بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 118
آخرین ویرایش:

silent hill72

کاربر سایت
خب من منظورم شماره 2 بود که هر کدومشون یه بیماری روانی دارند! ولی یه نکته دیگه ای هم الان به ذهنم رسید!:d هری 2 تا همسرانش رو از دست میده, هدر هم که میدونیم سیگار میکشیده و پر خوری میکرده به خاطر مشکلاتی که داشته و کابوس هایی که میدیده و یا هنری, اون هم یه آدم خجالتی بوده و بیشتر اوقات توی خونه میشسته, به نظرت اینها زمینه خوبی رو فراهم نمیکنند که فرد بیمار بشه؟
آقا یه چیزی!:d
از کجا معلوم که مری در مورد جیمز اشتباه نمیکرده؟ مری پیش خودش فکر کرده که جیمز به خاطر اینکه دوستش نداشته کشتش! ولی مثلاََ حقیقت این بوده که جیمز به خاطر اینکه نمیتونسته ببینه عذاب میکشه کشتش یا به خاطر اینکه جیمز دیوونه شده بوده, زده مری رو کشته؟;;):d

>:)>:)
=================================================================
خب امروز من تمام اچیومنت های سایلنت هیل 3 رو گرفتم, فقط چندتا از سایلنت هیل 2 مونده که هر وقت حسش بود اونها رو هم میگیرم.
اچیومنت های آسونی داره و زیاد چالش برانگیز نیستند, میتونستند سخت تر از این هم درست کنند!
به هر حال هر کسی نیاز به راهنما داره, اینجا نوشتم قبلاََ:
http://forum.bazicenter.com/thread59977/

اره بابا دمت گرم اتفاقا توی ایکس باکس لایو ادت کردم و compare game زدم دیدم که 90 درصد اچیومنت ها رو ازاد کردی و از 50 تا 45 تاش رو ازاد کردی...خلاصه حال کردم...هر کس میخواد بره توی سایت ایکس باکس و لاگین بشه و اسم امیر رو بزنه تا ببینه! البته اگه اکانت لایو دارین! راستی من متاسفانه این مدت انقدر درگیر درس و... بودم نتونستم روhd collection دوباره بازیش کنم و فعلا داره خاک میخوره:( و حالا حالاها هم فکر نکنم بتونم چونکه دوباره کنکور سر راهمه!
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
درود بر همگی
دوستان من یکمی در مورد پایان UFO سایلنت هیل تحقیق کردم. نکات جالبی هم پیدا کردم در مورد این آدم فضایی هایی که توی سایلنت هیل پیداشون میشه.
خب اگر توجه کرده باشید برای گرفتن پایان UFO سایلنت هیل یک و دو, باید یه جواهر آبی رنگ پیدا کنید و از اون توی مکان هایی مخصوص استفاده کنید.
اسم این تکه سنگ آبی در سایلنت هیل 1, Channeling Stone هست و در سایلنت هیل 2 Blue Gem(جواهر آبی رنگ).
ولی طراحی این دوتا سنگ در هر دوتا شماره یکی هست:
06642033046564591719.jpg
68121700037422800824.jpg


حالا اگر به طرح روی سنگ دقت کنید یه چیزی شبیه به این علامت ها رو میبینید:

40765552800839652544.jpg


این علامت مربوط به بشقاب پرنده ای بوده که تصور میشه در سال 1960 میلادی و ظاهراََ به رهبری موجوداتی از سیاره UMMO بر فراز آسمان اسپانیا اومدند.
UMMO یا UMMOISM برای توصیف ادعاهایی هست که در دهه های گذشته صورت گرفته, بر طبق این ادعاها موجودات فضایی از سیاره UMMO با افرادی که بر روی زمین هستند مکاتبه میکنند.
همچنین این علامت شبیه نماد سیاره اورانوس در اختربینی هست.
اورانوس در یونان باستان نماد آسمان شب و بهشت است.
این قضیه سیارات به همین جا ختم نمیشه توی کتاب LM نوشته شده:
اسم هایی نا آشنا بر روی درهایی هستند که در مرحله “Nowhere” بازی اول نمایان میشوند.
حقیقت این است که منشا این اسم ها, نام فرشتگانی است که در کتاب جادوی سیاه که گریمور نامیده میشود ظاهر میشوند.
هر فرشته حاکم یک سیاره است. Ophiel فرمانروای کل سیاره عطارد Hagith فرمانروای کل سیاره زهره, Phaleg فرمانروای کل سیاره مریخ, Bethor فرمانروای کل سیاره مشتری, و Aratron فرمانروای کل سیاره زحل.
چرا به این درها نام فرشتگان داده شده است؟
 

silent hill72

کاربر سایت
برای چی مسعود جان؟
نقاشی های این آقا یه جو گرفته و افسرده ای دارند, یه حالت غمگین. به نظرم به جو مه گرفته و افسرده شهر سایلنت هیل میخوره.

helg3.jpg
56519670274432476596.jpg


این جمله هم کاملاََ به این نقاشی ها و سایلنت هیل میخورند!

خیلی به این جور نقاشی ها علاقه دارم...ببینید اصلا این نقاشی های سرد و مخوف و بعضا گنگ به یکی از ده ها نماد سایلنت هیل تبدیل شدن...خیلی دوستشون دارم به شرطی که معنا گرا باشن و به سایلنت هیل ربط داشته باشن...خوشبختانه dp حداقل از این مورد یعنی نقاشی های معنا گرا و سرد خوب بود...

---------- نوشته در 11:43 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 11:40 AM ارسال شده بود ----------

درود بر همه ی دوستان سایلنت هیلی
باید عرض کنم خدمتون که من همین نکته ی ظریف رو گرفتم و خواستم بگم، علی جان خب من که صد سال پیش وقتی داشتیم راجع به جیمز بحث می کردیم گفتم ایشون شیزوفرنی بودن و در نتیجه گناهکار محسوب نمیشه

نظرم در مورد نقاشی ها با نظر مستر دایی مسعود گرامی موافقم، این نقاشی با اینکه مقداری تم افسرده و دلگیر داره ولی با دنیای سایلنت هیل جور در نمیاد

پ.ن : حالی از ما نگیرین ها :D
پ.ن 2: صد ساله رو سایلنت هیل 2 موندین :D به نظرم مهاجرت کنیم به سایلنت هیلهای جلوتر بهتره ها :D البته باز اساتید از من بیشتر می دونن :D
ااااای گفتی...شدیدا موافقم...این همه شماره داره بخدا....مثلا من از وقتی که اومدم اصلا ندیدم بحث hc و origins و sh m رو بکنیم...sh4 هم که کم بحث شده...ولی بازم حرف جمع

---------- نوشته در 12:04 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 11:43 AM ارسال شده بود ----------

درود بر خودت:d
خب این فقط یکی از نقاشانی هست که سایلنت هیل ازش الهام گرفته, بذار برسیم جلوتر, به آشوب هم میرسیم!:d
وقتی که من به این نقاشی ها نگاه کردم, بیشتر حس بدی بهم منتقل کرد تا یه آرامش!
یه دنیای خشک و بی روح, این کاملاََ از نوع رنگ بندی نقاشی پیدا هست.
(نقاشی دزدی:d)
WyethR970.jpg

به نظر من نقاشی هایی که توی سایلنت هیل استفاده میشن باید این ویزگی ها رو داشته باشن....یکی اینکه مربوط به موضوعات سایلنت هیل و المان های اصیل اون باشن...یکی اینکه سرد و گیرا با یکم چاشنی گنگ باشن...

---------- نوشته در 12:05 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:04 PM ارسال شده بود ----------
 

horror_08

کاربر سایت
سلام.
از اونجائی که مسعود خواهش کرد برای نظرسنجی و یک روزی گذشته و کسی پیشنهاد جدیدی نداده و میدونم روی مسعود رو زمین نمیندازید نظرسنجی به همون موضوع تغییر خواهید کرد.
 

Heart Broken

کاربر سایت
درود بر همه

سلام.
از اونجائی که مسعود خواهش کرد برای نظرسنجی و یک روزی گذشته و کسی پیشنهاد جدیدی نداده و میدونم روی مسعود رو زمین نمیندازید نظرسنجی به همون موضوع تغییر خواهید کرد.

فکر کنم فقط بنده مخالف بودم و نظرم رو گفتم و هنوز هم رو حرفم هستم ولی ایرادی نداره، روی حرف پیشکسوتان تاپیک حرفی نداریم و منتظر تغییر نظر سنجی هستیم.

-------------------------------------------------------------------
آنالیز دشمنان نسخه چهارم:

1-
Sniffer Dog
2- Mothbat) Hummer)
3- Wall Man
4- Doublehead) Twin Victim)
5- Bottom
6- Rubber Face) Gum Head)
7- Patient
8- Toadstool
9- Whitestool
10- Tremer
11- Greedy Worm
12- Wheel Chair

14- (Walter's Victims (Ghosts
xuq6bc2bkg2i7yz6m82.png

1- معروف‌ترین دشمنان نسخه چهارم ارواح یا همان قربانیان والتر سالیوان هستند. روح این قربانیان بعد از کشته شدن در دنیای ذهنی والتر آزادانه می‌چرخند، آن‌ها در ذهن والتر جاودانه شدند و به هیچ صورتی از بین نمی‌روند.

2- وجود ارواح به شدت آزار دهنده است، حضور آن‌ها در محیط باعث سردرد هنری شده و برروی سلامتی او تأثیر می‌گذارند. این ارواح همه جا حضور دارند، آن‌ها به یکباره در محیط پدیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد این ارواح از دیوارها بیرون می‌آیند، حضور آن‌ها حتی در ظاهر محیط نیز تأثیر گذار است (شبکه‌هایی از خون روی دیوارها ظاهر می‌شوند). آن‌ها به حالت شناور در فضا حرکت می‌کنند و همانند زامبی‌ها به هنری حمله می‌کنند (آن‌ها سعی دارند قلب هنری را از قفسه سینه او جدا کنند). صدایی که از آن‌ها شنیده می‌شود نیز شبیه به زامبی‌هاست.

3- همان طور که گفته شد، این هیولاها هیچ گاه از بین نمی‌روند، فقط می‌توان برای مدتی آن‌ها را بی حرکت کرد. سلاح‌های معمولی تأثیری بر روی این هیولاها ندارد. هنری می‌تواند از چند سلاح مخصوص برای توقف این ارواح استفاده کند:

Saint Medallion: هنری با استفاده از این سنگ جادویی ارواح را کندتر و تأثیر حضور آن‌ها را ضعیف‌تر می‌کند. این شیء بعد از مدتی از بین می‌رود.

Silver Bullet: این تیرها ارواح رو برای یک مدت زمان مشخصی کاملاً متوقف می‌کند، تنها سه عدد از این تیر در طول بازی یافت می‌شود.

Holy Candle: با روشن کردن این شمع جادویی در محیط ارواح به آن محیط نفوذ نمی‌کنند و غلبه بر آن‌ها راحت‌تر می‌شود. از یک شمع می‌توان چندین بار استفاده کرد.

Sword of Obedience: هنری با فرو کردن این شمشیر‌های مخصوص در بدن ارواح آن‌ها را کاملاً متوقف می‌کند. تا وقتی این شمشیرها در بدن ارواح باشند آن‌ها نمی‌توانند آزاد شوند. در این حالت صدایی مانند صدای خرخر گلو از آن‌‌ها شنیده می‌شود.

تأثیر شمع و شمشیر در برابر ارواح در دنیای ذهنی والتر ریشه در اعتقادات او دارد. طبق تعلیمات دروغین فرقه، والتر معتقد بود این وسایل در برابر ارواح مردگان سازگار است.

4- در طول بازی ما روح 10 قربانی والتر را خواهیم دید. این ارواح به دو نوع دیده می‌شوند، روح قربانیان قدیم و روح قربانیان جدید.

روح قربانیان قدیم:

6 روح از 10 روحی که در طول بازی می‌بینیم متعلق به قربانیانی هستند که هنری با آن‌ها ملاقات نداشته است. قربانی اول(Jimmy Stone)، چهارم(Steve Garland)، دهم(Eric Walsh)، دوازدهم(Peter Walls)، سیزدهم(Sharon Blake) و چهاردهم(Toby Archbolt) از این نوع هستند.

رفتار و نوع حمله این ارواح کاملاً شبیه به هم است به غیر از قربانی چهارم که برای حمله از سلاح سرد استفاده می‌کند و حرکات سریع‌تری دارد.

روح قربانیان جدید:

قربانی‌های که هنری قبلاً با آن‌ها ملاقات داشته است. قربانی شانزدهم(Cynthia Velasquez)، هفدهم(Jasper Gein)، هجدهم(Andrew DeSalvo) و نوزدهم(Richard Braintree) از این نوع هستند.

هر کدام از آن‌ها ویژگی خاصی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
 

abouzar337

کاربر سایت
2- وجود ارواح به شدت آزار دهنده است، حضور آن‌ها در محیط باعث سردرد هنری شده و برروی سلامتی او تأثیر می‌گذارند.
واقعا تأثیر گذار بودن رو سلامتی حتی برای گیمر... منکه همیشه موقع برخورد با اینها سردرد و سرگیجه داشتم :d
و خوب نسبت به یه سری از بازی ها واقع پذیر تر بود که ارواح از بین نمیرن! :)
 

Zack_Fair

کاربر سایت
دوستان اينجا رو ببينيد جالبه:
جهان موازی - ویکی‌پدیا
البته از ويكی پديای انگليسی با گوگل ترنسليت ترجمه شده احتمالا.
ولی تا بحال فكرش رو كرديد چرا پايان های چندگانه تو سايلنت هيل كاملا منطقيه؟ يا حتی سن و رفتار متغير شخصيت ها!
تو شماره 4 كه والتر رسما دو ورژن بچه و بزرگسال داشت، تو 2 هم به نظر من علاوه به مری كه به سه شكل (خودش، ماريا و شكل مريض و داغون شده اش) بود جيمز هم تو صحنه های مختلف صورتش تغيير می كرد! اونجایی كه ادی رو می بينه به نظرم به وضوح با اول بازی قيافه اش فرق داره!
بخاطر همين اصلا نمی شه جيمز و هيچ كس رو گناهكار دونست، اونا می تونستن تو دنياهای موازی گناهكار نباشن ولی بخاطر يه لغزش كارشون كشيده شده به اينجا!

---------- نوشته در 05:26 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 05:05 PM ارسال شده بود ----------

بچه ها این یه تعریفی از بیماری اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی هست:

این علائم این بیماری هست:

به نظرتون جیمز همچین علائمی نداره؟
مثل: از دست دادن اراده, افسردگی, اختلال در توجه و حافظه و عملکرد, توهم های شنیداری و دیداری.
و یکی ژشت های نامعمول هست, نمیدونم ربطی داره حالا یا نه ولی اگر توی بازی, اره برقی رو دستتون بگیرید و برای مدتی تکون نخوردید, جیمز یه ژشت عجیبی به خودش میگیره, ژستی شبیه به یکی از شخصیت های دیگه بازی...
بله جيمز دقيقا اين بيماری رو داره چون عقده های ... يكی از عوامل اصلی اين بيماریه (نوع غير ارثیش البته) و حتی ممكنه تو يه آسايشگاه روانی بستری باشه!
اصلا شخصيت جيمز دو گانه شده به واسطه انحرافش، تو بازی هم به وضوح می بينيم كه الكی ژست انسان دوستانه گرفته در حاليكه مهمترين نيازش شهوته و به سايلنت هيل اومده برای بدست آوردن اون!
از لحاظ اينكه نياز جنـسی براش تو اولويته تو باطن تو پايين ترين سطح شخصيتی قرار داره ولی ظاهرا جوری رفتار می كنه كه انگار آدم خوب و شريفيه.
ماری هم اگه درست يادم باشه به واسطه همين ظاهر جيمز اون رو تو چند تا از پايان ها می بخشه، چون جيمز حقيقت رو در مورد باطنش می فهمه...
اون نديد گرفتن ماريا هم دقيقا فرافكنی ها و ژست های يه شخص دچار اسكيزوفرنی هست! همين طور دلسوزی برای ادی و انجلا!
من خودم يه بازديدی از يه آسايشگاه اين بيمارا داشتم، چند نفر پيرمرد از موقعی كه اومدم هی منو نصيحت می كردن! جيمز هم دقيقا همينطور بود با اين كه باطنش خراب و از هم گسيخته بود خودش رو منزه و بی عيب می ديد.
اوايل بازی يه جا نوشته اينجا يه سوراخ بود ولی الان محو شده، دقيقا گويای توهم يه آدم اسكيزوفرنيك هست!
خود مقوله زنده فرض كردن ماری و نامه گرفتن ازش، شريف و محترم دونستن خود هم مصداق توهمه يه مريضه دقيقا!
دقت كنيد كه اين بيماری انواع زيادی داره و حتما لزوما نبايد به صورت حرف نزدن مطلق يا برون ريزی افراطی طرف باشه!
 
آخرین ویرایش:

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Hieronymus Bosch
220px-Jheronimus_Bosch.jpg


هیرونیموس بوش (به هلندی: Hieronymus Bosch) با نام اصلی Jheronimus van Aken (تولد حدود ۱۴۵۰ تا ۹ آگوست ۱۵۱۶)، نقاش هلندی بود. عمده دلیل شهرت وی، کاربرد نقوش خیالی برای بیان مفاهیم اخلاقی و هم‌چنین حکایت داستان‌ها است. نقاشی‌های هیرونیموس بوش پیش‌درآمد سده‌های میانه سبک سوررئالیسم است.

به نقل از کتاب LM:
هنرمندی از کشور هلند که در قرن 15 میلادی فعالیت میکرده است. موضوعات مورد علاقه وی برای نقاشی مارپیچ ها, هیولاها و شیاطین عجیب و غریب بوده.
در شاهکارش که باغ لذت دنیوی نام دارد, هیولاهایی که فقط سر و پا دارد نیز به تصویر کشیده شده اند.


91381146976127077014.jpg
DEHamburgBucerius2008TemptationOfStAnthony.gif
 

Heart Broken

کاربر سایت
درود بر همگان

14-
(Walter's Victims (Ghosts

Old Types:

1- Jimmy Stone
victim_oldtype.jpg


جیمی استون، اولین قربانی والتر سالیوان و یکی از کشیشان اعظم فرقه Valtiel بود. مردی سفید پوست و میان‌سال که لقب شیطان قرمز داشت (او اکثراً کلاه قرمز مثلثی شکلی به سر داشت). والتر او را از پشت سر و با شلیک گلوله به قتل رساند. قلب این مقتول از بدنش جدا شده است (جزو 10 گناهکار محسوب می‌شد).
روح این قربانی را تقریباً در تمامی محیط‌ها می‌بینیم. در قسمت اول بازی در اتاق 302 که کنترل جوزف شریبر را در دست داریم، روح این قربانی از طریق دیوار وارد اتاق شده و به سمت جوزف حمله می‌کند. بعد از این اتفاق جوزف بر روی زمین می‌افتد. طبق نظریه‌ای روح جیمی استون باعث مرگ جوزف می‌شود.

روح جیمی استون خطر چندانی برای هنری ایجاد نمی‌کند، فقط حضور او بر روی سلامت هنری تأثیر می‌گذارد. هنری به راحتی می‌تواند از دست این روح فرار کند.

آیتم به جا مانده در دنیای ذهنی والتر: قسمتی از کتاب مقدس.

2- Steve Garland


victim_04.jpg
استیو گارلند چهارمین قربانی والتر که صاحب فروشگاه حیوانات اهلی گارلند بود. او به وسیله یک مسلسل توسط والتر به قتل رسید. بدن او پر از زخم‌های عمیق است. او جزو ده گناه‌کار محسوب می‌شود.
روح استیو بسیار چابک و سریع است. او خطرناک‌ترین روح در میان ارواح قربانیان قدیم است. او با استفاده از بیلچه‌ای که در دست دارد به هنری حمله می‌کند. (بر طبق یک نظریه قدرت زیاد و حملات سنگین استیو ناشی از ارتباط بیش از حد او با حیوانات است.)

آیتم به جا مانده در دنیای ذهنی والتر: بیلچه که استیو برای تمیز کردن مدفوع حیوانات از آن استفاده می‌کرد.

3- Eric Walsh


victim_10.jpg


اریک والش، دهمین قربانی والتر که متصدی مشروب فروشی اشفیلد بود. او بر اثر اصبت گلوله به صورتش کشته شد. والتر او را در روز تولدش به قتل رساند. وقتی که اریک خبر قتل استیو گارلند را از یک مشتری شنید، مغازه‌اش را بسته و به سمت خانه رفت، جایی که والتر انتظار او را می‌کشید. اریک جزو ده قربانی گناه‌کار است.
در دنیای ساختما‌ن‌ها کیک تولد اریک را دست نخورده می‌بینیم، اریک در اتاقش بر روی زمین افتاده‌ است در حالی که شمشیر مثلثی (Sword of Obedience) در قفسه سینه او فرو رفته است. با برداشتن شمشیر روح او آزادانه در دنیای آپارتمان حرکت می‌کند.

آیتم به جا مانده در دنیای ذهنی والتر: یک توپ بیلیارد که هنری بعداً برای فرار از دنیای آپارتمان از آن استفاده می‌کند.

4- Peter Walls

victim_12.jpg

پیتر والز دوازدهمین قربانی والتر، نوجوان محصلی که معتاد به مواد مخدر بود. بدن بی جان او حدود شش ماه پس از قتلش در در یکی از اتاق‌های هتل اشفیلد جنوبی پیدا شد. والتر او را با ضربات محکم مشت و لگد به قتل رساند.
روح این قربانی کمتر در بازی دیده می‌شود و خطر چندانی ندارد.

آیتم به جا مانده در دنیای ذهنی والتر: پوسته ماری جوانا که در کوچه‌ای نزدیک به هتل اشفیلد جنوبی پیدا می‌شود.


5- Sharon Blake

victim_13.jpg

شارون بلیک قربانی سیزدهم والتر، زن خانه دار میان‌سالی که اعضای خانواده‌اش عضو فرقه بودند. شارون از تقلبی بودن کلیسای سایلنت هیل مطلع بود، او تصور می‌کرد اعضای خانواده‌اش اسیر فرقه شدند. او بعد از خواندن مقاله جوزف شریبر درباره یتیم خانه Wish House به سراغ پسرش می‌رود، که در راه به دام والتر می‌افتد. والتر او را در دریاچه غرق می‌کند. جسد او در بیشه زار اطراف سایلنت هیل پیدا می‌شود.
روح این قربانی ضعیف‌ترین روحی است که در بازی می‌بینیم. این روح در اکثر لوکیشن‌های بازی دیده می‌شود.

آیتم به جا مانده در دنیای ذهنی والتر: کلاه سیاه او.


6- Toby Archbolt

victim_14.jpg


چهاردهمین قربانی والتر که کشیش میان سال و سیاه پوست فرقه مادر مقدس بود. او اهل قمار بود و انحرافات جنسی داشت. والتر سالیوان او را از بالای صخره‌ای در مکزیک به پایین پرت کرد. او تنها قربانی‌ای است که خارج از ایالات متحده به قتل رسید.
این روح مانند جیمی استون تقریباً در تمامی لوکیشن‌ها دیده می‌شود. بدن این روح به شدت آسیب دیده است. این روح نسبتاً قوی است و تأثیر قابل توجهی بر سلامتی هنری می‌گذارد.

آیتم به جا مانده: یک کتاب مصور قدیمی.
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
دوستان این کسانی که در به وجود آوردن سایلنت هیل نقش داشتن، یادمه برادرم چندتا عکس در همین رابطه نشونم داد. یادم باشه براتون بذارم. یه جورایی خیلی عجیب و ناراحت کننده هستن اون عکسا
=====================
- Steve Garland


victim_04.jpg
استیو گارلند چهارمین قربانی والتر که صاحب فروشگاه حیوانات اهلی گارلند بود. او به وسیله یک مسلسل توسط والتر به قتل رسید. بدن او پر از زخم‌های عمیق است.
روح استیو بسیار چابک و سریع است. او خطرناک‌ترین روح در میان ارواح قربانیان قدیم است. او با استفاده از بیلچه‌ای که در دست دارد به هنری حمله می‌کند. (بر طبق یک نظریه قدرت زیاد و حملات سنگین استیو ناشی از ارتباط بیش از حد او با حیوانات است.)

آیتم به جا مانده در دنیای ذهنی والتر: بیلچه که استیو برای تمیز کردن مدفوع حیوانات از آن استفاده می‌کرد.
ممنون علی جون. فکر کنم همین روح بود که وقتی هنری به زمین میوفتاد، به خودش صلیب میکشید. یعنی چی میتونه باشه؟ یعنی ادم معتقدی بوده مثلا؟
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top