بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 117
آخرین ویرایش:

shm744

کاربر سایت
May 8, 2008
391
نام
شهام سمیع عادل
سلام...
با عرض شرمندگی خدمت دوستان ....
من متاسفانه الان دانشگاه هستم ولی قول می دم تا روز یک شنبه اولین مطلبم رو آپ کنم ...
امیدوارم به بزرگی خودتون این برادر کوچیکتون رو ببخشید.
با اجازه ....
بای
 

Throne4naik

کاربر سایت
Nov 3, 2007
64
نام
Danial
درباره منبع استاد نمسیس باید بگم اونطوری که بنده برداشت کردم اکثر مطالب از شناخت ایشون از بازی نشئت میگیره که انصافا بازی رو از سازندگانش هم بهتر میشناسن.
.

رفیق طبق گفته ی خود نمسیس مطالب ایشون از جای دیگه ای و در واقع ایشون کار ترجمه رو به عهده داره "هرچند که من متاسفانه نتونستم همچین چیزی رو خودم بنویسم و این نوشته ترجمه ایی از زبان انگلیسی به زبان فارسی هستش ولی باز هم افتخار میکنم که چنین فرصتی بهم دست داده تا بتونم یکی از بزرگترین شاهکارها در مورد سایلنت هیل رو به زبان فارسی برگردونم"

در مورد پست ها هم باید بگم من به شخصه حرف جدیدی برا زدن ندارم به خاطر اینکه نمسیس داره داستان رو به صورت کامل توضیح می ده.اما اگه بفهمم منبعش چیه حتمآ در کار ترجه اش بهش کمک می کنم تا اینجوری یهو 3-4 ماه تو کف یه پست نمونیم(بابا منم دانشجوم اینقدرم خودم و نمی گیرم:p:-")
 

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
رفیق طبق گفته ی خود نمسیس مطالب ایشون از جای دیگه ای و در واقع ایشون کار ترجمه رو به عهده داره "هرچند که من متاسفانه نتونستم همچین چیزی رو خودم بنویسم و این نوشته ترجمه ایی از زبان انگلیسی به زبان فارسی هستش ولی باز هم افتخار میکنم که چنین فرصتی بهم دست داده تا بتونم یکی از بزرگترین شاهکارها در مورد سایلنت هیل رو به زبان فارسی برگردونم"
من هم عرض کردم اکثر مطالب ، این حرف من از گفته ی خود استاد برداشت شدکه مطالب صرفا ترجمه lost memories نیستن و خیلی جامع تر و کامل ترند و مطالبی در اون عنوان شده که در کتاب وجود نداره.
....................
کونامی 11 شات جدید از بازی منتشر کرده که میخواستم اون رو توی تاپیک بذارم ولی چون دیدم توی اخبار بازی ها گذاشتن فقط لینک مربوط رو میذارم:
تصاویرجدیدازshh
در ضمن سایت بازی مصاحبه ای رو با جیسون آلن(lead designer بازی) روی خروجیش گذاشته که تا امشب ترجمه میکنم میذارم اینجا.
 
آخرین ویرایش:

horror_08

کاربر سایت
Aug 22, 2007
2,414
نام
Ashkan
مصاحبه سایت بازی با جیسون آلن

متن زیر ترجمه ی مصاحبه ی سایت بازی با طراح بازی جیسون آلن هستش که البته ترجمه ی لغتی نیست و مفهومی هستش(2 سوال که آنچنان جالب نبودند ترجمه نشدند.) :

1.س:با توجه به تغییرات صورت گرفته در سیستم مبارزه ی بازی ما میتونیم انتظار جو همیشگی بازی رو داشته باشیم؟
ج:سری سایلنت هیل تماما حول سه محور داستان ، جو مخصوص و اکتشافات داخل بازی پایداره و اگر چه این شماره در خارج از ژاپن و به دست گروهی کاملا جدید ( به استثنای آکیرا یاماوکو ) داره ساخته میشه ولی ما داریم روی شماره ای از همین سری کار میکنیم. اولین و مهمترین فلسفه ی ما در این شماره حفظ و حمایت از جو بازی هستش. از نظر من اگر جو بازی رو تغییر میدادیم در حقیقت دیگه چیزی که میساختیم شماره ای از سایلنت هیل نبود. برای اغلب غربی ها وحشت از خون ، شکهای ناگهانی و بیرحمی تشکیل شده. اما جو سری SH چیزی فراتر از ترس ، بی هویتی و تلاش بیثمر هستش سایلنت هیل راه متفاوتی رو برای ترسوندن داره و حتی گاهی ترسناکتر از اون هستش که به تصویر بیاد. بنابراین بطور کلی ، بله ، شما میتونین انتظار جو وحشت آور سری رو داشته باشین.

2.س:چرا شما احساس کردید که سیستم مبارزه ی بازی احتیاج به تغییر داره؟
ج:ما به این نتیجه رسیدیم که بین ایجاد این حس در بازیکننده که در لذت بردن از موقعیت هایی که ما براشون ایجاد میکنیم ناتوانانند وخلق قهرمانی که مشخصا تعلیمی برای جنگیدن ندیده ارتباط وجود داره. من بر این باورم که میشه موقعیت هایی رو خلق کنی که player مبارزه سختی رو داشته باشه بدون اینکه بخاطر یک سیستم مبارزه ی ضعیف حس ناامیدی در مقابله با اونچه باهاش مواجه میشه بهش دست بده. کنترل روان بازی و سیستم منطقی در حمله ، فرار و مقابله کردن با دشمنها که با سناریوی بازی به خوبی در ارتباط باشن راه هایی هستن که ما رو به این خواستمون میرسونن. یکی از اختیارات ما هنگامی که برای ساخت شماره ی جدید بازی دعوت شدیم این بود که سیستم مبارزه رو برای طرفدارانش جذابتر کنیم. این یکی از قسمت هایی بود که ما احساس کردیم میتونیم بدون فربانی کردن اصل طراحی اش بهبودش بدیم.

3.س:معماهای بازی در شماره های قبلی نقش مهمی رو در بازی داشتن میتونیید به ما بگید که در این شماره معماها چگونه هستند؟
ج.بیشتر تمرکز ما در معماهای SHH روی این قضیه هستش که بردن گیمر از خط داستان بازی به سمت معماها تا جایی که ممکنه به صورت ممتد و یکپارچه باشه. توی هر بازی زمانی که ما گیمر رو از حالتی به حالت دیگه میبریم ، خیلی احتمالش زیاده که از این طریق به اون یادآوری بشه که دنیایی که الان توش هست یک دنیای ساختگیٍ و چیزی بیش از اون نیست. اگر که ما بخوایم که گیمر این بی اعتمادیش رو کنار بذاره باید تمام تلاشمون رو بکنیم تا تمام سیستم بازی انچنان یکپارچه باشه تا به مانند یک تجربه ی حقیقی به نظر بیاد بنابر این تمام تغییر حالتها باید به صورت نامحسوس اتفاق بیفته. ما روی این موضوع درست در SHH خیلی تلاش کردیم.

4.س:اگرچه خیلی از مردم پیش بینی میکنن که شاهد ریلیز شدن بازی پیش از موعد مقرر باشیم خیلی از طرفداران بازی هنوز نسبت به تغییرات ایجاد شده بدبین هستن . میتونین از تلاش های صورت گرفته برای اینکه با وجود تغییرات در جاهایی که نیاز به تغییرات داشتن باز هم حس بشه که این بازی سایلنت هیل هست؟
ج.ما از همون آغاز شروع پروژه ، شدیدا از میزان ارزشی که این بازی در قلب طرفدارانش داره آگاه بودیم. به اعتقاد ما دلیلی که این بازی رو اینقدر مردمی کرده داشتن عناصر خاص هستش ،اگر ما میخواستیم که این بازی نسبت به اصلش درست و کامل باشه نیاز بود که این عناصر باقی بمونند. ، بنابراین در طول مرحله ی طولانی طراحی بازی تیم دائما تلاش میکردیم که تعادل خوبی بین موضوعات جدید و معماری اصلی بازی برقرار کنیم. برای مثال در هنگام کار با نتها ، نقشه ها و... ما سعی کردیم که سبک موجود باقی بمونه. فونتها تقریبا مشابه با قبلن ، رنگ نامه ها شبیه قدیمن ، و صداهای موجود در بازی با شماره های قبل مطابقت دارن.
ما در نظر دازیم کاری انجام بدیم که تمام کسانی که شماره های قبلی رو بازی کردن به محض شروع SHH احساس کنند در خانه ی خودشون هستن.

5.س:آیا مثل شماره های 2و3 بازی امکان تعیین riddle level و action level در SHH وجود داره؟
ج.تنها امکان تعیین سختی game play وجود داره. و معماهای بازی فقط یک درجه سختی دارن.

6.س: زمانی که شما وارد پروژه شدید چه کاری رو پیش گرفتید؟ و امید دارین که طرفداران بازی نسبت به این تجربه چه برخوردی داشته باشن؟
ج:در اصل من شروع به ساخت بازی کردم که اون افرادی رو که تا به حال این سری بازی رو انجام ندادن جذب کنه و همونطور که قبلا گفتم برای طرفداران بازی احساس در خانه بودن رو ایجاد کنه. من امیدوارم که طرفداران بازی ببینن که اگرچه سازنده ی بازی یک شرکت غربی هستش ولی ما اصل بازی رو درک کردیم و سحر اون هنوز وجود داره.

7.س:میتونین درباره ی جو کلی بازی صحبت کنین؟ جدا از وحشت، شما میخواین که گیمر چه احساسی داشته باشه؟
ج:در تمام بازی های داستانی ، شما همیشه سعی میکنین گیمر رو با شخصیت بازی یکی کنین تا محو بشه خط بین جایی که گیمر تموم میشه و جایی که دنیای بازی شروع به ساخته شدن میکنه. اگه ما طوری بازی رو مدیریت کنیم که این کار به بهترین نحو ممکن انجام بشه این احساس ایجاد میشه که سفر قهرمان بازی به سفر شما ی گیمر تبدیل شده. به نظر من ترس تنها بخشی از اونچیزی هستش که داستان رو در SHH جذاب میکنه. اغلب بازی های داستانی هنوز به استفاده از شخصیتهای سیاه و سفید گرایش دارن. قهرمان داستان کاملا خوب و دشمن کاملا بد هستش. اگر چه این موضوع در تعیین حدود در بازی کمک میکنه ، ولی شباهت کمی به زندگی روزانه داره. اما در سری sh کاراکترها همیشه قابل باور بوده ان، شخصیتهایی که چیزهایی برای پنهان کردن دارن. در برخی موارد وقتی ما سفر اونها رو روایت میکنیم در حقیقت گرفتاری اونها رو روایت میکنیم. روشی که ما با اون داستان رو در حین سفر گیمر بازگو میکنیم و در یک دید کلی تر نحوه ی پشتیبانی ما از خط داستانی بازی جو حاکم بر بازی رو میسازه. ما میخوایم گیمر دقیقا همون احساسی رو داشته باشه که الکس شفر هنگام اکتشافاتش در طول بازی داره. تمام دوره ها در زندگی پر از بالا و پایین هستن و ما میخوایم که این عناصر قابل باور رو به بازی تزریق کنیم.

8.س:زمانی که SHH ساخته میشد به این نکته توجه کردید که بازی برای کسانی که چیزی از سری نمیدونن هم ملموس باشه یا بازی فقط برای طرفداران قبلی بازی هستش؟
ج:همونطور که قبلا اشاره کردم این بازی از خیلی جهات برای هر دو گروه هستش. ما تلاش کردیم بازی رو بسازیم که از یک طرف برای کسانی که قبلا بازی رو تجربه کردن آشنا باشه و ازطرف دیگه برای تازه واران هم لذت بخش باشه. من اعتقاد دارم که یک بازیگر جدید نیاز به بازی شماره های قبلی برای فهم این بازی نداره ، اگرچه اونها از بازی شماره های قبلی لذت خواهند برد ، ولی من معتقدم که اونها تنها با انجام SHH تجربه ی کاملی از سایلنت هیل خواهند داشت.
9.س:یک موضوع ناامیدکننده در شماره ی چهارمinventory (جعبه ی وسایل) محدود بازی بود. میتونید درباره ی inventory در SHH توضیح بدید؟
ج:inventory در SHH با سه منظور ایجاد شده : 1.دسترسی آسان 2. اطلاع از چیزهایی که به همراه دارید با یک نگاه کلی 3.فراهم کردن فضای کافی برای تمامی وسایل موردنیاز در هر مرحله. ما کلیدها و وسایل دیگه رو در تمام بازی دسته بندی کردیم تا گیمر درباره ی هدف هر وسیله گیج نشه. هدف ما این بود که گیمر سریعا چیزی رو که در بازی میتونه مورد استفاده قرار بده پیدا کنه. به نظر من یه طراحی خوب میتونه در زمان کم به کمک بازیکننده بیاد و گیمر وقت رو برای فکر درباره ی اینکه چه چیزی رو استفاده کنه یا اینکه وسایل رو تک به تک امتحان کنه تلف نمیکنه.
...............
برخلاف اون چیزی که تصور می کردم این مصاحبه اطلاعات فوق العاده ای رو به ما نداد و چون گفته بودم ترجمش کردم.
پاینده باشید.
 

WILDCAT

کاربر سایت
Jun 5, 2007
1,572
نام
Noctis LuciS Caelum
ممنون از ترجمت . پس چیزی در مورد که چرا قیافه الکس به اون صورت شد گفته نشد ( با اینکه تا حدودی خودمون فهمیدیم ) . فقط میشه گفت شاید ایندفعه خود ALEX است که بخاطر گذشته یا رفتار یک نفر طعمه شده و ALEX مانند هدر شخصیتی مثبت است . /:)
 

shm744

کاربر سایت
May 8, 2008
391
نام
شهام سمیع عادل
دوباره سلام
ببخشید من هیچوقت رو دانشجو بودنم جو گیر نمی شم ...:mad:
منظورم این بود که بچه ها یه وقت فکر نکنن سر کارشون گذاشتم . گفتم باهاشون بدقولی نکنم....
ببینید بچه ها
من این چیزهایی که دارم رو متاسفانه نمی تونم مستقیم بزارم
مجبورم آپلودشون کنم چون اینجا مثل اینکه نمی تونم عکساش رو بزارم
برا همین اولین قسمت از این مجموعه رو براتون آپلود می کنم ...
امیدوارم ازش استفاده کنین .
خواهش می کنم نظرتون رو بهم بگید ...
این فعلا اولیش
http://www.2shared.com/file/3303470/c669c6e1/Lost_Memories_-_01.html
منتظر نظراتتون هست...
با تشکر ـ شهام
 

MetalGearSolid4

کاربر سایت
May 11, 2008
266
نام
بهاره
این پست من شاید ربطی به این پست های شما نداشته باشه
تو سایلنت هیل 2 وقتی که تو آخر بازی ماری ( یا ماریا الان یادم نیست کدومشون زن جیمز بودن و کدوم زید !! )
رو می کشن.. راهی هست که ماری کشته نشه ؟!!!!!
خیلی دردناکه آخه :( ماری به اون خوشگلی بمیره
من یه دفعه از یکی شنیدم میشه ولی فکر کنم چرت گفته بود
راستی سایلنت هیل بازیش خیلی ترسناکه من همیشه این بازی رو نصفه شب بازی می کردم واقعاً ترسناک بود البته بعد بازی خیلی راحت می رفتم لالا :cheesygri ( ترسو نیستم !!!)
 

shadmehr_m

کاربر سایت
May 19, 2008
881
سلام به دوستان و اساتید محترم...
راستش من از این بازی هیچی نمیدونستم...الان تصمیم گرفتم بازیش کنم..چون از این جور داستان ها خیلی خوشم میاد...این تاپیکم خوندم...یه سوال داشتم امیدوارم راهنماییم کنید..
به نظر شما من برم صاف شماره 4 رو بخرم بازی کنم..اصلن میشه سر در آورد چی به چیه..و بازی کزد؟ یا برم از شماره دو شروع کنم؟( شماره یک رو نمیتونم چون اصلن نمیتونم گرافیک بد رو تحمل کنم :cheesygri )

سوال دوم اینکه به نظرتون اول برم تاپیک آقای نمسیس رو بخونم بعد برم بازی کنم؟یا مزش میره؟

سوال سوم اینکه این بازی دوبله شدش هست؟ اگه هست مال چه شرکتیه..چون فکر نکنم مال وست گیم دوبله باشه...چون من باز هامو از وست میخرم...و اگه گیر بیاد دوبلش ارزش داره یا نه؟ سانسور شده چیزی ازش یا نه...مرسی اگه به این 3 سوال من جدا گانه پاسخ بدید ممنون میشم..
 

shm744

کاربر سایت
May 8, 2008
391
نام
شهام سمیع عادل
سلام
تو سايلنت هيل 2 مري ، زن جيمزه و ماريا روح مري ...
اونطوري كه من مي دونم تو سايلنت هيل 2 به هيچ وجه نميشه ماريا رو از كشته شدن نجات داد چون طبق داستان بازي حتما بايد ماريا كشته بشه و اين جزو اصل داستانه ....
بچه ها همچنان نيازمند نظرات سبزتان هستيم .....:cheesygri
 

kaveh

کاربر سایت
Dec 11, 2005
518
نام
کاوه
به نظر شما من برم صاف شماره 4 رو بخرم بازی کنم..اصلن میشه سر در آورد چی به چیه..و بازی کزد؟ یا برم از شماره دو شروع کنم؟( شماره یک رو نمیتونم چون اصلن نمیتونم گرافیک بد رو تحمل کنم :cheesygri )

سوال دوم اینکه به نظرتون اول برم تاپیک آقای نمسیس رو بخونم بعد برم بازی کنم؟یا مزش میره؟

سوال سوم اینکه این بازی دوبله شدش هست؟ اگه هست مال چه شرکتیه..چون فکر نکنم مال وست گیم دوبله باشه...چون من باز هامو از وست میخرم...و اگه گیر بیاد دوبلش ارزش داره یا نه؟ سانسور شده چیزی ازش یا نه...مرسی اگه به این 3 سوال من جدا گانه پاسخ بدید ممنون میشم..
1- بهتری بری از شماره 1 شروع کنی اگر میخواهی داستان شماره 3 بازی بفهمی (چون داستان 1 با 3 بهم دیگه ربط داره) این بازی (سالنت هیل) مثل بازی متال گیر گرافیک زیاد مهم نیست بلکه داستان بازی و هیجانش هستش که گیمر رو به خودش مجذوب میکنه (حالا خودت بازی کردی شماره1 رو متوجه میشی)
2- فقط پست اول رو بخون تا پایه و اساس بازی به دستت بیاد بقیه رو نخون چون هم متوجهننمیشی چی میگه هم اینکه بازی برات لوس میشه .
3- فکر میکنم فقط شماره چهارم برای ps2 دوبله شده بود که بنده بازی نکردم و نمیدونم سانسور شده بود یا نه (البته بازی صحنه زیادی نداره اما چون ایرانی دست برده نمیشه زیاد هم بهش اطمینان کرد):biggrin1:
 

MetalGearSolid4

کاربر سایت
May 11, 2008
266
نام
بهاره
گویا دوستان تو این سایت همه یا مترجم هستن یا استاد زبان.
این مطلب nemesis رو دارم می خونم خیلی زیاده و البته پیچیده کسی چیزی فهمید از این مطلب که بیاد خلاصه ای رو واسه بقیه توضیح بده.
 

kaveh

کاربر سایت
Dec 11, 2005
518
نام
کاوه
گویا دوستان تو این سایت همه یا مترجم هستن یا استاد زبان.
این مطلب nemesis رو دارم می خونم خیلی زیاده و البته پیچیده کسی چیزی فهمید از این مطلب که بیاد خلاصه ای رو واسه بقیه توضیح بده.
شما باید اول بازی (با دقت) رو انجام بدی اگر تمام شماره هاش رو بازی کردی اونوقت باید مطالب آقای محمد مهدی (Nemisis) رو با دقت بازم تاکید میکنم با دقت بخونی تا متوجه بشی که داستان بازی Silent Hill چی بوده و به کجا برده ما رو! من که واقعا لذت بردم از مطالب دوستموم آقای محمد مهدی ... واقعا میدونم چه زحمتی داشته تهیه این مطالب و نوشتن اون از روی کتاب Lost Memoris . در ضمن داستان این بازی اینقدر سنگینه که خیلی ها با اینکه بازی کردن و باز هم خوندن این مطالب رو باز هم متوجه عمق داستان و اینکه سایلنت هیل چه شاهکاری بوده نشده اند که این دیگه به نوشته یا نویسنده ربطی نداره :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:

P.O.P

کاربر سایت
May 15, 2008
714
نام
Davood
این پست من شاید ربطی به این پست های شما نداشته باشه
تو سایلنت هیل 2 وقتی که تو آخر بازی ماری ( یا ماریا الان یادم نیست کدومشون زن جیمز بودن و کدوم زید !! )
رو می کشن.. راهی هست که ماری کشته نشه ؟!!!!!
خیلی دردناکه آخه :( ماری به اون خوشگلی بمیره
من یه دفعه از یکی شنیدم میشه ولی فکر کنم چرت گفته بود
راستی سایلنت هیل بازیش خیلی ترسناکه من همیشه این بازی رو نصفه شب بازی می کردم واقعاً ترسناک بود البته بعد بازی خیلی راحت می رفتم لالا :cheesygri ( ترسو نیستم !!!)
فکر میکنم تو همین تاپیک قبلا خونده بودم که میشه نجاتش داد.
بازی چند تا پایان داشت که خودم inwater رو دیدم.پایان maria فکر میکنم جواب شما باشه.درپایان rebirth هم فکر میکنم همینطوری باشه.یعنی میشه ماریا رو نجات داد.البته مثل بقیه ی اونها در پایان بازی باید با ماریا مبارزه هم بکنی!
 

P.O.P

کاربر سایت
May 15, 2008
714
نام
Davood
سلام به دوستان و اساتید محترم...
راستش من از این بازی هیچی نمیدونستم...الان تصمیم گرفتم بازیش کنم..چون از این جور داستان ها خیلی خوشم میاد...این تاپیکم خوندم...یه سوال داشتم امیدوارم راهنماییم کنید..
به نظر شما من برم صاف شماره 4 رو بخرم بازی کنم..اصلن میشه سر در آورد چی به چیه..و بازی کزد؟ یا برم از شماره دو شروع کنم؟( شماره یک رو نمیتونم چون اصلن نمیتونم گرافیک بد رو تحمل کنم :cheesygri )

سوال دوم اینکه به نظرتون اول برم تاپیک آقای نمسیس رو بخونم بعد برم بازی کنم؟یا مزش میره؟

سوال سوم اینکه این بازی دوبله شدش هست؟ اگه هست مال چه شرکتیه..چون فکر نکنم مال وست گیم دوبله باشه...چون من باز هامو از وست میخرم...و اگه گیر بیاد دوبلش ارزش داره یا نه؟ سانسور شده چیزی ازش یا نه...مرسی اگه به این 3 سوال من جدا گانه پاسخ بدید ممنون میشم..
دوست عزیز من هم مثل تو هستم.یعنی silent hill 1 رو تموم نکردم و نمیتونم گرافیکش رو تحمل کنم.البته قصد دارم psp بگیرم و با اون بازی کنم که اینطوری گرافیک پایین بازی خودش رو زیاد نشون نده!در کل اگه میتونی از شماره ی 1 شروع کن تا 4 البته ریشه ها فراموش نشه!ولی اگر نتونستی خیلی حساس نباش از همون شماره 2 شروع کن و لذت ببر.انصافا شماره ی 2 بنظر من قشنگترینشون هست که ربط زیادی به sh1 نداره.البته فیلم سایلنت هیل هم میتونه کمکت کنه که داستان شماره ی 1 رو روایت میکنه.البته به پای بازیش نمیرسه ولی از هیچ چی بهتره.در مورد نقد هم من خودم هر تیکه از بازی رو که جلو میبردم ،
میرفتم تو نقد اقای نمسیس و نقد همون تیکه رو میخوندم.اینجوری لذتش خیلی بیشتر میشد.چون بیشتر چیزها رو متوجه میشدم.البته همون نقدی منظورمه که تو صفحه ی 11 همین تاپیک هستش.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر