PlayStation Silent Hill 2 Remake

1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
آخرین ویرایش:
مشکل اینجاست این ریمیک رو بیش از اندازه بزرگش کرده بودین که الکی انتظاراتتون بالا رفته بود
کونامی خودشو جر بده نمیتونه بالاتر از این چیزی بده
برا من که مورد قبول بود
خاطرات بازیم دوباره زنده شد
کسی چیزی رو بزرگ نکرده بود ، حداقل توقع برای طرفدارهای سری این بود که به نسخه اصلی بیشتر وفادار بمونن و به طور مثال به چهره کاراکترها دست نزنن
ولی خوب همین که شما باهاش ارتباط گرفتی شاید بازی خوبی باشه ، من خودم تجربش نکردم ، شاید بازی کنم نظرم عوض شه ، ولی من به عنوان کسی که همه نسخه هارو دنبال کرده و یه جورایی فن سری هست به نظرم یه سری تغییرات واقعا نیازی نبوده
 
من گیمپلی ۱۳ دقیقه ای رو دیدم بازی در حدی که میکوبینش بد و زباله نیست . گرافیک محیط بیرونی عالی و محیط داخلی خوبی داره . گشتن و چرخیدن توی محیط لذت بخش باشه

آخرین قسمت این بازی که برای نسل ۷ عرضه شد اینجا تایپیکش هست و یادمه تایپیکش شلوغ بود و امتیازش فکر کنم ۷ بود .
 
گرافیک و و چهره کرکترها تو بعضی از شات ها مثل انجلا خیلی داغون بود و بعضی از صحنه های دیگه مثل کات سین لورا و جیمز خوب بود. کلا بازی از این نظر اصلا ثبات نداشت.

حداقل کامبت بنظرم از نسخه اصلی بهتر بود که اون هم با تغییر زاویه دوربین تا حدودی طبیعی هست چون پلیر کنترل و دید بهتری روی محیط و دشمن ها داره. مخصوصا اینکه الان میشه از ضربه های دشمن ها جا خالی داد یا دشمن ها رو‌ گیج کرد. کامبت هیچ‌وقت نقط تمرکز بازی اورجینال نبود. اما برای جذب گیمر های نسل جدید و یکم راحتتر کردن بازی بنظرم چیز بدی نیست. اینطور نیست که محبور باشی همه دشمن ها رو بکشی. توی دموی گیم پلی هم که نشون دادن مشخص بود بازی از این نظر حتی از نسخه اصلی راحتتر میشه دشمن ها رو دور زد یا از دستشون فرار کرد. کلا یکی از مشخصه های سبک Survival horror هم همین هست.

داستان و اتمسفر هم که بزرگترین نقطه قوت بازی اصلی بود ظاهرا زیاد دچار تغییر نشده و تا اونجا که میشده وفادار مونده که بنظرم برای این بازی نکته خیلی مهمیه مخصوصا اینکه با توجه به کارهای قبلی بلابر خیلی ها میترسیدن بازی رو حسابی زیر ‌و رو کنه و خیلی از المان های داستانی رو تغییر بده. هر چند برای این موضوع هم باید تا اومدن بازی کامل صبر کرد اما بنظرم زیاد جای نگرانی نیست.
 
خیلی داغونه.
واقعا سونی پول داده که این انحصاری باشه؟:D
منم واقعا تعجبم. بهتره هر چه سریعتر مولتیش کنن، به عنوان فن دث استرندینگ و کوجیما واقعا برام زور داره اون بازی از انحصار دراومد سر اینکه درصدیم شک داشتن به موفقیتش بعد این زباله نه
فورا باید پرت شه بیرون از جمع انحصاریها تا فاجعه به بار نیمده نمیدونم یه عده ماله چی رو میکشن.

======

چیزی که نشون دادن ورای آشغال بود یعنی برای من با این حجم نفرت از کونامی هم چنین چیزی رویایی بود ببینم و ارگاسم شم چطور به چوخ رفتن. ریمیک MGS3 با باز یکم از این بهتره این چی بود؟؟!! یعنی اونا یه درکی از اون بازی داشتن تو جنگل اتفاق میفته لاقل (و فکرم میکنن راز بقاس) ولی اینا فکر میکنن شخصیتها یه سری آدمن از خوشی دیگه ذوب شدن و سر از سایلنت هیل دراوردن!!! این چه طراحی کاراکتریه؟
کسی خوشش اومده و لذت برده سه دلیل داره:
1-بازی اصلی رو همون زمان خودش نرفته
2-ریمیکهای رزیدنت اویل و ریمیک های مشابه رو ندیده
3-کلا ادراک درستی از گرافیک و گیم پلی نداره
 
آخرین ویرایش:
این یک حقیقت که ریمیک سایلنت هیل ۲ برای بلوبر لقمه گنده تر از دهنش بود و هست و خواهد بود. درست اسم سایلنت هیل ۲ خودش سطح توقع باید ببره بالا و حقش تیم قوی تری هست ولی خب متاسفانه بلوبر داره می سازه و همون بهتر که سطح توقع پایین باشه چون اصلا در توانشون نیست با ریمیک های کپکام رقابت کنند همین که نهایت تلاششون نشون بدن کافی برای اون تیم.
حقیقتا من با گیم پلی بازی حال کردم و بنظر تو نمایش بازی به داستان و فضا سازی بازی وفادار بودن. چهره کارکتر ها به جز انجلا بقیه برای من ok بودن( صدا پیشه انجلا خیلی بد بود) درباره تغیر لباس ماریا هم بگم دیگه دنیا دست چپول ها هست لباس جیل تو ریمیک ۳ یادتونه دیگه:|!!!! ولی امیدوارم اینا هم لباس های اورجینال بعدا اضافه کنند. همین که کارکتر ها سیاه نکردن باید کلاه انداخت بالا.:D
ولی مشکل اصلی من با این نمایش طراحی هنری بد چهره و خود کارکتر ها بودن و گرافیک‌ هنوز بی ایراد نبود انگار طراحی ها با ارفاق مال یک نسل قبل تر هستن.

ولی خط قرمز و بیشترین ترس من از این ریمیک، دو چیز بود اول تغیر دادن داستان حتی خیلی کوچیک که بنظر می اد اینکار نکردن دومی هم سابقه بد بلوبر تو بهینه سازی که خب هنوز من شک دارم اینا بتونند بازی خیلی روون و پالیش بدن بیرون .اگه این دو مورد مشکلی نداشته باشه با توجه به نمایش و البته وجود تیم بلوبر بنظرم چیزی که در توانشون بوده گذاشتن و ازشون بیشتر توقع ندارم( در حد شاهکار ساختن نیستن متاسفانه و باید سطح توقع تو همون یک بازی خوب نگه داشت)
حتما بازی روز اول تجربه می کنم. شهریور هم برنامه خالی می کنم برای تجربه نسخه اورجینال :D

20240531_030728.jpg 20240531_033846.jpg 20240531_030942.jpg 20240531_030939.jpg 20240531_030751.jpg
 
کونامی برای جیب خودش اصلا راه بدی نمیره...
این ریمیکهاش خوب فروش برن، راه باز میشه برای هر کی راحت چنین ریمیکهایی بسازه. راحت بدن دست یه استدیوی ناشی یا کلا با AI (چیزی که متاسفانه تو تریلوژی gta دیدیم البته اون خوشبختانه ریمستر بود-ولی ببینن در هر صورت به خاطر اسم گیم بازی رو میخرن ریمیک اینطوریم می سازن)
 
در مجموع بازی خوبیه فقط مشکل اینه کپکام انتظارات رو از ریمیک ها خیلی برده بالا و بقیه ریمیک های عناوین کلاسیک وحشت بقا به چشم نمیان حتی ریمیک دد اسپیس ۱ .

گیم پلی ۱۳ دقیقه دیدم در مجموع محیط و چهره ها خوب کار شده . مبارزات کمی لنگ می زنه . کیفیت بافت ها گاهی نسل ۷ خودش نشون می ده . وضعیت بازی در مجموع از بازی تنها در تاریکی بهتره .

کلا دشمنان بازی ترسناک نیستند بیشتر خنده دارند . دشمنان بازی کالیستو و دد اسپیس و ایول ویتین و رزیدنت و حتی لست خیلی ترسناک تر هستند . کسی که دد اسپیس بازی کنه دیگه از بازی های دیگه نمی ترسه
 
در مجموع بازی خوبیه فقط مشکل اینه کپکام انتظارات رو از ریمیک ها خیلی برده بالا و بقیه ریمیک های عناوین کلاسیک وحشت بقا به چشم نمیان حتی ریمیک دد اسپیس ۱ .

گیم پلی ۱۳ دقیقه دیدم در مجموع محیط و چهره ها خوب کار شده . مبارزات کمی لنگ می زنه . کیفیت بافت ها گاهی نسل ۷ خودش نشون می ده . وضعیت بازی در مجموع از بازی تنها در تاریکی بهتره .

کلا دشمنان بازی ترسناک نیستند بیشتر خنده دارند . دشمنان بازی کالیستو و دد اسپیس و ایول ویتین و رزیدنت و حتی لست خیلی ترسناک تر هستند . کسی که دد اسپیس بازی کنه دیگه از بازی های دیگه نمی ترسه
اصلا ربطی به ریمیک های دیگه این سبک نداره اصل مشکل بازی.
بعد اتفاقا Alone in the Dark هم از این بهتره یه بازی بوده همیشه نمرات متوسط داشته (شماره یکشم بیشتر چون از اولین بازیهای سه بعدی بود مورد استقبال واقع شد) و کسی ازش انتظاری نداشته. نسخه قبلشم متای 19 گرفته بود باز خودشو کشید بالا. اون ریمیک هم بچه هایی که نسخه اصلی رو اون زمان بازی کرده بودن راضی بودن تو همین سایت منم راضی بودم در حد خودش. ولی حد سایلنت هیل 2 اصلا این نیست راضی باشیم.
اصل مشکل بازی از نظر من اینه که اینا نمیدونن چی دارن می سازن اصلا، جیمز یه چهره بی تفاوت داشت نه اینکه مدام احساسی شه.
یا این دختربچه هه لورا همینطور. انجلا شبیه کسیه که از تعطیلات هاوایی برگشته بیشتر.
 
  • Wow
Reactions: Taha75
اين بازى مختطب اصليش رو پلى استيشنه
رو ايكس باكس بازى هم كه درست نميخرن
احتمالا فاجعه هم باشه و كسى اصلا سراغش نره
منطقيه هزينه پورت رو pc هم حتى ندن :D
 
  • Like
Reactions: Taha75
13 دقیقه گیم پلی:

==========
گیم پلی رو که دیدم به نظرم این بهترین بازیه که بلوبر ساخته.
ولی خب حتما بهترین نسخه سایلنت هیل نیست.

من حتما بازی میکنمش و به نظرم با توجه به بودجه پایینش ریمیک آب رو داری باشه.
فقط امیدوارم پازلهاش رو ساده نکرده باشن ، کلی هینت و... هم ندن که تجربه بازی رو خراب کنن.
 
دی وان که قطعا نه ولی منم حتما بازی میکنم، مگه میشه سایلنت هیل 2 ریمیک شه و بازی نکنم؟

همین که ببینیم نتیجه چی از اب در اومده و با بازی اصلی مقایسه کنیم خودش جذابه، نمیدونم شایدم اخرسر طوری بود که بشه کم و کاستی هارو در نظر نگرفت،

نسخه های اصلی هم که در دسترس هستند و میشه بازیشون کرد...
 
یه مشکلی که تو بازی های شرقی وقتی غربیا سیکوئل میسازن یا حتی ریمیک میکنن مخصوصا وقتی ستینگ بازی غربیه پیش میاد تفاوت نوع نگاه ژاپنیا یه غربیاس. اینو هیچ جوره یه سازنده غربی نمیتونه درک کنه واسه همین هرکاریم بکنن بازم اونی که باید نمیشه. ریمیکشو دست ناتی داگم میدادن بازم سایلنت هیل ۲ درنمیومد.
ژاپنیا مخصوصا تو نسل ۵-۶ یه نگاه سوپر کلیشه ای به کاراکترای غربی داشتن که همین تو طراحی کاراکتر و داستان و حتی دیالوگ خودشو نشون میداد که همینش متفاوتش میکرد و جذاب بود واسه من حداقل.
مثلا رزیدنت ایول و متال گیر و حتی بلادبورنم ادم میبینه قشنگ داد میزنن ژاپنین. کلا نمیدونم چطور توضیح بدم ولی چشمی که ژاپنیا باهاش بقیه دنیا رو میبینن خیلی فرق میکنه تو آثارشون با سازنده های غربی :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or