بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست..
  1. نوشته شده توسط Ryūkishi07، مشهور برای رمان‌های تصویری ژاپنی که به معماهای قتل، وحشت روانی و فراطبیعی می‌پردازند.
  2. طراحی موجودات و شخصیت‌ها توسط kera
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: TBA (مشخص نیست)
پلتفرم‌ها: TBA (مشخص نیست)

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
سلام
بنده اين عنوان‌ها رو دارم هر كي خواست بگه تقديم مي كنم.
SH1=>PC
SH2=>PC
SH3=>PC
SH4=>PC
SH HC=>PC
SH Origins=>PS2
SH SM=> PS2
SH DP=> XBOX360

---------- نوشته در 07:51 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 07:21 PM ارسال شده بود ----------

راستي در مورد ترسناك ترين شماره بازي خواهش مي كنم فعلاً چيزي نگيد. چون اين موضوع مهم‌ترين نظرسنجي تاپيكه.
 
اره واقعا سخته چون هر 4 تاشون به نظر من به هم ربط دارن و نمیشه تمایز قاول شد ولی به نظر نسخه اول یه چیز دیگه بود! با توجه به اینکه قبل از اون همچین چیزی نبود و یه شاهکار به حساب در میومد و یه چیز نو بود!
كاملا موافقم علي بهرين نسخه وحتي ترسناك ترين نسخه همون نسخه اول بود چون استاد كيچيرو بازيرو ساخته وتوسط خودش اين بازي خلق شد بهترين آهنگ ها وغمكين ترين آهنگ ها در اين نسخه وجود دارند حتي بهترين وزيباترين معماها هم دراين نسخه وجود دارد بهترين لوكيشن ها هم دراين نسخه وجود دارد وبسياري از لوكيشن ها در بازي هاي ترسناك از همين سايلنت هيل 1 تقليد كردن در واقع سايلنت هيل 1 انقلابي در سبك بازي هاي ترسناك ايجاد كرد وبعد جديد وتازه اي از ترس را به بازيكنان القا كرد وخيلي از المان هاي بازي هاي ترسناك براي اولين بار در اين نسخه معرفي شدن حتي داستان ونحوه روايت داستان هم در نوع خود بهترين بود به نظرم از هرلحاظ بهترين بود...:d
 
كاملا موافقم علي بهرين نسخه وحتي ترسناك ترين نسخه همون نسخه اول بود چون استاد كيچيرو بازيرو ساخته وتوسط خودش اين بازي خلق شد بهترين آهنگ ها وغمكين ترين آهنگ ها در اين نسخه وجود دارند حتي بهترين وزيباترين معماها هم دراين نسخه وجود دارد بهترين لوكيشن ها هم دراين نسخه وجود دارد وبسياري از لوكيشن ها در بازي هاي ترسناك از همين سايلنت هيل 1 تقليد كردن در واقع سايلنت هيل 1 انقلابي در سبك بازي هاي ترسناك ايجاد كرد وبعد جديد وتازه اي از ترس را به بازيكنان القا كرد وخيلي از المان هاي بازي هاي ترسناك براي اولين بار در اين نسخه معرفي شدن حتي داستان ونحوه روايت داستان هم در نوع خود بهترين بود به نظرم از هرلحاظ بهترين بود...:d
آقا رضا تو رو خدا دست از سر استاد كيچيرو بردار خو!!!:d
اصلا من اینجا یه چیزی رو بگم, من زیاد از این استاد كيچيرو خوشم نمیاد, پیش خودش فکر بود که اگه دیگه بره بیرون از تیم, هیچکس
دیگه نمیتونه سایلنت هیل درست کنه...ولی همچین که سایلنت هیل 2 اومد سرش چسبید به طاق:d
در ضمن رضا جون باهات موافق نیستم سره این موضوع که بهترین معماها توی سایلنت هیل 1 هستند,:p به نظرم بهترین و سخترین معماها رو سایلنت هیل 3 داشت...:d
در مورد غمگین ترین آهنگها هم باهات موافق نیستم, به نظرم غمگین ترین آهنگها رو سایلنت هیل 2 داشته...:d
در مورد بهتزین لوکیشن ها هم منظورت رو نفهمیدم, ولی بقیه سایلنت هیل ها هم لوکیشن های فوق العاده داشتند..
ولی در مورد اینکه این بازی انقلابی در سبک ترسناک ایجاد کرد باهات موافقم...:d
 
بچه ها یه سوال, به نظرتون دلیل به وجود اومدن همچین مذهبی توی سایلنت هیل چی میتونسته باشه؟
اميرجون به نظرم وهمينجور كه در داخل خود باري گفته ميشه براي آمرزش گناهان ورسيدن به قدرتي خدايي با استفاده از نيروهاي شيطاني همچين فرقه هايي درست شد كه مثلا در نسخه اول وسوم داهليلا وكلوديا ادعايي خدا گونه مانند ميكردند وبر اين باور بودن كه ميتونن گناهان انسان هارو ببخشن و انها را به خوشبختي وبهشت برسانند كه در يكي از صحنه هاي سايلنت هيل 3 از كلوديا پرسيده ميشه كه هدفت از اين كارا چيه وچرا هري رو كشتي ميگه براي اينكه خداوند ظهور كند و به بهشت برويم..

---------- نوشته در 09:19 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:02 PM ارسال شده بود ----------

آقا رضا تو رو خدا دست از سر استاد كيچيرو بردار خو!!!:d
اصلا من اینجا یه چیزی رو بگم, من زیاد از این استاد كيچيرو خوشم نمیاد, پیش خودش فکر بود که اگه دیگه بره بیرون از تیم, هیچکس
دیگه نمیتونه سایلنت هیل درست کنه...ولی همچین که سایلنت هیل 2 اومد سرش چسبید به طاق:d
در ضمن رضا جون باهات موافق نیستم سره این موضوع که بهترین معماها توی سایلنت هیل 1 هستند,:p به نظرم بهترین و سخترین معماها رو سایلنت هیل 3 داشت...:d
در مورد غمگین ترین آهنگها هم باهات موافق نیستم, به نظرم غمگین ترین آهنگها رو سایلنت هیل 2 داشته...:d
در مورد بهتزین لوکیشن ها هم منظورت رو نفهمیدم, ولی بقیه سایلنت هیل ها هم لوکیشن های فوق العاده داشتند..
ولی در مورد اینکه این بازی انقلابی در سبک ترسناک ایجاد کرد باهات موافقم...:d
امير از كيچيرو خالق سايلنت هيل خوشت نمياد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!اگه اين شخص نبود الان سايلنت هيلي وجود نداشت وما الان ايجاد نبوديم اميرجون:dهمچين فكريم نكرد كه بره كسي نميتونه سايلنت هيل بسازه اين كونامي بود كه عرضه نگهداشتنشو نداشتو همچين استاديرو از دست داد...سايلنت هيل 2 نسبت به نسخه 1 ضعيف تر عمل كرد سرشم به طاق نچسبيد:p در ضمن سايلنت هيل 1 كل معماهاش راحت 2 برابر سايلنت هيل 3 وخيلي هم زيبا هستند حتي بعضي از معماهاشم از نسخه 3 سختتره پس بهترين معماهارو داره اين كه كاملا روشن وآشكاره داداش:d اتفاقا بار غمگيني آهنگ هاي سايلنت هيل 1 خيلي بيشتر از سايلنت هيل 2 نمونش آهنگ دموي اول بازي كه آدمو واقعا افسرده وشگفت زده ميكنه وقشنگ آدمو هل ميده داخل بازي:dلوكيشن هم كه معلومه قضيش چيه لوكيشن هايي مانند مدرسه, بيمارستان, كليسا ,اداره پليس ,خيابان هاب مخوف واز جمله other world براي اولين بار در اين نسخه معرفي شدن..حتي آّب وهواي برفي, مه آْلود و باروني در اين نسخه معرفي شدند...

---------- نوشته در 09:34 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:19 PM ارسال شده بود ----------

 
آخرین ویرایش:

امير از كيچيرو خالق سايلنت هيل خوشت نمياد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!اگه اين شخص نبود الان سايلنت هيلي وجود نداشت وما الان ايجاد نبوديم اميرجون:dهمچين فكريم نكرد كه بره كسي نميتونه سايلنت هيل بسازه اين كونامي بود كه عرضه نگهداشتنشو نداشتو همچين استاديرو از دست داد...سايلنت هيل 2 نسبت به نسخه 1 ضعيف تر عمل كرد سرشم به طاق نچسبيد:p در ضمن سايلنت هيل 1 كل معماهاش راحت 2 برابر سايلنت هيل 3 وخيلي هم زيبا هستند حتي بعضي از معماهاشم از نسخه 3 سختتره پس بهترين معماهارو داره اين كه كاملا روشن وآشكاره داداش:d اتفاقا بار غمگيني آهنگ هاي سايلنت هيل 1 خيلي بيشتر از سايلنت هيل 2 نمونش آهنگ دموي اول بازي كه آدمو واقعا افسرده وشگفت زده ميكنه وقشنگ آدمو هل ميده داخل بازي:dلوكيشن هم كه معلومه قضيش چيه لوكيشن هايي مانند مدرسه, بيمارستان, كليسا ,اداره پليس ,خيابان هاب مخوف واز جمله other world براي اولين بار در اين نسخه معرفي شدن..حتي آّب وهواي برفي, مه آْلود و باروني در اين نسخه معرفي شدند...
آقا دمش گرم به خاطر ساختن سایلنت هیل, ولی تا بهش گفتن بیا سایلنت هیل 2 رو درست کن گفت شهر من توی همون نسخه 1 نابود شده برای همین نمیسازم...بعد که دید حرفش خریدار نداره رفتش بیرون...:d
بعد تا سایلنت هیل 2 رو دید قشنگ مثل روز برام روشنه که سرش چسبید به طاق...:>
اصلا هم در مورد این موضوع باهات موافق نیستم که سایلنت هیل 2 ضعیفتر از 1 بود...به هیچ وجه...:d
در مورد معماها باهات مخالفم...معماهای سایلنت هیل 3 خیلی سختتر و بهترتره!!!:p:d
آهنگ رو هم باهات باز موافق نیستم, غم انگیزترین آهنگ ها ماله SH2 هست...ولی این رو قبول دارم که آهنگ Intro و Tears of... جزء غم انگیزترین آهنگهای سایلنت هیل هستند!:d
بعدش هم تمام این چیزهایی رو که میگی كيچيرو وارد بازی نکرده, یادت نره کنارش کلی آدم بودن که برای خودشون مخی بودن...نمونش همین Hyroyuki Owaku اون هم کمکهایی کرده به كيچيرو...:d
 
امیر جون اما سخت ترین معما و مشهورترین معما تو کل سری SH؛برای اونایی که حتی چیزی از Sh نمیدونن و فقط تا همونجا رفتن و گیر کردن چیزی نیست جز:
پیانو
اون SH Intro هم که به قول هنری خودمون، نماد سایلنت هیله!
 
امیر جون اما سخت ترین معما و مشهورترین معما تو کل سری SH؛برای اونایی که حتی چیزی از Sh نمیدونن و فقط تا همونجا رفتن و گیر کردن چیزی نیست جز:
پیانو
اون SH Intro هم که به قول هنری خودمون، نماد سایلنت هیله!
علی جون اون کسانی هم که معماهای سایلنت هیل 3 رو گذاشتند روی درجه سختی Hard توی همون معمای شکسپیر گیر کردند, همون اول بازی ...حتی من, حتی رضا توش گیر کردیم!!!
همچنین این معما خیلی سخته برای کسانیکه از SH هم خیلی چیز سرشون میشه, وقتی به اینجا رسیدند دست به دامن راهنما شدند...
بنده جایی نشنیدم که این معمای پیانو مشهورترین معمای سری باشه...
آهنگ Intro هم گفتم فوق العادس, از همه نظر...
Sh1 هم فوق العادس از همه نظر...دست تک تک افرادی که توی ساخت این بازی بودند درد نکنه!!! عاشقه همشونم!!!
 
آقا دمش گرم به خاطر ساختن سایلنت هیل, ولی تا بهش گفتن بیا سایلنت هیل 2 رو درست کن گفت شهر من توی همون نسخه 1 نابود شده برای همین نمیسازم...بعد که دید حرفش خریدار نداره رفتش بیرون...:d
امير جون رو چه حساب اين حرفو ميزني؟؟!!!شما اونموقع اونجا بوديد:pخوب معلومه قضيه چي بوده كونامي بهش دستمزد خوبي نداده اونم گفته خوب نميسازم مگه يادت نيست همين قضيه رو داشت روي كوجيما پياده ميكرد كه كوجيما از كونامي رفت بعدش فهميد چه خريتي كرد اومد كلي پول زير پاش ريخت يه پست خيلي مهمي هم تو كونامي بهش داد قضيه استاد كيچيرو هم همين بود سوني يه پيشنهاد بهتري داد رفت siren رو ساخت كه از silent hill هم خيلي ترسناك تر بود...ب:p
بعد تا سایلنت هیل 2 رو دید قشنگ مثل روز برام روشنه که سرش چسبید به طاق...:>
چرا بايد سرش بچسبه به طاق خيلي هم خوشحال شد كه راهشو به خوبي ادامه دادن و اسم اين بازيرو جاودانه كردن...:dا
صلا هم در مورد این موضوع باهات موافق نیستم که سایلنت هیل 2 ضعیفتر از 1 بود...به هیچ وجه...:d
اميرجون silent hill 2 از چه جهاتي از 1 قويتر بود؟؟؟!!!!از بيشتر جهات ضعيف تر بود...
در مورد معماها باهات مخالفم...معماهای سایلنت هیل 3 خیلی سختتر و بهترتره!!!:p:d
معما هاي silent hill 3 فقط تو درجه سختي hard سخته كه اونم باز بعضي هاش به سختي وزيبايي 1 نيستند در درجه نرمال هم كه معماهاش واقعا آسونن..
.آهنگ رو هم باهات باز موافق نیستم, غم انگیزترین آهنگ ها ماله SH2 هست...ولی این رو قبول دارم که آهنگ Intro و Tears of... جزء غم انگیزترین آهنگهای سایلنت هیل هستند!:d
آهنگم كه گفتم همون آهنگ دموي اول بازي كاملا تمام آهنگ هاي 2 رو ميگيره آهنگ هاي نسخه 2 حالت up date شده آهنگ هاي نسخه اول ...ب
عدش هم تمام این چیزهایی رو که میگی كيچيرو وارد بازی نکرده, یادت نره کنارش کلی آدم بودن که برای خودشون مخی بودن...نمونش همین Hyroyuki Owaku اون هم کمکهایی کرده به كيچيرو...:d
چرا بيشترش كار دست خود استاد بود وگرنه اواكو تو نسخه 2 ميتونست قدمي فراتر از نسخه اول برداره كه شاهد همچين چيزي نبوديم به طور محسوس...:d
 
امير جون رو چه حساب اين حرفو ميزني؟؟!!!شما اونموقع اونجا بوديد:pخوب معلومه قضيه چي بوده كونامي بهش دستمزد خوبي نداده اونم گفته خوب نميسازم مگه يادت نيست همين قضيه رو داشت روي كوجيما پياده ميكرد كه كوجيما از كونامي رفت بعدش فهميد چه خريتي كرد اومد كلي پول زير پاش ريخت يه پست خيلي مهمي هم تو كونامي بهش داد قضيه استاد كيچيرو هم همين بود سوني يه پيشنهاد بهتري داد رفت siren رو ساخت كه از silent hill هم خيلي ترسناك تر بود...ب:p
شما روی چه حسابی همچین حرفی میزنی؟:d
چرا بايد سرش بچسبه به طاق خيلي هم خوشحال شد كه راهشو به خوبي ادامه دادن و اسم اين بازيرو جاودانه كردن...:dا
ولی بیشتر از این خوشحال میشد که بازی رو که مایل به ادامه دادنش نبوده, ببینه با مخ میاد روی زمین!!!:d
اميرجون silent hill 2 از چه جهاتي از 1 قويتر بود؟؟؟!!!!از بيشتر جهات ضعيف تر بود...
این سوال رو از خودت میپرسم, از چه جهاتی SH2 ضعیفتر بود؟!!
معما هاي silent hill 3 فقط تو درجه سختي hard سخته كه اونم باز بعضي هاش به سختي وزيبايي 1 نيستند در درجه نرمال هم كه معماهاش واقعا آسونن..
هیچم معماش روی درجه سختی Normal آسون نیستن...روی درجه سختی هارد خیلی قشنگتر میشن...این رو هم اصلا باهات موافق نیستم که به سختی و زیبایی معماهای شماره 1 نیستند!!!
آهنگم كه گفتم همون آهنگ دموي اول بازي كاملا تمام آهنگ هاي 2 رو ميگيره آهنگ هاي نسخه 2 حالت up date شده آهنگ هاي نسخه اول ...ب
به هیچ وجه سر این موضوع باهات به توافق نمیرسم...موسیقی به سلیقه طرف برمیگرده, از نظر تو شماره 1 قشنگه از نظره من شماره 2 ...
اینی رو هم که میگی حالت Up date شده شمازه 1 هستا منظورت رو نمیفهم...آکیرا توی شماره 1 تجربه هایی کسب کرد و توی شماره 2 چیزه خارق العاده ای تحویل داد...
چرا بيشترش كار دست خود استاد بود وگرنه اواكو تو نسخه 2 ميتونست قدمي فراتر از نسخه اول برداره كه شاهد همچين چيزي نبوديم به طور محسوس...:d
اولا اینکه همه چیز دست کار خودش بوده جایی نوشته نشده...همونطور هم که قبلا گفتم Ōwaku کنار دست این آقا بوده و توی نوشتن داستان بهش کمک میکنه...
و به نظره من Ōwaku توی سایلنت هیل 2 قدمی خیلی بزرگ برداشت با نوشتن همچین داستانی....داستانی...داستانی....
 
شما روی چه حسابی همچین حرفی میزنی؟:d
خوب معلومه اميرجون يه حساب دو دو تا چهار تاست كونامي رو نميشناسي؟؟!!!!:d
ولی بیشتر از این خوشحال میشد که بازی رو که مایل به ادامه دادنش نبوده, ببینه با مخ میاد روی زمین!!!:d
موافق نيستم هر سازنده اي دوستداره كه ip كه ساخته چندين نسل ساخته بشه وهمه دنيا اين شاهكار رو بشناسن واز نام خالقش به نيكي ياد كنند مگه غير از اين؟؟!!:-/ا
ین سوال رو از خودت میپرسم, از چه جهاتی SH2 ضعیفتر بود؟!!
از لحاظ گيم پلي از لحاظ معما از لحاظ طراحي موجودات وحتي بعضي از لوكيشن ها وحتي در بعضي موارد اتمسفر بازي نسبت به نسخه اول ضعيف تر عمل كرده بود...:dه
یچم معماش روی درجه سختی Normal آسون نیستن...روی درجه سختی هارد خیلی قشنگتر میشن...این رو هم اصلا باهات موافق نیستم که به سختی و زیبایی معماهای شماره 1 نیستند!!!
امير جون رو نرمال فقط كمي اون معماي آخر بازي اون كارت ها كه بايد روي در كار بزاريم كمي سخت بود بقيه واقعا آسون بودن...امير چند بار silent hill 1 رو بازي كردي؟؟چون من هنوز تو هيچ بازي معماهاي به اين زيبايي نديدم واقعا شاهكار بودن...:x
به هیچ وجه سر این موضوع باهات به توافق نمیرسم...موسیقی به سلیقه طرف برمیگرده, از نظر تو شماره 1 قشنگه از نظره من شماره 2 ...
اینی رو هم که میگی حالت Up date شده شمازه 1 هستا منظورت رو نمیفهم...آکیرا توی شماره 1 تجربه هایی کسب کرد و توی شماره 2 چیزه خارق العاده ای تحویل داد...
امير جون آهنگ ها كاملا مشخصه دقيقا بيشتر آهنگ هاي شماره 2 همون ريتم آهنگ هاي 1 رو داره كه ريتمش بالا وپايين شده بدون داشتن تم جديد البته آهنگ هاي جديد هم داره..:dا
ولا اینکه همه چیز دست کار خودش بوده جایی نوشته نشده...همونطور هم که قبلا گفتم Ōwaku کنار دست این آقا بوده و توی نوشتن داستان بهش کمک میکنه...
و به نظره من Ōwaku توی سایلنت هیل 2 قدمی خیلی بزرگ برداشت با نوشتن همچین داستانی....داستانی...داستانی. ...
مسلما كسي كه اسم كارگردان روشه بيشتر كارا دست اونه وميتونه در هر جاي بازي دستش تو كار باشه تقريبا همه كاره هست...در مورد داستان هم داستان نسخه اول بسي غني تر از نسخه دوم چون جامع تر وپيچيده تره ...نسخه دوم بيشتر بار دراماتيكش بيشتره ميتونم بگم تقريبا باهم برابرن البته با ارفاق...:d

---------- نوشته در 11:02 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:46 PM ارسال شده بود ----------

آقا دمش گرم به خاطر ساختن سایلنت هیل, ولی تا بهش گفتن بیا سایلنت هیل 2 رو درست کن گفت شهر من توی همون نسخه 1 نابود شده برای همین نمیسازم...بعد که دید حرفش خریدار نداره رفتش بیرون...:d
آها يادم رفت امير همچين حرفايي رو هم دقيقا كوجيما ميزد زماني كه نسخه 2 رو ساخت گفت ديگه متال گير نميسازم خسته شدم از بس اسنيك با اين ربات ها بجنگه ولي از اون حرفش تقريبا 10 ساله ميگذره وهنوز داره متال گير ميسازه اگه به كيچيرو هم كونامي يه پست مهم داده بود حتي يامائوكا هم الان وضعيت سايلنت هيل اينطوري نبود و همه شماره ها شاهكار بودن...:d
 
علی جون اون کسانی هم که معماهای سایلنت هیل 3 رو گذاشتند روی درجه سختی Hard توی همون معمای شکسپیر گیر کردند, همون اول بازی ...حتی من, حتی رضا توش گیر کردیم!!!
همچنین این معما خیلی سخته برای کسانیکه از SH هم خیلی چیز سرشون میشه, وقتی به اینجا رسیدند دست به دامن راهنما شدند...
بنده جایی نشنیدم که این معمای پیانو مشهورترین معمای سری باشه...
آهنگ Intro هم گفتم فوق العادس, از همه نظر...
Sh1 هم فوق العادس از همه نظر...دست تک تک افرادی که توی ساخت این بازی بودند درد نکنه!!! عاشقه همشونم!!!
امیر جون شک نکن مشهورترین معمای بازی همین بوده.حتی توی روزنامه کلیک و چند جای دیگه اومدن راهنماشو گذاشتن
از کسایی که نتونستن شماره اول رو تموم کنن بپرسی میگن پیانو
همه ما تو پیانو یه دست گیر کردیم
همین الان برو سر کوچه و به مغازه دارا بگو کجا گیر کردن میگن پیانو!
اونی هم که میگی روی HARD بود.همونجوری هم که خودت میگی.روی Normal حد متوسطه.کسی بخواد به چالش کشیده میشه میره روی HARD معما حل میکنه.
منظورم اینه که سایلنت هیل 1 معمای پیانوش شاهکار بود و همون تو ذهن همه مونده.الان خیلیا اصلا نمیدونن معماهای سایلنت هیل 3 کدومن ولی حداقلش پیانوشو میدونن چون کابوس یه سریا بوده
امير جون آهنگ ها كاملا مشخصه دقيقا بيشتر آهنگ هاي شماره 2 همون ريتم آهنگ هاي 1 رو داره كه ريتمش بالا وپايين شده بدون داشتن تم جديد البته آهنگ هاي جديد هم داره..
yahoo_4.gif
ا
اینو راست میگه رضا.تم لارا با دقت توش میشه فهمید با SH Intro قاطی شده.قبلا هم گفتم یه بار
 
امیر جون شک نکن مشهورترین معمای بازی همین بوده.حتی توی روزنامه کلیک و چند جای دیگه اومدن راهنماشو گذاشتن
از کسایی که نتونستن شماره اول رو تموم کنن بپرسی میگن پیانو
همه ما تو پیانو یه دست گیر کردیم
همین الان برو سر کوچه و به مغازه دارا بگو کجا گیر کردن میگن پیانو!
اونی هم که میگی روی HARD بود.همونجوری هم که خودت میگی.روی Normal حد متوسطه.کسی بخواد به چالش کشیده میشه میره روی HARD معما حل میکنه.
منظورم اینه که سایلنت هیل 1 معمای پیانوش شاهکار بود و همون تو ذهن همه مونده.الان خیلیا اصلا نمیدونن معماهای سایلنت هیل 3 کدومن ولی حداقلش پیانوشو میدونن چون کابوس یه سریا بوده
كاملا موافقم علي بهترين و سخت ترين ومعروف ترين معماي سري سايلنت هيل همين معماي پيانوست كه باز به شاهكار بودن معماهاي سايلنت هيل 1 دلالت دارد>:d< خود من بخاطر علاقه بيش از حد به اين بازي تقريبا دو شبه اين معمارو حل كردم چون واقعا سختيش معقولانه بود:d وكاملا با متن راهنمايه روبروي پيانو قابل حل بود... ولي معماي شكسپير چي؟تقريبا يك معماي غير استاندارد بود چون به اطلاعات اضافه خارج از خود بازي نيازمند بود همين كه بايد به نوشته هاي شكسپبير مسلط باشي معما رو از حالت استاندارد خارج ميكنه ...چون معمايي استاندارد كه كاملا با اطلاعاتي كه در داخل خود بازي بدست مياريم قابل حل باشه !!!دقيقا مثل معماي پيانو نه اينكه احتياج به اطلاعات عمومي بالا داشته باشه پس معماي شكسپير بخاطر نامعقول بودن سختي معما تبديل به سختترين معما ميشه كه خود همين ارزش معمارو كاهش ميده...:d
 
كاملا موافقم علي بهترين و سخت ترين ومعروف ترين معماي سري سايلنت هيل همين معماي پيانوست كه باز به شاهكار بودن معماهاي سايلنت هيل 1 دلالت دارد>:d< خود من بخاطر علاقه بيش از حد به اين بازي تقريبا دو شبه اين معمارو حل كردم چون واقعا سختيش معقولانه بود:d وكاملا با متن راهنمايه روبروي پيانو قابل حل بود... ولي معماي شكسپير چي؟تقريبا يك معماي غير استاندارد بود چون به اطلاعات اضافه خارج از خود بازي نيازمند بود همين كه بايد به نوشته هاي شكسپبير مسلط باشي معما رو از حالت استاندارد خارج ميكنه ...چون معمايي استاندارد كه كاملا با اطلاعاتي كه در داخل خود بازي بدست مياريم قابل حل باشه !!!دقيقا مثل معماي پيانو نه اينكه احتياج به اطلاعات عمومي بالا داشته باشه پس معماي شكسپير بخاطر نامعقول بودن سختي معما تبديل به سختترين معما ميشه كه خود همين ارزش معمارو كاهش ميده...:d
اره رضا جون.باز خوبه که معما واقعا اینجوری نبود و روی وضعیت HARD اینجوری میشد....
بیشتر مواقع به خاطر سختی بیش از حد بازیا امتیازاشون کم میشه چون دیگه بیشتر به جای اینکه سخت باشن،به سمت بیمنطقی پیش میرن.نمید
ونم چند نفرتون بازی Dracula 3 رو بازی کردین اما یا جاهاییش دیگه واقعا زاییدم زیر حل معماها
آخرشم از روی یه راهنمای انگلیسی ردش کردم و دیدم بازی واقعا این معماش بی منطقی بود.
ولی معمای پیانو باز هم زیباترین معما بود به نظرم! : "افسانه پرنده های بدون صدا"
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or