تنوع نژادی و صدای های متفاوت باعث می‌شود که بازی های پلی استیشن بهتر شوند.

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
photo_2024-03-15_20-37-36.jpg
رامون راسل، توسعه دهنده کهنه کار سونی، گفته است که بهترین بازی های پلی استیشن زمانی ساخته می شوند که صداهای متنوعی در استودیو توسعه دهنده وجود داشته باشد.

راسل در صحبت با استفان توتیلو از Game File اظهار داشت که وجود توسعه دهندگان با پیشینه های مختلف منجر به بازی های بهتری می شود؛ زیرا آنها دید واضح تری ارائه می دهند.

مصاحبه راسل بیشتر حول حالت لیگ های سیاهپوست MLB The Show 24 می چرخید، اما اشاره اصلی اون به بازی های مرد عنکبوتی ساخته استودیو اینسومنیاک بود.

میدونید چرا مرد عنکبوتی اینقدر خوب بود! زیرا تیم توسعه‌دهنده متنوع، با صداهای متفاوت و نماینده هر نژادی داشته است و از طرفی دیگر، به صحبت‌های کارمندان آفریقایی-لاتینی و سیاه‌پوست خود گوش می کنند.

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی یک نهاد انتفاعی است و مسئولیت افزایش ارزش سهامداران را بر عهده دارد و همچنین بازی های فوق العاده ای میسازند؛ برای ساخت بهترین بازی ها، باید افرادی با پیشینه های مختلف را جمع آوری کنید و آن هم به این دلیل است که آنها نماینده اصلی و دقیق دیگران هستند.

بازی Marvel's Spider-Man 2، سال گذشته برای PS5 عرضه شده بود.

Diverse Voices Make PlayStation Games Better, Says Sony Dev - PlayStation LifeStyle
 
به نظرم مسئله اینه که اصرار بر این موضوع DEI و وارد کردنش به صورت یک پیوست فرهنگی به هر اثری بدون توجه به بافت اثر یا سابقه‌ی اون اتفاقا به صورت مشخصی کیفیت اثر رو پایین میاره. نمونه‌ش هم فقط نارضایتی از tlou2، Geow 5 یا اساسا بازی ها نیست. نمونه‌ی مشخصش رابطه‌ی کرم سفید و رینرا در خاندان اژدها، نابود کردن شخصیت فرنچی با یه رابطه‌ی چندش اور توی the boys و رژه‌ی های‌الف‌های سیاه پوست آمازون در لیندون!
بحث اینه که این افراط برای وصله کردن DEI به همه چیز اینقدر احمقانه ست که حتی ضروریات طبیعی و جغرافیایی خودش رو هم نادیده می گیره، مگه طبق تحقیقات متاخر رنگ پوست تیره‌تر نتیجه‌ی وفق پذیری هوشمندانه و طبیعی زیست انسان ها برای تاب آوری در مناطق آفتابی‌تر نیست؟ پس چرا وسط لیندون که اساسا یک سرزمین کوهستانی و مرطوب و معتدل و ابری هست (به علت نزدیکی به دریای بزرگ و بندرگاه های خاکستری) باید نیمی از الف‌ها سیاه پوست باشند؟ این فشارهای ایدئولوژیک نه تنها منطق روایی اثر رو تحت تاثیر قرار می ده که اساسا کیفیت رو پایین میاره.
دقیقا درسته.
ما تو این مورد همه با هم موافقیم که وجود این مورد تو صنعت سرگرمی هیچ کمکی به هیچکس نمیکنه.

ولی خب باز همون بحث که مگه میشه مثلا خاندان اژدها رو ندید؟
مگه میشه بالدرزگیت یا آلن ویک و بازیهای دیگه رو بازی نکرد؟

کیفیت نهایی اگه خوب باشه ولو اینکه پر از ویژگیهایی از این دست هم باشه به موفقیت اون اثر لطمه نمیزنه یا بهتر بگم اون حدی که ما به اون دافعه داریم لطمه نمیزنه.

بحث من فقط همینه.
 
دقیقا درسته.
ما تو این مورد همه با هم موافقیم که وجود این مورد تو صنعت سرگرمی هیچ کمکی به هیچکس نمیکنه.

ولی خب باز همون بحث که مگه میشه مثلا خاندان اژدها رو ندید؟
مگه میشه بالدرزگیت یا آلن ویک و بازیهای دیگه رو بازی نکرد؟

کیفیت نهایی اگه خوب باشه ولو اینکه پر از ویژگیهایی از این دست هم باشه به موفقیت اون اثر لطمه نمیزنه یا بهتر بگم اون حدی که ما به اون دافعه داریم لطمه نمیزنه.

بحث من فقط همینه.
بستگی به نوع بازی هم داره.
در مورد کنکورد اگر اینها طراحی کارکتر نرمال داشتند، راه برای افزایش طول عمر بازی باز بود.
خیلی راحت میتونستن بازی رو f2p کنن و مثل خیلی از بازیهای این سبک از فروش اسکین کسب درآمد کنن.
ولی در شرایطی که کارکترها به افتضاح ترین و وک ترین حالت ممکن طراحی شدند، حتی با f2p کردن هم نمیشه بازی رو نجات داد.
چون زمانی که شما کارکترت رو دوست نداشته باشی، چطور حاضری برای اسکینش مثلن 20 دلار پول بدی؟؟

برای همین هم دلیل اصلی شکست کنکورد (با اختلاف زیاد نسبت به بقیه دلایل) همین المان های وک بود.
 
بازی مثل tell me why دقیقن بر پایه لگبت ساخته شده. اساسن داستان بازی هم حول این محوره. اتفاقن برای اینجور بازیها احترام قایل هستم. چون قرار نیست چیزی رو زورکی به خورد مخاطب بدن. یا اینکه محتوایی رو دستکاری کنن که جامعه لگبت و وک رو هم راضی نگه دارن.
ولی بازی مثل تلو 2 دقیقن برعکس عمل میکنن. اینها جایی که اصلن نیازی نبود، به زور محتوای لگبت اضافه کردند. و به نوعی مخاطب و طرفداران رو در عمل انجام شده قرار دادن.
این دوتا گروه باهم کاملن فرق دارن.
در مورد کنکورد هم همینطوره. اساسن نیازی نبود تو این بازی از المان های وک استفاده بشه. ولی خب اینکار رو کردن و نتیجش رو دیدن.

به نظر من اگر بنا باشه تلو 3 هم مسیر تلو 2 رو پیش بگیره، برخوردهای به مراتب بدتری باهاش صورت خاهد گرفت. چون جامعه گیمرها دیگه به بویلینگ پوینت خودش رسیده و بیش از تحمل این نوع محتوای اجباری رو نداره.
خدا به جوئل رحم کرد که مرد. وگرنه معلوم نبود توی tlou 3 چه خوابایی که براش نمی دیدن، مرد زن و بچه دار رو به کجاها که نمی کشوندن :دی
 
Last edited by a moderator:
بازی مثل tell me why دقیقن بر پایه لگبت ساخته شده. اساسن داستان بازی هم حول این محوره. اتفاقن برای اینجور بازیها احترام قایل هستم. چون قرار نیست چیزی رو زورکی به خورد مخاطب بدن. یا اینکه محتوایی رو دستکاری کنن که جامعه لگبت و وک رو هم راضی نگه دارن.
ولی بازی مثل تلو 2 دقیقن برعکس عمل میکنن. اینها جایی که اصلن نیازی نبود، به زور محتوای لگبت اضافه کردند. و به نوعی مخاطب و طرفداران رو در عمل انجام شده قرار دادن.
این دوتا گروه باهم کاملن فرق دارن.
در مورد کنکورد هم همینطوره. اساسن نیازی نبود تو این بازی از المان های وک استفاده بشه. ولی خب اینکار رو کردن و نتیجش رو دیدن.

به نظر من اگر بنا باشه تلو 3 هم مسیر تلو 2 رو پیش بگیره، برخوردهای به مراتب بدتری باهاش صورت خاهد گرفت. چون جامعه گیمرها دیگه به بویلینگ پوینت خودش رسیده و بیش از تحمل این نوع محتوای اجباری رو نداره.
الان تلو 2 چیو به زور جا داده که شما ناراحت شدی؟ تو قسمت اول دختره 14 سالش بوده و هنوز صفر صفر بوده گرایشی نداشته. تازه توی DLC از رایلی خوشش میاد و میبوستش. اونم با توجه به محیطی که توش بزرگ شده و خابگاه دخترانه بوده خیلی طبیعیه. تو قسمت دوم تو اون فضای آخرالزمانی که رفیقاش دینا و جسی و تامی و ... بودن، کراش میزنه رو دینا و بعدشم دینا اولین کسیه که الی رو میبوسه در حالی که خود جسی قبل از رابطه با دینا روی الی کراش بوده بهش هم میگه و جواب میده تو تایپ من نیستی، هم به خاطر آسیایی بودنت هم اینکه من با دخترا حال میکنم. الان این زور چپونیش کجاس؟ کاراکتر خود ناتی داگ بوده و یک سال بعد از نسخه اول تصمیم گرفتن طرف لزبین کنن. اون کسی که سکانس الی و دینا رو مخش رفته و به بویلینگ پوینت رسونده ش، 6 سال وقت داشته که با این قضیه کنار بیاد تا عرضه نسخه 2!

بعدشم کی گفته که دلیل برخورد های به مراتب بدتر با پارت 2 به خاطر رابطه الی و دینا هست؟ اینا وقتی DLC بازی میکردن نمیدونستن الی استریت نیست؟ دلیلش فقط و فقط اون کثافتی بود که بازی و مرگ جول رو لیک کرد همه از اونجا از ناتی داگ و تلو 2 خورده گرفتن!

تلو 3 بعیده الی وجود داشته باشه ولی داستان لو اگر جلو بره خب دیگه شاید اونم گی شد که هیچ اشکالی نداره. اگه درست و به جا این صحنه رو اضافه کنن به بازی هیچ مشکلی نداره. هر چند بعید میدونم لو در آینده گی بشه.

پ.ن: خواهشا وقتی میخواید پست بدید هیت شخصی خودتون نسبت به استودیو های سونی رو بزارید کنار، یه جوری هیت ندید انگار ما نمیدونیم نظرات قبلی شما چقدر مشمئز کننده بوده!
 
Last edited by a moderator:
الان تلو 2 چیو به زور جا داده که شما ناراحت شدی؟ تو قسمت اول دختره 14 سالش بوده و هنوز صفر صفر بوده گرایشی نداشته. تازه توی DLC از رایلی خوشش میاد و میبوستش. اونم با توجه به محیطی که توش بزرگ شده و خابگاه دخترانه بوده خیلی طبیعیه. تو قسمت دوم تو اون فضای آخرالزمانی که رفیقاش دینا و جسی و تامی و ... بودن، کراش میزنه رو دینا و بعدشم دینا اولین کسیه که الی رو میبوسه در حالی که خود جسی قبل از رابطه با دینا روی الی کراش بوده بهش هم میگه و جواب میده تو تایپ من نیستی، هم به خاطر آسیایی بودنت هم اینکه من با دخترا حال میکنم. الان این زور چپونیش کجاس؟ کاراکتر خود ناتی داگ بوده و یک سال بعد از نسخه اول تصمیم گرفتن طرف لزبین کنن. اون کسی که سکانس الی و دینا رو مخش رفته و به بویلینگ پوینت رسونده ش، 6 سال وقت داشته که با این قضیه کنار بیاد تا عرضه نسخه 2!

بعدشم کی گفته که دلیل برخورد های به مراتب بدتر با پارت 2 به خاطر رابطه الی و دینا هست؟ اینا وقتی DLC بازی میکردن نمیدونستن الی استریت نیست؟ دلیلش فقط و فقط اون کثافتی بود که بازی و مرگ جول رو لیک کرد همه از اونجا از ناتی داگ و تلو 2 خورده گرفتن!

تلو 3 بعیده الی وجود داشته باشه ولی داستان لو اگر جلو بره خب دیگه شاید اونم گی شد که هیچ اشکالی نداره. اگه درست و به جا این صحنه رو اضافه کنن به بازی هیچ مشکلی نداره. هر چند بعید میدونم لو در آینده گی بشه.

پ.ن: خواهشا وقتی میخواید پست بدید هیت شخصی خودتون نسبت به استودیو های سونی رو بزارید کنار، یه جوری هیت ندید انگار ما نمیدونیم نظرات قبلی شما چقدر مشمئز کننده بوده!
شما متوجه منظور من نشدی. الانم داری فقط توجیه میکنی.
توجیه کردن هم آسون ترین کار ممکنه. بدون استثنا هرچیزی رو میشه توجیه کرد.

زورکی یعنی اینکه من به عنوان کسی که در جامعه 96 درصدی استریت ها قرار میگیرم، حق ندارم در مورد رابطه و گرایش mc بازی مورد علاقم نظر بدم!؟
خیلی از بازیهایی که اینجا مثال زده شد، حق انتخاب درباره گرایش کاراکتر دست خود پلیرهاست.
حتی در عنوان تمامن لگبت tell me why در نهایت این گیمر هستش که گرایش mc رو انتخاب میکنه. ولی در عناوینی مثل تلو 2، گیمر به اجبار باید داستان رو اونجوری که سازنده ها اسکریپت کردن پیش ببره.
حالا توجیه شما اینه که این بازی خودشونه و هر طور دوست دارن میتونن داستان و شخصیت ها رو جلو ببرن. حرفی هم نیست. ولی این نمیتونه جلوی اعتراض به حق من رو بگیره.
همونطور هم که گفتم تلو 3 اگر بخاد این جریانات وک و دایورسیتی و... رو گسترش بده، قطعن برخوردها بسیار شدیدتر میشه. چون شرایط الان با زمانی که تلو2 منتشر شد، خیلی متفاوت شده.
نمونش رو میشه در همین برخورد با کنکورد دید.

اینهم ربطی به سونی و مایکروسافت و فن بوی و... نداره. من در مورد فیبل هم که برام فرانچایز نامبر 1 تمام دورانه، نظرم رو خیلی رک گفتم.
بهت این اطمینان رو میدم که علاقه ای که من به فیبل داشتم و دارم صدها برابر علاقه شما نسبت به تلو هستش. ولی زمانی که کار به دستکاری محتوا و اجبار کردن گیمرها به موضوعاتی که دوست ندارن برسه، (اونم برای اینکه صرفن یه جامعه 4 درصدی که غالبن از اختلالات شدید روانی رنج میبرن، خوششون بیاد)، فیبل و تلو برام در یک سبد قرار میگیره.
 
تلو 3 بعیده الی وجود داشته باشه ولی داستان لو اگر جلو بره خب دیگه شاید اونم گی شد که هیچ اشکالی نداره. اگه درست و به جا این صحنه رو اضافه کنن به بازی هیچ مشکلی نداره.

1000108522.gif
 
ماکان جان اصلا بحث این نیست، انتی ووک بقای بازی رو تضمین می کنه، که صد در صد نمی کنه

همین الان افت پلیر های first descendant رو میشه کاملا دید

ولی بحث اینه وقتی ظاهر بازیت ووکنس هست، اینو داری بزور به خورد پلیر بدی! حتی نمی زاره بازی فرصت تجربه شدن بگیره!

معلومه که گیمپلی مهمه! ولی قدم اول ارت استایله، حتی الان میگن حتی با همین دیزاین شخمی، اگه بازی سل شید بود باز کمتر مشکلاتش دیده میشد!

حداقل بازی می تونست تهش دو سه میلیون بعد یک سال بفروشه(حتی اگه تو استیم تحولش نمی گرفتن،تو استور پی اس همین مقدار اندک رو می فروخت) و با پرداخت های درون برنامه ای پول بودجه اش در بیاد

یا اصلا زمان بخرن دو سال دیگه، بازی رو با کلی تغییر از نو عرضه کنن!!!

بحث اصلی اینه، هیچ بازی با این زورچپونی تفکرات نمی تونه موفق بشه!
کاملا قبول دارم که کرکتر زیبا برای یه بازی هیروشوتر واقعا واجبه.
من خودم سالهاست Lol, dota پلیرم و خب طراحی کرکتر از نون شب اونجا واجبتره.

ولی این بحث از تاپیک کنکورد شروع شد و اینکه تمام مشکلات بازی انداخته شد روی ووک بودن کرکترها.
این اشتباست و صورت مسئله رو پاک کردنه.
میخوام بگم با شرایطی که کنکورد منتشر شد حتی اگه شخصیتهای جذابی هم میداشت باز هم شکست میخورد چون تگ 40 دلاری داشت.

دیگه دوباره بخوام بنویسم اضافه گوییه.
 
دراکمن سر تلو یک نفوذ و قدرت الان رو نداشت و توسط استنلی کنترل میشد، و خدا بیامرزه بروس رو که حداقل پارت یک رو نجات داد وگرنه همین الی الان شبیه سریالش بود و نمیشد اصلا نگاش کرد (برای اونا که حساسن)
مشکل اینجاست که تو پارت ۲، تم اصلی سرواویل آخر زمانی به حاشیه رفته و صرفا شده قاب و بستر برای بتصویر کشیدن مکنونات سازنده.
کنکورد هم بد موقعی قبل انتخابات آمریکا ریلیز شد و دموکراتها اون حمایت لازم رو نکردن، چون جنگیدن تو این عرصه های حساسیت زا، قدرت مستقر و استیبل میخواد و این شد که زمینه برای فعالیت ترولهای جمهوریخواهها فراهم شده
 
دلیلش فقط و فقط اون کثافتی بود که بازی و مرگ جول رو لیک کرد همه از اونجا از ناتی داگ و تلو 2 خورده گرفتن!
من با هیترها کاری ندارم.
ولی دلیلی که اکثریت قشر طرفدارای تلو1 ای که با تلو2 حال نکردن مسایل وک و .... نبود بلکه یه مساله بشدت واضح تو صنعت داستان نویسی و سرگرمی بود:
کشتن قهرمان داستان اونم در اوج - همه دوس دارن قهرمان داستان رو که باهاش همذات پنداری کردن رو تا مدتها ببینن نه اینکه تو اوج و وقتی هنوز یه تجربه بیشتر باهاش نداشتیم از دستش بدن.
قهرمان یه بازی برای خیلی ها دلیل انجام اون بازیه

البته این کار نیل از لحاظ تکنیک داستان نویسی اشکالی نداشت و داستان بازی هم خیلی عالی بود ولی باید توجه کرد که عموم مخاطبین هم میتونن این مساله رو هضم کنن یا نه و اصلا دلیل انجام بازی توسط خیلیاشون چیه

.
 
آخرین ویرایش:
دیگر شرکتها ووک الجیبیتی و برابری رو به زور میچپونن تو بازیهاشون و به خورد مخاطبا میدن, اما به ناتی داگ و عناوین AAA سونی که میرسه بصورت خدادادی و طبیعی شاهد حضورشون هستیم!
البته این کار نیل از لحاظ تکنیک داستان نویسی اشکالی نداشت و داستان بازی هم خیلی عالی بود
تکنیک داستان‌نویسی عالی یعنی اینکه شخصیت اصلی و برادرش راحت دنبال یه غریبه راه بیوفتن و مانند یه بچه دبستانی مشخصاتشونو لو بدن!
شاهد اصلی ماجرا رو(الی) که عین آب خوردن میتونی بکشی ولش کنی تا بعدا بیاد سراغتون یکی یکی همتونو بکشه, اونم نه یکبار بلکه چندین بار و به شکل مضحکی!
زن باردار از فاصله چند متری به پشت میوفته رو زمین و هیچیش نمیشه!
با اسب رو تله انفجاری میری و هیچیت نمیشه!
زنی که شکمش برآمده به ماموریت خطرناک فرستاده میشه و عین عنکبوت از موانع بالا پایین میره!
بعنوان یک نویسنده یهودی حتما باید روضه ای هم در وصف هولوکاست بخونی وگرنه رسالتت رو کامل انجام ندادی و فراوان موارد دیگه که با یه جستجوی ساده میشه پیداشون کرد.

تو دنیای آخرالزمانی تبلیغ پرچم رنگین کمانی کنی و کلی شخصیت از این حزب بریزی تو بازی و آخرشم بهانه بیاری که تنها مشکل لست 2 کشتن شخصیت اصلی تو 5 دقیقه نخست بوده.
 
  • Like
Reactions: GPSY

آره بنده خدا خیلی خوشحال به نظر میرسه

20240908_202455.jpg

بندگان خدا دو سه ماه هیجانش رو دارن ..ولی بعد ۱ سال میفهمن چه گهی خوردن
.....
پزشکایی که این جنایت رو میکنن باید تیر بارون کرد... تازه اون قانون که بچه های بدون ۱۸ سال بدون رضایت پرد مادر میتونن این کار رو بکنم دیگه ته ......

هر بحثی در بازیسنتر شروع میشه یجورایی باید پای تلو هم به میون بیاد. باز خوبه هنوز کسی نگفته که چرا جویل اسمشو به ابی گفت :D

کلا این پدیده چیز عجیب و غریبی نیس و تا حدی که باعث آزار مخاطب نشه واقعا ایرادی نداره- این حد آزار مخاطب رو هم عموم مخاطبین در موردش قضاوت میتونن بکنن. نه کسایی که یا کلا طرفدار این مسایلن و میخوان همه جا جار زده بشه و نه کسایی که متنفر هستن و عقیده دارن اصلا نباید نشونه ای ازش مطرح بشه و اگر فلانی انتخاب بشه اینا رو میکشه و .... .

.

چون هنوز جاش درد می‌کنه .... مشکل بشریت اینه که باخت نمیده ... یه موضع گیری و پیش قضاوت کردن، نسخه بازی که هنوز منتشر نشده رو پیچیدن ، در اشتباه بودن ..فیل شدن ... ولی هنوز دست و پا میزنند که نه حق با ما بود 🤣🤣🤣🤣🥴
 
آخرین ویرایش:
من با هیترها کاری ندارم.
ولی دلیلی که اکثریت قشر طرفدارای تلو1 ای که با تلو2 حال نکردن مسایل وک و .... نبود بلکه یه مساله بشدت واضح تو صنعت داستان نویسی و سرگرمی بود:
کشتن قهرمان داستان اونم در اوج - همه دوس دارن قهرمان داستان رو که باهاش همذات پنداری کردن رو تا مدتها ببینن نه اینکه تو اوج و وقتی هنوز یه تجربه بیشتر باهاش نداشتیم از دستش بدن.
قهرمان یه بازی برای خیلی ها دلیل انجام اون بازیه

البته این کار نیل از لحاظ تکنیک داستان نویسی اشکالی نداشت و داستان بازی هم خیلی عالی بود ولی باید توجه کرد که عموم مخاطبین هم میتونن این مساله رو هضم کنن یا نه و اصلا دلیل انجام بازی توسط خیلیاشون چیه

.
من نمی دونم، چرا هر کی مخالف داستان تلو 2 هست رو وصل می کنن به مرگ جول!
داستان تلو یک بسیار پرفکت تر بود!
جول باید با عواقب کار هاش رو به رو می شد، در این ذره ای شک نیست(بماند تو سریال، سعی کردن منطقی تر روایت رو ببرن جلوتر)
مشکل اصلی این هست، هر داستان باید بر پایه قوانین خودش جلو بره!
پایه این داستان این بود، تو این دنیا خیر و شر وجود نداره، همه خاکستری و منفعت طلب، حالا تو وقتی میای تو قانون داستانت، مواجه شدن با عواقب کار رو، مبنا می زاری، تو همین جریان سفر الی توی پارت 2،بسیاری افراد هم توسط الی به خاطر، خواسته شخصیش می میرن! پس مشکل اینجاست تو بخوای درس بی انتها بودن چرخه انتقام رو بدی، باید الی هم سرنوشتش مرگ بود(حالا ماله بکشن بگن همون پنج دقیقه آخر بازی، مجازاتی بدتر از مرگه...! حتی ابی هم سرنوشتت باید مرگ بود،شاید بگید از دست دادن عزیزان،تو همچین دنیایی سنگین تر از مرگ خود کاراکتر هست،می تونم قبول کنم،به شرطی که اگه جول عزیز ترین فرد ابی رو کشته،پس ابی هم که نهایت خشم خودش بوده،باید سنگین ترین درد رو به جول می داد،و جای خوده جول،الی رو می کشت!!!!) کارما که گاو نیست یکی بگه هرکاری کردم، باشه حالا توبه، مگه فیلم و سریال مناسبتی داخلی هست؟!

مشکل تلو 2 دقیقا زمانی شروع شد، دراکمن بیخیال ایده اصلیش و اولیه اش شد، و سلی*طه ای به نام sarkeesian
رو پاشو تو پروژه باز کرد(که خداروشکر بنیادشم ورشکست شد:دی) و از اون بدتر، به Halley Gross به شدت میدون داد و نظراتشو محترم می شمرد!

وگرنه برخلاف افت داستانی، به وضوح رشد سینمایی دراکمن رو تو بازی دیدیم، مثل یک کارگردان حرفه ای سینما، جای دوربین ها قرار گرفته بودن، زاویه ها پرفکت، رنگبندی ها عالی! اما افسوس!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Sobhan_23
با جماعتی طرف هستیم که خیال میکنن با اومدن احتمالی ترامپ, سونی مثلا دم نیل دراکمن رو میگیره از ناتی داگ پرت میکنه بیرون تا دیگه کسی نتونه تو این استودیو بازی رنگین کمانی بسازه! شرکتی که نیروهاش یکپارچه طرفدار جوی خوابالو(و اکنون کامالا هریس), سقط جنین, ووک, جهان وطن, همج..گرایی, تغییر جنسیت و برابری هستن و صدها نفر رو بخاطر این مسائل ریختن تو استودیوهاشون و امکان نداره به کسی بودجه بدن که ضد این جریانات بازی بسازه و روی اینها انواع و اقسام فیلمها و سریالها رو در این زمینه ساختن و دارن میسازن, ناگهان از مسیرشون پشیمون شدن و قراره بساط این تبهکاران فرهنگی رو از محصولاتشون جمع کنن! ما که باور کردیم شما هم باور کنید.
 
دیگر شرکتها ووک الجیبیتی و برابری رو به زور میچپونن تو بازیهاشون و به خورد مخاطبا میدن, اما به ناتی داگ و عناوین AAA سونی که میرسه بصورت خدادادی و طبیعی شاهد حضورشون هستیم!

تکنیک داستان‌نویسی عالی یعنی اینکه شخصیت اصلی و برادرش راحت دنبال یه غریبه راه بیوفتن و مانند یه بچه دبستانی مشخصاتشونو لو بدن!
شاهد اصلی ماجرا رو(الی) که عین آب خوردن میتونی بکشی ولش کنی تا بعدا بیاد سراغتون یکی یکی همتونو بکشه, اونم نه یکبار بلکه چندین بار و به شکل مضحکی!
زن باردار از فاصله چند متری به پشت میوفته رو زمین و هیچیش نمیشه!
با اسب رو تله انفجاری میری و هیچیت نمیشه!
زنی که شکمش برآمده به ماموریت خطرناک فرستاده میشه و عین عنکبوت از موانع بالا پایین میره!
بعنوان یک نویسنده یهودی حتما باید روضه ای هم در وصف هولوکاست بخونی وگرنه رسالتت رو کامل انجام ندادی و فراوان موارد دیگه که با یه جستجوی ساده میشه پیداشون کرد.

تو دنیای آخرالزمانی تبلیغ پرچم رنگین کمانی کنی و کلی شخصیت از این حزب بریزی تو بازی و آخرشم بهانه بیاری که تنها مشکل لست 2 کشتن شخصیت اصلی تو 5 دقیقه نخست بوده.
شما همون علی ونومی؟ خب پس.
شما تو همون تاپیک اسپویلر بازی کم فحش بار بازی و نیل دراکمن نکردی و مثه همین پست حرفای عجیب غریب کم نزدی. پس لازم نیس جوابی هم بهتون داده بشه - رزومه مشخصه

.
من نمی دونم، چرا هر کی مخالف داستان تلو 2 هست رو وصل می کنن به مرگ جول!
داستان تلو یک بسیار پرفکت تر بود!
جول باید با عواقب کار هاش رو به رو می شد، در این ذره ای شک نیست(بماند تو سریال، سعی کردن منطقی تر روایت رو ببرن جلوتر)
مشکل اصلی این هست، هر داستان باید بر پایه قوانین خودش جلو بره!
پایه این داستان این بود، تو این دنیا خیر و شر وجود نداره، همه خاکستری و منفعت طلب، حالا تو وقتی میای تو قانون داستانت، مواجه شدن با عواقب کار رو، مبنا می زاری، تو همین جریان سفر الی توی پارت 2،بسیاری افراد هم توسط الی به خاطر، خواسته شخصیش می میرن! پس مشکل اینجاست تو بخوای درس بی انتها بودن چرخه انتقام رو بدی، باید الی هم سرنوشتش مرگ بود(حالا ماله بکشن بگن همون پنج دقیقه آخر بازی، مجازاتی بدتر از مرگه...! حتی ابی هم سرنوشتت باید مرگ بود،شاید بگید از دست دادن عزیزان،تو همچین دنیایی سنگین تر از مرگ خود کاراکتر هست،می تونم قبول کنم،به شرطی که اگه جول عزیز ترین فرد ابی رو کشته،پس ابی هم که نهایت خشم خودش بوده،باید سنگین ترین درد رو به جول می داد،و جای خوده جول،الی رو می کشت!!!!) کارما که گاو نیست یکی بگه هرکاری کردم، باشه حالا توبه، مگه فیلم و سریال مناسبتی داخلی هست؟!
حالا با اینکه با اکثر این مواردی که نوشتین موافق نیستم و بخاطر موضوع تاپیک نمیخوام بحث رو ادامه بدم(چون خیلی به درازا می کشه بحث)، ولی منظور من چیز دیگه ای بود.

خیلیا هستن که با داستان کلی بازی کاری ندارن باور کنید - خیلی از کسایی که من دور و برم می شناسم اصن خیلی تو موضوع داستان پارت 1 هم ریز نبودن و صرفا اینکه با جویل زامبی میکشتن میرفتن جلو حال میکردن. اینکه شما یهو آیکان و نماد یه بازی رو حذف کنی تبعات زیادی داره.

بنظرم من حتی اگر داستان پارت 2 بی نقص ترین داستان صنعت بازی و فیلم هم بود بازم چون این اتفاق افتاده خیلیا باهاش حال نمی کردن.

.
 
من با هیترها کاری ندارم.
ولی دلیلی که اکثریت طرفدارای تلو1 با تلو2 حال نکردن مسایل وک و .... نبود بلکه یه مساله بشدت واضح تو صنعت داستان نویسی و سرگرمی بود:
کشتن قهرمان داستان اونم در اوج - همه دوس دارن قهرمان داستان رو که باهاش همذات پنداری کردن رو تا مدتها ببینن نه اینکه تو اوج و وقتی هنوز یه تجربه بیشتر باهاش نداشتیم از دستش بدن.
قهرمان یه بازی برای خیلی ها دلیل انجام اون بازیه

البته این کار نیل از لحاظ تکنیک داستان نویسی اشکالی نداشت و داستان بازی هم خیلی عالی بود ولی باید توجه کرد که عموم مخاطبین هم میتونن این مساله رو هضم کنن یا نه و اصلا دلیل انجام بازی توسط خیلیاشون چیه

.
همه دوستان این رو می‌دونن، ولی به دلایل مختلف سعی در انکار ماجرا دارن! :دی از بعضی طرفدارهای نسخه اول که می‌دونن اون قضیه مشکل محسوب نمی‌شه، ولی چون به خاطرش از بازی نفرت دارن دنبال یه سری مشکلات دیگه می‌گردن که دلیلی برای کوبیدن بازی داشته باشن، تا هیترهایی که می‌خوان دستاوردهای بازی رو ربط بدن به مباحث حاشیه‌ای و بگن اون امتیازها و جوایز به خاطر این چیزها بوده.
گذشته از بازی اول و Left Behind که شخصیت‌های همجنسگرای زن و مرد داشتن، سریال The Last of Us (که سال گذشته اومد، نه ۱۰ سال پیش که بگیم اوضاع فرق می‌کرده) میانگین ۸.۷ رو با ۵۶۰ هزار رأی توی IMDb داره، در حالی که توی این قضایا خیلی از TLoU2 جلوتره! همجنسگرای زن داره، همجنسگرای مرد داره با جزئیات فراوون، حتی تبدیل کاراکتر سفیدپوست به سیاه‌پوست (ماریا) رو هم داره. اصلاً همون اپیزود سوم و توت‌فرنگی، به تنهایی کل TLoU2 رو از نظر نمایش این چیزها قورت می‌ده. :دی ولی این میزان از سریال استقبال شد و جزو رکورددارهای HBO شد و این مسائل باعث تحریم(!) نشدن. حتی همون قسمت توت‌فرنگی هم توی IMDb میانگین ۸.۱ رو داره، در حالی که امتیاز کاربران متاکریتیک به TLoU2 قبل از تجربه بازی، به پایین‌ترین اعداد ممکن رسیده بود و علتش هم مشخصه.
به جز هیترهایی که موفقیت‌های بازی باعث آزار و اذیت‌شون شده، بیشترین ناراحتی یه سری از طرفدارهای نسخه اول از TLoU2 این بود که قهرمان محبوب‌شون کشته می‌شه و بعدش باید با قاتل ساعت‌ها بازی کنن و این نتیجه‌گیری رو دنبال کنن که قاتل هم برای خودش حقی داشته. یعنی اگه جول کشته نمی‌شد یا حداقل به شکل دیگه‌ای می‌مرد و کنترل قاتلش دست گیمر نمی‌افتاد، اکثر این جار و جنجال‌ها هم به وجود نمی‌اومدن. حتی در این حد بگم که اگه الی در نهایت ابی رو سلاخی می‌کرد هم میزان عصبانیت یه عده کمتر می‌شد. همچنین اگه بازی اون شکلی لو نمی‌رفت و تیکه‌های مختلفش به صورت شلخته و خارج از نوع روایتی که در نظر گرفته شده وارد اینترنت نمی‌شد، باز هم دعوا و درگیری خیلی کمتر بود. همچنان خیلی زیاد بود، ولی دیگه نه در این حد که ملت مدت‌ها قبل از تجربه بازی، یه دفعه چند تا کاتسین پراکنده از اول و آخرش ببینن و تکلیفشون رو با یه بازی ۲۵ ساعته مشخص کنن و بگن آشغاله.
یا گیرهایی که به بعضی از به اصطلاح سوتی‌های داستانی می‌دن، صد برابرش توی بقیه بازی‌ها هستن. مثلاً همون ماجرای خنده‌دار که چرا فلانی اسمش رو گفت (در حالی که به هیچ وجه سوتی نیست و توی همون قسمت اول هم جول، اسم مهم‌ترین محموله دنیا یعنی الی رو جلوی دروازه جکسون در مقابل یه عده ناشناس که سلاح به سمتشون گرفتن اعلام می‌کنه) یا چرا فلانی تیر خورد و نمرد (در حالی که نمونه‌ش توی نسخه اول هم بوده و قبلاً در موردش پست زدم)، ولی توی نسخه اول کسی دنبال دلیل و مدرک برای ابراز نفرت از بازی نبود و ذره‌بین نمی‌ذاشتن که اون چیزها رو ببینن.
شک و تردیدی وجود نداره که یه عده با بخش‌های دیگه‌ای از داستان بازی مشکل دارن و خیلی طبیعیه، همون‌طور که می‌شه هزاران نفر رو پیدا کرد که با چیزهای به مراتب گنده‌تر از TLoU2 مثل پدرخوانده و همشهری کین و... هم مشکل دارن و می‌گن حال نمی‌کنیم. TLoU2 شاید از نظر داستانی بی‌نقص نباشه، ولی انتقاد از داستان خیلی فرق می‌کنه با اینکه خون جلوی چشم‌های آدم رو بگیره و عملیات شهادت‌طلبانه انجام بده! :دی نمونه مشابهش God of War Ragnarok که خیلی‌ها توی همین بازیسنتر مشکلاتی با داستانش داشتن و برای خودم هم یک‌سوم پایانی بازی خیلی ایراد داشت ولی کسی اعلام جهاد نکرد، ولی در مورد TLoU2 خیلی واضحه که علت اصلی ناراحتی بعضی‌ها چیه و بقیه مسائل فقط حاشیه هستن.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or