میگم.هنری تنها کسی بود که وارد شهر نشد.همیشه جاهای نزدیک خونه-ش بود
مثلا مترو که جلوی خونه-ش بود
جنگل که بیرون از شهر بود و اصلا جز شهر نبود
زندان آبی هم همینطور
ساختمان ها که در واقع همون ساختمون خودش بود و در نهایت بیمارستون که خود هنری میگه بیمارستان نزدیک خونه-ش هست.
به نظر من هنری کاملا بیگناه بود و شهر اصلا دلیلی برای احضارش نمیدید.در اصل یکی از افراد مرتبط با شهر اومد سراغش.
فکر کنم هنری به خاطر شخصیتش،انتخاب شده بود و همچنین اینکه در خونه ای بود که یه زمانی به عنوان "مادر" والتر سولیوان یاد میشد.چون همونجور که دیدی بچگیای والتر همیشه پشت در خونه وایساده و میخواد وارد خونه بشه!
حالا کامل تر راجع بهش حرف میزنیم.
فقط باید بچه ها باشن تا خودمون به عنوان یه مرجع برای شماره چهارم باشیم چون توی LM در مورد شماره چهارم چیزی ننوشته.
اگر دقت کرده باشی،هنری نه چراغ قوه داشت-نه رادیو داشت و نه نقشه یه محل رو از جایی بر میداشت یعنی نقشه رو هم خودش میکشید!
 
دقیقا! حالا یکی از دلایل خیلی جالب رو بهت میگم.هنری تنها کسی بود که وارد شهر نشد.همیشه جاهای نزدیک خونه-ش بود
مثلا مترو که جلوی خونه-ش بود
جنگل که بیرون از شهر بود و اصلا جز شهر نبود
زندان آبی هم همینطور
ساختمان ها که در واقع همون ساختمون خودش بود و در نهایت بیمارستون که خود هنری میگه بیمارستان نزدیک خونه-ش هست.
به نظر من هنری کاملا بیگناه بود و شهر اصلا دلیلی برای احضارش نمیدید.در اصل یکی از افراد مرتبط با شهر اومد سراغش.
فکر کنم هنری به خاطر شخصیتش،انتخاب شده بود و همچنین اینکه در خونه ای بود که یه زمانی به عنوان "مادر" والتر سولیوان یاد میشد.چون همونجور که دیدی بچگیای والتر همیشه پشت در خونه وایساده و میخواد وارد خونه بشه!
حالا کامل تر راجع بهش حرف میزنیم.
فقط باید بچه ها باشن تا خودمون به عنوان یه مرجع برای شماره چهارم باشیم چون توی LM در مورد شماره چهارم چیزی ننوشته.
اگر دقت کرده باشی،هنری نه چراغ قوه داشت-نه رادیو داشت و نه نقشه یه محل رو از جایی بر میداشت یعنی نقشه رو هم خودش میکشید!
wow... تا حالا بهش توجه نکرده بودم...
خدا خفت نکنه علی...
;)

---------- نوشته در 12:20 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:09 AM ارسال شده بود ----------

پس این توانایی مواجهه و مقابله با مراحل بازی رو از کجا پیدا کرد؟
اتفاقاً به نظر من یکی از زیبایی های بازی همین بود... بقیه ی کاراکترا به نوعی آماده تر و یا با انگیزه تر بودن...
Harry: عشق به دخترش باعث شجاعتش میشد...
James: همسرش
Haether: به دنبال گذشته ـش و بعدها به خاطر کشته شدن پدرش...
اما Henry چی...؟ اصلاً انگیزه ای نداشت... و ناخواسته وارد قضیه ای شد که تقریباً ازش کاملاً بی خبر بود...
 
درود بر تک تک دوستان خویم

امیدوارم هرکجا که هستید سالم و شاد باشید.

فرا رسيد لحظه اي كه كاش فرا نمي رسيد...

یک مدت نسبتاً طولانی رو در کنار یک جمع دوست داشتنی گذروندم، حقیقتاً خاطره‌های خوشی از این تاپیک دارم.
تک تکتون برای بنده عزیز هستید، بدون استثنا، همتون جزوی از لحظه‌های من بودید، ساعاتی رو در طول شبانه روز در کنار شما سپری کردم پس به شما نزدیک بودم.
سخن کوتاه و پر محتوا نیکوتراست، به دلایل ناگفتنی، مجبورم این جمع دوست داشتنی رو ترک کنم، نمی‌دونم برای چه مدتی، ولی امیدارم دوباره روزی تو این تاپیک پست بدم.
حرفم اینه که قصد قبلی داشتم، پس هیچ مشکلی با هیچ یک از دوستان و این تاپیک و این سایت ندارم. یک معذرت خواهی بزرگ هم به لیان عزیز بدهکارم، چون رفتارم باعث شد ناراحت بشه و تفکر اشتباه بکنه، امیدوارم منو ببخشی.
امیدوارم خطاهای ریز و درشت بنده رو ببخشید و حلالم کنید.

شما را به آینه‌ها می‌سپارم
شما رو به دست خدا می‌سپارم

خداحافظ ای نام و یاد پایدار
به امید دیدار به امید دیدار...

در پناه حق، شاد و سلامت باشید.:rose:
 
فکر می کنم شما ها خودتون رو زدید به کوچه‌ی علی‌چپ:d (با علی خودمون قاطی نکنیدش) فکر می‌کنید چرا سازنده‌ها ما رو وادار کردن با جیمز همراه بشیم؟ چند بار تو تاریخ بازی‌های رایانه‌ای کنترل Bad Man دست بازی‌کننده بوده. ماها (خودم رو میگم) همیشه مرگ رو حق می‌دونیم ولی برای همسایه. خوبه که همه‌ی ماها حداقل 30-20 ساعت رو در کنار جیمز بودیم. جیمز عاشق مری بوده؟ قبول!( البته ماریا میگه شاید ازش منتفر بوده) اتنازی کرده؟ قبول! ولی چرا فراموش کرده؟ نامه‌ی انتهای بازی رو فراموش کردید؟ مری صراحتاً جنایت جیمز رو عنوان می‌کنه:
«ازت نمی‌خوام همیشه به یاد من باشی ولی نمی‌تونم قبول کنم فراموشم کنی»
ماها دوست داریم تماشاچی کنار پیست باشیم تا جنگنده داخل گود. فلسفه‌ی بازی 2 این نیست که درباره‌ی جیمز قضاوت کنیم بلکه اینه که اون رو درک کنیم. خداییش تو سکانس آخر بیمارستان در مواجه با PH چند نفر بار اول وایسادیم و از ماریا محافظت کردیم؟ چند نفرمون فرار کردیم؟ مگه قول ندادیم که از ماریا حفاظت کنیم؟ یعنی همون کاری که جیمز با مری کرد. در برابر بیماریش (PH اونجا نماد بیماری مریه) فرار کرد ازش. جیمز گناه‌کاره و شکی توش نیست اما مایی که مثل خود جیمز هستیم حق نداریم اون رو با انگشت نشون بدیم و بگیم: هه! گناه‌کار رو ببینید!
big like
آخرش من میمیرم و این حرف های در مورد آنجلا و ادیم تو حلقومم حناق خواهد شد !
من بیشتر موافقم که رو همین نسخه ی دوم بمونیم ولی خب یکم سریع تر بریم از جیمز هم بگذریم با رای اکثریت گناه کار هستن ولی ارزش بخشوده شدن رو دارن(پایان ماریا یا لورا منظورمه بیشتر نه پایانی که خودش رو میکشه و خودخواهی خودش رو بیشتر نشون میده)
در کل اتفاقی که واسه جیمز افتاد ممکنه واسه ما هم بیفته ولی فرق یه آدم قوی و ضعیف اینجا مشخص میشه(شاید خودم هم آدم ضعیفی باشم)
در کل بحث شماره ی 4 رو یکم دیگه شروع کنید... اگه میشه...
در ضمن علی جان امیدوارم هر جا هستی موفق باشی...
یقین دارم که به خاطر کدورت و این جور چیزا نیست که نمی خوای بیای و حتما دلیل منطقی داری...
 
سلام
دوستان جواب من رو نداید.کاربر عزیز GPSYراهنمای شماره 3 را خواست من هم پرسیدم اگه را هنمای سایلنت هیل 3 رو در اسپویلر این جا بگذارم اشکالی ندارد
اخه توی سایتی که من قبلا ازش را هنما رو گرفته بودم مثل این که دیگه نیست سایتش جدید شده را هنما های قبلی اصلا نبود.
داداش ممنون ميشم اگه بتوني واسم PM كن تا قبل از ساعت 12 امشب چون اينترنت 1ماهم همين امشب تموم ميشه
اسماعیل‌جان لینکش‌رو گذاشتم برات. اینه
درود دوباره!
هنوز منو توی جمعتون راه میدین؟
دوستان عزیز به من پیام دادن و گفتن بحث شماره چهارم شروع شده و همونجور که قبلا گفته بودم،موقع شروع این بحث دوباره میام تو جمعتون.
خب پس یا علی
با اجازه دوستان استارت رو بزنین که کلی حرف داریم راجع به این قسمت!
منم این مدت داشتم این شماره رو بازی میکردم تا با اطلاعات کافی وارد بحث بشم
شما خودت صاحب‌خونه‌ای>:d<

درود بر تک تک دوستان خویم

امیدوارم هرکجا که هستید سالم و شاد باشید.

فرا رسيد لحظه اي كه كاش فرا نمي رسيد...

یک مدت نسبتاً طولانی رو در کنار یک جمع دوست داشتنی گذروندم، حقیقتاً خاطره‌های خوشی از این تاپیک دارم.
تک تکتون برای بنده عزیز هستید، بدون استثنا، همتون جزوی از لحظه‌های من بودید، ساعاتی رو در طول شبانه روز در کنار شما سپری کردم پس به شما نزدیک بودم.
سخن کوتاه و پر محتوا نیکوتراست، به دلایل ناگفتنی، مجبورم این جمع دوست داشتنی رو ترک کنم، نمی‌دونم برای چه مدتی، ولی امیدارم دوباره روزی تو این تاپیک پست بدم.
حرفم اینه که قصد قبلی داشتم، پس هیچ مشکلی با هیچ یک از دوستان و این تاپیک و این سایت ندارم. یک معذرت خواهی بزرگ هم به لیان عزیز بدهکارم، چون رفتارم باعث شد ناراحت بشه و تفکر اشتباه بکنه، امیدوارم منو ببخشی.
امیدوارم خطاهای ریز و درشت بنده رو ببخشید و حلالم کنید.

شما را به آینه‌ها می‌سپارم
شما رو به دست خدا می‌سپارم

خداحافظ ای نام و یاد پایدار
به امید دیدار به امید دیدار...

در پناه حق، شاد و سلامت باشید.:rose:
امیدوارم هر چه زودتر شاهد حضور پررنگت تو تاپیک باشیم=;:-*
===============================================================
واقعیت اینه که LM بدون اطلاعاتی درباره‌ی SH4 منتشر شد. اما به هر حال مستندات هم کم نیست.
 
آخرین ویرایش:
من با حرف های داوود عزیز موافقم ! ولی اگر جمع تصمیمش به نغییر موضوع صحبت ها باشه ما هم تابع جمعیم !البته من هم عادت ندارم به خاطر اینکه بحث باب طبعم نیست تاپیک رو یه مدت کنار بگذارم و صد البته در مورد sh4 هم گفتنی زیاد هست اما من ترجیح میدادم به همین شکل شکیل و قدم به قدم جلو میرفتیم ...
never mind ...

از این هم که علی تصمیم به ترک تاپیک گرفته بسیار بهت زده و ناراحتم چون یکی از پا ثابت های بحث ها و از بچه های فوقالعاده فعال تاپیک بود که جای خالیش احساس خواهد شد اما ما به تصمیمش احترام میذاریم و براش هر جا که هست آرزوی موفقیت میکنیم !

هر وقت هم خواستید بگید ترتیب نظرسنجی رو بدم با اینکه این نظرسنجی فکر کنم به 2 هفته نکشیده هنوز!

پاینده باشید !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or