PlayStation Silent Hill 2 Remake

1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


۲۰۲۲۱۰۲۰_۰۱۲۵۳۰.jpg
IMG_20221020_020444_357.jpg
IMG_20221020_020444_330.jpg
IMG_20221020_020444_666.jpg
IMG_20221020_020444_480.jpg
۲۰۲۲۱۰۲۰_۰۲۴۷۳۸.jpg۲۰۲۲۱۰۲۰_۰۲۴۶۴۶.jpg
۲۰۲۲۱۰۲۰_۰۱۲۵۳۵.jpg
۲۰۲۲۱۰۲۰_۰۲۴۶۴۱.jpg
۲۰۲۲۱۰۲۰_۰۲۴۶۳۴.jpg
 
آخرین ویرایش:
View attachment 339537

بعد از انتقادات فراوان نسبت به طراحی شخصیت آنجلا در ریمیک Silent Hill 2، ردیتورها تصویری از این شخصیت به شکل واقعی، اما لاغرتر طراحی کردند

لازم به ذکر است که شرکت Hit Detection، با استودیو Bloober Team در ساخت ریمیک Silent Hill 2 همکاری داشته است.

وظیفه این شرکت مشاوره دادن به بازی‌سازها برای اطمینان از حضور المان‌های دایورسیتی مثل اقلیت‌های نژادی و جنسی در بازی‌هاست.

پ.ن: گل بود و به سبزه نیز آراسته شد
روی PC بیاد از این هم جیگرترش میکنیم ، صداش رو هم فیکس میکنیم :D
مدیرهای عزیز قطعا این اکانت هک شده چون داره Silent Hill HD Collection رو تبلیغ میکنه:))
 
واقعا در توان من نیست الان این بازیو با اون مکانیزم قدیمی بازی کنم و پلات کنم :D
از طرفی تروفی هاش خیلی کلی هستن و جزئیات ندارن. برای همین منتظر ریمیک هستم که با یه لیست تروفی جدید و بهتر بیاد :D
مکانیسم قدیمی؟:دی مگه بازی نینتندو نس هست؟:دی شما هم که ماشالا سنتون کم نیست با فورتنایت اینا گیم شروع کرده باشید سالهاس اینجایین.
الان مکانیسم جدید این ریمیک چیه؟ یه دوربین ایزومتریک رو برداشته اورده پشت شونه! ما که تغییر دیگه ندیدیم.
دوربین ایزومتریک هنوزم تو خیلی بازیهای نقش آفرینی کلاسیک هست چیز قدیمی ای نیست.

از لحاظ گرافیکیم حساب کنیم اون بازی زمون خودش گرافیک کاتینگ اج داشت این گرافیک نسل پیش.
 
  • Like
Reactions: The Pale King
مدیرهای عزیز قطعا این اکانت هک شده چون داره Silent Hill HD Collection رو تبلیغ میکنه
همون سگ شرف داره به این:D
بعد فکر کنم نسخه هک شده ش برای امولاتور یه سری فیکسی چیزی باید داشته باشه مثلا صداها و ... رو جایگزین کرد (این مطمئنم شدنیه یادمه رو کنسول یه چیزایی خونده بودم درموردش)
همون تروفیم بشه سینک کنی مشکل دوستمون حل میشه و هم در راستای آرمانهای انقلاب حرکت کرده:D
 
@Cait Sith , @dark souls
آخه بحث اینه که من ندیدم کسی اونچنان استقبالی هم کنه.
یکیش خود من بودم که گفتم حتما بهترین ساخته بلوبره ولی بهترین سایلنت هیل نیست ولی حتما بازی میکنمش.
بقیه دوستان هم کم و بیش همچین نظری داشتن.
خب حتما کاربرهای جدیدتر که با مجموعه آشنایی ندارن و ایده ایی ندارن که باید چه انتظاری از بازی داشته باشن این تریلر رو طور دیگه ببینن و حتی هایپ هم بشن که طبیعیه.

ولی این صحبتها در مورد بودجه ، کونامی ، سابقه بلوبر و... رو فکر کنم همون زمان معرفی پروژه انجام دادیم و هممون سرش هم نظریم.
ندیدم کسی مخالفت کنه.
چیزی که هست خوب یا بد الان دیگه بازی ساخته شده و آماده انتشاره.
به نظرم دیگه این صحبتها که کونامی چرا پروژه رو داد دست بلوبر یا اصلا هدفش از ریمیک چیه و... کمی براش دیره.

فکر کنم منطقی تر این باشه که حالا دیگه در مورد بازیی که ساختن و گیم پلی ازش دیدیم حرف بزنیم.
حالا میخواد کم و کاستیهاش باشه یا جاهایی که خوب کار کردن.
خوب باید بگم دوستمون که آیدیشون Dark_Souls@ هست بنده نیستم شخص
دیگه ای هستن.😁
در مورد بهترین silent hill قطعا نسخه دوم بهترین نسخه بازی هست در خصوص اینکه چرا نسخه دوم بهترین نسخه مجموعه هست تو تاپیکش مفصل صحبت شده اما نکته اینجاست علاوه بر اینکه نسخه دوم بهترین نسخه مجموعه هست داریم در مورد بازی صحبت میکنیم که یکی از بهترین داستان سرایی ها رو در تاریخ گیم داره و چه بسا که تو بعضی لیست ها رتبه اول رو داره و در کنار بزرگانی مثل bioshock قرار میگیره.
خب پس انتظار از ریمیک یکی از بهترین بازی ها تاریخ فوقالعاده بالاست و انتخاب بلوبر تیم قطعا اشتباه بوده این بازی در درجه اول باید به دست تیم ها ژاپنی مثل kojima production, tango و Japan studio احیا میشد که متاسفانه دوتاشون بسته شدن و کارگردان های مثل کوجیما ، میکامی و کیچیرو تویاما خالق مجموعه میتونستن حداقل در مقام مشاور در پروژه ریمیک حضور داشته باشن.
دوستان هم اشاره کردن حتی تیم ها غربی مثل رمدی و به نظر خودم حتی نینجا تئوری بخاطر شناختی که از psychological horror دارن شایستگی ریمیک کردن اثر داشتن.
کونامی صاحب اثر باز هم رفته سراغ انتخاب بین بد و بدتر مثل کاری که به آخرین نسخه مجموعه یعنی downpour انجام داد که اونجا هم دیدیم کونامی و واترا گیمز چه افتضاحی به بار آوردن و در استودیو بسته شد.
بازی الان هم رو لبه تیغ هست قطعا و شانس زمین خودرنش بیشتر از موفق شدنش هست من هم به عنوان فن بازی از طراحی شهر سایلنت هیل و اتمسفر بازی به لطف قدرت انجین ue5 لذت بردم ولی از طراحی کارکترها و فیشال انیمیشن ها که نقش مهمی تو روایت داستان دارن ناامید شدم دیگه بیست سال پیش نیست که راحت از کنار این مسائل رد بشیم میتونیم بخش کمبات و گیم پلی رو با توجه به اینکه هیچ وقت فوکوس اصلی سایلنت هیل نبوده جدی نگیریم اما تو بقیه بخش ها بازی لنگ میزنه و باید امیدوار باشیم که فقط متا بازی زرد نشه.
 
آخرین ویرایش:
خوب باید بگم دوستمون که آیدیش Dark_Souls@ هست بنده نیستم شخص
دیگه ای هستن.😁
در مورد بهترین silent hill قطعا نسخه دوم بهترین نسخه بازی هست در خصوص اینکه چرا نسخه دوم بهترین نسخه مجموعه هست تو تاپیکش مفصل صحبت شده اما نکته اینجاست علاوه بر اینکه نسخه دوم بهترین نسخه مجموعه هست داریم در مورد بازی صحبت میکنیم که یکی از بهترین داستان سرایی ها رو در تاریخ گیم داره و چه بسا که تو بعضی لیست ها رتبه اول رو داره و در کنار بزرگانی مثل bioshock قرار میگیره.
خب پس انتظار از ریمیک یکی از بهترین بازی ها تاریخ فوقالعاده بالاست و انتخاب بلوبر تیم قطعا اشتباه بوده این بازی در درجه اول باید به دست تیم ها ژاپنی مثل kojima production, tango و Japan studio احیا میشد که متاسفانه دوتاشون بسته شدن و کارگردان های مثل کوجیما ، میکامی و کیچیرو تویاما خالق مجموعه میتونستن حداقل در مقام مشاور در پروژه ریمیک حضور داشته باشن.
دوستان هم اشاره کردن حتی تیم ها غربی مثل رمدی و به نظر خودم حتی نینجا تئوری بخاطر شناختی که از psychological horror دارن شایستگی ریمیک کردن اثر داشتن.
کونامی صاحب اثر باز هم رفته سراغ انتخاب بین بد و بدتر مثل کاری که به آخرین نسخه مجوعه یعنی down pour انجام داد که اونجا هم دیدیم چه افتضاحی به بار آوردن.
بازی الان هم رو لبه تیغ هست قطعا و شانس زمین خودرنش بیشتر از موفق شدنش هست من هم به عنوان فن بازی از طراحی شهر سایلنت هیل و اتمسفر بازی به لطف قدرت انجین ue5 لذت بردم ولی از طراحی کارکترها و فیشال انیمیشن ها که نقش مهمی تو روایت داستان دارن ناامید شدم دیگه بیست سال پیش نیست که راحت از کنار این مسائل رد بشیم میتونیم بخش کمبات و گیم پلی رو با توجه به اینکه هیچ وقت فوکوس اصلی سایلنت هیل نبوده جدی نگیریم اما تو بقیه بخش ها بازی لنگ میزنه و باید امیدوار باشیم که فقط متا بازی زرد نشه.
عه اشتباه منشن کردم؟ :D
بسیار شرمنده از هر دوی شما.
============
خب قطعا بهترین نسخه SH2 هست من منظورم این نمایشی که از ریمیک دیدم بود که نمیتونه بهترین نسخه سری باشه.

من مخالفتی با نظراتت ندارم و همه اینها رو تایید میکنم.
صرفا در مورد بحث صفحه قبل که سوال پیش اومده بود که چرا بعضی از کاربرها از بازی بدشون نیومده بود و نقاط مثبت رو تو بازی بیشتر دیده بودن اون پست رو دادم.

فقط در مورد انتخاب استودیو من یه چیزی اضافه کنم که باید شکر کرد که کونامی تونست بلوبر رو پیدا کنه یا بلوبر یه تایم خالی داشت که بتونه سر این بازی با کونامی وارد مذاکره بشه.
چون قطعا کونامی هیچوقت نمیخواست هزینه بیشتری کنه و استودیوهایی در حد نامهایی که گفتی رو بیاره سر پروژه.
اگه بلوبر نبود حتما الان یه استودیو رده پایینتری داشت روی بازی کار میکرد.
===========

حالا که بحث شخصیتها و انیمیشن و... پیش اومده من با لورا خیلی خوب ارتباط گرفتم.
به نظرم واقعا خیلی خوب در آوردنش.
شاید چون زمان بیشتری رو تو تریلر باهاش تجربه کردم و تونستم باهاش ارتباط بهتری بگیرم.

خب نباید انتظار ریمیک یک به یک رو داشت.
حداقل باید بازی کرد و به این بازیگرهای جدید فرصت داد که خودشون رو نشون بدن و بعد از تجربه بازی در موردشون حکم کلی داد.
اخیرا من این رو با Alone in the Dark تجربه کردم که قبل انتشار واقعا همونقدری برام نچسب بودن که بعد از تجربه بازی به نظرم اگه این دو بازیگر نبودن قطعا نتیجه کار خیلی خیلی داغون میشد.

در مورد اتمسفر ، رنگبندی ها ، افکت مه و... که بلوبر واقعا عالی کار کرده ، کار آسونی نبود.
 
آخرین ویرایش:
همین ۴ ۵ سال پیش وقتی برای اولین بار نشستم سایلنت هیل ٢ رو بازی کردم اینقدر داستان ، شخصیت ها ، روایت و فضاسازی بازی گیرا بود که یک ذره هم المان های قدیمی بازی مثل دوربین ثابت و گیم پلی بازی به چشمم نمیومد و درنهایت بعد از تموم شدن بازی اصلا حس نکردم که با یک بازی منسوخ شده طرفم. اما جالبی قضیه اینه که وقتی تریلر های ریمیک SH2 رو میبینم با تمام پیشرفت های گرافیکی و گیم پلی که نسبت به نسخه کلاسیک داشته ولی احساس میکنم با یک بازی منسوخ شده طرفم!:D یعنی بنظرم سایلنت هیل کلاسیک در چهارچوب قدیمی خودش بازیه درست تریه تا این ریمیک!
پ.ن:
View attachment ssstwitter.com_1717192409654.mp4
 
همین ۴ ۵ سال پیش وقتی برای اولین بار نشستم سایلنت هیل ٢ رو بازی کردم اینقدر داستان ، شخصیت ها ، روایت و فضاسازی بازی گیرا بود که یک ذره هم المان های قدیمی بازی مثل دوربین ثابت و گیم پلی بازی به چشمم نمیومد و درنهایت بعد از تموم شدن بازی اصلا حس نکردم که با یک بازی منسوخ شده طرفم. اما جالبی قضیه اینه که وقتی تریلر های ریمیک SH2 رو میبینم با تمام پیشرفت های گرافیکی و گیم پلی که نسبت به نسخه کلاسیک داشته ولی احساس میکنم با یک بازی منسوخ شده طرفم!:D یعنی بنظرم سایلنت هیل کلاسیک در چهارچوب قدیمی خودش بازیه درست تریه تا این ریمیک!
پ.ن:
View attachment 339590
واقعا نمیشه از داستان ، شخصیت پردازی ، صداگذاریها ، اتمسفر یا حتی حرکات دوربین نسخه اوریجینال ایراد گرفت.
حتی گرافیک و نورپردازی رو من نمیتونم ایراد بگیرم ، چون بازیهای ایندی تو همین سبک همین الان ساخته میشن که با همین آرت استایل و خروجی گرافیکی دارن دل پلیرها رو بدست میارن.

ولی گیم پلی چرا ، واقعا برای گیمر امروزی کلی ضعف داره.
البته برای اونموقع این گیم پلی رایج و طبیعی بود ولی خب برای الان مثل باقی ویژگیهای فوق العاده بازی نتونسته خوب عمر کنه.
مبارزات هم که هیچی.

رو این حساب حرفت کاملا درسته.
این ریمیک باید تونسته باشه بخش گیم پلی رو ارتقا داده باشه و حداقل سعی کرده باشه که مدرن ترش کنه.
که اگه نه منم با دوستان تو این یکی دو صفحه آخر موافقم که واقعا توجیحی برای ساختش وجود نداشته.
چون یک موردی که حتما باید ریمیک اون رو ارتقا داده باشه همین گیم پلی بازیه ، باقی ویژگیها که هنوز هم به خوبی کار میکنن.
حتی اگه کاملا اونها رو کپی پیست کرده باشن.
 
واقعا نمیشه از داستان ، شخصیت پردازی ، صداگذاریها ، اتمسفر یا حتی حرکات دوربین نسخه اوریجینال ایراد گرفت.
حتی گرافیک و نورپردازی رو من نمیتونم ایراد بگیرم ، چون بازیهای ایندی تو همین سبک همین الان ساخته میشن که با همین آرت استایل و خروجی گرافیکی دارن دل پلیرها رو بدست میارن.

ولی گیم پلی چرا ، واقعا برای گیمر امروزی کلی ضعف داره.
البته برای اونموقع این گیم پلی رایج و طبیعی بود ولی خب برای الان مثل باقی ویژگیهای فوق العاده بازی نتونسته خوب عمر کنه.
مبارزات هم که هیچی.

رو این حساب حرفت کاملا درسته.
این ریمیک باید تونسته باشه بخش گیم پلی رو ارتقا داده باشه و حداقل سعی کرده باشه که مدرن ترش کنه.
که اگه نه منم با دوستان تو این یکی دو صفحه آخر موافقم که واقعا توجیحی برای ساختش وجود نداشته.
چون یک موردی که حتما باید ریمیک اون رو ارتقا داده باشه همین گیم پلی بازیه ، باقی ویژگیها که هنوز هم به خوبی کار میکنن.
حتی اگه کاملا اونها رو کپی پیست کرده باشن.
البته فقط مدرن کردن گیم پلی نباید درنظر گرفت باید ضمن مدرن کردن کیفیت هم داشته باشه همین alone in dark جدید مثلا سعی کردی گانپلی و دوربین بازی مدرن بکنه ولی عملا کاری کرده بود که من همون دوربین ثابت قدیم و گانپلی نسخه اورجینال بهش ترجیح میدادم
 
واقعا نمیشه از داستان ، شخصیت پردازی ، صداگذاریها ، اتمسفر یا حتی حرکات دوربین نسخه اوریجینال ایراد گرفت.
حتی گرافیک و نورپردازی رو من نمیتونم ایراد بگیرم ، چون بازیهای ایندی تو همین سبک همین الان ساخته میشن که با همین آرت استایل و خروجی گرافیکی دارن دل پلیرها رو بدست میارن.

ولی گیم پلی چرا ، واقعا برای گیمر امروزی کلی ضعف داره.
البته برای اونموقع این گیم پلی رایج و طبیعی بود ولی خب برای الان مثل باقی ویژگیهای فوق العاده بازی نتونسته خوب عمر کنه.
مبارزات هم که هیچی.

رو این حساب حرفت کاملا درسته.
این ریمیک باید تونسته باشه بخش گیم پلی رو ارتقا داده باشه و حداقل سعی کرده باشه که مدرن ترش کنه.
که اگه نه منم با دوستان تو این یکی دو صفحه آخر موافقم که واقعا توجیحی برای ساختش وجود نداشته.
چون یک موردی که حتما باید ریمیک اون رو ارتقا داده باشه همین گیم پلی بازیه ، باقی ویژگیها که هنوز هم به خوبی کار میکنن.
حتی اگه کاملا اونها رو کپی پیست کرده باشن.
اخه صرفا گیم پلی تنها نیست هرچند که بلاخره بازی باید بیاد ببینیم واقعا چجوری درش اوردن ولی تریلرها رو که میبینم یجوری بازی رو ساختن که هم توی قامت یک بازی امروزی لنگ میزنه و هم حس و حال نسخه ی کلاسیک رو از بین برده. بیشترین حسرتم هم راجع به مخاطب های جدیده که نمیتونن اون حس جادویی سایلنت هیل رو با این ریمیک تجربه کنن.
 
بیشترین حسرتم هم راجع به مخاطب های جدیده که نمیتونن اون حس جادویی سایلنت هیل رو با این ریمیک تجربه کنن.
آخ ادین امواتتون رو بیامرزه، کلا بحث رو تموم کردید رفت.
مخاطبای قدیمیم که قبلا بازی کردن فقط در صورتیکه به قول معروف خودشون رو بزنن به کوچه علی چپ میتونن با این حال کنن چون از همون تیکه مقایسه که گذاشتید و هر مقایسه دیگه میشه فهمید کلا داره جهت اشتباه رو میره. تمام این بازی همین کات سین هاش هستن که این سازنده ریمیک اصلا کارگردانی بلد نیست. ویس اکتورها رو معلوم نیست از کجا پیدا کرده. ویس اکتور انجلا که فکر کنم 130 کیلو باشه! (خودش دچار چاق آسودگی خفیفه، ویس اکتورش فکر کنم دچار نوع شدید) لاقل یه پولیم ندادن تا اکتور/ویس اکتور چند تا شخصیت اصلی بازیگر درجه دو ای چیزی باشن. که این مساله یه بازی سینماتیک رو رسما تبدیل میکنه به پارودی.

بعد من یوتیوب و توییتر اینا یه چرخ زدم فقط نظرات منفی بود درمورد این.
فقط تو توییتر کونامی دیدم عربستانیا و عرب زبان ها درخواست تعریب و زبان عربی دارن (اونا هم مثل ما تو دایورت کردن مسائل استادن و بیخیال مسائل کیفین:D)

یه نکته مهمم چند بار اومدم بگم یادم رفت بگم:
تو بحث ریمیک اگه به جان خودم همین کونامی میومد MG های دو بعدی ریمیک میکرد استقبال میکردم. ولی دست رو بازیهایی گذاشته (این و MGS3) که نسل 6 زمانی که تکنولوژی در حد معقولی پیشرفت کرده بوده (گرافیک که حالت چهره ها مشخص بوده، ویس اکتینگ کامل، افکتهای ضروری موجود بودن و...) که خیلی سخت میشه ریمیک موفق ساخت از یه بازی موفق نسل شش به بالا و کار هر کسی نیست.
ولی از متال گیرهای دو بعدی سی و خرده ای سال پیش ریمیک میساخت درصد موفقیتش هم بالاتر بود، خرابم می کرد هم باز میشد اون دو بازی قدیمی رو تجربه کنیم چون به عمر 90 درصد گیمرهای فعلی که گیم میزنن قد نمیدن.
ولی خب متاسفانه کلا مدیرای این شرکت عقل ندارن. دقت کنید از روز اولم نه از این استقبال شد نه از ریمیک MGS3، جز یه عده کمی که این بازیها رو نمیشناختن. ولی مثلا MG ها رو ریمیک می کرد هم استقبال زیادی میشد هم درصدی امید داشت به اینکه بتونن باز برگردن به کورس بازی ساختن.
 
آخرین ویرایش:
صبح بیدار شدم گیم پلی 13 دقیقه ای رو دیدم و واقعا خوشم اومد و خیالم راحت شد بازی اون زباله چند ماه پیش نیست که نشون دادند.ولی اومدم اینجا دیدم یه سریا در کمال تعجب ناراحتن!

تو مهم ترین معیار های برای یک سایلنت هیل درست حسابی یعنی اتمسفر، صداگذاری و داستان بازی بی نقص عمل کرده و کم کاری توش نمیبینم.

انیمشن و گانینگ بازی در سطح استاندارد های روز دنیا نیست، یادمون نره نسخه اصلی هم همین بود و زمانی که داشت یه گیم پلی کلانکی رو ارائه میداد یه سری بازی مثل MGS2, GOW, RE4, GTA3 و غیره مایل ها جلوتر بودند تو این زمینه رو PS2.

در مجموع بازی تو چیزایی که باید خوب باشه، خوب نشون داده و اگر کل بازی هم به همین صورت باشه ارزش تجزیه کردن رو داره شدیدا.

چقدر اول تریلر فوق العاده ست. اون محیط بی نهایت زیبای بازی هوش از سر از گیمری میبره.
همون شبی که گیمپلی ۱۳ دقیقه ای اومد برای بچه ها گفتم اگر با توقع کپکام و ناتی داگ به بازی نگاه نکنید واقعا بازی خوبی میزنه.
اتمسفر و گرافیک بازی که درجه یکه.
گرافیک SH2 چه در محیطای درونی و بیرونی سطح بالای خودش را حفظ میکنه و نورپردازی و تکسچرها به لطف لومن و ننایت که به درستی استفاده شدند واقعا چشم نوازه و بعد از روبوکاپ میتونه یه انریل ۵ پرفکت دیگه باشه‌ .
مشکل بازی از نظر من حتی ملی اتک ها هم نیست، مشکل اصلی من با زاویه دوربین در هنگام شوتینگ هست که امیدوارم اصلاحش کنن تا زمان ریلیز.
بطور کلی در حد وسع بلوبر میشه گفت که اثرشون شاهکار تاریخشونه.
همه اینها وقتی کارشون با ارزش تر میشه که بدونید بلوبر گفته کونامی بهشون بودجه نداده و اینها با بودجه خودشون اینو ساختند. واقعا مرامی ساختن.
من Layers of fear اینارو هر سه نسخه شو بازی کردم و واقعا تو درآوردن حس ترس استادن.
اکانتهای معروف و خوره های سبک Horror رو تو توییتر این چندوقت بررسی کردم اکثرا واقعا خوششون اومده بود .
دیگه بعد از این همه سال بالاخره یکی پا وسط گذاشته اینو ریمیک کرده پس باید قدر این فرصت رو دونست و اینکه میگن برید نسخه اوریج رو ماد بزنید واقعا حرف خنده داریه اون نسخه سبک گیمپلیش بطور کلی چیز دیگس این بازی رو از یک زاویه جدید و مدرن روز روایت میکنه.
بهرحال نزدیک ۵ ماه دیگه تا ریلیز هست امیدوارم بازم بازیو پالیش کنن.

پازلها که خیلی جالب میزنه

View attachment VID_20240605_010239_677.mp4

دشمن ها میتونن ضربه ها رو بلاک کنن

View attachment VID_20240605_010243_240.mp4


انیمیشن های جالبی هنگام کشف محیط مثل نوشتن در دفترچه و علامت‌گذاری رو نقشه جالبه

View attachment VID_20240605_010247_469.mp4


اینکه برای گشت و گذار در محیط چیزایی برای کشف گذاشتند جالب بود

View attachment VID_20240605_010250_497.mp4
 
آخرین ویرایش:
یکی توی توییتر نقدهای قدیمی سایلنت هیل رو گذاشته که من حقیقتش از خوندنش حسابی تعجب کردم! :D با توجه به این نقدها مثل اینکه اون موقع ها زمان رلیز بازی منتقدها زیاد بازی رو تحویل نگرفتن و در مقایسه نسخه ی اول براشون ناامید کننده بوده. مثلا توی این نقد منتقد از محیط های تاریک و سردرگمی توی بازی ایراد گرفته هرچند نکات مثبت بازی رو هم برشمرده منتها در اخر بازی رو بسیار کسل کننده و خواب اور دونسته
IMG_2699.jpeg
یا این منتقد که بصورت شگفت اوری از داستان بازی ایراد گرفته و میگه بعد از تموم شدن بازی داستان براش گیج کننده و نامفهوم بوده :D و نویسندگی بازی رو به یک رمان خیلی بد تشبیه میکنه! این منتقد باز نکات مثبت بازی رو میشمره ولی درنهایت بازی رو پایین تر از سطح انتظارش میدونه و معتقده انتظاری که sh1 ایجاد کرده باعث شده sh2 نتونه به اون اندازه موفق بشه!
IMG_2700.jpeg
نقد گیم اسپات هم برای سال ٢٠٠٢ که کلا شلنگ رو گرفته رو بازی و حسابی بازی رو کوبیده!:D
IMG_2701.jpeg
اینم جالب بود. مثل اینکه بحث بازی های سینمازده از قدیم الیام رواج داشته و سایلنت هیل ٢ از پیشگامان بوده :D
IMG_2702.jpeg
 
آخرین ویرایش:
یکی توی توییتر نقدهای قدیمی سایلنت هیل رو گذاشته که من حقیقتش از خوندنش حسابی تعجب کردم! :D با توجه به این نقدها مثل اینکه اون موقع ها زمان رلیز بازی منتقدها زیاد بازی رو تحویل نگرفتن و در مقایسه نسخه ی اول براشون ناامید کننده بوده. مثلا توی این نقد منتقد از محیط های تاریک و سردرگمی توی بازی ایراد گرفته هرچند نکات مثبت بازی رو هم برشمرده منتها در اخر بازی رو بسیار کسل کننده و خواب اور دونسته
View attachment 339853
یا این منتقد که بصورت شگفت اوری از داستان بازی ایراد گرفته و میگه بعد از تموم شدن بازی داستان براش گیج کننده و نامفهوم بوده :D و نویسندگی بازی رو به یک رمان خیلی بد تشبیه میکنه! این منتقد باز نکات مثبت بازی رو میشمره ولی درنهایت بازی رو پایین تر از سطح انتظارش میدونه و معتقده انتظاری که sh1 ایجاد کرده باعث شده sh2 نتونه به اون اندازه موفق بشه!
View attachment 339852
نقد گیم اسپات هم برای سال ٢٠٠٢ که کلا شلنگ رو گرفته رو بازی و حسابی بازی رو کوبیده!:D
View attachment 339851
اینم جالب بود. مثل اینکه بحث بازی های سینمازده از قدیم الیام رواج داشته و سایلنت هیل ٢ از پیشگامان بوده :D
View attachment 339854
همین نشون میده در دنیای مدرن نقدایی که میاد پشیزی ارزش نداره. تازه این شانس آورده بعد اینکه پلیرا بازی رو خریدند، فهمیدند با چه شاهکاری طرف هستند. وگرنه بازی امروز عرضه میشد از این نقدای آبکی زیاد داشت.

تو تاریخ بشریت رو نگاه کنی، خیلی کتاب ها بوده که در مقاطع مختلف عرضه شدن و بازخورد عمومی خوبی نداشتند، صد سال بعد مخاطب های جدید وقتی با یک خوانش متفاوت اون اثار رو مطالعه میکردند، تازه متوجه میشدند چه جواهری جلوی دستشون قرار داره.

بنظرم مدیوم گیمینگ چون از کتاب، فیلم و سریال وقت بیشتری برای بررسی عمیق نیاز داره، خیلی از بازی ها شانس دوباره برای عرض اندام ندارند و در زمان فراموش میشند.

برای مثال همین Nier اگر کالت دورش وجود نداشت، ما هیچوقت دنباله اون اثر رو نداشتیم.
همین الان کلی بازی نیش روی PS3 قل و زنجیر شدند که اصلا شانسی برقراری ارتباط با مخاطب ها ندارند.
 
آخرین ویرایش:
خب این بازی همون موقعش هم در برابر عناوین دیگه خیلی پر طرفدار و بفروش نبود.
از بچه های قدیمی بپرسین چند درصدشون این رو بازی کردن و چند درصدشون مثلا رزیدنت ایولها رو جویدن؟

بعضی از منتقدهای همون موقع هم خیلیهاشون با این نوع بازیهای دپرس کننده با تم خیلی جدی، دارک و کمتر فان خیلی ارتباط نمیگرفتن.
همیشه منتقد دوزاری وجود داشته، کاریش نمیشه کرد.
البته بخشی از همینها سالهای بعد دوباره بازی رو کشف کردن و خودشون به اشتبهاشون اذعان داشتن.

اصلا ادامه همین روند بود که کونامی به آب و آتیش میزد که در رقابت با کپکام فرمول بازی رو مدرن تر و در دسترس تر کنه و شاید همینها باعث بسته شدن تیم سایلنت فقید شد.

وجود این نقدها هم طبیعیه.
 
والا من مجلات قدیمی هم دارم تو پرویو یادم نیست PC Gamer بود کدوم مجله تو بازیهای مهم بود یا مجلات دیگه
میانگین نمراتش هم ۸۹ شد که خیلیم عالی بود
فقط هم گیم اسپات نمره ۷ و خرده ای داد از بین منتقدای مهم. اگه اون نمره ۹ میداد یا ۱۰ فکر کنم ۹۰ میشد

بعد من نمیدونم دوستان انقدر از گرافیک این به اصطلاح ریمیک صحبت میکنن چرا متوجه لزوم استفاده از بازیگرای درست و حسابی جای شخصیت های اصلی نیستن واقعا؟ مه و نورپردازی تو این بازی تو درجه سه اهمیت داره چون داستانیه و مدام سکانسه
اول و دوم کاراکترها و حالات چهره شونن که تو این نسل فعلی تو همچین بازی ای اگه ناموسا کونامی غیرت و همیتشو داشت بازی حسابی بده یه بازیگر درجه یک هالیوودی باید بازی میکرد جای جیمز بقیه هم بازیگرای درجه دو کاربلد

خدایی همون مقایسه سکانس مواجه جیمز و انجلا که دوستمون گذاشت رو ببینید
تو ریمیک عین آثار استاد ایرج ملکیه!!!
از خود بنده جای نقش جیمز استفاده میکردن به مراتب بازی بهتری تحویلشون میدادم:D
در کل اون ترس با این وضع اکتینگ/ویس اکتینگ یک شاهی هم نمیارزه، اصولا از این بازیا نیست که چند تا غول بیابونی با ساطور دنبال شخصیت اصلی باشن بدون داستان و شخصیت پردازی...
ترس اصلا رکن دومه تو این بازی اول داستانش مطرحه.

بعد مرامی ساختن چنین بازی ای هم طنز تلخیه که آدم میمونه چی بگه No comment !!!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Arima Kishou

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or