بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

انتخاب شما برای شخصیت محوری داستان برای قسمت بعد؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    129

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831

d.png

خلاصه‌ی داستان سری بازیهای سایلنت هیل
مقدمه:

«Silent Hill» نامی برای یک بازی رایانه‌ای است که در سال 1999 و توسط شرکت Konami برای کنسول PS1 عرضه شد. از همان ابتدا مشخص بود که این نام، پتانسیل تبدیل شدن به یک فرانچایز بزرگ را دارد. داستانی فوق‌العاده غنی، مبهم و عمیق در ژانری به نسبت نوپا. همین غنی و مبهم بودن داستان، Konami را وادار ساخت تا در کتاب راهنمای قسمت سوم بازی (Silent Hill 3 Official Complete Guide) بخشی را با نام Lost Memories قرار بدهد. اما همین عنصر داستان،‌تبدیل به تیغی دو دم شد؛ از یک سو یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌ی دیوانه‌وار طرفدارانش و از سوی دیگر، پاشنه آشیل عنوان در جذب مخاطبان جدید. شماره‌ی 2 بازی در سال 2001، شماره 3 در سال 2003 ، شماره‌ی 4 در سال 2004 ، Silent Hill: Homecoming در سال 2008 عرضه شدند. اما از لحاظ خط داستانی، شماره‌های 2 و 4 و Homecoming (به نوعی) مجزا بودند و فقط شماره 3 در ادامه‌ی شماره اول عرضه شد. در متن حاضر سعی شده است خلاصه‌ای کوتاه از شماره‌های منتشر شده ارائه شود تا عزیزانی که تازه به جمع ساکنان سایلنت هیل می‌پیوندند، بتوانند راحت‌تر با این عنوان رابطه بر قرار کنند. لازم به یادآوری است که این متن به معنی واقعی کلمه، اسپویلر است.

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
every.png
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط امیر حسین فرحزادی ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط محمد مهدی حاجی اسمعیلی ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,573
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 117
آخرین ویرایش:

sawman

کاربر سایت
Feb 25, 2013
1,049
نام
Matin
بچه ها یه سوال :d الان داشتم با یکی از دوستام در مرود همین دمو صحبت میکردم که موضوع جالبی به ذهنم رسید. گفتم از شما هم بپرسم ببینم نظرتون چیه ;;)
دوستم داشت میگفت حالا که این دمو را دیده دیگه از اویل ویتین نمیترسه. در صورتی که ترسی که توی بازی اویل ویتین هست یه جورایی شبیه فیلم اره، پیچ اشتباهی و یا اره برقی میمونه. من به نظرم اون مدل ترس هم خیلی وحشتناکه دیگه.
اگه واقعن بتونین شرایط را تجسم کنید خیلی وحشتناک میشه که یه آدم روانی با یه اره برقی بیافته دنبالت. تازه خیلی هم گنده باشه :| اما ترس از روح فقط شبا اتفاق میافته :d من که ترس اون مدلی را (ترس فیزیکی) برام بیشتر شبیه کابوس میمونه. من خودم شخصن میتونم با روحی که داره سعی میکنه کار دستم بده یه جواریی ارتباط معنوی برقرار کنم اما یه آدم روانی و گنده و پرزور که با اره و تبر میخواد قطعه قطعه م کنه :| فاااااااااااااااااااک :d
بابا اون روحه خیلی ترسناک تر از مستر اره برقی هست من همش p.t بازی میکردم روم برمی گردونم بازی میکردم تا اون خانوم خشگله رو نبینم ولی اره برقی هم یه چیز جداست مثلا فرض کن صدای یه اره برقی بشنوی داره نزدیکت میشه ولی نفهمی از کجا واقعا خیلی ترسناک میشه >:)
اینجوری بگم که اون اقای اره برقی تو بعضی موقعیت ها برات ترسناک میشه ولی جن رو حتی توی یک روز روشن ببینیم برامون ترسناکه

من فکر کنم این لیزا زن کاراکتر اصلی بوده اون جنینی هم که تو سینک بود ( رسما سر این صحنه حالم بد شد
:-&
)
بابا من صلا نفهمیدم تو اونجا چه غلطی میکرد حتی تا اخر بازی تکلیفش مشخص نشد /:)
 
آخرین ویرایش:

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
بچه ها یه سوال :d الان داشتم با یکی از دوستام در مرود همین دمو صحبت میکردم که موضوع جالبی به ذهنم رسید. گفتم از شما هم بپرسم ببینم نظرتون چیه ;;)
دوستم داشت میگفت حالا که این دمو را دیده دیگه از اویل ویتین نمیترسه. در صورتی که ترسی که توی بازی اویل ویتین هست یه جورایی شبیه فیلم اره، پیچ اشتباهی و یا اره برقی میمونه. من به نظرم اون مدل ترس هم خیلی وحشتناکه دیگه.
اگه واقعن بتونین شرایط را تجسم کنید خیلی وحشتناک میشه که یه آدم روانی با یه اره برقی بیافته دنبالت. تازه خیلی هم گنده باشه :| اما ترس از روح فقط شبا اتفاق میافته :d من که ترس اون مدلی را (ترس فیزیکی) برام بیشتر شبیه کابوس میمونه. من خودم شخصن میتونم با روحی که داره سعی میکنه کار دستم بده یه جواریی ارتباط معنوی برقرار کنم اما یه آدم روانی و گنده و پرزور که با اره و تبر میخواد قطعه قطعه م کنه :| فاااااااااااااااااااک :d
از یه سایلنت هیل فن همچین حرفی بعید بود ! :|:d من اصلا ترس روح و روان رو با ترس فیزیکی و غول و هیولا و زامبی عوض نمی کنم ! :-s:d آخه اون ترس ـش بیشتر همراه با هیجانه تا اینکه واقعا موندگار باشه و تو ذهنت بمونه ! برای مثال بخوام بگم، اگر دموهای TEW رو دیده باشی، پُشت سر هم، از همین موجودات ترسناکی که فکر کنی هستش و بعد از اینکه اون ها رو به هر روشی، پُشت سر بگذاری، دیگه خیالت راحت میشه از این بابت و خودکار به صورت غریزی منتظر ترس بعدیت میمونی، ولی سایلنت هیل فکر نکنم اینطور باشه ! مخصوصا الان که کوجیما و بیشتر اعضای تیم سایلنت داخل این استودیو هستن ! :d به نظر من که این سایلنت هیل، میتونه غوغا کنه ! یعنی مطمئنم !
البته خودمم TEW رو خیلی دوست دارم، ولی خُب وقتی بحث مقایسه میشه، برای من ارزش و سلیقه و درون مایه، جوهره اون اثر مهم هستش !
 

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,300
نام
shahab
بچه ها یه سوال :d الان داشتم با یکی از دوستام در مرود همین دمو صحبت میکردم که موضوع جالبی به ذهنم رسید. گفتم از شما هم بپرسم ببینم نظرتون چیه ;;)
دوستم داشت میگفت حالا که این دمو را دیده دیگه از اویل ویتین نمیترسه. در صورتی که ترسی که توی بازی اویل ویتین هست یه جورایی شبیه فیلم اره، پیچ اشتباهی و یا اره برقی میمونه. من به نظرم اون مدل ترس هم خیلی وحشتناکه دیگه.
اگه واقعن بتونین شرایط را تجسم کنید خیلی وحشتناک میشه که یه آدم روانی با یه اره برقی بیافته دنبالت. تازه خیلی هم گنده باشه :| اما ترس از روح فقط شبا اتفاق میافته :d من که ترس اون مدلی را (ترس فیزیکی) برام بیشتر شبیه کابوس میمونه. من خودم شخصن میتونم با روحی که داره سعی میکنه کار دستم بده یه جواریی ارتباط معنوی برقرار کنم اما یه آدم روانی و گنده و پرزور که با اره و تبر میخواد قطعه قطعه م کنه :| فاااااااااااااااااااک :d

خوب بنظرم من ترس از یک روح بیشتره چون سخت تر می میره یا اصلا نمی میره...کلا باروح ها مشکل دارم.هیچ وقت روح های سایلنت هیل 4 و بازی فیتل فریم رو فراموش نکردم:-s
یک فرد دیوانه با اره برقی خوب معلومه صد در صد استرس ما برای فرار از دستش خودش باعث ترس می شه ولی ترجیح میدم از دستش فرار کنم یا هرچی گلوله دارم روش خالی کنم تا این که گیر یک روح اون هم تو محیط تاریک وبسته بیفتم.
البته ترس اویل ویتین از اون هایی است که وقتی داری بازی می کنی هیچ ترس خوفناکی احساس نمی کنی ولی کافی از بازی بیای بیرون واون موقع احساس می کنیم دستام سرد شده و میلرزه.;)
اما ترس سایلنت هیل درجا یخمون می کنه وتازه از بازی که بیرون می ایم احساس ارامش می کنیم.البته فقط یک نظره.:d
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
یه چیزه دیگه ما میدونیم که این موجودات زامبی مانند و اره برقی به دست واقعا وجود ندارند ولی وجود روح پولترگالیست ( روح ازار گر ) هنوز در حاله ای از ابهام قرار داره:d

تازه اگر روح بیاد سراغت فقط باید دعا کنی یه روزی ولت کنه جز این راهی نداری

ولی از دست اون اره برقی دار ها حداقل میشه فرار کرد یا قایم شد :d
 

mms 1378

کاربر سایت
Jul 27, 2011
333
نام
Walter
بچه ها یه سوال :d الان داشتم با یکی از دوستام در مرود همین دمو صحبت میکردم که موضوع جالبی به ذهنم رسید. گفتم از شما هم بپرسم ببینم نظرتون چیه ;;)
دوستم داشت میگفت حالا که این دمو را دیده دیگه از اویل ویتین نمیترسه. در صورتی که ترسی که توی بازی اویل ویتین هست یه جورایی شبیه فیلم اره، پیچ اشتباهی و یا اره برقی میمونه. من به نظرم اون مدل ترس هم خیلی وحشتناکه دیگه.
اگه واقعن بتونین شرایط را تجسم کنید خیلی وحشتناک میشه که یه آدم روانی با یه اره برقی بیافته دنبالت. تازه خیلی هم گنده باشه :| اما ترس از روح فقط شبا اتفاق میافته :d من که ترس اون مدلی را (ترس فیزیکی) برام بیشتر شبیه کابوس میمونه. من خودم شخصن میتونم با روحی که داره سعی میکنه کار دستم بده یه جواریی ارتباط معنوی برقرار کنم اما یه آدم روانی و گنده و پرزور که با اره و تبر میخواد قطعه قطعه م کنه :| فاااااااااااااااااااک :d

ترسی که در TEW وجود دارد ترسیه که شامل استرس و ناتوانی شخصیت در مقابل اون موجودات هست که در نوع خودش خیلی بد بنظر میرسه اما کافیه فقط فقط به این فکر کنید که اینها همش خیالیه نه واقعی اگر اینطور باشه خیلی کمتر به ترس اهمیت بدهید ولی از اونجایی که این عنوان در سبک Survival Horror هست و آقای میکامی هم که کارشو خوب بلده میتونه این ترس رو با عواملی مانند اون موجودات وحشتناک ,درجه سختی و ... افزایش بده.تصور حتی در کابوسم میتونه ترسناک نباشه چون در ذهن خودتان اتفاق میفته میتونید خودتون رو اینقدر قوی کنید که مثلا همه رو بتونید از پای درآورید همونطور که گفتم کافیه فقط به این فکر کنید که این اتفاقات واقعی نیست.

حالا شما فرض کن درجایی که هیچ دلیل منطقی پشت اتفاقات نیست,هیولاها در همه جا پرسه میزنند,و شما در کنترل خیلی چیزها ناتوانید و در کابوسی گیر افتادید که هیچ قدرتی ندارید خودش خیلی میتونه روانی وحشتناک باشه یا مثلا فرض کنید رفتید حموم شما بدون توجه حوله رو نمیبرید بعداز تمام شدن کارتان حوله ندارید ولی وقتی کسی رو صدا میزنید که حوله رو به شما بدهد بعداز چند دقیقه حوله توسط دستی انسان دریافت میکنید بعد که میاید بیرون میبینید کسی خونه نبود!به بی توجهی اون شخص یا اون دسته کاری ندارم فقط مثاله,همین مسئله رو فکر کنید برای خودتان اتفاق بیفته مطمئنا هیچوقت یادتون نمیره چون اتفاقی که افتاد منطقی و قابل درک نبود که میتونه خودش خیلی بر ذهنتون فشار بیاره حتی مورد داشتیم که خیلی ها بر اثر همین توهمات روانی و دست به خودکشی زدند.:d

البته به شخصیت طرف هم برمیگرده خیلی ها از چیزهای ساده هم میترسند خیلی ها هم نه,برای خودم به عنوان مثال تنها ترس دوم جوابگو هست وگرنه بقیه چیزها برام مثل جوک میمونه بیشترشم ناشی از بالا رفتن سنمه در صورتی که چند سال پیش خیلی ترسو بودم الان خیلی کمتر شده راستش خیلی دوست دارم مثل قبلا بشه ولی نمیشه دیگه.:d

پ.ن:یه مثال جالب دیگه,فرض کنید تو یک شرکتی هستید تلفن زنگ میخوره وقتی شماره کسی که زنگ رو میزنه رو میبینید گویا داخلیه در صورتی که هیچکی در شرکت نیست!:d

پ.ن2:دوستان سوال!روح چیست؟:d
 
آخرین ویرایش:

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,300
نام
shahab
پ.ن2:دوستان سوال!روح چیست؟:d
خوب روح رو ارجاع می دم به تعریف که ژاپنی ها دارن..گویا یوری هم بهش می گن. البته من منظورم روح های در بازی ها است و ربطی به دینیش نداره.
(((“یوری” همان روح در فرهنگ ژاپن است. ارواحی که به دلیل داشتن احساسات و عواطف سنگین ( نسبت به انسان ها و یا چیزهای دیگر) توانایی پیشروی ندارند و به دنیای فیزیکی انسان ها محدود شده اند. بسته به نوع احساسی که آن ها را اسیر و وابسته می کند هر کدام از آن ها تصویری از یک روح خاص را نشان می دهند. معمول ترین آن ها “اونرایو” است، روحی که با میل و شهوت به انتقام و کین خواهی محصور شده است.)))

من که تعریفم از روح ها دربازی بسیار شبیه به متن بالا است.:d
 

Arth@s

کاربر سایت
Aug 26, 2011
1,131
نام
Arthas
کسی که ج سوال قبلی ما رو نداد، لااقل اینو ج بدین :D
Silent Hill5: Fatal Frame Edition آیا؟ :D
و اینکه میشه بهم چندتا بازی معرفی کنید که شبیه SH1 یا SH2 یا SH3 باشه؟
ســــــــــــــپاس !!!
 

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,300
نام
shahab
کسی که ج سوال قبلی ما رو نداد، لااقل اینو ج بدین :D
Silent Hill5: Fatal Frame Edition آیا؟ :D
و اینکه میشه بهم چندتا بازی معرفی کنید که شبیه SH1 یا SH2 یا SH3 باشه؟
ســــــــــــــپاس !!!

ارتاس جان بازی شبیه سایلنت هیل 1و2و3 واقعا مگه پیدا هم می شه. فکر کنم بهترینش فیتل فریم ها و اگه بازم بازی ترسناک می خوای یک سری بازی رو pcهستن که البته توسبک سایلنت هیل اصلا نیستن.;)

- - -ویرایش - - -

اگه انحصاری باشه لعنت می کنم .... :|

همچنین....:d

- - -ویرایش - - -


بسیار عالی. خسته نباشید.
 

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
از یه سایلنت هیل فن همچین حرفی بعید بود ! :|:d من اصلا ترس روح و روان رو با ترس فیزیکی و غول و هیولا و زامبی عوض نمی کنم ! :-s:d آخه اون ترس ـش بیشتر همراه با هیجانه تا اینکه واقعا موندگار باشه و تو ذهنت بمونه ! برای مثال بخوام بگم، اگر دموهای TEW رو دیده باشی، پُشت سر هم، از همین موجودات ترسناکی که فکر کنی هستش و بعد از اینکه اون ها رو به هر روشی، پُشت سر بگذاری، دیگه خیالت راحت میشه از این بابت و خودکار به صورت غریزی منتظر ترس بعدیت میمونی، ولی سایلنت هیل فکر نکنم اینطور باشه ! مخصوصا الان که کوجیما و بیشتر اعضای تیم سایلنت داخل این استودیو هستن ! :d به نظر من که این سایلنت هیل، میتونه غوغا کنه ! یعنی مطمئنم !
البته خودمم TEW رو خیلی دوست دارم، ولی خُب وقتی بحث مقایسه میشه، برای من ارزش و سلیقه و درون مایه، جوهره اون اثر مهم هستش !

حسین شما و دوستانتون مثل اینکه همچنان تفاوت survivel horror و pure horror را متوجه نیستیدا!
ببین میکامی یک طرز فکر خاصی ( میکامی تو بازیسازی یک مکتب هست ، خودت بهتر میدونی) داره ، میکامی میگه بازیباز باید توانایی و غلبه بر دشمن را داشته باشه. میکامی میگه من از شخصیت هایی که وقتی یک موجود ترسناک را میبینند فرار میکنند و خودشان را میبازند بدم میاد! این ها اصلا تو شخصیت پردازی کارهای میکامی جایی نداره!
اینکه بازیباز بتونه مبارزه کنه و در نهایت پیروز بشه تفاوت بزرگ ترسناک بقا با ترس خالص هست! در رابطه با اینکه ترس روحی و روانی و امثالهم ترس ماندگارتری پدید میارن باهات کاملا مخالفم! مثلا انقد که امثال نمسیس یا مندز یا انواع اقسام دشمن ها تو سری رزیدنت برام ماندگار شد هیچ وقت فاتال فریم یا دشمانا سایلنت هیل ( که احتملا نوع ترس این اثار را فیزیکی و.. نمیدونی و مثلا ترس روح و روان میدونی) نشد! شما بپرس از کسایی که بازی ترسناک کردن ببین کدام نوع بیشتر تو ذهن مونده! اخه کی ترس ات لست تو ذهنش هست! 4 تا موجود روح مانند هی به میندازن دنبالت وتو هم باید فرار کنی! تا کی فرار!
ان یک چیز سلیقه ای هست! حسین من بعد از موفقیت اویل ویتین کارها دارم تو بازی سنتر! منتظر یک سونامی بزرگ باش حسین جان
اخه مگه میشه به عنوان مثال شما باس های رزیدنت 4 را ببینی و با روح و روانت بازی نکنه( مثلا ترس روح و روانی برات ایجاد نکنه.) حرفایی میزنیا! مثلا بیتورس مندز را شما ببینی و اعصاب و روان را نریزه گل هم! چیه این!

verdugo.jpg
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
حسین شما و دوستانتون مثل اینکه همچنان تفاوت survivel horror و pure horror را متوجه نیستیدا!
Silent Hill سبکش Pure Horror نیست. ;)

ببین میکامی یک طرز فکر خاصی ( میکامی تو بازیسازی یک مکتب هست ، خودت بهتر میدونی) داره ، میکامی میگه بازیباز باید توانایی و غلبه بر دشمن را داشته باشه. میکامی میگه من از شخصیت هایی که وقتی یک موجود ترسناک را میبینند فرار میکنند و خودشان را میبازند بدم میاد! این ها اصلا تو شخصیت پردازی کارهای میکامی جایی نداره!
اینکه بازیباز بتونه مبارزه کنه و در نهایت پیروز بشه تفاوت بزرگ ترسناک بقا با ترس خالص هست! در رابطه با اینکه ترس روحی و روانی و امثالهم ترس ماندگارتری پدید میارن باهات کاملا مخالفم! مثلا انقد که امثال نمسیس یا مندز یا انواع اقسام دشمن ها تو سری رزیدنت برام ماندگار شد هیچ وقت فاتال فریم یا دشمانا سایلنت هیل ( که احتملا نوع ترس این اثار را فیزیکی و.. نمیدونی و مثلا ترس روح و روان میدونی) نشد! شما بپرس از کسایی که بازی ترسناک کردن ببین کدام نوع بیشتر تو ذهن مونده! اخه کی ترس ات لست تو ذهنش هست! 4 تا موجود روح مانند هی به میندازن دنبالت وتو هم باید فرار کنی! تا کی فرار!
ان یک چیز سلیقه ای هست! حسین من بعد از موفقیت اویل ویتین کارها دارم تو بازی سنتر! منتظر یک سونامی بزرگ باش حسین جان
اخه مگه میشه به عنوان مثال شما باس های رزیدنت 4 را ببینی و با روح و روانت بازی نکنه( مثلا ترس روح و روانی برات ایجاد نکنه.) حرفایی میزنیا! مثلا بیتورس مندز را شما ببینی و اعصاب و روان را نریزه گل هم! چیه این!

چیزی که هست اینه که یه موجود هرقدر هم وحشتناک طراحی شده باشه وهر چقدرم شما رو بترسونه در آخر یه موجوده ! شما وقتی شب میخوابی نمیترسی که اون موجود بیاد توو اتاقت مثلا بخورتت :d

ولی ترسی که سایلنت هیل (Survivel Horror) به بازیباز منتقل میکنه به قول دوستان ترس روح و روانه! و ازونجایی که همچین مخلوقاتی ممکنه وجود داشته باشن (حداقل شبیهشون) شما موقع خواب احساس ترس میکنی :) حالا این فقط یه مثاله شاید شما بگی مگه بچه شدی که شب بترسی و اینا! ولی چه بخوایم چه نخوایم ترس یک روحی که قابلیتاش برای ما نا مشخصه (ندانستن خودش دلیلی بر ترسه) خیلی ترسناک تر از یه موجود صرفا قویه
 

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,300
نام
shahab
حسین شما و دوستانتون مثل اینکه همچنان تفاوت survivel horror و pure horror را متوجه نیستیدا!
ببین میکامی یک طرز فکر خاصی ( میکامی تو بازیسازی یک مکتب هست ، خودت بهتر میدونی) داره ، میکامی میگه بازیباز باید توانایی و غلبه بر دشمن را داشته باشه. میکامی میگه من از شخصیت هایی که وقتی یک موجود ترسناک را میبینند فرار میکنند و خودشان را میبازند بدم میاد! این ها اصلا تو شخصیت پردازی کارهای میکامی جایی نداره!
اینکه بازیباز بتونه مبارزه کنه و در نهایت پیروز بشه تفاوت بزرگ ترسناک بقا با ترس خالص هست! در رابطه با اینکه ترس روحی و روانی و امثالهم ترس ماندگارتری پدید میارن باهات کاملا مخالفم! مثلا انقد که امثال نمسیس یا مندز یا انواع اقسام دشمن ها تو سری رزیدنت برام ماندگار شد هیچ وقت فاتال فریم یا دشمانا سایلنت هیل ( که احتملا نوع ترس این اثار را فیزیکی و.. نمیدونی و مثلا ترس روح و روان میدونی) نشد! شما بپرس از کسایی که بازی ترسناک کردن ببین کدام نوع بیشتر تو ذهن مونده! اخه کی ترس ات لست تو ذهنش هست! 4 تا موجود روح مانند هی به میندازن دنبالت وتو هم باید فرار کنی! تا کی فرار!
ان یک چیز سلیقه ای هست! حسین من بعد از موفقیت اویل ویتین کارها دارم تو بازی سنتر! منتظر یک سونامی بزرگ باش حسین جان
اخه مگه میشه به عنوان مثال شما باس های رزیدنت 4 را ببینی و با روح و روانت بازی نکنه( مثلا ترس روح و روانی برات ایجاد نکنه.) حرفایی میزنیا! مثلا بیتورس مندز را شما ببینی و اعصاب و روان را نریزه گل هم! چیه این!

verdugo.jpg

بهزاد جان کله هرمی تو سایلنت هیل چی هست یا روح قصاب تو فیتل فریم چی؟این ها ماندگار نیستند؟

میکامی هم سازنده بزرگی هست و من هم از طرفدار های اویل ویتین هستم..مخصوصا که شبیه re4است.:d
توی فیتل فریم که می تونستی روح هارو بکشی تو سایلنت هیل4 هم احتیاج به چاقو مخصوص داشتی...همش هم فرار کردن نبود. چیزی که روح ها رو در بازی ماندگار تر می کنه صدایی است که موقع امدن در می ارن صدایی که هی کم و زیاد می شه و دلهره به وجود می اره. اما دیگه فکر نکنم صدای نعره بلند غول ها یا صدای اره برقی اونقدر بتر سونه. راستی این کم ترس شدن اره برقی دار ها هم تقصیر می کامی از بس که تو هر بازیش یکی گذاشته.
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
جنس ترس در بازی سایلنت هیل متفاوته.
در اصل ترس تدریجی هست به اضافه صدا گذاری خارق العاده.فکر کنم بقیه دوستان با من هم عقیده باشن آنقدر که صدای خش خش رادیو تو بازی سایلنت هیل ترسناکه خود موجودات بازی ترسناک نیست
جنس ترس اویل از نوع تعلیقه.یعنی بیشتر مواقع ترس آنی و لحظه ای هست و بیشتر شوک آوره.البته اویلهای کلاسیک ترسشون کمتر تعلیق داشت و به خاطر سرعت کند زامبی ها ترسناک تر از بازی های جدید اویل بودن.
من بارها و بارها تو خواب ، گرفتار سایلنت هیل شدم و صبح که ببیدار شدم سوای ترس اعصابم ریخته به هم.
 

mms 1378

کاربر سایت
Jul 27, 2011
333
نام
Walter
حسین شما و دوستانتون مثل اینکه همچنان تفاوت survivel horror و pure horror را متوجه نیستیدا!
ببین میکامی یک طرز فکر خاصی ( میکامی تو بازیسازی یک مکتب هست ، خودت بهتر میدونی) داره ، میکامی میگه بازیباز باید توانایی و غلبه بر دشمن را داشته باشه. میکامی میگه من از شخصیت هایی که وقتی یک موجود ترسناک را میبینند فرار میکنند و خودشان را میبازند بدم میاد! این ها اصلا تو شخصیت پردازی کارهای میکامی جایی نداره!
اینکه بازیباز بتونه مبارزه کنه و در نهایت پیروز بشه تفاوت بزرگ ترسناک بقا با ترس خالص هست! در رابطه با اینکه ترس روحی و روانی و امثالهم ترس ماندگارتری پدید میارن باهات کاملا مخالفم! مثلا انقد که امثال نمسیس یا مندز یا انواع اقسام دشمن ها تو سری رزیدنت برام ماندگار شد هیچ وقت فاتال فریم یا دشمانا سایلنت هیل ( که احتملا نوع ترس این اثار را فیزیکی و.. نمیدونی و مثلا ترس روح و روان میدونی) نشد! شما بپرس از کسایی که بازی ترسناک کردن ببین کدام نوع بیشتر تو ذهن مونده! اخه کی ترس ات لست تو ذهنش هست! 4 تا موجود روح مانند هی به میندازن دنبالت وتو هم باید فرار کنی! تا کی فرار!
ان یک چیز سلیقه ای هست! حسین من بعد از موفقیت اویل ویتین کارها دارم تو بازی سنتر! منتظر یک سونامی بزرگ باش حسین جان
اخه مگه میشه به عنوان مثال شما باس های رزیدنت 4 را ببینی و با روح و روانت بازی نکنه( مثلا ترس روح و روانی برات ایجاد نکنه.) حرفایی میزنیا! مثلا بیتورس مندز را شما ببینی و اعصاب و روان را نریزه گل هم! چیه این!

verdugo.jpg

خیلی جرئت میخواد بیای تو تاپیک Silent Hill بعد بگی Pure Horror:punish:

همین که تا الان بچه ها حکم کشتنت رو صادر نکردن خیلیه:ranting:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر