بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 117
آخرین ویرایش:

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
هنگام راه رفتن صدای تنفس سنگینی از آن‌ها شنیده می‌شود و هنگام ضربه خوردن یا پرت شدن از پله‌‌ها صدای عجیبی مانند سرفه (یا باد گلو) از آن‌ها شنیده می‌شود.
این صدائی که از خودشون در می آوردند چیز بیمعنی بود علاوه بر این که ابهتشون رو هم به عنوان یک هیولا از بین میبرد کلا تو این شماره داغون ترین هیولا همین موجود بود با اینکه یه جورائی به نظر روشون نشده بود پرستارها رو بگذارند و این ها جایگزین هائی برای اون ها بودند که اصلا حق مطلب رو به جا نیوردند !
 

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
این صدائی که از خودشون در می آوردند چیز بیمعنی بود علاوه بر این که ابهتشون رو هم به عنوان یک هیولا از بین میبرد کلا تو این شماره داغون ترین هیولا همین موجود بود با اینکه یه جورائی به نظر روشون نشده بود پرستارها رو بگذارند و این ها جایگزین هائی برای اون ها بودند که اصلا حق مطلب رو به جا نیوردند !
میگن چون ریه هاشون رو به نوعی REMOVE کرده بودن این صدا رو در میاوردن، درست نمی تونستن نفس بکشن!!!
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
درود بر همه!
دیشب بنده موفق شدم که Downpour رو تموم کنم و نگاهی دقیقتر به بازی بکنم!
میخواستم به یه سری نکات مثبت و منفی این بازی اشاره کنم و اول از همه هم به نکات مثبت اشاره میکنم!:d
=================================================================
نکات مثبت بازی
ماموریت های فرعی بازی جالب بودند و من به شخصه خوشم اومد!
اون قسمت های که Void, مورفی رو تعقیب میکرد جالب طراحی شده بود!
قسمتی هایی که آهنگهای سایلنت هیل های کلاسیک از رادیو پخش میشدند واقعا عالی بود و حرکت زیبایی از این تیم بود!
موسیقی که اوایل بازی نواخته میشه واقعاََ زیبا بود !
باس فایت نهایی بازی(اونجایی که باید یه سری دستگاه را از کار می انداختیم تا هیولا کشته بشه) خوب طراحی شده بود
بعضی از معماهای بازی خوب طراحی شده بود.
گرافیک محیط شهر خوب بود!
=================================================================
نکات منفی
بزرگترین و اعصاب خورد کننده ترین مشکل بازی افت فریم و لگ های وحشتناک بازیه, به شدت روی اعصاب بود این مشکل!
داستان بازی متاسفانه جالب نبود!
طراحی هیولاها خیلی شبیه هم بودند!
به غیر از آهنگ اول بازی که زیبا بود متاسفانه آهنگ زیبا دیگه ای توی بازی نبود! آهنگ آخر بازی هم واقعاََ بد بود!
OW بازی دلچسب نبود!
طراحی چهره کارکترها جالب نبود اصلاََ, به جرات میتونم بگم که طراحی چهره ها در سایلنت هیل 3 که یه بازی نسل قبل بود همین الان از Downpour و HC بالاتره!
=================================================================
امیدوارم دوستان دوباره نیاند بگند داری ترول میکنی!;;)
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
درود

میخواستم به یه سری نکات مثبت ...
:o
الآن به من بگن ادلار 50 تا تک تومن شده باور می‌کنم ولی اینکه تو نکته مثبتی تو بازی دیده باشی رو باور نمی‌کنم، اصاً محاله :d

پسر تازه بازی رو تموم کردی بعد میومدی اینقدر تو سر ما می‌زدی؟! :|

حالا چرا از این نکات مثبت و منفی تعجب کردی؟! :d

طراحی چهره کارکترها جالب نبود اصلاََ, به جرات میتونم بگم که طراحی چهره ها در سایلنت هیل 3 که یه بازی نسل قبل بود همین الان از Downpour و HC بالاتره!

طلا، گل گفتی، به شدت موافقم. البته با بقیه موارد هم موافقما! انیمیشن صورت هر چند از HC بهتر بود ولی چندان تعریفی هم نداشت! در حد بازی 2012 نبود اصلاً. در مورد OW، خیلی رو اعصاب بود که قشنگی کار هم به همین بود! طراحی بدی نداشت، ایدش جالب بود.


حالا یک سؤال دارم، نظرت راجع به پایان بازی چیه؟
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
طراحی چهره کارکترها جالب نبود اصلاََ, به جرات میتونم بگم که طراحی چهره ها در سایلنت هیل 3 که یه بازی نسل قبل بود همین الان از Downpour و HC بالاتره!
عه؟ من فکر میکردم DP بهتره. آخه تریلرا رو دیده بودم و اینا. ولی خورد تو ذوقم
 

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
پسر تازه بازی رو تموم کردی بعد میومدی اینقدر تو سر ما می‌زدی؟! :|
:p
دفعه قبل داداشم تموم کرده بود منم نگاه میکردم! ولی این بار خودم تموم کردم!:d
حالا چرا از این نکات مثبت و منفی تعجب کردی؟! :d
همینجوری!!!!!:d
حالا یک سؤال دارم، نظرت راجع به پایان بازی چیه؟
علی من دوتا از پایان های بازی رو گرفتم, دفعه اول اون پایانی رو گرفتم که Anne به مورفی میگه I forgive you و بعد هم همدیگه رو بغل میکنند , و دفعه دوم اون یکی پایان رو گرفتم که مورفی رو اعدام میکنند! به نظرم این دوتا پایانی رو که دیدم زیاد جالب نبودند! مخصوصا اون یکی که Anne, مورفی رو بغل میکنه!! قشنگ یاد فیلم های خاله زنکی افتادم!:d مثل سایلنت هیل های قدیمی مرموز نبود پایانهاش!
=============================================================
راستی بچه ها میدونستید اگر سایلنت هیل 5 به دست تیم سایلنت ساخته میشد, چه جور سایلنت هیلی در میومد؟!!!
تیم سایلنت میخواسته سایلنت هیلی بسازه که توی یه دنیای نرمال و در روز روشن و هنگامی که مردم در حال رفت و آمد هستند اتفاق بیفته!
Akihiro Imamura معتقد بود که میشه سایلنت هیلی ساخت که در روز روشن رخ بده و واقعاََ هم ترسناک باشه! اون میگه بهتره به فیلم هایی مثل نسخه اصلی The Texas Chain Saw Massacre و حتی فیلم مورد علاقه بیشتر افراد تیم یعنی Jacobs Ladder نگاه بکنید تا متوجه بشید که میشه حتی در روز روشن هم جو ترسناکی درست کرد!
ایده ی این که بازی در روز روشن رخ بده قبل از ساخت SH2 به ذهن اعضای تیم رسیده بوده!
راستی یه چیز دیگه ای هم هست.
سایلنت هیل 3 اصلاََ قرار نبوده ادامه داستان سایلنت هیل 1 باشه! سناریوی اصلی بازی به طور کل فرق داشته!
میتونید مصاحبه کامل رو اینجا بخونید:
[LTR]Interview with Akihiro Imamura and Akira Yamaoka (Game World)

Date published: 2005.04.23
Source: Game World


GW: So the series is getting larger, gaining more momentum, and was coming out on a yearly basis, right?

Imamura: Well, keep in mind SH4 was not originally suppose to be a Silent Hill.

Yamaoka: We did see a significant increase in popularity after the first game and even more so after the second. Originally the intention was not to make SH3 a direct sequel to the first game. In fact, the scenario was completely different, but fans seemed to want to tie up some loose ends, so we tried that, even though some on the staff did not agree with the decission.

GW: Do you enjoy satisfying your fans or would you rather satisfy your own artistic needs?

Imamura: Naturally when a series gets popular the fans get very vocal. We want to please the fans by just continuing to keep the series new and interesting. Every now and then we decide to listen to certain complaints and desires and try to execute them into the next game.

Yamaoka: It's important to try to satisfy both at once- satisfying the fans and our own needs. I feel our needs as creators have taken a back seat since the third game, to be honest. We plan to change that with the next game, but also not isolate our fans.

Imamura: After the underwhelming response SH4 got, we've been gathering opinions from everywhere to make sure we come back strong with the next installment. Sometimes the most vocal opinions, for example the desire for more battles, are not always the best ones, especially for a series like this. We wanted more melee combat in SH4, but realized from fan reaction that there was just too much action, regardless of it being melee or not. That kind of action doesn't make the atmosphere creepy anymore, but kind of obnoxious.

GW: What was the original scenario for SH3? Are you allowed to divulge that?

Yamaoka: Unfortunately no, since we plan on using it for a future game. (laughing) It was much more along the lines of the second, where the main character was a damaged human being, summoned to the town for a very specific reason. It was, or should say is, the darkest story we have come up with.

Imamura: I'm sure a lot would have to be cut. Just the preliminary scenario had elements that would most likely not be approved by the ratings boards. Another thing is we really didn't want to use a similar template as SH2 for the game that followed it. That was another deciding factor in changing SH3.

GW: Anything you can tell us about SH5?

Yamaoka: Who says it'll be called SH5? (laughing)

GW: Ok, anything you can tell us about SH-Next?

Yamaoka: Unfortunately not at this time, but very soon. We also can't tell you the system or systems it will be on, but we can say it will be on the next generation platforms.

Imamura: Maybe I'll get in trouble for this, so Konami Japan don't fire me, but we are interested in playing with the idea of 'light'... as in 'daylight' and shadows. Ever since the pre-production of SH2, we wanted to start a SH in a normal environment- daylight, people going about their business, just normality. What happens when you make that normality rot all around you? It is possible to make a normal sunny day really creepy. Just look at films like the original Texas Chainsaw Massacre or even one of our favorites, Jacobs Ladder.

GW: A significant hint to SH5? No more 'otherworld'?

Imamura: I'm not saying that. In fact, the lack of a more dramatic 'otherworld' in SH4 bothered a lot of fans, so we intend to have a very impressive 'otherworld' with the next generation power. I'm just saying a possibility in how a game could start. That's all I can say.

GW: Any closing words to your fans?

Yamaoka: Keep your eyes opened for more very soon.[/LTR]
 

ASYLUM MANAGER

کاربر سایت
Mar 17, 2011
1,329
نام
Milad
Yamaoka: Keep your eyes opened for more very soon.

yep; But i seriously worry About my Eyes

راستی بچه ها میدونستید اگر سایلنت هیل 5 به دست تیم سایلنت ساخته میشد, چه جور سایلنت هیلی در میومد؟!!!
تیم سایلنت میخواسته سایلنت هیلی بسازه که توی یه دنیای نرمال و در روز روشن و هنگامی که مردم در حال رفت و آمد هستند اتفاق بیفته!

شانس ما هست دیگه!

اگه کل کهکشانها و دنیاهای مجازی و موازی رو بگردی ،یه همچین سبک و سیاقی پیدا نمیشه!اون وقت اینجوری آخه؟؟؟!!! واقعا مسئول این فجایع کیه؟ :-b
 

silent hill72

کاربر سایت
Jan 8, 2012
539
نام
henry
سلام...باید چند نکته رو راجع به dp بگم که دوستامون هم گفتن...نظرمو راجع به dp قبلا هم گفتم...اولین چیزهایی که بیشتر توی ذق میزنه موسیقی بازی و نبود جو و فضای یه سایلنت هیل اصیل(اونطوری که ما میخوایم) هست و راجع به موسیقی سازنده ها تا اونجایی که تونستن اسم سایلنت هیل رو(از نظر موسیقی) خراب کردن)x این بازی فقط intro داره که اونم فقط اولاش یکم جالبه! که هر کی این intro رو ساخته خواسته از ترک های استاد تقلید کنه که ناکام مونده!...میمونه موسیقی اخر بازی که فکر کنم کاری از گروه korn هست که اونم جالب نیست و اصلا به بازی ای مثل سایلنت هیل نمیخوره! و اتفاقا تعجب کردم و بیشتر بدرد بازی های اکشن میخورد! داستان بازی زیاد چنگی به دل نمیزنه و موافقم که ماموریت های فرعی خیلی خیلی جالب تر از داستان بازی بودن (مخصوصا اونی که میرفتیم توی خونه مورفی!) ...ببینید داستان بازی طوری بود که به اندازه زیادی با ماموریت های فرعی گره خورده بود و اگه ماموریت های فرعی رو انجام ندیدن بخشی از بازی براتون گنگ میمونه...با این مورد هم که بازی دچار افت سرعت شدید میشد موافقم...نکات مثبت بازی هم بعضی از بخش های بازی مثل اونجایی که ما وارد اتاق هنری! میشیم خیلی تکان دهنده بود:(( کمتر کسی اونو بیدا کرده که فکر کنم من توی اینجا اولین نفر بودم:d:> اخه من همه جای شهر رو میگشتم....شخصا وقتی اون صحنه رو دیدم موهای بدنم سیخ شده بود و شکه شده بودم که جا داره بخاطر این لحظه از سازنده ها تشکر کنم که یکم هم لااقل به فکر طرفدارای اصیل بودن....و نکته مثبت بعدی که دوستمون گفت و قبلا هم گفته بودم ترک هایی هست که از رادیو بخش میشد و واقعا تاثیر گذار بود...بعضی از لوکیشن های بازی هم واقعا جو خوبی داشتند(مثل اون لوکیشنه که فکر کنم اسمش دره شیطان بود)...به نظر من مورفی هم مثل هنری شخصیتی چند لایه داره که من شخصا بعد از اتمام بازی نتونستم تا حدودی از لایه های شخصیتیش بگذرم...!
راجع به بایان های بازی هم شامل 6 بایانه که میشه A.B.C.D.E.F که من بایان b یعنی truth and justice رو گرفتم....بایان های دیگه رو هم همه دیدم...
بچه ها کی بایان E که میشه surprise رو دیده؟ من وقتی این بایان رو دیدم رسما سکته کردم! توی این بایان برای مورفی جشن تولد گرفتن و اکثر شخصیت های سایلنت هیل هم حضور دارن و برای مورفی کیک تولد گرفتن که یکدفعهpyramid head عزیز! میاد و با اون شمشیر بزرگش کیک و میز رو دو نصف میکنه...وقتی دیدم این بایان رو خشکم زده بود!
و بازم برای100 بار میگم که hc از 100 لحاظ از dp بهتره که دیگه حوصله توضیح دادنشو ندارم
 

Demon.Hunter

کاربر سایت
Feb 10, 2012
424
نام
محمد حسین
سلام...باید چند نکته رو راجع به dp بگم که دوستامون هم گفتن...نظرمو راجع به dp قبلا هم گفتم...اولین چیزهایی که بیشتر توی ذق میزنه موسیقی بازی و نبود جو و فضای یه سایلنت هیل اصیل(اونطوری که ما میخوایم) هست و راجع به موسیقی سازنده ها تا اونجایی که تونستن اسم سایلنت هیل رو(از نظر موسیقی) خراب کردن)x این بازی فقط intro داره که اونم فقط اولاش یکم جالبه! که هر کی این intro رو ساخته خواسته از ترک های استاد تقلید کنه که ناکام مونده!...میمونه موسیقی اخر بازی که فکر کنم کاری از گروه korn هست که اونم جالب نیست و اصلا به بازی ای مثل سایلنت هیل نمیخوره! و اتفاقا تعجب کردم و بیشتر بدرد بازی های اکشن میخورد! داستان بازی زیاد چنگی به دل نمیزنه و موافقم که ماموریت های فرعی خیلی خیلی جالب تر از داستان بازی بودن (مخصوصا اونی که میرفتیم توی خونه مورفی!) ...ببینید داستان بازی طوری بود که به اندازه زیادی با ماموریت های فرعی گره خورده بود و اگه ماموریت های فرعی رو انجام ندیدن بخشی از بازی براتون گنگ میمونه...با این مورد هم که بازی دچار افت سرعت شدید میشد موافقم...نکات مثبت بازی هم بعضی از بخش های بازی مثل اونجایی که ما وارد اتاق هنری! میشیم خیلی تکان دهنده بود:(( کمتر کسی اونو بیدا کرده که فکر کنم من توی اینجا اولین نفر بودم:d:> اخه من همه جای شهر رو میگشتم....شخصا وقتی اون صحنه رو دیدم موهای بدنم سیخ شده بود و شکه شده بودم که جا داره بخاطر این لحظه از سازنده ها تشکر کنم که یکم هم لااقل به فکر طرفدارای اصیل بودن....و نکته مثبت بعدی که دوستمون گفت و قبلا هم گفته بودم ترک هایی هست که از رادیو بخش میشد و واقعا تاثیر گذار بود...بعضی از لوکیشن های بازی هم واقعا جو خوبی داشتند(مثل اون لوکیشنه که فکر کنم اسمش دره شیطان بود)...به نظر من مورفی هم مثل هنری شخصیتی چند لایه داره که من شخصا بعد از اتمام بازی نتونستم تا حدودی از لایه های شخصیتیش بگذرم...!
راجع به بایان های بازی هم شامل 6 بایانه که میشه A.B.C.D.E.F که من بایان b یعنی truth and justice رو گرفتم....بایان های دیگه رو هم همه دیدم...
بچه ها کی بایان E که میشه surprise رو دیده؟ من وقتی این بایان رو دیدم رسما سکته کردم! توی این بایان برای مورفی جشن تولد گرفتن و اکثر شخصیت های سایلنت هیل هم حضور دارن و برای مورفی کیک تولد گرفتن که یکدفعهpyramid head عزیز! میاد و با اون شمشیر بزرگش کیک و میز رو دو نصف میکنه...وقتی دیدم این بایان رو خشکم زده بود!
و بازم برای100 بار میگم که hc از 100 لحاظ از dp بهتره که دیگه حوصله توضیح دادنشو ندارم
برای دیدن اون پایان فکر کنم باید یه ماموریت فرعی که اسمش Digging up the pst هست رو برید و بازی رو هم بار دومتون باشه که تموم میکنید یعنی بار اول نمیشه این پایان رو گرفت:d
 
آخرین ویرایش:

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
تیم سایلنت میخواسته سایلنت هیلی بسازه که توی یه دنیای نرمال و در روز روشن و هنگامی که مردم در حال رفت و آمد هستند اتفاق بیفته!
مطمئنا طرح جالبیه ولی اگر خوب پردازش نمیشد میتونست تمام اعتباری که الان تیم سایلنت پیش ما داره رو به راحتی نابود کنه ، ماهائی که حتی به بودن و نبودن رادیو و چراغ قوه تو بازی حساسیم خیلی سخت به بازی توی روز و ملا عام تن میدیم خلاصه خیلی ریسک بزرگی بود این کار ولی کاش انجام میشد دیگه هر چی که میشد بدتر از BOM که درنمیومد تازه با الان مساوی میشد میگفتیم حالا تیم ریسک کرد و اینطوری کرد حالا که بدون هیچ دلیل موجهی به گند زده شده به سری !

Original Memories 2

نقشه را دنبال کن یک نامه و یک آچار انتظارت را خواهد کشید...
76033333008265786299.jpg
======
دوباره ظلمات.
58516384361461960012.jpg
======
معمولا هیولاهائی که آسیبی نمیرسونند تاثیر بیشتری توی ترس دارند مثل همون کوچولوهای شماره‌ی اول یا همین موجوداتی که تو این راهرو هستند!
86145985006621974773.jpg

30855547883854996283.jpg
======
نوشته‌ی این قسمت دفعه‌ی قبل از یک سوراخ صحبت میکرد ولی الان:
51849594374530278985.jpg
======
بله جیمز عزیز، به جهنم خواهی رفت.
44514903596824891252.jpg
======
یا شاید هم...
75276519400177843986.jpg
یا شاید هم تو یه احمق باشی. حقیقت معمولا آدم‌ها رو لو میده. بخشی از اون ژرفا (*احتمالا اشاره به اون سوراخ داره*) توی The old society قرار داره. کلید اونحا توی پارکه. پای مجسمه ی اون زن مومن، داخل زمین، داخل جعبه. برای باز کردنش به آچار نیاز دارم. بیمارم اونجا دفنش کرده. میدونستم، ولی کاری نکردم. آخه وجود یک همچین چیزی دور و برم، برام ایجاد اضطراب میکرد. من دنبال حقیقت نمیگشتم، دنبال آرامش بودم. من اون چیزرو (* پیرامید هد آیا؟*) هم دیدم. فرار کردم، ولی راه فراری از موزه نبود. حالا هیچکس جرأت نزدیک شدن به اونجا رو هم نداره. اگر باز هم نمیخوای بس کنی جیمز، دعا میکنم که خدا روح ابدیت رو مورد آمرزش قرار بده.
======
پای مجسمه‌ی زنِ مومن.
73121290914671953608.jpg
=====
کلید در نوع خودش منحصر به فرده به نظر میاد خاری براش تعبیه نشده.
37615334748296214014.jpg
======
موزه ی تاریخی شهر:
77809573557070690881.jpg
======
روز مه آلود، پس از اجرای حکم. ابهت رو آدم میبینه کیف میکنه.
70814990065902545882.jpg
======
از دست تیم سایلنت در رفته اینجا کمد بگذارند.
79289160298479345548.jpg
======
سوراخ بی سروته! این به کجا قراره ختم بشه؟
26394304228075357654.jpg

96252181466839787472.jpg
======
بالا که بودیم سوراخ مربعی بود پایین که اومدیم دایره‌ای شد.
06746361146254560523.jpg
======
خوشحالم. داشتم به این نتیجه میرسیدم باید از این داور صاف برم بالا.
25847277823439959443.jpg

51676490045329707857.jpg

69362704088918207115.jpg
======
Power out
94922109724274230097.jpg

26837302377171987556.jpg

00115193423858372400.jpg
======
یه اتاق سه در چهار، کلی سوسک مزاحم و دری که رمزش رو نیمدونی، بهتر از این نمیشه!
65004627666681641987.jpg
======
یعنی طراحی این تکه کشته منو، کدوم ور به کدوم وره معلوم نیست.
30855615536623304913.jpg
======
چاره ی دیگه ای هم هست؟
24803873792125789956.jpg
======
ادامه دارد ...

پاینده باشید !
 
آخرین ویرایش:

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
اشکان جان این تصاویرو گذاشت ما بر آن شدیم تا دوباره سایلنت هیل 2 رو بازی کنیم، اونم به پیشنهاد یکی از دوستان روی درجه ی هارد :D
حقا که جرئتی می خواد سایلنت هیل رو روی هارد بازی کردن
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
اشکان جان این تصاویرو گذاشت ما بر آن شدیم تا دوباره سایلنت هیل 2 رو بازی کنیم، اونم به پیشنهاد یکی از دوستان روی درجه ی هارد :D
حقا که جرئتی می خواد سایلنت هیل رو روی هارد بازی کردن
بر عکسه. به غیر از معمهای بازی، سایلنت هیل روی هر درجه ای یه بازی آسونه
 

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
بر عکسه. به غیر از معمهای بازی، سایلنت هیل روی هر درجه ای یه بازی آسونه
فرزند، من معماش رو روی هارد گذاشتم و وحشتناکیش رو هم روی همین معما مد نظرم هست :D

کسی که می خواد از بازی لذت ببره، سعی می کنه معماهاش رو خودش حل کنه نه از سایتهای walkthrough کمک بگیره، چون بازی رو بی مزه و آبکی می کنه
 
آخرین ویرایش:

Navid

?Can I Play Daddy
کاربر سایت
Feb 5, 2006
3,836
نام
نوید
بر عکسه. به غیر از معمهای بازی، سایلنت هیل روی هر درجه ای یه بازی آسونه
البته به لطف IGN، GS، Youtube و Walkthroughهای فوق العادشون دیگه خیلی فرق نمیکنه حل معماها :D

نشستم دوباره SH1 را بعد سالها بازی کردم، چه دوربین و کنترل داغونی داشته اون زمان، و چقدر هم حال میداده همین گرافیک داغون :D
ولی باز همین بازی داغون به صد تا HDشده میرزید :D

من که سعی میکنم معماها را خودم حل کنم :d
 
آخرین ویرایش:

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
مطمئنا طرح جالبیه ولی اگر خوب پردازش نمیشد میتونست تمام اعتباری که الان تیم سایلنت پیش ما داره رو به راحتی نابود کنه ، ماهائی که حتی به بودن و نبودن رادیو و چراغ قوه تو بازی حساسیم خیلی سخت به بازی توی روز و ملا عام تن میدیم خلاصه خیلی ریسک بزرگی بود این کار ولی کاش انجام میشد دیگه هر چی که میشد بدتر از BOM که درنمیومد تازه با الان مساوی میشد میگفتیم حالا تیم ریسک کرد و اینطوری کرد حالا که بدون هیچ دلیل موجهی به گند زده شده به سری !
مطمئناََ اشکان جان هر چیزی که در میومد لااقل از این مطمئن بودیم که از نظر داستانی فوق العادس!
اگر توجه کنید داستان اصلی شماره سوم هم در مورد یه فردی بوده که صدمه دیده( روحی, روانی) من فکر میکنم داستان بازی در مورد همون شخصی هست که توی قبرستان ما اسمش رو میبینیم:
Miriam.K Traitor
یه نوشته دیگه ای هم روی یکی از سنگ قبرها بود که میگفت:
"این جانی آخرین بطری آل(نوعی نوشیدنی انگلیسی) را قبل از این که اعدام بشود نوشید و در اینجا دفن شد تا به آرامش ابدی خود برسد"
اگر توجه کنید داستان تمام اون شخصیت هایی که اسمشون رو, روی سنگ قبرها میبنیم گفته شده به غیر از Miriam.K "Traitor" و همین مردی که قبل از اعدام
یه بطری نوشیدنی خورده!
البته اینها تمام نظرات من هست, شاید اصلاََ داستانش یه چیزه دیگه ای بوده!:d
===========================================================================================
11-039.jpg


بچه ها تا حالا دقت کردید روی کلیدی که باهاش میتونیم این در رو باز کنیم, چی نوشته شده؟
"Tis doubt which leadeth thee to Purgatory"
به نظرتون این جمله چه چیزی رو داره به ما میگه؟
===========================================================================================
من همین الان دارم سایلنت هیل 2 رو روی درجه سختی Hard (معما و اکشن) بازی میکنم! واقعاََ سخت شده! این کله هرمی هم خیلی وحشی شده!:|
معماهای بازی هم تا الان که دارم بازی میکنم, یکیش معمای سکه ها خیلی سخت بود و یکی هم معمای درب طبقه سوم بیمارستان!
یه راهنمایی میکنم برای معمای در طبقه سوم بیمارستان, برای کسانی که دوست دارند خودشون معما رو حل کنند ( رمز رو بهتون نمیگم! فقط یه راهنمای خیلی کوچولو بهتون میکنم!:d )
روی وایت بردی که در مورد رمز طبقه سوم بهمون توضیح میده نوشته شده:
[LTR]The pin number this month is
"T". Last month it was "X"
and before that it was "Z."
But what are they going to
do next month? That's all they
can express with 4 numbers.
Anyway does the door to the
Patient Wing really need to have
its combination changed this
often?
[/LTR]
خب اگر دقت کنید میگه رمز این ماه T هست! پس یعنی رمز در بیمارستان توی این حرف نهفته شده!
خب حالا کاری که ما باید بکنیم اینه که بیام حرف T رو, روی Keypad بکشیم! به این صورت:

attachment.php


توی متن داره میگه رمز این ماه T هست! اگر ما حرف T رو, روی KeyPad بکشیم یعنی روی عددهای 1,2,3,5 و 8 خط کشیدم! پس یعنی رمز در توی این اعداد هست!
متن داره به صورت غیر مستقیم اشاره میکنه که رمز در 4 عدد بیشتر نیست! پس یعنی یکی از این اعداد اضافس!
حالا برید و امتحان کنید! یه راهنمایی دیگه هم هست که اگر اون رو بگم دیگه رمز در تابلو میشه چیه!:d
واقعاََ خیلی حال میده و خیلی لذت بخشه اگر معماها رو بدون راهنما بریم(یعنی بریم رمز در رو از توی اینترنت پیدا کنیم یا از بقیه بپرسم رمز در چیه!)!:d
البته شاید راه حل های دیگه ای هم برای این معما وجود داشته باشه!
 

Attachments

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    31.5 KB · مشاهده: 134

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر