اطلاعات رسمی، اخبار، شایعات و مباحث Nintendo Switch 2

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش بینی فروش Nintendo Switch 2 در طول عمرش

  • شکست تاریخی - زیر 20 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%
  • شکست کامل - 20 تا 40 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    52
  • این نظرسنجی در این تاریخ بسته خواهد شد: .

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Thread Header.png


سال 2017، نینتندو به صورت رسمی با عرضه کنسول نینتندو سوییچ وارد بازار در آن زمان نه چندان مطمئن کنسول های هیبریدی شد. دستگاه های ویدیو گیم که به راحتی بین تلویزیون و حالت هندهلد توانایی جابجایی داشتند.
موفقیت نینتندو سوییچ و فروش بیش از 150 میلیون دستگاهی آن باعث شد نه تنها اعتماد بازار برای باری دیگر به سمت نینتندو بازگردد، بلکه کنسول های هندهلد و هیبریدی شاهد یک احیا و جهش دوباره شوند و رقبای جدیدی در این زمینه برای نینتندو ظاهر شوند

نینتندو سوییچ با عمر 8 سال و سه ماهه خود، یکی از پردوام ترین کنسول های خانگی بازار لقب گرفت و انتظارات برای نسل بعد نینتندو در چند سال آخر عمر کنسول سر به فلک رسید تا این که نهایتا در ژانویه سال 2025، کنسول نسل بعدی نینتندو تحت عنوان Nintendo Switch 2 برای عرضه در ژوئن سال 2025 معرفی شد.

تاپیک زیر به منظور معرفی، اطلاع رسانی اخبار مربوطه و بحث پیرامون شایعات آن زده شده.

features copy.png
  • اندازه بزرگتر دستگاه، صفحه و کنترلرها​
  • جویکان ها (که به نام جویکان 2.0 شناخته می شوند) این بار به جای ریل به وسیله رابط های مغناطیسی به دستگاه اصلی وصل می شوند.​
  • اضافه شدن دکمه C به جویکان سمت راست که قابلیت Game Chat را فعال می کند​
  • Game Chat مشابه دیسکورد به کاربران اجازه چت صوتی، تصویری و اشتراک گذاری صفحه بازی خود را تا سقف چهار نفر می دهد​
  • دستگاه یک پورت USB C در بالای خود نیز جهت اتصال شارژر در حالت روی میز و اتصال لوازم جانبی در حالت داک را به دستگاه می دهد​
  • پایه های حالت رومیزی طراحی نوینی داشته و اجازه ایستایی در زاویه های مختلفی را به دستگاه می دهد.​
  • با قابلیت Game Share می توانید بازی های چند نفره ای که از این قابلیت پشتیبانی می کنند را با دستگاه های نزدیک خود یا از طریق Game Chat تا سقف چهار نفر به طور کامل به اشتراک بگذارید تا همه با دانلود بازی روی 4 دستگاه بدون خرید 4 نسخه از بازی، با هم به صورت چند نفره آن بازی را تجربه کنند (مشابه قابلیت Download Play کنسول DS)​
  • اضافه شدن دوربین به محصولات جانبی دستگاه جهت چت تصویری و برخی قابلیت های جزئی در بازی های مختلف (مشابه با کینکت و PS Move)​
  • بکوارد کامپتیبیلیتی و قابلیت اجرای بازی های سوییچ به واسطه Translation Layer در سطح سخت افزار و نرم افزار​
  • بزرگتر شدن دکمه های SL و SR برای راحتی بهتر و جنس فلزی آن ها به منظور اتصال مغناطیسی جویکان ها به دستگاه​
  • اضافه شدن دکمه های قابل مپ کردن GL و GR در جایگاه جویکان و دسته پرو کنترلر​
  • افزایش قدرت و دقت HD Rumble در جویکان 2.0​
  • اضافه شدن یک واحد خنک کننده به داک دستگاه جهت تهویه بهتر دستگاه در حالت داک​
  • قابلیت تبدیل شدن جویکان ها به موس به واسطه لیزر آپتیک کنار جویکان ها​


Hardware copy.png
166mm x 272mm x 13.9mm در حالت متصل به جویکان ها - ضخامت دستگاه با احتساب بیرون آمدگی دکمه های ZL و ZR به 30.7mm می رسد​
ابعاد​
تقریبا 401 گرم - در صورت اتصال جویکان ها این وزن به تقریبا 534 گرم خواهد رسید​
وزن​
صفحه LCD Color Gamut با ابعاد 7.9 اینچ - رزولوشن 1920x1080 - پشتیبانی از HDR10 - پشتیبانی از VRR - با پشتیبانی از نرخ نمایش 120 فریم بر ثانیه​
صفحه نمایش​
چیپ شخصی سازی شده و کاستوم مید انویدیا (اطلاعات بیشتر در حال حاضر در دسترس نیست)​
CPU/GPU​
256 گیگابایت حافظه UFS - با قابلیت افزایش به وسیله کارت های MicroSD Express تا حداکثر 2 ترابایت (بخشی از حافظه مختص به سیستم عامل دستگاه است)
حافظه دستگاه​
Wi-Fi 6.0 - بلوتوث - پورت LAN​
قابلیت های ارتباطی​
حداکثر خروجی: 3840x2160, 60 fps - توانایی خروجی 120fps در حالت های 1920x1080 و 2560x1440 - پشتیبانی از HDR​
خروجی تصویر​
خروجی خطی PCM 5.1ch 0 (خروجی به وسیله کابل HDMI) - خروجی Surround Sound از طریق اتصال به هدفون یا اسپیکرهای خود دستگاه​
خروجی صوتی​
Stereo با بهبود ساختار جهت تولید صداهای واضح و شفاف تر​
اسپیکر​
مجهز به میکروفون داخلی با پشتیبانی از Noise Cancelling و Echo Cancelling​
میکروفون​
دکمه پاور - دکمه های تنظیم صدا​
دکمه های فرعی​
دو پورت USB C یکی در بالای دستگاه و یکی در پایین دستگاه - پورت LAN روی داک - پورت USB 3.0 روی داک - خروجی Audio Jack 3.5mm
پورت های ورودی​
مجهز به باتری لیتیوم با ظرفیت 5220mAh - غیر قابل تعویض - با عمر 2 الی 6.5 ساعت بسته با تنظیمات درخشش صفحه و سنگینی پردازش بازی​
باتری​
حدود 3 ساعت (این زمان تقریبی در صورت قرار گرفتن دستگاه در حالت Sleep Mode محاسبه شده)​
مدت زمان شارژ​

others copy.png

یک مدت پیش موقع رونمایی کامل از کنسول تو دایرکت 2 آوریل 2025 یه مجموعه ای از سوالات و ابهامات به وجود اومده بود که تو بخش زیر بهشون جواب میدیم. اگه سوالات رایج دیگه ای در مورد ماهیت دستگاه باشه هم به مرور به این زیر اضافه میشن
قیمت کنسول چقدره؟ به صرفه است؟

قیمت کنسول تو آمریکا 450 دلاره

اگه بخوایم مقایسه کنیم، این کنسول 50 دلار از ارزون ترین ورژن استیم دک (256 گیگ) گرون تره.
طبیعتا با احتساب صفحه نمایش بزرگ تر، داشتن داک مجهز به فن و دم و دستگاه جویکان ها، این 50 دلار افزایش قیمت چندان غیر منطقی نیست. (اطلاعات دقیق از سخت افزار و مشخصات فنی سوییچ 2 در دسترس نیست که بخوایم اون رو مقایسه کنیم و قیمت رو بسنجیم)

البته دو مورد رو در مورد استیم دک لحاظ کنید.
اول این که این دستگاه اساسا بازی فیزیکی نمیخوره و تماما مبتنی به استیم ـه که منبع اصلی جذابیت شه
و دوم این که خط عرضه استیم دک خیلی محدودتره و بیشتر دست والو ـه تا شرکت های ثانی. این نوع عرضه مستقیم به طبع رو قیمت اثر داره.

تو ژاپن دارن برای زبان های متفاوت رو کنسول از مشتری پول میگیرن؟

نه :))

این خیلی جالبه
تو ژاپن بنا به دلایل عجیب اقتصادی، نینتندو انگار میتونه کنسول رو خیلی ارزون تر بده و در اقدامی عجیب و غریب جای این که بگن "نه" و تو ژاپن هم کنسول رو هم قیمت بقیه جاهای دنیا بدن، تصمیم گرفتن یه سیاست احاطه محور تر اتخاذ کنند و دو تا ورژن ریجن لاک و ریجن آل بدن بیرون

اون ورژن ریجن لاک فقط زبون ژاپنی رو ساپورت می کنه و خیلی ارزون تره

ورژن ریجن آل، مشخصا ورژنیه که همه زبون ها رو ساپورت می کنه.
در حقیقت حتی اگه زبون تون هم خوب باشه بعیده ورژن ژاپنی سوییچ 2 خارج از ژاپن به دردتون بخوره، چون احتمالا استور اش خارج از ین ژاپن هیچ ارزی رو قبول نکنه.

بازی های سوییچ 2 واقعا 90 دلارند!

خیر!
سوییچ 2 تو آمریکا بازی هاش به صورت نرمال 70 دلاره که استاندارد این نسله با توجه به تورم و...
نکته ای که هست اینه که این بحث پیش اومده که بازی های فیزیکی گرون تر از بازی های دیجیتالی اند.

این قضیه تو آمریکا صادق نیست و msrp جهانی بازی ها همون نرخ 70 دلاره و اون عکسی که دیدید پخش شده مربوط به اروپا است. تو ژاپن هم مدت هاست که بازی های فیزیکی از دیجیتالی گرون تر اند

مسئله اینه که چندتا بازی هستند که قیمت 80 دلار دارند
این بازی ها:
  • The Legend of Zelda Tears of the Kingdom NS2 Edition
  • Kirby and the Forgotten Land NS2 Edition
  • Mario Party Jamboree NS2 Edition
  • و Mario Kart World اند.
سه تا بازی اول رو جلوتر تو بخش ارتقای بازی ها توضیح میدم
ولی ماریو کارت ورلد عملا بازی ایه که نینتندو مشابه Zelda: TotK روی سوییچ روی یه کالیبر بالاتر در نظر گرفته و 10 دلار گرون تر از بازی های استاندارد داره عرضه می کنه (که حتی با در نظر گرفتن وسعت بازی بازم منطقی نیست)
مشخص نیست بازی بعدی ای که نینتندو تو این کالیبر در نظر بگیره چیه. ولی از اون جا که پلتفرمر سه بعدی مطرح بعدی نینتندو که Donkey Kong Bananza باشه همون 70 دلار استاندارده، نمیشه خیلی قاعده ای تعیین کرد.

+ Mario Kart World به صورت باندل با نینتندو سوییچ 2 به صورت محدود تو قیمت 500 دلار عرضه میشه که قیمت بازی رو 50 دلار می کنه.

چت آنلاین تو نینتندو پولیه!؟!؟

این یکی جای دفاع نداره و بله
چت آنلاین نینتندو که به دکمه C Button وصله یکی از قابلیت های منحصر به سرویس آنلاین نینتندوئه

سرویس آنلاین نینتندو با اشتراک 20 دلار در سال اجازه دسترسی به موارد زیر رو میده
  • Cloud Save
  • Online Play
  • Game Chat
  • NES Classics
  • SNES Classics
  • Gameboy Classics
  • Nintendo Music App
  • Tetris 99 & F-Zero 99
  • Game Vouchers

از اون جا که چت آنلاین اساسا قابلیتیه که برای بازی های آنلاین ساخته شده، محدود به سرویس بودنش غیر عقلانی نیست. طبیعتا خیلی استفاده نداره همچین قابلیتی خارج از بازی های انلاین
و اگه اشتباه نکنم بازی های F2P حتی رو خود سوییچ هم آنلاین چت خودشون رو داشتند و بعیده احتیاج به سرویس گیم چت خود نینتندو و قابلیت های دوربین اش داشته باشند. اورآل هم خود سرویس آنلاین نینتندو تو سطح اول تقریبا هیچ قیمتی نداره (مخصوصا اگه با پلن خانواده برید که میذاره 8 نفر با 35 دلار یه سال اشتراک داشته باشند که میشه نفری تقریبا 4.4 دلار تو سال) و امتیازاتی که میده هر چند خیلی شگفت انگیز نیستند قطعا به این قیمت می ارزند

مخصوصا سیستم Game Voucher که میذاره با خرید یه بلیط 100 دلاری، دو تا بازی منتشر شده توسط خود نینتندو رو به صورت دیجیتالی بخرید
من خودم چند بار این جوری 20 دلار 20 دلار سیو کردم :دی (سر Zelda TotK که تونستم 30 دلار سیو کنم!)
البته احتمالا با افزایش قیمت ها تو نسل جدید، این بلیط ها هم بشن 120 دلار که اون 20 دلار سیو شدنه ثابت بمونه

ولی خلاصه تو استور نینتندو، بازی های نینتندو شاید هیچ وقت تخفیف نخورن، ولی اگه این اشتراک رو داشته باشید، عملا همیشه 10 دلار زیر قیمت اند :D

تو کارتریج های فیزیکی 90 دلاری سوییچ 2 بازی نیست!!!!؟؟؟

اینم نه!

یه خبری پخش شده که کارتریج های فیزیکی نینتندو سوییچ 2 بدون بازی اند و فقط میتونی باهاشون بازی رو از استور دانلود کنی
که رک بگم احمقانه است. تو همون دایرکت گفتن که کارتریج های قرمز سوییچ 2 سرعت انتقال داده شون بیشتره. اگه قرار بود توشون بازی نباشه که چرا باید سرعت انتقال دیتاشون بیشتر باشه
این جاست که میگم نینتندو تو خبررسانی قهوه ای کرده رفته و اینا به مرور زمان سوءتفاهم هاش رفع میشه :دی

مشابه سوییچ 1، Xbox Series X|S و PS5 یه سری بازی های فیزیکی هستند که وقتی کیس رو باز می کنید توش بازی نیستند.
حالا یا دیسک و کارتریج کل بازی رو شامل نمیشه و باید برای اجرا، یه بخشی رو از استور بگیری
یا کلا دیسک و کارتریج خالیه و باید بازی رو از استور بگیری
یا فقط تو جعبه بازی یه کد برای دانلوده

نینتندو برگشته گفته این خیلی پیچیده است و هر کی نمیخواد کامل بازی رو تو پکیج کنه رو به گزینه دوم محدود کرده.

یعنی شما اگه میخوای بازی ات تو کیس و جعبه تو فروشگاه ها باشه، دیگه نمیتونی فقط کد خالی باشه. باید بازی کارتریج داشته باشه و اون کارتریج حکم لایسنس بازی رو اجرا کنه
این باعث میشه دیگه بازی های فیزیکی ای که می خرید یه کد یه بار مصرف نداشته باشه. حتی اگه شما با اون کارتریج باید بازی رو کامل دانلود کنید، بازم میتونید بازی رو بفروشید و معاوضه کنید و اون ماهیت فیزیکی بودنش رو داره، ولی خب دیگه دیتا روش نیست.

همون جور که گفتم این شامل همه بازی ها نمیشه.
این کاملا بسته به انتخاب ناشر داره.
احتمالا خیلی از ناشرهای ثردپارتی به خاطر گرون بودن هزینه ساخت کارتریج ها، نخوان دیتای بازی رو روی کارتریج ها بریزن، یا شایدم به خاطر حجم خیلی بالای بازی و محدودیت 64 گیگی کارتریج های سوییچ 2، صرفا به کارتریج خالی اکتفا کنن. ولی خب خیلی ناشرها هم مثل خود نینتندو و CDPR و... بازی های فیزیکی رو کما فی السابق روی کارتریج دارن

دوباره هم بگم، عین این مورد روی سوییچ 1 بود و واقعا چیز جدیدی نیست. نینتندو از اول به ناشرها این آپشن رو برای عرضه فیزیکی بازی ها می داده. الان اتفاقا سخت گیرتر و یکپارچه تره این قضیه

کنسول DLSS و Raytracing نداره تو سال 2025 عزیز؟

هم انویدیا هم نینتندو تایید کردن که کنسول از Ray Tracing و DLSS پتشیبانی می کنه و RT Core و Tensor Core های مربوطه تو سخت افزار سوییچ 2 لحاظ شده
منتها عمق فنی این کار رو هنوز چیزی ازش نگفتن و از نمایش های فعلی واقعا نمیشه چیز خیلی مستندی پیدا کرد.

ولی خب تاییدیه اش فعلا هست.

برای ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 باید دوباره پول بدی!؟

اوه اوه اوه
توضیح این سخته
لعنت بهت نینتندو :Wallbash: این چه طرز ارتقاء بازی بود که تو لحاظ کردی آخه!!

همون جور که تو دایرکت گفتن شما سه نوع بازی رو روی سوییچ 2 بازی می کنید
  • بازی های خود سوییچ 2 (که رو سوییچ 1 قابل اجرا نیستند)
  • بازی های سوییچ 1 (که بکوارد کامپتیبل رو سوییچ 2 قابل اجرا اند)
  • بازی های ورژن سوییچ 2 (که روی سوییچ 1 بدون قابلیت های این ورژن قابل اجران)
مسئله ما دسته سوم این بازی هاست که میخوایم ببینیم چطوریه قضیه شون

قبل از هر چیز. یه موردی این جا خیلی گنگه. 95 درصد بازی های سوییچ 1 که تو دسته سوم نیستند و بکوارد کامپتیبل روی سوییچ 2 اجرا میشن هنوز معلوم نیست بای دیفالت موقع اجرا شدن بهتر اجرا میشن، پچ میگیرن یا نه، این مخصوصا در مورد بازی های تردپارتی خیلی اهمیت داره. چون بیشتر این برنامه هایی که جلوتر میگیم مختص بازی های خود نینتندو و برنامه های خود همون شرکته و بقیه کمپانی های ثردپارتی و حرکت هایی که میتونن بزنن خیلی مبهم تره و همین خیلی رو مخه. خیلی از بازی های خود نینتندو هم فعلا تکلیف شون معلوم نیست که دقیقا چی به چیه. حداقل میدونیم رو سوییچ 2 درست اجرا میشن ولی از ارتقاء و اینا واقعا خبر نداریم

ارتقاء بازی ها از سوییچ 1 به سوییچ 2 در حقیقت در سه دسته قرار میگیرند (می فهمید وقتی میگم بیخودی پیچیده است یعنی چی؟ :دی همین الان از یه دسته دوباره سه تا دسته دیگه فورک خورد :دی)
  • دسته اول: بازی هایی که با یه آپدیت و پچ ساده به صورت مجانی روی سوییچ 2، رزولوشن و فریم ریت بهتر دریافت می کنن: نمونه های این دسته شامل Super Mario Odyssey و ARMS و ... میشه، نینتندو یه لیست 10 15 تایی از بازی های این شکلی رو داده بود بیرون الان به یاد ندارم دیگه چیا توش بود
  • دسته دوم: بازی هایی که علی رغم آپدیت رو نحوه اجرا و کیفیت بصری بازی، یه سری ویژگی های جدید مختص سوییچ 2 دریافت می کنند. مشابه قابلیت های Zelda Notes تو جفت زلداهای سوییچ، یا مودهای گرافیکی مختلف برای Metroid Prime 4 و حالت کنترل جدیدش با موس. این دسته از بازی ها رو باید 10 دلار بدید تا به نسخه نینتندو سوییچ 2 ارتقا بدید. این بازی ها با تمام ویژگی های جدید و ده دلار قیمت بیشتر به صورت فیزیکی دوباره برای خرید روی سوییچ 2 در دسترس هستند.
  • دسته سوم: اینا بازی هایی اند که علی رغم ارتقاء جلوه های بصری و رزولوشن و فریم ریت، جدا از قابلیت های جدید، محتواهای انحصاری جدید هم دارن و عملا یه DLC هم سوار بازی شده همراه با ارتقاشون به نسخه نینتندو سوییچ 2. نمونه های این دسته الان Mario Paty Jamboree و Kirby and the Forgotten Land اند. این بازی ها برای ارتقا احتیاج به یک بسته 20 دلاری دارند که هم خود ارتقاء و هم محتوای اضافه رو توجیه کنه.

حالا میدونید نکته وحشتناک این قضیه کجاست؟
این بازی هایی که گفتم طبیعتا هیچ وقت کاهش قیمت نخوردن. داریم در مورد نینتندو صحبت می کنیم :دی لذا با این آپگرید پک دوباره قیمت شون تصاعدی رفته بالا
برای همینه که سه تا از بازی هایی که الان 80 دلارند، همین بازی های ارتقا یافته اند. دو تاشون که از دسته سوم اند و به خاطر محتوای اضافه یهو 80 دلار شدند.
اون یکی هم Zelda TotK ـه که با این که آپگرید پک اش 10 دلاره ولی چون خود بازی از همون اول 70 دلار بوده یهو اینم شده 80 دلار.
از اون طرف خود بازی های سوییچ که تو دسته دوم اند الان دوباره 70 دلارند. که اصن مغز آدم سوت می کشه چطور همچین سیاست قیمت گذاری ای به ذهن نینتندو رسیده :Wallbash: و نخواستن از خر شیطون کوتاه بیان که ده دلار زیر قیمت همه بازی های انحصاری سوییچ بکشن که همه چیز با عقل جور دربیاد. ~X(

ولی خب کیا ایها حال وضعیت ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 یه همچین وضعیت قاراشمیش ـیه و به نظرم بزرگترین موردیه که نینتندو واقعا باید یه تجدید نظر کلی کنه رو سیاست هاش.


و البته کی میتونه فراموش کنه این تاپیک تا 4 سال به عنوان تاپیک "شایعات کنسول بعدی نینتندو" فعالیت داشت و توش در مورد اخبار و لیک ها و گزارش های بعضا راست و بعضا دروغین دستگاه می نوشتیم و بحث می کردیم. تمام این بحث ها هنوز هست و نقاط کلیدی اخبار هنوز لینک هاشون هست تا ریشه این تاپیک و این که چطور از آگوست 2020 تا ژوئن 2025 صبر و بحث کردیم آرشیو باشه
اطلاعات بدست اومده از دیتاماین کردن فریم 10.0.2 نینتندو سوییچ

اطلاعات لیک شده توسط Nate The Hate (عرضه 2021 و مشخصات کلی دستگاه)

گزارش سایت Sina از تولید کننده های مربوط

گزارش بلومبرگ از سفارشات نینتندو به سامسونگ جهت تولید صفحات OLED جدید

شایعات مربوط به توقف تولید چیپ های Tegra +X1 و Tegra X1 از طرف انویدیا

گزارش سوم بلومبرگ (غیرقابل دسترس از طرف عموم) در رابطه با تاریخ عرضه، قیمت و پیش بینی فروش + تکمیلی

شایعه استفاده از تکنولوژی معماری Ada Lovelace انویدیا در ورژن بعدی سوییچ

گزارش Nikkei از برنامه نینتندو برای سال مالی 2021 و تایید وجود کنسول قویتر از طرف نینتندو برای عرضه در این بازه زمانی

معرفی کنسول جدید سوییچ قبل از E3 2021 به گزارش تاکاشی موچیزوکی، یوروگیمر و امیلی راجرز

گزارش Vandal از تولید کننده چینی و مشخصات ظاهری کنسول جدید سوییچ + تکمیلی

اطلاعات در مورد خروجی تصویر سوییچ از تایوان (1440p/30FPS داک - 720p/120FPS دستی)

معرفی رسمی مدل OLED سوییچ توسط نینتندو + اطلاعات تکمیلی

11 دولوپر مختلف کامل به کیت 4K ـی سوییچ دسترسی داشته اند

4K ready بودن داک جدید مدل OLED

لو رفتن ویژگی های تراشه سوییچ بعدی (معماری Ampere، پشتیبانی از Ray Tracing و DLSS) براساس لیک های انویدیا

غیر قابل مشاهده شدن ویدیوهای معرفی مدل OLED و Lite و آغاز دوباره گمانه زنی ها

گزارش Nikkei از برنامه های نینتندو و مذاکرات این شرکت با کارخانه ها جهت تولید انبوه کنسول بعدی

گزارش VGC از برنامه نینتندو برای عرضه کنسول بعدی خود در سال 2024

گزارش VGC از نمایش نینتندو از کنسول نسل بعدی نینتندو با سازندگان در گیمزکام 2023 + امکان اجرای Matrix Awakens روی کنسول

لیک Nate the Hate از نمایش پشت پرده گیمزکام، اجرای Zelda: Breath of the Wild به صورت 4K60 بدون هیچ گونه لودینگ

گزارش یوروگیمر و دیجیتال فاندری از چیپ T239 (گرافیک احتمالی نسل بعد نینتندو) و توانایی های آن

لیک شدن تصاویر مادربورد کنسول نسل بعدی نینتندو و تایید وجود چیپ انویدیا و بردهای سامسونگ روی آن

لیک شدن تصاویر جویکان و تایید افزایش سایز، مغناطیسی بودن (عدم وجود ریل) و بزرگ تر شدن دکمه های SL و SR

معرفی رسمی Nintendo Switch 2 از طرف نینتندو با تریلری کوتاه از ظاهر سخت افزار
 
آخرین ویرایش:
به نظرم هنوز در مورد بازی های فرست پارتی صحبت کردن زوده
چون با این که بازخورد دموها خیلی مثبت بوده ولی خب در کل تجربه کامل شونه که هویت اینا رو تشکیل میده


من میخواستم الان یخورده طومار بنویسم در مورد ساپورت تردپارتی ای که نینتندو تو این دایرکت دریافت کرد و با سوییچ 1 و ساپورت تردپارتی ای که تو دایرکت معرفی اش داشت مقایسه کنم.

چون به نظرم مقایسه خیلی جالبیه :دی

من از یه سری بازی هایی که طی تاریخ رسما محو شدن یا خیلی کوچیک اند عبور می کنم با عرض معذرت
سوییچ 1 تو پرزنتیشن ژاویه 2017 خودش این بازی های تردپارتی رو برای کنسول معرفی کرد

  • The Elder Scrolls V: Skyrim - نمیدونم یادتون میاد یا نه. ولی خبر پورت شدن این بازی رو سوییچ واقعا خبر مهمی بود. اسکایریم یه تنه با اومدنش رو سوییچ دروازه رو برای بازی های AAA و اومدنشون به سوییچ باز کرد. خود بازی اون موقع 6 سالش بود و عملا بعد ویچر 3 دیگه اون چنان شاهکار فنی ای به حساب نمیومد. ولی نکته مهم این بود که هنوز بازی کلاسیک و ارزشمندی بود (و هنوزم هست) که حتی تو 6 سالگیش هم به پلتفرم مقصدش ارزش می داد
  • Fast RMX - یه چند تا بازی بودن که اون اوایل ارزش سوییچ رو به عنوان یه ماشین اجرای بازی های AA نشون می دادن. Fast RMX به عنوان یه برداشت AA از فرمول F-Zero و Wipeout خیلی خوب رو سوییچ این رو ثابت کرد.
  • FIFA - این خیلی جالبه. EA گفت ما فیفا رو به سوییچ میاریم و دو سال بعد به این قولش عمل کرد اونم تو خشک و خالی ترین حالت ممکن. ولی هر چند رو کاغذ این حرکت بی شرمانه بود، نینتندو اتفاقا از حضور اسم فیفا رو پلتفرم اش تمام برد کرد. برای مخاطب عمومی واقعا اهمیت نداشت این اسم فیفا شامل دقیقا چقدر از بازی فیفای نسل هشتم میشه. خود اسم و گیم پلی فوتبال کافی بود. و اگه عملی نمی دیدم فامیل مون چقدر دست و پا میزد واسه داداشاش فیفا رو سوییچ هکی اش بریزه این رو باور نمی کردم ولی ترکیب چیزی که عملی دیدم و یه سری آمارها بهم ثابت کرد این حرکت نینتندو و EA برخلاف چیزی که رو کاغذ بود کاملا در عمل جوابگو بود.
  • I am Setsuna - اینم یکی از اون بازی های AA بود که گفتم با این فرق که این بیشتر قصدش هدف گرفتن فن های ویتا بود. I am Setsuna بازی ای بود که پورتش رو ویتا هیچ وقت نسخه بین المللی دریافت نکرد تا جایی که میدونم. عرضه نسخه بین المللی رو سوییچ خیلی تمیز به ویتا فن هایی (که ان چنان به سونی وفادار نبودن) تمیز سیگنال میداد مقصد بعدی کجاست. میتونید Super Bomberman R هم تو همین دسته قرار بدید
  • Octopath Traveler: شروع سبک HD-2D با این بازی به عنوان انحصاری روی سوییچ شروع شد و این که سازنده بازی همون سازنده Bravely Default بود خیلی مهم بود
  • Sonic Mania - به نظرم بین همه بازی های ایندی اون مراسم، این بازی مهم ترین و پرطرفدارترین کار حاضر بود. چند تا ایندی ریز دیگه هم بودن تو مراسم ولی این Binding of Isaac از طرف سازنده های تردپارتی به عنوان نقطه شروع بازی های ایندی رو سوییچ شناخته می شدن.
  • Puyo Puyo Tetris - اینم معرفی به نسبت مهمی بود چون خود بازی هر چند به نسبت طرفدارهاش محدود اند ولی شما نمیتونی با طرفدارهای ژانر پازل دربیفتی. مخصوصا وقتی اون پرزنتیشن اولین نمایش نسخه بین المللی بازی بود
  • Minecraft Switch Edition - این شاید در حالت کلی اون قدره خبر مهیجی نبود عرضه اش رو سوییچ ولی به نظرم چیزی بود که شاید بین تمام تردپارتی ها معرفی و عرضه صحیح اش مهم ترین خبر ممکن بود
  • No More Heroes 3 - از این جا به مشکل میخوریم. بازی جدا از معرفی هیچی نداشت
  • Shin Megami Tensei V - اینم همین طور. انحصاری از اتلوس برای سوییچ خبر بزرگی بود. مخصوصا نسخه بعدی SMT. ولی واقعا هیچی نشون ندادن از بازی
  • یوبیسافت هم Rayman Legends و Steep و Just Dance 2017 رو برای سوییچ معرفی کرد که واقعا هیچ کدوم هیجان انگیز نبودن و اون ساپورتی که یوبیسافت از Wii U داشت تو این پرزنتیشن نبود واقعا (موردی که تو E3 همون سال با ماریو + ربیدزها تونست کامل نظر همه رو برگردونه)
اورآل از منظر بازی های AAA واقعا چیز خاصی خارج از Skyrim نداشتیم
ولی تو زمینه بازی های AA خیلی نمایش قوی ای بود اون پرزنتیشن و وعده وعیدهای خوبی برای خیلی دولوپرها داشت
ایندی ها هم اورآل اون بمبی که باید رو نداشت. ولی بازم خوب بود.

چیزی که هست اینه که نمایش ها هیچ اثر خیلی رنگارنگ و چشم گیری نداشتن تو حوزه بازی های تردپارتی. حتی اگه خود اسم ها مهم باشن
کارهای چشم گیرتر مثل دووم و Alien Isolation و ویچر 3 و... بعد تر رو این سیستم ظاهر شدند

سوییچ 1 حقیقتا یه سال طول کشید تا واقعا اعتماد بازار و دولوپرها رو کامل جذب کنه. به نظر من خود نینتندو تو زمینه مذاکرات اولیه واقعا کم نذاشت و لاین اپ تردپارتی دو سال اول سوییچ این رو خوب ثابت می کنند
ولی بعدها معلوم میشه چقدر شک خیلی دولوپرها به کنسول باعث شد تا کامل فرصت رو از دست بدن


حالا من میخوام یه تحلیل مشابه ارائه بدم در مورد اکثر بازی های تردپارتی مهمی که این دایرکت سوییچ 2 داشت

Fast Fusion, Puyo Puyo Tetris 25 - این دو تا بازی به طرز جالبی همون جایگاه پرزنتیشن اول رو دارن. یه محل ثابت برای شوکیس بازی های AA روی سوییچ 2. به نظر من خیلی همچین چیزی خوبه که ادامه داره و نشون میده هنوز یه سری از سنت های حسنه ای که هشت سال پیش جا افتاده بود هنوز ادامه دارن :دی

Cyberpunk 2077 و Elden Ring - این دو تا بازی دقیقا همون کاری رو می کنند که اسکایریم برای سوییچ 1 کرد. دوباره در رو برای عرضه یه نسل جدید از بازی های AAA رو سوییچ 2 باز میکنن. با دو تا فرق ریز. فرق اول این که این دفعه خیلی بازی های دیگه تو همین دایرکت دنباله روی این قضیه میان وسط که بهشون میرسیم. مورد دوم این که سایبرپانک 2077 هنوز با وجود 5 سال از عرضه بازی ایه که از لحاظ گرافیکی، بصری و فنی اثر مورد تحسینیه و از اون منظر هم پورت خفنیه برای سوییچ 2 (این تو عرضه نهایی و بررسی ها بیشتر میشه گفت چقدر موثره ولی خب تو همین وهله اول هم به نظرم مورد خفن تریه تا اسکایریم برای سوییچ 1)

Hogwarts Legacy و Civilization VII - این دو تا بازی هایی اند که الانم رو سوییچ 1 در دسترس اند :دی اول این که واقعا یه حرفی هست که این دو تا بازی با این که خیلی فاصله ای از سوییچ 2 نبود طی این یک سال یه نسخه واسه سوییچ 1 دادن بیرون! ولی خب این مورد هم مطرح میشه که خیلی از بازی های تردپارتی ای که رو سوییچ 1 خریدید و چندان زیبا نبودن الان یه نسخه به شدت مدرن تر رو سوییچ 2 دارن. البته بازی های تردپارتی درست معلوم نکردن نحوه این ارتقاها چجوریه ولی احتمالا همون پک ارتقاء پولی باشه یا آپدیت مجانی. بسته به سخاوت هر ناشر داره

Fortnite - این هم دقیقا همون جایگاه ماینکرفت تو پرزنتیشن سوییچ 1 رو پر می کنه. بازی ای که قبلا به نحوی رو پلتفرم های نینتندو بوده. ولی خب حضور دوباره اش، دیدن ارتقاش و تضمین حمایت دوباره از کنسول جدید از همون بدو عرضه نکته خیلی مهمیه و نماینده بازی های لایو سرویس رو کنسوله و دری رو باز می کنه که احتمالا در آینده به حضور بازی هایی مثل Apex و Marvel Rivals و امثالهم ختم شه. آه راستی Wild Hearts هم تو این مراسم نمایش داشت. اونم همین نقش رو ایفا می کنه با این فرق که اون بازی رسما مرده حالا که Monster Hunter Wilds وجود خارجی داره :دی

Deltarune و Silksong - به نظرم تقریبا سنگین وزن تر از این دو تا اسم تو حوزه بازی های ایندی در حال حاضر نداریم و جفت شون نمایش داشتن تو این دایرکت (البته سیلک سانگ بیشتر اعلام حضور بود تا نمایش :دی) به غیر از اون Enter the Gungeon 2 و Human Fall Flat 2 هم دو تا از مهم ترین بازی های ایندی نمایش بودن وحتی به غیر اینا هم آثار کوچیکتری هم داشتیم که واقعا نوید دهنده ادامه ساپورت ایندی بی سابقه نینتندو تو نسل قبل بود

Yakuza 0 Director Cut و Hades II - وجه اشتراک این دو تا بازی بیشتر این انحصاری زمانی بودن شونه. یاکوزا 0 اساسا بازی کلاسیکیه. اگه کیوامی امسال رو سوییچ 1 نمیومد این بازی عملا تبدیل می شد به نقطه ای که RGG بیخیال عقیده قدیمی اش مبنی بر عدم وجود مخاطب بزرگسال رو پلتفرم های نینتندو می شد. ولی خب RGG همین الانش هم با پورت یاکوزا کیوامی ثابت کرد که از اون عقیده دست کشیده و الان با انحصاری زمانی کردن این بازی نشون میده رابطه خوب سگا و نینتندو که سرجاش هست هیچ، بلکه RGG هم به پلتفرم نینتندو اعتماد داره که قدم بزرگیه. شاید RGG بزرگترین و خفن ترین استدیو نباشه ولی بازم مهمه. شما هر استدیو رو جذب کنی یه برده. Hades II هم به شخصه فکر نمی کردم بتونن دوباره قرارداد انحصاری کنسولی ببندن بعد موفقیت شگفت انگیز نسخه اول رو همه پلتفرم ها. ولی خب نینتندو رو نباید هیچ وقت دستکم گرفت :دی

Final Fantasy 7 Remake و Hitman WoA - این دو تا عملا ادامه همون دروازه جدید AAA ـیه که گفتم با سایبرپانک و الدن رینگ برای کنسول باز شدن فقط با این فرق که الان بازی های های پروفایل، کلاسیک و پرطرفدار بیشتری بلافاصله سوار این قطار شدن. از اون جا که عمر بازی ها تو اذهان عمومی نسبت به قبل هم بیشتر شده، این موضوع این دفعه خیلی بیشتر به نفع نینتندوئه تا دفعه قبل. فاینال فانتزی ریمیک هنوز اثر تازه ایه تو ذهن طرفدارها و احتمالا تا یکی دو سال بعد ما ریبرث هم رو سوییچ 2 بگیریم و بعید نیست پارت سوم هم خیلی نزدیک به عرضه اش با PS5 برای سوییچ 2 عرضه شه

FC, Madden, WWE2K, NBA2K - این بار هم دوباره به دنبال همون سیاست کلیدی، عرضه بازی های ورزشی رو سوییچ 2 تایید شدن. بازم فراتر از تیزر نرفتن هیچ کدوم ولی خب این بار حداقل به جای این که فقط فیفا معرفی شه و بعدا به زور NBA و WWE بیان و بعد شکست محو شن و اثری از Madden نباشه، دوباره هر چهارتا یه جا ظاهر شدن که به وضوح امیدوارکننده تره. بازم باید جزئیات بیشتری از نسخه اجرایی این بازی ها ببینیم ولی به نظرم این دفعه اختلاف بین این بازی های و نسخه استانداردشون رو کنسول های نسل نهمی خییییلی کمتر از چیزیه که رو سوییچ 1 بود.

Street Fighter 6 و Kunitsugami - کپکام به نظرم دست پر اومد. کونیتسوگامی بازی ایه که به نظرم بسته به این که چطور کپکام کارت هاش رو بازی کنه کامل یه شانس دوباره رو سوییچ 2 داره. بازی عملا DNA اش با DNA سری Pikmin یکیه. استریت فایتر 6 هم به نظرم یه تنه بیشترین فرق رو بین این دایرکت و پرزنتیشن 2017 نشون میده. جایی که کپکام با Ultra Street Fighter 2 ظاهر شده بود و این جا به روزترین نسخه بازی فایتینگ پرچمدارشه که داره برای نینتندو میاد. گزینه های خیلی بیشتری برای کپکام بود که نشون بده. رزیدنت اویل 4 ریمیک و DMC و... . ولی به نظرم بیشترین تاریخچه بین نینتندو و کپکام با سری مگامن و استریت فایتر گره خورده و خب مگامن اگه این جا بود با نسخه جدید خیلی رویایی می شد. ولی استریت فایتر قطعا انتخاب درستی از طرف کپکام بود.

Borderlands 4 و Project 007 - این دو تا بازی هم به نظرم آثار جالبی اند. واقعا نمیدونیم سوییچ 2 چطوری از پس این بازی ها برمیاد ولی همین که از همین الان میدونیم یه سری بازی های نسل نهمی هستند که هنوز عرضه نشدند و نسخه نینتندو سوییچ 2 شون در دست ساخته نشون میده فاصله سوییچ 2 و لیدپلتفرم های بازار واقعا کمتر از اون پیش فرض های بازاره. این خیییلی به کسایی که به سوییچ 2 به عنوان کنسول اصلی شون نگاه می کنند کمک می کنه

Star Wars Outlaws - با چیزهایی که از کنسول از پیش نمایش ها دیدیم، این بازی مهمیه، چون اصلی ترین چیزیه که نشون میده یه بازی نسل نهمی سنگین چقدر برای سوییچ 2 چالش درست می کنه. به نوعی ما از همین الان اولین Miracle Port مون رو با این بازی داریم. اثری که خود دیجیتال فاندری از معرفی اش تو این دایرکت خیلی متعجب شد طبق تخمین هایی که داشت

Duskbloods و Hyrule Warriors Age of Imprison - یه تاپیک بود تو ریست ارا که یکی چند ماه پیش پرسیده بود "آیا الان احتمال داره مثل PS4 که سونی از فرام سافتور بازی انحصاری گرفت، نینتندو هم بتونه از فرام سافتور بازی انحصاری بگیره" تا 6 صفحه تنها جوابی که می شد خوند "نه" بود :دی هیچ کس نمیتونست فکر کنه بعد موفقیت تاریخی الدن رینگ به عنوان یه بازی مولتی پلتفرم، فرام سافتور برای سونی حتی انحصاری درست کنه (که کلی سهام تو کمپانی مادر، کادوکاوا داره) چه برسه به نینتندو. در عمل ولی واقعا نینتندو مثل یه زایباتسوی واقعی رو ژاپن و دولوپرهاش چنگ انداخته و هیچی از اینا بعید نیست. داسک بلادز بازی پرچمدار بعدی فرام نیست طبیعتا، ولی از طرفی یه اثر آزمون و خطایی به شدت جالب از طرف خود میازاکی ـه که اگه موفق شه نه فقط برای فرام سافتور بلکه برای نینتندو هم موفقیت بزرگیه. این خیلی مهمه. این بازی در کنار هایریول واریورز جدید که طبیعتا کار KT ـه نشون میده نینتندو تو انحصاری گرفتن از دولوپرهای ژاپنی کماکان دستش بازه. بازتر از چیزی که حتی خود ما تصور می کردیم. بنابراین اون شایعات ریمیک رزیدنت اویل 0 انحصاری یا یه مانسترهانتر انحصاری دیگه واقعا الان بعید نیست!



به نظرم روی هم رفته، پیامی که از نمایش تردپارتی ها تو این دایرکت مخابره شد پیام قدرتمندی بود. جدا از اون نمایش فرست پارتی ها هر چند خیلی محدود به بازه لانچ بود و بازی هایی مثل Kirby Air Riders واقعا خارج از تیزر چیزی نداشتند ولی روی هم رفته لانچ لاین آپ کنسول از حیث بازی های فرست پارتی برای 6 ماه واقعا تفاوتی با سوییچ 1 و اون بازه نداره. البته به نظرم سوییچ 1 دو تا بازی داشت که سوییچ 2 از نبودشون تو بازه لانچ شاید آسیب ببینه
یکی Splatoon 2 ـه که حکم بازی بونافید مولتی پلیر کنسول رو داشت. الان تا حدی ماریو کارت داره این نقش رو ایفا می کنه
دومی هم Xenoblade Chronicles 2 ـه که کامل هدفش اون جامعه Niche ولی وفادارتر پلیرهای فرنچایزهای کوچیکتر نینتندو بود

شاید حال داشته باشم در مورد لاین آپ فعلی بازی های خود نینتندو که تو این چند وفته معرفی شدن هم بنویسم. چون وقتی نگاه می کنیم دست نینتندو کاملا پره

===========

دو تا مورد به نظرم البته از نظر تردپارتی این جا جاشون خالی بود

اولی عدم حضور هویوورس رو سوییچ 2 بود. این خیلی مورد انتظارم بود. بازی های هویوورس حقیقتا خیلی باب دل من نیستند و اگه به گاچا باشه من هنوزم چیزی مثل FGO رو ده ها بار ترجیح میدم :دی ولی بازم خیلی مهمه حضورشون رو سوییچ 2
دومی عدم حضور مایکروسافت بود. طبیعتا نه ارتقایی رو ماینکرفت نه بازی ای از بتسدا برای سوییچ 2 معرفی نشد. تنها بازی ای که فکر کنم نزدیک بود همون THPS 3&4 بود. با این که انتظار می رفت حضور داشته باشن ولی عدم حضورشون هم غیر منطقی نیست. نمیشه حضور یه پلتفرم هولدر تو مراسم اصلی عرضه یه پلتفرم هولدر دیگه رو امری واجب بدونیم ولی خب خیلی دوست دارم بدونم مایکروسافت به قولش در زمینه عرضه COD رو سوییچ 2 چجوری عمل می کنه :دی
 
آخرین ویرایش:
از اینکه دیجیتال فاندری داره توی اینترنت پخته میشه لذت میبرم

PS4 حتی بازیای شصت فریم با ۱۰۸۰ش خیلی خیلی کم بودن بعد ما روی سویچ بازیای فورکی و ۱۲۰ فریم داریم ولی اینا میگن در یه حده عملکردشون
 
آقا به نظرم الان وقتشه
تقریبا 10 روز از دایرکت گذشته

چه هایپ و خبرهای خفن بوده باشه
چه ضد حال و موج خبر های منفی

هر چی بوده الان موجش گذشته و به نظرم خیلی ایده خوب و کلی ای از کنسول قبل عرضه اش میدونیم. چه نقاط قوتی داره و چه نقاط ضعفی داره و فلان و بیسار

از لاین آپ لانچ کنسول هم مطلعیم

  • Arcade Archives 2: Ridge Racer
  • Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster
  • Cyberpunk 2077: Ultimate Edition
  • Deltarune
  • Fast Fusion
  • Fortnite
  • Hitman World of Assassination - Signature Edition
  • Hogwarts Legacy
  • Kunitsu-Gami: Path of the Goddess
  • Mario Kart World
  • Nintendo Switch 2 Welcome Tour
  • NOBUNAGA'S AMBITION Awakening Complete Edition
  • Puyo Puyo Tetris 2S
  • Rune Factory: Guardians of Azuma
  • Sid Meier's Civilization VII - Nintendo Switch 2 Edition
  • Split Fiction
  • Street Fighter VI: Years 1-2 Fighters Edition
  • Survival Kids
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Nintendo Switch 2 Edition
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - Nintendo Switch 2 Edition
  • Yakuza 0: Director's Cut
نکته ای که بگم اینه که این بازی ها تماما بازی های سوییچ 2 و اونایی که نسخه ارتقا یافته می گیرن یا تاریخ عرضه شون دقیقا همون موقع است (مثل دلتارون)
به صورت کلی تقریبا 90 درصد بازی های سوییچ 1 تو روز عرضه برای سوییچ 2 هم قابل بازی اند اون بکوارد هم هست

سوالی که این جا باید همین الان جوابش بدیم اینه:

به نظرتون این کنسول تو طول عمرش چقدر میفروشه؟

گزینه ها هم به این ترتیب اند

  • شکست تاریخی - زیر 20 میلیون دستگاه: یعنی آقا کنسول به سرنوشت Wii U دچار شه. جوری که مضحکه هیترها و طرفدارها و همه قرار بگیری و تا سال ها از شکست ات مقاله و ویدیو درست کنن
  • شکست کامل - 20 تا 40 میلیون: در شکست خوردن کنسول با این اعداد شکی نیست، ولی خب جوری هم نیست که تو تاریخ به عنوان لکه ننگ بهش نگاه کنند و احتمالا نقاط عطفی داره که باعث میشه بازم یه سری طرفدار داشته باشه مثل گیم کیوب
  • شکست نسبی - 40 تا 60 میلیون: این جوریه که میشه با اما و اگر گفت که شکست نخورده کنسول و خیلی هم نقاط قوت و موفقیت های ریز و درشت داشته، مثل ایکس باکس وان
  • موفقیت نسبی - 60 تا 80 میلیون: نمیشه با افتخار به این کنسول نگاه کرد و گفت که ترکونده ولی خب موفقیت داشته قطعا و هر جوری که بوده تونسته به اهدافش برسه. مثل 3DS
  • موفقیت کامل - 80 تا 100 میلیون: شما کاملا موفق بوده کنسول ، پر از نقاط عطف و طرفدار. قطعا اشتباهاتی داشته تو خودش ولی حرکات درست و لحظات مثبت اش کاملا به این اشتباهات می چربن. مثل Xbox 360 و PS3 و PSP و GBA
  • موفقیت تاریخی - 100 تا 120 میلیون: این کنسول دیگه چیزی برای اثبات نیاز نداره. از خود سخت افزار تا قیمت و بازی ها همه کاری کردن که تاریخ از این دستگاه ها به عنوان نقاط عطف شون یاد می کنه. مثل Wii و Gameboy و PS1 و PS4
  • موفقیت افسانه ای - بالای 120 میلیون: بازار کنسول ها بازار آن چنان گسترده ای هم نیست. وقتی از این حد بیشتر میفروشید دیگه رسما افسانه میشید و تا سال ها مقاله و ویدیو میسازن که چطور به همچین موفقیتی رسیدید. مثل Switch و DS و PS2

سوال میلیون دلاری اینه که سوییچ 2 با مومنتومی که از سوییچ 1 داره در کنار قیمت بیشتر خود کنسول و بازی هاش و رقابت شدیدتری که از سمت بقیه پلتفرم هولدرها قرار باهاش روبرو شه دقیقا تو طول عمرش چقدر میفروشه
شان لیدن تو مصاحبش با Destin وقتی ازش می پرسه که آیا فکر می کنه سوییچ فروش PS2 رو رد کنه جواب می ده که:

حالا شاید بعدا یه 10 میلیون تا Ps2 رو زیاد کنیم یه وقت شاید یادمون بیفته فروختیم اعلام نکردیم ولی خارج از شوخی احتمالا بله ولی سوییچ 2 قطعا اینکارو می کنه
یعنی شان لیدن فروئش 150-160 میلیونی انتظار داره
 
شان لیدن تو مصاحبش با Destin وقتی ازش می پرسه که آیا فکر می کنه سوییچ فروش PS2 رو رد کنه جواب می ده که:

حالا شاید بعدا یه 10 میلیون تا Ps2 رو زیاد کنیم یه وقت شاید یادمون بیفته فروختیم اعلام نکردیم ولی خارج از شوخی احتمالا بله ولی سوییچ 2 قطعا اینکارو می کنه
یعنی شان لیدن فروئش 150-160 میلیونی انتظار داره

شان لیدن اینو گفته؟

لینک بده ببینیم
چرا با شان لیدن در مورد سوییچ 2 مصاحبه کردن :))
 
شان لیدن اینو گفته؟

لینک بده ببینیم
چرا با شان لیدن در مورد سوییچ 2 مصاحبه کردن :))
شب رفتم خونه برات می فرستم
والا نکته جالب برا خودمم همینه هم شوهی یوشیدا هم شون لیدن بیشتر در مورد نینتندو مصاحبه کردن این چند وقته تا پلی استیشن
 
شان لیدن تو مصاحبش با Destin وقتی ازش می پرسه که آیا فکر می کنه سوییچ فروش PS2 رو رد کنه جواب می ده که:

حالا شاید بعدا یه 10 میلیون تا Ps2 رو زیاد کنیم یه وقت شاید یادمون بیفته فروختیم اعلام نکردیم ولی خارج از شوخی احتمالا بله ولی سوییچ 2 قطعا اینکارو می کنه
یعنی شان لیدن فروئش 150-160 میلیونی انتظار داره
این بعدا ۱۰‌ میلیون اضافه کردن خدا بود😂

سونی بعد توقف تولید Ps2 تاحالا دوبار امارشو اپدیت کرده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or