بحث و تبادل نظر در مورد سری Silent Hill (خلاصه داستان در پست اول)

علاقه دارید کدام نسخه از سری بازی سایلنت هیل ریمیک بشود؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
shf_banner.png

پس از گذشت ده سال از انتشار آخرین نسخه سایلنت هیل بالاخره کونامی در اکتبر سال 2022 نسخه جدیدی از این سری را با نام Silent Hill ƒ معرفی کرد. داستان بازی کاملا جدید خواهد بود و در سال 1960 و در ژاپن رخ میدهد و دنیایی زیبا ولی در عین حال وحشتناک را به تصویر میکشد. این بازی توسط NeoBards Entertainment در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست..
  1. نوشته شده توسط Ryūkishi07، مشهور برای رمان‌های تصویری ژاپنی که به معماهای قتل، وحشت روانی و فراطبیعی می‌پردازند.
  2. طراحی موجودات و شخصیت‌ها توسط kera
توسعه‌دهنده: NeoBards Entertainment
ناشر: Konami Digital Entertainment
کارگردان: Al Yang
تهیه‌کننده: Motoi Okamoto
نویسنده: Ryukishi07
طراح: kera
تاریخ انتشار: TBA (مشخص نیست)
پلتفرم‌ها: TBA (مشخص نیست)

wire.png

نویسنده ای به نام Harry Mason و همسرش در حین عبور از یک جاده، نوزادی را یافته و نام او را شریل می‌گذارند. چهار سال بعد همسر هری فوت می‌کند. سه سال پس از فوت همسرش، هری بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد با شریل به شهری که وی را در نزدیکی آن یافته بودند سفر کند. شب هنگام، در جاده‌ی کنار شهر، پلیسی موتورسوار از کنار آنها عبور کرده و توجه هری را جلب می کند. اندکی جلوتر، هری متوجه موتور پلیسی میشود که بدون سرنشین در کنار جاده افتاده در همین حین، در روبروی خود دختری را وسط جاده می‌بیند. برای اجتناب از تصادف با او، دیوانه‌وار فرمان را می چرخاند. اما ماشین منحرف شده و به دره‌ی کناری سقوط می‌کند. هری پس از به هوش آمدن، متوجه غیبت شریل می‌شود. در حین جستجو، شبح شریل را می‌بیند و به دنبال او می‌دود. در انتهای معبری تنگ، ناگهان همه‌چیز در تاریکی فرو می‌رود و چهره آنجا تغییر می‌کند. هری مصمم ادامه ‌می‌دهد اما در اثر حمله‌ی چند موجود هیولا مانند به حالت مرگ روی زمین می‌افتد.
وقتی هری بعد از آن حادثه در کافه ای بیدار می‌شود، با همان پلیس روبرو می‌شود. آنها با هم از اتفاقات عجیب شهر و حالت غیرعادی آن سخن می‌گویند. پلیس Cybil Bennet‌ نام دارد و به هری در یافتن شریل کمک می‌کند. حالت عادی شهر اینگونه است: خالی از سکنه، فرو رفته در مه، محصور شده توسط دره‌های عمیق و پر از هیولا. اما در حالت غیر عادی به تمامی این موارد تاریکی مطلق تکه گوشت های آویزان از در و دیوار سکوتی مرگبارتر هم اضافه میشود . هری در جستجوی شریل به مکان‌های زیادی از شهر مراجعه می‌کند: مدرسه، کلیسا، بیمارستان، فاضلاب، پارک تفریحی و در بعضی از آنها با شخصیت‌هایی آشنا می‌شود. با پیرزن عجیبی به نام Dahlia Gillespie در کلیسا، دکتر Michael Kaufmann و پرستاری به نام Lisa Garland در بیمارستان. همچنین مرتب شبح دختری را می‌بیند که باعث تصادف او شده بود به نام Alessa. دالیا اطلاعات زیادی درباره‌ی هری و شهر دارد دکتر کافمن و لیزا هم هر کدام مطالب جدیدی به اطلاعات هری اضافه میکنند. در طول بازی اطلاعات زیادی از شهر به دست می‌آوریم خواه از لابلای روزنامه‌های باطله و کتاب‌ها و خواه از این شخصیت‌ها. شهر مکانی نفرین شده بوده و در سال‌های جنگ‌های داخلی، اعدام‌های زیادی در زندان آن صورت گرفته است. شهر قدمت زیادی دارد و قرن‌ها قبل، بومیان ساکن آنجا بودند. از همان زمان، آیینی شیطانی در شهر رواج داشته است. در سده‌های اخیر، پس از سکونت مهاجران در شهر، تلفیقی از آیین باستانی شهر با آیین‌های مهاجران پدید می‌آید که با نام The Order شناخته می‌شود. پیروان و سردمداران این فرقه اعتقادات عجیب و خطرناکی‌ دارند. این فرقه به سه شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود که یکی از آنها «مادر مقدس» می‌باشد. در راس این شاخه دالیا قرار دارد که آلسا دختر وی است. این فرقه به خدایی اعتقاد دارد که باید در روی زمین متولد شده سپس بهشت موعود فرقه را بنا کند. بر اساس مدارک به دست آمده، این خدا یک بار متولد شده و مرده است و حال باید برای بار دوم متولد یا فراخوانده شود. دالیا متوجه می‌شود که مشخصات دختر وی، آلسا، با مشخصات مادر خدا که در متون قدیمی پیش‌بینی شده هم‌خوانی دارد پس او را تربیت می‌کند تا مراسم تولد را انجام دهد. در این مراسم، باید مادر خدا سوزانده شود. مراسم در سن 7 سالگی آلسا انجام می‌شود و بدن کباب شده‌ی وی را به بیمارستان انتقال می‌دهند. اما او ناقص است. آلسا در نهایت درد و رنج، قسمتی از روح خودش را به صورت یک نوزاد از شهر بیرون می‌فرستد و با استفاده از قدرت ذهن خود، شهر را به جهنمی بی‌بدیل تبدیل می‌کند. دالیا برای اتمام نقشه خود، توسط خود آلسا، شریل را فرا می‌خواند تا روح مادر خدا تکمیل شود. در این بین دکتر کافمن مسئول امور پزشکی آلساست.
آلسا در برابر دالیا مقاومت می‌کند اما دالیا با فریب هری، خود را به آلسا می‌رساند و مراسم را مجدداً انجام می‌دهد اما در همین حین هری سر می‌رسد. روح شریل به آلسا می‌پیوندد تا مادر خدا کامل گردد. دکتر کافمن به قصد نابودی این روح، دارویی را به سمت وی پرتاب می‌کند اما اینکار باعث می‌شود خدا (در شماره‌ی اول این خدا با نام «سامایل» معرفی می گردد) متولد شود. در اولین اقدام، سامایل، دالیا را آتش می‌زند. اما هری با سامایل می‌جنگد و او را شکست می‌دهد. پس از نابودی سامایل، مادر خدا ظاهر می‌شود و نوزادی را به هری می‌دهد سپس، راه فرار از آن مهلکه را به او نشان می‌دهد.
هری نوزاد را از شهر دور کرده و در جایی به طور ناشناس او را بزرگ می‌کند. نام این نوزاد را Heather می‌گذارد. هدر کودکی عادی نبود و گاها ، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌داد.
17 سال پس از این ماجرا، دختر نفر دوم فرقه، یعنی «Claudia Wolf» تصمیم می‌گیرد آن نوزاد را پیدا کند تا مراسم دوباره به جریان بیفتد. با کمک کشیش دیگری به نام «Vincent»، کاراگاهی به نام «Douglas Cartland» را استخدام می‌کند تا این کودک را پیدا کند. داگلاس هدر را پیدا می‌کند اما از نیت اصلی کارفرمایان خود اطلاع ندارد. روزی که هدر به مرکز خرید شهر رفته‌بود،‌ داگلاس را در مقابل خود می‌بیند. هدر بی خبر از همه‌جا به خیال اینکه داگلاس یک مزاحم است، می‌گریزد ولی داگلاس قبلاً محل او را به کلودیا و وینسنت اطلاع داده‌است. هدر به سمت خانه و نزد هری حرکت می‌کند اما اطراف او پر از هیولاهایی هولناک شده است. در اینجا برای اولین بار، کلودیا را ملاقات می‌کند. کلودیا درتلاش است تا هدر چیزی را به یاد بیاورد. هدر پس از گذشتن از مرکز خرید و ایستگاه مترو، درساختمانی نیمه‌کاره در نزدیکی محل سکونت خود با وینسنت روبرو می‌شود.
هدر به آپارتمان خود می‌رسد اما درآنجا پدرش، هری را غرق در خون و بی‌جان می‌یابد. او کلودیا را در پشت‌بام می‌بیند و او را مسئول قتل پدرش می داند. هدر قصد انتقام دارد اما کلودیا به سایلنت هیل می‌رود. هدر به همراه داگلاس (که کمابیش به واقعیت پی برده است) به سمت سایلنت هیل حرکت می‌کند.
هدر تقریباً گذشته‌ی خود را به یاد آورده است؛ او همان روح واحد آلسا و شریل است که توسط مادر خدا به هری سپرده شد. پس از حلول روح آلسا و شریل، جنین خدا هم وارد بدن او شده است اما تحت تاثیر فراموشی هدر، عقیم مانده و برای بارور شدن، نیاز دارد تا آتش خشم و نفرت در درون هدر شعله‌ور شود. کلودیا در تمام طول داستان سعی بر این دارد تا همین میراث آلسا را بیدار کند و برای همین منظور، هری را می‌کشد تا او را از سر راه بردارد. در این میان، وینسنت که منافع خود را با تولد خدا در خطر می‌بیند، سعی می‌کند توسط هدر، کلودیا و عقایدش را نابود کند.
پس از رسیدن به شهر، هدر به بیمارستان می‌رود. او با راهنمایی‌های علنی یا مخفیانه‌ی وینسنت،‌ پدر کلودیا یعنی «لئونارد» را که در بیمارستان زندانی شده می‌کشد تا متاترون را به دست آورد. متاترون، نماد خیر و روشنی و در مقابل سامایل است و وینسنت تصور میکند متاترون میتواند در مبارزه با کلادیا به هدر کمک کند. در ادامه،‌هدر به کلیسای فرقه می‌رسد. کلودیا، وینسنت را ، که به زعم او خیانت کرده‌است، می‌کشد. هری مقداری از داروی دکتر کافمن را به شکل یه قرص به هدر داده بود. هدر آن قرص را می‌بلعد و در نتیجه، جنین خدا را بالا می‌آورد. کلودیا جنین را می‌بلعد و آنرا به شکل ناقص بارور می‌کند. در نهایت کلودیا به دست خدای متولد شده نابود می‌شود و هدر هم وی را می‌کشد. تا بار دیگر تفکرات منحرف فرقه برای به وجود آوردن خدا عقیم بماند.

آنچه که شما در بالا مطالعه کردید تنها بخشی از شهر و اتفاقات رخ داده در آن است در شماره های دوم و چهارم و پنجم از بازی بخشی دیگر از توانایی های شهر حضور پر رنگی دارد و آن هم قضاوت و مجازات است ، شهر به خاطر اتفاقاتی که به خود دیده است دارای قدرتهایی خاص است یکی از این قدرتها فراخواندن افراد است در شماره های دوم و پنجم ما شاهد حضور افرادی در شهر هستیم که به نوعی گناهکارند و شهر برای قضاوت در مورد آن ها ، دعوتشان کرده است .
جیمز ساندرلند مردی که زن مریضش را کشته است و همینطور الکس شفرد که باعث مرگ برادر کوچکتر خود شده است با پا گذاشتن به شهر اماده پاسخگویی به اشتباهاتی میشوند که سعی در فراموش کردن آن ها داشته اند ، صد البته که نوع بازجویی و قضاوت در این شهر مرموز نیز متفاوت است به جای حضور قاضی و هیئت منصفه و دادگاه ، تمام اتفاقات پیرامون شخصیت ها به نوعی اشتباه شخصیت را گوشزد میکنند از موجوداتی که با آنها مبارزه می‌کنید گرفته تا افراد سرگردان دیگری در شهر که خود گناهکارند .گو اینکه این خاصیت شهر در تمامی شماره ها وجود دارد ولی در شماره های مذکور از فرع به اصل بدل شده و محوریت بازی بر عمل انجام گرفته توسط شخصیت اصلی قرار دارد و بحث فرقه ، آلسا و غیره کمتر پرداخته شده است .
در این میان شماره ی چهارم بازی اما فضائی اختصاصی داشت در این شماره یکی از دست پرورده های یتیم خانه ی تحت رهبری فرقه به نام والتر سالیوان که پیرو حزب مادر مقدس است قصد متولد کردن خدا توسط مراسمی به نام قربانی کردن 21 نفر را دارد ، والتر که در کودکی توسط خانواده ی خود رها شده است تصور میکرد اتاقی که در آن بدنیا آمده است مادر او و در حقیقت خداست والتر که تصور میکند مادرش به خواب رفته است سعی دارد از طریق مراسم ذکر شده او را بیدار کند ، هر کدام از افرادی که برای قربانی شدن انتخاب شده اند باید دارای مشخصه ای باشد آخرین نفر این لیست که هدایت آن را بازیباز بر عهده دارد و دریافت کننده ی دانش و تکمیل کننده ی مراسم است ، هنری تونزند نام دارد که حال در همان اتاق تولد والتر زندگی میکند و در طول بازی با پی بردن به ماجرا و کمک های جوزف شرایبر که قبل از هنری در آن اتاق زندگی میکرده است قصد دارد جلوی تکمیل این مراسم را بگیرد . در انتها هنری تونزند با مبارزه با موجودی که والتر به وجود می آورد رویای به وجود آوردن خدا را بار دیگر خراب میکند .
علاوه بر شماره های ذکر شده دو بازی Silent Hill: Origins و Silent Hill: Shattered Memories نیز از سری معرفی شده اند که در اولی به زمان سوزانده شدن آلسا توسط دالیا و چگونگی زنده ماندن آلسا پرداخته شده و در دیگری اتفاقات شماره ی اول بعد از سال ها توسط هری بازسازی میشوند، گر چه با پایان کار تیم سازنده ی اصلی بازی که کار ساخت 4 شماره ی اول بازی را بر عهده داشتند این شماره ها به خوبی پرداخته نشده و دارای نواقصی در حیطه‌ی داستانی هستند اما همچنان سری سایلنت هیل دارای یکی از بهترین داستان ها در طول تاریخ بازیهای رایانه ای است.
لازم به ذکر است بر اساس این بازی تاکنون دو فیلم سینمایی نیز ساخته شده که شماره دوم (تا زمان نگارش این مقاله) هنوز اکران نگردیده است. با توجه به نظر مخاطبان، فیلم اول یکی از برترین و موفق‌ترین فیلم های ساخته شده بر اساس یک بازی ویدیویی می‌باشد.
همچنین شرکت کونامی در سال 2006 و به مناسبت اکران فیلم، مجموعه‌ای ویدیویی را بر روی رسانه‌ی UMD برای PSP عرضه نمود که با نام The Silent Hill Experience شناخته شده و شامل دو کمیک The Hunger و Dying Inside ، ترایلر شماره‌های 1 تا 4 بازی و فیلم، مصاحبه با آهنگ‌ساز افسانه‌ای سری به همراه کارگردان فیلم و برخی موسیقی‌های بازی می‌باشد.

دریافت خلاصه به صورت فایل pdf :دانلود
تهیه و تنظیم خلاصه : (msbazicenter)
مقالات تحلیلی بازی نوشته شده توسط ( Bone Crusher ) :
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش اول )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش دوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش سوم )
بازی‌سنتر | مقالات | تاریخچه و داستان بازی ها | تاریخچه و بررسی دقیق سری سایلنت هیل ( بخش چهارم )

تاپیک تحلیل بازی نوشته شده توسط ( nemesis ) ( کامل نشده ):
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی

مقالات مختلف در مورد سری سایلنت هیل:
Silent Hill: Homecoming Plot
Silent Hill: Origins Plot
Silent Hill Shattered Memories Plot
داستان (Silent Hill: Orphan)
شباهت بین Homecoming و Silent Hill 2
تاریخ وقایع Silent Hill و Shepherd's Glen
دانلود Silent Hill 2 - The movie
ترجمه یادداشت های سایلنت هیل 2
ترجمه فارسی دیالوگ های بازی Silent Hill 2: Born from a Wish
سایلنت هیل 4: پرونده قربانیان
ساکنین South Ashfield Heights apartments- قسمت اول - قسمت دوم
یادداشتی کوتاه بر SILENT HILL: HOMECOMING
داستان نسخه اول فیلم سایلنت هیل
Silent Hill: Original Memories
Silent Hill HD Collection Achievements Guide
Little Baroness
جودی میسون
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 1
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 2
طرح اولیه موتور
سایلنت هیل پست 3
طرح اولیه موتور سایلنت هیل پست 4
خاطرات الکس شپرد
داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 1 به صورت ویدیویی

163949 163950

داستان سایلت هیل 1 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​

داستان کامل و تحلیل سایلنت هیل 2 به صورت ویدیویی

163952 172258

داستان سایلت هیل 2 را به صورت ویدیویی در یوتوب مشاهده کنید​
 

Attachments

  • sh1.png
    sh1.png
    56.3 KB · مشاهده: 3,611
  • silenthill1.jpg
    silenthill1.jpg
    55.1 KB · مشاهده: 166
آخرین ویرایش:
درود

اتفاقا به نظرم از HC نمیشه به عنوان یه نمونه ی عالی یا حتی خوب از سری یاد کرد و من هم قصدم دفاع کردن ازش نیست ولی در این یه مورد من میتونم منطقی بدونم حضور PH رو !
اینکه میگی حضورش توی هتل مسخرست ما خیلی جاها PH رو در حال گشت زنی دیدیم ( مثلا داخل هزارتوی sh2 ) دقیقا مثل همین صحنه ی هتل دلیل به مسخره بودنش نیست ! اینکه میگی غیر از دو جای دیگه نبود هم به این خاطره که تیم سایلنت نمیخواسته شخصیت این موجود رو لوث کنه ولی شما توی همون شماره ی دو با تصویری از چیزی شبیه به ph رو به رو میشید در حال اعدام ! که نشون میده این موجود در تاریخچه سری به عنوان جلاد حضور داشته که خب ربطی هم به موضوعات جنسی نداره ! این که چی و کی و چرا انتخاب میکنه به شهر برمیگرده دست نشانده ی شهر هستش دیگه !
اشکان جان حرف من اینه که هر یک از هیولاها در هر قسمتی فلسفه وجودی خاصی دارند، ولی طراحی هیولاهای دیگه در نسخه HC نشون میده که سازنده‌ها هیچ شناختی از فلسفه وجودی اون‌ها نداشتند و تنها هدفشون شباهت بیشتر به نسخه‌های کلاسیک بود. مثلاً برای اینکه بازی به نسخه سوم شباهت داشته باشه از این هیولا به نام Siam که شبیه به closerها هست استفاده کردند:
images


اقا اون ٥ تا آمپر و بايد چيكار كنم ؟ گير كردم

ورودتون رو به تاپیک خودتون خوش آمد میگم:welcome:
من تو بازی گیر کردم :|
دوستان هر کی تو هر قسمتی از بازی گیر کرده یا به این تاپیک بره یا تو پروفایل بنده مطرح کنه تا اگر تونستم جوابش رو بدم. بنا به دلایلی نمیخوام اینجا راجع به کمک به مراحل گیر افتاد بحثی باشه.


ببخشید عذر میخوام ...من اشتباه کردم اینم لینک عکس....کسانی کمه میخوان لو نره نبینن خب! وای خدا هنوزم باورم نمیشه:((
http://up.vatandownload.com/images/pzyntqiyghhutsazh8l1.jpg

این صحنه رو دیده بودم مسعود جان، از این قسمت‌های نوستالوژیک زیاد داره، الآن من چند مورد در ذهن دارم که اگه اینجا بگم خدایی نکرده چندتا تلفات میدیم:d

در مورد پایان بازی:
کسی از پایان بازی سر در آورد ؟ من اون پایانی رو رفتم که مورفی پلیس میشه و دختره زندانی.پایان های دیگه رو کسی رفته ؟
ورودتون رو به تاپیک خودتون خوش آمد میگم:welcome:
دوست خوب فعلاً در مورد پایان بازی‌ها بحث نکنیم. چون دقیقاً بازی اسپویل داستانی میشه.
دوستان خواهشاً کسانی که بازی رو تموم نکردند این اسپویلر رو نخونند:
پایان من:Forgiveness
من Cunningham رو نکشتم و اینجوری خود Anne انتقام پدرش رو از George Sewell میگیره. فکر کنم شما پایان Truth and Justiceرو دید.
 
آخرین ویرایش:
من هم بازی رو تموم کردم :d
خب از نظرم هیولاهاش مزخرف بودن و این دفعه واقعا جز تعداد معدودی نتونستم فلسفه براشون پیدا کنم
این شما توی داستان و شخصیت پردازی خوب پیش رفته بود ولی طراحی هیولاها و فلسفه ی اونا.... :| باید بگم hc در این مورد بهتر کار کرده بود
 
من هم بازی رو تموم کردم :d
خب از نظرم هیولاهاش مزخرف بودن و این دفعه واقعا جز تعداد معدودی نتونستم فلسفه براشون پیدا کنم
این شما توی داستان و شخصیت پردازی خوب پیش رفته بود ولی طراحی هیولاها و فلسفه ی اونا.... :| باید بگم hc در این مورد بهتر کار کرده بود

مبارکه :)>- :d

این طراحی دشمنان بازی که بدجور رو مخم بود:d. تعداد کم creatureها و Bossها هم از نقاط ضعف بزرگ بازی هستند، چون بالطبع ارزش تکرار بازی با این مورد پایین میاد، دقیقاً مشکلی که Alan Wake داشت.

پ.ن: به یه نتیجه‌ای رسیدم. معماها رو رو درجه سختی بالا برید تا حالتون جا بیاد:d
 
مبارکه :)>- :d

این طراحی دشمنان بازی که بدجور رو مخم بود:d. تعداد کم creatureها و Bossها هم از نقاط ضعف بزرگ بازی هستند، چون بالطبع ارزش تکرار بازی با این مورد پایین میاد، دقیقاً مشکلی که Alan Wake داشت.

پ.ن: به یه نتیجه‌ای رسیدم. معماها رو رو درجه سختی بالا برید تا حالتون جا بیاد:d

درسته مخصوصا باسها که ..... :|
معماهای بازی رو دوست داشتم هر چند خیلی به آدم حس Saw میداد ، تنها چیزی که باعث شده بود بازی یه ذره حس سایلنت هیل به آدم بده همون صدایی که به هنگام برداشتن آیتمها به گوش می رسید بود :d خیلی دوست می داشتیم :d
 
دوستان داشتم وب گردی میکردم,که چیزهای جالبی در مورد سایلنت هیل پیدا کردم و براتون گذاشتم.
لطفا نگید تکراریه
x_x

Deleted and unused content

----------------------------------------
1-در سایلنت هیل 3 Closerها انیمیشن هایی داشتند که در بازی اصلی مورد استفاده قرار نگرفته.
climb-175x300.jpg
climbing3-221x300.jpg
2-همچنین پرستارها انیمیشن هایی دارند که از سقف آویزان هستند و حرکتی نمیکنند و در همان حالت حمله میکنند.این انیمیشن مورد استفاده قرار نگرفت.
nursefloat-300x225.jpg
nursedrag-300x225.jpg
===============================================
صدایی که مورد استفاده قرار نگرفت
صدایی گریه بچه ای که از نسخه نهایی بازی سایلنت هیل 3 حذف شد.
این صدا مربوط به اتاقی در طبقه سوم Hilltop Center بود که بنا به دلایل نامشخصی از نسخه نهایی حذف شدند.شاید سازندها به دلیل این که این صدا باعث ایجاد اضطراب شدیدی میشده از بازی حذف کرده اند.صدای بچه
===============================================
عکسی که مورد استفاده قرار نگرفت.
عکسی در دیسک بازی است که در آن هری و هدر در کنار هم هستند.همچنین این عکس در فایل های textures مرحله آپارتمان و لیست آیتم ها قابل مشاهده است.
در نوشته که مربوط به عکس است میخوانیم:"It’s of Dad and me at Christmas. Looking at this makes me want to try even harder. I have to…I can’t lose. They killed my dad and they have to pay for it."
===============================================
مدلها
مدل هری که در سایلنت هیل 3 بر روی صندلی مرده است,همان مدل مرد مرده ای است که در سایلنت هیل 2 جلوی تلویزیون کشته شده.
SH2-3-4_Viewer_0-2010-02-02-18-38-47-60-300x225.jpg

SH2-3-4_Viewer_0-2010-02-02-18-39-02-02-300x225.jpg
sitting1-220x300.jpg

sitting3-300x281.jpg
 
آخرین ویرایش:
صدایی که مورد استفاده قرار نگرفت
صدایی گریه بچه ای که از نسخه نهایی بازی سایلنت هیل 3 حذف شد.
این صدا مربوط به اتاقی در طبقه سوم Hilltop Center بود که بنا به دلایل نامشخصی از نسخه نهایی حذف شدند.شاید سازندها به دلیل این که این صدا باعث ایجاد اضطراب شدیدی میشده از بازی حذف کرده اند.صدای بچه
عجب صدایی:-s
یه حسی بهم میگه صدای بچگی کلادیاست.یادتون باشه رو یه کاغذی نوشته شده بود لیونارد کودک آزار بوده.
 
بازی رو تموم کردم.به عنوان یه بازی مستقل 7 اینا می ارزه ولی به عنوان ادامه سایلنت هیل 5..6 اینا براش برازندس حس سایلنت هیلی بازی بسیار ناچیز بود ........سایلنت هیل به یه نحوی و رزیدنت ایول هم به یه نحو دیگه از ریشه ها و زیبایی هاشون فاصله گرفتن متاسفانه
yahoo_17.gif
(یاد باد ان روزگاران یاد باد) .
 
شکان جان حرف من اینه که هر یک از هیولاها در هر قسمتی فلسفه وجودی خاصی دارند، ولی طراحی هیولاهای دیگه در نسخه HC نشون میده که سازنده‌ها هیچ شناختی از فلسفه وجودی اون‌ها نداشتند و تنها هدفشون شباهت بیشتر به نسخه‌های کلاسیک بود.
اولا که من چی کار دارم حرف تو کدومه :d روی پستم به سهیل بود !
بعد از اون هم گفتم من اصلا از اچ سی دفاع نمیکنم و کاملا با اینایی که حرفته:d موافقم 90% استفاده از هیولاها تو این شماره کاملا مسخره و بدون منطق بود ولی در مورد کله هرمی با توجه به چیزهایی که گفتم حضورش و به خصوص اون پایانی که الکس به کله هرمی تبدیل میشه رو هوشمندانه میدونم ( البته شاید واقعا خودشون نفهمیده باشن چی کار کردن ولی ...)! و گرنه بر منکر این موضوع لعنت که سیام به طور قطع یکی از بی سر و ته ترین و مسخره ترین هیولاهای کل سری بوده یا همینطور تمام باس های اون شماره !
 
قرار نیست با اسپویل گر های خاطی برخورد بشه :ranting:

یه پست در میون ،دوستای ما میان میگن:(( از تگ اسپویلر استفاده کنید،بالاش هم بنویسید خطر اسپویل)) :praying:

باز هم سیل اسپویل و شفاف سازی هست که روونه میشه :crying:
 
سلام
قرار نیست با اسپویل گر های خاطی برخورد بشه :ranting:

یه پست در میون ،دوستای ما میان میگن:(( از تگ اسپویلر استفاده کنید،بالاش هم بنویسید خطر اسپویل)) :praying:

باز هم سیل اسپویل و شفاف سازی هست که روونه میشه :crying:
این دیگه وظیفه‌ی شماست میلادجان. یه هفته انفرادی براشون خوبه؟:-s
 
سیلام به همه ارواح شهر :دی
خوبید؟ خوشید؟
ببخشید که تو تاپیک دیگه اکتیو نیستم، چون نمیخوام چیزی درباره SH:DP بدونم و دوست دارم کلا بازی واسم Fresh باشه (البته اگه قرار شد در آینده بازیش کنم :دی )
فقط یه درخواست... عزیزانی که این بازی رو انجام دادن و تمومش هم کردن، اگه لطف کنن از 100 به بازی یه Rating بدن ممنون میشم (داستان- شخصیت پردازی- موزیک متن- اتمسفریک- گیم پلی).
شرمنده من نمیدونم قبلا همچین کاری کردید یا نه... اگه تکراریه sorry
خــــــــــــرابتونم :دی
 
این دیگه وظیفه‌ی شماست میلادجان. یه هفته انفرادی براشون خوبه؟:-s

:yes::thumbsup: :tick: برای دفعه ی اول کافی به نظر میرسه :evil1:

فقط یه درخواست... عزیزانی که این بازی رو انجام دادن و تمومش هم کردن، اگه لطف کنن از 100 به بازی یه Rating بدن ممنون میشم (داستان- شخصیت پردازی- موزیک متن- اتمسفریک- گیم پلی).
شرمنده من نمیدونم قبلا همچین کاری کردید یا نه... اگه تکراریه sorry
خــــــــــــرابتونم :biggrin1:

داش آرتاس شما جون بخواه

:guitar: یه راک ملایم به افتخار خودت :guitar:

من که هنوز در نیابیدم!! بازی رو ، بروبچ هستن اینجا
 
درود

اولا که من چی کار دارم حرف تو کدومه :d روی پستم به سهیل بود !
بعد از اون هم گفتم من اصلا از اچ سی دفاع نمیکنم و کاملا با اینایی که حرفته:d موافقم 90% استفاده از هیولاها تو این شماره کاملا مسخره و بدون منطق بود ولی در مورد کله هرمی با توجه به چیزهایی که گفتم حضورش و به خصوص اون پایانی که الکس به کله هرمی تبدیل میشه رو هوشمندانه میدونم ( البته شاید واقعا خودشون نفهمیده باشن چی کار کردن ولی ...)! و گرنه بر منکر این موضوع لعنت که سیام به طور قطع یکی از بی سر و ته ترین و مسخره ترین هیولاهای کل سری بوده یا همینطور تمام باس های اون شماره !

نه آخه این بحث PH رو من شروع کرده بودم، حالا به هر حال سر این مورد هم بحث میکنیم به موقع.

قرار نیست با اسپویل گر های خاطی برخورد بشه :ranting:

اوه چقدر عصبی!! خون خودت رو کثیف نکن میلاد جان، همینی که هَـ :d

سیلام به همه ارواح شهر :دی
خوبید؟ خوشید؟
ببخشید که تو تاپیک دیگه اکتیو نیستم، چون نمیخوام چیزی درباره SH:DP بدونم و دوست دارم کلا بازی واسم Fresh باشه (البته اگه قرار شد در آینده بازیش کنم :دی )
فقط یه درخواست... عزیزانی که این بازی رو انجام دادن و تمومش هم کردن، اگه لطف کنن از 100 به بازی یه Rating بدن ممنون میشم (داستان- شخصیت پردازی- موزیک متن- اتمسفریک- گیم پلی).
شرمنده من نمیدونم قبلا همچین کاری کردید یا نه... اگه تکراریه sorry
خــــــــــــرابتونم :دی

به به حاج آرتاس نامعلوم زاده جیمزخواه اصل:d، از اینورا؟!

عرضم به حضورت که چند صفحه قبل تحلیل کوتاهی از بازی رو گذاشتم، اگر دوست داشتی یه نگاهی بکن.

و اما امتیاز دهی، کلاً خودم با سیستم امتیاز دهی مشکل دارم، این دقیقاص نظر شخصیه هر کسیه، شاید الآن من امتیازهایی رو برای بازی در نظر بگیرم که به دور از منطق باشه! ولی به هر حال چون شمایی، بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی به چندتا از فاکتورهای مهم بازی نمره میدم:

داستان: 90

داستان بازی خیلی خوبه، و روایت داستان هم قابل قبوله

شخصیت پردازی: 90

واقعاً سازنده‌ها تو این مورد سنگ تموم گذاشتند، مخاطب به راحتی با شخصیت Murphy Pendleton ارتباط برقرار میکنه

موزیک متن: 70

موسیقی بازی خوب کار شده و همخوانی زیادی با اتمسفر بازی داره، ولی متأسفانه یکم نامتعادله، یعنی بعضی وقت‌ها تو القای حس محیط و جو بازی ناموفقه.

صداگذاری: 80

صداگذاری بازی فوق العادست، ولی بهتر از این هم میتونست باشه.

گرافیک: 55

گرافیک بازی از لحاظ فنی فوق العاده مزخرفه، یعنی انگار بازی به اندازه 6 ماه زودتر از موعد به بازار عرضه شده! افت فریم‌های بی شمار، پارگی تصویر و بعضی از مشکلات در نورپردازی باعث میشه نشه اون طور که باید از گرافیک لذت ببری.

طراحی محیط و اتمسفریک: 70

جو تاریک بازی برگشته و شما رو در بعضی از موارد یاد نسخه اول می‌ندازه، ولی بیشتر از این جای کار داشت.

گیم پلی: 60

باگ‌های احمقانه و سیستم مبارزه نامناسب باعث میشه گیم پلی بازی در بعضی از موارد نامطلوب باشه. البته طراحی پازل‌ها در بازی فوق العاده عالی کار شده.

نمره کل من به بازی: 75

دوستان ببخشید کسی راهنمای دانپور رو داره چون من گیرم تو این بازی اگه کسی داره لطف کنه واسه دانلود بزاره ممنون میشم;)

خوب پیشنهادم اینه که خودتون معماهای بازی رو حل کنید، لذتش خیلی بیشتر میشه.

اینجا هم یه نگاه بندازید: Silent Hill Downpour Puzzles Solutions Guide
 
آخرین ویرایش:
من فقط اين وسط يه پارازيت بندازم:دی:
به نظر من مشكلات گرافيك بازی طبيعيه چون محيط بازی گسترده ست و جلوه های گرافيكی سنگين مثل خيس شدن، وزش باد و فيزيك هم زياده، سازنده ها هم بهترين كار رو كردن كه از UE3 3 استفاده كردن چون با اين موتور می شه رو اشيا خيلی مانور داد و خوشبختانه هم تو Downpour شاهد اشيای با كيفيت هستيم كه به شدت به محيط شهر روح دادن.
افت فريم هم هنگام وارد شدن به محيط های جديد رخ می ده كه تو UE 3 طبيعيه.
من به گرافيك بازی نمره 75 از 100 رو می دم.
در مورد گيم پلی هم به نظرم مبارزه زياد اهميتی نداره تو سايلنت هيل و اصل معماهاست، و نكته قوت ديگه گيم پلی اينه كه تحول پيدا كرده و شبيه آلن ويك شده كه اين تحسين برانگيزه اونم با ماموريت های جانبی گولاخ:دی
تنها نكته منفی گيم پلی نداشتن سيو دستیه كه بدجور رو اعصاب آدم می ره.
راستی نمی دونم
اين كمد رمز دارا رو چطور می شه باز كرد
همين طور تو اون
ايستگاه پليس كه ديوارش سوراخ شده و می ريم تو چهارتا شماره رو تخته سياه كوچيك نوشته شده شماره سومی رو هر كاری می كنم برخلاف بقيه نمی زنه 855 هم هست و رقم چهارمش نامعلومه و با هر رقمی امتحان كردم نشد
پ.ن: تا همين الان داشتم بازی می كردم:دی
ديگه تنها آرزوم انجام شترد مموريز رو ویی هست كه برم سركار يه ویی می خرم و به آرزوم می رسم:دی
پ.ن2: يادش بخير تو سايلنت هيل های قديمی نمی شد تو تاريكی نقشه خوند ولی تو اين می شه:دی البته تاريكی تو Downpour سكته آوره:دی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or