بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست..
  1. نوشته شده توسط Ryūkishi07، مشهور برای رمان‌های تصویری ژاپنی که به معماهای قتل، وحشت روانی و فراطبیعی می‌پردازند.
  2. طراحی موجودات و شخصیت‌ها توسط kera
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: TBA (مشخص نیست)
پلتفرم‌ها: TBA (مشخص نیست)

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
ر
مسعودجان در پست قبلي توضيح دادم كه كله هرمي ربطي به اصيل بودن يا نبودن يك سايلنت هيل نداره چون مختص يك شماره بود و از دنياي دروني جيمز ساندرلند سرچشمه ميگرفت البته در اعتقادات فرقه هم همچين شخصي به شباهت كله هرمي وجود داره ولي در نسخه دوم با دنيا و سياه چال هايه ذهني جيمز ادغام شده در واقع اين شخصيت يكي از اسبابي هست كه در دنياي مريض جيمز نقش خودش رو ايفا ميكنه.
وجود پرستارها هم گفتم مختص بيمارستان ALCHEMILA, BROOK HAVEN هست و بر سر اتفاقاتي كه در نسخه اول پيرامون دختري 7 ساله به نام ALESSA افتاد واين دختر قرباني شد تا داهليا گلاسپي بتونه باعث ظهور خداوند سامائل بشه چون بنا بر اعتقادات فرقه اين خداوند در اثر درد و رنج بسيار ظهور ميكنه اما بنا به دلايلي چون روح آلسا هنوز براي اين مراسم ناقص بوداين مراسم به طور كامل انجام نميشه وآلسا از اين مهلكه جون سالم به در ميبره و در اثر قرباني شدن و سوخته شدن بصورت نيمه جون به بيمارستان ALCHMILA منتقل ميشه و تحت پرستاري دختري جوان به نام LISA و دكتر مايكل كافمن قرا ميگيره آلسا به خاطر خاطره بدي كه از اين مراسم و بستري شدن در بدترين حالات ممكن پيدا ميكنه اين پرستارهايه معروف در دنياي آشفته و درون ذهني آلسا تجسم پيدا ميكنن و كسي كه وارد دنياي ذهني آلسا ميشه از جمله خود هري ميسون و ليسا و دكتركافمن با اين پرستارها رو به رو ميشه.

در نسخه دوم وسوم هم در بيمارستان BROOK HAVEN به خاطر اينكه افراد رواني و خاصي در اين بيمارستان بستري بودند دراثر درد ورنج فراوان پس از مرگشون دنياي ذهني وخاطرات وافكارشون در اين منطقه مسكوت باقي ميمونه وچون در دنياي اين افراد پرستارها بصورت زشت و هيولا نما تجسم پيدا كرده بود ما هم تحت تاثير دنياي اين افراد و قوانيني كه براي اين دنياها تعريف شده بود با همچين پرستارهايي روبه رو بوديم.
ولي در نسخه SILENT HILL:DOWN POUR ما نه با بيمارستان سروكار داريم كه شاهد حضور اين پرستارها باشيم نه در دنياي مورفي همچين اشخاصي تعريف شدن پس نبود كله هرمي و پرستارها ربطي به اصيل بودن يا نبودن بازي نداره چون اساس و بن سايلنت هيل نمايان كردن اين دنياهايه دروني افراد هست نه اسبابي كه در اين دنيا وجود دارن.
خوب حالا بريم ببينيم آيا داون پور يك سايلنت هيل واقعي هست يا مانند هام كامينگ تقليدي طوطي وار و بي اساس از نسخه هاي قبلي و مراسم فرقه هست.
گفتم اساس سايلنت هيل به نظر من وخيلي از دوستان همين دنياهايه درون ذهني افراد هست كه در 4 شماره اول سايلنت هيل شاهد اين قضيه بوديم مانند دنياي آلسا و والتر و جيمز و آنجلا و ادي و هدر و... .
در دنياي مورفي ما باز دوباره شاهد همان ويلچر معروف كه اولين بار در راهروي تنگ و تاريك نسخه اول بازي ديديم هستيم ويلچري كه در OTHER WORLD اول بازي در سايلنت هيل 1 ترس رو بر تمام وجودمون چيره كرده بود.
اما اين ويلچر همانند نسخه هام كامينگ يك تقليد كوركورانه و بي اساس از نسخه هاي قبلي نيست بلكه اين ويلچر اينبار داري شخصيت هست و به نام WHELL MAN موجودي زنده كه رابطه اي تنگاتنگ با دنياي آشفته و خاطرات گذشته مورفي دارد.
خاطرتي در مورد FRANK COLERIDGE و مرگ اين شخص كه مورفي خودشو مقصر در به قتل رسيدن اين شخص ميدونه وهمچنين حاصل رنج هايه مورفي در مورد خاطرات گذشته و دغدغه هاي فكريش درباره اين شخص هست.
اما فقط اين مورفي نيست كه با گناهان و خاطرات گذشته و دردناك خودش در اين شهر روبه رو ميشه بلكه شخصي به نام JOHN SATER هم كه در قسمت DEVIL'S PIT مشغول كار بود با گناهان خودش روبه رو ميشه.و اين جملات رو در ملاقات با مورفي به زبون مياره.
What happened - that was an accident. I didn't mean to hurt nobody. I didn't murder nobody. Murder's a mortal sin; you go to Hell for murder.

نمونه اين گونه اشخاص در دانپور كه شخصيت هاي مبهمي دارن كم نيستش كه ميتونيم به پست چي Howard Blackwood اشاره كنيم كه سابقه اي ديرينه در سكونت در شهر سايلنت هيل داره وخودش رو موظف به دادن پاكت ها دعوت نامه به اشخاصي كه تازه وارد شهر شدن ميدونه تا اين اشخاص با سرنوشت و حقيقت باطني خودشون روبه رو بشن.
اينا از جمله افرادي بودند كه به دنياهايه دروني افراد در دانپور اشاره داشتن كه نشان از اين دارند اين سايلنت هيل واقعي هست.

همچنين پديده هايي مانند دنياي مه و OTHER WORLD هم در اين نسخه بصورت كامل وجود دارن كه با ديدن اين دنياها ميتونيم بفهميم كه اين باز يك سايلنت هيل هست.
پديده SIREN هم كه بنيان گذارش استاد TOYAMA KEIICHIRO بود در اين نسخه اين آژير هم وجود داره كه اين آژير موقعي به صدا در مياد كه دنياي واقعي به دنياي ديگر تغيير پيدا ميكنه وبالعكس.كه اين انتقال در دانپور هم با صداي آژير و زنگ خطر آتش سوزي انجام ميشه.
همچنين درياچه تولوكا هم در اين نسخه قابل رويت هست.

در مورد جو واتمسفر بازي هم در نسخه اول بازي هم بارش برف وجود داشت هم بارش بارون همچنين در نسخه دوم هم ما شاهد ريزش قطره هاي آب از روي سقف ها در حالت OTHER WORLD بوديم همچنين در آخرين سكانس بازي در زمان ملاقات جيمز و مري بارش بارون وجود داره كه نشان از زوال فكري در جيمز داره و در نسخه دانپور هم بارش بارون از همين نسخه دوم بازي الهام گرفته شده كه همون معني رو هم در مورد مورفي ميده.
در كل جو و اتمسفريك دانپور تاريك و تيره هست واز رنگ هاي خاكستري هم در بازي براي القاي حس اتمسفر زياد استفاده شده. گرافيك هنري و حو بازي خيلي خوب هستن و كاملا حس هاي مختلف از قبيل ترس و افسردگي و بدبختي و تنهايي رو به مخاطب القا ميكنن و بازي همانند نسخه هاي قبلي اتمسفر سرد و بسيار گيرايي داره.
كه دره شيطان در يتيم خونه و اجراي برنامه تئاتر و لوكيشن هايي مانند سينما وحضور در داخل سكانس هايه آن , باغ , كتابخونه و برج ساعت اتمسفر بازيرو به رخ ميكشند.
همچنين در بازي ما ميتونيم نوشته هاي بسياري رو پيدا كنيم كه به مراسم فرقه و عقايد بوميان آمريكاي لاتين اشاره ميكنن همچنين تابلوهاي زيادي در بازي هست كه لوكيشن هاي كلاسيك وعلائم سايلنت هيل رو نشون ميده.از جمله تابلو سامائل در كتابخونه.


در مورد آهنگ سازي اين نسخه هم آهنگساز LICHT از سبك صنعتي INDUSTRIAL MUSIC تا حدودي استفاده كرده حتي ليچت تو چند ترك با خانم McGlynn خواننده نسخه هايه قبلي كار كرده. و ميدونيم در چند تراك از بازي صداي ايشونو بشنويم وكاملا تراك هاي بازي با جو بازي هم خوني داره.
در مورد موسيقي اين قسمت هم دانيل گفته كه در عين حال كه اصالت موزيك ها رو نگه ميداره از روش خودش هم در خلق موزيك ها استفاده ميكنه ولي در عين حال به اصالت تراك ها كه همانند نسخه هاي قبلي باشه پايبند ميمونه.

I familiarized myself with the style and history of the previous Silent Hill themes and musical cues. I wanted this game to have the same flow as the previous games while adding my own signature sound. It was important for me to understand where the music was coming from, the overall story, and the use of the musical themes throughout the game. It was then that I was able to create new themes that were consistent with the game, but had my original touch.
رضا استدلال هات تا حدودی درسته ولی جو اتمسفر بازی و مخصوصا موسیقی رو قبول ندارم چونکه واقعا از استاندارد های یه سایلنت هیل اصیل دور بودن...بعدش همه اینا امکان داره در اینجا قابل قبول باشه و همخوانی داشته باشه ولی وقتی وارد بازی میشی اون حس و تم همیشگی sh اصلا و ابدا به ادم دست نمیده و ادم حس نمیکنه که توی سایلنت هیله و نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد...حسی که توی بازی dp داشتم توی هیچ کدام از sh ها نداشتم و احساس نکردم که یه سایلنت هیله...احساس کردم که یه بازی دیگه س که المان های خاص خودشو داره و جو شهر رو بهم منتقل نمیکرد...سعی کردم ارتباط برقرار کنم ولی نشد...یا حداقل موسیقی بازی نذاشت که بشه! از معدود صحنه های تاثیر گذار بازی یکیش اتاق هنری بود یکی اون سینما که وارد صحنه میشدی و جداگانه هر کدوم وارد محیط مختلفی میشدی مخصوصا اونجایی که توی جنگل به سمت کلبه میرفتی و یکی از جاهای دیگه توی کلیسا بود که با اون بچه صحبت میکردی و باید boogeyman rhyme رو بیدا میکردی...بعضی از ماموریت های فرعی هم خوب بود...بقیه بازی اون طور تم اصلی رو نداشت
 
شرمنده اشکان جان, ولی اصلاََ HC معماهای جالبی نداشت, حداقل برای من!
iهم از نظر تعداد معماها هم از نظر کیفیتشون من hc رو از the room بهتر میدونم ، درسته معمای زندان آب معمای خوبی بود ولی تفریبا تنها معمائی بود تو بازی که نیاز به فکر کردن داشت معمای church organ یا معمای بازداشتگاه یا معمای قبل از اتمام بازی توی هومکامینگ معماهایی بودند که نه خیلی ولی آدم رو به خودشون مشغول میکردند !
البته نمیشه تمام اشکالاتی که این نسخه ها داشت رو بگیم تقصیر تام هالت (ئه)! بالاخره کونامی این وسط بوق نیست!
دقیقا ، خیلی سخته باور اینکه تام هالت به کونامی چیزی رو تحمیل کرده باشه ، بیشتر توی دید من تام هالت کسی بوده که اجرای اوامر میکرده و بیشتر از یک عامل نبوده حالا که این رفته کسی دیگه ای میاد همین کار رو از سر میگیره و روز از نو روزی از نو !
خیلی خوشحال شدم بعد از این همه وقت یه پست از استاد عزیز نمسیس خوندم
ما هم خوشحال شدیم که بعد از 10 روز پست از شما دیدیم!
بعدش همه اینا امکان داره در اینجا قابل قبول باشه و همخوانی داشته باشه ولی وقتی وارد بازی میشی اون حس و تم همیشگی sh اصلا و ابدا به ادم دست نمیده و ادم حس نمیکنه که توی سایلنت هیله و نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد...
این حرف خیلی حرف خوبیه ، گاها همه چیزی از دید تئوری خوبه ولی وقتی شما وارد بازی میشی اون حسی که باید باشه نیست ، حالا هر چی هم بقیه بگند آقا به این خوبی چرا میگی بده ، تا این حس نباشه انگار هیچی که هیچی !
 
رضا استدلال هات تا حدودی درسته ولی جو اتمسفر بازی و مخصوصا موسیقی رو قبول ندارم چونکه واقعا از استاندارد های یه سایلنت هیل اصیل دور بودن...بعدش همه اینا امکان داره در اینجا قابل قبول باشه و همخوانی داشته باشه ولی وقتی وارد بازی میشی اون حس و تم همیشگی sh اصلا و ابدا به ادم دست نمیده و ادم حس نمیکنه که توی سایلنت هیله و نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد...حسی که توی بازی dp داشتم توی هیچ کدام از sh ها نداشتم و احساس نکردم که یه سایلنت هیله...احساس کردم که یه بازی دیگه س که المان های خاص خودشو داره و جو شهر رو بهم منتقل نمیکرد...سعی کردم ارتباط برقرار کنم ولی نشد...یا حداقل موسیقی بازی نذاشت که بشه! از معدود صحنه های تاثیر گذار بازی یکیش اتاق هنری بود یکی اون سینما که وارد صحنه میشدی و جداگانه هر کدوم وارد محیط مختلفی میشدی مخصوصا اونجایی که توی جنگل به سمت کلبه میرفتی و یکی از جاهای دیگه توی کلیسا بود که با اون بچه صحبت میکردی و باید boogeyman rhyme رو بیدا میکردی...بعضی از ماموریت های فرعی هم خوب بود...بقیه بازی اون طور تم اصلی رو نداشت
مسعود جان من در جايي كه در توانم بود توضيح دادم ولي خوب سليقه شما متفاوته و شما همه چيز و انگار تو موزيك استاد يامائوكا خلاصه كردي از اتمسفر گرفته تا چيزايه ديگه مثل استانداردهايه سايلنت هيل همه رو به موزيك ربط ميديدو اين سليق شماست و منم حرفي نميتونم بگم.
در كل تصور شما از سايلنت هيل يه چيز ديگه هست و با نظر من متفاوته چون براي من همينقدر كه موزيك اهميت داره داستان و شخصيت پردازي و جو و اتمسفر تا حدودي بيشتر اهميت داره.
در نبود آكيرا يامائوكا هم من انتظار يه موزيك مسخ كننده و فضايي رو از اين بازي نداشتم چون خيلي از بازي ها همانند metro 2033 , bioshock , dead space ,siren و... بدون اتكا به موزيكي متفاوت تونستن جو و اتمسفري گيرا خلق كنن.
من كه از جو بازي راضي بودم خودتم كه به بعضي از صحنه هاي تاثير گذار در بازي اشاره كردي كه تعداد اين صحنه ها هم كم نبودن و نسبتا در مقايسه با زمان گيم پلي بازي زياد بودن همچنين موزيك و صداگذاري هم قابل قبول بود برام فقط طراحي ضعيف بعضي از موجودات بازي به اتمسفر بازي لطمه وارد كرده بود.
 
مسعود جان من در جايي كه در توانم بود توضيح دادم ولي خوب سليقه شما متفاوته و شما همه چيز و انگار تو موزيك استاد يامائوكا خلاصه كردي از اتمسفر گرفته تا چيزايه ديگه مثل استانداردهايه سايلنت هيل همه رو به موزيك ربط ميديدو اين سليق شماست و منم حرفي نميتونم بگم.
در كل تصور شما از سايلنت هيل يه چيز ديگه هست و با نظر من متفاوته چون براي من همينقدر كه موزيك اهميت داره داستان و شخصيت پردازي و جو و اتمسفر تا حدودي بيشتر اهميت داره.
در نبود آكيرا يامائوكا هم من انتظار يه موزيك مسخ كننده و فضايي رو از اين بازي نداشتم چون خيلي از بازي ها همانند metro 2033 , bioshock , dead space ,siren و... بدون اتكا به موزيكي متفاوت تونستن جو و اتمسفري گيرا خلق كنن.
من كه از جو بازي راضي بودم خودتم كه به بعضي از صحنه هاي تاثير گذار در بازي اشاره كردي كه تعداد اين صحنه ها هم كم نبودن و نسبتا در مقايسه با زمان گيم پلي بازي زياد بودن همچنين موزيك و صداگذاري هم قابل قبول بود برام فقط طراحي ضعيف بعضي از موجودات بازي به اتمسفر بازي لطمه وارد كرده بود.

منظورم این بود موسیقی یکی از المان های اصلی هست ولی نه اینکه مهم ترین عامل باشه نه...چونکه زیاد راجع به موسیقی صحبت کردم بخاطر این بود که dp موسیقیش غیر قابل انتظار بود و خیلی بهمون ضربه زد...و گرنه برای من مهم ترین عامل یکی داستانه اصیله...و مخصوصا جو و اتمسفر و فضای روانی بازی و شخصیت ها و محیط و موسیقی بازی... ولی گیم بلی و گرافیک زیاد برام مهم نیست...در کل بحث خوبی بود مرسی از همکاریت:)
 
معماهای سایلنت هیل 2 روی درجه سختی Extra عجب چیزه وحشتناکی میشه! من فعلاََ توی همون اولین معمای بازی(معمای گاو صندوق) گیر کردم!:d
توی دفترچه ای که پیدا میکنیم, رمز گاو صندوق اینگونه نوشته شده:
f>>11<<j>>9
اصلاََ طلبه نیستم که از راهنما استفاده کنم, و به نظرم تمام لذتش به اینه که معماها رو خودمون حل کنیم! فکر کنم چند هفته ای باید روش فکر کنم!:|:d
راستی یه نکته دیگه در مورد دفترچه خاطراتی که بالای پشت بام بیمارستان پیدا میکنیم, و به نظرم خیلی جالبه....
به این عکس و به اون M بزرگ که آخر دفترچه نوشته شده(شبیه امضا(ئه)) دقت کنید:

attachment.php


به نظر بنده این M بزرگ, حرف اول اسم کسی هست که این دفترچه بهش تعلق داره, البته احتمالات دیگه ای هم وجود داره...
 

Attachments

  • sd.jpg
    sd.jpg
    50.7 KB · مشاهده: 105
درودبحث ترسناک‌ترین لوکیشن‌ها شد، خوب من هم نظر بدم تا از قافله عقب نمونم :dبه نظر من ترسناک‌ترین لوکیشن‌ها رو می‌تونیم تو نسخه اول ببینیم. از همون شروع بازی (Silent Hill Arrival) اتمسفر سرد و وحشتناکٍ بازی مخاطب رو تحت تأثیر قرار میده، رد شدن از اون کوچه تنگ و تاریک واقعاً کابوس وحشتناکی بود، تصویر اون ویلچر هیچ وقت از یادم نمیره! لوکیشن‌هایی مثل مدرسه (مخصوصاً در حالت OW)، بیمارستان آلکمیلا، فاضلاب جهنمی (که هر چی ازش بگم کم گفتم!) و ... . هیچ کدوم از شماره‌ها نتونست به اندازه نسخه اول تو من رعب و وحشت ایجاد کنه و این اتمسفر منحصر به فرد شماره اول هنر استاد Toyama بود.و همین طور ادی! در واقع ادی هم به دنبال تنبیه خودش بوده که سر از Silent Hill Historical Society درآورد! نه جیمز و نه ادی خبر نداشتند که در این مکان زندانی وجود داشته و چیز دیگه‌ای اونا رو به این مکان فراخوانی کرده!مسعود جان دلایلت حداقل برای من یکی قانع کننده نیست! تو بحث فلسفه وجودی دشمنان خود HC روسیاه‌تره! حداقل تو DP شاهد کپی برداری بی معنا از نسخه‌های موفق قبلی نبودیم! مثلاً دشمنانی مثل Siam و Schism تو HC واقعاً طراحی احمقانه‌ و بی منطقی دارند. Smog یک کپی برابر اصل احمقانه از Lying Figure نسخه دومه و وجود پرستار! اون هم در هتل! چرا باید PH تو این نسخه حضور داشته باشه؟ دلیل قانع کننده‌ای داری؟ وجود PH تو HC هم بی منطق بود، دشمنی که به داستان نسخه دوم مربوطه و فلسفه وجودی خاصی داره باید تو همه شماره‌ها هم باشه؟ و اما در مورد Bogeyman تو DP:
Bogeyman در واقع معادل PH و Butcher هست ولی بر خلاف اون‌ها در مقام قضاوت نیست. به نظرم Bogeyman صورت واقعیه انتقامه. دقت کرده باشی می‌بینی که وقتی ماسک از رو صورت این هیولا برداشته میشه هم چهره Murphy دیده میشه و هم چهره Napier و این دقیقاً فلسفه وجودی این هیولا رو نشون میده. از دید Murphy این هیولا همون Napier هست و Ann هم Murphy رو به این شکل می‌بینه. این هیولاه به Murphy و Ann نشون میده که صورت واقعی انتقام چیه! بحث راجع به این قضیه مفصله که بعداً حتماً بیشتر بازش می‌کنیم.
در مورد موسیقی هم یک حقیقتی رو باید قبول کنی، شما نباید از فردی مثل Daniel Licht توقع داشته باشی که مثل Yamaoka آهنگسازی کنه! در ضمن موسیقی‌های DP همخونیه بسیاری با اتمسفر بازی داشتند و تقریباً من نقدی رو از بازی ندیدم که قسمت موسیقی بازی رو نقطه ضعف بازی به حساب آورده باشه!آقا اسماعیل این سؤال جواب قطعی نداره، بالاخره این اتفاق با نظر کونامی انجام گرفته و حتماً اون‌ها دلایلی براش دارن، مثلاً سیاست‌های مالی! به هر حال no one knows!
ممنون داداش راستی یه سوال دیگه داشتم میخوام سایلنت هیل 2رو تموم کنم حالا به نظرتون نسخه ps2 رو بگیرم یا hd collection رو?بیشتر نظر خودم رو نسخه ps2 هست.
 
ممنون داداش راستی یه سوال دیگه داشتم میخوام سایلنت هیل 2رو تموم کنم حالا به نظرتون نسخه ps2 رو بگیرم یا hd collection رو?بیشتر نظر خودم رو نسخه ps2 هست.

اگه کپی بازی میکنی نسخه ی HD شده هم امتحان کن ولی اولویت با همون نسخه ی کلاسیک هست.


آره PS2 ش بهتره. البته اگه بتونی گیر بیاری.

خب سورس بازی که توی نت هست،مساله این است که دوست ما(بر عکس من)میتونه رایت کنه یا نه !
- - - - - - - - - - - - -
منتظر عوض شدن نظرسنجی هم.....
مردم فکر بد میکنن!...میگن اینجا متروکه ست که نظرسنجی عوض نمیشه :d

...هستیم 8->
 
سلام
همین موضوع المان‌های اصلی سری هم می تونه موضوع خوبی برای نظرسنجی باشه.

---------- نوشته در 08:12 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 07:57 PM ارسال شده بود ----------

معماهای سایلنت هیل 2 روی درجه سختی Extra عجب چیزه وحشتناکی میشه! من فعلاََ توی همون اولین معمای بازی(معمای گاو صندوق) گیر کردم!:d
توی دفترچه ای که پیدا میکنیم, رمز گاو صندوق اینگونه نوشته شده:

اصلاََ طلبه نیستم که از راهنما استفاده کنم, و به نظرم تمام لذتش به اینه که معماها رو خودمون حل کنیم! فکر کنم چند هفته ای باید روش فکر کنم!:|:d
راستی یه نکته دیگه در مورد دفترچه خاطراتی که بالای پشت بام بیمارستان پیدا میکنیم, و به نظرم خیلی جالبه....
به این عکس و به اون M بزرگ که آخر دفترچه نوشته شده(شبیه امضا(ئه)) دقت کنید:

attachment.php


به نظر بنده این M بزرگ, حرف اول اسم کسی هست که این دفترچه بهش تعلق داره, البته احتمالات دیگه ای هم وجود داره...
این رو خوب یادمه. باید لای نوشته هام رو بگردم ببینم چجوری بود.
پ.ن: عدد 9
 
آخرین ویرایش:
سلام
تا ph جون مونده کی اینو میخره:d
کسی که اون رو قبلاً‌خریده;)

---------- نوشته در 10:47 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:44 PM ارسال شده بود ----------

اکشن فیگور Bubblehead Nurse:
قیمتش در ژاپن 9800 ین هست(ست سه تاییش 29400 ین)
قیمت ین چنده الان؟
 
Silent Hill Zero فکر کنم فقط تو ژاپن منتشر شده

کسی‌ از دوستان تاحالا این بازی رو انجام داده؟

تو اروپا که به زور گیر میاد باید سفارش بدیم خیلی‌ هم گرونه:|

silent-hill-zero-01.jpg
Silent-hill-zero-psp.jpg


---------- نوشته در 10:06 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:50 PM ارسال شده بود ----------

ممنون داداش راستی یه سوال دیگه داشتم میخوام سایلنت هیل 2رو تموم کنم حالا به نظرتون نسخه ps2 رو بگیرم یا hd collection رو?بیشتر نظر خودم رو نسخه ps2 هست.
به نظرم اگه HD collection رو بگیری خوبیش اینه که میتونی‌ Achievements رو آزاد کنی‌، اگر به سمت شکار Achievements بروی بیشتر به چالش کشیده میشی‌ و مجبور میشی‌ کارهایی رو انجام بدی‌ که باعث می‌شه از بازی لذت بیشتری ببری:x
 
آخرین ویرایش:
Silent Hill Zero فکر کنم فقط تو ژاپن منتشر شده

کسی‌ از دوستان تاحالا این بازی رو انجام داده؟

تو اروپا که به زور گیر میاد باید سفارش بدیم خیلی‌ هم گرونه:|

silent-hill-zero-01.jpg
Silent-hill-zero-psp.jpg


---------- نوشته در 10:06 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:50 PM ارسال شده بود ----------


به نظرم اگه HD collection رو بگیری خوبیش اینه که میتونی‌ Achievements رو آزاد کنی‌، اگر به سمت شکار Achievements بروی بیشتر به چالش کشیده میشی‌ و مجبور میشی‌ کارهایی رو انجام بدی‌ که باعث می‌شه از بازی لذت بیشتری ببری:x

sh zero همون origins هست که توی ژاپن بهش میگن zero....اره من روی ps2 بازیش کردم...برای ps2 و psp اومد...اگه یکی از این کنسول هارو داری دانلودش کن
 
Silent Hill Zero فکر کنم فقط تو ژاپن منتشر شدهکسی‌ از دوستان تاحالا این بازی رو انجام داده؟تو اروپا که به زور گیر میاد باید سفارش بدیم خیلی‌ هم گرونه:|
silent-hill-zero-01.jpg
Silent-hill-zero-psp.jpg
---------- نوشته در 10:06 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:50 PM ارسال شده بود ----------به نظرم اگه HD collection رو بگیری خوبیش اینه که میتونی‌ Achievements رو آزاد کنی‌، اگر به سمت شکار Achievements بروی بیشتر به چالش کشیده میشی‌ و مجبور میشی‌ کارهایی رو انجام بدی‌ که باعث می‌شه از بازی لذت بیشتری ببری:x
داداش مگه ايكس باكس دارم كه بخوام اچيومنت بگيرم:dPS3دارم كه تروفي داره و اصلا مهم نيست و از اون طرف هم يه PS2 داغون:dفردا نسخه PS2 رو سفارش ميدم واسم بفرستن چون اونطور كه شنيدم نسخه HDش حال بهم زنه!!راستي دوستان يكي واسم راهنماي بازي Silent origin رو قرار بده البته مال بچه هاي همين فروم بازيسنتر باشه:dممنون ميشم. راستي من الان دارم داونپور رو ميرم الان جايي هستم كه براي اولين بار اون زن رو ميكشي هموني كه زد اون يكي زنداني رو كشت.الان تا پايان بازي خيليم مونده؟

---------- نوشته در 02:06 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:55 AM ارسال شده بود ----------

اگه کپی بازی میکنی نسخه ی HD شده هم امتحان کن ولی اولویت با همون نسخه ی کلاسیک هست.خب سورس بازی که توی نت هست،مساله این است که دوست ما(بر عکس من)میتونه رایت کنه یا نه ! - - - - - - - - - - - - - منتظر عوض شدن نظرسنجی هم.....
مردم فکر بد میکنن!...میگن اینجا متروکه ست که نظرسنجی عوض نمیشه :d
...هستیم 8->
مگه رايتش چه كاري داره كه نتونم انجامش بدم:dاگه بخوام HDبازي كنم از كامپيوتر بازي رو كپي ميكنم تو فلش مموري بعد با مالتيمن اجراش ميكنم همين:dبه همين راحتي به همين خوشمزگي:dفوقش از ديسك بوت براي اجراش استفاده ميكنم:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or