بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    54

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

در ژاپن دهه ۱۹۶۰، نوجوانی به نام شیمیزو هیناکو در شهر کوچک و دورافتاده ابیسوگااوکا زندگی می‌کند، شهری که در گذرگاهی کوهستانی پنهان شده است. زندگی او چیزی جز روزمرگی‌های یک نوجوان معمولی نیست و روزهایش بدون اتفاقی ویژه سپری می‌شود.
تا آنکه مهی غلیظ بر ابیسوگااوکا فرومی‌نشیند و همه آنچه هیناکو می‌شناسد، در هم فرو می‌پاشد. خانه‌ای که زمانی برایش آشنا بود، حال به مکانی پر از تهدیدی ناشناخته تبدیل شده، خیابان‌های شهر خالی از سکنه‌اند، و آنچه در دل این مه می‌خزد، چیزی جز وحشتی ناملموس نیست.
اکنون، هیناکو باید از میان مسیرهای پیچ‌درپیچ ابیسوگااوکا عبور کند، معماها را حل کرده و برای زنده ماندن بجنگد. تلاشی برای رسیدن به تصمیمی که گریز از آن ممکن نیست. تلاشی برای پایان دادن به چیزی که باید نابود شود.
آیا او زیبایی و ظرافت را برمی‌گزیند؟ یا مسیرش او را به ورطه جنون و وحشت خواهد کشاند؟
داستانی از تصمیم‌هایی ناممکن، از زیبایی در دل وحشت، و وحشتی که از زیبایی زاده می‌شود.
======
شخصیت ها
Shimizu Hinako (شیمیزو هیناکو)
shimizu_hinako-.png
شخصیت اصلی بازی.
دختری نوجوان که زیر فشار انتظارات دوستان، خانواده و جامعه گرفتار شده است. او در کودکی شاد و پرانرژی بود، اما با گذر زمان به فردی آرام و محتاط‌تر تبدیل شده و اکنون به‌ندرت لبخند می‌زند.
======​
  1. نویسنده این اثر ریوکیشی۰۷ است، نویسنده‌ی نام‌آشنای رمان‌های تصویری ژاپنی که آثارش اغلب بر محور معماهای قتل، وحشت روان‌شناختی و عناصر فراطبیعی می‌چرخند.
  2. Kera طراحی موجودات و شخصیت‌های بازی را بر عهده داشته است.
  3. محل وقوع داستان، شهر خیالی ابیسوگااوکا (Ebisugaoka)، برگرفته از مکانی واقعی به نام کانایاما (Kanayama) در شهر گرو، واقع در استان گیفو (Gifu) است.
  4. دنیای دیگر در این بازی با نام معبد تاریک (Dark Shrine) شناخته می‌شود.
  5. موسیقی متن بازی توسط تیمی متشکل از دو آهنگساز ساخته شده است. موسیقی دنیای مه‌آلود (Fog World) توسط آکیرا یامائوکا، آهنگساز قدیمی این مجموعه، ساخته شده است، در حالی که کنسوکه ایناگه، کهنه‌کار صنعت موسیقی، مسئول موسیقی دنیای دیگر (Otherworld) است. علاوه بر این، آهنگسازان dai و xaki، که در دیگر آثار ریوکیشی۰۷ نیز نقش داشته‌اند، در برخی صحنه‌های خاص همکاری کرده‌اند.
  6. Silent Hill f نخستین بازی در این مجموعه است که در ژاپن رتبه‌بندی CERO:Z (مخصوص افراد ۱۸ سال به بالا) را دریافت کرده است.
=======
Staff Comments
ریوکیشی۰۷ - نویسنده‌ داستان:
«تا به امروز، هنوز احساسی را که هنگام نخستین مواجهه‌ام با جو خفقان‌آور و سرکوبگر سایلنت هیل داشتم، به خاطر می‌آورم. این حس همچنان مرا عمیقاً تسخیر کرده و به‌شدت مجذوبم می‌کند. افتخار بزرگی است که در مجموعه‌ای دخیل باشم که این‌همه خاطره از آن دارم. من تمام تلاش و توانم را در این داستان به کار گرفته‌ام، آن‌قدر که حتی اگر این آخرین چیزی باشد که می‌نویسم، برایم اهمیتی ندارد. برای من، مجموعه‌ی سایلنت هیل تنها یک مجموعه‌ی داستانی نیست؛ بلکه رسانه‌ای است—راهی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده برای کاوش و تجربه‌ی قلب و ذهن انسان. امیدوارم که بازیکنان نیز بتوانند آن را به همین شکل درک و تحسین کنند. و به تمامی دوستانمان در آن سوی مرزها، امیدوارم از تجربه‌ی سایلنت هیل در فضایی متفاوت، جایی همچون ژاپن، لذت ببرید.»

Kera - طراح موجودات و شخصیت‌ها:
«من عاشق مجموعه سایلنت هیل هستم و این سری تأثیر بزرگی بر من داشته است. به‌ویژه، همیشه سایلنت هیل ۲ را به خاطر می‌آورم—پیام‌های روی دیوارها، موسیقی، و طراحی هیولاها. بنابراین، وقتی نوبت به سایلنت هیل f رسید و قرار شد فضای بازی را به ژاپن منتقل کنیم، باید چیزی خلق می‌کردیم که اندکی متفاوت به نظر برسد، و من واقعاً باید درباره‌ی چگونگی انتقال آن احساس فکر می‌کردم. طراحی هیولاها سخت‌ترین بخش کار بود. من باید همه‌ی آنچه پیش‌تر در سایلنت هیل آمده بود را در نظر می‌گرفتم و راهی می‌یافتم تا این بازی را به مسیری متفاوت ببرم، بدون اینکه جوهره‌ی سایلنت هیل را از دست بدهد. شاید این بار با همان مناظر خون‌آلود و زنگ‌زده روبه‌رو نباشید، اما صمیمانه امیدوارم از دیدگاه ما و جهانی که خلق کرده‌ایم، لذت ببرید.»

=======​
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: TBA (مشخص نیست)
پلتفرم‌ها: PC. PS5. Xbox Series X/S
سیستم مورد نیاز:
system.jpg

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,612
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 173
آخرین ویرایش:
سلام
ترسناک ترین لوکشین..ماشالا سایلنت هیل لوکیشین ترسناک کم نداشت!
از مدرسه تاریک و مخوف شماره اول گرفته تا بیمارستان و جنگل شماره چهارم>:d<
و البته اون قسمت آپارتمان های شماره سوم فراموش نشود که بسی خوفناک و وهم انگیز بود:-s
 
سلام بچه ها.. راستی کسی اینجا deadly premonition رو بازی کرده؟ یه بازی فوق العاده(البته برای ذهن ما sh دوست ها) و شاهکار هست که 99/5 المان های داخلش رو از سایلنت هیل الگو برداری کرده..درسته از لحاظ گیم بلی و مسائل فنی انچنان حرفی برای گفتن نداره ولی داستان و المان های توش عالی ان...یه بازی ایه مریض تر از sh...همه چی توش...واقعا که منو مجذوب کرد...ولی حیف که هنوز درست حسابی وقت نکردم کاملش کنم...این یه بازی کامل ناشناخته هست که خیلی افراد کمی این بازی رو میشناسن...

من یه مقدار بازیش کردم، ولی کیفیت متوسط بازی و کنترل درب و داغونش مانع شد که ادامش بدم. البته بیشتر از اینکه از سری سایلنت هیل تاثیر گرفته باشه، شدیدا وام دار کارهای دیوید لینچ و سریال "Twin Peaks"ـش هست. روی هم رفته بازیه جالب و متفاوتی هست، اگه کسی بتونه کیفیت پایینش رو تحمل کنه، تجربه‌ی به یاد ماندنی میشه براش.

پ.ن.1. عـــــجـــــب ؟؟؟ فک میکردم تو ایران تنها کسی هستم که اینو بازی کرده
پ.ن.2. ترسناک‌ترین لوکیشن در سری سایلنت هیل برای من همواره همون کوچه مه آلود و تنگ و تاریک ابتدای سایلنت هیل 1 بوده و خواهد بود. طوری گرخیدم اونجا که ... !
 
من یه مقدار بازیش کردم، ولی کیفیت متوسط بازی و کنترل درب و داغونش مانع شد که ادامش بدم. البته بیشتر از اینکه از سری سایلنت هیل تاثیر گرفته باشه، شدیدا وام دار کارهای دیوید لینچ و سریال "Twin Peaks"ـش هست. روی هم رفته بازیه جالب و متفاوتی هست، اگه کسی بتونه کیفیت پایینش رو تحمل کنه، تجربه‌ی به یاد ماندنی میشه براش.

پ.ن.1. عـــــجـــــب ؟؟؟ فک میکردم تو ایران تنها کسی هستم که اینو بازی کرده
پ.ن.2. ترسناک‌ترین لوکیشن در سری سایلنت هیل برای من همواره همون کوچه مه آلود و تنگ و تاریک ابتدای سایلنت هیل 1 بوده و خواهد بود. طوری گرخیدم اونجا که ... !

دقیقا منم همینو فکر میکردم که تنها کسی که اینو بازی کرده منم! البته علی جان heart broken هم نسخه ps3 شو فکر کنم بازی کرده باشه...
این بازی به شدت مریضه! هر کسی تحمل درکشو نداره!
 
كجا بودي؟:dبپر برو اون راهنماي داونپور رو تموم كن كف كرديم:dپيش خودم ميگفتم شايد اين شنبه بيايد شايد شايد شنبه ديگر بيايد شايد...:d

---------- نوشته 26-01-2013 در 12:00 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی 25-01-2013 در 11:55 PM ارسال شده بود ----------

راستي بزار يه نظري بدم من:dترسناك ترين لوكيشن ها به نظر من تو سايلنت 3 اون كليسا بود تو شماره 4 هم اون باغ بود و تو آخراي بازي دنياي آپارتمان واقعا ترسناك بودن منكه خيلي ترسيدم.

سلام :دی اون راهنما رو که حتما بعد از اتمامِ این امتحانای کوفتی :دی ادامه میدم فقط شرمنده یه ذره دیر شد چون دست تنها شروع کردم به این پروژه ;)
 
بچه ها جواب نظرسنجی خیلی جالب شده!! dp اوله!!! اصلا انگار sh نبود! بجز یکی دو صحنه تاثیرگذار هیچی نداشت بخدا :-??یعنی از origins هم بیشتر!!! البته انتظار هم میرفت! (ولی نظرات قابل احترامه)
 
بچه ها جواب نظرسنجی خیلی جالب شده!! dp اوله!!! اصلا انگار sh نبود! بجز یکی دو صحنه تاثیرگذار هیچی نداشت بخدا :-??یعنی از origins هم بیشتر!!! البته انتظار هم میرفت! (ولی نظرات قابل احترامه)

نتیجه غیر از این پیش بینی نمی شد، جامعه آماری DP بازی کرده ها از همه بیشتره. خود من اون موقعی که origin اومد هنوز PS2 داشتم و به شدت از کمبود بازی رنج می بردم برا همین حسابی ته 0 رو در آوردم و هر سه پایانشو گرفتم. بعید می دونم اگه PS3 داشتم طرف Ps2 می رفتم. حالا DP هم در آینده نزدیک یا دور بازی می کنم و راز دودستگی هوادارای SH در باب DP برام آشکار میشه:d
 
نتیجه غیر از این پیش بینی نمی شد، جامعه آماری DP بازی کرده ها از همه بیشتره. خود من اون موقعی که origin اومد هنوز PS2 داشتم و به شدت از کمبود بازی رنج می بردم برا همین حسابی ته 0 رو در آوردم و هر سه پایانشو گرفتم. بعید می دونم اگه PS3 داشتم طرف Ps2 می رفتم. حالا DP هم در آینده نزدیک یا دور بازی می کنم و راز دودستگی هوادارای SH در باب DP برام آشکار میشه:d

اره اونم هست که بیشتر بازیش کردن و مثلا hc و origins رو کمتر بازی کردن...ولی از این طرف هر کی با sh اشنایی نداشته باشه و این نظرسنجی رو بببینه فکر میکنه dp شاهکاره که بین اینا اول شده! نمیدونه چطور با ابروی sh بازی کردن....همون بهتر که بازی نکردی! من تا یک هفته ناراحت بودم و حرص میخوردم که اینا دارن sh رو به کجاها که نمیبرن واقعا!
 
اره اونم هست که بیشتر بازیش کردن و مثلا hc و origins رو کمتر بازی کردن...ولی از این طرف هر کی با sh اشنایی نداشته باشه و این نظرسنجی رو بببینه فکر میکنه dp شاهکاره که بین اینا اول شده! نمیدونه چطور با ابروی sh بازی کردن....همون بهتر که بازی نکردی! من تا یک هفته ناراحت بودم و حرص میخوردم که اینا دارن sh رو به کجاها که نمیبرن واقعا!
مسعود جان نظرت قابل احترام هست ولي آيا واترا گيمز با آبرويه سايلنت هيل بازي كرد؟يا نهايت سعيشو كرد كه از ريشه ها واصالت بازي دور نشه؟
من خيلي خوشحالم كه تونستم اين نسخه از سايلنت هيل رو تجربه كنم چون دانپور تا حدي حس سايلنت هيل هاي قبلي رو در وجودم تداعي ميكرد.
به نظر من و خيلي از دوستان از جمله علي جان heart broken سايلنت هيل دانپور بهترين سايلنت هيل اين نسل هست و خيلي سعي كرده بود كه به اصالت بازي پايبند باشه حتي اميرجان silent dream هم كه اوايل از اين بازي ناراضي بود با بازي كردن كامل اين بازي نظرش عوض شد و از يه سري قسمت هاش تعريف كرد.:d
خود من هم بارها اين نسخه رو تموم كردم بالايه 3 بار و ميتونم با جرات بگم اين بازي يك سايلنت هيل بود.
واينكه بخواييم داستان اين بازيرو با 3 نسخه اول سايلنت هيل و آهنگاشو با آهنگايه استاد يامائوكا مقايسه كنيم كار درستي نيست.
چون اين بازي خارج از خونه خودش ساخته شده ولي باز با اين حال سازنده ها به شعورمخاطب احترام گذاشتن و اصالت بازيرو با بدعت هايه من در آوردي و خيلي چيزهايه ديگه زيرپا نزاشتن ودر خيلي از زمينه ها سعي كردن اصالت بازيرو حفظ كنن و مانند نسخه هام كامينگ از يه سري المان ها موجود در سايلنت هيل استفاده غير منطقي و نابه جا نكردن.
مثال ميزنم در نسخه هام كامينگ استفاده از كله هرمي و پرستارهايه معروف كاملا اشتباه و احمقانه بود.داستان بازي هم كه سر و ته نداشت بخوام مشكلات هام كامينگ رو بگم خيلي زياده واز اين بحث خارج.
درخيلي از زمينه ها هم down pour بسيار قويتر از origins عمل كرد مخصوصا در زمينه روايت داستان و شخصيت پردازي.
من به جرات ميتون بگم وجب به وجب بازي alan wake كه عاشقش هستم رو گشتم و آچيومنتم از اين بازي 1000 هست همچنين وجب به وجب دانپور هم گشتم وآچيومنتم از اين بازي هم 1000 هست ولي هيچگونه شباهتي بين اين دو بازي نديدم نميدونم چطور اين دوبازي بهم شباهت دارن كه بعضي از دوستان ميگن اين بازي از آلن ويك تقليد كرده شايد يه سري شباهت هاي ظاهري كوچيك ديده بشه ولي از اساس و بن اين دوبازي 180 درجه با هم فرق دارن و شباهتي بهم ندارن.
 
آخرین ویرایش:
به نظر میرسه جناب بروسلی در شهر سایلنت هیل هم طرفدار داشتند.:d توی سایلنت هیل 1, اسم یکی از مغازه ها Li Jun Fan هست, نام کوچک کانتونی بروس لی، جان فان (Jun Fan) بود. احتمالاََ یکی از اعضای تیم سایلنت علاقه خاصی به بروسلی داشته!
راستی یه چیزه جالبی که توی سایلنت هیل 2 بود و من تا حالا بهش توجه نکرده بودم, قسمت مرحله زندان بود!
گویا در اوایل سال 1900 زندان بسته میشه و بر روی محل سابق زندان, انجمن تاریخی شهر ساخته میشه. پس در حقیقت در دنیای واقعی دیگه زندانی وجود نداره, و یا حداقل راه دسترسی بهش وجود نداره!
ولی در OW سایلنت هیل 2, جیمز میتونه به این مکان دسترسی پیدا کنه!
 
آخرین ویرایش:
سلام
فرق نسخه Greatest Hits با نسخه اصلی SH 2 چیه؟:|:دی(متعاقب جریان پیدا کردن اره برقی در مورد ورژن بازیم به شک افتادم:دی)
پ.ن:میگن یه صدایی توی Blue Creek Apartments اتاق 204 هست که به صورت رندم شنیده میشه،کسی میدونه چی هست و چی میگه؟:-/
 
آخرین ویرایش:
خوب بچه ها من امروز یکی از بازی های کالکشن رو تموم کردم. نسخه دوم بازی رو رفتم. البته هنوز سناریو فرعی رو نرفتم. به جرات میتونم بگم داستان قوی و غم انگیزی داشت! فضای بازی بسیار تیره و تاریک و بسیار سرد بود. گیم پلی روونی داشت. البته با تنظیم دوربین بازی رو حالت 2D . گرچه بعضی وقت ها رو اعصاب هم میرفت ولی کلا حال و هوای بازی های نسل قبل رو برام زنده کرد. نمیدونم چرا جذابیتی که تو بازی های نسل قبل بود تو بازی های این نسل وجود نداره ( اگر هم باشه به ندرت) ...

بگذریم در مورد بازی داشتم میگفتم, در با توجه به فضای تیره و تاریک و موسیقی های خاص خودش باعث شد تا ایم تبدیل به یکی از بازی های Horror نسل قبل تبدیل بشه. مطمئنا اگر من این بازی رو نسل قبل و همون زمان عرضه تجربه میکردم قطعا طعم ترس رو میچشیدم. چرا که گرافیک برای نسل پیش بود و هر کی اون زمان Pyramid Head رو میدید حداقل بخاطر گرافیک بالای زمان خودش ترس رو تو خودش احساس می کرد. از طرفی الان سن ها رفته بالا, طرز تفکر و فکر نسبت به گذشته و زمان بچگی عوض شده و تخیالتی که اون زمان که تو ذهن خودمون مجسم میکردیم باعث میشد بیشتر از این عنوان بترسیم ...

اما با این وجود همین بازی رو من به خیلی از بازی های این نسل ترجیح میدم و امیدوارم این فرانچایز به دوران اوج خودش برگرده گرچه بعید میدونم همچین اتفاقی بیوفته ... چرا که تیم سایلنت به کل نابود شده و دیگه خبری از سازنده های قبلی نیست ...

مگر اینکه طبق خبری که کوجیما چند وقت پیش اعلام کرده بود خودش یه نسخه از این سری رو بیرون بده که اونم دقیقا نمیشه گفت توی این سری Horror هم میتونه موفق باشه یا نه... شاید با جمع کردن اعضای قبلی تیم سایلنت خصوصا تیم سازنده نسخه اول و دوم بتونه این عنوان رو به دوران اوج خودش برسونه ...
 
آخرین ویرایش:
سلام
فرق نسخه Greatest Hits با نسخه اصلی SH 2 چیه؟:|:دی(متعاقب جریان پیدا کردن اره برقی در مورد ورژن بازیم به شک افتادم:دی)
پ.ن:میگن یه صدایی توی Blue Creek Apartments اتاق 204 هست که به صورت رندم شنیده میشه،کسی میدونه چی هست و چی میگه؟:-/
تا اونجایی که اطلاع دارم, زمانی که سایلنت هیل 2 برای Xbox پورت شد یه سری چیزهایی جدیدی هم به بازی اضافه شد(ستاریو ماریا....), مدتی بعد همین نسخه برای PC و PS2 با
برچسپ Greatest Hits منتشر شد!
پ.ن: توی Blue Creek Apartments اصلاََ اتاق 204 باز نمیشه!:|:دی فقط میدونم توی اتاق 209 یه صدایی شنیده میشه که به نظر میاد میگه: "See my dead wife, come home to do some laundry..."
سلام به همه
نه سایت نمسیس پیدا شد و نه devil-girl جواب مارو داد.
yahoo_22.gif

حالا بی خیال
میگم این بازی چندپست بالاتر برای پی سی هم اومده؟؟؟
نه این بازی فقط برای PS3 و 360 منتشر شده.
قراره حدود چند ماه دیگه نسخه Director's cut این بازی برای PS3 منتشر بشه که نسبت به نسخه اصلی بازی تغییراتی کرده, علی قلب شکسته خبرش رو زده بود:
http://forum.bazicenter.com/thread69580/
 
آخرین ویرایش:
من دقیقا از بهمن 1386 عضو این فروم هستم. یعنی دقیقا 5سال پیش ... به جرات میتونم بگم ایشون یکی از با تجربه های فروم هستند که جدا نمیدونم برای چی از سایت رفتند... چرا که خیلی فعال بودند و یک دفعه ای این اتفاق افتاد و رفتند...! حالا یا مشکلات شخصی بود یا چیز دیگه ...

به هر حال خوشحال شدم که مجددا به این فروم برگشتند امیدوارم اینطوری که توی پستشون ذکر کردند نباشه و توی فروم بمونند و این آخرین پستشون نباشه ...


سلامی دوباره به همه ی دوستانی که اینجا گرد هم آمده اند...


فکر کنم آخرین باری که مطلبی در اینجا گذاشتم، تقریبا 4 سال پیش (سال 2009) بودش !


از اونموقع تا حالا فرصت نکرده بودم دنبال کاری رو بگیرم که آغاز کرده بودیم و راستشو بخواین کم کم داشت یادم رفته بود که بازی سنتری هست، Silent Hill Game Community یی هست، و بروبکسی هستن که توش مطلب میگذارن ! حالا میشه بهش گفت مشغله زیاد (بهانه همیشگی من !) یا نامردی !


ولی حقیقت اینه که هیچوقت نمیتونم از یاد ببرم جامعه ای رو که تاپیکش در فروم جزو کم بازدید ترینها قرار داشت و اکثر افراد حوصله ای برای دیدنش خرج نمیکردن... حالا که نگاه بهش میندازی، میبینی که جزو فعالترین Community های سایت شده و مطالب و محتواش قابل اتکا و اعتماد هستند... همه ی اینها رو مدیون زحمات کسانی هستیم که تا اینجاش موندن...
خداحافظ همگیتون...


P.S : ما رفتیم 4 سال دیگه برگردیم !
 
مسعود جان نظرت قابل احترام هست ولي آيا واترا گيمز با آبرويه سايلنت هيل بازي كرد؟يا نهايت سعيشو كرد كه از ريشه ها واصالت بازي دور نشه؟
من خيلي خوشحالم كه تونستم اين نسخه از سايلنت هيل رو تجربه كنم چون دانپور تا حدي حس سايلنت هيل هاي قبلي رو در وجودم تداعي ميكرد.
به نظر من و خيلي از دوستان از جمله علي جان heart broken سايلنت هيل دانپور بهترين سايلنت هيل اين نسل هست و خيلي سعي كرده بود كه به اصالت بازي پايبند باشه حتي اميرجان silent dream هم كه اوايل از اين بازي ناراضي بود با بازي كردن كامل اين بازي نظرش عوض شد و از يه سري قسمت هاش تعريف كرد.:d
خود من هم بارها اين نسخه رو تموم كردم بالايه 3 بار و ميتونم با جرات بگم اين بازي يك سايلنت هيل بود.
واينكه بخواييم داستان اين بازيرو با 3 نسخه اول سايلنت هيل و آهنگاشو با آهنگايه استاد يامائوكا مقايسه كنيم كار درستي نيست.
چون اين بازي خارج از خونه خودش ساخته شده ولي باز با اين حال سازنده ها به شعورمخاطب احترام گذاشتن و اصالت بازيرو با بدعت هايه من در آوردي و خيلي چيزهايه ديگه زيرپا نزاشتن ودر خيلي از زمينه ها سعي كردن اصالت بازيرو حفظ كنن و مانند نسخه هام كامينگ از يه سري المان ها موجود در سايلنت هيل استفاده غير منطقي و نابه جا نكردن.
مثال ميزنم در نسخه هام كامينگ استفاده از كله هرمي و پرستارهايه معروف كاملا اشتباه و احمقانه بود.داستان بازي هم كه سر و ته نداشت بخوام مشكلات هام كامينگ رو بگم خيلي زياده واز اين بحث خارج.
درخيلي از زمينه ها هم down pour بسيار قويتر از origins عمل كرد مخصوصا در زمينه روايت داستان و شخصيت پردازي.
من به جرات ميتون بگم وجب به وجب بازي alan wake كه عاشقش هستم رو گشتم و آچيومنتم از اين بازي 1000 هست همچنين وجب به وجب دانپور هم گشتم وآچيومنتم از اين بازي هم 1000 هست ولي هيچگونه شباهتي بين اين دو بازي نديدم نميدونم چطور اين دوبازي بهم شباهت دارن كه بعضي از دوستان ميگن اين بازي از آلن ويك تقليد كرده شايد يه سري شباهت هاي ظاهري كوچيك ديده بشه ولي از اساس و بن اين دوبازي 180 درجه با هم فرق دارن و شباهتي بهم ندارن.

رضا جان مورد اول اینکه حتی خود سازنده های dp قبل از انتشار بازی گفته بودن این بود که میگفتن که میخوان این شماره رو از وقایع sh و داستان اصلی sh فاصله بدن وحتی راجه به ph و مه درون بازی سوال برسیده کرده بودن گفته بودن که المان های اصیل بازی رو هم خواهند برداشت و چیزهای دیگری رو در بازی خواهند گذاشت که همینطور هم شد و ما با یه sh تقریبا سطحی که اکثر المان های داخل بازی سطحی و بی ریشه بودن...مثلا دشمنان بازی که از هیچ چیزی منشا نمیگرفتن و این بدترین چیزه...این بازی فقط اسم sh رو حمل میکرد...اگه کسی رو میاوردین و بهش میگفتین که این بازی رو بازی کن و اسمشو نمیگفتن نمیدونست که sh هست...سازنده های بازی خودشون خواستن sh خودشونو بسازن و به ریشه های sh توجه نکردن...از طرفی موسیقی sh که از مهم ترین ویزگی های sh هست در این بازی وجود نداره...فقط ما intro و تیتراز بایان رو میشنویم و دیگه هیچی و این یعنی راه رفتن رو اعصاب فن های sh! برای من و اکثر طرفدارای sh اصیل بودن و ویزگی های همیشگی sh و موسیقی مسخ کننده مهمه نه هر چیزی که دلشون خواست توی بازی بذارن...مثلا ph رو نیاوردن و بجاش یه موجود من دراوردی از خودشون به اسم boogeyman ساختن...فقط چند جای بازی خوب از اب درامده بود که نمونش اهنگای رادیو و اتاق هنری و چند جای دیگه بود...origins واقعا انگار توسط تیم سایلنت ساخته شده بود و ایرادی به اون صورت نداشت و تم اصلی رو رعایت کرده بود...hc هم درسته که ایراداتی داشت ولی بازی تم اصلی و جو رو داشت و اگه ایرادی داشت اهنگسازی استاد جبرانش میکرد...بحث مفصله الانم حضور ذهن ندارم
 


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or