بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    41

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست.
به روز میشود...

wire.png

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
re.jpg

جیمز ساندرلند پس از دریافت نامه‌ای از همسرش، مری شپرد-ساندرلند، عازم شهر سایلنت هیل می‌شود. مری سه سال پیش بر اثر بیماری لاعلاجی درگذشته بود. در نامه ادعا شده بود که مری در «مکان مخصوصشان» در انتظار اوست. این موضوع جیمز را دچار سردرگمی می‌کند، زیرا به باور او، کل شهر برای آن‌ها «مکان مخصوص» محسوب می‌شد. با وجود تردید در اصالت نامه و اینکه آیا واقعاً توسط مری نوشته شده است یا خیر، جیمز تصمیم می‌گیرد به جستجوی او در شهر بپردازد. پس از خروج از Observation Deck و طی مسیری طولانی، جیمز به گورستانی می‌رسد. در آنجا با زنی جوان و مضطرب به نام آنجلا اوروسکو مواجه می‌شود که او نیز در جستجوی مادرش است. جیمز از آنجلا درخواست راهنمایی می‌کند و آنجلا مسیری را به او نشان می‌دهد؛ با این حال، به جیمز هشدار می‌دهد که شهر ممکن است خطرناک باشد. جیمز با بی‌اعتنایی به هشدارهای او، میگوید که خطرات شهر برایش اهمیتی ندارد و مصمم به یافتن فرد گمشده‌اش است. پیش از آنکه جیمز به مسیر خود ادامه دهد، هر دو برای یکدیگر آرزوی موفقیت می‌کنند.

way.jpg

هنگامی که جیمز به سایلنت هیل می‌رسد، متوجه دگرگونی شهر نسبت به آخرین بازدیدشان در چند سال گذشته می‌شود. علاوه بر مه غلیظ و مرموزی که تمام شهر را فرا گرفته، سایلنت هیل به شهری متروکه و رو به زوال تبدیل شده است. موجودات مبهم و انسان‌نما در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و هر لحظه امکان حمله آن‌ها به جیمز وجود دارد. جیمز در حین کاوش در شهر متروکه، یک دستگاه پخش موسیقی خراب را تعمیر می‌کند که خاطرات او و مری از بازدیدشان از پارک رزواتر را زنده می‌کند. با تعیین پارک به عنوان «مکان مخصوصشان»، جیمز به سمت آنجا حرکت می‌کند، اما متوجه می‌شود که مسیر منتهی به پارک مسدود شده است. در هنگام عبور از مجتمع آپارتمانی وودساید، جیمز با دختربچه‌ای مواجه می‌شود که مانع پیشروی او می‌شود و سپس با مردی چاق به نام ادی دامبروفسکی روبرو می‌گردد که از مشاهده جسدی دچار وحشت شده است. جیمز به او توصیه می‌کند که شهر را ترک کند. جیمز چندین بار با موجودی با کلاهی هرمی شکل مواجه می‌شود. سپس از طریق دری وارد آپارتمان بلو کریک می‌شود و در اینجا برای اولین بار وارد دنیایی دیگر می‌گردد. در یکی از اتاق‌ها، جیمز آنجلا را در حالی که افسرده در مقابل یک آینه بزرگ ایستاده و چاقویی در دست دارد، می‌یابد. به نظر می‌رسد که او به خودکشی فکر می‌کند. جیمز تلاش می‌کند تا آنجلا را از این کار منصرف کرده و راه دیگری را به او نشان دهد، اما آنجلا معتقد است که هر دوی آن‌ها مستحق مرگ هستند. هنگامی که جیمز اظهار می‌دارد که او مانند آنجلا نیست، آنجلا از او می‌پرسد که آیا از مرگ می‌ترسد، اما بلافاصله عذرخواهی می‌کند. جیمز با نشان دادن عکس مری، از آنجلا می‌پرسد که آیا او را دیده است یا خیر. پس از آنکه جیمز به او اطلاع می‌دهد که مری سه سال پیش درگذشته است، آنجلا دچار ناراحتی و آشفتگی می‌شود و اظهار می‌دارد که می‌خواهد به جستجوی مادرش ادامه دهد. آنجلا از جیمز درخواست می‌کند که چاقویش را از او بگیرد، زیرا از کاری که ممکن است انجام دهد، هراس دارد. با این حال، به طور ناخواسته، هنگامی که جیمز برای گرفتن چاقو تلاش می‌کند، آنجلا واکنشی از روی ترس نشان داده و او را تهدید می‌کند و در حالی که وحشت‌زده شده است، از آنجا می‌گریزد. در نهایت، جیمز موفق به خروج از آپارتمان شده و دوباره وارد شهر می‌شود. تغییرات اعمال شده برای رسمی‌تر شدن متن: استفاده از افعال و عبارات رسمی‌تر: به جای «وقتی جیمز به سایلنت هیل می‌رسد» از «هنگامی که جیمز به سایلنت هیل می‌رسد»، به جای «متوجه می‌شود» از «متوجه دگرگونی ... می‌شود»، به جای «روبرو می‌شود» از «مواجه می‌شود» و به جای «می‌گوید» از «اظهار می‌دارد» استفاده شده است. استفاده از واژگان ادبی‌تر: به جای «مه مرموزی که همه جا را پوشانده» از «مه غلیظ و مرموزی که تمام شهر را فرا گرفته»، به جای «خالی از سکنه شده و در حال پوسیدن است» از «به شهری متروکه و رو به زوال تبدیل شده است» و به جای «پرسه می‌زنند» از «در خیابان‌ها پرسه می‌زنند» استفاده شده است.

wood.jpg

در ادامه مسیر، جیمز بار دیگر با دختربچه مواجه می‌شود که در حال زمزمه عباراتی نامفهوم و نشستن بر روی دیوار است. او رفتاری خصمانه نسبت به جیمز از خود نشان می‌دهد و میگوید که «تو هرگز مری را دوست نداشتی». این سخن موجب سردرگمی جیمز می‌شود، اما پیش از آنکه فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر از او فراهم شود، دختربچه از سمت دیگر دیوار می‌پرد و از دیدرس خارج می‌شود. با رسیدن به پارک رزواتر، جیمز با شخصیتی به نام ماریا روبرو می‌گردد که شباهت‌های ظاهری بسیاری به همسرش دارد، اما رفتاری کاملاً متفاوت از مری از خود بروز می‌دهد. ماریا پیشنهاد می‌کند که در جستجوی مکان‌هایی که احتمالاً «مکان مخصوص» آن‌ها بوده است، به جیمز یاری رساند. از آنجا که مسیر منتهی به مقصد آن‌ها به دلیل فروریختن جاده مسدود شده است، آن‌ها ناگزیر به عبور از یک کلوپ شبانه می‌شوند. در آنجا، جیمز از ماریا می‌پرسد که آیا تصور حضور همسرش در شهر ناشی از جنون است؟ اما ماریا دیدگاهی امیدوارانه نسبت به این موضوع ابراز می‌دارد و جیمز را به نوشیدن ترغیب می‌کند، که با امتناع جیمز روبرو می‌شود. ماریا، او را به باغی در همان نزدیکی هدایت می‌کند، اما همچنان هیچ اثری از مری یافت نمی‌شود. جیمز از عدم پیشرفت در جستجو و تردید در مورد وضعیت روانی خود ابراز ناامیدی می‌کند، اما ماریا او را تسلی می‌دهد و پیشنهاد می‌دهد که به جستجوی مکان‌های دیگر ادامه دهند.

night.jpg

ناگهان، صدایی جیغ از یک تئاتر محلی به گوش می‌رسد. جیمز تصمیم می‌گیرد تا به بررسی آنجا بپردازد، اما ماریا ترجیح می‌دهد که در بیرون منتظر او بماند. در داخل تئاتر، جیمز با دختربچه و ادی مواجه می‌شود. دختربچه که ترسیده است، پنهان می‌شود. جیمز با ادی به گفتگو می‌پردازد و ادی نام دختر کوچک، لورا، را فاش می‌کند. جیمز به جستجوی او می‌پردازد. در بیرون از تئاتر، ماریا، لورا را مشاهده می‌کند که به سمت بیمارستان بروکهاون در حرکت است. سپس، هر دو به دنبال او می‌روند. در حین کاوش در بیمارستان، ماریا دچار کسالت می‌شود و به طور موقت در یکی از اتاق‌ها به استراحت می‌پردازد، در حالی که جیمز به جستجوی لورا ادامه می‌دهد و او را تا طبقه سوم تعقیب می‌کند، اما با دری بسته روبرو می‌شود. سرانجام، جیمز لورا را پیدا می‌کند و از او در مورد نحوه آشنایی‌اش با مری سؤال می‌کند. لورا پاسخ می‌دهد که او را از یک سال پیش می‌شناخته است. جیمز به دلیل تناقض آشکار بین باور خود و اظهارات لورا، دچار خشم می‌شود. لورا ناراحت شده و قصد فرار می‌کند، اما جیمز که نگران امنیت اوست، مانع این کار می‌شود. با این حال، لورا به بهانه وجود نامه مری در اتاقی، جیمز را در آنجا حبس می‌کند. در همان لحظه، هیولایی که از سقف آویزان است، وارد اتاق شده و به جیمز حمله می‌کند. جیمز موفق به کشتن آن موجود می‌شود، اما اندکی بعد توسط موجود دیگری ربوده می‌شود.

trap.jpg

جیمز به دنیای دیگر بیمارستان منتقل می‌شود. در آنجا، به اتاق ماریا بازمی‌گردد، اما اثری از او نمی‌یابد. سرانجام، او را در زیرزمین بیمارستان پیدا می‌کند. با این حال، ماریا دچار خشم می‌شود و ادعا می‌کند که جیمز او را ترک کرده و به نظر نمی‌رسد که به زنده بودن او اهمیتی بدهد. او جیمز را متهم می‌کند که تنها به همسر درگذشته‌اش اهمیت می‌دهد. پس از آرام شدن ماریا، آن‌ها به جستجوی خود برای یافتن لورا ادامه می‌دهند. در حین کاوش در زیرزمین، ماریا احساس ناراحتی و اضطراب می‌کند، اما جیمز او را تسلی می‌دهد و سپس وارد راهرویی می‌شوند. ناگهان، موجود کله‌هرمی بار دیگر ظاهر شده و آن‌ها را تعقیب می‌کند. جیمز از ماریا پیشی گرفته و به یک آسانسور می‌رسد. علی‌رغم تلاش‌های جیمز برای باز نگه داشتن درب آسانسور، ماریا قادر به ورود به آن نمی‌شود و توسط موجود کله‌هرمی کشته می‌شود. جیمز، که از فقدان ماریا اندوهگین و تنها شده است، تصمیم می‌گیرد تمرکز خود را بر یافتن لورا، که از بیمارستان گریخته است، معطوف کند. هوا تاریک شده است. جیمز از بیمارستان خارج شده و به دنبال لورا می‌رود، اما او را نمی‌یابد. در پارک رزواتر، با آنجلا روبرو می‌شود که از این تصور که مادرش دیگر در شهر نیست و تمایلی به دیدن او ندارد، دچار ناامیدی شده است. جیمز از او می‌پرسد که آیا دختر کوچکی را دیده است یا خیر. با این حال، آنجلا با شنیدن این سؤال، گویی خاطره‌ای ناخوشایند را به یاد آورده باشد، از آنجا دور شده و جیمز را بار دیگر تنها می‌گذارد. با یافتن یک سرنخ، جیمز به انجمن تاریخی شهر رفته و از آنجا به زندان تولوکا منتقل می‌شود. در آنجا، با ادی مواجه می‌شود که به نظر می‌رسد دچار جنون شده است. او ظاهراً از کشتن لذت می‌برد و سپس از آنجا می‌رود. با کاوش بیشتر در زندان، جیمز به یک هزارتو وارد می‌شود.

angela.jpg
در داخل آنجا، جیمز از قتل پدر آنجلا، مردی مست و خشن که او را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده، مطلع می‌گردد. موجودی غریب در آن مکان حضور دارد که آنجلا او را «پدر» خطاب می‌کند و از جیمز استدعا می‌نماید که به او اطمینان دهد که «همه چیز خوب خواهد بود». جیمز که دچار سردرگمی شده است، با موجودی به نام «Abstract Daddy» که نمادی از پدر آنجلا است، به مبارزه می‌پردازد. او آن موجود را از پای درمی‌آورد و آنجلا ضربه نهایی را وارد می‌کند. جیمز تلاش می‌کند تا آنجلا را آرام کند، اما او خشمگین شده و ادعا می‌کند که مردانی مانند او صرفاً در پی «یک چیز» هستند. جیمز در پاسخ اظهار می‌دارد که او فقط در جستجوی همسرش است. آنجلا او را متهم می‌کند که دیگر تمایلی به حضور همسرش در کنار خود نداشته و احتمالاً پیش از این زن دیگری را یافته بوده است. جیمز با خشم این اتهامات را رد می‌کند. با مشاهده واکنش جیمز، آنجلا برای ادامه جستجوی خود آنجا را ترک می‌کند. در اعماق هزارتو، جیمز با ماریا مواجه می‌شود که به طرز معجزه‌آسایی زنده است و در یک سلول زندانی شده است. با این حال، او رفتاری غیرعادی از خود بروز می‌دهد و به دلیلی نامشخص، به نظر می‌رسد که خاطرات همسر جیمز را به یاد می‌آورد. ماریا ادعا می‌کند که آن‌ها صرفاً در زیرزمین بیمارستان از یکدیگر جدا شده‌اند و او کشته نشده است. او خطاب به جیمز می‌گوید: «تو همیشه فراموشکار بودی و به من گفته بودی که همه چیز را برداشتی، اما نواری را که با هم ضبط کردیم، فراموش کردی که برداری.» جیمز از این اظهارات کاملاً دچار سردرگمی می‌شود، اما به ماریا قول می‌دهد که راهی برای رسیدن به آن سوی سلول پیدا کند. با این وجود، پس از رسیدن به آن طرف سلول، جیمز با جسد بی‌جان ماریا مواجه می‌شود که به طرز مرموزی جان سپرده و بر روی پوست او ضایعاتی مشاهده می‌شود.

maria.jpg
جیمز به راه خود ادامه میدهد و در نهایت با ادی روبرو می‌شود که در طول زندگی‌اش از طرف دیگران مورد تمسخر قرار میگرفته و حال دچار فروپاشی روانی شده است. او جیمز را متهم می‌کند که از اولین برخوردشان او رامسخره میکرده است و سپس به انبار گوشت فرار می‌کند جایی که با خوشحالی اعتراف می‌کند قبل از ورود به شهر, یک قلدر را مجروح کرده و سگش را کشته است. جیمز مجبور می‌شود برای دفاع از خود ادی را بکشد سپس از آنجا بیرون می‌رود و با قایقی که در کنار دریاچه تولوکا قرار دارد به سمت هتل لیک ویو میرود. در آنجا لورا راملاقات می‌کند و از او کمک می‌خواهد تا مری را پیدا کند.جیمز به مسیر خود ادامه می‌دهد و در نهایت با ادی مواجه می‌گردد که در طول زندگی‌اش همواره مورد تمسخر دیگران قرار داشته و اکنون دچار فروپاشی روانی شده است. ادی، جیمز را متهم می‌کند که از اولین ملاقاتشان او را مورد تمسخر قرار می‌داده و سپس به انبار گوشت می‌گریزد؛ جایی که با خشنودی اعتراف می‌کند که پیش از ورود به شهر، فردی زورگو را مجروح و سگ او را به قتل رسانده است. جیمز برای دفاع از خود ناگزیر به کشتن ادی می‌شود. پس از آن، جیمز از آن مکان خارج شده و با قایقی که در کنار دریاچه تولوکا قرار دارد، به سمت هتل لیک ویو حرکت می‌کند. در آنجا، او با لورا ملاقات کرده و از او درخواست کمک برای یافتن مری می‌نماید.

edd.jpg

لورا نامه‌ای را به او می‌دهد که از پرستار مراقب‌شان، راشل، دزدیده است. مری در نامه نوشته که اگر اوضاع به گونه ای دیگر بود دوست داشت تا او را به فرزند خواندگی بگیرد او و تبریک تولد ۸ سالگی نوشته است, همچنین از او میخواسته تا با جیمز مهربانت برخورد کند ، با ادعای لورا مبنی بر اینکه او هفته گذشته ۸ ساله شده است، ارائه می‌دهد.جیمز امیدوار است که مری هنوز زنده باشد زیرا این با باور دیرینه‌اش درمورد مرگ مری در 3سال پیش مغایرت دارد. علاوه بر این، لورا فاش می‌کند که مری نامه‌ای برای جیمز نوشته بود که او آن را نگه داشته است.لورا میگوید که در ابتدا قصد پنهان کردن آن را داشته است اما حالا تصمیم گرفته است که طبق خواسته‌ مری عمل کند و آن را به جیمز بدهد.لورا پاکت نامه را به جیمز میدهد اما متوجه می‌شود که نامه‌ای در آن نیست.لورا از ترس اینکه ممکن است آن را انداخته باشد، از آنجا میرود تا اطراف را جستجو کند. درهمین حال، جیمز متوجه می‌شود که نوار تعطیلات آن‌ها در بخش کارمندان در طبقه اول نگهداری می‌شود. با بازیابی نوار و دسترسی به اتاقی که زمانی با مری در آنجا تعطیلات را سپری میکردند، جیمز نوار را پخش می‌کند. در آن آخرین لحظات شادی که با مری داشتن پخش میشود, ناگهان تصویری اتاقی نشان داده میشود که در آن مری خوابیده است, جیمز بر بالای سر او میرود و با بالش او را خفه میکند و در اینجا فیلم یه پایان میرسد. جیمز بی‌صدا می‌نشیند و او با حقیقت روبرو می‌شود. کمی بعد، لورا جیمز را پیدا می‌کند که تصمیم می‌گیرد حقیقت را به او بگوید. لورا دلشکسته و عصبانی می‌شود و با گریه از اتاق خارج می‌شود.

lakev.jpg

هتل حال به مکانی سوخته و زنگ زده تبدیل میشود. جیمز همچنان بر روی مبل نشسته که ناگهان صدای مری به طور ناواضحی از رادیو پخش می‌شود که از او می‌خواهد پیدایش کند. جیمز دوباره به جستجو میپردازد و با آنجلا که بر روی راه پله که در حال سوختن است روبرو میشود. آنجلا ابتدا او را با مادرش اشتباه می‌گیرد اما متوجه می‌شود و عذرخواهی میکند. او از جیمز تشکر می‌کند که قبلاً نجاتش داده است، اما آرزو می‌کند که کاش هرگز این کار را نمی‌کرد و او را به حال خود رها می‌کرد. آنجلا از او می‌خواهد که چاقویش را پس بدهد اما جیمز امتناع می‌کند. آنجلا از او می‌پرسد که آیا آن را برای خودش نگه داشته است، اما او پاسخ نمی‌دهد. وقتی آنجلا از پله‌ها بالا می‌رود، جیمز می‌گوید این اتاق مثل جهنم داغ است، که آنجلا پاسخ می‌دهد برای او«همیشه اینطور بوده است».جیمز که نمی‌تواند بیشتر به او کمک کند، آنجا را ترک می‌کند. در لابی، او ماریا را پیدا می‌کند که دوباره زنده شده است و این بار توسط دو کله هرمی کشته می‌شود. جیمز متوجه می‌شود که آن‌ها در نتیجه میل او به مجازات ایجاد شده‌اند، اما از آنجاییکه دیگر به آن‌ها نیازی ندارد، 2کله هرمی پس از ضعیف شدن کافی توسط جیمز، خودکشی می‌کنند. جیمز به یک راهرو هدایت می‌شود، در آنجا مکالمه ای بین او و زمانی که مری زنده بود پخش میشود. جیمز برای او گل آورده است، اما مری آن‌ها را رد میکند و با عصبانیت بر سر جیمز فریاد میزند و میگوید آنقدر منزجر کننده است که لیاقت آن‌ گلهای زیبا را ندارد و از جیمز میخواهد که از اتاق بیرون برود اما کمی بعد با التماس می‌خواهد که او را ترک نکند.

در نهایت جیمز از طریق راهرو و چندین راه پله به پشت بام می‌رسد و درآنجا با یک چهره آشنا روبرو می‌شود که منتظر اوست.

شخصیت ها

james_sunderland.png
mary_shepherd_sunderland.png
maria.png
angela_orosco.png
laura.png
eddie_dombrowski.png
پس از دریافت نامه‌ای از همسرش که سه سال پیش فوت کرده است، جیمز به مکانی می‌آید که خاطرات بسیاری را در آن با هم داشتند: سایلنت هیل، به امید اینکه برای آخرین بار او را ببیند.​
همسر مهربان و دوست‌داشتنی جیمز که سه سال پیش بر اثر بیماری نامعلومی درگذشت.​
این زن زیبا می‌تواند دوقلوی مری باشد. صورتش، صدایش...با این حال، تیپ و شخصیتش کاملاً متفاوت است. چطور ممکن است؟​
زنی جوان که به دنبال مادرش در سایلنت هیل است. او آشکارا از این مکان می‌ترسد.​
دختربچه ای که ظاهراً با مری دوست است. اگرچه لورا، مانند جیمز، به دنبال مری در سایلنت هیل است، اما به دلایلی از او بسیار بدش می‌آید.​
ادی انسانی ساده و بی‌آزار به نظر می‌رسد، اما در درون از آسیب دیدن می‌ترسد. دلیل سفر او به سایلنت هیل مشخص نیست.​
نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
سلام
از تحلیل دوستان واقعا لذت می برم نشانه شناسی دوستان ولو اینکه درست هم نباشه جذاب و قابل تعمق هست.
یه سوال داشتم:
کسی راهنمای قدم به قدم تمام شماره ها رو در غالب PDF نداره؟
البته 2-3 تا نسخه رو پیدا کردم اما متاسفانه ناقص هستن .
سوال شما در هیاهوی تاپیک گم شد.
تمام شماره‌ها! یعنی از شماره 1 تا BOM؟
یا شماره‌ی خاصی مد نظرتونه؟
=======================================
مانی‌جان منتظرم دوستان نظرشون رو اعلام کنند تا بحث رو ادامه بدیم.:)
=======================================
احمد‌جان اون بحث جایگزینیه سیبل رو هم فراموش نکن تا شروعش کنیم.;)
 
آخرین ویرایش:
سلام

قبل از می‌خوام این جمله‌رو به نرمیان‌جان بگم.
از اینکه در بحث‌هامون شرکت میکنی و نظر میدی، حتی موضع‌گیری‌‌ات نسبت به بنده خوشحالم. منم دنبال اینکه نبش‌قبر کنم نیستم و برای همین هست که پست‌هاتون رو نقل‌قول می‌کنم. اینکه گفتم از بحث برف و خاکستر خارج بشیم به داین دلیل نبود که بخوام از بحث فرار کنم.
یک بار دیگه هم گفتم اگه می‌خواستم نظرم رو تحمیل کنم یا شما رو مدیریت کنم مرض نداشتم که نظر Masahiro Ito رو بگم که کاملاً خلاف نظر بنده‌ست. ;)
این هم که می‌فرمایید شماره‌های کنسولی رو بازی نکردم،‌درسته ولی آیا شماره‌های کنسولی توسط سازندگان اصلی و در ژاپن ساخته شده‌اند؟
در این مورد از دو حال خارج نیست
یا باید ملاک‌مون رو شماره‌های ساخته شده در ژاپن قرار بدیم یا هر چی سایلنت هیل ساخته شده رو. حتی BOM و فیلم‌ها که جای خودشون رو دارند.
در مورد همون مساله‌ی برف یا خاکستر و مه یا دود، اگه بنا باشه شماره‌هایی که بنده بازی نکردم رو ملاک قرار بدیم که کاملاً به ضرر برف و مه میشه.
در SH:O‌ به صراحت گفته میشه دوده نه مه و تو SH:SM به صراحت عنوان میشه هری تو اون تصادف مرده و شریل زنده مونده.
اینجوری کل سایلنت هیل میره زیر سوال.

مراتب سپاس خودم رو از دوستانی که از بنده حمایت کردند ابراز می‌کنم.:bighug:

خب چند تا سوال مطرح میکنم. فقط خواهش می‌کنم جواب سوال رو بدید تا منظورم رو از این سوالات بگم اونوقت هر چی خواستید در موردش بحث می‌کنیم.
خورشید چه رنگیه؟ آب چه رنگیه؟ آسمان چه رنگیه؟
====================================================
یه سوال هم در مورد شماره 1:
چرا نام خدای فرقه در شماره‌ی اول سامایل هست؟
====================================================
یه جمله‌ی قلمبه هم بگم.:p
برای بنده، سایلنت هیل چیزی فراتر از روانشناسی، ترس و سایر خصوصیات انسانی است که امروزه تبدیل به علومی آکادمیک شده‌اند تا ذهن شما را مدیریت کنند.
سایلنت هیل دنیای واقعی را جلوی چشمان شما می‌گیرد. بسته به شماست ترجیح بدهید از پشت چه عینکی ببینید.


1- بنده اصلا قصد و نیت موضع گیری نسبت به شما ندارم ولی در گفتگو یکم از الفاظ جدی تر استفاده میکنم. امیدوارم اینچنین برداشتی از این بع بعد نسبت به بنده و گفته هایم نداشته باشید

2- اتفاقا باید ملاکمون رو روی همه بازیها قرار بدیم (البته چون فیلم ها از روی بازیها ساخته میشن طبعا وارد بحث نمیشیم چون فعلا با فیلم و کامیک کاری نداریم و بحث حول محور بازیها است)
در SH:O و SH:HC که اتفاقا هر دو دو داستان موازی هستند قطعا مسئله خاکستر پر رنگ تر میشه که البته دلیل هم داره اما در SH:DP میبینید که باران و رگبار جای برف و خاکستر رو میگره که اینها بر میگرده به ویژگی‌های شخصیتی کارکترهای اصلی که بر اساس اونها میتونیم برف/خاکستر/باران داشته باشیم. بنده حرفم این بوده که در نسخه های 1 و 2 برف داشتیم نه خاکستر

3- در مورد SH:SM اتفاقا بر خلاف شما نه تنها این بازی رو موجب زیر سوال بردن داستان سایلنت هیل 1 نمی دونم بلکه اون رو یک داستان در هم تنید و کامل کننده نسخه های 1 و 3 میدونم. داستانی که ذهنیت آشفته هدر/شریل رو نشون میده و از بعد دیگری به داستان بازی نگاه میکنه و البته امیدوارم که
مرگ هری در نسخه سوم بازی رو یادتون نرفته باشه. پس مرگ هری در SH:SM قابل توجیه هست

4- در مورد سوالتون در مورد خدای فرقه که کاملا گویا و مشخص است
Baphomet.png

5- اینجا زیاد جای این بحث ها نیست ولی علم روانکاوی برای مدیریت ذهن درست نشده بلکه برعکس در تلاش است تا بسیاری از مناطقی از ذهن انسان که هنوز کشف نشده را شکوفا نماید. فکر میکنم تنها فرقه های مذهبی مثل فرقه جناب سامایل هستند که در تلاش برای مدیریت ذهن می باشند

- - -ویرایش - - -

سلام

اختلاف نظر همیشه هست. مهم اینه که طرفین بتونن این اختلاف رو مدیریت کنند.;)


ممنون مانی جان.
منتظر نظر سایر دوستان هستم.
========================
یه سوال دیگه:
چرا هری باید نویسنده باشه؟ این همه شغل.:|
===============================
منظور بنده از پرداختن به موضوعات مهم تر، اینها بود.

.شاید از نظر شما شغل هری یا رنگ خورشید مهمتر از دنیای میانی باشه ولی از نظر بنده دنیای میانی خیلی مهمتر از شغل هری یا رنگ شلوارک هدر هست. پس میبینید که اهمیت موضوعات از دیدگاه هر کدوم از ما متفاوت هست. پس بهتره اینقدر روی این مطلب تاکید نکنیم

پایدار باشید

- - -ویرایش - - -

از لحاظ روانشناسی هم بنظرم خیلی سخته بشه این مشکل رو اثبات کرد.
چون انسانها نسبت به گذشته خودشون دچار چنین اشتباهاتی نمیشن.
درسته ممکنه انسان خاطراتی از کودکی داشته باشه که به علت بچگی دچار اشتباهات تشخیصی شده باشه و یا بر اساس باور بچگی اونهارو واقعی تلقی کرده بسیاری از انسانها در اصل خاطرات کودکی خودشون رو که در قبل از سه سالگی اتفاق افتاده رو فراموش کردن و اگر خاطره ای هست به علت تعریف بزرگترها در ذهن شبیه سازی میشه!اما هری از دوران کودکی فاصله گرفته .
شاید بر اثر الزایمر در سنین کهنسالی من یادم بره در تاپیک سایلنت هیل فعالیت میکردم یا رزیدنت اویل!اما ده سال بعد اگر الزایمر نداشته باشم چنین فکری پیش نمیاد.
اما چه چیزی باعث شده هری چنین فکری به ذهنش برسه که سیبل همسر قبلیش بوده؟

من خودم یک توجیه بیشتر ندارم!
هری در ابتدا قرار بوده هومبرت باشه!(بر اساس گفته lm)
هومبرت شخصیت اول مذکر داستان لولیتاست.
شخصی که بواسطه علاقه اش به لولیتا بالجبار با مادر لولیتا ازدواج میکنه!
و هرشب برای فرار از ارتباطات جانبی به مادر لولیتا که همسرش هست شبانه قرص خواب میداده!
و حالا چرا هری باید از روی چنین کاراکتری برداشته شده باشه؟
غیرمنطقیه اگه بپذیریم این تنها یه اتفاق ممکنه باشه!
من قبلا در این مورد یک پست داده بودم اما اینبار از بعد دیگه میشه به این انتخاب نگاه کرد .
اگر هری هم از همسرش بیزار بوده باشه چی؟اگه اونم عاشق همسرش نباشه چی؟
اون در ابتدای بازی روح و روان سالمی داره اما در انتهای بازی چی؟
آیا هرکدوم از ما بعد از دیدن این اتفاقات وحشتناک بازم از لحاظ روحی سالم میمونیم؟
بارها شده افراد بخاطر خیانت، ورشکستی یا از دست دادن یک فرد مهم در زندگیشون دچار جنون ،توهم و... بشن!
و حالا هری دخترش رو از دست داده.هیولاها ، محیط وحشتناک و قدرت بسیار زیاد شهر قطعا ذهن اون رو دچار آشفتگی های روانی ساخته.
بنظر من همین عوامل ممکنه باعث شده باشه که اون توهم نجات دادن سیبل رو در خودش پرورش داده باشه و فکر کرده سیبل خوب شده!
(دقت کنید پایان مورد انتظار سازندگان پایان good هست نه دیگر پایانها!)
ولی در واقع اون سیبل رو کشته ولی ذهنش نمیخواد بپذیره که اون شخصی رو که دوست داشته به قتل رسونده و همینجا پارادوکسهای ذهن هری شروع میشه و حتی اون فکر میکنه که سیبل در اصل زندست و حتی از قبل هم وجود داشته!
بواسطه عشق به سیبل و نفرت و یا بفراموشی سپردن همسر گذشتش!

به مطالب خوبی اشاره کردی ولی قبل از پاسخ به اینها باید دوباره مطالبت رو بخونم و با خودم تحلیل کنم. آخه قضیه خیلی پیچیده شده !
 
دوستان من بازی Silent Hill: Shattered Memories روی WII بازی کردم


بنظر من خیلی عالی بود بدور از شوتر و باسازی حس سایلنت هیل ها کلاسیک بخصوص که درباره وقایع سایلنت هیل 1 بود


ترس واقعا القا میکرد و خوب کار شده بود


فقط متاسفانه نتونستم بازی تموم کنم حدود 40 درصد بازی رفتم


دیگه داستان نفهمیدم چی به چیه یکی از دوستان لطف میکنه داستان بازی به صورت خلاصهخلاصه برام بگه

ممنون
 
سلام
1- بنده اصلا قصد و نیت موضع گیری نسبت به شما ندارم ولی در گفتگو یکم از الفاظ جدی تر استفاده میکنم. امیدوارم اینچنین برداشتی از این بع بعد نسبت به بنده و گفته هایم نداشته باشید
مطمئن باش اگه چنین برداشتی داشتم، هیچ‌وقت باهاتون وارد بحث نمیشدم. اما همونطور که گفتید، اومدیم تو فضای مجازی تا کمی آرامش پیدا کنیم. همیشه جدی بودن این فضا رو خراب نمی‌کنه؟
کمی Fun هم بد نیست.:d
2- اتفاقا باید ملاکمون رو روی همه بازیها قرار بدیم (البته چون فیلم ها از روی بازیها ساخته میشن طبعا وارد بحث نمیشیم چون فعلا با فیلم و کامیک کاری نداریم و بحث حول محور بازیها است)
در SH:O و SH:HC که اتفاقا هر دو دو داستان موازی هستند قطعا مسئله خاکستر پر رنگ تر میشه که البته دلیل هم داره اما در SH:DP میبینید که باران و رگبار جای برف و خاکستر رو میگره که اینها بر میگرده به ویژگی‌های شخصیتی کارکترهای اصلی که بر اساس اونها میتونیم برف/خاکستر/باران داشته باشیم. بنده حرفم این بوده که در نسخه های 1 و 2 برف داشتیم نه خاکستر
خب دقیقاً اینجاست که نظریه‌ی دنیای ذهن می‌تونه خیلی چیزا رو توجیه کنه. راستی در شماره‌ی 2 که اصلاً چیزی نمی‌بارید؟:-o
پ.ن: بررسی و واکاوی عناصر و باورها و عقاید ژاپنی در بازی‌ای که توسط غیرژاپنی‌ها ساخته شده فایده‌ش چیه؟
3- در مورد SH:SM اتفاقا بر خلاف شما نه تنها این بازی رو موجب زیر سوال بردن داستان سایلنت هیل 1 نمی دونم بلکه اون رو یک داستان در هم تنید و کامل کننده نسخه های 1 و 3 میدونم. داستانی که ذهنیت آشفته هدر/شریل رو نشون میده و از بعد دیگری به داستان بازی نگاه میکنه و البته امیدوارم که
مرگ هری در نسخه سوم بازی رو یادتون نرفته باشه. پس مرگ هری در SH:SM قابل توجیه هست
در این زمینه، پیدا کردن پایان اصلی بازی می تونه کمک کنه.
مثل داستان جایگزینیه سیبل با همسر مری. در حالیکه در شماره 3 هیچ نشانی از سیبل نمی بینیم.
شاید ایده‌ی ساخت SH:SM، پایان بد شماره‌ی 1 باشه که در اون، هری بعد از تصادف در حال خونریزی از سرش نشون داده میشه. اما خط داستانی بازی، نشون میده هری،‌ از اون مهلکه فرار می‌کنه. پس مرگ هری قطعاً بعد از 17ساله شدن نوزادی هست که از شماره 1 باقی مونده و ما به اسم هدر می‌شناسیمش. این فکت نیست؟
4- در مورد سوالتون در مورد خدای فرقه که کاملا گویا و مشخص است
اینجا رو خیلی جلو رفتی. منظورم ماهیت سامایل نبود. فقط اسمش رو گفتم.;)
5- اینجا زیاد جای این بحث ها نیست ولی علم روانکاوی برای مدیریت ذهن درست نشده بلکه برعکس در تلاش است تا بسیاری از مناطقی از ذهن انسان که هنوز کشف نشده را شکوفا نماید. فکر میکنم تنها فرقه های مذهبی مثل فرقه جناب سامایل هستند که در تلاش برای مدیریت ذهن می باشند
اینجا رو اجازه می‌خوام مخالفت کنم باهاتون. دلایل زیادی هست که اینطور نیست و از علم داره سوءاستفاده میشه (مثل داستان بازی RE). ممکنه بنده رو متهم به «توهم توطئه» کنید. اشکالی نداره. فقط این رو به عنوان یه نظریه مطرح می کنم. خودتون درباره‌ش تحقیق کنید.
ژاپن یکی از قطب‌های اینجور فرقه‌های مذهبیه.

بنده کماکان منتظر جواب‌تون به سوالم در زمینه‌ی رنگ‌ها هستم.:-w
==================================================
تاپیک انقدر بحث‌های جورواجور توش میشه قاطی می‌کنم الان دقیقاً دارم جواب کدوم پست و بحث رو میدم.:p@-)
رحم کنید.
=======================================
دوستان من بازی Silent Hill: Shattered Memories روی WII بازی کردم
ورودتون رو به تاپیک خوش‌آمد میگم.:welcome:
من خودم بازی نکردم. (الان دوباره مورد هجوم واقع میشم) ولی می‌تونید این پست امیرجان رو بخونید که هم توضیحاتی درباره‌ی داستان دادند هم با شماره‌ی 1 مقایسه‌ش کردند.
#10974
مطلبی که در ادامه میبیند ترجمه مقاله ای هست که در مورد شباهت های بین Shattered Memories و Silent Hill 1 ـه. (خطر اسپویل داستان!)
این هم توضیح مختصر و مفید آریاجان (راستی چرا دیگه اینجا نمیاد؟ :-/ )
#10977
الان بخوایم واست توضیح بدیم اسپویل شدید داره:-"
================================================
پ.ن: نریمان‌جان یه چیزی رو یادم رفت بگم.
اون پیشنهاد در مورد ادامه ندادن بحث خاکستر و برف صرفاً از طرف بنده به مانی‌جان بود که ایشون هم قبول کردند.
به هیچ وجه مانع ادامه‌ اون بحث توسط شما یا دوستان دیگه نیستیم.
شما اختیار دارید ادامه بدید یا نه. بنده یا مانی‌جان یا سایر دوستان هم اختیار داریم وارد اون بحث بشیم یا نه.
==================================================
دوستان ، من بعد از دفاع پایان نامم با عزیزان سایلنت هیل باز بحثی را راجع به مشکلات رزیدنت و سایلنت هیل باز خواهم کرد.باید ببینیم چطور میشه این ها را به اوج برگرداند!انقد که من برای رزیدنت غصه خوردم میکامی نخورد! پیر شدیم!=((
تویاما هم که معلوم نیست کجاس=((
ضمن آرزوی موفقیت و همینطور، تبریک بابت نام کاربریه جدید،‌:bighug:
پیشنهاد می‌کنم یه تاپیک جدید بزنید با این عنوان که چگونه می‌شود بازی‌های ترسناک ژاپنی را نجات داد.
 
آخرین ویرایش:
سلام

خب چند تا سوال مطرح میکنم. فقط خواهش می‌کنم جواب سوال رو بدید تا منظورم رو از این سوالات بگم اونوقت هر چی خواستید در موردش بحث می‌کنیم.
خورشید چه رنگیه؟ آب چه رنگیه؟ آسمان چه رنگیه؟
====================================================
یه سوال هم در مورد شماره 1:
چرا نام خدای فرقه در شماره‌ی اول سامایل هست؟
====================================================

زرد-بستگی داره-بستگی داره.
========================
برای بنده، سایلنت هیل چیزی فراتر از روانشناسی، ترس و سایر خصوصیات انسانی است که امروزه تبدیل به علومی آکادمیک شده‌اند تا ذهن شما را مدیریت کنند.
سایلنت هیل دنیای واقعی را جلوی چشمان شما می‌گیرد. بسته به شماست ترجیح بدهید از پشت چه عینکی ببینید.
سایلنت هیل بنظرم دقیقا از این تیکه حرف شما به وجود می اد.

- - -ویرایش - - -

سلام


یه سوال دیگه:
چرا هری باید نویسنده باشه؟ این همه شغل.:|
.

حالا من یک سوال دارم چرا در اغلب داستان ها وفیلم ها که به ترس و ماورا مربوط می شوند شخصیت اصلی نویسنده است؟:-/

- - -ویرایش - - -

دوستان من بازی Silent Hill: Shattered Memories روی WII بازی کردم


بنظر من خیلی عالی بود بدور از شوتر و باسازی حس سایلنت هیل ها کلاسیک بخصوص که درباره وقایع سایلنت هیل 1 بود


ترس واقعا القا میکرد و خوب کار شده بود

:-o:-o:o ....;)
 
سلام
زرد-بستگی داره-بستگی داره.
خب تا اینجا 2 پاسخ. که تا حد زیادی شبیه هم هستند. خوبه.
حالا من یک سوال دارم چرا در اغلب داستان ها وفیلم ها که به ترس و ماورا مربوط می شوند شخصیت اصلی نویسنده است؟:-/
به نکته‌ی ظریفی اشاره کردی.=d>:-bd
 
سلام.
خورشید چه رنگیه؟ آب چه رنگیه؟ آسمان چه رنگیه؟
یه سوال دیگه:
چرا هری باید نویسنده باشه؟ این همه شغل.
در مود خورشید چیزی بین سرخ و زرد و نارنجی به نظر میرسه،اب تقریبا فاقد رنگه.اسمون هم یادمه یه جایی خونده بودم که آبی نیست و یگ دلیلایی هم آورده شده بود اما یادم نیست.

نویسنده خلاق تر از باقی مردم در زمینه پردازش رویا و توهم هست و چیزی رو که ندیده رو میتونه طوری توصیف کنه که گویا واقعا در اون مکان حضور داشته.
از طرفی نویسندگی تقریبا شغل شریفیه که از خیلی از کلک ها رایج دیگر مشاغل کمتر بهره برده و شاید اینطوری سازنده قصد داره نشون بده هری آدم خوبیه و رفتارهاش نسبت به شریل و السا و هدر توجیه بشه.
 
سلام
سوال اولت رو جواب نمی دم چون روانشناسی شخصیت توش داره و من نمی خوام جواب بدم :d>:)
به روانشناسی شخصیت چکار دارم من! مربوط به بحث‌های خودمونه.:|
در مود خورشید چیزی بین سرخ و زرد و نارنجی به نظر میرسه،اب تقریبا فاقد رنگه.اسمون هم یادمه یه جایی خونده بودم که آبی نیست و یگ دلیلایی هم آورده شده بود اما یادم نیست.
این هم نظری‌ست. :-?
نویسنده خلاق تر از باقی مردم در زمینه پردازش رویا و توهم هست و چیزی رو که ندیده رو میتونه طوری توصیف کنه که گویا واقعا در اون مکان حضور داشته.
از طرفی نویسندگی تقریبا شغل شریفیه که از خیلی از کلک ها رایج دیگر مشاغل کمتر بهره برده و شاید اینطوری سازنده قصد داره نشون بده هری آدم خوبیه و رفتارهاش نسبت به شریل و السا و هدر توجیه بشه.
ارتباطش رو با خلاقیت احتمالاً همه قبول دارند اما واقعاً چرا تو اون ژانر بیشتر استفاده میشه؟
 
آخرین ویرایش:
سلام

سوال شما در هیاهوی تاپیک گم شد.
تمام شماره‌ها! یعنی از شماره 1 تا BOM؟
یا شماره‌ی خاصی مد نظرتونه؟

تمام شماره ها رو لازم دارم.یکی از دوستان رو تازه معتاد سایلنت هیل کردم می خواد تمام نسخه ها رو تا آخر بره.مشکل اینه که تموم کردن بازی های اکشن ادونچر به خصوص سایلنت هیل کار هر کسی نیست به همین خاطر در صورت امکان زحمت تمام شماره ها رو بکشید در غیر اینصورت هر نسخه ای که داشته باشید هم خوبه.

ممنون
 
سلام
تمام شماره ها رو لازم دارم.یکی از دوستان رو تازه معتاد سایلنت هیل کردم می خواد تمام نسخه ها رو تا آخر بره.مشکل اینه که تموم کردن بازی های اکشن ادونچر به خصوص سایلنت هیل کار هر کسی نیست به همین خاطر در صورت امکان زحمت تمام شماره ها رو بکشید در غیر اینصورت هر نسخه ای که داشته باشید هم خوبه.
نمی‌تونی به تاپیک سایلنت هیل هم معتادشون کنی؟:d
فارسی-انگلیسی بودنش فرقی می‌کنه؟ فقط برای معماها می‌خوان دیگه؟
 
قبل از عرضه سایلنت هیل 1, نسخه دمویی از این بازی توی شماره 16 مجله US PLAYSTATION منتشر شده بود که با نسخه اصلی بازی تفاوت هایی داشت که دونستنش ممکن برای بعضی ها جالب باشه.

همونطور که توی عکس زیر میبینید رنگ textures صندلی ها توی نسخه دمو کمی روشنتر از نسخه اصلی ـه. توی نسخه دمو دست هری زیر بطری هست که روی میزـه قرار گرفته! یه سری تغییرات کوچیک هم روی پنجره ها قابل مشاهدست.
[TABLE="width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"] DEMO US PLAYSTATION MAGAZINE #16
32933205479581915949.jpg
[/TD]
[TD]
FINAL VERSION
65919791583783324397.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

در نسخه دمو تکست ها بالای صفحه نمایش داده میشه اما توی نسخه اصلی در زیر صفحه. همچنین زاویه دوربین در هنگام ملاقات با سیبل توی نسخه دمو با نسخه اصلی تفاوت داره
[TABLE="width: 800, align: center"]
[TR]
[TD] DEMO US PLAYSTATION MAGAZINE #16
73105097593145838989.jpg
[/TD]
[TD]
FINAL VERSION
54178311864047685532.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

در نسخه دمو دیالوگ ها هم متفاوت بوده. به عنوان نمونه, هری توی نسخه اصلی به سیبل میگه Wait a second. I'm just a tourist. در حالی که توی نسخه دمو میگه You got me. همچنین به نظر میرسه که textures موهای سیبل در نسخه دمو با نسخه نهایی متفاوته.
[TABLE="width: 800, align: center"]
[TR]
[TD]DEMO US PLAYSTATION MAGAZINE #16
70422581834545351426.jpg
[/TD]
[TD]FINAL VERSION
50908627378926838084.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

یکی دیگه از تفاوت های نسخه دمو بازی, نقشه منطقه OLD SILENT HILL-Residential Area هست که در همون ابتدا بازی و در کافه پیداش میکنیم. توی نسخه دمو اسم این منطقه WRIGHTWOOD هست. همچنین نام بعضی از خیابان ها هم در نسخه دمو متفاوته که میتونید توی عکس زیر ببینید.
[TABLE="width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]DEMO US PLAYSTATION MAGAZINE #16
35737039664415024660.jpg
[/TD]
[TD]
FINAL VERSION
09602800830498205936.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

توی نسخه دمو وقتی نقشه رو بخواهید نقشه رو بردارید هری میگه: A map of the neighborhood Take it?...اما توی نسخه اصلی میگه There is a Residential are map. Take it?
[TABLE="width: 800, align: center"]
[TR]
[TD]DEMO US PLAYSTATION MAGAZINE #16
28270048483474143418.jpg
[/TD]
[TD]FINAL VERSION
05036539293356450948.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

در نسخه دمو اسم چاقویی که توی کافه پیدا میکنیم Petty Kinfe ـه. توی نسخه اصلی Kitchen Knife ـه. همچنین توی نسخه دمو رادیو اندازه بزرگتری داره.
[TABLE="width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]DEMO US PLAYSTATION MAGAZINE #16
13980292447506420506.jpg
[/TD]
[TD]
FINAL VERSION
99238613584350586198.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

نقشه مدرسه در نسخه دمو با نسخه اصلی تفاوت هایی داره. توی نسخه دمو هیچ کدوم از اتاق ها اسمی ندارند. همچنین در نسخه دمو بر روی نقشه, اسم مدرسه به این صورت نوشته شده: ELEMENTALY SCHOOL ولی در نسخه اصلی ELEMENTARY SCHOOLـه.
[TABLE="width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]DEMO US PLAYSTATION MAGAZINE #16
14491726202730215716.jpg
[/TD]
[TD]
FINAL VERSION
17331210583250747959.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

یکی دیگه از موراد جالب, تفاوت متن معمای پیانو در نسخه دمو و نهایی هست.
[TABLE="class: grid, width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]DEMO US PLAYSTATION MAGAZINE #16
15541701081155926229.jpg
[/TD]
[TD="align: center"]FINAL VERSION
23399136319339506085.jpg
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"][LTR]A tales of notes lost birds

First flew a hasty pelican,
Rushing for the reward.

Next flew a dandy stork,
Eager to show he could
fly higher than the pelican.

I forget who came next,
but she only flew
a half flap
overhead the stork.

The one came next to the dandy.
Just left of him.

Last out came
a raven of low birth.
She yawned and
lay down for a nap.

The End.[/LTR]
[/TD]
[TD="align: center"][LTR]¨A tales of birds without a voice¨

First flew the greedy Pelican,
eager for the reward.
White wings flailing.

Then came a silent Dove,
flying beyond the Pelican,
as far as he could.

A Raven flies in,
flying higher than the Dove.
Just to show he can.

A Swan glides in to find a peaceful spot
next to another bird.
[/LTR]
[LTR]
Finally, out comes a Crow,
coming quickly to a stop, yawning and then napping.[/LTR]

[LTR]Who will show the way?
Who will be the key?
Who will lead to the silver reward? [/LTR]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
_________________________________________________________________________________________________________________

نسخه Beta بازی هم با نسخه نهایی تفاوت هایی داشته که میتونید در زیر ببینید:

[highlight]مایع قرمز رنگی که در بیمارستان پیدا میکنید.[/highlight]
[TABLE="width: 700, align: center"]
[TR]
[TD]Final Game
31638311078627558404.jpg
[/TD]
[TD]Beta
05721018837761537646.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

[highlight]یادداشت هایی که در انتهای کوچه بن بست پیدا میکنید.[/highlight][TABLE="width: 700, align: center"]
[TR]
[TD]Final Game
64699843962000702834.jpg
[/TD]
[TD]Beta
59212528003341553496.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

[highlight]تصویری از Seal of Metatron بر روی دیوار. در نسخه نهایی با تصویر Incubus جاگزین شد.[/highlight]
[TABLE="width: 700, align: center"]
[TR]
[TD]Final Game
06398930481593392323.jpg
[/TD]
[TD]Beta
14059061337084741968.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

[highlight]در نسخه بتا بر روی در گاراژ کنار خونه K.Gordon کلمه STOP نوشته شده. در نسخه نهایی بر روی در گاراژ خون دیده میشه.[/highlight]
[TABLE="width: 700, align: center"]
[TR]
[TD]Final Game
17880266616209823088.jpg
[/TD]
[TD]Beta
29101479008805413689.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
________________________________________________

[highlight](BETA > Bachman Ave) (FINAL > Bachman Rd)[/highlight]
33155661883817768261.jpg

________________________________________________

[highlight](BETA > Boston Market) (FINAL > Poston Market)[/highlight]
19927535231429700929.jpg

________________________________________________

[highlight]No hydrant in the final game[/highlight]
10042429769239979587.jpg

________________________________________________

[highlight]The Street sign street has been removed in the final version.[/highlight]
38986909059316863113.jpg

________________________________________________

[highlight](BETA > Buffalo Police). (FINAL > Police)[/highlight]
35151157467504936413.jpg


تفاوت های دیگه ای هم هست که من در اینجا بهشون اشاره ای نکردم ولی اگر علاقه دارید میتونید به لینک های زیر سری بزنید:
Silent Hill Heaven • View topic - Some images from SH1 Beta
Silent Hill Community • View topic - Differences in beta version
Hacking the Silent Hill Demo: The Version We Didn't See | Rodensoft
� Beta version differences | Alchemilla Hospital.net
https://sites.google.com/site/shresort/sh-demo-official-u-s-playstation-magazine-16
=================
 
سلام
قبل از عرضه سایلنت هیل 1, نسخه دمویی از این بازی توی شماره 16 مجله US PLAYSTATION منتشر شده بود که با نسخه اصلی بازی تفاوت هایی داشت که دونستنش ممکن برای بعضی ها جالب باشه.
ممنون امیرجان. باید اسمت رو بذاریم Persian SilentHill Wiki. :bighug:
تغییرات جالبی داشته.
 
مرسی امیر جان به یه نقاطی سر میزنی و مطالبی تهیه میکنی که ادم درجا با دیدنش خشکش میزنه!لایک و تشکر تنها واژه های کوچک ایست در مقابل کارهای بزرگ تو :دی دمت گرم داش.
------
مسعود جاه قضیه خورشید و اب و اسمون رو میدونستم چرا مطرح کردی:دی امان از دست تو :دی
اما نویسندگی یه بعد دیگه هم داره و اون دستوپا چلفتی و یا ضعیف بودن این افراد هست،یه راننده ماشین یا سرباز یا کارگر ساختمون خیلی قوی تر و زرنگ تر از نویسنده در مقابل حوادث اینچنینی هستند و بازی سایلنت هیل بدلیل عدم قهرمان پروری دنبال افراد ضعیف تر اجتماع میگرده!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or