تنوع نژادی و صدای های متفاوت باعث می‌شود که بازی های پلی استیشن بهتر شوند.

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
photo_2024-03-15_20-37-36.jpg
رامون راسل، توسعه دهنده کهنه کار سونی، گفته است که بهترین بازی های پلی استیشن زمانی ساخته می شوند که صداهای متنوعی در استودیو توسعه دهنده وجود داشته باشد.

راسل در صحبت با استفان توتیلو از Game File اظهار داشت که وجود توسعه دهندگان با پیشینه های مختلف منجر به بازی های بهتری می شود؛ زیرا آنها دید واضح تری ارائه می دهند.

مصاحبه راسل بیشتر حول حالت لیگ های سیاهپوست MLB The Show 24 می چرخید، اما اشاره اصلی اون به بازی های مرد عنکبوتی ساخته استودیو اینسومنیاک بود.

میدونید چرا مرد عنکبوتی اینقدر خوب بود! زیرا تیم توسعه‌دهنده متنوع، با صداهای متفاوت و نماینده هر نژادی داشته است و از طرفی دیگر، به صحبت‌های کارمندان آفریقایی-لاتینی و سیاه‌پوست خود گوش می کنند.

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی یک نهاد انتفاعی است و مسئولیت افزایش ارزش سهامداران را بر عهده دارد و همچنین بازی های فوق العاده ای میسازند؛ برای ساخت بهترین بازی ها، باید افرادی با پیشینه های مختلف را جمع آوری کنید و آن هم به این دلیل است که آنها نماینده اصلی و دقیق دیگران هستند.

بازی Marvel's Spider-Man 2، سال گذشته برای PS5 عرضه شده بود.

Diverse Voices Make PlayStation Games Better, Says Sony Dev - PlayStation LifeStyle
 
امیر بنظرم این پستت دو تا مشکل داره.

اول اینکه گیم عین فیلم و سریال نیس و برای خیلی ها کرکتر قهرمان توبازی عملا کلیت بازی رو تشکیل میده و این جایگزین سازی برای یه عده بزرگی از گیمرها قابل قبول نیس(کاری به کیفیت ارائه و درست و غلط بودنش ندارم). بالاتر هم گفتم چند نفر از اطرافیان و دوستام ترکوندن سر زامبی ها توسط جویل براشون خیلی مهمتر از کلیت داستان پارت1 و 2 بوده.
دوما اینکه وقتی نیل به عمد برای اینکه همون بحث افسوس و ...... رو گیمر حس کنه میذاره با الی و ابی بازی کنی، باز برای اون دسته از گیمرها نه الی در حد جویله(برای خود من به شخصه قابل قیاس نیس) و بازی با ابی هم حرصشونو درمیاره.

باید قبول کرد که اون خلا در داستان تا پایان جبران نشد و مهمتر اینه در پایان این خلا بزرگتر هم شد :Dاینکه تو یه داستان عالی بنویسی لزوما به این معنی نیس که برای عموم مخاطب هاتم خوش آیند و جذاب باشه


ایشون کاملا هم استریت هستن - اصن ما یه سکانس برای اثبات این موضوع داریم :D بحث فقط هیکلشه که اونم اوایل اونطوری نیس و خیلی دخترانس(بخاطر داستان رفته رفته اونطوری میشه)

.
مراد راجب خوشایند بودن یا نبودن که بحثی نیست. من خودمم قطعا ترجیحم جوله. فقط بحثم این بود که این مقوله ایراد از نظر فنی محسوب نمیشه و اوکیه و با اون ساختاری که کارگردان می‌خواسته هم سازگاره همین
 
یک نکته در مورد جول بگم! می دونم خودمم جول رو خیلی دوست دارم! ولی در پوستر های اولیه نسخه اول بازی

این الی بود که بخش عمده ای از تصوبر رو گرفته بود و جول بود که خیلی عقب تر بود!

الی تکمیل دهنده شخصیت جول نبود!
بلکه جول از همون نسخه اول قرار بوده تکمیل کننده شخصیت الی در طول سفرش باشه!!

همونطور که تلو رو با سارا شروع می کنیم و این داستان برای سارا نبود! حتی تلو داستان جول هم نبود!

تلو از همون ابتدا داستان الی بود!!
که بعدا به خاطر شرایط مارکتینگ، نوع تبلیغات و مصاحبه ها به گونه ای چرخید که حس القای مهم بودن به میزان برابر برای این دو کاراکتر رخ بده!!!

می خوام بگم، اتفاقا هرکی اون زمان های ابتدایی و حتی پیگیر حواشی پشت ساخت نسخه یک بود! به هر حال می دونست یک روزی راه الی از جول جدا میشه!! حالا چه با دعوا، یا مرگ جول!!!

در نتیجه مشکل اصلا اصلا اصلا مرگ جول نیست! مشکل این مسیر بوده!

در مورد اختلاف نظر، در مورد حذف کاراکتر تو ویدیو گیم، هم کاملا باید به اون عزیزانی که ناراحتن حق داد، چون در فرم ویدیو گیم بسیار نامعقوله!! چرا؟! شما تو یک سیزن یک سریال از ابتدا با یک کاراکتری همزاد پنداری کنی، نهایت قرار به حذفش باشه، یک سال بعد سیزن بعدی میاد و تموم میشه و تو برخلاف ویدیو گیم کاری از دستت بر نمیاد، طبیعی هست، فاصله دو نسخه! هفت سال بوده!!! اصلا عدد کمی نیست! عده خیلی زیادی تو رویاهاشون این هفت سال رو زندگی کردند!! این حذف فشار بیشتری از لحاظ روانی برا طرفدار داره، بماند تو ویدیو گیم تو کنترل بازی رو هم داری، ولی اینجا چون نقشی تو داستان نداری

حکایت اون شعر هست، که میگه:دلم می سوزد و کاری ز دستم بر نمی آید...:دی

در کل اگه مسیر سرنوشت جول متفاوت بود! یا حداقل مسیر داستانی هم همین بود، این رویداد، انتهای نسخه یک یا انتهای نسخه 2 رخ می داد، واکنش های مخالفان این رویداد هم آروم تر بود!!

ولی خب، تو سریال همه چیزو دارن منطقی جلوه می دن!
میگن نحوه خواسته کارگردان و ذهنیتش رو با کنترل دوربین و تدوین می تونی بفهمی
اینا همون اول کار میان میگن این دنیا خاکستریه، ولی قسمت های آخر که حالا اسپویل نمی کنم کجا، یک شات هایی از جول می گیرن، یک جوری دوربین رو هدایت می کنن، جوری حرکاتشو اسلو می کنن، و این شخصیت رو سیاه می کنند! که از نظر منتقدان سینما، اون چوب گلف به سر، تازه براش خیلی کم محسوب میشه، جور دیگه ای هم ابی از جول با چوب گلف پذیرایی کنه هم کاملا با منطق جور دربیاد:دی
.
.
.
------
یکی از ارتیست های سم و ردی استدیو:دی IMG_20240909_154136.png
 
  • Smile
Reactions: m.a.t and m.d.makan
ترنس؟ :D بازیش کردی تلو دو رو؟
یاد یک بنده خدایی افتادم، موقعی که نمرات بازی اومد توی تاپیکش گفت ابی ترنسه، گفتم تو از کارگردان بازی که اعلام کرده ابی ترنس نیست بیشتر می دونی؟ خیلی جدی بدون اینکه خندش بگیره گفت نیل دراکمن خودش از این موضوع اطلاع نداره :)) اینکه TLoU نفرت همیشگی این جماعته رو درک می کنم:> ولی اینکه هنوز توی 2020 و خودزنی ها گیر کردن نوبره
 
به نظرم این منطق که شخصیت محوری رو یه ترنس بدقواره بکشه و بعد مجبورت می کنم تا با همون پیش بری تا زجر بکشی و عصبانی بشی بیش از حد دگرآزارانه‌س :دی و مهم تر اینکه به انتقامت هم نرسی و تا شماره‌ی بعدی بازی بازم شعله‌ی انتقام رو در درونت بپرورونی، در حقیقت من با یه پایان تلخ مشکلی ندارم اما علاقه‌ای به تلخی بی پایان ندارم :دی
ترنس ؟
داداش بازی رو انجام دادی

ابی ترنس نیست ها 😂
 
  • Smile
Reactions: mohsen2019
همه دوستان این رو می‌دونن، ولی به دلایل مختلف سعی در انکار ماجرا دارن! :دی از بعضی طرفدارهای نسخه اول که می‌دونن اون قضیه مشکل محسوب نمی‌شه، ولی چون به خاطرش از بازی نفرت دارن دنبال یه سری مشکلات دیگه می‌گردن که دلیلی برای کوبیدن بازی داشته باشن، تا هیترهایی که می‌خوان دستاوردهای بازی رو ربط بدن به مباحث حاشیه‌ای و بگن اون امتیازها و جوایز به خاطر این چیزها بوده.
گذشته از بازی اول و Left Behind که شخصیت‌های همجنسگرای زن و مرد داشتن، سریال The Last of Us (که سال گذشته اومد، نه ۱۰ سال پیش که بگیم اوضاع فرق می‌کرده) میانگین ۸.۷ رو با ۵۶۰ هزار رأی توی IMDb داره، در حالی که توی این قضایا خیلی از TLoU2 جلوتره! همجنسگرای زن داره، همجنسگرای مرد داره با جزئیات فراوون، حتی تبدیل کاراکتر سفیدپوست به سیاه‌پوست (ماریا) رو هم داره. اصلاً همون اپیزود سوم و توت‌فرنگی، به تنهایی کل TLoU2 رو از نظر نمایش این چیزها قورت می‌ده. :دی ولی این میزان از سریال استقبال شد و جزو رکورددارهای HBO شد و این مسائل باعث تحریم(!) نشدن. حتی همون قسمت توت‌فرنگی هم توی IMDb میانگین ۸.۱ رو داره، در حالی که امتیاز کاربران متاکریتیک به TLoU2 قبل از تجربه بازی، به پایین‌ترین اعداد ممکن رسیده بود و علتش هم مشخصه.
به جز هیترهایی که موفقیت‌های بازی باعث آزار و اذیت‌شون شده، بیشترین ناراحتی یه سری از طرفدارهای نسخه اول از TLoU2 این بود که قهرمان محبوب‌شون کشته می‌شه و بعدش باید با قاتل ساعت‌ها بازی کنن و این نتیجه‌گیری رو دنبال کنن که قاتل هم برای خودش حقی داشته. یعنی اگه جول کشته نمی‌شد یا حداقل به شکل دیگه‌ای می‌مرد و کنترل قاتلش دست گیمر نمی‌افتاد، اکثر این جار و جنجال‌ها هم به وجود نمی‌اومدن. حتی در این حد بگم که اگه الی در نهایت ابی رو سلاخی می‌کرد هم میزان عصبانیت یه عده کمتر می‌شد. همچنین اگه بازی اون شکلی لو نمی‌رفت و تیکه‌های مختلفش به صورت شلخته و خارج از نوع روایتی که در نظر گرفته شده وارد اینترنت نمی‌شد، باز هم دعوا و درگیری خیلی کمتر بود. همچنان خیلی زیاد بود، ولی دیگه نه در این حد که ملت مدت‌ها قبل از تجربه بازی، یه دفعه چند تا کاتسین پراکنده از اول و آخرش ببینن و تکلیفشون رو با یه بازی ۲۵ ساعته مشخص کنن و بگن آشغاله.
یا گیرهایی که به بعضی از به اصطلاح سوتی‌های داستانی می‌دن، صد برابرش توی بقیه بازی‌ها هستن. مثلاً همون ماجرای خنده‌دار که چرا فلانی اسمش رو گفت (در حالی که به هیچ وجه سوتی نیست و توی همون قسمت اول هم جول، اسم مهم‌ترین محموله دنیا یعنی الی رو جلوی دروازه جکسون در مقابل یه عده ناشناس که سلاح به سمتشون گرفتن اعلام می‌کنه) یا چرا فلانی تیر خورد و نمرد (در حالی که نمونه‌ش توی نسخه اول هم بوده و قبلاً در موردش پست زدم)، ولی توی نسخه اول کسی دنبال دلیل و مدرک برای ابراز نفرت از بازی نبود و ذره‌بین نمی‌ذاشتن که اون چیزها رو ببینن.
شک و تردیدی وجود نداره که یه عده با بخش‌های دیگه‌ای از داستان بازی مشکل دارن و خیلی طبیعیه، همون‌طور که می‌شه هزاران نفر رو پیدا کرد که با چیزهای به مراتب گنده‌تر از TLoU2 مثل پدرخوانده و همشهری کین و... هم مشکل دارن و می‌گن حال نمی‌کنیم. TLoU2 شاید از نظر داستانی بی‌نقص نباشه، ولی انتقاد از داستان خیلی فرق می‌کنه با اینکه خون جلوی چشم‌های آدم رو بگیره و عملیات شهادت‌طلبانه انجام بده! :دی نمونه مشابهش God of War Ragnarok که خیلی‌ها توی همین بازیسنتر مشکلاتی با داستانش داشتن و برای خودم هم یک‌سوم پایانی بازی خیلی ایراد داشت ولی کسی اعلام جهاد نکرد، ولی در مورد TLoU2 خیلی واضحه که علت اصلی ناراحتی بعضی‌ها چیه و بقیه مسائل فقط حاشیه هستن.
ایموجی آتیش رو باید اضافه کنیم ...
 
مراد راجب خوشایند بودن یا نبودن که بحثی نیست. من خودمم قطعا ترجیحم جوله. فقط بحثم این بود که این مقوله ایراد از نظر فنی محسوب نمیشه و اوکیه و با اون ساختاری که کارگردان می‌خواسته هم سازگاره همین
بحث فنی یا غیر فنی اینجا چندان بحثمون نیس(حداقل منظور من نیست)
بحث اینه که ساختاری که کارگردان میخواست برای یه طیف قابل توجهی از پلیرها ضدحال و ناامید کننده بود و تا حد زیادی هم حق داشتن

خوب یادمه بروس تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود که تو همون پایان تلو 1 نیل میخواست جویل کشته بشه ولی من جلوشو گرفتم، چون بنظرم کشته شدن قهرمان یه بازی تبعات داره و ممکنه به بازی و لذتی که بازیکنا ازش میبرن لطمه بزنه.
ولی تو شماره 2 بروسی در کار نبود و نیل با شدت دوچندانی این صحنه رو پیاده کرد :D و نتیجشم دید بنظرم.

.
 
من واقعا خوشحالم که فرنچایز موردعلاقه‌ام در عین حفظ کیفیت، سعی کرد چیزی که می‌خواد رو روایت کنه، نه چیزی که مخاطب می‌خواد رو. کارگردان موردعلاقه‌م تو سینما، هانکه، یه فیلم می‌سازه به اسم عشق. می‌گفت بعد اکران اون فیلم خیلی‌ها گفتن چرا پایان فیلم اینجوری بود. خوشایند نبود براشون چنین پایانی. هانکه هم می‌آد می‌گه پایان خوب می‌خواستین؟ یه ادامه برای اون فیلم می‌سازه به اسم «پایان خوش» که حتی بیشتر از قبل از تمایلات مخاطب فاصله می‌گیره و این می‌شه آخرین فیلم‌ش.

قضیه این نیست که شما فقط قصدت ندادن محتوای موردعلاقه‌ی مخاطب به مخاطب باشه. این هدف، هدف کافی‌ای نیست برای فاصله گرفتن از امیال مخاطب. اما اگر چیزی برای گفتن داری که حالا از قضا خلاف علاقه‌ی مخاطب هست، و تصمیم بگیری بیانش کنی و تاوان‌ش رو هم با فروش کمتر و یا چه و چه پرداخت کنی، اون وقت به نظرم کاری کردی که به عنوان خالق حداقل پیش خودت خجالت‌زده نباشی. خوشحالم که فرنچایز موردعلاقه‌م چنین روشی رو پیش گرفت چون تو هیچ بازی‌ AAAای چنین تجربه‌ای ممکن نیست و احتمالا دیگه هم نخواهد بود. یعنی بعد پارت ۲ احتمالا خود ناتی داگ هم دیگه چنین کار رادیکالی نکنه. یعنی اصلا بعید می‌دونم سونی بهشون دیگه چنین اجازه‌ای بده. اما همین که صنعت گیم حتی برای یک بار تو ابعاد AAA چنین چیزی رو تجربه کرد به نظرم خیلی ارزشمنده.
 
من واقعا خوشحالم که فرنچایز موردعلاقه‌ام در عین حفظ کیفیت، سعی کرد چیزی که می‌خواد رو روایت کنه، نه چیزی که مخاطب می‌خواد رو. کارگردان موردعلاقه‌م تو سینما، هانکه، یه فیلم می‌سازه به اسم عشق. می‌گفت بعد اکران اون فیلم خیلی‌ها گفتن چرا پایان فیلم اینجوری بود. خوشایند نبود براشون چنین پایانی. هانکه هم می‌آد می‌گه پایان خوب می‌خواستین؟ یه ادامه برای اون فیلم می‌سازه به اسم «پایان خوش» که حتی بیشتر از قبل از تمایلات مخاطب فاصله می‌گیره و این می‌شه آخرین فیلم‌ش.

قضیه این نیست که شما فقط قصدت ندادن محتوای موردعلاقه‌ی مخاطب به مخاطب باشه. این هدف، هدف کافی‌ای نیست برای فاصله گرفتن از امیال مخاطب. اما اگر چیزی برای گفتن داری که حالا از قضا خلاف علاقه‌ی مخاطب هست، و تصمیم بگیری بیانش کنی و تاوان‌ش رو هم با فروش کمتر و یا چه و چه پرداخت کنی، اون وقت به نظرم کاری کردی که به عنوان خالق حداقل پیش خودت خجالت‌زده نباشی. خوشحالم که فرنچایز موردعلاقه‌م چنین روشی رو پیش گرفت چون تو هیچ بازی‌ AAAای چنین تجربه‌ای ممکن نیست و احتمالا دیگه هم نخواهد بود. یعنی بعد پارت ۲ احتمالا خود ناتی داگ هم دیگه چنین کار رادیکالی نکنه. یعنی اصلا بعید می‌دونم سونی بهشون دیگه چنین اجازه‌ای بده. اما همین که صنعت گیم حتی برای یک بار تو ابعاد AAA چنین چیزی رو تجربه کرد به نظرم خیلی ارزشمنده.
uRkCFIH.gif
 
  • Like
Reactions: Mehdi Cage
من به عنوان کسی که فعال ترین کاربر تاپیک لست ۲ بودم و حداقل تو هر صفحه اش یه پست دارم ...به راحتی به خاطر دارم و میتونم بگم همه چیز از تریلر e3 2018 شروع شد .... میتونید از صفحه ۹۱ به بعد رو بخونید و ببینید بعضی کامنتا رو .... خوشبختانه یا متاسفانه مدیریت پست اکثر کاربر هایی که انتحاری خودشون رو کوبوندن به تاپیک و کم مونده بود شعار مرگ بر آ .... مرگ بر ا سر بدن رو پاک کردن ....

اون تریلر از هر نظر خصوصا کارگردانی یه شاهکار عجیب غریبی بود ... گیم پلی که نمایش دادن برای سال ۲۰۲۵ هم برای باقی استودیو ها هنوز قفله خصوصا تو هوش مصنوعی ، فیزیک ... درگیری های تن به تن .. وو و خصوصا اون خشونت ناب

ولی یه عده همه چیزهای اون شاهکار رو ول کردن تنها دردشون اون بوسه بود ...
اون زمان ما نه از داستان خبر داشتیم نه از اینکه کی میمیره ... برای همینه هم تمام چیزهایی که میگن سفسطه های که الان میکنن تو کتم نمیره .. چون ۹۹ درصد این دوستان قبل از لیک ها هم داشتن به بازی هیت میدادن ....

همین الانم تمام اونایی که دارن هست میدن هنوز نرفتن سمت بازی و بازی نکردن ... هنوزم از روی همون لیک ها یا چهار تا ویدئو یوتیوب نظر میدن مثل این میمونه که یکی بیاد براتون تعریف کنه فلان جا تصادف شد خیلی بد بود چند نفر کشته شدن .. تا اینکه خودت اون تصادف و اجسادش رو با چشمای خودت ببینی ....

بدترین اتفاقی هم که تو فروم های گیم و ردیت و این چیزا افتاد ... تاپیک های مربوط به لیک ها و اسپویل داستان بود ... که اولا اون کسی که لیک میکرد از عمد تلاش میکرد پیاز داغش رو زیاد کنه ، کلی دروغ در کنار یکی دو تا ویدئو پخش کرد ... و کسایی تو این تاپیک ها جمع شدن کسایی بودن که از اول هم قصد نداشتن برن سمت بازی ... تو این تاپیک ها آنقدر یه سری دروغ و توهم رو تکرار کردن که خودشون هم باورشون شد ...حتی تو فروم خودمون هیچ مدیر و ناظمی هم نظارت نمی‌کرد و کامنت ها دیگه رسما تبدیل به تاپیک تخلیه و فحاشی شده بود به ناتی داگ و کارگردان بازی ‌.‌

خیلی از کسایی رو دیدم که جز هیتر های دو آتیشه بازی بودن ولی رفتن سراغ بازی و بعد از تموم کردنش قبول دار شدن که نه اون فاجعه ای که ما تو ذهنمون پرورش داده بودیم نبود ... هر چند که هنوز با اون مسائل درون بازی مشکل داشتن ....

وقتی یکی تو همین تاپیک میگه یه کارکتر حامله با شکم جلو آمده 🤣🤣🤣🤣 کجای بازی دینا شکمش جلو اومده بود که ما ندیدیم .... یا هنوز بعضی هاشون اصرار دارن که ابی ترنسه ...

البته حواشی دور دراکمن به خاطر یهودی بودنش ... یا اینکه فقط تو هفت سال به جایگاه و چیز هایی تو این هنر و صنعت رسید که خیلی از بازی ساز های بزرگ و اسم های گنده و محبوب دوستان بعد از ۴۰ سال هم نرسیدن باعث بوست این هیت ها شد.... 😉🥴🥳
 
آخرین ویرایش:
من حتى يادمه يه عده از دوستان تو پيام خصوصى ميومدن اسپويل ميكردن بازيو واسه بقيه.
خيلياشونم همچنان در سايت و در هنين تاپيك حضور دارن.
اوناييم كه به خاطر عشق به جوئل و نسخه اول هيتر بازى شدن به نظرم تو اقليت هستن.
بيشتر هيتر ها از جبهه سبز هستن.
 
قرار نیست بحث تلوپ ۲ در این فروم تموم شه نه؟:دی چون دیدم طبق معمول یه سری از دوستان دارن روایت جنایی از اون واقعه رو توصیف میکنن صرفا خواستم یادآوری کنم خیلی از کسانی که سعی کردن اون موقع در مورد خود داستان "بحث" کنن عموما مسئله شون کشته شدن شخصیت مورد علاقشون یا جنگ کنسولی نبود... کلا اون بازی مسائل زیادی برای بحث داشت:دی ولی خب هر وقت میومدیم صحبت کنیم یه عده میریختن وسط به لوده بازی و تمسخر میپرداختن:دی خلاصه اگه میخواید واقع بین باشید خیلی از فن های بازی هم همچین رستگار نبودن و شاید به همون اندازه ترول های اونوری، فضای فروم رو مسموم کردن!
 
  • Like
Reactions: Love Console
من حتى يادمه يه عده از دوستان تو پيام خصوصى ميومدن اسپويل ميكردن بازيو واسه بقيه.
خيلياشونم همچنان در سايت و در هنين تاپيك حضور دارن.
اوناييم كه به خاطر عشق به جوئل و نسخه اول هيتر بازى شدن به نظرم تو اقليت هستن.
بيشتر هيتر ها از جبهه سبز هستن.
پيام خصوصى باز خوبه، چون تو اون زمان حتی تو سایت دیوار هم اسپویل کردن🤣
 
بحث کیفیت بازی یا سریال یا فیلم یک وره بحث زور چپون کردن یک سری اعتقادات سفارشی تو مغز مخاطب یک ور دیگه کاملا مشخصه که تلوو چه تو بازی و چه تو سریال کیفیت بسیار بالای داشت و همچنین مشخصه که یک سری اعتقادات سفارشی به زور تو بازی قرار دادن و نمیشه منکر این قضیه شد ولی یک بحث دیگه که می مونه این هست که آیا به خاطر این ووک بازی باید ما کیفیت کلی بازی نادیده بگیریم و از بازی متنفر باشیم؟ به شخصه خودم اینجوری نیستم و هیچ وقت کلیت یک اثر به خاطر این مسائل زیر سئوال نمیبرم مگر اینکه این ووک ها بخواد کل اون اثر دربربگیره و کیفیت به این خاطر پایین بیاره ولی تلو 2 اینجوری نیست و این مسائل روی خروجی بازی تاثیر چندانی نداشته
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or