Multi Platform Silent Hill 2 Remake

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
Last edited by a moderator:
۸۹ اصلا متای پایینی نیست!
پرسونا۳ ریلود هم ۸۹ گرفت بهترین بازی امسال هست از نظر من!
۸۹ یا ۸۸ یعنی یکی دو تا سایت نظرشون خلاف جهت جریان اصلی بوده و در واقع ارزش بازی ۹۰ به بالاست، در اکثر موارد هم یه دیوونه مثل جیم لوطی یا مثلا یه سایت معتبر مثل همین گیم اسپات منتقدش جوگیر میشه نمره پایین تر از بقیه میده
ولی در کل میانگین امتیازات مهم هست و نمیشه بی اهمیت باشه.

خیلی نادره بازی ای با متاش نخونه که اونهم جریان داره
نمونه ش FF VII Crisis Core که خیلیا کلا با بازیهای شرقی کجن تو منتقدا که اون هم باز چندان پایین نشد

پ.ن: یادمه یه تریلر از سایلنت هیل۲ ارجینال بود تهش اسامی شخصیتهای هالیوودی رو جای شخصیتها مینوشت مثلا لورا رو میزد داکوتا فانینگ! (البته الان که سنش نمیخوره اون زمان میخورد)
انصافا چی میشد این خیر ندیده ها با
بازیگرای هالیوودی میساختن ریمیکشو یا دست مثلا سونی بود دی کاپریو که تجربه شاتر ایلند هم داره تو بازیگریش میذاشت جای جیمز و ابر ریمیکی ازش درمیومد پشمای کل هنر هفتم و هشتم بریزه...
افسوس که ولی توقع فنها در حد آثار استاد ملکیه و اینکه افکت مه فلانه! بابا ناسلامتی انریل انجین۵ هست
یه عده دیگه دنبال گیم پلی و...
و دست آخر هم فرمودن شکر ادین کنید که شرکت فخیمه بلوبر داره مرامی بازیو میسازه
 
آخرین ویرایش:
طرف شاکی بوده که چرا سازنده‌های بازی از آنالوگ چپ برای حرکت دادن کاراکتر و از آنالوگ راست برای هدف‌گیری استفاده کردن! :D البته کیفیت پایین بازی هم توی خشم ایشون بی‌تأثیر نبوده ولی همین که از این مدل کنترل حیرت کرده، نشون می‌ده که اون زمان استفاده از کنترلر دو آنالوگه توی بازی‌های اول شخص چقدر عجیب بوده و بعضی‌ها نمی‌دونستن که بعدها تبدیل به استاندارد شوترهای کنسولی می‌شه.
این انالوگ ها رو منم تا مدت ها باهاشون مشکل داشتم :D یعنی حتی تا زمان ps2 هم من ترجیح میدادم بیشتر با d-pad کار کنم و اصلا با انالوگ ها حال نمیکردم :D انالوگ ها که هیچی حتی دکمه های r2 l2 هم برای من خوش دست نبودن. من یادمه بازی gta iv روی ٣۶٠ گاز دادن ماشین رو اورده بودم روی دکمه A تا از اون تریگرها استفاده نکنم اینقدر تباه:D درکل گاهی اینجوریه که تغییر مسیری که باعث نوآوری تو یک صنعت میشه همیشه برای همه خوشایند نیست و همیشه منتقدهایی پیدا میشن و خیلی ها به راحتی این تغییر مسیره رو نمیپذیرن.

این اتفاقا اصل بازیو درست درک کرده و فهمیده سینماتیک هست
(برخلاف اشتباهی که اینجا هم اکثر دوستان میکنن و تو این اثر داستانی خارق العاده دنبال گیم پلی رزیدنت اویل و اوتلست و افکت مه و باد و نور و این چیزان و حرکت دوربین و اکتینگ و امثالهم در حد آثار استاد ملکی رو کار ندارن)
ولی مثل همینایی که با آثار گرافیک ادونچر یا دث استرندینگ مشکل دارن جوگیر شده...
همون بهتر که ترکید (الکترونیک گیمینگ مانثلی یا EGM)
پ.ن: انصافا چه کات سینهای پری رندر شاهکاری ببین همین داره امروز با این پیشرفت تکنولوژی و موشن کپچر ریمیکه جلوش کم اورده...
سایلنت هیل داستان گویی محیطی خیلی خوبی هم داره. چیزی که امیدوارم توی ریمیک بهش توجه ویژه کنن.
 
سایلنت هیل داستان گویی محیطی خیلی خوبی هم داره. چیزی که امیدوارم توی ریمیک بهش توجه ویژه کنن.
که از شواهد امر پیداست و مشخصه قطعا هیچ توجهی نکردن:D
داستان گویی محیطی تو نسل فعلی به لطف اکتورهای حسابی و موشن کپچر حرفه ای انجام میشه:D
که وقتی به امثال کوجیما که بازی به اصطلاح ضعیفش با موتور دکیما و همکاری با امثال دل تورو و فن رفن و... و اکتینگ حرفه ای میخکوب میکنه (البته امثال من و شما رو نه دوستانی که اینجا کم نیستن) درب خروجی رو نشون میدی و میدی استدیو درجه دو لهستانی (درجه دو با ارفاق!) برات اونم مرامی بازی بسازه نتیجه مشخص خواهد بود...
یه چیزم بگم میگیم بازی ژاپنی رو نباید دست استدیوی غربی داد در همین راستاست:
دقت کنید هنوزم تو بازیهای ژاپنی کات سین داستانی مهم حداقل، تریلر از پیش رندر شده پخش میشه فرق نداره با وجود اینهمه پیشرفت، از ریمیک فاینال فنتزی۷ بگیرید تا ریمیک پرسونا۳... بعد اینا یه کله همه چی این انجین اونم همینطوری شخمی بدون حرکت درست دوربین و هیچ و هیچ.
کلا از پایه تو اوته حالا من شاید بد منظور رو برسونم دوستان ژاپنی باز میدونن چی میگم.
 
که از شواهد امر پیداست و مشخصه قطعا هیچ توجهی نکردن:D
داستان گویی محیطی تو نسل فعلی به لطف اکتورهای حسابی و موشن کپچر حرفه ای انجام میشه:D
که وقتی به امثال کوجیما که بازی به اصطلاح ضعیفش با موتور دکیما و همکاری با امثال دل تورو و فن رفن و... و اکتینگ حرفه ای میخکوب میکنه (البته امثال من و شما رو نه دوستانی که اینجا کم نیستن) درب خروجی رو نشون میدی و میدی استدیو درجه دو لهستانی (درجه دو با ارفاق!) برات اونم مرامی بازی بسازه نتیجه مشخص خواهد بود...
یه چیزم بگم میگیم بازی ژاپنی رو نباید دست استدیوی غربی داد در همین راستاست:
دقت کنید هنوزم تو بازیهای ژاپنی کات سین داستانی مهم حداقل، تریلر از پیش رندر شده پخش میشه فرق نداره با وجود اینهمه پیشرفت، از ریمیک فاینال فنتزی۷ بگیرید تا ریمیک پرسونا۳... بعد اینا یه کله همه چی این انجین و در جریان گیم پلی...
کلا از پایه تو اوته حالا من شاید بد منظور رو برسونم دوستان ژاپنی باز میدونن چی میگم.
داستان گویی محیطی چطور به اکتورهای حسابی و موشن کپچر حرفه ای نیاز داره؟:D
داستانگویی محیطی یعنی همینکه تو محیط که میچرخی تو گوشه و کنار محیط اشیا و آثاری رو ببینی که بدون اینکه بازی ، فیلم و... برات نریشن و داستانی روایت کنه مجموعه اونها خودشون تو ذهنت برات یه سناریو بچینن.
اتفاقا از این لحاظ بلوبر واقعا جزو خوبهاست.
همه بازیهاشون از این لحاظ درجه یکن ، تو این ریمیک که واقعا سنگ تموم گذاشتن از این لحاظ.

مثلا تو همین تو فضای بیرون که داره راه میره میرسه به یک در که روش آثار شبیه خون وجود داره یا کنارش یک صندلی پلاستیکی هست.
یا جلوتر که وارد بیمارستان میشه رو در و دیوار ترک و... وجود داره بگیر تا کلی جزئیات دیگه.
جلوتر که وارد اون دفتر که کتابخونه داره خیلی زود کات میشه ولی حتما کلی از این ویژگی رو اونجا میشه پیدا کرد.
تو جای جای تریلر این ویژگی وجود داره.

میگم اگه بازیهای قبلی بلوبر رو بازی کرده باشی تخصصش روی طراحی محیط ، مخصوصا ساختمونها و جزئیات داخلشونه که بدون اینکه زحمتی بکشه به مغزت نفوذ کنه یا بترسونتت.
چون بلوبر بازیهاشون اکشن و مبارزه نداشتن که از اونطریق رعب و وحشت رو به پلیر القا کنن برای همین تو این زمینه که با محیط پلیر رو بترسونن واقعا پیشرفت کردن و کارشون خیلی درسته.

حالا درسته که کلا با کونامی مشکل داری ولی دیگه به نظرم خیلی داری یک طرفه نگاه میکنی.
این داستانگویی محیطی واقعا جزو نکات مثبت همین تریلر و کلا امضای استودیوعه.
 
من حقيقتا سايلنت هيل برام زياد اهميتى نداره كه بخوام حساس بشم رو شرايط ريميك.
و اين تريلر اخير به نظرم صرفا اوكى بود.
منو الان بيشتر اين مساله كه به ريميك متالگير٣ ميخواد چه گوهى بكشه كونامى اذيت ميكنه.
 
داستان گویی محیطی چطور به اکتورهای حسابی و موشن کپچر حرفه ای نیاز داره؟:D
با ماشین زمانی چیزی تازه سال ۲۰۲۴ نیمدی احیانا؟:D
سال ۲۰۲۴ ه نسل نهم بازیها، این بازیم ۲۳ سال پیش وضع گرافیکش خصوصا تو کات سینها جزییات چهره و... مشخص... واضحا یه بازی سینماتیکه
خب البته شما گفتید راضی هستید مرامی بازی بسازن! اینو یادم نبود
درمورد استدیوی بلوبر هم به عنوان یه ژاپنی باز جز بازیهای درجه یک غربی مثل GTA و RDR و TLOU اصلا بازی غربی دیگه وقت ندارم برم اونم از شرکتی مثل بلوبر. (خوشبختانه) چون امثال پرسونا ۳ ریلود مثلا همینطوریش وقت گیر هست منم که همه چیو صد در صد میکنم مثل شخصیت هست به رحمت زئوس میره دوباره سیو ریلود میکنم فلان چیزشو انلاک کنم در این حد... ولی تک و توک ترسناک غربیم رفتم مثل Alone in the Dark 2008 و 2024 که اصلا قابل مقایسه نیستن با چیزهایی که میکامی و تیم سایلنت یا سازنده ریمیک های اویل ساختن.
من حقيقتا سايلنت هيل برام زياد اهميتى نداره كه بخوام حساس بشم رو شرايط ريميك.
و اين تريلر اخير به نظرم صرفا اوكى بود.
منو الان بيشتر اين مساله كه به ريميك متالگير٣ ميخواد چه گوهى بكشه كونامى اذيت ميكنه.
بهترین بخت اینا ریمیک MG1 و MG2 بود که هم زیر تیغ منتقدا نباشن هم گیمرها و هم بفروشن هم تو آینده یه روزنه ای داشته باشن برگردن بازی بسازن (البته تو شرایط خیالی ای که به یه استدیو خوب میدادن نه به بلوبر یا سازنده مجهول بازسازی MGS3) چون این دو تا بازی زمان شاه! با گرافیک میکرو اومدن. خودمم جناب ماکان میگه مشکل داری با کونامی:D پری اردر میزدم، چون دیدن داستان تعریف نشده اسنیک و بیگ باس و اوترهون با گرافیک نسل نه دیدن داشت. مشکل ما با بی عقلی ایناست والا.
 
مثلا تو همین تو فضای بیرون که داره راه میره میرسه به یک در که روش آثار شبیه خون وجود داره یا کنارش یک صندلی پلاستیکی هست.
یا جلوتر که وارد بیمارستان میشه رو در و دیوار ترک و... وجود داره بگیر تا کلی جزئیات دیگه.
جلوتر که وارد اون دفتر که کتابخونه داره خیلی زود کات میشه ولی حتما کلی از این ویژگی رو اونجا میشه پیدا کرد.
تو جای جای تریلر این ویژگی وجود داره.
اینا رو نمیدونم جدی فکر میکنی خود اینا اضافه کردن
اگه اره مقایسه یک به یکشونو ببین
خود بازی ارجینالم همین ویژگیا رو داشت تازه به مراتب بهتر.
اصلا همون یه تیکه که جیمز میره تو کمد شاهد چیز کردن موجودات میشه یه طور spy و watchfulness طور اوج اینجور حرکاته که صاف از بازی اصلی کپی کردن و خلاص.
چیز جدید اضافه میکنن باید دید معنیم میده یا نه اصلا.
مثلا فلان جا یه آفتابه اضافه کنن کنارش خون باشه که ربطی نداره:دی
 
با ماشین زمانی چیزی تازه سال ۲۰۲۴ نیمدی احیانا؟:D
سال ۲۰۲۴ ه نسل نهم بازیها، این بازیم ۲۳ سال پیش وضع گرافیکش خصوصا تو کات سینها جزییات چهره و... مشخص... واضحا یه بازی سینماتیکه
خب البته شما گفتید راضی هستید مرامی بازی بسازن! اینو یادم نبود
درمورد استدیوی بلوبر هم به عنوان یه ژاپنی باز جز بازیهای درجه یک غربی مثل GTA و RDR و TLOU اصلا بازی غربی دیگه وقت ندارم برم اونم از شرکتی مثل بلوبر. (خوشبختانه) چون امثال پرسونا ۳ ریلود مثلا همینطوریش وقت گیر هست منم که همه چیو صد در صد میکنم مثل شخصیت هست به رحمت زئوس میره دوباره سیو ریلود میکنم فلان چیزشو انلاک کنم در این حد... ولی تک و توک ترسناک غربیم رفتم مثل Alone in the Dark 2008 و 2024 که اصلا قابل مقایسه نیستن با چیزهایی که میکامی و تیم سایلنت یا سازنده ریمیک های اویل ساختن.
اینا رو نمیدونم جدی فکر میکنی خود اینا اضافه کردن
اگه اره مقایسه یک به یکشونو ببین
خود بازی ارجینالم همین ویژگیا رو داشت تازه به مراتب بهتر.
اصلا همون یه تیکه که جیمز میره تو کمد شاهد چیز کردن موجودات میشه یه طور spy و watchfulness طور اوج اینجور حرکاته که صاف از بازی اصلی کپی کردن و خلاص.
چیز جدید اضافه میکنن باید دید معنیم میده یا نه اصلا.
مثلا فلان جا یه آفتابه اضافه کنن کنارش خون باشه که ربطی نداره:D

کمی شفاف سازی کن چی نوشتی؟:-?
در مورد داستانگویی محیطی فکر کنم متوجه نشدی چیه.
منم توضیح دادم که چیه و اینکه بلوبر از این لحاظ کارش واقعا درسته.
نگفتم که نسخه اصلی از این لحاظ بد بوده.

وجدانا الان اینها چیه نوشتی ؟ :D
آخر شبی مغزم رو درگیر کردی واقعا :))
 
کمی شفاف سازی کن چی نوشتی؟:-?
در مورد داستانگویی محیطی فکر کنم متوجه نشدی چیه.
منم توضیح دادم که چیه و اینکه بلوبر از این لحاظ کارش واقعا درسته.
نگفتم که نسخه اصلی از این لحاظ بد بوده.

وجدانا الان اینها چیه نوشتی ؟ :D
آخر شبی مغزم رو درگیر کردی واقعا :))
چرا اتفاقا متوجه شدم همون اول ولی تاکیدم روی همون عنصر سینماتیک بازی بود چون مهم ترین عنصر این بازی هست.
داستان گویی محیطی بازی ارجینال درس شدیدا غنی بود نیاز نیست اصلا بلوبر تیم چیزی وسط بیاره.
اول بازی آره جیمز خون پیدا میکنه رو زمین یا موقع پیدا کردن رادیو حس دلهره منتقل میشه اینا همه تو بازی ارجینال بوده. تو بیمارستان هم همین طور بود چیزی که ما تو بازی اصلی دیدیم یا یادداشتهایی که پیدا میشد.
منظورم این بود موردی که بازی اصلی درش غنی بوده چه چیز جدید خاصی اینا میخوان بیارن؟؟؟ ترک رو در و دیوار بیشتر پیشرفت گرافیکیه.

پ.ن: منم یه سوالی ذهنمو از دیشب مشغول کرده:
ادین نکرده یه موقع بازیهای تاپ دیگه مثلا GTA و RDR دست امثال بلوبر تیم بیفتن دوستان اینطور امید واهی میبندن؟ اگه اینطور باشه واقعا ترسناکه
 
سایت cbr یه لیستی گذاشته از تاریک ترین یا ترسناک ترین بازی های PS2 که با قدرت SH2 اول هست. واقعا جای بحثی نمیمونه عظمت و خاص بودن این بازی توی زمان خودش و حق بود که کونامی این بازی رو دست استودیو بهتری میداد. به نظر من تانگو انتخاب عالی بود که الان به لطف ماکروسافت این استودیو وجود نداره

https://www.cbr.com/darkest-ps2-games/
 
اگه یه وقت هوس کردین قبل انتشار بازی نسخه های قبلی رو بازی کنین برای نسخه های سوم و چهارم یه ماد منتشر شده که میشه دوربین بازی رو بین سوم شخص روی شونه و اول شخص سوییچ کرد.
اگه علاقه دارین تو این تاپیک گذاشتم:
 
بلوبر تیم : بدترین دشمن شما در Silent Hill 2 Remake در اصل تخیل شماست.



View attachment VID_20240818_222750_178.mp4

استودیو در مورد مفهوم مه در ریمیک Silent Hill 2 پرداخته و اعلام کرده که کانسپت آن ها برای این ویژگی این است که" سکوت " مه را به ویژگی ترسناک در بازی تبدیل می‌کند.

در ادامه نوشته که همانطور که مه فضا را فرا می گیرد، احساس عدم اطمینان و انزوا نیز به درون پلیرها نفوذ میکنه

در مورد میدان دید پلیر که بسیار محدود است گفته:
میدان دید محدود به این معناست که هر قدم رو به جلو، یک قمار است. تخیل شما در این بازی، بدترین دشمن شما می‌شود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or