Multi Platform Silent Hill 2 Remake

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
Last edited by a moderator:
واقعا نمیشه از داستان ، شخصیت پردازی ، صداگذاریها ، اتمسفر یا حتی حرکات دوربین نسخه اوریجینال ایراد گرفت.
حتی گرافیک و نورپردازی رو من نمیتونم ایراد بگیرم ، چون بازیهای ایندی تو همین سبک همین الان ساخته میشن که با همین آرت استایل و خروجی گرافیکی دارن دل پلیرها رو بدست میارن.

ولی گیم پلی چرا ، واقعا برای گیمر امروزی کلی ضعف داره.
البته برای اونموقع این گیم پلی رایج و طبیعی بود ولی خب برای الان مثل باقی ویژگیهای فوق العاده بازی نتونسته خوب عمر کنه.
مبارزات هم که هیچی.

رو این حساب حرفت کاملا درسته.
این ریمیک باید تونسته باشه بخش گیم پلی رو ارتقا داده باشه و حداقل سعی کرده باشه که مدرن ترش کنه.
که اگه نه منم با دوستان تو این یکی دو صفحه آخر موافقم که واقعا توجیحی برای ساختش وجود نداشته.
چون یک موردی که حتما باید ریمیک اون رو ارتقا داده باشه همین گیم پلی بازیه ، باقی ویژگیها که هنوز هم به خوبی کار میکنن.
حتی اگه کاملا اونها رو کپی پیست کرده باشن.
البته فقط مدرن کردن گیم پلی نباید درنظر گرفت باید ضمن مدرن کردن کیفیت هم داشته باشه همین alone in dark جدید مثلا سعی کردی گانپلی و دوربین بازی مدرن بکنه ولی عملا کاری کرده بود که من همون دوربین ثابت قدیم و گانپلی نسخه اورجینال بهش ترجیح میدادم
 
واقعا نمیشه از داستان ، شخصیت پردازی ، صداگذاریها ، اتمسفر یا حتی حرکات دوربین نسخه اوریجینال ایراد گرفت.
حتی گرافیک و نورپردازی رو من نمیتونم ایراد بگیرم ، چون بازیهای ایندی تو همین سبک همین الان ساخته میشن که با همین آرت استایل و خروجی گرافیکی دارن دل پلیرها رو بدست میارن.

ولی گیم پلی چرا ، واقعا برای گیمر امروزی کلی ضعف داره.
البته برای اونموقع این گیم پلی رایج و طبیعی بود ولی خب برای الان مثل باقی ویژگیهای فوق العاده بازی نتونسته خوب عمر کنه.
مبارزات هم که هیچی.

رو این حساب حرفت کاملا درسته.
این ریمیک باید تونسته باشه بخش گیم پلی رو ارتقا داده باشه و حداقل سعی کرده باشه که مدرن ترش کنه.
که اگه نه منم با دوستان تو این یکی دو صفحه آخر موافقم که واقعا توجیحی برای ساختش وجود نداشته.
چون یک موردی که حتما باید ریمیک اون رو ارتقا داده باشه همین گیم پلی بازیه ، باقی ویژگیها که هنوز هم به خوبی کار میکنن.
حتی اگه کاملا اونها رو کپی پیست کرده باشن.
اخه صرفا گیم پلی تنها نیست هرچند که بلاخره بازی باید بیاد ببینیم واقعا چجوری درش اوردن ولی تریلرها رو که میبینم یجوری بازی رو ساختن که هم توی قامت یک بازی امروزی لنگ میزنه و هم حس و حال نسخه ی کلاسیک رو از بین برده. بیشترین حسرتم هم راجع به مخاطب های جدیده که نمیتونن اون حس جادویی سایلنت هیل رو با این ریمیک تجربه کنن.
 
بیشترین حسرتم هم راجع به مخاطب های جدیده که نمیتونن اون حس جادویی سایلنت هیل رو با این ریمیک تجربه کنن.
آخ ادین امواتتون رو بیامرزه، کلا بحث رو تموم کردید رفت.
مخاطبای قدیمیم که قبلا بازی کردن فقط در صورتیکه به قول معروف خودشون رو بزنن به کوچه علی چپ میتونن با این حال کنن چون از همون تیکه مقایسه که گذاشتید و هر مقایسه دیگه میشه فهمید کلا داره جهت اشتباه رو میره. تمام این بازی همین کات سین هاش هستن که این سازنده ریمیک اصلا کارگردانی بلد نیست. ویس اکتورها رو معلوم نیست از کجا پیدا کرده. ویس اکتور انجلا که فکر کنم 130 کیلو باشه! (خودش دچار چاق آسودگی خفیفه، ویس اکتورش فکر کنم دچار نوع شدید) لاقل یه پولیم ندادن تا اکتور/ویس اکتور چند تا شخصیت اصلی بازیگر درجه دو ای چیزی باشن. که این مساله یه بازی سینماتیک رو رسما تبدیل میکنه به پارودی.

بعد من یوتیوب و توییتر اینا یه چرخ زدم فقط نظرات منفی بود درمورد این.
فقط تو توییتر کونامی دیدم عربستانیا و عرب زبان ها درخواست تعریب و زبان عربی دارن (اونا هم مثل ما تو دایورت کردن مسائل استادن و بیخیال مسائل کیفین:D)

یه نکته مهمم چند بار اومدم بگم یادم رفت بگم:
تو بحث ریمیک اگه به جان خودم همین کونامی میومد MG های دو بعدی ریمیک میکرد استقبال میکردم. ولی دست رو بازیهایی گذاشته (این و MGS3) که نسل 6 زمانی که تکنولوژی در حد معقولی پیشرفت کرده بوده (گرافیک که حالت چهره ها مشخص بوده، ویس اکتینگ کامل، افکتهای ضروری موجود بودن و...) که خیلی سخت میشه ریمیک موفق ساخت از یه بازی موفق نسل شش به بالا و کار هر کسی نیست.
ولی از متال گیرهای دو بعدی سی و خرده ای سال پیش ریمیک میساخت درصد موفقیتش هم بالاتر بود، خرابم می کرد هم باز میشد اون دو بازی قدیمی رو تجربه کنیم چون به عمر 90 درصد گیمرهای فعلی که گیم میزنن قد نمیدن.
ولی خب متاسفانه کلا مدیرای این شرکت عقل ندارن. دقت کنید از روز اولم نه از این استقبال شد نه از ریمیک MGS3، جز یه عده کمی که این بازیها رو نمیشناختن. ولی مثلا MG ها رو ریمیک می کرد هم استقبال زیادی میشد هم درصدی امید داشت به اینکه بتونن باز برگردن به کورس بازی ساختن.
 
آخرین ویرایش:
صبح بیدار شدم گیم پلی 13 دقیقه ای رو دیدم و واقعا خوشم اومد و خیالم راحت شد بازی اون زباله چند ماه پیش نیست که نشون دادند.ولی اومدم اینجا دیدم یه سریا در کمال تعجب ناراحتن!

تو مهم ترین معیار های برای یک سایلنت هیل درست حسابی یعنی اتمسفر، صداگذاری و داستان بازی بی نقص عمل کرده و کم کاری توش نمیبینم.

انیمشن و گانینگ بازی در سطح استاندارد های روز دنیا نیست، یادمون نره نسخه اصلی هم همین بود و زمانی که داشت یه گیم پلی کلانکی رو ارائه میداد یه سری بازی مثل MGS2, GOW, RE4, GTA3 و غیره مایل ها جلوتر بودند تو این زمینه رو PS2.

در مجموع بازی تو چیزایی که باید خوب باشه، خوب نشون داده و اگر کل بازی هم به همین صورت باشه ارزش تجزیه کردن رو داره شدیدا.

چقدر اول تریلر فوق العاده ست. اون محیط بی نهایت زیبای بازی هوش از سر از گیمری میبره.
همون شبی که گیمپلی ۱۳ دقیقه ای اومد برای بچه ها گفتم اگر با توقع کپکام و ناتی داگ به بازی نگاه نکنید واقعا بازی خوبی میزنه.
اتمسفر و گرافیک بازی که درجه یکه.
گرافیک SH2 چه در محیطای درونی و بیرونی سطح بالای خودش را حفظ میکنه و نورپردازی و تکسچرها به لطف لومن و ننایت که به درستی استفاده شدند واقعا چشم نوازه و بعد از روبوکاپ میتونه یه انریل ۵ پرفکت دیگه باشه‌ .
مشکل بازی از نظر من حتی ملی اتک ها هم نیست، مشکل اصلی من با زاویه دوربین در هنگام شوتینگ هست که امیدوارم اصلاحش کنن تا زمان ریلیز.
بطور کلی در حد وسع بلوبر میشه گفت که اثرشون شاهکار تاریخشونه.
همه اینها وقتی کارشون با ارزش تر میشه که بدونید بلوبر گفته کونامی بهشون بودجه نداده و اینها با بودجه خودشون اینو ساختند. واقعا مرامی ساختن.
من Layers of fear اینارو هر سه نسخه شو بازی کردم و واقعا تو درآوردن حس ترس استادن.
اکانتهای معروف و خوره های سبک Horror رو تو توییتر این چندوقت بررسی کردم اکثرا واقعا خوششون اومده بود .
دیگه بعد از این همه سال بالاخره یکی پا وسط گذاشته اینو ریمیک کرده پس باید قدر این فرصت رو دونست و اینکه میگن برید نسخه اوریج رو ماد بزنید واقعا حرف خنده داریه اون نسخه سبک گیمپلیش بطور کلی چیز دیگس این بازی رو از یک زاویه جدید و مدرن روز روایت میکنه.
بهرحال نزدیک ۵ ماه دیگه تا ریلیز هست امیدوارم بازم بازیو پالیش کنن.

پازلها که خیلی جالب میزنه

View attachment VID_20240605_010239_677.mp4

دشمن ها میتونن ضربه ها رو بلاک کنن

View attachment VID_20240605_010243_240.mp4


انیمیشن های جالبی هنگام کشف محیط مثل نوشتن در دفترچه و علامت‌گذاری رو نقشه جالبه

View attachment VID_20240605_010247_469.mp4


اینکه برای گشت و گذار در محیط چیزایی برای کشف گذاشتند جالب بود

View attachment VID_20240605_010250_497.mp4
 
Last edited by a moderator:
یکی توی توییتر نقدهای قدیمی سایلنت هیل رو گذاشته که من حقیقتش از خوندنش حسابی تعجب کردم! :D با توجه به این نقدها مثل اینکه اون موقع ها زمان رلیز بازی منتقدها زیاد بازی رو تحویل نگرفتن و در مقایسه نسخه ی اول براشون ناامید کننده بوده. مثلا توی این نقد منتقد از محیط های تاریک و سردرگمی توی بازی ایراد گرفته هرچند نکات مثبت بازی رو هم برشمرده منتها در اخر بازی رو بسیار کسل کننده و خواب اور دونسته
IMG_2699.jpeg
یا این منتقد که بصورت شگفت اوری از داستان بازی ایراد گرفته و میگه بعد از تموم شدن بازی داستان براش گیج کننده و نامفهوم بوده :D و نویسندگی بازی رو به یک رمان خیلی بد تشبیه میکنه! این منتقد باز نکات مثبت بازی رو میشمره ولی درنهایت بازی رو پایین تر از سطح انتظارش میدونه و معتقده انتظاری که sh1 ایجاد کرده باعث شده sh2 نتونه به اون اندازه موفق بشه!
IMG_2700.jpeg
نقد گیم اسپات هم برای سال ٢٠٠٢ که کلا شلنگ رو گرفته رو بازی و حسابی بازی رو کوبیده!:D
IMG_2701.jpeg
اینم جالب بود. مثل اینکه بحث بازی های سینمازده از قدیم الیام رواج داشته و سایلنت هیل ٢ از پیشگامان بوده :D
IMG_2702.jpeg
 
آخرین ویرایش:
یکی توی توییتر نقدهای قدیمی سایلنت هیل رو گذاشته که من حقیقتش از خوندنش حسابی تعجب کردم! :D با توجه به این نقدها مثل اینکه اون موقع ها زمان رلیز بازی منتقدها زیاد بازی رو تحویل نگرفتن و در مقایسه نسخه ی اول براشون ناامید کننده بوده. مثلا توی این نقد منتقد از محیط های تاریک و سردرگمی توی بازی ایراد گرفته هرچند نکات مثبت بازی رو هم برشمرده منتها در اخر بازی رو بسیار کسل کننده و خواب اور دونسته
View attachment 339853
یا این منتقد که بصورت شگفت اوری از داستان بازی ایراد گرفته و میگه بعد از تموم شدن بازی داستان براش گیج کننده و نامفهوم بوده :D و نویسندگی بازی رو به یک رمان خیلی بد تشبیه میکنه! این منتقد باز نکات مثبت بازی رو میشمره ولی درنهایت بازی رو پایین تر از سطح انتظارش میدونه و معتقده انتظاری که sh1 ایجاد کرده باعث شده sh2 نتونه به اون اندازه موفق بشه!
View attachment 339852
نقد گیم اسپات هم برای سال ٢٠٠٢ که کلا شلنگ رو گرفته رو بازی و حسابی بازی رو کوبیده!:D
View attachment 339851
اینم جالب بود. مثل اینکه بحث بازی های سینمازده از قدیم الیام رواج داشته و سایلنت هیل ٢ از پیشگامان بوده :D
View attachment 339854
همین نشون میده در دنیای مدرن نقدایی که میاد پشیزی ارزش نداره. تازه این شانس آورده بعد اینکه پلیرا بازی رو خریدند، فهمیدند با چه شاهکاری طرف هستند. وگرنه بازی امروز عرضه میشد از این نقدای آبکی زیاد داشت.

تو تاریخ بشریت رو نگاه کنی، خیلی کتاب ها بوده که در مقاطع مختلف عرضه شدن و بازخورد عمومی خوبی نداشتند، صد سال بعد مخاطب های جدید وقتی با یک خوانش متفاوت اون اثار رو مطالعه میکردند، تازه متوجه میشدند چه جواهری جلوی دستشون قرار داره.

بنظرم مدیوم گیمینگ چون از کتاب، فیلم و سریال وقت بیشتری برای بررسی عمیق نیاز داره، خیلی از بازی ها شانس دوباره برای عرض اندام ندارند و در زمان فراموش میشند.

برای مثال همین Nier اگر کالت دورش وجود نداشت، ما هیچوقت دنباله اون اثر رو نداشتیم.
همین الان کلی بازی نیش روی PS3 قل و زنجیر شدند که اصلا شانسی برقراری ارتباط با مخاطب ها ندارند.
 
آخرین ویرایش:
خب این بازی همون موقعش هم در برابر عناوین دیگه خیلی پر طرفدار و بفروش نبود.
از بچه های قدیمی بپرسین چند درصدشون این رو بازی کردن و چند درصدشون مثلا رزیدنت ایولها رو جویدن؟

بعضی از منتقدهای همون موقع هم خیلیهاشون با این نوع بازیهای دپرس کننده با تم خیلی جدی، دارک و کمتر فان خیلی ارتباط نمیگرفتن.
همیشه منتقد دوزاری وجود داشته، کاریش نمیشه کرد.
البته بخشی از همینها سالهای بعد دوباره بازی رو کشف کردن و خودشون به اشتبهاشون اذعان داشتن.

اصلا ادامه همین روند بود که کونامی به آب و آتیش میزد که در رقابت با کپکام فرمول بازی رو مدرن تر و در دسترس تر کنه و شاید همینها باعث بسته شدن تیم سایلنت فقید شد.

وجود این نقدها هم طبیعیه.
 
والا من مجلات قدیمی هم دارم تو پرویو یادم نیست PC Gamer بود کدوم مجله تو بازیهای مهم بود یا مجلات دیگه
میانگین نمراتش هم ۸۹ شد که خیلیم عالی بود
فقط هم گیم اسپات نمره ۷ و خرده ای داد از بین منتقدای مهم. اگه اون نمره ۹ میداد یا ۱۰ فکر کنم ۹۰ میشد

بعد من نمیدونم دوستان انقدر از گرافیک این به اصطلاح ریمیک صحبت میکنن چرا متوجه لزوم استفاده از بازیگرای درست و حسابی جای شخصیت های اصلی نیستن واقعا؟ مه و نورپردازی تو این بازی تو درجه سه اهمیت داره چون داستانیه و مدام سکانسه
اول و دوم کاراکترها و حالات چهره شونن که تو این نسل فعلی تو همچین بازی ای اگه ناموسا کونامی غیرت و همیتشو داشت بازی حسابی بده یه بازیگر درجه یک هالیوودی باید بازی میکرد جای جیمز بقیه هم بازیگرای درجه دو کاربلد

خدایی همون مقایسه سکانس مواجه جیمز و انجلا که دوستمون گذاشت رو ببینید
تو ریمیک عین آثار استاد ایرج ملکیه!!!
از خود بنده جای نقش جیمز استفاده میکردن به مراتب بازی بهتری تحویلشون میدادم:D
در کل اون ترس با این وضع اکتینگ/ویس اکتینگ یک شاهی هم نمیارزه، اصولا از این بازیا نیست که چند تا غول بیابونی با ساطور دنبال شخصیت اصلی باشن بدون داستان و شخصیت پردازی...
ترس اصلا رکن دومه تو این بازی اول داستانش مطرحه.

بعد مرامی ساختن چنین بازی ای هم طنز تلخیه که آدم میمونه چی بگه No comment !!!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Arima Kishou
اصلا ادامه همین روند بود که کونامی به آب و آتیش میزد که در رقابت با کپکام فرمول بازی رو مدرن تر و در دسترس تر کنه و شاید همینها باعث بسته شدن تیم سایلنت فقید شد.
نه برادر اینا از همون اواسط دهه ۲۰۰۰ کاسه گدایی دست گرفتن چون هم خدا رو میخواستن هم خرما
هم گیم هم قمار
دقت کنی MGS4 هم سر همین انحصاری شد چون پول نداشتن به کوجیما بدن
سر 5 هم که زدن بازی رو نصفه تحویل دادن
اصولا باز سونی نبود MGS PW هم نمیدیدیم این وسط
دلیل بسته شدن KCET و از هم پاشیدن تیم سایلنت هم دقیقا همینیه که عرض کردم
 
یکی توی توییتر نقدهای قدیمی سایلنت هیل رو گذاشته که من حقیقتش از خوندنش حسابی تعجب کردم! :D با توجه به این نقدها مثل اینکه اون موقع ها زمان رلیز بازی منتقدها زیاد بازی رو تحویل نگرفتن و در مقایسه نسخه ی اول براشون ناامید کننده بوده. مثلا توی این نقد منتقد از محیط های تاریک و سردرگمی توی بازی ایراد گرفته هرچند نکات مثبت بازی رو هم برشمرده منتها در اخر بازی رو بسیار کسل کننده و خواب اور دونسته
View attachment 339853
یا این منتقد که بصورت شگفت اوری از داستان بازی ایراد گرفته و میگه بعد از تموم شدن بازی داستان براش گیج کننده و نامفهوم بوده :D و نویسندگی بازی رو به یک رمان خیلی بد تشبیه میکنه! این منتقد باز نکات مثبت بازی رو میشمره ولی درنهایت بازی رو پایین تر از سطح انتظارش میدونه و معتقده انتظاری که sh1 ایجاد کرده باعث شده sh2 نتونه به اون اندازه موفق بشه!
View attachment 339852
نقد گیم اسپات هم برای سال ٢٠٠٢ که کلا شلنگ رو گرفته رو بازی و حسابی بازی رو کوبیده!:D
View attachment 339851
اینم جالب بود. مثل اینکه بحث بازی های سینمازده از قدیم الیام رواج داشته و سایلنت هیل ٢ از پیشگامان بوده :D
View attachment 339854
منتقد ها بازی رو تحویل نگرفتن ؟ بازی متاش 89 هست فقط 3 تا نقد mixed داره. همین گیم اسپاتی که میگی شیلنگ گرفته 7.7 داده :D چند تا سایت رو جمع نمیبندن وقتی بازی متاش 89 هست.خیلی از بازی های متا 90 به بالا هم چند تا امتیاز پایین شاید داشته باشن ولی چیزی از ارزش بازی کم نمیکنه

Untitled.jpg
 
آخرین ویرایش:
منتقد ها بازی رو تحویل نگرفتن ؟ بازی متاش 89 هست فقط 3 تا نقد mixed داره. همین گیم اسپاتی که میگی شیلنگ گرفته 7.7 داده :D چند تا سایت رو جمع نمیبندن وقتی بازی متاش 89 هست.خیلی از بازی های متا 90 به بالا هم چند تا امتیاز پایین شاید داشته باشن ولی چیزی از ارزش بازی کم نمیکنه

View attachment 339875
من بر اساس اون توییت و این نقدها بود که این صحبت رو کردم که سایت های معتبری هم هستن. حالا جالبیش اینه گیم اسپات با اون نقد نمره ی بالایی داده. کلا اون زمان انگار خیلی نظرها نسبت به بازی متفاوت بوده و مثل الان نبوده که همه تمجید میکنن از بازی. خیلی ها از دنباله ی بازی راضی نبودن. کلا این نقدها برام عجیب بود و نشون میده سایلنت هیل ٢ بازی ای بوده که در طول زمان بیشتر خودش رو نشون داده تا زمان عرضه ی بازی.
 
یکی توی توییتر نقدهای قدیمی سایلنت هیل رو گذاشته که من حقیقتش از خوندنش حسابی تعجب کردم! :D با توجه به این نقدها مثل اینکه اون موقع ها زمان رلیز بازی منتقدها زیاد بازی رو تحویل نگرفتن و در مقایسه نسخه ی اول براشون ناامید کننده بوده. مثلا توی این نقد منتقد از محیط های تاریک و سردرگمی توی بازی ایراد گرفته هرچند نکات مثبت بازی رو هم برشمرده منتها در اخر بازی رو بسیار کسل کننده و خواب اور دونسته
View attachment 339853
یا این منتقد که بصورت شگفت اوری از داستان بازی ایراد گرفته و میگه بعد از تموم شدن بازی داستان براش گیج کننده و نامفهوم بوده :D و نویسندگی بازی رو به یک رمان خیلی بد تشبیه میکنه! این منتقد باز نکات مثبت بازی رو میشمره ولی درنهایت بازی رو پایین تر از سطح انتظارش میدونه و معتقده انتظاری که sh1 ایجاد کرده باعث شده sh2 نتونه به اون اندازه موفق بشه!
View attachment 339852
نقد گیم اسپات هم برای سال ٢٠٠٢ که کلا شلنگ رو گرفته رو بازی و حسابی بازی رو کوبیده!:D
View attachment 339851
اینم جالب بود. مثل اینکه بحث بازی های سینمازده از قدیم الیام رواج داشته و سایلنت هیل ٢ از پیشگامان بوده :D
View attachment 339854
یه سری از نقدهای قدیمی هستن که الآن وقتی بهشون نگاه می‌کنی، می‌بینی طرف هیچ درکی از ماجرا نداشته! :D
مثلاً این نقد برای Doom هست، از Edge:

06a205_24xc3.jpg


این بازی در زمان عرضه رسماً طوفان به پا کرد! از نظر گرافیکی که اصلاً بحثی نیست، ولی از نظر گیم‌پلی هم یه اثر انقلابی بود. اولین FPS نبود و قبلش چیزهای مختلفی اومده بودن (مثل Wolfenstein از خود id Software)، ولی تحولی که Doom توی این سبک ایجاد کرد رو اصلاً نمی‌شه دست کم گرفت.
ولی استاد نوشته بودن که وقتی تأثیر گرافیک بازی روی مخاطب از بین بره، دیگه چیز خیلی خاص و جدیدی نداره! :| بعد هم فرمودن که کاش حداقل می‌شد با دشمن‌ها هم‌کلام بشیم و رفاقت ترتیب بدیم و... :D البته شوخی کرده ولی همین که این بحث مسخره رو در مورد یه بازی محشر مثل Doom راه انداخته، نشون‌دهنده اینه که درکی از تأثیر بازی روی شوترهای بعدی نداشته. :D
ولی از اون جالب‌تر، نقد بازی Alien Resurrection روی PS1 از طرف نویسنده گیم‌اسپات هست. این بازی چیز خیلی جالبی نبوده و اکثراً امتیازهای متوسط یا پایینی بهش دادن، ولی این تیکه از نقد گیم‌اسپات واقعاً تاریخیه:

733a05_24xzcad.jpg


طرف شاکی بوده که چرا سازنده‌های بازی از آنالوگ چپ برای حرکت دادن کاراکتر و از آنالوگ راست برای هدف‌گیری استفاده کردن! :D البته کیفیت پایین بازی هم توی خشم ایشون بی‌تأثیر نبوده ولی همین که از این مدل کنترل حیرت کرده، نشون می‌ده که اون زمان استفاده از کنترلر دو آنالوگه توی بازی‌های اول شخص چقدر عجیب بوده و بعضی‌ها نمی‌دونستن که بعدها تبدیل به استاندارد شوترهای کنسولی می‌شه.
شرمنده بابت آف تاپیک! :D
 
اینم جالب بود. مثل اینکه بحث بازی های سینمازده از قدیم الیام رواج داشته و سایلنت هیل ٢ از پیشگامان بوده :D
این اتفاقا اصل بازیو درست درک کرده و فهمیده سینماتیک هست
(برخلاف اشتباهی که اینجا هم اکثر دوستان میکنن و تو این اثر داستانی خارق العاده دنبال گیم پلی رزیدنت اویل و اوتلست و افکت مه و باد و نور و این چیزان و حرکت دوربین و اکتینگ و امثالهم در حد آثار استاد ملکی رو کار ندارن)
ولی مثل همینایی که با آثار گرافیک ادونچر یا دث استرندینگ مشکل دارن جوگیر شده...
همون بهتر که ترکید (الکترونیک گیمینگ مانثلی یا EGM)
پ.ن: انصافا چه کات سینهای پری رندر شاهکاری ببین همین داره امروز با این پیشرفت تکنولوژی و موشن کپچر ریمیکه جلوش کم اورده...
 
  • Like
Reactions: dark souls
طرف شاکی بوده که چرا سازنده‌های بازی از آنالوگ چپ برای حرکت دادن کاراکتر و از آنالوگ راست برای هدف‌گیری استفاده کردن! :D البته کیفیت پایین بازی هم توی خشم ایشون بی‌تأثیر نبوده ولی همین که از این مدل کنترل حیرت کرده، نشون می‌ده که اون زمان استفاده از کنترلر دو آنالوگه توی بازی‌های اول شخص چقدر عجیب بوده و بعضی‌ها نمی‌دونستن که بعدها تبدیل به استاندارد شوترهای کنسولی می‌شه.
شرمنده بابت آف تاپیک! :D
این نقد Gamespot واقعا تاریخیه! (فکر کنم یکی از عکس های مشهور صنعت بازی باشه)
قسمت طنز ماجرا اینجاست ایرادی که این منتقد اون زمان از کنترل بازی گرفته دقیقا بعد 2 سال تبدیل به استاندارد برای اکثر بازیها شده! این نشون میده زیاد نباید امتیازات رو ملاک دونست. چیزیکه من شخصا توی این چندین سال به نتیجه رسیدم اینکه، امتیازات منتقد ها یا متا رو باید نسبت به "اقتضای زمان" ارزش گذاری کرد. بازیهایی مثل POP: Warrior Within یا Silent Hill 2 زمان عرضه اونطور که باید ازشون استقبال نشد ولی بعدها بین گیمرها در حد بازیهای +94 ارزش گذاری شد.

دقیقا برعکس هم بنظرم یه زمانی یه سری بازی بخاطر پایین بودن سطح انتظارات از ویدیو گیم الکی نمره بالا دادن بهشون اون زمان :D
 
محض رضای خدا انقدر انقدر حرف گرافیک و نکات فنی رو نگید که با استناد به اینا این بازی خوبیه. اینا مهم هستند و من هم انتظار نداشتم با استاندارد سال 2001 بازی بیرون بیاد. دقیقا مثل اویل ۲ که گیم پلی تغییر کرد، مراحل تغییر کرد، قیافه کلیر تغییر کرد. ولی روح اویل توی بازی بود. این سایلنت هیل هیچ اثری از سایلنت هیل کا میشناسم نداره. اصلا فضای مه آلود بازی کجاست. شخصیت ها بی روح. بازی هایی که اصلا حسی به آدم نمیده. همین آنجلا دلیل میشه کلا سراغ بازی نرم

g7m5cgvlmn3d1.jpeg

در مورد متای نسخه قبلی اصلا برای من فاقد اهمیت هست. شماره قبلی جواب خودش رو پس داده. همین الان خیلی ها این شماره دو بهترین بازی سری میدونن. هنوز کاسپلی شخصیت های بازی رو توی مراسم ها میبینیم. حالا یه اوسگول تو گیم اسپات چی گفته چه اهمیتی داره؟!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or