درود

RTdzAAjT9.jpeg


به دلیل حساسیت های موجود روی داستان این بازی، صحبت در مورد هر گونه مساله ای در خصوص داستان، فقط در تگ اسپویلر مجازه. افراد خاطی بدون اخطار قبلی بن خواهند شد.

[TABLE="class: grid, width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]با انجام هماهنگی های لازم بنا بر این شد تمامی اخبار و حواشی MGSV از زمان معرفی تا زمان انتشار در این تاپیک به صورت طبقه بندی شده و منظم قرار خواهند گرفت. جدید ترین اخبار در ابتدای پست قرار خواهند گرفت. این پست تا انتشار بازی به روز خواهد شد.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


تمامی اخبار مربوط به The Phantom Pain

Sebtember1st - World wide Release
تاریخ عرضه به شمسی
: سه شنبه 10 شهریور 1394






نکته*
رنگ آبی : عرضه شده رنگ قرمز: هنوز عرضه نشده

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]MGSV نسخه اصلی[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]مقدمه MGSV[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 دسامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 مارچ[/TD]
[/TR]
[/TABLE]







دانلود دو تریلر منتشر شده MGSV در E3 2015 + چهل دقیقه دمو از گیم پلی MGSV( بدون اسپویل داستانی )
به علت استقبال زیاد از دموی 40 دقیقه ای از گیم پلی MGSV هیدئو کوجیما در توئیتر خود تاکید کرد دو ویدیو گیم پلی دیگر هم منتشر خواهد شد که به احتمال زیاد ماموریت ها شبیه به گیم پلی تازه منتشر شده هستند با این تفاوت که با حالت های دیگر و در زمان های دیگر انجام خواهند شد تا امکانات دیگر گیم پلی و آزادی عملی که بازیکنان در بازی خواهد داشت را به نمایش بگذارد.








تریلر اول Ground Zeroes به زبان ژاپنی - در 25 ـمین سالگرد متال گیر ( روز معرفی بازی ) شهریور 91
تریلر دوم The Phantom Pain در همایش VGA - تریلری که نامشخص بود به سری MGS مرتبط است یا خیر
تریلر سوم Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - تریلری که مشخص می کند GZ و TPP در کل MGSV را تشکیل می دهند در GDC 2012 به همراه گیم پلی فرار از بیمارستان (TPP)
تریلری از گیم پلی و محتویات داستانی The Phantom Pain ذر E3 2013
دو گیم پلی از Ground Zeroes ( روز و شب ) + نسخه انگلیسی تریلر اول بازی در روز معرفی بازی در TGS2013
تریلر داستانی به همراه یک گیم پلی در نقشه افغانستان درE32014
گیم پلی افغانستان در شب به همراه قسمت مولتی پلیر ( دزدی از مادر بیس بازیکنان دیگر ) Gamescom 2014 + رونمایی از نسخه PC
تریلر داستانی + گیم پلی آفریقا + تریلری از DD سگی همراه بیگ باس در TGS 2014
رونمایی از Metal Gear Online جدید به همراه یک تریلر درVGX 2014






  • [*=right]بازی‌سنتر | اخبار | متال گیر سالید 5 ممکن است دارای Microtransaction باشد
    [*=right]Ground Zeroes مقدمه ای بر Phantom Pain خواهد بود.
    [*=right]اتفاقات بزگی در GZ رخ خواهد داد که باعث جلب توجه مخاطب شده قبل از اینکه داستان اصلی در Phantom Pain شروع بشه.
    [*=right]خوشبختانه حالت خاموش/روشن کردن برای حالت Slow Motion است و شما می توانید این آیتم را On/Off کنید.
    [*=right]در منوی بازی می توانید درجه سختی بازی را مشخص کنید Normal/Hard که شاید در انتهای بازی گزینه های دیگر هم باشد.
    [*=right]Ground Zeroes یک نوع tutorial برای Phantom Pain خواهد بود(Kojima دقیقا از واژه tutorial استفاده کرده و بنابراین هیچ شکی در این باره وجود ندارد)
    [*=right]داستان در Ground Zeroes محدود به شب های بارانی خواهد بود.البته شما میتونید زمان های دیگه ای از شبانه روز رو در ماموریت های جانبی ببینید ولی در Ground Zeroes چرخش شبانه روزی وجود ندارد.
    [*=right]در Phantom Pain طیف گسترده ای از امکانات (استخدام سرباز ها و ساختن پایگاه و ....) وجود دارد که بیشتر آنها در GZ وجود ندارند.
    [*=right]save data رو میشه از Ground Zeroes به Phantom Pain منتقل کرد و این مزایایی هم با توجه به تصمیماتی که در GZ گرفته اید در کل بازی برای شما خواهد داشت.
    [*=right]یکی از دلایلی که باعث شده Ground Zeroes به صورت جدا از بازی اصلی عرضه شود این است که بازی اصلی با توجه به گستردگی بالا زمان زیادی رو برای تکمیل نیاز داشته و تیم marketing در Konami تصمیم به عرضه این مقدمه بر بازی اصلی شده تا حداقل بازیکنان تجربه ای با MGS داشته باشند.
    [*=right]Kojima پاداشی به کسانی که هر دوی Ground Zeroes و Phantom Pain رو خرید کنند خواهد داد .البته در این مورد هیچ جزئیاتی تا به حال منتشر نشده.
    [*=right]Ground Zeroes و Phantom Pain از نمایشگر دوم مثل تبلت ها پشتیبانی میکنند که میشه مثلا برای دیدن نقشه از اونها استفاده کرد.البته کوجیما نگران عدم تمرکز بر بازی اصلی به دلیل نمایشگر دوم هست.

  • [*=right]Metal Gear Solid: Ground Zeroes به صورت رسمی در 25 ـمین سالگرد متال گیر رونمایی شد. ( شهریور 91 )
    [*=right]تریلری در مراسم VGA 2012 تحت عنوان The Phantom Pain پخش شد که کاراکتر اصلی اش شباهت زیادی با اسنیک داشت، بازی که سازنده آن را Moby Dick می دانستند اما پس از مدتی مشخص شد که TPP در واقع جزئی از MGSV است و این نمایش یکی از شوخی ها و بازی های کوجیما بوده است.
    [*=right]GZ به نظر نسخه ی فرعی از فرانچایز متال گیر بود اما در همایش VGA و با منتشر شدن تریلر The Phantom Pain و کمی سردرگمی هوادارن مشخص شد Ground Zeroes و The Phantom Pain به صورت مشترکاً Metal Gear Solid V را تشکیل می دهند.
    [*=right]تغییرات زیادی در بازی ایجاد شده محسوس ترین تغییر عوض شدن صدا پیشه معروف Snake ها David Hayter بود که جایش را به Kiefer Sutherland ( بازیگر اصلی سریال محبوب 24 ) داد. همینطور تغییر بازی از حالت خطی بود به Open World
    [*=right]این نسخه از بازی از موتور قدرتمند گرافیکی Fox Engine که ساخت کوجیما پروداکشن است استفاده می کند.
    [*=right]Ground Zeroes در سال 1974 و The Phantom Pain در سال 1984 روایت می شود.
    [*=right]هیدئو کوجیما مدتی پس از معرفی MGS:GZ در مورد تغییرات عمده در بازی صحبت کرد تغییراتی که باعث فروش بیشتر بازی در بازار می شود ( کم شدن کات سین ها و حذف مواردی چون شوخی و زیر سوال بردن مسائل سیاسی و مذهبی )
    [*=right]شعبه LA کوجیما پروداکشن افتتاح می شود و این شعبه کار بر روی نسخه آنلاین MGSV را بعهده دارد.
    [*=right]Harry Gregson Williams در MGSV حضور دارد.
    [*=right]بعد از مدتها مشخص شد MGSV: Ground Zeroes به عنوان مقدمه MGSV در بهار 2014 منتشر خواهد شد.
    [*=right]هیدئو کوجیما پاسخی درستی در مورد حضور و یا عدم حضور سالید اسنیک در MGSV نمی دهد !
    [*=right]هیدئو کوجیما سورپرایز بزرگی برای بازیکنان در MGSV دارد.
    [*=right]یه سری اطلاعات در مورد بازی منتشر شده توسط شخص کوجیما
    [*=right]یکی در مورد تریلر گیم پلی که در TGS منتشر شده و فکر نکنید بازی مثل اون تریلر آسون !‌ در واقع بازی در اون تریلر توسط کسی انجام می شده که راه و چاه بازی رو بلد بوده و خودش بازی رو ساخته !! برای همین طوری حرقه ای بازی کرده که هر کسی احساس می کنه بازی آسون که در واقع اینطور نیست
    [*=right]شما می تونید از هلیکوپتر استفاده های مختلفی کنید نجات اسیرها, فرار از کمپ و .. که محل مختلف هایی می تونید برای این گزینه انتخاب کنید که بعضی از این منطقه ها با درصد خطر بیشتری هستند که شما باید با دشمنان درگیر بشید تا هلیکوپتر را نابود نکنند و یا محل های امن تری را انتخاب کنید که احتمال دیدن شما کمتر وجود داشته باشد. شما در Ground Zeroes یک هلیکوپتر دارید اما در Phantom Pain هلیکوپترهای زیادی در اختیار دارید.
    [*=right]سیستم مارک کردن به هیچ عنوان شبیه بازی SC نیست و در واقع این آیتم باعث می شود شما برنامه ریزی و استرازی دقیقی رو برای انجام دادن Mission داشته باشید. به هر حال اگر از مارک کردن خوشتان نمی آید می توانید از این آیتم در بازی استفاده نکنید.
    [*=right]درست است که GZ یک مقدمه است و شاید چندین ساعت گیم پلی را در بر داشته باشد اما اگر بازی را کامل کنید می توانید ساعت های سرگرم شود مراحل جانبی را انجام دهید و همه چیز را کشف کنید.
    [*=right]شما می توانید موزیک های خودتون رو داخل Walkman بازی کنید

  • [*=right]اسنیک بسیار سریع تر شده و می تواند از صحره ها بالا رفته و یا به بالا برود
    [*=right]سیستم کدک بازی به طور کلی عوض شده است و باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]نقشه بازی بر روی تبلتی به نام Idroid قرار دارد و این آیتم هم باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]طبق گفته کوجیما این بازی سعی در شبیه سازی واقعیت را دارد، کات سین ها کمتر شده اند.
    [*=right]اسنیک با فوکوس کردن روی دشمنان می تواند آن ها را مارک کند با این آیتم شما از فاصله و محل دقیق دشمنان حتی از پشت دیوارها هم مطلع هستید.
    [*=right]رابط کاربری بازی با تغییرات عمده ای روبرو شده، منو اسلجه ها چیزی شبیه به GTAV شده است.
    [*=right]علامت تعجب در بازی در زمانی که دشمنان شما را می بیند دیده می شود از فعلاً خبری از جعبه معروف MGS نشده است.
    [*=right]فنون CQC در بازی هستند با کمی تغییرات.
    [*=right]خون اسنیک به صورت خودکار در آمده است و خبری از Ration ها نیست.
    [*=right]به گفته کوجیما امکانات اضافه شده به بازی به این معنا نیست که MGSV بازی آسانی باشد.
    [*=right]شما می توانید بین چندین سوال یکی را در حین بازجویی از دشمنان انتخاب کنید.
    [*=right]شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا بعضی از شخصیت ها زنده بمانند و یا کشته شوند که البته این تصمیم گیری شما باعث پارادوکس در داستان نمی شود. سعی شده کات سین ها در حین بازی روایت شوند و تا جایی که می شود از توقف بازی جلوگیری شود.
    [*=right]با سیگار در The Phantom Pain می توانید سرعت بازی را زیاد کنید.
    [*=right]بازی دارای چرخه شبانه روزی است هر 6 ساعت در دنیای واقعی 24 ساعت در MGSV است، آب و هوا در بازی به صورت Real Time است
    [*=right]شما می توانید در بازی از میان میلیون ها راه که دارید حرکت کنید و استراژی خودتان را انتخاب کنید.
    [*=right]داستان GZ بلافاصله پس از Peace Walker و The Phantom Pain نه سال پس از GZ
    [*=right]در The Phantom Pain شما می توانید کنترل یک Metal Gear کوچک را بعهده بگیرید ( انتهای تریلر E3 2013 )
    [*=right]Troy Baker صدا پیشه Ocelot در MGSV:TPP خواهد بود.
    [*=right]نسخه PC بازی منتشر خواهد شد اما در الویت نیست.
    [*=right]به نظر می رسد بازی با تغییرات عمده ای مواجه شده، کمتر شدن کات سین ها، حذف کدک، تغییر رابط کاربری و .. که به گفته کوجیما این تغییرات برای بدست گرفتن بازار بیشتر است.





به زودی .. !




















Fan Made Art








"برای آشنایی بیشتر با داستان کلی سری فرانچایز Metal Gear و همچنین داستان تمامی نسخه ها تا به Ground Zeroes از مقالات زیر استفاده کنید"



مقالات مرتبط با کلیت داستان Metal Gear Solid

1." داستان کامل سری Metal gear Solid " بر روی صفحه اصلی سایت " بازی سنتر "
بعد از پیشنهاد رفتن تاپیک پایین بر روی صفحه اصلی سایت تصمیم بر این گرفته شد تا تمامی تاپیک ویرایش شود که این کار انجام شد و پس از ویرایش نهایی سردبیر محترم فردین عزیز این داستان بسیار شکیل، منظم و رعایت جمله بندی و .. بر روی سایت قرار گرفت که می توانید از آن لذت ببرید.

2. تاپیک " داستان کامل Metal Gear Solid "
زحمات زیادی برای این تاپیک کشیده شده و کاملترین مرجع در مورد داستان متال گیر سالید به زبان فارسی در سراسر اینترنت است ( به زودی نسخه ویرایش شده بر روی صفحه اصلی سایت قرار خواهد گرفت )، البته این تاپیک به کمک دوستان زیادی از جمله سیاوش و عرفان عزیز که قسمت هایی از داستان رو نوشتند کارش رو به پایان رسوند که باز هم از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.

3.Solid Snake یا Big Boss ؟ کدامیک زجر بیشتری کشیده اند ؟!
تاپیکی سختی ها و ملالت های این پدر و پسر را در نسخه های مختلف MGS روایت می کند به همراه یک نظر سنجی ( نظر سنجی بسته شده است )

4." بهترین لحظات MGS3 به روایت تصویر "
بهترین لحظات Metal Gear Solid 3 که در قالب عکس و بدون هیچ توضیحی در این بلاگ جمع آوری شده.

مقالات مرتبط با Metal Gear Solid V


تاپیک " کامل ترین اخبار از MGSV "
تمامی اخبار در رابطه با MGSV در این تاپیک قرار خواهد گرفت، از زمان معرفی تا انتشار این تاپیک آپدیت خواهد شد.


1.نگاهی اجمالی بر تریلر MGSV
تحلیل تریلر مربوط به معرفی بازی در 25 ـمین سالگرد Metal Gear در سال 2012 و همچنین تریلر The Phantom Pain در VGA و GDC

2.تحلیل تریلر MGSV
تریلر مربوط به E3 2012 که در کنفرانس مایکروسافت پخش شد، البته تریلر اصلی مد نظر بوده ( Red Director )

3.Zero VS Big Boss جنگ اصلی و خونین
حدس و گمان در مورد دشمن اصلی در MGSV

4.بزرگترین پیشنمایش ( Metal Gear Solid V ( Ground Zeroes & The Phantom Pain
تحلیل کلی تمامی تریلر ها و گیم پلی های MGSV از ابتدا تا TGS 2013

5.کدام شخصیت های در MGSV:GZ حضور خواهند داشت؟
نظرسنجی تاپیک بسته شده

6.تحلیل داستانی MGS: Ground Zeroes
این تاپیک مدتی بعد از انتشار GZ تاسیس شد که زحمت بیشترش رو بهروز ( Behrooz) عزیز کشیده که زحمت ترجمه تمامی دیالوگ ها، کات سین ها و نوار کاست های بازی کشیده. به همراه نقد کوتاه ( داستانی ) بنده و تحلیل داستان GZ و پیش بینی ها ..

7.تحلیل تریلر E3 2014
در این تاپیک تریلر داستانی E3 2014 مورد تحلیل قرار داده شده و حدس و گمان ها بررسی شده.

8.پایان یک حماسه؟
بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار MGSV هیدئو کوجیما اعلام کرد که دیگر قصد ساخت و ادامه سری متال گیر سالید را ندارد! در این مقاله سعی شده دلایلی که دال بر این اتفاق است را مورد بررسی قرار دهیم.

9.من یک هیولا هستم!
نگاهی به تغییراتی که ممکن است در شخصیت رئیس بزرگ در فانتوم بیافتد.

کپی تمامی مقالات بالا فقط با ذکر نام " بازی سنتر " و نویسنده " امید درکه " مجاز است.


نتایج نظر سنجی های تاپیک




وبسایت رسمی Metal Gear Solid V
این پست به مرور زمان کامل و همچنین با منتشر شدن اخبار جدید آپدیت خواهد شد.
کپی تمامی مطالب این تاپیک با ذکر نویسنده و منبع بلامانع است
 
آخرین ویرایش:
چی کونامی برای نمره ها پول داده:-B8-}با این حساب حتما به بازیسنتر و گیمفا و زومجی و تمام سایت های گیم ایران هم پول داده، شما که بازی رو انجام ندادید نمیتونید بیاید در موردش بحث کنید در ضمن عالم و آدم نمیگن متال 5 بد بوده، آره قبوله به خوبی قبلی ها نبوده ولی بازم یه شاهکاره با وجود نقص هاش
اره شاهکاری با محیط خالی مرحله های فوق تکراری بدون وجود باس داستان ناقص شخصیت منفی حال بهم زنی مثل skull face باشه این بازی لایق متای 93 قبول کردم
 
به نظر من بهتره بگیم کوجیما سر این بازی اشتباه کرد بدجوری هم اشتباه کرد.
ow شدن بازی به بدترین شکل ممکن اجرا شد ولی جالبه که بدترین قسمت بازی مراحل تکراری و بی هدفش نیست بلکه خود هسته اصلی داستان و روایتش هست .
بزرگترین دلیلی که من نسخه های قبلی رو اینقدر تکرار کردم که شمارش از دستم در رفته همین داستان و روایتش بود وگرنه اگه مراحل تکراری رو حساب کنیم همون mgs2 خودش یک تکرار در چند محیط بسته بود که البته خود بازی هم تقریبا تکراری از نسخه mgs 1 بود ! ولی با اون داستان فوق العاده اش اصلا کی به این تکرار مراحل اهمیت میداد !
snake بدون دیوید هیتر ؟ که تازه اونم کل بازی تقریبا لال بود ؟!
کاراکتر زن در نسخه های قبلی از امثال boss و meryl و Naomi وOlga رسیده به Quiet ؟ که باز اونم در گیم لال شده !؟
نوار کاست ها به جای مکالمه ها در codec ? همین مکالمات در codec ها یکی از خاص ترین ویژگی های این سری بود که از بین رفت
کات سین ها که به مراتب مضخرف تر ! اصلا مقایسه این کات سین ها با کات سین های نسخه قبلی شوخیشم قشنگ نیست.
کلا هر جور حساب کنیم این بازی mgs نیست و یه بازی مخفی کاری با ویژگی های نظیر شوتینگ و اپگرید و ....که این ها عالی کار شده بودن ولی مراحل تکراری + یه داستان درجه 2 هست .اگه کوجیما نظرش این بود که سیستم codec و یا کات سین های طولانی با استاندارد بازی های جدید جور نیست پس کلا نباید بازی رو به این شکل میساخت !
همون پایان mgs 4 بهترین حسن ختام برای این سری بود.
بعد از چند سال هنوز وقتی که به این بازی فکر میکنم دود از سرم بلند میشه ! ما رو باش فکر میکردیم قراره شخصیت به اصطلاح دارک از big boss ببنیم(:|:-w
شخصا خیال پردازی میکردم که کوجیما میخواد سوپرایز کنه و اسنیک هم تو بازی باشه و قراره مبارزه پدر و پسر شبیه به رستم و سهراب در بازی باشه 8->[-o<[-o<
بعدا مشخص شد که هر چی تو بازی بود رو تو تریلر ها نشون دادن و چیز جدید نداره :|
مو به موی حرفاتو قبول دارم.
یچیزی که تو این نسل باب شد ومن به شدت مخالف این قضیه بودم.
اوپن ورلد شدت دو سوم بازیا بود.
هربازی میخاست تغییر کنه و یجوری به بازیبازها بفهمونه که بازیشون تغییر لازمه رو کرده سریع بازیو اوپن ورلد میکردن.
من خودم عاشق بازیهای خطی هستم و به شدت مخالف بازیهای اوپن ورلد هستم.چون اعتقادم به اینه که اوپن ورلد بعد یه مدت خسته کننده میشه و بعضا یه جاهایی حتی باعث عذاب میشه.بءدریم که اوپن ورلد یسری ویژگیهایی داره که کاملا مختص خودشه.مثل حس زندگی کردن تو اون دنیای دیجیتالی که بازیهای زیادی این حسو دادن از اسکایریم بگیر تا همین رددد2 که چند وقت پیش اومد.مشکل من با اینجوربازیها اینه که نمیتونم دوباره بازیشون کنم.چون من خودم عاشق رترو بازی هستم دوست دارم بازیهای خطی رو برم.تمرکزم هم تو بازیهای خطی بالاتره.محیط رو بهتر درک میکنم.از همه اینا بگذریم میرسیم به mgs.
حقیقتا این عنوان اصلا بهش نمیخوره اوپن ورلد باشه. mgs 5 خطی تو این نسل و یه داستان یونیک مثل بقیه نسخه ها،حتی تصور کردنش برام لذت بخشه.صحبت از mgs 4 کردی دوست من.
واقعا شاهکار بود.مبارزه آخر و درنخایت دیدار پدر با پسر و اون موسیقی دردآور که فکنم اون قطعه رو استاد هانس زیمر ساخته بود.تصور میکنم بیهوش میشم پسر.واقعا قابل مقایسه با این عنوان نبود.بنظرم فانتوم پین لیاقت یدک کشیدن v رو نداره.
 
خب دلیل نمیشه رو ps2 بازی نکرده باشم همین الانم mgs3 دارم و دلیلی هم نمیبینم که برای شما چیزی رو توضیح بدم انقدر جوگیرانه برخورد نکنید چون اصلا باحال نیسید و فکر نکنید که دارید من تحقیر میکنید:-@ عالم و ادم دارن میگن mgs5 خوب نبود و منم دارم این به چشم خودم میبینم برا پلاس free شده بود حتی دانلودشم نکردم چون میدونستم با چه چیزی طرفم و من بشخصه این نمیخواستم حالا هرچقدرم که فان باشه.... یعنی بازی نکرده باشی نمیفهمی چجوریه....چه جالب. منی که چندسال منتظر امدنش بودم الان دارم کارشانسی میکنم (mgs4 فقط بخاطر اینکه ps3 دیر گرفتم بازی نکردم pw هم که معلومه):| خب برید با بازیی که کونامی بخاطر نمراتش پول داده حال کنید من حرفی ندارم:|
مرد مؤمن داری می‌گی یه بازی رو بازی نکردی ولی برات اهمیتی نداره و به خودت حق میدی بررسیش کنی چون فکر می‌کنی با دیدن چهارتا ویدئو و یه ذره اطلاعات ویکی پدیایی تسلط کامل داری به بازی! تنها حالتی که باعث میشه بفهمی یه بازی چه خصوصیتی داره اینه که بازیش کرده باشی، هر بازی‌ای! هر کسی هم که فکر می‌کنه با ویدئو دیدن و چهار تا چیز اینور و اونور خوندن یعنی به موضوع تسلط داره، نظراتش به هیچ دردی نمی‌خوره. یه موقع نظر شخصیه و یکی در مورد تجربه خودش از بازی حرف می‌زنه و یه موقع مثل پستهای تو صرفاً بلاهت شخصیه.
اون جمله کونامی به منتقدها پول داده رو حداقل نمی‌گفتی که آدم حرفهات رو میذاشت پای ترول کردن.
الان امتیاز کلی بازی تو استیم 88 (با رای 26 هزار نفر از کسایی که بازیش کردن) و امتیازات اخیرش 96 هست، یعنی کونامی پلیرهای عادی رو هم خریده یا پشت پرده با Valve زد و بند کرده؟
V مشکلات واضحی داره مثل هر بازی دیگه ولی برای اینکه بازی خوبی نباشه باید امتیازش کمتر از 7 از 10 باشه که خب همچین چیزی از نظر اکثریت افرادی که بازی رو تجربه کردن در موردش صدق نمی‌کنه.
هیچ کس نمی‌گه V بازی بی نقصیه و هیچ مشکلی هم در اینکه یکی بازی رو انجام داده باشه و خوشش نیومده باشه وجود نداره، مشکل اونجاییه که یکی که اصلاً بازی رو از نزدیک ندیده میاد در مورد کیفیت بازی نظر میده بعد یه تئوری توطئه هم میذاره آخرش.
بهرحال هر آدمی دنیای خیالی خودش رو داره اما قرار نیست هر کی هر چی دلش میخواد بگه و احساس کنه خیلی عاقله.
 
آخرین ویرایش:
خب دلیل نمیشه رو ps2 بازی نکرده باشم همین الانم mgs3 دارم و دلیلی هم نمیبینم که برای شما چیزی رو توضیح بدم انقدر جوگیرانه برخورد نکنید چون اصلا باحال نیسید و فکر نکنید که دارید من تحقیر میکنید:-@ عالم و ادم دارن میگن mgs5 خوب نبود و منم دارم این به چشم خودم میبینم برا پلاس free شده بود حتی دانلودشم نکردم چون میدونستم با چه چیزی طرفم و من بشخصه این نمیخواستم حالا هرچقدرم که فان باشه.... یعنی بازی نکرده باشی نمیفهمی چجوریه....چه جالب. منی که چندسال منتظر امدنش بودم الان دارم کارشانسی میکنم (mgs4 فقط بخاطر اینکه ps3 دیر گرفتم بازی نکردم pw هم که معلومه):| خب برید با بازیی که کونامی بخاطر نمراتش پول داده حال کنید من حرفی ندارم:|

یکی از بهترین تصمیماتی که تو زندگیم گرفتم بلاک کردن تو هست
 
آخرین ویرایش:
من فقط یه چی بگم. این که شما از اپن ورلد شدن بازی خوشتون نیومد دلیل بر اشتباه کردن کوجیما نمیشه. چون به نظر من بهترین کارو انجام داد!
این که همه مراحل برا شما تکراری بود برمیگرده به نحوه بازی کردنتون چون وقتی من داشتم بازی میکردم تا قبل از چپتر 2 همه مراحل متنوع بوده. کلا بازی خودش به تنهایی اینقدر متنوع بوده که حتی یه مرحله رو میشه چند بار با استراتژی های مختلف رفت.
حرف رو کوتاه کنم! با ترول کردن این بازی فقط لذت بازی کردن یه عنوان فوقالعاده رو از خودتون گرفتین .
 
خداییش این دیگه چجورشه ؟
مثلا فکر کن طرف بیاد بگه . پدر خوانده 3 به واسطه ی یه سری تصمیمات اشتباه کاپولا نابود شد بعد بیاد بگه البته من اصلا پدرخوانده 3رو ندیدم . ولی بعدش بگه شما بیاید درام قسمت دوم و با سوم مقایسه کنید ببینید عجب چیز محشریه . اصلا نمیشه از دکوپاژ و میزانسن خفن پدرخوانده دو گذشت بعد بیاد بگه البته من پدرخوانده ی دو رو هم ندیدم . بعدش بگه شما بازی مارلون براندو رو توی یک با مثلا اندی گارسیا تو سه مقایسه کنید ببینید براندو چه کولاکی کرده بعدشم بگه البته من اصلا پدرخوانده یک رو هم ندیدم . طرف هیچکدوم از نسخه های MGS رو بازی نکرده میاد نسخه می پیچه . یعنی اخیرا آدم میاد بازیسنتر حس آلیس در سرزمین عجایب بهش دست میده
 
خداییش این دیگه چجورشه ؟
مثلا فکر کن طرف بیاد بگه . پدر خوانده 3 به واسطه ی یه سری تصمیمات اشتباه کاپولا نابود شد بعد بیاد بگه البته من اصلا پدرخوانده 3رو ندیدم . ولی بعدش بگه شما بیاید درام قسمت دوم و با سوم مقایسه کنید ببینید عجب چیز محشریه . اصلا نمیشه از دکوپاژ و میزانسن خفن پدرخوانده دو گذشت بعد بیاد بگه البته من پدرخوانده ی دو رو هم ندیدم . بعدش بگه شما بازی مارلون براندو رو توی یک با مثلا اندی گارسیا تو سه مقایسه کنید ببینید براندو چه کولاکی کرده بعدشم بگه البته من اصلا پدرخوانده یک رو هم ندیدم . طرف هیچکدوم از نسخه های MGS رو بازی نکرده میاد نسخه می پیچه . یعنی اخیرا آدم میاد بازیسنتر حس آلیس در سرزمین عجایب بهش دست میده
من هم mgs1.هم 2 . هم 3 .portal ops و هم gz بازی کردم(حتی twin snake . نسخه های msx) همشونم جویدم حرفی هست؟
 
خداییش این دیگه چجورشه ؟
مثلا فکر کن طرف بیاد بگه . پدر خوانده 3 به واسطه ی یه سری تصمیمات اشتباه کاپولا نابود شد بعد بیاد بگه البته من اصلا پدرخوانده 3رو ندیدم . ولی بعدش بگه شما بیاید درام قسمت دوم و با سوم مقایسه کنید ببینید عجب چیز محشریه . اصلا نمیشه از دکوپاژ و میزانسن خفن پدرخوانده دو گذشت بعد بیاد بگه البته من پدرخوانده ی دو رو هم ندیدم . بعدش بگه شما بازی مارلون براندو رو توی یک با مثلا اندی گارسیا تو سه مقایسه کنید ببینید براندو چه کولاکی کرده بعدشم بگه البته من اصلا پدرخوانده یک رو هم ندیدم . طرف هیچکدوم از نسخه های MGS رو بازی نکرده میاد نسخه می پیچه . یعنی اخیرا آدم میاد بازیسنتر حس آلیس در سرزمین عجایب بهش دست میده

البته این قضیه بار اول نیست، فبلا برای هیلو هم تکرار شده :)) یعنی هیلو بازی نکرده کل سری رو نقد کرده
 
البته این قضیه بار اول نیست، فبلا برای هیلو هم تکرار شده :)) یعنی هیلو بازی نکرده کل سری رو نقد کرده
متاسفانه آدم میمونه بخنده یا گریه کنه.اصلا چه دلیلی داره آدم راجع به همه چیز نظر بده، اونم راجع به چیزایی که اطلاعی راجع بهشون نداره. اینکه هیلو و mgs و بازی نکرده نقد میکنه. یا.. یاللعجب.

فرستاده شده از D5803ِ من با Tapatalk
 
والا من از اول از متال گیر یه جورایی خوشم نمیومد البته فقط بخاطر عکس کاراکترش رو قاب سی دی !!! که یه هد بند و یه چشمش و بسته بود!! ولی وقتی گرند زرو رو اتفاقی رو پلی 3 بازی کردم اینقدر از کاراکتر بیگ باس خوشم اومد که رفتم متال 4 و گرفتم و واقعا حز بهترین بازیهای عمرم شد طوری که دوبار بشت سر هم بازیش کردم ! رفتم سری های قبلیش هم گرفتم ولی گرافیکشون خیلی پایین بود ولی رفتم تمام داستان متالگیر رو از اول خوندم واقعا خیلی پیچیده و وسیع بود ، خیلی منتظر فانتوم پین بودم وقتی هم اومد زود گرفتمش ولی نمیدونم چرا حسی که گرند زرو بهم داد رو اصلا نداشت البته بازیش کردم تا اونجایی که اسکول فیس رو میکشه ولی بعد نمیدونم چرا ولش کردم تو زمان خودش بازی خیلی خوبی بود ولی این تجربیات من از متالگیر بود خواستم بذارم تو تاپیک
 
فلسفه نظر دادن اینه که بیای تجربه شخصیت رو بیان کنی وگرنه بری نظرات بقیه رو بخونی و یه میانگین بگیری ازشون که ربات هم میتونه انجام بده.
نسخه V به هیچ وجه با هیچ متر و معیاری بازی بدی محسوب نمیشه.
ولی با همه این اوصاف نمیشه گفت مراحل تکراری نداشت یا باس فایت هاش خیلی خفن و مبتکرانه بود. چون واقعا نبود.
مشکل اصلی دیگه این بود که کلا قرار بود داستان کاراکتر دیگه ای روایت بشه...(نمیخوام اسپویل کنم یا زیاد توضیح بدم ولی واقعا مسخره هست که کوجیما فقط عقده پلات توییست داشته و این کارو به بدترین شیوه انجام داده. این نشونه اینه که هیچ وقت قدرت کارگردانی یه فیلم خوب رو نداره)
در کل نواقص بازی بیشتر برای فن های دو آتیشه سری به چشم میاد. چون گیم پلی بازی به تنهایی خودش انقدر سرگرم کننده هست که یه تجربه خوب رو برات بسازه
 
سلام من از همه دوستان بخاطر بحثای دو صفحه قبل عذر میخوام(به بعضی از دوستان پ.خ هم دادم Ali Venom حالا جواب بدن یا ندن دیگه ادب خودش نشون میده) الان که میخونمشون متوجه میشم اصلا نباید نظر میدادم:D باز فکر نکنید من نسخه های قبل 4 بازی نکردم میتونم عکسشم واستون بزارم من از همون اول این چیزا رو بخاطر اینکه بازی ناقصه گفتم که بسیار کار بیخودی هم بود:D ولی خواهش میکنم دیگه سر هیلو دروغ نگید من اصلا نقدش نکردم علاقه ای هم ندارم که نقدش کنم اون یه بحث ساده با only xbox تو تاپیک خود halo بود اونم سر چهره و طراحی کاوننت ها:D موفق باشیم............
 
  • Like
Reactions: Only Xbox

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or