پیشنمایش MGSV

آیا Ground Zeroes و The Phantom Pain مجموعاً یک بازی هستند و یا 2 بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42
  • نظرسنجی بسته شده است .

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
درود



بیش از یکسال از معرفی MGSV در 25 ـمین سالگرد Metal Gear می گذرد در این مدت تریلرهای مختلفی از MGSV در همایش ها و کنفرانس های مختلف منتشر شده است از تریلر اول معرفی بازی Ground Zeroes و معرفی اش به عنوان مقدمه Metal Gear Solid 5 تا تریلر مرموز The Phantom Pain که در ابتدا کوجیما ارتباطش را با این عنوان تکذیب می کرد اما مشخص شد TPP در واقع همان Metal Gear Solid V است.
پیشنمایشی که برای شما در نظر گرفتم تحلیلی کلی است بر تمامی تریلر ها و اطلاعاتی که تا به حال از این بازی منتشر شده، البته هنوز هم پس مدت طولانی که از معرفی این بازی میگذرد مشخص نشده که آیا Ground Zeroes به عنوان یک بازی جداگانه ( فروش آنلاین و یا پکیج فیزیکی جدا ) ارائه خواهد شد و یا به همراه The Phantom Pain مجموعه Metal Gear Solid V را تشکیل خواهند داد ؟! که این مورد می توانست در ارائه پیشنمایش بهتر موثر باشد، فرض را بر این می گیریم که این دوبازی یکی هستند ولی با رعایت اصول هر کدام از این بخش ها ( Ground Zeroes & The Phantom Pain ) در این مقاله قرار گرفته خواهند شد اما به صورت جداگانه. ( تمامی تریلرهایی که با عنوان MGSV:TPP منتشر شده اند به همراه تصاویر GZ بوده اند و حتی تریلر گیم پلی که از GZ در TGS 2013 منتشر شد در انتها با MGSV:TPP به پایان رسید )


اگر اطلاعات کافی از این بازی ندارید، داستان آن را نمی دانید و تریلرهای آن را ندیدید، ابتدا تاپیک های زیر را بخوانید :

تاپیک " داستان کامل Metal Gear Solid "
نگاهی اجمالی بر تریلر MGSV
تحلیل تریلر MGSV
Zero VS Big Boss – جنگ اصلی و خونین




داستان
Metal Gear Solid: Ground Zeroes
داستان GZ درست بلافاصله و با مدت کوتاهی فاصله از Metal Gear Solid: Peace Walker در سال 1974 اتفاق می افتد، بیگ باس ( Big Boss ) و Kaz ( Miller ) که حالا تمام نگاه ها را معطوف خودشان کردند و در حال ساماندهی بیشتر Mother Base و گروه خود FOX بودند و در این راه به هیچ دولتی وابسته نبودند.
بعد از نابود کردن برنامه های Cipher ( میهن پرستان ) بدست رئیس بزرگ در ماموریت Peace Walker که می توان گفت تا حدودی ناخواسته هم بود، مطمئناً مشخص بود که بیگ باس پس از این ماموریت با دشمنان سرسخت تر و سختی های بیشتری روبرو خواهد شد، که همین حدس و حنی صحبت های پایانی رئیس در PW بهانه ای شد برای ساخت عنوان Ground Zeroes، عنوانی که رئیس بزرگ در تلاش برای نجات Chico و Paz از زندانی در مرز کوبا به نام Camp Omega است که به نظر مربوط به کشور آمریکا و Cipher ( مهین پرستان ) است و تحت تسلط گروهی به نام XOF، قبل از ورود رئیس به کمپ ما فردی را می بینیم با صورتی سوخته که به دیدار Chico می رود و نوار کاستی به او می دهد.

She Told Us Everything

همه چیزو به ما گفت
Don't Worry, I Kept My Word
نگران نباش.من به قولم عمل کردم
She Didn't Suffer Long
اون زیاد زجر نکشید
Here
You Earned It
بیا اینو بگیر ! این ماله توئه !
How's It Feel To Play The Traitor ?
بازی کردن نقش خائن چه احساسی داره؟
No More War Games-You're A Real Man,Now,Soldier.
بازی های جنگی دیگه کافیه.تو یه مرد واقعی هستی و حالا یه سرباز.
Give My Regards To Your Boss When You Get Home
وقتی برگشتی خونه سلام من رو به رئیست برسون



مرد صورت سوخته که Skull Face معرفی می شود در صحبتهایش با چیکو از زنی صحبت می کند که به نظر چیکو او را می شناسد و اینگونه به نظر می رسد که پس از دادن اطلاعات کشته شده است، که به نظر این زن Amanda است، Skull Face به چیکو نوار کاستی می دهد و چیکو سیم Hands Free که به سینه اش متصل بود رو از سینه اش جدا !! و به WalkMan متصل می کند، در همین حین Skull Face از چیکو می خواهد وقتی به خانه اش بازگشت سلامش را به رئیسش برساند (Big Boss ) و این حرف بدین معناست که ممکن است Skull Face از حضور رئیس بزرگ در کمپ امگا و سعی اش در نجات اون ها خبر داره و شاید تمامی این اتفاقات در واقع یک تله باشد که اثراتش را در تحلیل The Phantom Pain بررسی خواهیم کرد.
Skull Face به همراه سربازان دیگر و چندین هلیکوپتر خود را برای حمله به مکانی مشخص آماده می کنند، در این لحظه ما آرمی را بر روی یونیفورم های سربازان، هلیکوپتر و Skull Face می بینیم، XOF !! برعکس مخفف نام گروه رئیس که FOX است و این یعنی اثرات صحبت های رئیس بزرگ پس از اتفاقات PW ! البته هنوز مشخص نیست که آیا Skull Face شخصیت جدیدی است و یا یکی از قربانیان ماموریت های بیگ باس است که ما هم می شناسیمش ! به هر حال این موضوع مهم است که دشمنی این گروه به حدی با رئیس ( بیگ باس ) زیاد است که نام گروه خود XOF گذاشتند ! ، Skull Face و گروهش تمامی نشان هایی که از شناسایی گروه خود بر روی لباس هایشان داشتند را دور می اندازند و به گفته Skull Face به سمت سرکوب " دزدان دریایی " می روند.



اگر Skull Face از حضور رئیس در کمپ خبر دارد و می داند پاز و چیکو به سلامت به خانه باز خواهند گشت و از نبود رئیس در Mother Base مطمئن است به احتمال قوی به سمت Mother Base و برای نابودی مقر رئیس به سمت دریا و دزدان دریایی حرکت کرده است ! قبل از حرکت Skull Face حمله خطاب به سربازانش می گوید : The Trojan Horse's In که مشخص نیست منظور Skull Face از این جمله چیست، شاید به تله ای که برای بیگ باس پهن کرده اند اشاره می کند.

در همین حین وقتی رئیس خود را به بالای صخره ای و نزدیک کمپ امگا می رساند گفتگوهایی با میلر می کند و تاکید بر نجات چیکو به خصوص پاز می کند که جاسوسی دو جانبه است ( Cipher و FOX )، پازی که توسط یک زن ماهیگیر بلیزی پیدا شده است توسط XOF و Cipher ها در کمپ امگا زندان و نگهداری می شود، او از ماهیت میهن پرستان ( Cipher ) ها خبر دارد و مهره ای مهمی برای رئیس تلقی می شود. و این دلیلی است برای نجات او از دست گروه XOF


متن کامل دیالوگ های اولین تریلر Ground Zeroes به همراه ترجمه :
صحبت های مرد صورت سوخته

She Told Us Everything
همه چیزو به ما گفت
Don't Worry, I Kept My Word
نگران نباش.من به قولم عمل کردم
She Didn't Suffer Long
اون زیاد زجر نکشید
Here
You Earned It
بیا اینو بگیر ! این ماله توئه !
How's It Feel To Play The Traitor ?
بازی کردن نقش خائن چه احساسی داره؟
No More War Games-You're A Real Man,Now,Soldier.
بازی های جنگی دیگه کافیه.تو یه مرد واقعی هستی و حالا یه سرباز.
Give My Regards To Your Boss When You Get Home
وقتی برگشتی خونه سلام من رو به رئیست برسون
Ten Days Ago,We Got Reports That Paz Was Still Alive
10 روز پیش ما گزارشی داشتیم که " پاز " زنده است
She Survived?
اون زنده مونده ؟
She Was Rescued By A Belizean Fisherman Who Found Her Drifting In The Caribbean
یک زن ماهیگیر بلیزی اونو تو " کارائیب " پیدا کرده
So What's The Plan? Silence Her Before We're Compromised?
خب پس نقشه چیه؟ قبله اینکه ما رو لو بده خفه اش کنیم؟
No,I've Got Sometthing Else In Mind
نه یه چیز دیگه تو ذهنم واسش دارم
Our "friends" At Cipher Suspect Paz Could Be A Double Agent
" دوستامون " در The Cipher مشکوکند که " پاز "ممکن است جاسوسی دوجانبه باشد
She's Being Held For Interrogation At A Camp On The Southern Tip Of Cuba
او حالا در پایگاهی در جنوبی ترین نقطه کوبا برای بازجویی نگهداری میشه
Black Site - Nice. A Slice Of American Pie On Communist Soil. And Out Of U.S Legal Jurisdiction.
یه مکانِ زندانِ مخفی عالی. قطعه ای از کیکِ آمریکایی در خاکِ کمونیست ها (کوبا) خارج از محدوده قضایی (قدرت) ایالت متحده
The UpComing Inspection Of Mother Base Has To Be Conected Somehow. The Timing's Too Perfect The UN's Nuclear Inspection...
بازرسی آینده پایگاه مادر باید یه جوری به قضیه مربوط باشه. زمان بندی کاملا عالی بوده
بازدید هسته ای سازمان ملل...
My Guess Is They're Trying To Corroborate Paz's Leak.
حدس من اینه که اونا سعی دارند تا حرفهای "پاز" رو مورد بررسی قرار بدند.
We're An Army Without A Nation
ما ارتشی بی ملت هستیم. ... (یعنی به کشوری پایبند نیستند )
Word Of Our Capabilties Gets Out, And We'll Have The Whole World Out To Shut Us Down.
کافیست که خبری از توانایی های ما به بیرون درز پیدا کند و تمام دنیا برای سرنگونی ما قد علم کنند.
Having An American Private Intelligence Agency Involved Is Bad News. Cipher's The Ones Who Sent Paz To Us In The First Place
درگیر بودن یک آژانس امنیتی خصوصی آمریکایی خبری بدیه. Cipher (شخص مرموز) بود که برای اولین بار PAZ رو سراغ ما فرستاد
She Khnows Their True Nature
اما "پاز" ماهیت واقعی آنها را می دونه
...We Need Her On Our Side. Right, Paz Is Our Only Link To Cipher, If She's Still Alive
"پاز" تنها پیوند ما با Cipher ه .اگر هنوز زنده باشد باید او رو کنار خودمون داشته باشیم.
The Trojan Horse's In.
اسب تروا وارد شد
The Pirate Crackdown's A Go
بریم واسه سرکوب دزدان دریای ... !
Move !
حرکت کنید

صحبت یک نفر که تصویرش رو نمی بینم اما احتمالاً در مورد ماموریت " بیگ باس " صحبت می کنه


So Who's The Other Target?
خب، هدف دیگه کیه ؟
That Would Be Chico.He's Being Held In The Same Area As Paz.**************
هدف بعدی "چیکو"ـه. اونم در همون محلی که پاز زندانی، محبوسه
Last Radio Contact Was Forty Hours Ago.
آخرین تماس رادیویی 40 ساعت قبل بود
Find Them Both.Bring'em Back Alive.
هر دوشون رو پیدا کنید و زنده برشون گردونید
Ented The Compound From The South Cliff.
از صخره های جنوبی پایگاه وارد بشید
Secure And Paz, Then Report Back From The Rendezvous Point.
Chico و PAZ رو بگیرید و بعد برگردید به محل قرار

صحبت های یک نفر با " بیگ باس " { احتمالا اون یه نفر میلر هست }

We'll Send A Chopper From Across The Cuban Border.
یه هلیکوپتر در نزدیکی مرز کوبا برات می فرستیم
You Should Be Back At Mother Base In Time For Lunch.
سر ناهار احتمالا به پایگاه مادر برگشتی
You'll Probably Just Miss Our "Quests
احتمالا فقط جستجوی ما رو از دست میدی.
The Only Catch Is:You Go In Solo.The Politically Sensitive Nature Of The Mission Means Backup Us Not An Option.
خودت باید تنهایی وارد قرارگاه بشی.به خاطر ماهیت حساس سیاسی مأموریت،گزینه نیروی کمکی منتفی هست
Fine I Like Some Alone Time Now And Then
خوبه. بعضی وقت ها تنهایی رو دوست دارم
I'm In Front Of The Prison Camp.
در مقابل محل زندانی ها هستم
Excellent,Snake, Age Hasn't Slowed You Down One Bit.
بالا رفتن سن حتی ذره ای او را از نفس نینداخته
Kept You Waiting,Huh?
خیلی منتظرت گذاشتم؟ ها ؟ { احتمالاً منظورش به ما است ! که چند سالیه منتظر MGS جدیدیم }
Chico ANd Paz Are Being Held In An Old Unused Part Of The Compound.
"پاز" و "چیکو" در بخش قدیمی متروکه پادگان زندانی هستند
Get Inside And Head Northeast.
بعد از ورود به پایگاه به سمت شمال شرقی حرکت کن
نویسنده و مترجم :‌امید درکه




طبق آخرین تریلر داستانی MGSV که تصاویری از Ground Zeroes مشخص است که پاز و چیکو توسط رئیس نجات داده می شوند ( البته نجات چیکو در تصاویر کمی عجیب بود، بیگ باس عصبانی دستش را بر روی گردن چیکو فشار می داد، طوری که انگار به طور وحشتناکی در حال تنبیه کردنس است !، احتمال دارد به جمله Skull Face آن هم وقتی به دیدن چیکو رفته بود ربط داشته باشد : " بازی کردن در نقش یک خیانتکار چه حسی داره "، آیا بیگ باس در حال از فرط عصبانیت سعی که در خفه کردن چیکو داشت ؟ آن هم برای خیانتی که مجبورش کرده بودند و برای این خیانت به او یک کاست هدیه داده بودند ؟! ) و به سوی Mother Base باز می گردند اما در هلیکوپتر به نظر بسته ای عجیب در شکم پاز جاسازی شده است که مشخص نیست این بسته بمب است و یا چیز دیگری ! ( شاید ارتباطی با جمله مشکوک Skull Face داسته باشد ) رئیس در بازگشت به Mother Base متوجه آتش سوزی و حمله شدید به پایگاهی می شود که تمامی دل خوشی و تلاشش را برای آنجا گذاشته بود و حتی در چشمانش می توان غم و تعجب زیاد را از دیدن این صحنه احساس کرد و چقدر زیبا این غم در چشمان رئیس موج می زند..



بیگ باس به خشمگین به Mother Base می رسد با گروه دشمن که احتمالاً XOF باشد شدیداَ درگیر می شود و حتی سعی در نجات افراد خود دارد که یکی از آنها در دستانش جان میدهد ولی بیگ باس یک دولت مرد نیست که به راحتی از کشته شدن سربازان تحت رهبری اش بگذرد او با یاس و خشمی وصف ناپذیر بدلیل کشته شدن سربازانش شروع به تیراندازی می کند و سعی در نجات پایگاهش دارد، سپس میلر زخمی را می بیند و به همراه میلر با هلیکوپتر از مهلکه فرار می کند و به شدت زخمی می شوند در آخر مجبور به رفتن از مقری می شود که سالها برای آن تلاش کرده است.
پس از اتفاقی که هنوز برای ما روشن نشده بیگ باس و میلر راهی بیمارستان می شوند و در آنجا بیگ باس به کما می رود ..
اما چه اتفاقی برای بیگ باس و میلر بعد از فرارشان از Mother Base می افتد که منجر به زخمی شدن شدید این دو همکار میشود ؟ تا منشر شدن اطلاعات و تریلرهای جدید باید صبر کرد.


The Phantom Pain
بعد از اتفاقات Ground Zeroes و نابود شدن Mother Base بیگ باس هم 9 سال تمام به کما فرو می رود بعد از 9 سال در حالی بهوش می آید که دست راست خود را از دست داده است او در بیمارستانی که احتمالاً در عراق است بهوش می آید دقیقاً هزاران کیلومتر دورتر از جایی که به کما رفته ! اما مثل اینکه دشمنی با بیگ باس اون هم بعد از نابود شدن مقرش و ضعیف شدن قوای جسمی اش در این 9 سال هنوز هم در صدر ماموریت های گروه خاصی است که نامش بر ما پوشیده است.



به نظر خبر بهوش آمدن بیگ باس به دست دشمنان می رسد و آنها برای به دام انداختن این سرباز کارکشته دست به کار می شوند در یک حمله انتحاری به بیمارستانی که بیگ باس در اون بستری است ( یونیفورم سربازها شباهت زیادی به سربازان گروه XOF دارد )، حمله می شود و با بی رحمی تمام تمام کسانی که در بیمارستان هستند کشته می شوند ! اما بیگ باس سعی در فرار از مهلکه داره او از بیمارستان به هر نحوی خارج و توسط یک ماشین فرار می کند اما طولی نمی انجامد که توسط دشمن خودرو بیگ باس واژگون می شود، بیگ باس سعی در خارج شدن از خودرو و فرار دارد اینجاست که Ocelot برای نجات اسنیک وارد صحنه می شود.
آسلات ؟ فردی که تا آخرین لحظه عمرش با میهن پرستان در ارتباط بود ؟ آیا این بدین معناست که آسلات از سوی میهن پرستان فرستاده شده ؟ برای نجات بیگ باس ؟، نه ! به نظر فرضیه درستی نمی آید اون هم در حالی که میهن پرستان در صدر دشمنان بیگ باس است، آیا آسلات با میهن پرستان در ارتباط نیست و یا تحت نظر میهن پرستان می خواهد بیگ باس را زیر نظر داشته باشد و به صورت ظاهری او را از دست میهن پرستان نجات دهد ؟!



به هر حال .. بیگ باس به نظر با کمک آسلات و سایکو مانتیس که در آن زمان در سنین نوجوانی اش به سر می برد از مهلکه فرار می کند و به گروه جدیدی می پیوندد به نام Diamond Dogs که به نظر گروهی تحت رهبری آسلات است در آفریقای جنوبی، آسلات به بیگ باس کمک می کند و بیگ باس دست مکانیکی قرمز رنگی را جایگزین دست از دست داده اش می کند، صورت بیگ باس پر از زخم و بخیه هایی است از درگیریهای 9 سال پیش و همچنین فرار از بیمارستان ! اما خشم و انتقام در چهره اش به وضوح دیده میشود، ترکشی آهنی که پیشانی اش جا خوش کرده خودنمایی زیاده می کند و یا به قول خودش او را تبدیل به یک هیولا کرده است !



بیگ باس در خانه جدید خودش جایی پیدا کرده است و کم کم زمان انجام اولین ماموریتش فرا رسیده است، آن هم از افغانستان که در آن زمان ( 1985 ) در دست شوروی سابق بوده، آسلات بیگ باس را به افغانستان راهی می کند و از بیگ باس می خواهد تا از آنجا زنده برگردد در حالی که تمام دنیا می خواهند که او بمیرد !
بیگ باس طی یک عملیات وسیع میلر را پیدا می کند و او را نجات می دهد به نظر بیگ باس ذاتاً سربازی کارکشته است که بعد از 9 سال کما می تواند این ماموریت سخت را با موفقیت پشت سر بگذارد. وقتی بیگ باس و میلر از افغانستان خارج می شوند و به مقر جدیدی پا می گذارند به نظر یک پا و یک دست میلر هم در حین شکنجه و یا در اتفاقاتی که ما بی خبریم از دست رفته ! بیگ باس و میلر با صدمات شدیدی مواجه شدند چه فیزیکی و چه روحی ! بیگ باس 9 سال در کما بود و دست خود را از دست داد همچنین Mother Base و میلر یک دست و یک پایش به اضافه تمام دردها روحی و جسمی که بعد از نابود شدن Mother Base تحمل کرد !
" مبارزه و انتقام " شعار این بازی در صحنه های تریلر E3 2013 خودنمایی می کنند و کاملاً برای طرفداران مشخص می شود که " مبارزه و انتقام " بهترین نام های است که می توان برای تم داستانی MGSV در نظر گرفت، میلر به بیگ باس می گوید فقط برای Cipher و انتقام از آن ها آمده و از هیچ تلاش و هیچ کاری در این راه چشم پوشی نخواهد کرد به نظر بیگ باس هم با او هم عقیده است. آسلات به آنها کمک می کند تا تک تک افرادی که به آنها صدمه زندند و یا عضو Cipher هستند رو پیدا و شکنجه کنند تا به فرد اصلی و دشمن اصلی که آن ها را به این روزگار انداخته برسند، آن ها از هیچ کاری دریغ نمی کنند و فقط به دنبال انتفام هستند، انتفام ...



شخصیت هایی معرفی می شوند که توضیحاتی زیادی در مورد آن ها داده نشده مثل Quiet دختر Sniper به دستی ( نمی تواند صحبت کند ) که به نظر دشمن بیگ باس است چرا که در صحنه های توسط میلر شکنجه می شود همچنین Huey پدر اتاکن که او هم اسیر شکنجه های میلر و آسلات شده است، در صحنه های شکنجه خونسردی و بی رحمی در چهره میلر موج می زند، مشخص است که او و بیگ باس ققط و فقط برای انتقام آمده اند و هیچ چیز دیگری برایشان مهم نیست.
Code Talker شخصیتی که بالای 100 سال دارد و به نظر باید شخصیت محبوب کوجیما در این نسخه باشد شخصیتی که شاید نقش سایکو مانتیس MGS1 را به شکل دیگری و پخته تر در این نسخه به نمایش بگذارد و همچنین Eli شخصیتی که به نظر نوجوانی Liquid Snake را نشان خواهد اما آیا از Solid Snake هم خبری خواهد شد ؟ این سوالی است که هیدئو کوجیما از جواب دادن به آن طفره رفته است ..
در انتهای تریلر میلر و بیگ باس از ساخت اسلحه ای جدید توسط میهن پرستان صحبت می کنند، اسلحه که قدرتش متال گیر را هم پشت سر خواهد گذاشت.
کلام آخر در مورد داستان این نسخه
هیدئو کوجیما در اوایل تایید نسخه جدید بازی صحبت از تغییر در روند داستان خبر داده بود به نظر در نسخه تغییر یافته با خدا و اعتقادات مذهبی شوخی شده بوده و ماهیت آن ها به زیر سوال رفته، که کوجیما تصمیم به تغییر آن گرفته تا بازی فروش بیشتری داشته باشد، همچنین قرار است بعضی از قسمت های بنیادین داستان در این نسخه تغییر کند. فراموش نکنید باید منتظر دیدن دشمن اصلی باشیم، که به نظر نگارنده کسی نیست جزء Major Zero شخصیتی که یکی از شخصیت های پایه MGS بوده اما تا به حال فرصتی برای مانور بر روی این شخصیت در هیچ نسخه ای نبوده، به نظر وقتش رسیده !


گیم پلی
Ground Zeroes Game Play
در اولین تریلری که از نسخه جدید متال گیر سالید منتشر شد بیشتر بر روی داستان بازی و جلوه های بصری توجه شده بود تا گیم پلی بازی، اما در همان مدت کوتاهی که گیم پلی بازی نمایش داده شد 2 تغییر بزرگ در بازی دیده شده 1. خطی نبود گیم پلی و تبدیل شدن آن به عنوانی تقریباً Open World 2.تغییرات مثبتی در رابطه کاربری و حرکت های اسنیک، بعد از منتشر شدن این تریلر همگی طرفداران این سری از این نمایش خشنود بودند چرا که به نظر به این نسخه به تمامی اصول قدیمی این سری پایبنده بوده و یک قدم هم رو به جلو گذاشته. از حرکات نرم رئیس بزرگ تا " دنیای آزاد " ی که بازی به شما ارائه می دهد شما می توانید با هر وسیله نقلیه ای ( موتور، ماشین و .. ) به اطراف نقشه رفته و ماموریت های خود را انجام دهید.
پس از گذشت یکسال از منتشر شدن این تریلر امیدوار کننده در TGS 2013 2 تریلر جداگانه از Ground Zeroes منتشر شد، دو تریلر متفاوت یکی در شب و دیگری در صبح که دو ماموریت مختلف را نشان میداد که در هر دوی این تریلرها هم اکشن خالص و همچنین دنیای مخفی کارانه که جزو استخوان بندی این سری محسوب می شود را خواهید دید، این دو تریلر را به صورت جداگانه مورد نقد قرار می دهیم :

تریلر TGS2013 – شب



آیا این منو، منوی اصلی بازیست ؟

در این ماموریت بیگ باس سعی می کند تا یکی از زندانی های کمپ امگا را با هلیکوپتر به Mother Base بفرستد
در این تریلر اسنیک برخلاف نسخه های گذشته حرکات خشک و کندی ندارد، اسنیکی که ما در این تریلر می بینیم بسیار چابک و چغر به نظر می رسد او از صخره ها و موانع بالا می رود از صخره ها به پایین می پرد و همچنین بسیار سریع تر از گدشته حرکت می کند، در نگاه اول شاید این مشخص ِ ها کمی برای هواداران قدیمی بازی زننده به نظر برسد اما این پیشرفت برای شخصیتی همچون بیگ باس که به نظر سال ها سرباز کارکشته ای بوده و یکی از شاگردان Boss بوده لازم است چرا که بیگ باس به هر نحوی با یک سرباز معمولی فرق می کند و قطعاً باید فرزتر و سریع تر از سربازان عادی باشد آن هم در سنی که با کوله باری از تجربه و ماموریت های مختلف پا به این ماموریت گداشته است.
اگر بخواهیم پیشرفت های اسنیک در گیم پلی را دسته بندی کنیم :
1.نرم شدن حرکت اسنیک، اسنیک می تواند به سرعت به روی زمین خوابیده و حرکت کند و دیگر خبری از آن خشکی حرکت ها در نشستن و خوابیدن خبری نیست که همین امر باعث کاورگیری بهتری برای اسنیک در پشت موانع است.
2.بالا رفتن از صخره ها و همچنین پریدن از روی آن ها بر روی زمین و استفاده بهینه از محیط اطراف به عنوان قابلیتی برای مخفی شدن
3.سریع تر شدن اسنیک در هنگام دویدن
اسنیک در ابتدای ماموریتش برای گرفتن اطلاعات کافی برای ماموریت از تبلتی به نام Idroid ver1.02 استفاده می کند تبلتی که می توان گفت پایانیست بر دنیای کدک و مپ های نسخه های پیشین سری، اما این تغییر به نظر سودمند می آید چرا که حتی کسانی که در نسخه های قبلی از گفتگوهای طولانی کدک ها خسته می شدند و آن ها را Skip می کردند می توانند بازی را ادامه داده و در کنار آن از اطلاعات داده شده توسط Kaz هم استفاده کنند که به این صورت جلوه سینمایی بیشتری به بازی داده خواهد شد و همچنین زمان بازی نمی ایستد و Stop نمی شود، شما از دنیای بازی خارج نخواهید شد و درگیر بازی خواهید ماند.
دقیقاً همانطوری که کوجیما قولش را داده بود نمایش دادن داستان در گیم پلی، نمایش نقشه هم بروی تبلت انجام می شود و این آیتم هم باعث متوقف شدن بازی نمی شود و شما به راحتی می تواند متوجه شوید در کجای نقشه هستید و باید به کجا بروید که این مورد هم به نظر کمک شایانی در این قسمت کرده است ( شما می توانید نقشه را به صورت ماهواره ای ببینید، از زاویه بیگ باس به نقشه نگاه کنید، به صورت کلی تر نقشه را نگاه کنید و همچنین می توانید بر روی نقشه به مقدار خاصی زوم کنید ). همانطور که قبلاً گفتم بیشترین کمک این آیتم ها و همچنین آیتم هایی که در آینده به آنها اشاره خواهم کرد برای متوقف نشدن بازی و کمک به جلوه سینمایی بازی است.



منوی اصلی بازی هم توسط تبلت Idroid قابل دسترس است در این تریلر لحظه منوی اصلی بازی رویت می شود که به نظر منوی بسیار ساده و کارایی دارد، در سمت چپ منو ما آیتم هایی را می بیند که از شکل آن ها می شود حدس زد هر کدام از آنها برای چه کاری هستند.
اولین آیتم Mission Info است که مشخصات ماموریت به همراه عکس ( در صورت لزوم ) و توضیحاتی نوشتاری در مورد ماموریت است.
دومین آیتم شبیه یک کاغد است که Log نام دارد، به نظر آن هم توضیحات کاملی در مورد ماموریت و همچنین استاد و مدارکی است که شما در حین ماموریت کشف خواهید کرد.
سومین آیتم که یک هلیکوپتر است، مکان هایی است که شما هلیکوپتر را در انتهای ماموریت فرا می خوانید تا به پایگاه برگردید
چهارمین آیتم یک والکمن است که این آیتم هم برای شنیدن موقعیت و نوع ماموریت است و همچنین باز پخش دستورات اولیه که توسط Kaz ( میلر ) فرستاده شده است. ( همچنین نوار کاست هایی که در طی ماموریت ها پیدا می کنید )
در بالای این منو Tab ـی به نام Stand By دیده می شود، این قسمت نقشه را نشان می دهد.
پس از دریافت اطلاعات لازم اسنیک دوربین خود را به بیرون آورده و شروع به دیدبانی می کند.

مارک/Mark

در تریلر اول GZ وقتی اسنیک در حال دید زدن سربازان توسط دوربینش بود همه چیز به نظر عادی می رسید اما در تریلر TGS یک تفاوت عمده و همچنین دلسرد کننده مشاهده می شود، البته دلسرد کننده برای سری MGS، شما می توانید با نگاه کردن به هر سرباز آن ها را مارک کنید و بدین معناست که مثلثی قرمز رنگ بر روی سرشان ظاهر خواهد شد و شما حتی از دورترین نقظه ها و حتی از پشت چندین دیوار ( X Ray ) می توانید از موقعیت دقیق آن سرباز با خبر باشید.



که این آیتم می تواند ضربه ای بزرگی برای بازی همچون MGS باشد که انقلابی در سبک خودش بپا کرد و یکی از پرچمداران این سبک محسوب می شود، استفاده از این آیتم بدین معناست که شما بدون هیچ تلاشی می دانید سرباز ها کجا هستند و لازم به کنکاش محتاطانه و همراه با استرس نیستید، همان ابتدا سربازها را مارک و به راه خود از میانشان ادامه می دهید. که مطمئناً این آیتم برای پیدا کردن بازار بیشتری مالی برای MGSV است که به هیچ عنوان برای هیچ کدام از فن های قدیمی این سری قابل قبول نیست. مشخص نیست که آیا این آیتم قابلیت روشن/خاموشن شدن را دارد یا نه و یا اینکه در تمام ماموریت ها می شود از آن ها استفاده کرد یا خیر.
اسنیک پس از مارک کردن چندین سرباز از صخره با چابکی بالا می رود، سربازی در حال دیده بانی است اسنیک منوی اسلحه هایش را باز می کند ..

رابط کاربری بازی/منوی اسلحه ها
منوی اسلحه ها و منوی آیتم ها به کلی تغییر یافته دیگر خبری از آن منوی های قدیمی نیست که اسلحه ها در سمت راست قرار داشتند و آیتم های Ration و .. در سمت چپ، رابط کاربری چیزی شبیه به Max Payne و یا GTA V شده است که به نظر این تغییر هم به بهبود استفاده در آن ها کمک کرده است.



منوی اسلحه ها و آیتم ها در وسط صفحه نمایان می شود و باعث توقف بازی نمی شود ، اسلحه ها به سه قسمت تقسیم می شوند، اسلحه های سبک، سنگین و همچنین نارنجک ها که هر کدام آن ها به چند بخش تقسیم می شوند، اسنیک با استفاده از اسلحه Wu Silent Pistol سرباز بالای برجک را بیهوش می کند.
اسنیک از روی صخره به پایین می پرد، وقتی به زمین برخورد می کند آن خشکی حرکتی که در نسخه های قبلی جزوی از بازی بود نمایان می شود، اسنیک هیچ حرکتی که نشانگر افتادن از ارتفاع زیاد باشه را انجام نمی دهد!. که نمی توان به این مورد به دلیل سابفه اش خرده گرفت، دو سرباز در حال گفتگو هستند اسنیک بر روی زمین می خوابد و به سمت یک در می رود، آیتم جدید دیگری مشاهده می شود، شما می توانید درهایی که قفل هستند را باز کنید برای اینکار فقط باید چند ثانیه زمان بخرید، اسنیک در را باز کرده و به سمت یک نیوجرسی رفته و در پشتش پنهان می شود سربازی در حال دیده بانی است، سرباز را بیهوش می کند و ناگهان سر و کله یک جیپ پیدا می شود، خوشبختانه فقط یک سرباز داخل جیپ است سرباز پیاده شده و ناگهان چراغ قوه ای از در آورده ( و همچنین پدیدار شدن علامت عجب معروف سری ) و شروع به جست جو و یافتن دلیلی برای زمین افتادن سرباز دیگر می گردد که اسنیک در همین موقع با یک تیر دیگر آن سرباز هم بیهوش می کند.



اسنیک به سمت سربازها رفته و آنها را بر روی دوش خود گذاشته و میان گیاه هایی که در کنار کمپ روییده رها می کند تا کسی آنها را نبیند، جیپ را برداشته و حرکت می کند، اسنیک حدود 100 متر حرکت کرده و از خودرو پیاده می شود، یک سرباز در بالای یک برج دیده بانی دیگر می بیند از نردبان بالا می رود و آن سرباز را از بالای برجک به پایین پرتاب می کند، سپس از بالای برجک اطراف را نگاه میکند و یک زندانی را می بیند.
اسنیک از بالای نردبان خود را به پایین پرتاب کرده و به سرعت به سمت چادرهای کمپ می رود از روی یک میله می پرد و خود را به نزدیک یکی از سربازان می رساند، سرباز را از پشت می گیرد :

CQC و هوش مصنوعی دشمنان
خوشبختانه در فنون CQC تغییرات زیادی ایجاد نشده و اسنیک سرباز را از پشت گرفته و 3 گزینه فعال می شود :
1.سرباز را کشته
2.بازجویی از سرباز – که اگر این آیتم را انتخاب کنید می تواند از میان چند سوال یک سوال رو انتخاب کنید
4. بیهوش کردن سرباز



هوش مصنوعی دشمنان به نظر کمی مشکل دارد، در نسخه های قبلی وقتی اسنیک نزدیک یک سرباز می شد به راحتی متوجه اسنیک می شد اما در این صحنه اسنیک در چند قدمی سرباز شروع به دویدن می کند اما سرباز تا موقع اسیر شدن از حضور اسنیک با خبر نمی شود. هوش مصنوعی دشمنان قابل قبول است اما اگر آخرین درجه سختی MGS4 را الگو قرار دهیم اینطور نیست.
یکی از سربازان صداهای حاصل از درگیری اسنیک و یکی از سربازان را شنیده و به سمت صدا می آید اسنیک در حالی که سرباز را گروگان گرفت اسلحه خود را بیرون کشیده و با دیدن سرباز بیهوشش می کند. نوبت سرباز نگون بختی است که در دستان اسنیک است، اسنیک یکی از به خصوص ترین و زیباترین حرکات CQC را بر روی سرباز اجرا می کند، چرخاندن سرباز و کوباندنش بر روی زمین که این حرکت Peace Walker را یادآوری می کند.



اسنیک به سمت اسیر رفته و آن را بر روی دوش خود می گذارد، نقشه را باز کرده و از بین چندین مکان خاص و معین برای فراخواندن هلیکوپتر یکی را انتخاب می کند ( البته در تریلر اول شما می توانستید به وسیله یک نارنجک دودزا هلیکوپتر را فرا بخوانید که این آیتم در طی این یکسال با تغییراتی مواجه شده ) سپس به سمت هلیکوپتر حرکت می کند، اسنیک حتی با داشتن اسیر بر روی دوشش می تواند با سرعت شگفت انگیزی حرکت کند، اسنیک به سمت قرارش با هلیکوپتر در حرکت است، ناگهان صحنه بسیار آهسته می شود صدای قدیمی که بعد از مشاهده شدن سربازان زده میشد شنیده می شود، قطرات باران به آهستگی از جلوی دوربین عبور می کنند، همه چیز آهسته است و یک سرباز شما را دیده است شما چند ثانیه فرصت دارید تا از این Slow Motion شدن صحنه استفاده و کار سرباز را تمام کنید تا تمام کمپ Omega متوجه حضور شما نشده است، اسنیک با یک تیر کار سرباز را تمام می کند و همه چیز به حالت عادی باز می گردد.




آهسته شدن تصویر بعد از دیدن شده شدن اسنیک توسط دشمن
این آیتم ها آیتمی است جدید و شاید کمی جنجالی که دلیل وجودش به Open World بودن بازی ربط داده شده و اینکه شما نمی توانید در یک بازی " جهان باز " بعد از ساعت ها انجام دادن ماموریت بخاطر دیده شدن یک سرباز کل ماموریت را از ابتدا شروع کنید و به صورتی این خطاهای کوچک و دیده شدن های متمادی رو پوشش می دهد، هیج اطلاعاتی در مورد اینکه آیا این آیتم هم مانند مارک کردن سرباز ها قابلیت روشن/خاموش کردن در دسترس نیست، اما به هر حال این آیتم هم به اصیل بودن مخفی کاری و سخت بودن خاص نسخه های MGS لطمه می زند اما نه به اندازه ای که خصوصیت مارک کردن این کار را انجام می دهد !
اسنیک اسیر را انداخته و سرباز را بلند کرده تا به جای امنی ببرد در همین حین یک سرباز دیگر او را می بیند صحنه آهسته می شود و اسنیک بلافاصله سرباز روی دوشش را به سمت سرباز متعجب پرتاب کرده و آن سرباز هم بیهوش می شود.



اسنیک اسیر را بلند کرده و دوان دوان به سمت هلیکوپتر می رسد، متاسفانه اسنیک محل و زمان مناسبی را برای هلیکوپتر انتخاب نکرده و همین امر باعث رویتش توسط سربازان شده و شروع به تیراندازی به هلیکوپتر می کنند، آژیر خطر به صدا در می آید و اسنیک با بیهوش کردن یکی از سربازان خود را به هلیکوپتر می رساند وقتی به هلیکوپتر می رسد با دو آپشن متفاوت مواجه می شود، هم می تواند به همراه اسیر سوار بر هلیکوپتر شود و هم می تواند اسیر را سوار هلیکوپتر کند و خودش برای دفاع سوار نشود، بیگ باس دومین آپشن را انتخاب می کند و بعد از پیاده شدن با عوض کردن اسلحه خود شروع به تیراندازی به سربازان می کند بعد از کشته شدن چند سرباز سوار بر هلیکوپتر شده و به آسمان می روند اسنیک در حالی که هلیکوپتر در حال ترک کمپ است با تیراندازی به سمت سربازان از آسیب دیدن جدی هلیکوپتر جلوگیری می کند، درب هلیکوپتر بسته و ماموریت به پایان می رسد.




تریلر Ground Zeroes روز




این تریلر یک ماموریت دیگری را نجات می دهد به نظر می رسد ماموریت گرفتن اطلاعات از یکی از سربازهای دشمن است. کوجیما در یکی از مصاحبه هایش اعلام کرده بود که Ground Zeroes یک پیش مقدمه برای MGSV است و آیا این پیش مقدمه مثل MGS3 یک Virtuous Mission مسحوب میشود یا خیر مشخص نیست، و همچنین Ground Zeroes فقط در شب قابل بازی است که این تریلر به احتمال زیاد برای نشان دادن بازی در روز و قابلیت های موتور Fox Engine است.
شروع این ماموریت با توضیحات میلر است و اسنیک در پشت خودرویی در حال حرکت است که این صحنه از اسنیک یادآور صحنه Solid Snake در اوایل MGS4 است



اسنیک بعد از مدتی در اختیار کسی قرار می گیرد که بازی می کند پس از چند لحظه تامل و مارک کردن چندین سرباز در زیر یک پل که سایه است و تاریکی بیشتری نسبت به فضای بیرون دارد از خودرو خارج و کاور گرفته، سپس با یک نگاه بر روی نقشه به حرکت خودش ادامه داده و با از بین بردن چند سرباز و کاورگیری های مختلف خودش رو به سرباز مدکور رسانده و از پشتش او را به اسارت خود در می آورد، پس از گرفتن اطلاعات خفه اش می کند و جنازه اش را به نقطه ای امن جابجا می کند



بیگ باس به سمت یک نیوجرسی رفته و در پشت آن کاور می گیرد، سرباز به نزدیکی نیوجرسی می رسد و در همین حین بیگ باس با یک حرکت از پیش تعیین شده سرباز را بیهوش می کند ( کاورگیری به معنای واقعی بهتر شده است و برای کاورگیری لازم به زدن هیچ دکمه ای نیست، همچنین برای رهایی از کاور ! به صورت خودکار شما به سمت هر دیوار و یا جسمی بچسبید کاورگیری انجام و به راحتی از آن جدا خواهید شد ) کاورگیری بازی هم از نکات مثبتی است که تغییر کرده.



اسنیک در ادامه راه به دو سرباز برخورد می کند که در حال صحبت کردن با همدیگر هستند، اسنیک تصمیم می گیرد به سرعت کار آنها را تمام کند بیرون می آید و یکی از سرباز ها را به زمین می کوبد سرباز دیگر شروع به نشان دادن عکس العمل می کند که اسنیک کار آن سرباز را هم با یک CQC تمام می کند.
اسنیک به سمت یک برج دیدبانی می رود و سرباز آن را بیهوش و از آن بالا می رود در بالای برج یک نوار کاست دیده می شود اسنیک آن را برداشته و به نظر ماموریتش به پایان رسیده، نقشه را بر روی تبلت باز می کند و سعی می کند نقطه ای را برای قرار با هلیکوپتر انتخاب کند ( بر روی نقضه نقطه های امن تر برای آمدن هلیکوپتر با دایره های سفید مشخص است اما نقطه هایی که خطر بیشتری دارند و احتمال دیده شدن دارند با دایره های قرمز ) اسنیک یک مکان خطرناک را انتخاب می کند



در همین حین یک سرباز او را می بیند صحنه آهسته می شود اما از دست اسنیک کاری بر نمی آید، اسنیک به سمت سرباز رفته و او را CQC می کند
آزیرها به صدا در می آیند و سرباز از همه طرف به سمت بیگ باس شلیک می کنند، بیگ باس بر روی برج مراقبت رفته و چندین سرباز را می کشد، سپس به پایین می رود و چندین سرباز را با ضربات CQC ناکار می کند، عکس العمل سربازان نسبت به مشت و لگدهای بیگ باس نسبت به نسخه های پیشین بهتر شده، اما صبر کنید ! خبری از نوار سلامت اسنیک نیست ! سلامتی اسنیک به صورت خودکار درآمده و دیگر خبری از " نوار سلامت " و Ration ـها نیست !!

حذف شدن نوار سلامت/Ration ـها
حذف شدن این مورد هم اعتراضات زیادی در برداشته، دلیل این تغییر هم Open World بودن بازی و احتمالاً بدست گرفتن قسمت بیشتری از بازار و فروش بیشتر بازی است، در بازی خطی شما می دانید که می توانید بعد از چک پوینت های مختلفی که دارید مرحله مورد نظر رو گذرونده و به مرحله بعدی بروید اما در بازی " جهان آزاد " شما چندین مرحله رو در یک سطح وسیع انجام می دهید و برای همین نوار سلامتی حذف شده و شما می توانید با یک کاورگیری مناسب سلامت خودتون رو به صورت کامل در بیاورید، این آپشن هم به آسان تر شدن بازی و همچنین از کلاسیک بودن سری MGS قطعاً کم خواهد کرد و در نگاه اول بدبینی نسبت به سری القا می شود طوری که احساس می کنید سری به سمت Cod ـها و BF ـها در حرکت است ..
اسنیک با پرتاب چندین نارنجک چندین سرباز دشمن را می کشد ( انیمیشن های کشته شدن سربازهای دشمن هم کمی مشکل دارد، مخصوصاً وقتی با پرتاپ نارنجک کشته می شوند خیلی خشک و غیر طبیعی بر روی زمین کشیده می شوند ) اسنیک زخمی می شود و بر روی صفحه چندین لکه خون دیده می شود ! اما نگران نباشید ! اسنیک با کمی تامل و به صورت خودکار خوب خواهد شد !!



اسنیک به اطراف نگاه می کند، هلیکوپتر را می بینید که مورد تهاجم شدید دشمنان قرار گرفته به سمت آنها می دود ولی دیر است هلیکوپتر به شدت آسیب دیده و به دور خودش می چرخد و به سمت اسنیک می آید اسنیک با چابکی خودش را بر روی زمین انداخته و هلیکوپتر منفجر می شود،



اسنیک با دشمنان درگیر شده اما یک تانک در حال آمدن به سمت اسنیک است، اسنیک به سمت صخره های کنار دریا رفته یک C4 بر روی زمین کار گذاشته و با آمدن تانک بر روی C4 اون رو فعال می کنه تانک منفجر شده و به آب می افتد.
اسنیک برای فرار از کمپ امگا سوار بر جیبی می شود و با رانندگی سعی در فرار از مهلکه می کند، اسنیک پرتاب خودرو از روی یک مانع از دست سربازان فرار کرده و از کمپ خارج می شود.
اگر اسنیک به هر دلیلی نتواند با هلیکوپتر از کمپ خارج شود به نظر راه های دیگر برای خروج دارد، مثل فرار با یکی از خودروها.
در این تریلر و تریلر شب هیچ وقت تیراندازی از دید اول شخص دیده نشد، مشخص نیست آیا این آپشن از تیراندازی برداشته شده است و یا در این تریلرها استفاده نشده است.



گرافیک

در مورد گرافیک که تصاویر خود گویای همه چیز هستند ! گرافیک بازی برای این نسل فوق العاده است و این بازی بیشتر برای این نسل طراحی و بهینه شده است اما بعد از معرفی کنسول های نسل بعد بنا بر این شد که برای این کنسول ها هم منشر شود اما همونطور که می دانید تریلرهای TGS نسخه های نسلی بعدی این بازی بودند که تفاوت آنچنانی با نسخه های این نسل نداشتند و این به علت این بوده که موتور Fox Engine بیشتر برای این نسل طراحی شده و به علت تمرکز نداشتن بر روی نسل بعد نمی توان قدرت واقعی کنسول های نسل آینده را آنچنان نشان دهد.
اما در این نسل ( و حتی نسل بعد ) این بازی می تواند حرفهای بسیاری در زمینه نورپردازی، تکسچر و طراحی شخصیت ها بزند، طراحی بیگ باس فوق العاده انجام شده و جزئیات فوق العاده زیادی دارد، همچنین استفاده از سیستم موشن کپچر برای صحبت کردن شخصیت ها باعث شده هماهنگی کامل بین دیالوگها و صورت شخصیت ها باشد و حین صحبت کردن شخصیت ها می تواند تکان خوردن تمام ماهیچه های صورت را حس کنید !



قطرات باران بر روی سنگ ها، انعکاس نور بر روی اجسام و لباس بیگ باس، استفاده به جا از افکت های نوری، قطرات باران بر روی Skull Face و همچنین خیس شدن پاهای اسنیک بر اثر فرو رفتن در چاله های ریزی که در آن آب جمع شده است ( تریلر صبح Ground Zeroes ) همگی از قدرت MGSV:GZ در قسمت گرافیک نشات گرفته است.
گرچه مشکلاتی کوچک در برخی از قسمت ها دیده می شود، به طور مثال آب و دریایی که به خصوص در تریلر TGS دیدیم مشکلاتی داشت و کمی آبرنگی و غیر طبیعی به نظر می رسید که حتی اگر دقت کنید در این 2 تریلر سعی شده بود تا حد ممکن دریا نشان داده نشود، به خصوص در زمانی که تانک به دریا افتاد ( تریلر روز )

صداگذاری
وقتی صحبت از Harry Gregson Williams می شود دیگر نگرانی در مورد موریک های متن بازی نیست، Harry Gregson Williams آهنگ سازی فوق العاده است و به قولی می توان گفت Harry Gregson و MGS در و تخته هستند که با هم جور شدند ! موریک زیبای شروع تریلر MGSV و ریتم های مخصوص به Harry Gregson Williams که باعث میشه هیجان و آدرنالین خون به بالاترین حد ممکن خود در حین بازی برسد !
خوشبختانه صداهایی که در مورد آیتم ها است تماماً صداهایی هستند که در سری های فبلی هم استفاده شدند و فقط برخی صداها در نقاطی که تغییرات داشتند تغییر کرده وگرنه هسته اصلی این افکت ها و صداها تماماً همان هایی هستند که در نسخه های قبل استفاده می شدند.
Kiefer Sutherland به خوبی از عهده صدای اسنیک بر آمده، شاید شما کمی دلسرد شده باشید از شنیدن صدای Kiefer Sutherland اما به مرور زمان عادت خواهید کرد و واقعاً هم Kiefer Sutherland به بهترین شکل ممکن سعی در بیان احساسات بیگ باس را دارد، وقتی اسنیک مسافتی زیادی را می دود و یا از ارتفاعی خود را به پایین می اندازد صدای نفس نفسش شنیده می شود که این جزو نکات جالب صداگذاری است.
در تریلر PAX نسخه انگلیسی تمامی صداپیشه ها کارشان را به خوبی انجام دادند، البته خرده هایی به صداگذار Skull Face گرفته می شود که بسیار خشک و بی روح صحبت می کند و به نظر علاقه ای به صحبت کردن ندارد ! که امیدواریم این مشکل هم برطرف شود.


The Phantom Pain
TPP به عنوان هسته اصلی MSGV شناخته می شود. عنوانی که احتمالاً از چندین نقشه آن هم به صورت OW بهره خواهد برد.
اولین تریلر از گیم پلی این بازی در بیمارستانی است که بیگ باس در آن بهوش می آید، که این تریلر اطلاعات زیادی از گیم پلی اصلی این عنوان را به نمایش نمی گذارد گرچه نباید تغییری آنچنانی میان گیم پلی این دو قسمت ( GZ و TPP ) باشد و تریلر بیمارستان به نظر یک گیم پلی خاص در آن بازه زمانی را نشان می دهد که اسنیک در حال فرار از بیمارستان است، گرافیک این تریلر هم خیره کننده است، حرکات بدن اسنیک و حالت پوستش تفاوت کمی با دنیای واقعی دارد، تنها خرده ای که می توان از لحاظ گرافیکی به این قسمت گرفت، آتش است، افکت آتش به نظر کمی مشکل دارد و نسبت به نورپردازی و تکسچرهای فوق العاده بازی ضعف محسوسی دارد که امیدواریم این مورد هم به مروز زمان و تا قبل از انتشار بازی برطرف شود.




Trailer E3 2013
کامل ترین تریلری که تا به حال از قسمت TPP منتشر شده است، تریلری بود که در E32013 به نمایش در آمد، در این تریلر اسنیک برای نجات میلر به یکی از مناطق افغانستان می رود، فضای بازی بسیار بزرگ تر از GZ در نگاه اول به نظر می رسد اسنیک بر روی یک اسب حرکت خود را شروع می کند، در اولین نگاه گرافیک چشم نواز بازی به چشم می آید، اسنیک سوار بر اسبی ( حرکات و طراحی اسب فوق العاده است ) از کنار سربازان جرکت می کند و با دولا شدن به یک سمت اسب از دید سربازان پنهان می شود، اسنیک مانند GZ با استفاده از خودرو و حتی نفربرها راه خودش را ادامه می دهد، نکته مثبت این تریلر استفاده نشدن از مارک دشمنان است که آن هم به علت این است که در این تریلر هنوز ایده استفاده از این آیتم هنوز رسماً به بازی اضافه نشده است ! ( این تریلر 4 ماه قبل از تریلر TGS منتشر شده )



آب و هوا به صورت کاملاً Real Time در TPP در جریان است، اسنیک در میان راه با طوفانی مواجه می شود که باعث بلند شدن شن ها می شود و دید اسنیک را بسیار سخت می کند، بیگ باس از این وضعیت استفاده کرده و با خیالی آسوده تر حرکت می کند بدون ترس از دیده شدن.
TPP از چرخه شبانه روزی بهره می برد و هر 24 ساعت در TPP در دنیای واقعی 6 ساعت خواهد بود، اسنیک از سیگار الکترونیکی استفاده می کند که احتمالاً برای جلوگیری از انتشار بوی سیگار واقعی و مشکوک شدن دشمنان است.



استفاده های خاص از دست مصنوعی و مکانیکی ( دست چپ ) بیگ باس تایید شده است اما در این تریلر هیچ کدام از این امکانات نمایش داده نشد !.
اسنیک می تواند خود را پشت وانت ها و کامیون هایی که در مسیر تردد دارند پنهان کرده و از مکان های شلوغ عبور کرده و همچنین برای انجام ماموریت می توانید از هزاران راه مختلف و گوناگونی که Open World بودن، آپشن ها و امکانات فراوان بازی در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید.
بیگ باس به میلر نزدیک شده است اما هر چقدر نزدیک تر می شود به تدابیر شدید امنیتی بیشتری بر می خورد پس تصمیم می گیرد تا قسمت نهایی ماموریتش را در شب انجام دهد. اسنیک در شب به دور از چشم سربازان خودش را به اتاقی می رساند که میلر در آن اسیر است و به دو سرباز بر می خورد، صحنه آهسته شده و بیگ باس ( درGZ هم از این حرکت استفاده شده ) یکی از دشمنان را خلع سلاح و با همان اسلحه هر دوی آن ها را می کشد.



در انتهای تریلر چیزی شبیه به " متال گیر " را می بینیم که تایید است در بازی می شود از آن استفاده کرد که در این مورد در همین حد می دانیم.
تفاوت زیادی میان تریلرهایی که از گیم پلی GZ و TPP نشان داده شده نیست، چند تفاوت ظاهری در بیگ باس، نقشه بزرگ تر، رابط کاربری و منوی اصلی متفاوت، چرخه شبانه روزی و همچنین استفاده های بخصوص از دست مصنوعی و مکانیکی بیگ باس. ( که این مورد نمایش داده نشد )


جمع بندی :

Peace Walker عنوانی بود موفق که در سال 2010 منتشر شد، Gorund Zeroes شباهتی زیادی به این عنوان دارد، می توان گفت Ground Zeroes در واقع Peace Walker است با گرافیک فوق العاده بالاتر و همچنین امکانات بیشتر که شما را می تواند ساعت ها مشغول کند، حتی از روی منویی که در تریلر منتشر شد به این نتیجه رسید که Ground Zeroes یک مقدمه است که شما را با ماموریت های مختلف دقیقاً شبیه به Peace Walker مشغول خواهد کرد و به گفته کوجیما هر کدام از این ماموریت ها سختی و آسانی خود را دارند و بین این دو تعادلی برقرار است. شاید شما در یک ماموریت باید بدون خوردن آلارم و کشت و کشتار ماموریت مورد نظر را انجام بدهید و امکان دارد در ماموریت دیگری باید به صورت اکشن وارد کمپ امگا شوید و آن را انجام دهید. یا اسیرها را به سبک Peace Walker اما طبیعی تر و واقع گرایانه تر با هلیکوپتر به پایگاه منتقل کنید.
اما The Phantom Pain عنوانی است گنگ و گسترده، که هیچ چیز قابل پیش بینی در موردش وجود ندارد Ground Zeroes فقط بهانه ایست برای رسیدن به " انتقام" انتقامی که در The Phantom Painبه اوج خودش خواهد رسید و در انتها تمام رازها برای ما برملا خواهند شد، جدا از اینکه آیا این دو قسمت جدا خواهند بود و یا خیر، امیدوارم خودتان را برای گشت و گذار در دنیای جدید و بزرگ متال گیر آماده کنید ..
تنها سوال باقی مانده این است که اگر به گفته کوجیما MGSV به واقعیت بسیار نزدیک شده است، پس چطور می خواهد Mark کردن دشمن ها، Slow Motion شدن صحنه و همچنین خودکار شدن درصد سلامتی را توجیه کند ؟!

V has Come To

کپی فقط با ذکر نام نویسنده و " بازی سنتر " مجاز است
نویسنده و گردآورنده : امید درکه ( O|d Snake )
 
آخرین ویرایش:

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
دمت گرم و خسته نباشید . وسواسی که روی متالگیر داری و علاقه ت باعث میشه همیشه مقاله هایی که راجع بهش می نویسی کاملترین باشن . بازهم دمت گرم.
 

MR MARSTON

کاربر سایت
Jun 13, 2012
167
نام
مهدي
واقعا دست درد نکنه
خیلی کامل و طولانی هست معلومه که زحمت زیادی براش کشیدی
من حتی نتونستم کامل بخوانمش :d
البته بعدا میام سراغش و کامل میخوانمش;)
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
مرسی از لطف همگی رفقا
سعی شد از تمامی صحبت های رسمی و نکاتی که در مورد بازی بوده تو پیشنمایش استفاده بشه
که بازم به خاطر کم بود وقت و مشکلاتی که داشتم نتوستم اونجوری که می خواستم کاملش کنم به هر حال امیدوارم خوشتون اومده باشه
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
داداش امید خسته نباشی پیش نمایشت حرف نداشت :bighug:
با اینکه تقریبا همشو میدونستم ولی همشو خوندم دوباره هایپ شدم :d
یاد روز معرفی بازی افتادم :d عجب روزی بود! یه دونه بود :d
 

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,942
نام
حسین
به جد می تونم بگم ابر ترین پیش نمایشی بود که تا الان دیدبودم واقعا عالی بود امید جان
راستی اونی که قرار بود بره رو سایت چی شد
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
به جد می تونم بگم ابر ترین پیش نمایشی بود که تا الان دیدبودم واقعا عالی بود امید جان
راستی اونی که قرار بود بره رو سایت چی شد

مرسی حسین جان از لطفت و خوشحالم که خوشت اومده
اون قضیه رو هم می پرسم و بهت پ.خ می زنم که در چه مرحله ایه
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
آقا امید!!!چرا آواتارت با حسین یکی ـه؟؟
زیر هم پست میدید دچار خطای دید میشم :D
 

i am dead

کاربر سایت
Feb 11, 2011
603
نام
سینا
عالی بود امید جان.
ترجمه دیالوگ ها هم کار بسیار پسندیده ای بود حمایت میشه.
اگه تونستی لینک تریلرها رو هم بزار.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر