اطلاعات رسمی، اخبار، شایعات و مباحث Nintendo Switch 2

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش بینی فروش Nintendo Switch 2 در طول عمرش

  • شکست تاریخی - زیر 20 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%
  • شکست کامل - 20 تا 40 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%
  • شکست نسبی - 40 تا 60 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    37
  • این نظرسنجی در این تاریخ بسته خواهد شد: .

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Thread Header.png


سال 2017، نینتندو به صورت رسمی با عرضه کنسول نینتندو سوییچ وارد بازار در آن زمان نه چندان مطمئن کنسول های هیبریدی شد. دستگاه های ویدیو گیم که به راحتی بین تلویزیون و حالت هندهلد توانایی جابجایی داشتند.
موفقیت نینتندو سوییچ و فروش بیش از 150 میلیون دستگاهی آن باعث شد نه تنها اعتماد بازار برای باری دیگر به سمت نینتندو بازگردد، بلکه کنسول های هندهلد و هیبریدی شاهد یک احیا و جهش دوباره شوند و رقبای جدیدی در این زمینه برای نینتندو ظاهر شوند

نینتندو سوییچ با عمر 8 سال و سه ماهه خود، یکی از پردوام ترین کنسول های خانگی بازار لقب گرفت و انتظارات برای نسل بعد نینتندو در چند سال آخر عمر کنسول سر به فلک رسید تا این که نهایتا در ژانویه سال 2025، کنسول نسل بعدی نینتندو تحت عنوان Nintendo Switch 2 برای عرضه در ژوئن سال 2025 معرفی شد.

تاپیک زیر به منظور معرفی، اطلاع رسانی اخبار مربوطه و بحث پیرامون شایعات آن زده شده.

features copy.png
  • اندازه بزرگتر دستگاه، صفحه و کنترلرها​
  • جویکان ها (که به نام جویکان 2.0 شناخته می شوند) این بار به جای ریل به وسیله رابط های مغناطیسی به دستگاه اصلی وصل می شوند.​
  • اضافه شدن دکمه C به جویکان سمت راست که قابلیت Game Chat را فعال می کند​
  • Game Chat مشابه دیسکورد به کاربران اجازه چت صوتی، تصویری و اشتراک گذاری صفحه بازی خود را تا سقف چهار نفر می دهد​
  • دستگاه یک پورت USB C در بالای خود نیز جهت اتصال شارژر در حالت روی میز و اتصال لوازم جانبی در حالت داک را به دستگاه می دهد​
  • پایه های حالت رومیزی طراحی نوینی داشته و اجازه ایستایی در زاویه های مختلفی را به دستگاه می دهد.​
  • با قابلیت Game Share می توانید بازی های چند نفره ای که از این قابلیت پشتیبانی می کنند را با دستگاه های نزدیک خود یا از طریق Game Chat تا سقف چهار نفر به طور کامل به اشتراک بگذارید تا همه با دانلود بازی روی 4 دستگاه بدون خرید 4 نسخه از بازی، با هم به صورت چند نفره آن بازی را تجربه کنند (مشابه قابلیت Download Play کنسول DS)​
  • اضافه شدن دوربین به محصولات جانبی دستگاه جهت چت تصویری و برخی قابلیت های جزئی در بازی های مختلف (مشابه با کینکت و PS Move)​
  • بکوارد کامپتیبیلیتی و قابلیت اجرای بازی های سوییچ به واسطه Translation Layer در سطح سخت افزار و نرم افزار​
  • بزرگتر شدن دکمه های SL و SR برای راحتی بهتر و جنس فلزی آن ها به منظور اتصال مغناطیسی جویکان ها به دستگاه​
  • اضافه شدن دکمه های قابل مپ کردن GL و GR در جایگاه جویکان و دسته پرو کنترلر​
  • افزایش قدرت و دقت HD Rumble در جویکان 2.0​
  • اضافه شدن یک واحد خنک کننده به داک دستگاه جهت تهویه بهتر دستگاه در حالت داک​
  • قابلیت تبدیل شدن جویکان ها به موس به واسطه لیزر آپتیک کنار جویکان ها​


Hardware copy.png
166mm x 272mm x 13.9mm در حالت متصل به جویکان ها - ضخامت دستگاه با احتساب بیرون آمدگی دکمه های ZL و ZR به 30.7mm می رسد​
ابعاد​
تقریبا 401 گرم - در صورت اتصال جویکان ها این وزن به تقریبا 534 گرم خواهد رسید​
وزن​
صفحه LCD Color Gamut با ابعاد 7.9 اینچ - رزولوشن 1920x1080 - پشتیبانی از HDR10 - پشتیبانی از VRR - با پشتیبانی از نرخ نمایش 120 فریم بر ثانیه​
صفحه نمایش​
چیپ شخصی سازی شده و کاستوم مید انویدیا (اطلاعات بیشتر در حال حاضر در دسترس نیست)​
CPU/GPU​
256 گیگابایت حافظه UFS - با قابلیت افزایش به وسیله کارت های MicroSD Express تا حداکثر 2 ترابایت (بخشی از حافظه مختص به سیستم عامل دستگاه است)
حافظه دستگاه​
Wi-Fi 6.0 - بلوتوث - پورت LAN​
قابلیت های ارتباطی​
حداکثر خروجی: 3840x2160, 60 fps - توانایی خروجی 120fps در حالت های 1920x1080 و 2560x1440 - پشتیبانی از HDR​
خروجی تصویر​
خروجی خطی PCM 5.1ch 0 (خروجی به وسیله کابل HDMI) - خروجی Surround Sound از طریق اتصال به هدفون یا اسپیکرهای خود دستگاه​
خروجی صوتی​
Stereo با بهبود ساختار جهت تولید صداهای واضح و شفاف تر​
اسپیکر​
مجهز به میکروفون داخلی با پشتیبانی از Noise Cancelling و Echo Cancelling​
میکروفون​
دکمه پاور - دکمه های تنظیم صدا​
دکمه های فرعی​
دو پورت USB C یکی در بالای دستگاه و یکی در پایین دستگاه - پورت LAN روی داک - پورت USB 3.0 روی داک - خروجی Audio Jack 3.5mm
پورت های ورودی​
مجهز به باتری لیتیوم با ظرفیت 5220mAh - غیر قابل تعویض - با عمر 2 الی 6.5 ساعت بسته با تنظیمات درخشش صفحه و سنگینی پردازش بازی​
باتری​
حدود 3 ساعت (این زمان تقریبی در صورت قرار گرفتن دستگاه در حالت Sleep Mode محاسبه شده)​
مدت زمان شارژ​

others copy.png

یک مدت پیش موقع رونمایی کامل از کنسول تو دایرکت 2 آوریل 2025 یه مجموعه ای از سوالات و ابهامات به وجود اومده بود که تو بخش زیر بهشون جواب میدیم. اگه سوالات رایج دیگه ای در مورد ماهیت دستگاه باشه هم به مرور به این زیر اضافه میشن
قیمت کنسول چقدره؟ به صرفه است؟

قیمت کنسول تو آمریکا 450 دلاره

اگه بخوایم مقایسه کنیم، این کنسول 50 دلار از ارزون ترین ورژن استیم دک (256 گیگ) گرون تره.
طبیعتا با احتساب صفحه نمایش بزرگ تر، داشتن داک مجهز به فن و دم و دستگاه جویکان ها، این 50 دلار افزایش قیمت چندان غیر منطقی نیست. (اطلاعات دقیق از سخت افزار و مشخصات فنی سوییچ 2 در دسترس نیست که بخوایم اون رو مقایسه کنیم و قیمت رو بسنجیم)

البته دو مورد رو در مورد استیم دک لحاظ کنید.
اول این که این دستگاه اساسا بازی فیزیکی نمیخوره و تماما مبتنی به استیم ـه که منبع اصلی جذابیت شه
و دوم این که خط عرضه استیم دک خیلی محدودتره و بیشتر دست والو ـه تا شرکت های ثانی. این نوع عرضه مستقیم به طبع رو قیمت اثر داره.

تو ژاپن دارن برای زبان های متفاوت رو کنسول از مشتری پول میگیرن؟

نه :))

این خیلی جالبه
تو ژاپن بنا به دلایل عجیب اقتصادی، نینتندو انگار میتونه کنسول رو خیلی ارزون تر بده و در اقدامی عجیب و غریب جای این که بگن "نه" و تو ژاپن هم کنسول رو هم قیمت بقیه جاهای دنیا بدن، تصمیم گرفتن یه سیاست احاطه محور تر اتخاذ کنند و دو تا ورژن ریجن لاک و ریجن آل بدن بیرون

اون ورژن ریجن لاک فقط زبون ژاپنی رو ساپورت می کنه و خیلی ارزون تره

ورژن ریجن آل، مشخصا ورژنیه که همه زبون ها رو ساپورت می کنه.
در حقیقت حتی اگه زبون تون هم خوب باشه بعیده ورژن ژاپنی سوییچ 2 خارج از ژاپن به دردتون بخوره، چون احتمالا استور اش خارج از ین ژاپن هیچ ارزی رو قبول نکنه.

بازی های سوییچ 2 واقعا 90 دلارند!

خیر!
سوییچ 2 تو آمریکا بازی هاش به صورت نرمال 70 دلاره که استاندارد این نسله با توجه به تورم و...
نکته ای که هست اینه که این بحث پیش اومده که بازی های فیزیکی گرون تر از بازی های دیجیتالی اند.

این قضیه تو آمریکا صادق نیست و msrp جهانی بازی ها همون نرخ 70 دلاره و اون عکسی که دیدید پخش شده مربوط به اروپا است. تو ژاپن هم مدت هاست که بازی های فیزیکی از دیجیتالی گرون تر اند

مسئله اینه که چندتا بازی هستند که قیمت 80 دلار دارند
این بازی ها:
  • The Legend of Zelda Tears of the Kingdom NS2 Edition
  • Kirby and the Forgotten Land NS2 Edition
  • Mario Party Jamboree NS2 Edition
  • و Mario Kart World اند.
سه تا بازی اول رو جلوتر تو بخش ارتقای بازی ها توضیح میدم
ولی ماریو کارت ورلد عملا بازی ایه که نینتندو مشابه Zelda: TotK روی سوییچ روی یه کالیبر بالاتر در نظر گرفته و 10 دلار گرون تر از بازی های استاندارد داره عرضه می کنه (که حتی با در نظر گرفتن وسعت بازی بازم منطقی نیست)
مشخص نیست بازی بعدی ای که نینتندو تو این کالیبر در نظر بگیره چیه. ولی از اون جا که پلتفرمر سه بعدی مطرح بعدی نینتندو که Donkey Kong Bananza باشه همون 70 دلار استاندارده، نمیشه خیلی قاعده ای تعیین کرد.

+ Mario Kart World به صورت باندل با نینتندو سوییچ 2 به صورت محدود تو قیمت 500 دلار عرضه میشه که قیمت بازی رو 50 دلار می کنه.

چت آنلاین تو نینتندو پولیه!؟!؟

این یکی جای دفاع نداره و بله
چت آنلاین نینتندو که به دکمه C Button وصله یکی از قابلیت های منحصر به سرویس آنلاین نینتندوئه

سرویس آنلاین نینتندو با اشتراک 20 دلار در سال اجازه دسترسی به موارد زیر رو میده
  • Cloud Save
  • Online Play
  • Game Chat
  • NES Classics
  • SNES Classics
  • Gameboy Classics
  • Nintendo Music App
  • Tetris 99 & F-Zero 99
  • Game Vouchers

از اون جا که چت آنلاین اساسا قابلیتیه که برای بازی های آنلاین ساخته شده، محدود به سرویس بودنش غیر عقلانی نیست. طبیعتا خیلی استفاده نداره همچین قابلیتی خارج از بازی های انلاین
و اگه اشتباه نکنم بازی های F2P حتی رو خود سوییچ هم آنلاین چت خودشون رو داشتند و بعیده احتیاج به سرویس گیم چت خود نینتندو و قابلیت های دوربین اش داشته باشند. اورآل هم خود سرویس آنلاین نینتندو تو سطح اول تقریبا هیچ قیمتی نداره (مخصوصا اگه با پلن خانواده برید که میذاره 8 نفر با 35 دلار یه سال اشتراک داشته باشند که میشه نفری تقریبا 4.4 دلار تو سال) و امتیازاتی که میده هر چند خیلی شگفت انگیز نیستند قطعا به این قیمت می ارزند

مخصوصا سیستم Game Voucher که میذاره با خرید یه بلیط 100 دلاری، دو تا بازی منتشر شده توسط خود نینتندو رو به صورت دیجیتالی بخرید
من خودم چند بار این جوری 20 دلار 20 دلار سیو کردم :دی (سر Zelda TotK که تونستم 30 دلار سیو کنم!)
البته احتمالا با افزایش قیمت ها تو نسل جدید، این بلیط ها هم بشن 120 دلار که اون 20 دلار سیو شدنه ثابت بمونه

ولی خلاصه تو استور نینتندو، بازی های نینتندو شاید هیچ وقت تخفیف نخورن، ولی اگه این اشتراک رو داشته باشید، عملا همیشه 10 دلار زیر قیمت اند :D

تو کارتریج های فیزیکی 90 دلاری سوییچ 2 بازی نیست!!!!؟؟؟

اینم نه!

یه خبری پخش شده که کارتریج های فیزیکی نینتندو سوییچ 2 بدون بازی اند و فقط میتونی باهاشون بازی رو از استور دانلود کنی
که رک بگم احمقانه است. تو همون دایرکت گفتن که کارتریج های قرمز سوییچ 2 سرعت انتقال داده شون بیشتره. اگه قرار بود توشون بازی نباشه که چرا باید سرعت انتقال دیتاشون بیشتر باشه
این جاست که میگم نینتندو تو خبررسانی قهوه ای کرده رفته و اینا به مرور زمان سوءتفاهم هاش رفع میشه :دی

مشابه سوییچ 1، Xbox Series X|S و PS5 یه سری بازی های فیزیکی هستند که وقتی کیس رو باز می کنید توش بازی نیستند.
حالا یا دیسک و کارتریج کل بازی رو شامل نمیشه و باید برای اجرا، یه بخشی رو از استور بگیری
یا کلا دیسک و کارتریج خالیه و باید بازی رو از استور بگیری
یا فقط تو جعبه بازی یه کد برای دانلوده

نینتندو برگشته گفته این خیلی پیچیده است و هر کی نمیخواد کامل بازی رو تو پکیج کنه رو به گزینه دوم محدود کرده.

یعنی شما اگه میخوای بازی ات تو کیس و جعبه تو فروشگاه ها باشه، دیگه نمیتونی فقط کد خالی باشه. باید بازی کارتریج داشته باشه و اون کارتریج حکم لایسنس بازی رو اجرا کنه
این باعث میشه دیگه بازی های فیزیکی ای که می خرید یه کد یه بار مصرف نداشته باشه. حتی اگه شما با اون کارتریج باید بازی رو کامل دانلود کنید، بازم میتونید بازی رو بفروشید و معاوضه کنید و اون ماهیت فیزیکی بودنش رو داره، ولی خب دیگه دیتا روش نیست.

همون جور که گفتم این شامل همه بازی ها نمیشه.
این کاملا بسته به انتخاب ناشر داره.
احتمالا خیلی از ناشرهای ثردپارتی به خاطر گرون بودن هزینه ساخت کارتریج ها، نخوان دیتای بازی رو روی کارتریج ها بریزن، یا شایدم به خاطر حجم خیلی بالای بازی و محدودیت 64 گیگی کارتریج های سوییچ 2، صرفا به کارتریج خالی اکتفا کنن. ولی خب خیلی ناشرها هم مثل خود نینتندو و CDPR و... بازی های فیزیکی رو کما فی السابق روی کارتریج دارن

دوباره هم بگم، عین این مورد روی سوییچ 1 بود و واقعا چیز جدیدی نیست. نینتندو از اول به ناشرها این آپشن رو برای عرضه فیزیکی بازی ها می داده. الان اتفاقا سخت گیرتر و یکپارچه تره این قضیه

کنسول DLSS و Raytracing نداره تو سال 2025 عزیز؟

هم انویدیا هم نینتندو تایید کردن که کنسول از Ray Tracing و DLSS پتشیبانی می کنه و RT Core و Tensor Core های مربوطه تو سخت افزار سوییچ 2 لحاظ شده
منتها عمق فنی این کار رو هنوز چیزی ازش نگفتن و از نمایش های فعلی واقعا نمیشه چیز خیلی مستندی پیدا کرد.

ولی خب تاییدیه اش فعلا هست.

برای ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 باید دوباره پول بدی!؟

اوه اوه اوه
توضیح این سخته
لعنت بهت نینتندو :Wallbash: این چه طرز ارتقاء بازی بود که تو لحاظ کردی آخه!!

همون جور که تو دایرکت گفتن شما سه نوع بازی رو روی سوییچ 2 بازی می کنید
  • بازی های خود سوییچ 2 (که رو سوییچ 1 قابل اجرا نیستند)
  • بازی های سوییچ 1 (که بکوارد کامپتیبل رو سوییچ 2 قابل اجرا اند)
  • بازی های ورژن سوییچ 2 (که روی سوییچ 1 بدون قابلیت های این ورژن قابل اجران)
مسئله ما دسته سوم این بازی هاست که میخوایم ببینیم چطوریه قضیه شون

قبل از هر چیز. یه موردی این جا خیلی گنگه. 95 درصد بازی های سوییچ 1 که تو دسته سوم نیستند و بکوارد کامپتیبل روی سوییچ 2 اجرا میشن هنوز معلوم نیست بای دیفالت موقع اجرا شدن بهتر اجرا میشن، پچ میگیرن یا نه، این مخصوصا در مورد بازی های تردپارتی خیلی اهمیت داره. چون بیشتر این برنامه هایی که جلوتر میگیم مختص بازی های خود نینتندو و برنامه های خود همون شرکته و بقیه کمپانی های ثردپارتی و حرکت هایی که میتونن بزنن خیلی مبهم تره و همین خیلی رو مخه. خیلی از بازی های خود نینتندو هم فعلا تکلیف شون معلوم نیست که دقیقا چی به چیه. حداقل میدونیم رو سوییچ 2 درست اجرا میشن ولی از ارتقاء و اینا واقعا خبر نداریم

ارتقاء بازی ها از سوییچ 1 به سوییچ 2 در حقیقت در سه دسته قرار میگیرند (می فهمید وقتی میگم بیخودی پیچیده است یعنی چی؟ :دی همین الان از یه دسته دوباره سه تا دسته دیگه فورک خورد :دی)
  • دسته اول: بازی هایی که با یه آپدیت و پچ ساده به صورت مجانی روی سوییچ 2، رزولوشن و فریم ریت بهتر دریافت می کنن: نمونه های این دسته شامل Super Mario Odyssey و ARMS و ... میشه، نینتندو یه لیست 10 15 تایی از بازی های این شکلی رو داده بود بیرون الان به یاد ندارم دیگه چیا توش بود
  • دسته دوم: بازی هایی که علی رغم آپدیت رو نحوه اجرا و کیفیت بصری بازی، یه سری ویژگی های جدید مختص سوییچ 2 دریافت می کنند. مشابه قابلیت های Zelda Notes تو جفت زلداهای سوییچ، یا مودهای گرافیکی مختلف برای Metroid Prime 4 و حالت کنترل جدیدش با موس. این دسته از بازی ها رو باید 10 دلار بدید تا به نسخه نینتندو سوییچ 2 ارتقا بدید. این بازی ها با تمام ویژگی های جدید و ده دلار قیمت بیشتر به صورت فیزیکی دوباره برای خرید روی سوییچ 2 در دسترس هستند.
  • دسته سوم: اینا بازی هایی اند که علی رغم ارتقاء جلوه های بصری و رزولوشن و فریم ریت، جدا از قابلیت های جدید، محتواهای انحصاری جدید هم دارن و عملا یه DLC هم سوار بازی شده همراه با ارتقاشون به نسخه نینتندو سوییچ 2. نمونه های این دسته الان Mario Paty Jamboree و Kirby and the Forgotten Land اند. این بازی ها برای ارتقا احتیاج به یک بسته 20 دلاری دارند که هم خود ارتقاء و هم محتوای اضافه رو توجیه کنه.

حالا میدونید نکته وحشتناک این قضیه کجاست؟
این بازی هایی که گفتم طبیعتا هیچ وقت کاهش قیمت نخوردن. داریم در مورد نینتندو صحبت می کنیم :دی لذا با این آپگرید پک دوباره قیمت شون تصاعدی رفته بالا
برای همینه که سه تا از بازی هایی که الان 80 دلارند، همین بازی های ارتقا یافته اند. دو تاشون که از دسته سوم اند و به خاطر محتوای اضافه یهو 80 دلار شدند.
اون یکی هم Zelda TotK ـه که با این که آپگرید پک اش 10 دلاره ولی چون خود بازی از همون اول 70 دلار بوده یهو اینم شده 80 دلار.
از اون طرف خود بازی های سوییچ که تو دسته دوم اند الان دوباره 70 دلارند. که اصن مغز آدم سوت می کشه چطور همچین سیاست قیمت گذاری ای به ذهن نینتندو رسیده :Wallbash: و نخواستن از خر شیطون کوتاه بیان که ده دلار زیر قیمت همه بازی های انحصاری سوییچ بکشن که همه چیز با عقل جور دربیاد. ~X(

ولی خب کیا ایها حال وضعیت ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 یه همچین وضعیت قاراشمیش ـیه و به نظرم بزرگترین موردیه که نینتندو واقعا باید یه تجدید نظر کلی کنه رو سیاست هاش.


و البته کی میتونه فراموش کنه این تاپیک تا 4 سال به عنوان تاپیک "شایعات کنسول بعدی نینتندو" فعالیت داشت و توش در مورد اخبار و لیک ها و گزارش های بعضا راست و بعضا دروغین دستگاه می نوشتیم و بحث می کردیم. تمام این بحث ها هنوز هست و نقاط کلیدی اخبار هنوز لینک هاشون هست تا ریشه این تاپیک و این که چطور از آگوست 2020 تا ژوئن 2025 صبر و بحث کردیم آرشیو باشه
اطلاعات بدست اومده از دیتاماین کردن فریم 10.0.2 نینتندو سوییچ

اطلاعات لیک شده توسط Nate The Hate (عرضه 2021 و مشخصات کلی دستگاه)

گزارش سایت Sina از تولید کننده های مربوط

گزارش بلومبرگ از سفارشات نینتندو به سامسونگ جهت تولید صفحات OLED جدید

شایعات مربوط به توقف تولید چیپ های Tegra +X1 و Tegra X1 از طرف انویدیا

گزارش سوم بلومبرگ (غیرقابل دسترس از طرف عموم) در رابطه با تاریخ عرضه، قیمت و پیش بینی فروش + تکمیلی

شایعه استفاده از تکنولوژی معماری Ada Lovelace انویدیا در ورژن بعدی سوییچ

گزارش Nikkei از برنامه نینتندو برای سال مالی 2021 و تایید وجود کنسول قویتر از طرف نینتندو برای عرضه در این بازه زمانی

معرفی کنسول جدید سوییچ قبل از E3 2021 به گزارش تاکاشی موچیزوکی، یوروگیمر و امیلی راجرز

گزارش Vandal از تولید کننده چینی و مشخصات ظاهری کنسول جدید سوییچ + تکمیلی

اطلاعات در مورد خروجی تصویر سوییچ از تایوان (1440p/30FPS داک - 720p/120FPS دستی)

معرفی رسمی مدل OLED سوییچ توسط نینتندو + اطلاعات تکمیلی

11 دولوپر مختلف کامل به کیت 4K ـی سوییچ دسترسی داشته اند

4K ready بودن داک جدید مدل OLED

لو رفتن ویژگی های تراشه سوییچ بعدی (معماری Ampere، پشتیبانی از Ray Tracing و DLSS) براساس لیک های انویدیا

غیر قابل مشاهده شدن ویدیوهای معرفی مدل OLED و Lite و آغاز دوباره گمانه زنی ها

گزارش Nikkei از برنامه های نینتندو و مذاکرات این شرکت با کارخانه ها جهت تولید انبوه کنسول بعدی

گزارش VGC از برنامه نینتندو برای عرضه کنسول بعدی خود در سال 2024

گزارش VGC از نمایش نینتندو از کنسول نسل بعدی نینتندو با سازندگان در گیمزکام 2023 + امکان اجرای Matrix Awakens روی کنسول

لیک Nate the Hate از نمایش پشت پرده گیمزکام، اجرای Zelda: Breath of the Wild به صورت 4K60 بدون هیچ گونه لودینگ

گزارش یوروگیمر و دیجیتال فاندری از چیپ T239 (گرافیک احتمالی نسل بعد نینتندو) و توانایی های آن

لیک شدن تصاویر مادربورد کنسول نسل بعدی نینتندو و تایید وجود چیپ انویدیا و بردهای سامسونگ روی آن

لیک شدن تصاویر جویکان و تایید افزایش سایز، مغناطیسی بودن (عدم وجود ریل) و بزرگ تر شدن دکمه های SL و SR

معرفی رسمی Nintendo Switch 2 از طرف نینتندو با تریلری کوتاه از ظاهر سخت افزار
 
آخرین ویرایش:
فکر کنم تا یک ترا هست منتهی خیلی گرون
برای سوییچ 2... حتما باید مدل expressباشه... چون سرعتشون سه برابر میکرو اس دی های عادی هست(سرعتشون نزدیک عادی ترین SSD های پایه ای می شه تقریبا)... تو بازار تا 256 هست... شرکتای مختلف گفتن مدل 512 و 1ترا رو بزودی معرفی و عرضه می کنن(یه مدل 512 داریم صد مگ سرعتش کمتر از حد برند های معروفه... نمی دونم اون جواب میده یا نه)
 
  • Like
Reactions: all4u
دقت کردین که با سویچ 2 نینتندو یه جورایی کل دنیای ماریو رو ری دیزاین کرده، قبل این از زمان DS تقریبا همه بازیای ماریو دیزاینشون منطبق با New Super Mario Bros بود، الان ماریو کارت ورد خیلی بیشتر شبیه فیلم ماریو شده
 
  • Like
Reactions: eeeeee and Z-fan
آقا به نظرم الان وقتشه
تقریبا 10 روز از دایرکت گذشته

چه هایپ و خبرهای خفن بوده باشه
چه ضد حال و موج خبر های منفی

هر چی بوده الان موجش گذشته و به نظرم خیلی ایده خوب و کلی ای از کنسول قبل عرضه اش میدونیم. چه نقاط قوتی داره و چه نقاط ضعفی داره و فلان و بیسار

از لاین آپ لانچ کنسول هم مطلعیم

  • Arcade Archives 2: Ridge Racer
  • Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster
  • Cyberpunk 2077: Ultimate Edition
  • Deltarune
  • Fast Fusion
  • Fortnite
  • Hitman World of Assassination - Signature Edition
  • Hogwarts Legacy
  • Kunitsu-Gami: Path of the Goddess
  • Mario Kart World
  • Nintendo Switch 2 Welcome Tour
  • NOBUNAGA'S AMBITION Awakening Complete Edition
  • Puyo Puyo Tetris 2S
  • Rune Factory: Guardians of Azuma
  • Sid Meier's Civilization VII - Nintendo Switch 2 Edition
  • Split Fiction
  • Street Fighter VI: Years 1-2 Fighters Edition
  • Survival Kids
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Nintendo Switch 2 Edition
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - Nintendo Switch 2 Edition
  • Yakuza 0: Director's Cut
نکته ای که بگم اینه که این بازی ها تماما بازی های سوییچ 2 و اونایی که نسخه ارتقا یافته می گیرن یا تاریخ عرضه شون دقیقا همون موقع است (مثل دلتارون)
به صورت کلی تقریبا 90 درصد بازی های سوییچ 1 تو روز عرضه برای سوییچ 2 هم قابل بازی اند اون بکوارد هم هست

سوالی که این جا باید همین الان جوابش بدیم اینه:

به نظرتون این کنسول تو طول عمرش چقدر میفروشه؟

گزینه ها هم به این ترتیب اند

  • شکست تاریخی - زیر 20 میلیون دستگاه: یعنی آقا کنسول به سرنوشت Wii U دچار شه. جوری که مضحکه هیترها و طرفدارها و همه قرار بگیری و تا سال ها از شکست ات مقاله و ویدیو درست کنن
  • شکست کامل - 20 تا 40 میلیون: در شکست خوردن کنسول با این اعداد شکی نیست، ولی خب جوری هم نیست که تو تاریخ به عنوان لکه ننگ بهش نگاه کنند و احتمالا نقاط عطفی داره که باعث میشه بازم یه سری طرفدار داشته باشه مثل گیم کیوب
  • شکست نسبی - 40 تا 60 میلیون: این جوریه که میشه با اما و اگر گفت که شکست نخورده کنسول و خیلی هم نقاط قوت و موفقیت های ریز و درشت داشته، مثل ایکس باکس وان
  • موفقیت نسبی - 60 تا 80 میلیون: نمیشه با افتخار به این کنسول نگاه کرد و گفت که ترکونده ولی خب موفقیت داشته قطعا و هر جوری که بوده تونسته به اهدافش برسه. مثل 3DS
  • موفقیت کامل - 80 تا 100 میلیون: شما کاملا موفق بوده کنسول ، پر از نقاط عطف و طرفدار. قطعا اشتباهاتی داشته تو خودش ولی حرکات درست و لحظات مثبت اش کاملا به این اشتباهات می چربن. مثل Xbox 360 و PS3 و PSP و GBA
  • موفقیت تاریخی - 100 تا 120 میلیون: این کنسول دیگه چیزی برای اثبات نیاز نداره. از خود سخت افزار تا قیمت و بازی ها همه کاری کردن که تاریخ از این دستگاه ها به عنوان نقاط عطف شون یاد می کنه. مثل Wii و Gameboy و PS1 و PS4
  • موفقیت افسانه ای - بالای 120 میلیون: بازار کنسول ها بازار آن چنان گسترده ای هم نیست. وقتی از این حد بیشتر میفروشید دیگه رسما افسانه میشید و تا سال ها مقاله و ویدیو میسازن که چطور به همچین موفقیتی رسیدید. مثل Switch و DS و PS2

سوال میلیون دلاری اینه که سوییچ 2 با مومنتومی که از سوییچ 1 داره در کنار قیمت بیشتر خود کنسول و بازی هاش و رقابت شدیدتری که از سمت بقیه پلتفرم هولدرها قرار باهاش روبرو شه دقیقا تو طول عمرش چقدر میفروشه
 
برای سوییچ 2... حتما باید مدل expressباشه... چون سرعتشون سه برابر میکرو اس دی های عادی هست(سرعتشون نزدیک عادی ترین SSD های پایه ای می شه تقریبا)... تو بازار تا 256 هست... شرکتای مختلف گفتن مدل 512 و 1ترا رو بزودی معرفی و عرضه می کنن(یه مدل 512 داریم صد مگ سرعتش کمتر از حد برند های معروفه... نمی دونم اون جواب میده یا نه)
من اینو قبلاً دیده بودم (اگه اشتباه نکرده باشم تو نینتندولایف پیشنهاد داده بود)
Lexar Ships the World’s First 1TB microSD Express Card for use with Nintendo Switch 2 | Lexar

ویرایش: انگار الان شیپ شده اما وقتی من دیده بودمش هنوز شیپ نشده بوده
 
آقا به نظرم الان وقتشه
تقریبا 10 روز از دایرکت گذشته

چه هایپ و خبرهای خفن بوده باشه
چه ضد حال و موج خبر های منفی

هر چی بوده الان موجش گذشته و به نظرم خیلی ایده خوب و کلی ای از کنسول قبل عرضه اش میدونیم. چه نقاط قوتی داره و چه نقاط ضعفی داره و فلان و بیسار

از لاین آپ لانچ کنسول هم مطلعیم

  • Arcade Archives 2: Ridge Racer
  • Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster
  • Cyberpunk 2077: Ultimate Edition
  • Deltarune
  • Fast Fusion
  • Fortnite
  • Hitman World of Assassination - Signature Edition
  • Hogwarts Legacy
  • Kunitsu-Gami: Path of the Goddess
  • Mario Kart World
  • Nintendo Switch 2 Welcome Tour
  • NOBUNAGA'S AMBITION Awakening Complete Edition
  • Puyo Puyo Tetris 2S
  • Rune Factory: Guardians of Azuma
  • Sid Meier's Civilization VII - Nintendo Switch 2 Edition
  • Split Fiction
  • Street Fighter VI: Years 1-2 Fighters Edition
  • Survival Kids
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Nintendo Switch 2 Edition
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - Nintendo Switch 2 Edition
  • Yakuza 0: Director's Cut
نکته ای که بگم اینه که این بازی ها تماما بازی های سوییچ 2 و اونایی که نسخه ارتقا یافته می گیرن یا تاریخ عرضه شون دقیقا همون موقع است (مثل دلتارون)
به صورت کلی تقریبا 90 درصد بازی های سوییچ 1 تو روز عرضه برای سوییچ 2 هم قابل بازی اند اون بکوارد هم هست

سوالی که این جا باید همین الان جوابش بدیم اینه:

به نظرتون این کنسول تو طول عمرش چقدر میفروشه؟

گزینه ها هم به این ترتیب اند

  • شکست تاریخی - زیر 20 میلیون دستگاه: یعنی آقا کنسول به سرنوشت Wii U دچار شه. جوری که مضحکه هیترها و طرفدارها و همه قرار بگیری و تا سال ها از شکست ات مقاله و ویدیو درست کنن
  • شکست کامل - 20 تا 40 میلیون: در شکست خوردن کنسول با این اعداد شکی نیست، ولی خب جوری هم نیست که تو تاریخ به عنوان لکه ننگ بهش نگاه کنند و احتمالا نقاط عطفی داره که باعث میشه بازم یه سری طرفدار داشته باشه مثل گیم کیوب
  • شکست نسبی - 40 تا 60 میلیون: این جوریه که میشه با اما و اگر گفت که شکست نخورده کنسول و خیلی هم نقاط قوت و موفقیت های ریز و درشت داشته، مثل ایکس باکس وان
  • موفقیت نسبی - 60 تا 80 میلیون: نمیشه با افتخار به این کنسول نگاه کرد و گفت که ترکونده ولی خب موفقیت داشته قطعا و هر جوری که بوده تونسته به اهدافش برسه. مثل 3DS
  • موفقیت کامل - 80 تا 100 میلیون: شما کاملا موفق بوده کنسول ، پر از نقاط عطف و طرفدار. قطعا اشتباهاتی داشته تو خودش ولی حرکات درست و لحظات مثبت اش کاملا به این اشتباهات می چربن. مثل Xbox 360 و PS3 و PSP و GBA
  • موفقیت تاریخی - 100 تا 120 میلیون: این کنسول دیگه چیزی برای اثبات نیاز نداره. از خود سخت افزار تا قیمت و بازی ها همه کاری کردن که تاریخ از این دستگاه ها به عنوان نقاط عطف شون یاد می کنه. مثل Wii و Gameboy و PS1 و PS4
  • موفقیت افسانه ای - بالای 120 میلیون: بازار کنسول ها بازار آن چنان گسترده ای هم نیست. وقتی از این حد بیشتر میفروشید دیگه رسما افسانه میشید و تا سال ها مقاله و ویدیو میسازن که چطور به همچین موفقیتی رسیدید. مثل Switch و DS و PS2

سوال میلیون دلاری اینه که سوییچ 2 با مومنتومی که از سوییچ 1 داره در کنار قیمت بیشتر خود کنسول و بازی هاش و رقابت شدیدتری که از سمت بقیه پلتفرم هولدرها قرار باهاش روبرو شه دقیقا تو طول عمرش چقدر میفروشه
نقطات قوت
+ خود کنسول، از زمان گیم کیوب نینتندو کنسولی به مدرنی و خوش دیزاینی این نساخته، اخرین هندهلدی که به نسبت زمان خودش اینقدر پیشرفته بود PSP بود. تنها نقطه ضعف دیزاینش از نظر من اون تیکه های پورت جویکانه که بالاخره یه سریا راه شکستنشو پیدا میکنن.

+ شاید بهترین لایبرری لانچ تاریخ، کلا جز WiiU تمام کنسولای نینتندو بازیای لانچ خدایی داشتن ولی سویچ ۲ توی یه لول‌دیگه ست، ماریو کارت ورد با توجه به سابقه سری قطعا بزرگترین لانچ تایتل تاریخه

+ پشتیبانی ثرد پارتی، سویچ و وی کنسولایی بودن که کسی انتظار موفقیتشونو نداشت ولی وقتی موفق شدن ثرد پارتی ها فهمیدن چه بازاری رو از دست دادن برای سویچ بیشترین تعداد بازیای بزرگ از بغد ۲۰۱۹ پورت شدن مثل ویچر. حالا با توجه به شرایط پر هزینه صنعت و موفقیت قبلی سویچ هیچکسی نمیخواد این بازار رو از دست بده و با توجه به سخت افزار کنسول من میتونم انتظار داشته باشم که تا ۵ سالی یه ساپورت واقعا درجه یک رو ببینیم، احتمالا هم بازیای مین استریم مثل فیفا و 2K و کاد تا آخر عمر کنسول هم روش عرضه بشن و با این حساب سویچ ۲ تنها کنسولیه که میشه روش ماریو، پوکمون، کاد و فیفا رو بازی کرد و برای اکثر مردم میتونه پلتفرم اصلیشون باشه.

+ فرمت فروش بازیا: خیلیا شاید خوششون نیاد ولی به نظر من اومدن گیم کی ها یه حرکت خیلی مثبته،. قبل این بازیای این شکلی رو تفریبا تمام کنسول ها و حتی بعضی بازیای فرست پارتی مثل هیلو اینفینیت توی باکسشون دیسک نداشتن و فقط یه کد دانلود بود که بازی رو روی اکانت قفل میکرد ولی با گیم کی هم بازیسازا میتونن بازیای حجیم رو راحت ریلیز کنن هم بازیکنا میتونن این بازیا رو بفروشن یا قرض بدن

+ تمرکز روی بخش سوشیال کنسول، برای سویچ در خیلی موارد افراد نزدیک به هم مثل اعضای یه خانواده یا دوستان همه سویچ داشتن ولی امکانات اجتماعی ضعیف کنسول تجربه مولتی پلیر رو به یه چیز بیسیک تبدیل میکرد، الان با اومدن گیم چت، گیم شر و کارتریج مجازی تجربه اجتماعی کنسول یه هویت خاص و جالب داره و این میتونه توی بازاریابی دهان به دهان حسابی بترکونه.


+ NSO، درسته که رسانه ها و خیلیا همش از پولی بودن امکانات حرف میزنن ولی با قیمت سالانه ۲۰ دلار سرویس نینتندو جدا از ارزون ترین بودن در نوع خودش امکانات خیلی زیادی ارائه میکنه، بازی انلاین، دسنرسی به کاتالوگ بازیای کنسولای مختلف نینتندو و سگا، بازی های اختصاصی، اپگرید رایگان بازیایی مثل زلدا و گیم چت کنار هم دیگه به سرویس یه ارزش خاص و یونیک میده

+ مارکتینگ قابل توجه

نقاط ضعف
-قیمت گذاری بازیا
- بدترین پنجره عرضه ممکن، همه کنسولای نسل توی بازه بد و بی ثباتی عرضه شدن ولی با اومدن جنگ تعرفه ها و وضعیت سیاسی دنیا ، نزدیک بودن جنگ خاورمیانه، اصلاحات سیاسی اقتصادی رادیکال امریکا و… نینتندو به معنی واقعی کلمه کنسولشو توی بدترین شرایط ممکن عرضه میکنه
- بی ذوق بودن طراحی UI و تجربه کاربری کنسول
- وضع اسف بار پشتیبانی نینتندو که کلی میس اینفورمیشن رو رواج دادن


به نظر‌‌ من سویچ‌۲ میتونه فروش بین ۱۰۰-۱۲۰‌ میلیون فروش کنه ولی نینتندو باید به خیلی از مسائل امروزی پاسخ درستی بده، مثلا‌با توجه به قیمت بالای کنسول و بازیا باید باندلای بیشتری عرضه کنن، و‌ البته توی همین پنجره دو سال اول کنسول مدل لایت رو عرضه کنن تا با یه قیمت منطقی تر بتونن بازار افراد سن پایین و هدیه های مناسبتی رو دوباره هدف بگیرن.
 
سوییچ 2 قطعا رکورد کنسول قبلی رو میزنه.
من شک ندارم از روز انتشار تراز آمارش در مقایسه با سوییچ فعلی مثبت میشه.

@Z-fan
ولی این چه نظر سنجیه آقا؟
ما برای دیدن نتیجش باید سفر کنیم به آینده؟
استخونهامون تصعید میشه تا که نتیجه رو یه چشم ببینیم.

فکر کنم بیشتر خواستی ببینی کاربرهای انجمن که تو تاپیکهای نینتندو هم میان کدوم طرف وایسادن :D
 
سوییچ 2 قطعا رکورد کنسول قبلی رو میزنه.
من شک ندارم از روز انتشار تراز آمارش در مقایسه با سوییچ فعلی مثبت میشه.

@Z-fan
ولی این چه نظر سنجیه آقا؟
ما برای دیدن نتیجش باید سفر کنیم به آینده؟
استخونهامون تصعید میشه تا که نتیجه رو یه چشم ببینیم.

فکر کنم بیشتر خواستی ببینی کاربرهای انجمن که تو تاپیکهای نینتندو هم میان کدوم طرف وایسادن :D
نتیجه نظرسنجی
فعلا براش ۶ هفته وقت گذاشتم
ولی خیالت تخت
نتایجش تا آخر عمر انجمن تو این تاپیک محفوظ میمونه :دی میتونیم بعد هر گزارش مالی نینتندو به پیش بینی هامون با خنده یا گریه نگاه کنیم :دی

ماکان تو هم مثل من بری هر کانال تلگرامی ای ببینی کنسول رو با Wii U و XB1 مقایسه می کنن و میگن سرنوشتش مشابه این دو تاست، به این نتیجه میرسی که باید یه جا باید با اینا چشم تو چشم شی
و از این راه بهتر برای چشم تو چشم شدن وجود نداره :دی
 
1000039126.jpg
رئیس نینتندو آمریکا، داگ باوزر، معتقد است که تصمیم هیدتاکا میازاکی برای انتشار The Duskbloods به‌صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ ۲ نشان‌دهنده‌ی اعتماد او به سخت‌افزار این کنسول است. این بازی، که پس از Elden Ring: Nightreign معرفی شده، قرار است در سال ۲۰۲۶ منتشر شود و یکی از بزرگ‌ترین سورپرایزهای رویداد Switch 2 Direct بود. باوزر در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست تأکید کرده که این انتخاب، گواهی بر توانایی‌های فنی کنسول جدید نینتندو است.

به نظر می‌رسد که نینتندو با موفقیت سوییچ، توانسته اعتماد توسعه‌دهندگان شخص ثالث را دوباره جلب کند، پس از آنکه بسیاری از آن‌ها پس از شکست تجاری Wii U از این شرکت فاصله گرفته بودند.



Nintendo of America president Doug Bowser says FromSoftware's The Duskbloods is evidence of Hidetaka Miyazaki's faith in the Switch 2 hardware
 
آخرین ویرایش:
ماکان تو هم مثل من بری هر کانال تلگرامی ای ببینی کنسول رو با Wii U و XB1 مقایسه می کنن و میگن سرنوشتش مشابه این دو تاست، به این نتیجه میرسی که باید یه جا باید با اینا چشم تو چشم شی
و از این راه بهتر برای چشم تو چشم شدن وجود نداره :دی
واقعا ملت فکر میکنن این کنسول شکست میخوره؟
جوونن :D
 
چرا باید سوییچ 2 شکست بخوره اصلا؟ :D وی یو و اکس باکس وان اگه شکست نمیخوردن عجیب بود. سوییچ شاید تنها مشکلش الان همون مبحث ارزش گذاری نرم افزاریش باشه که حالا ممکنه نینتندو بعد عرضه کنسول از فیدبک هایی که از فروش میگیره شاید یه تجدید نظری کنه یا حداقل یکم انعطاف بیشتری نشون بده.

پ.ن: یه نفرت پراکنی ریزی هم کنم این وسط :D واقعا اگه نینتندو، متروید 4 رو بالای 50 دلار قیمت گذاری کنه یه دلقک به تمام معناس. من فکر میکردم فقط تریلرهای متروید مشکل دارن. دیروز فوتیج هایی که ازش بیرون اومده رو دیدم و رسما بازی تو استاندارد های نسل 6 گیر کرده. یعنی باورم نمیشد همچین آشغالی توسط یه ناشر بزرگ تولید شده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or