PlayStation Silent Hill 2 Remake

1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
آخرین ویرایش:
نمی دونم واقعا میشه کسی طرفدار دو آتشه بازی باشه از این اشغال خوشش بیاد!؟ من تمام نسخه های اصلی و فرعی این سری رو رفتم (غیر دو نسخه معلوم الحال) ولی خدایی این چی بود !!! رسما ری#دن به چهره جیمز، ماریا و آنجلا !!! انیمیشن افتضاح که نمیشه به سبک بازی ربطش داد ! دوستانی که حال کردن البته خوره های سایلنت هیل رو میگم واقعا چجوری آخه!!؟
 
نمی دونم واقعا میشه کسی طرفدار دو آتشه بازی باشه از این اشغال خوشش بیاد!؟ من تمام نسخه های اصلی و فرعی این سری رو رفتم (غیر دو نسخه معلوم الحال) ولی خدایی این چی بود !!! رسما ری#دن به چهره جیمز، ماریا و آنجلا !!! انیمیشن افتضاح که نمیشه به سبک بازی ربطش داد ! دوستانی که حال کردن البته خوره های سایلنت هیل رو میگم واقعا چجوری آخه!!؟

نمی دونم واقعا میشه کسی طرفدار دو آتشه بازی باشه از این اشغال خوشش بیاد!؟ من تمام نسخه های اصلی و فرعی این سری رو رفتم (غیر دو نسخه معلوم الحال) ولی خدایی این چی بود !!! رسما ری#دن به چهره جیمز، ماریا و آنجلا !!! انیمیشن افتضاح که نمیشه به سبک بازی ربطش داد ! دوستانی که حال کردن البته خوره های سایلنت هیل رو میگم واقعا چجوری آخه!!؟
خیلی ساده، فرض کن یه آدمی که حدود چهل سالشه، و هنوز توی این سن‌و سال به بازی علاقه داره، از بازی های آنلاین و ... بازی های این دوره و زمونه هم اکثرا حالش به هم میخوره، اومدن خبر ریمیک سایلنت هیل دو که یکی از بهترین بازی های عمرش هست و بهترین لحظات رو توی اون بازی داشته، خودش به تنهایی یه دنیا شوق و لذت میاره، چه برسه به تجربه اون و قدم زدن تو مه و حال و هوای اون شهر و ...
درسته که سازندش این کاره نیست، درسته که انیمیشن ها دست کم دو نسل عقب هستن و ...
اما مگه چند تا بازی هست که ما پیرمردا بتونیم با ذوق بریم سمتش؟ ماهایی که با این سبک بزرگ شدیم و بخش اعظمی از گیم برای ما با این سبک معنا پیدا کرده... از لحظه معرفیش فقط گفتم خدا کنه متاش زیر ۶۰ نشه که بتونم صد در صد بازیش کنم. فقط کافیه قابل. بازی باشه برای ما... همین بسه، دوست من ۴۲ سالشه، وقتی منو میبینه میکه من فقط منتظر این ریمیک هستم... خدا کنه فقط قابل بازی باشه!!!!
 
خیلی ساده، فرض کن یه آدمی که حدود چهل سالشه، و هنوز توی این سن‌و سال به بازی علاقه داره، از بازی های آنلاین و ... بازی های این دوره و زمونه هم اکثرا حالش به هم میخوره، اومدن خبر ریمیک سایلنت هیل دو که یکی از بهترین بازی های عمرش هست و بهترین لحظات رو توی اون بازی داشته، خودش به تنهایی یه دنیا شوق و لذت میاره، چه برسه به تجربه اون و قدم زدن تو مه و حال و هوای اون شهر و ...
درسته که سازندش این کاره نیست، درسته که انیمیشن ها دست کم دو نسل عقب هستن و ...
اما مگه چند تا بازی هست که ما پیرمردا بتونیم با ذوق بریم سمتش؟ ماهایی که با این سبک بزرگ شدیم و بخش اعظمی از گیم برای ما با این سبک معنا پیدا کرده... از لحظه معرفیش فقط گفتم خدا کنه متاش زیر ۶۰ نشه که بتونم صد در صد بازیش کنم. فقط کافیه قابل. بازی باشه برای ما... همین بسه، دوست من ۴۲ سالشه، وقتی منو میبینه میکه من فقط منتظر این ریمیک هستم... خدا کنه فقط قابل بازی باشه!
منی که با نسخه اصلی این بازی زندگی کردم خیلی دوست داشتم با یه ریمیک در حد رزیدنت های کپکام مواجه بشم ولی خوب حقیقتا بازی تو انیمیشن ها و گانپلی مشکل داره . این تریلر 13 دقیقه ای باز یکم اوضاع رو بهتر کرد و بحرحال من میدونم حتما بازیش میکنم چون اگر بتونه جو و اتمسفر نسخه اریجینال رو داشته باشه برای من قانع کننده هستش . شایدم تقصیر خودمون بود که انتظاراتمون از بلوبر و کونامی رو تو سطح بالا نگه داشتیم .
 
به هر دلیلی با ریمیک حال می کنید هیچ موردی نداره و انقدر نیاز نیست دلیل بیارید که چرا می خواید بازی رو انجام بدید، به هیچکسی جز خودتون این مسئله مربوط نیست و همینکه رضایتتون رو تا حدودی جلب کرده خیلی هم خوبه، نمی دونم چرا مثل موذب ها کامنت میدید! فقط لطفا، خواهشا نگید نباید توقع بیشتر از این داشت، انگار نه انگار داریم در مورد سایلنت هیل 2 صحبت می کنیم، این عنوان نقطه عطف و اوج ژانر Survival horror بود،بازی ای که به لحاظ بُعد روانشناسی/شناختی تفسیرها و مقالات زیادی براش نوشته شده ولی با این حال گردآورنده در پایان میگه نمیشه با متن برخی موارد رو شرح واقعه داد و در بطن بازی قابل لمسه. واقعا توقعاتتون نسبت به یکی از برترین عناوین تمام دوران در این حده که بگید انتظاری نباید داشت؟! این حرف رو می شه در مورد ip دیگه ای زد.. سایلنت هیل 2 ارزشش در حد این تریلرهاست؟ فقط تعجبه برام که انقدر راحت بیخیال IP به این مهمی می شید و صرفا ریمیک شدنش به هر شکلوشمایلی تفاوت زیادی براتون نداره!
View attachment 88.mp4
 
آخرین ویرایش:
خیلی ساده، فرض کن یه آدمی که حدود چهل سالشه، و هنوز توی این سن‌و سال به بازی علاقه داره، از بازی های آنلاین و ... بازی های این دوره و زمونه هم اکثرا حالش به هم میخوره، اومدن خبر ریمیک سایلنت هیل دو که یکی از بهترین بازی های عمرش هست و بهترین لحظات رو توی اون بازی داشته، خودش به تنهایی یه دنیا شوق و لذت میاره، چه برسه به تجربه اون و قدم زدن تو مه و حال و هوای اون شهر و ...
درسته که سازندش این کاره نیست، درسته که انیمیشن ها دست کم دو نسل عقب هستن و ...
اما مگه چند تا بازی هست که ما پیرمردا بتونیم با ذوق بریم سمتش؟ ماهایی که با این سبک بزرگ شدیم و بخش اعظمی از گیم برای ما با این سبک معنا پیدا کرده... از لحظه معرفیش فقط گفتم خدا کنه متاش زیر ۶۰ نشه که بتونم صد در صد بازیش کنم. فقط کافیه قابل. بازی باشه برای ما... همین بسه، دوست من ۴۲ سالشه، وقتی منو میبینه میکه من فقط منتظر این ریمیک هستم... خدا کنه فقط قابل بازی باشه!!!!
عزیزم منم نزدیک ۳۵ هستم 😁 سر یک سری بازی مخصوصا سایلنت هیل حساسیتم بیشتر هست ... تنها در تاریکی که فاتحه خوند اینم دقیق همین کار رو خواهد کرد ! بگردم متال گیر رو که می‌دونم لعنت الله علیه کونامی گند می زنه! این بازی ها مقدس هستند انصافا شوخی بردار نیست !

انصافا چهره آنجلا کجا اینجا کجا !!! هم فقط همون آنجلا ! ماریا و جیمز رو که فقط بابت طراحی باید به مقر کونامی حمله کرد!!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mostafaamiri
اقا بازی ظاهراً برای فن ها و طرفداران قدیمی خیلی جذاب نبوده اما برای منی که اصلا این سری رو بازی نکردم (چون قدیمی خیلی ترسو بودم:D ) هم این گیم پلی ۱۳ دقیقه ای اصلا نتونست جذبم کنه انیمیشن ها واقعا داغونه و اصلا مانع غرق شدن تو جو بازیه. گرافیکی هم خیلی چیز چشمگیری نیست واقعا. گیم پلی مبارزات چه سلاح سرد چه سلاح گرم واقعاً خیلی سرد و نچسب بود این چیزی که من دیدم. فکر میکنم تنها نکته ای که هنوز نریدن توش همون فضاسازی هست که بنظر چیز خوبی میاد حالا فضاسازی خیلی تو ۱۰-۲۰ دقیقه نمیشه تشخیص داد. بنظرم بهترین اثر بلوبر خواهد شد ولی ظاهراً بعنوان یه سایلنت هیل خیلی چیز خاصی نیست.
 
کمتر بازی و کلا فیلم و... هست یه شخصیت فرعی ولی تاثیرگذار رو بذاره روی باکس آرت یا پوستر بازی.
اضافه کنم:
اصلا تو بین تمام بازیها و فیلمهایی که دیدم بی نظیر بوده چنین چیزی. یه شخصیت فرعی که مثلا چند تا سکانس محدود میاد انقدر قوی باشه
اسپویل وارنینگ:
اگه یادتون باشه چک کردن چاقوی انجلا باعث تغییر اندینگ میشد، چون جیمز مدام با خودش مقایسه میکرد قضیه اونو
دیالوگ آنچنانی هم نداشت به سان یه بازیگر که صرفا داره با ظاهر و اون شرایط روحیش حالشو توصیف میکنه به جیمز القا میکرد که گناهکار بوده
حالا چنین شخصیتی که انقدر ظاهرش تو داستان تاثیر داره بیای اینجوری کنی واقعا نشان از آی کیو سازنده ها داره
من نمیدونم چون از این تیم بلوبر کلا بدم میاد و کلا یکی از بی استعداد ترین استدیو ها میدونم اینجوریم(معتقدم این تیم یه بازی درست و حسابی نمیتونه بسازه) یا واقعا بد بود، همون اول موقع پارو زدن به انیمیشن دست و ارنج James نگاه کنید تا حالت تهوع بگیرید من یادم نمیاد اخرین بار تو چه نسلی این افتضاح انیمیشن دیده باشم، قلبا امیدوارم در موردشون اشتباه کنم ولی تو بهترین حالت یه بازی با متا زرد میشه به نظرم و برای طرفدارای قدیمی یه فاجعه خواهد بود.
تیمی که تو کارنامه شون یکی از بدترین بازیهای تاریخ رو دارن و یه سری بازیساز آماتور هستن فی الواقع، ازشون چه انتظاری دارید؟
خیلی ساده، فرض کن یه آدمی که حدود چهل سالشه، و هنوز توی این سن‌و سال به بازی علاقه داره، از بازی های آنلاین و ... بازی های این دوره و زمونه هم اکثرا حالش به هم میخوره، اومدن خبر ریمیک سایلنت هیل دو که یکی از بهترین بازی های عمرش هست و بهترین لحظات رو توی اون بازی داشته، خودش به تنهایی یه دنیا شوق و لذت میاره، چه برسه به تجربه اون و قدم زدن تو مه و حال و هوای اون شهر و ...
درسته که سازندش این کاره نیست، درسته که انیمیشن ها دست کم دو نسل عقب هستن و ...
اما مگه چند تا بازی هست که ما پیرمردا بتونیم با ذوق بریم سمتش؟ ماهایی که با این سبک بزرگ شدیم و بخش اعظمی از گیم برای ما با این سبک معنا پیدا کرده... از لحظه معرفیش فقط گفتم خدا کنه متاش زیر ۶۰ نشه که بتونم صد در صد بازیش کنم. فقط کافیه قابل. بازی باشه برای ما... همین بسه، دوست من ۴۲ سالشه، وقتی منو میبینه میکه من فقط منتظر این ریمیک هستم... خدا کنه فقط قابل بازی باشه!!!!
یعنی هر چیزی به اسم نوستالوژی بخوان به شما بفروشن و رسما کلاهبرداری و جیب بری باشه میخرید؟!
ضمن اینکه این بازی ریمیکه نه ریمستر
از بیش از ۲۰ سال پیش تا الان زمان زیادی گذشته. یه بچه که زمان لانچ بازی اصلی متولد شده میتونه الان ازدواج کرده باشه بچه هم داشته باشه. رشد ویدیو گیم و تکنولوژی مربوطه بماند.
ایضا وقتی بعد اینهمه مدت قراره بازسازی شه کار ساده ای نیست بدن دست هر کی از راه رسید مثل بلوبر که اصلا سابقه ریمیک نداره. بعد اگه قرار باشه متای ۶۰ و حتی ۷۰ بگیره چه کار بیهوده ای هست اصلا اینو تجربه کردن؟ مگه نسخه اصلی متای ۶۰ ۷۰ گرفته و ما میخوایم خاطرات خوشمونو خط خطی کنیم؟ چرا باید انتظاراتمون رو از ریمیکی که حتی تیمهای درجه دو سونی هم ده برابر بهترشو تحویل میدادن اینهمه پایین بیاریم؟
من خودم بشخصه بیشترین بازی که منتظرشم ریمیک شه FF VIII هست اما اگه بیاد و متای ۶۰ ۷۰ بخواد بگیره نگاهشم نمیکنم، چون نه وقتمو از سر راه اوردم بذارم پای یه بازی ضعیف (چون اثر اصلی خیلی سرتر بوده اینجا نمره ۶ ۷ دیگه متوسط نیست پایینه) اصولا و نه مهمتر میخوام تجربه عالی ای که داشتم و تصور مثبتم مخدوش نشه.
عزیزم منم نزدیک ۳۵ هستم 😁 سر یک سری بازی مخصوصا سایلنت هیل حساسیتم بیشتر هست ... تنها در تاریکی که فاتحه خوند اینم دقیق همین کار رو خواهد کرد ! بگردم متال گیر رو که می‌دونم لعنت الله علیه کونامی گند می زنه! این بازی ها مقدس هستند انصافا شوخی بردار نیست !

انصافا چهره آنجلا کجا اینجا کجا !!! هم فقط همون آنجلا ! ماریا و جیمز رو که فقط بابت طراحی باید به مقر کونامی حمله کرد!!
نمیدونم والا ربط Alone in the Dark به سایلنت هیل چیه!!! اون یه بازی کالته که اصلا سبکش فرق میکنه (سایلنت هیل ترسناک روانشناسانه س برخلاف اون) و از لحاظ کیفیم همیشه متوسط بوده!
سایلنت هیل از اول با رزیدنت اویل مقایسه میشد!! چون کیفیتاشون شبیه هم بود و شونه به شونه هم از نسل پنج اومدن جلو تا آخر نسل ۶!!
 
آخرین ویرایش:
یا من تاپیک اشتباهی رو میخونم یا دوستان جای دیگه پست میخونن میان اینجا نظر مینویسن!
الان کسی اینجا گفت این بهترین نسخه سایلنت هیله؟
یا بهترین ریمیک ساخته شده؟

خب همه که داریم از مشکلات میگیم که انیمیشن ، مدلها ، مبارزات و...
ولی بحث اینه که مگه ما چندتا بازی تو سال تو این سبک داریم و از بین اونها چندتاش سایلنت هیله؟

این مجموعه بعد سالها برگشته اونهم پروژه مدرنسازی بهترین نسخه سری.
خب چرا نباید براش هیجان داشت و در موردش تو تاپیک صحبت کرد؟
میخواید کامنت ندیم؟

هممون یه گیم پلی دیدیم ، قطعا ضعف و قدرت بازی برای همه مشخصه.

فقط باید واقع بین بود که کونامی بودجه ای که برای این پروژه گذاشته کنار مشخصه که کم بوده.
این از تیمی که انتخاب کرده که جزو اقتصادی ترین و به صرفه ترین تیمهای سازنده این سبک بوده مشهوده و کیفیت خروجی بلوبر هم که تو بازیهای قبلیشون مشخصه.
کسی از اینها انتظار معجزه نداشت و نداره که یکباره بتونن بهترین ریمیک موجود از یه بازی تو سبک وجشت بقا رو بسازه ، چیزی در حد RE4 ریمیک یا حتی بهتر!؟

باید منطقی فکر کرد و تو این شکل بازیها که بودجه پایینتری دارن و استودیو نفرات کمتری داره و... بیشتر به دنبال نقاط قوت گشت تا ضعف.
خب معلومه که با این پول و نفرات کمتر سازنده ها کلی جاها استانداردهای پایینتری میبینیم ، اینکه چیز عجیبی نیست.

خلاصه که من خودم به شخصه خیلی دوست دارم تجربش کنم.
نه اینکه ببینم میتونه پوز نسخه اصلی و تیم سایلنت رو بکوبه به زمین نه.
بلکه واقعا دلم برای یه نسخه از سایلنت هیل و برگشت به دنیاش تنگ شده.

مهمترین ویژگی تو این نسخه که واقعا برام مهمه اول اتمسفر و بعد روند روایت بازیه که بتونه دوباره غرقم کنه تو دنیاش.
ویژگیهایی مثل صداگذاری ، پازلها و...

انیمیشن ، مدلها ، گرافیک و... واقعا مهم هستن تو بازیها ولی اصلا تو این سبک بازی تو الویت قرار ندارن و تعیین کننده نیستن.
 
ولی بحث اینه که مگه ما چندتا بازی تو سال تو این سبک داریم و از بین اونها چندتاش سایلنت هیله؟

این مجموعه بعد سالها برگشته اونهم پروژه مدرنسازی بهترین نسخه سری.
ماکان جان قضیه اینه هیچ گربه ای محض رضای خدا ماهی نمیگیره
کونامی که میگفت ما همون بازی موبایل میسازیم و به پاچینکوبازیمون میرسیم یهو محض رضای خدا و خدمت خالصانه به گیمرها! میاد به نظرت نوسازی کنه متال گیر و سایلنت هیل رو؟ اونم زیر سایه اسم سونی؟؟ سر MGS V چرا نرفتم کمک بگیرن؟
اینا فقط دنبال تیغ زدن گیمرهان چون اصولا حروم خور (:D) هم تشریف دارن یه جورایی:D
وقتیم کسی دنبال دزدی باشه کلاه بنده یکی به شدت تو کلاهش میره هیچ، یه کله محکمم بهش میزنم:D
شما خودت میگی دادن به استدیویی که اصلا در حد ساختش نیست
خب ریمیک متال گیر هم دادن
تا الانم که نمایشاشون چرت و پرت بوده
شما برو از یه بچه دهه هشتادی بپرس نظرش درمورد نمایش این دو تا ریمیک چی بوده
با هایپی که خودمون قدیم سر آنونس و انتظار برای ریلیز اینا و تریلراشون داشتیم مقایسه کن بعد

چرا یه اثر موندگار و عالی اصولا بایستی به هر قیمتی با این کیفیتهای نازل ادامه پیدا کنه؟
والله که این ادامه پیدا کردنا درست مثل اینه که ادامه بریکینگ بد و گیم اف ترونز رو بدن مسعود ده نمکی و مهران رجبی بسازن.

دوم فرمودید در سبک فلان
خب تو سبکهای دیگه هم همینه داداش
اسکوئر چند تا بازی ناب JRPG داره؟ فاینال های قدیمی، سری کرونو، پارازیت ایو و...
که اصلا به ارجحیت ریمیک باشه ریمیک مثلا یه فاینال دو بعدی ده برابر این واقعا واجب تر یا کرونو تریگر
چون هم اون زمان سخت افزار خیلی محدود بوده
هم صاحب اون آی پیها نمیدن هر کی از سر راه رسید بازیشونو ریمیک کنه
 
فیزیک بازی و انیمیشن ها خوب نبود اصلا ولی گرافیک و جو محیط خیلی خوب بود.
گیم پلی خیلی رو کمبود مهمات و مبارزه نزدیک تاکید داشت در حالی که همین بنظرم میشه بلای جونش! مهمات کمه؟ ایراد نداره ولی جایگزینش چیه؟ یه انیمیشن ضربه زدن افتضاح و تکراری؟ بدون هیچ مکانیزم دفاعی، حمله، تمام کننده و و و؟ این ایراد بزرگیه، وقتی رو مبارزه نزدیک تاکید داری، باید چیزی تو این ضمینه برای عرضه داشته باشی نه اینکه پلیر رو بارها و بارها وادار به انجام یه حرکت با یه انیمیشن تکراری کنی...
یا اصلا راه جایگزین بزار، پلیر رو درگیر مبارزه اجباری نکن، یه آپشن بزار برای مخفی کاری، پنهان موندن، سرگردون کردن دشمن و ... وقتی بازیکن رو درگیر مبارزه کردی، باید رو سیستم مبارزه کار کنی حالا چه با سلاح چه بدون سلاح.
 
  • Like
Reactions: Mohsen GT
فیزیک بازی و انیمیشن ها خوب نبود اصلا ولی گرافیک و جو محیط خیلی خوب بود.
گیم پلی خیلی رو کمبود مهمات و مبارزه نزدیک تاکید داشت در حالی که همین بنظرم میشه بلای جونش! مهمات کمه؟ ایراد نداره ولی جایگزینش چیه؟ یه انیمیشن ضربه زدن افتضاح و تکراری؟ بدون هیچ مکانیزم دفاعی، حمله، تمام کننده و و و؟ این ایراد بزرگیه، وقتی رو مبارزه نزدیک تاکید داری، باید چیزی تو این ضمینه برای عرضه داشته باشی نه اینکه پلیر رو بارها و بارها وادار به انجام یه حرکت با یه انیمیشن تکراری کنی...
یا اصلا راه جایگزین بزار، پلیر رو درگیر مبارزه اجباری نکن، یه آپشن بزار برای مخفی کاری، پنهان موندن، سرگردون کردن دشمن و ... وقتی بازیکن رو درگیر مبارزه کردی، باید رو سیستم مبارزه کار کنی حالا چه با سلاح چه بدون سلاح.


مساله اینجاست تو سری سایلنت هیل گیم پلی اصلا فرع کاره:D
فضاسازی و شخصیتها اصل کارن چنان گیمر درگیر این موارد میشه که اصلا گیم پلی یادش میره
من از اول تا آخر بازی یه کله فقط میخواستم داستان رو بفهمم اصلا گیم پلی برام مهم نبود چهار تا جک و جونور بودن میزدم میرفتن و چهار تا کلید که پیدا میکردم
مثلا تو شماره یک اون صدای رادیو و رفتن تو لوکیشنهای جدید
یا اولین بار تغییر محیطو دیدم چیزی که اصلا تو بازیهای دیگه ندیده بودم.
و این وسط داستان طوری جلو میرفت که ذهنت درگیر داستان میموند و وحشت محیط
شماره ۴ اوجش بود کاراکتر اصلی تو اتاقش گیر افتاده بود و...
تو جریان بازی انقدر محیط و کاراکترها درگیرت میکنن که اصولا جا برای گیم پلی زیاد نیست
اینا چون اصلا نمیدونستن چی دارن میسازن اومدن دست رو چیز زایدی گذاشتن که اصلا تو سری فرع کار بوده
این وسط تو بخش داستان و کاراکترها کارگردانی عالی تیم سایلنت موفقش کرده بود که با دقت فریم به فریم رو ساخته بودن
مثلا تو همین شماره دو بار اول با دشمن اصلی بازی مواجه میشدی از اون زاویه دوربین ایزومتریک واقعا حس دلهره آور و عجیبی داشت
 
اضافه کنم:
اصلا تو بین تمام بازیها و فیلمهایی که دیدم بی نظیر بوده چنین چیزی. یه شخصیت فرعی که مثلا چند تا سکانس محدود میاد انقدر قوی باشه
اسپویل وارنینگ:
اگه یادتون باشه چک کردن چاقوی انجلا باعث تغییر اندینگ میشد، چون جیمز مدام با خودش مقایسه میکرد قضیه اونو
دیالوگ آنچنانی هم نداشت به سان یه بازیگر که صرفا داره با ظاهر و اون شرایط روحیش حالشو توصیف میکنه به جیمز القا میکرد که گناهکار بوده
حالا چنین شخصیتی که انقدر ظاهرش تو داستان تاثیر داره بیای اینجوری کنی واقعا نشان از آی کیو سازنده ها داره

تیمی که تو کارنامه شون یکی از بدترین بازیهای تاریخ رو دارن و یه سری بازیساز آماتور هستن فی الواقع، ازشون چه انتظاری دارید؟

یعنی هر چیزی به اسم نوستالوژی بخوان به شما بفروشن و رسما کلاهبرداری و جیب بری باشه میخرید؟!
ضمن اینکه این بازی ریمیکه نه ریمستر
از بیش از ۲۰ سال پیش تا الان زمان زیادی گذشته. یه بچه که زمان لانچ بازی اصلی متولد شده میتونه الان ازدواج کرده باشه بچه هم داشته باشه. رشد ویدیو گیم و تکنولوژی مربوطه بماند.
ایضا وقتی بعد اینهمه مدت قراره بازسازی شه کار ساده ای نیست بدن دست هر کی از راه رسید مثل بلوبر که اصلا سابقه ریمیک نداره. بعد اگه قرار باشه متای ۶۰ و حتی ۷۰ بگیره چه کار بیهوده ای هست اصلا اینو تجربه کردن؟ مگه نسخه اصلی متای ۶۰ ۷۰ گرفته و ما میخوایم خاطرات خوشمونو خط خطی کنیم؟ چرا باید انتظاراتمون رو از ریمیکی که حتی تیمهای درجه دو سونی هم ده برابر بهترشو تحویل میدادن اینهمه پایین بیاریم؟
من خودم بشخصه بیشترین بازی که منتظرشم ریمیک شه FF VIII هست اما اگه بیاد و متای ۶۰ ۷۰ بخواد بگیره نگاهشم نمیکنم، چون نه وقتمو از سر راه اوردم بذارم پای یه بازی ضعیف (چون اثر اصلی خیلی سرتر بوده اینجا نمره ۶ ۷ دیگه متوسط نیست پایینه) اصولا و نه مهمتر میخوام تجربه عالی ای که داشتم و تصور مثبتم مخدوش نشه.

نمیدونم والا ربط Alone in the Dark به سایلنت هیل چیه!!! اون یه بازی کالته که اصلا سبکش فرق میکنه (سایلنت هیل ترسناک روانشناسانه س برخلاف اون) و از لحاظ کیفیم همیشه متوسط بوده!
سایلنت هیل از اول با رزیدنت اویل مقایسه میشد!! چون کیفیتاشون شبیه هم بود و شونه به شونه هم از نسل پنج اومدن جلو تا آخر نسل ۶!!
اولا عزیز پروژه ای مثل تنها در تاریکی اولین اثر ترسناک حتی قبل از تولد رزیدنت اویل هست کالت که هیچ اولترا کالت محسوب میشه دوما ژانر شبیه به هم هست حالا یکی با تم روانشناختی سوما اصلا بحث ژانر نیست موضوع اصلی رو فراموش کردی خواستی یک چیزی فقط ریپلای کنی خوبه متال گیر رو هم مثال زدم بحث این بود که با این اثرهای کالت فاتحه نخونن که خب نظرت تو هم همین هست دیگه ریپلای نداره (بگذریم که اگر بحث مقایسه باشه که نبود اصلا نباید با رزیدنت مقایسه بشه جدا از تفاوت تم بازی سبک هم فرق می کنه رزیدنت بیشتر تمایل به اکشن داشت از اول و توی نسخه های بعد به اوج رسید)... بگذریم که خودت پای ff viii رو هم باز کردی به موضوع 😂

ولی بحث اینه که مگه ما چندتا بازی تو سال تو این سبک داریم و از بین اونها چندتاش سایلنت هیله؟

این مجموعه بعد سالها برگشته اونهم پروژه مدرنسازی بهترین نسخه سری.
خب چرا نباید براش هیجان داشت و در موردش تو تاپیک صحبت کرد؟
میخواید کامنت ندیم؟

هممون یه گیم پلی دیدیم ، قطعا ضعف و قدرت بازی برای همه مشخصه.

فقط باید واقع بین بود که کونامی بودجه ای که برای این پروژه گذاشته کنار مشخصه که کم بوده.
این از تیمی که انتخاب کرده که جزو اقتصادی ترین و به صرفه ترین تیمهای سازنده این سبک بوده مشهوده و کیفیت خروجی بلوبر هم که تو بازیهای قبلیشون مشخصه.
کسی از اینها انتظار معجزه نداشت و نداره که یکباره بتونن بهترین ریمیک موجود از یه بازی تو سبک وجشت بقا رو بسازه ، چیزی در حد RE4 ریمیک یا حتی بهتر!؟

باید منطقی فکر کرد و تو این شکل بازیها که بودجه پایینتری دارن و استودیو نفرات کمتری داره و... بیشتر به دنبال نقاط قوت گشت تا ضعف.
خب معلومه که با این پول و نفرات کمتر سازنده ها کلی جاها استانداردهای پایینتری میبینیم ، اینکه چیز عجیبی نیست.

خلاصه که من خودم به شخصه خیلی دوست دارم تجربش کنم.
نه اینکه ببینم میتونه پوز نسخه اصلی و تیم سایلنت رو بکوبه به زمین نه.
بلکه واقعا دلم برای یه نسخه از سایلنت هیل و برگشت به دنیاش تنگ شده.

مهمترین ویژگی تو این نسخه که واقعا برام مهمه اول اتمسفر و بعد روند روایت بازیه که بتونه دوباره غرقم کنه تو دنیاش.
ویژگیهایی مثل صداگذاری ، پازلها و...

انیمیشن ، مدلها ، گرافیک و... واقعا مهم هستن تو بازیها ولی اصلا تو این سبک بازی تو الویت قرار ندارن و تعیین کننده نیستن.
ماکان جان کسی نمیگه پیام ندیم هرکسی هر نظری بده محترم هست اینکه من و خیلی از دوستان تعجب می کنیم از استقبال برخی عزیزان به معنی بد بودن استقبال دیگران نیست بلکه قابل فهم نیست برامون ... خلاصه که برای منی که با این نسخه ها خاطره دارم حالا می خواد رزیدنت باشه یا سایلنت هیل یا تنها در تاریکی یا متال گیر این نمایش یک توهین هست چه ربطی داره بگیم خب بودجه کم گذاشته غلط کرد کم گذاشت! بازی به این مهمی رو کسی به بلوبر نمی‌ده
 
اولا عزیز پروژه ای مثل تنها در تاریکی اولین اثر ترسناک حتی قبل از تولد رزیدنت اویل هست کالت که هیچ اولترا کالت محسوب میشه دوما ژانر شبیه به هم هست حالا یکی با تم روانشناختی سوما اصلا بحث ژانر نیست موضوع اصلی رو فراموش کردی خواستی یک چیزی فقط ریپلای کنی خوبه متال گیر رو هم مثال زدم بحث این بود که با این اثرهای کالت فاتحه نخونن که خب نظرت تو هم همین هست دیگه ریپلای نداره (بگذریم که اگر بحث مقایسه باشه که نبود اصلا نباید با رزیدنت مقایسه بشه جدا از تفاوت تم بازی سبک هم فرق می کنه رزیدنت بیشتر تمایل به اکشن داشت از اول و توی نسخه های بعد به اوج رسید
خب منم در ادامه عرض کردم که اینکه هر اثری بخواد به هر طریقی که شده ادامه پیدا کنه کار عبثیه، این وضعی که الان سایلنت هیل داره عین اینه که ادامه بریکینگ بد رو بدن مهران رجبی بسازه هیچ فایده ای درش نیست صرفا خوش باشیم ادامه ش اومده
والا فرقیم نداره
ادامه یه سر منحصربفرد و کیفیت بالا باید تو همون سطح باشه وگرنه فایده ای نداره بخواد کلی پسرفت داشته باشه

بعد عمر من به نسخه اول Alone in the Dark قد نمیده
چیزی که دست اومده اینه که تم اون لاو کرافتی بوده
حال اینکه سایلنت هیل تم ترسش شرقیه
این میشه هزاران کیلومتر فاصله
بعد من نمیدونم این سایلنت هیل بعد تیم سایلنت رو اصولا کالت گیم به حساب بیارم یا نه اکثر طرفدارا هیچ امید و رغبتی به ادامه ش ندارن برخلاف اثری که باهاش مقایسه میکنید
صرفا فکر کنم نوستالوژی گیم باشه
یه نکته دیگه باز عمر من قد نمیده و اون زمان نبودم اما فکر کنم Alone in the Dark صرفا اولین بازی سه بعدی ژانر وحشت بوده و قبلش Clock Tower بوده

ادیت: گوگل میگه اولین بازی ژانر وحشت Haunted House 1972 بوده که احتمالا هیچ کدوممون اونموقع نبودیم:دی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or