اطلاعات رسمی، اخبار، شایعات و مباحث Nintendo Switch 2

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

پیش بینی فروش Nintendo Switch 2 در طول عمرش

  • شکست تاریخی - زیر 20 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%
  • شکست کامل - 20 تا 40 میلیون دستگاه

    رای‌ها: 0 0.0%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    90
  • نظرسنجی بسته شده است .

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Thread Header.png


سال 2017، نینتندو به صورت رسمی با عرضه کنسول نینتندو سوییچ وارد بازار در آن زمان نه چندان مطمئن کنسول های هیبریدی شد. دستگاه های ویدیو گیم که به راحتی بین تلویزیون و حالت هندهلد توانایی جابجایی داشتند.
موفقیت نینتندو سوییچ و فروش بیش از 150 میلیون دستگاهی آن باعث شد نه تنها اعتماد بازار برای باری دیگر به سمت نینتندو بازگردد، بلکه کنسول های هندهلد و هیبریدی شاهد یک احیا و جهش دوباره شوند و رقبای جدیدی در این زمینه برای نینتندو ظاهر شوند

نینتندو سوییچ با عمر 8 سال و سه ماهه خود، یکی از پردوام ترین کنسول های خانگی بازار لقب گرفت و انتظارات برای نسل بعد نینتندو در چند سال آخر عمر کنسول سر به فلک رسید تا این که نهایتا در ژانویه سال 2025، کنسول نسل بعدی نینتندو تحت عنوان Nintendo Switch 2 برای عرضه در ژوئن سال 2025 معرفی شد.

تاپیک زیر به منظور معرفی، اطلاع رسانی اخبار مربوطه و بحث پیرامون شایعات آن زده شده.

features copy.png
  • اندازه بزرگتر دستگاه، صفحه و کنترلرها​
  • جویکان ها (که به نام جویکان 2.0 شناخته می شوند) این بار به جای ریل به وسیله رابط های مغناطیسی به دستگاه اصلی وصل می شوند.​
  • اضافه شدن دکمه C به جویکان سمت راست که قابلیت Game Chat را فعال می کند​
  • Game Chat مشابه دیسکورد به کاربران اجازه چت صوتی، تصویری و اشتراک گذاری صفحه بازی خود را تا سقف چهار نفر می دهد​
  • دستگاه یک پورت USB C در بالای خود نیز جهت اتصال شارژر در حالت روی میز و اتصال لوازم جانبی در حالت داک را به دستگاه می دهد​
  • پایه های حالت رومیزی طراحی نوینی داشته و اجازه ایستایی در زاویه های مختلفی را به دستگاه می دهد.​
  • با قابلیت Game Share می توانید بازی های چند نفره ای که از این قابلیت پشتیبانی می کنند را با دستگاه های نزدیک خود یا از طریق Game Chat تا سقف چهار نفر به طور کامل به اشتراک بگذارید تا همه با دانلود بازی روی 4 دستگاه بدون خرید 4 نسخه از بازی، با هم به صورت چند نفره آن بازی را تجربه کنند (مشابه قابلیت Download Play کنسول DS)​
  • اضافه شدن دوربین به محصولات جانبی دستگاه جهت چت تصویری و برخی قابلیت های جزئی در بازی های مختلف (مشابه با کینکت و PS Move)​
  • بکوارد کامپتیبیلیتی و قابلیت اجرای بازی های سوییچ به واسطه Translation Layer در سطح سخت افزار و نرم افزار​
  • بزرگتر شدن دکمه های SL و SR برای راحتی بهتر و جنس فلزی آن ها به منظور اتصال مغناطیسی جویکان ها به دستگاه​
  • اضافه شدن دکمه های قابل مپ کردن GL و GR در جایگاه جویکان و دسته پرو کنترلر​
  • افزایش قدرت و دقت HD Rumble در جویکان 2.0​
  • اضافه شدن یک واحد خنک کننده به داک دستگاه جهت تهویه بهتر دستگاه در حالت داک​
  • قابلیت تبدیل شدن جویکان ها به موس به واسطه لیزر آپتیک کنار جویکان ها​


Hardware copy.png
166mm x 272mm x 13.9mm در حالت متصل به جویکان ها - ضخامت دستگاه با احتساب بیرون آمدگی دکمه های ZL و ZR به 30.7mm می رسد​
ابعاد​
تقریبا 401 گرم - در صورت اتصال جویکان ها این وزن به تقریبا 534 گرم خواهد رسید​
وزن​
صفحه LCD Color Gamut با ابعاد 7.9 اینچ - رزولوشن 1920x1080 - پشتیبانی از HDR10 - پشتیبانی از VRR - با پشتیبانی از نرخ نمایش 120 فریم بر ثانیه​
صفحه نمایش​
چیپ شخصی سازی شده و کاستوم مید انویدیا (اطلاعات بیشتر در حال حاضر در دسترس نیست)​
CPU/GPU​
256 گیگابایت حافظه UFS - با قابلیت افزایش به وسیله کارت های MicroSD Express تا حداکثر 2 ترابایت (بخشی از حافظه مختص به سیستم عامل دستگاه است)
حافظه دستگاه​
Wi-Fi 6.0 - بلوتوث - پورت LAN​
قابلیت های ارتباطی​
حداکثر خروجی: 3840x2160, 60 fps - توانایی خروجی 120fps در حالت های 1920x1080 و 2560x1440 - پشتیبانی از HDR​
خروجی تصویر​
خروجی خطی PCM 5.1ch 0 (خروجی به وسیله کابل HDMI) - خروجی Surround Sound از طریق اتصال به هدفون یا اسپیکرهای خود دستگاه​
خروجی صوتی​
Stereo با بهبود ساختار جهت تولید صداهای واضح و شفاف تر​
اسپیکر​
مجهز به میکروفون داخلی با پشتیبانی از Noise Cancelling و Echo Cancelling​
میکروفون​
دکمه پاور - دکمه های تنظیم صدا​
دکمه های فرعی​
دو پورت USB C یکی در بالای دستگاه و یکی در پایین دستگاه - پورت LAN روی داک - پورت USB 3.0 روی داک - خروجی Audio Jack 3.5mm
پورت های ورودی​
مجهز به باتری لیتیوم با ظرفیت 5220mAh - غیر قابل تعویض - با عمر 2 الی 6.5 ساعت بسته با تنظیمات درخشش صفحه و سنگینی پردازش بازی​
باتری​
حدود 3 ساعت (این زمان تقریبی در صورت قرار گرفتن دستگاه در حالت Sleep Mode محاسبه شده)​
مدت زمان شارژ​

others copy.png

یک مدت پیش موقع رونمایی کامل از کنسول تو دایرکت 2 آوریل 2025 یه مجموعه ای از سوالات و ابهامات به وجود اومده بود که تو بخش زیر بهشون جواب میدیم. اگه سوالات رایج دیگه ای در مورد ماهیت دستگاه باشه هم به مرور به این زیر اضافه میشن
قیمت کنسول چقدره؟ به صرفه است؟

قیمت کنسول تو آمریکا 450 دلاره

اگه بخوایم مقایسه کنیم، این کنسول 50 دلار از ارزون ترین ورژن استیم دک (256 گیگ) گرون تره.
طبیعتا با احتساب صفحه نمایش بزرگ تر، داشتن داک مجهز به فن و دم و دستگاه جویکان ها، این 50 دلار افزایش قیمت چندان غیر منطقی نیست. (اطلاعات دقیق از سخت افزار و مشخصات فنی سوییچ 2 در دسترس نیست که بخوایم اون رو مقایسه کنیم و قیمت رو بسنجیم)

البته دو مورد رو در مورد استیم دک لحاظ کنید.
اول این که این دستگاه اساسا بازی فیزیکی نمیخوره و تماما مبتنی به استیم ـه که منبع اصلی جذابیت شه
و دوم این که خط عرضه استیم دک خیلی محدودتره و بیشتر دست والو ـه تا شرکت های ثانی. این نوع عرضه مستقیم به طبع رو قیمت اثر داره.

تو ژاپن دارن برای زبان های متفاوت رو کنسول از مشتری پول میگیرن؟

نه :))

این خیلی جالبه
تو ژاپن بنا به دلایل عجیب اقتصادی، نینتندو انگار میتونه کنسول رو خیلی ارزون تر بده و در اقدامی عجیب و غریب جای این که بگن "نه" و تو ژاپن هم کنسول رو هم قیمت بقیه جاهای دنیا بدن، تصمیم گرفتن یه سیاست احاطه محور تر اتخاذ کنند و دو تا ورژن ریجن لاک و ریجن آل بدن بیرون

اون ورژن ریجن لاک فقط زبون ژاپنی رو ساپورت می کنه و خیلی ارزون تره

ورژن ریجن آل، مشخصا ورژنیه که همه زبون ها رو ساپورت می کنه.
در حقیقت حتی اگه زبون تون هم خوب باشه بعیده ورژن ژاپنی سوییچ 2 خارج از ژاپن به دردتون بخوره، چون احتمالا استور اش خارج از ین ژاپن هیچ ارزی رو قبول نکنه.

بازی های سوییچ 2 واقعا 90 دلارند!

خیر!
سوییچ 2 تو آمریکا بازی هاش به صورت نرمال 70 دلاره که استاندارد این نسله با توجه به تورم و...
نکته ای که هست اینه که این بحث پیش اومده که بازی های فیزیکی گرون تر از بازی های دیجیتالی اند.

این قضیه تو آمریکا صادق نیست و msrp جهانی بازی ها همون نرخ 70 دلاره و اون عکسی که دیدید پخش شده مربوط به اروپا است. تو ژاپن هم مدت هاست که بازی های فیزیکی از دیجیتالی گرون تر اند

مسئله اینه که چندتا بازی هستند که قیمت 80 دلار دارند
این بازی ها:
  • The Legend of Zelda Tears of the Kingdom NS2 Edition
  • Kirby and the Forgotten Land NS2 Edition
  • Mario Party Jamboree NS2 Edition
  • و Mario Kart World اند.
سه تا بازی اول رو جلوتر تو بخش ارتقای بازی ها توضیح میدم
ولی ماریو کارت ورلد عملا بازی ایه که نینتندو مشابه Zelda: TotK روی سوییچ روی یه کالیبر بالاتر در نظر گرفته و 10 دلار گرون تر از بازی های استاندارد داره عرضه می کنه (که حتی با در نظر گرفتن وسعت بازی بازم منطقی نیست)
مشخص نیست بازی بعدی ای که نینتندو تو این کالیبر در نظر بگیره چیه. ولی از اون جا که پلتفرمر سه بعدی مطرح بعدی نینتندو که Donkey Kong Bananza باشه همون 70 دلار استاندارده، نمیشه خیلی قاعده ای تعیین کرد.

+ Mario Kart World به صورت باندل با نینتندو سوییچ 2 به صورت محدود تو قیمت 500 دلار عرضه میشه که قیمت بازی رو 50 دلار می کنه.

چت آنلاین تو نینتندو پولیه!؟!؟

این یکی جای دفاع نداره و بله
چت آنلاین نینتندو که به دکمه C Button وصله یکی از قابلیت های منحصر به سرویس آنلاین نینتندوئه

سرویس آنلاین نینتندو با اشتراک 20 دلار در سال اجازه دسترسی به موارد زیر رو میده
  • Cloud Save
  • Online Play
  • Game Chat
  • NES Classics
  • SNES Classics
  • Gameboy Classics
  • Nintendo Music App
  • Tetris 99 & F-Zero 99
  • Game Vouchers

از اون جا که چت آنلاین اساسا قابلیتیه که برای بازی های آنلاین ساخته شده، محدود به سرویس بودنش غیر عقلانی نیست. طبیعتا خیلی استفاده نداره همچین قابلیتی خارج از بازی های انلاین
و اگه اشتباه نکنم بازی های F2P حتی رو خود سوییچ هم آنلاین چت خودشون رو داشتند و بعیده احتیاج به سرویس گیم چت خود نینتندو و قابلیت های دوربین اش داشته باشند. اورآل هم خود سرویس آنلاین نینتندو تو سطح اول تقریبا هیچ قیمتی نداره (مخصوصا اگه با پلن خانواده برید که میذاره 8 نفر با 35 دلار یه سال اشتراک داشته باشند که میشه نفری تقریبا 4.4 دلار تو سال) و امتیازاتی که میده هر چند خیلی شگفت انگیز نیستند قطعا به این قیمت می ارزند

مخصوصا سیستم Game Voucher که میذاره با خرید یه بلیط 100 دلاری، دو تا بازی منتشر شده توسط خود نینتندو رو به صورت دیجیتالی بخرید
من خودم چند بار این جوری 20 دلار 20 دلار سیو کردم :دی (سر Zelda TotK که تونستم 30 دلار سیو کنم!)
البته احتمالا با افزایش قیمت ها تو نسل جدید، این بلیط ها هم بشن 120 دلار که اون 20 دلار سیو شدنه ثابت بمونه

ولی خلاصه تو استور نینتندو، بازی های نینتندو شاید هیچ وقت تخفیف نخورن، ولی اگه این اشتراک رو داشته باشید، عملا همیشه 10 دلار زیر قیمت اند :D

تو کارتریج های فیزیکی 90 دلاری سوییچ 2 بازی نیست!!!!؟؟؟

اینم نه!

یه خبری پخش شده که کارتریج های فیزیکی نینتندو سوییچ 2 بدون بازی اند و فقط میتونی باهاشون بازی رو از استور دانلود کنی
که رک بگم احمقانه است. تو همون دایرکت گفتن که کارتریج های قرمز سوییچ 2 سرعت انتقال داده شون بیشتره. اگه قرار بود توشون بازی نباشه که چرا باید سرعت انتقال دیتاشون بیشتر باشه
این جاست که میگم نینتندو تو خبررسانی قهوه ای کرده رفته و اینا به مرور زمان سوءتفاهم هاش رفع میشه :دی

مشابه سوییچ 1، Xbox Series X|S و PS5 یه سری بازی های فیزیکی هستند که وقتی کیس رو باز می کنید توش بازی نیستند.
حالا یا دیسک و کارتریج کل بازی رو شامل نمیشه و باید برای اجرا، یه بخشی رو از استور بگیری
یا کلا دیسک و کارتریج خالیه و باید بازی رو از استور بگیری
یا فقط تو جعبه بازی یه کد برای دانلوده

نینتندو برگشته گفته این خیلی پیچیده است و هر کی نمیخواد کامل بازی رو تو پکیج کنه رو به گزینه دوم محدود کرده.

یعنی شما اگه میخوای بازی ات تو کیس و جعبه تو فروشگاه ها باشه، دیگه نمیتونی فقط کد خالی باشه. باید بازی کارتریج داشته باشه و اون کارتریج حکم لایسنس بازی رو اجرا کنه
این باعث میشه دیگه بازی های فیزیکی ای که می خرید یه کد یه بار مصرف نداشته باشه. حتی اگه شما با اون کارتریج باید بازی رو کامل دانلود کنید، بازم میتونید بازی رو بفروشید و معاوضه کنید و اون ماهیت فیزیکی بودنش رو داره، ولی خب دیگه دیتا روش نیست.

همون جور که گفتم این شامل همه بازی ها نمیشه.
این کاملا بسته به انتخاب ناشر داره.
احتمالا خیلی از ناشرهای ثردپارتی به خاطر گرون بودن هزینه ساخت کارتریج ها، نخوان دیتای بازی رو روی کارتریج ها بریزن، یا شایدم به خاطر حجم خیلی بالای بازی و محدودیت 64 گیگی کارتریج های سوییچ 2، صرفا به کارتریج خالی اکتفا کنن. ولی خب خیلی ناشرها هم مثل خود نینتندو و CDPR و... بازی های فیزیکی رو کما فی السابق روی کارتریج دارن

دوباره هم بگم، عین این مورد روی سوییچ 1 بود و واقعا چیز جدیدی نیست. نینتندو از اول به ناشرها این آپشن رو برای عرضه فیزیکی بازی ها می داده. الان اتفاقا سخت گیرتر و یکپارچه تره این قضیه

کنسول DLSS و Raytracing نداره تو سال 2025 عزیز؟

هم انویدیا هم نینتندو تایید کردن که کنسول از Ray Tracing و DLSS پتشیبانی می کنه و RT Core و Tensor Core های مربوطه تو سخت افزار سوییچ 2 لحاظ شده
منتها عمق فنی این کار رو هنوز چیزی ازش نگفتن و از نمایش های فعلی واقعا نمیشه چیز خیلی مستندی پیدا کرد.

ولی خب تاییدیه اش فعلا هست.

برای ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 باید دوباره پول بدی!؟

اوه اوه اوه
توضیح این سخته
لعنت بهت نینتندو :Wallbash: این چه طرز ارتقاء بازی بود که تو لحاظ کردی آخه!!

همون جور که تو دایرکت گفتن شما سه نوع بازی رو روی سوییچ 2 بازی می کنید
  • بازی های خود سوییچ 2 (که رو سوییچ 1 قابل اجرا نیستند)
  • بازی های سوییچ 1 (که بکوارد کامپتیبل رو سوییچ 2 قابل اجرا اند)
  • بازی های ورژن سوییچ 2 (که روی سوییچ 1 بدون قابلیت های این ورژن قابل اجران)
مسئله ما دسته سوم این بازی هاست که میخوایم ببینیم چطوریه قضیه شون

قبل از هر چیز. یه موردی این جا خیلی گنگه. 95 درصد بازی های سوییچ 1 که تو دسته سوم نیستند و بکوارد کامپتیبل روی سوییچ 2 اجرا میشن هنوز معلوم نیست بای دیفالت موقع اجرا شدن بهتر اجرا میشن، پچ میگیرن یا نه، این مخصوصا در مورد بازی های تردپارتی خیلی اهمیت داره. چون بیشتر این برنامه هایی که جلوتر میگیم مختص بازی های خود نینتندو و برنامه های خود همون شرکته و بقیه کمپانی های ثردپارتی و حرکت هایی که میتونن بزنن خیلی مبهم تره و همین خیلی رو مخه. خیلی از بازی های خود نینتندو هم فعلا تکلیف شون معلوم نیست که دقیقا چی به چیه. حداقل میدونیم رو سوییچ 2 درست اجرا میشن ولی از ارتقاء و اینا واقعا خبر نداریم

ارتقاء بازی ها از سوییچ 1 به سوییچ 2 در حقیقت در سه دسته قرار میگیرند (می فهمید وقتی میگم بیخودی پیچیده است یعنی چی؟ :دی همین الان از یه دسته دوباره سه تا دسته دیگه فورک خورد :دی)
  • دسته اول: بازی هایی که با یه آپدیت و پچ ساده به صورت مجانی روی سوییچ 2، رزولوشن و فریم ریت بهتر دریافت می کنن: نمونه های این دسته شامل Super Mario Odyssey و ARMS و ... میشه، نینتندو یه لیست 10 15 تایی از بازی های این شکلی رو داده بود بیرون الان به یاد ندارم دیگه چیا توش بود
  • دسته دوم: بازی هایی که علی رغم آپدیت رو نحوه اجرا و کیفیت بصری بازی، یه سری ویژگی های جدید مختص سوییچ 2 دریافت می کنند. مشابه قابلیت های Zelda Notes تو جفت زلداهای سوییچ، یا مودهای گرافیکی مختلف برای Metroid Prime 4 و حالت کنترل جدیدش با موس. این دسته از بازی ها رو باید 10 دلار بدید تا به نسخه نینتندو سوییچ 2 ارتقا بدید. این بازی ها با تمام ویژگی های جدید و ده دلار قیمت بیشتر به صورت فیزیکی دوباره برای خرید روی سوییچ 2 در دسترس هستند.
  • دسته سوم: اینا بازی هایی اند که علی رغم ارتقاء جلوه های بصری و رزولوشن و فریم ریت، جدا از قابلیت های جدید، محتواهای انحصاری جدید هم دارن و عملا یه DLC هم سوار بازی شده همراه با ارتقاشون به نسخه نینتندو سوییچ 2. نمونه های این دسته الان Mario Paty Jamboree و Kirby and the Forgotten Land اند. این بازی ها برای ارتقا احتیاج به یک بسته 20 دلاری دارند که هم خود ارتقاء و هم محتوای اضافه رو توجیه کنه.

حالا میدونید نکته وحشتناک این قضیه کجاست؟
این بازی هایی که گفتم طبیعتا هیچ وقت کاهش قیمت نخوردن. داریم در مورد نینتندو صحبت می کنیم :دی لذا با این آپگرید پک دوباره قیمت شون تصاعدی رفته بالا
برای همینه که سه تا از بازی هایی که الان 80 دلارند، همین بازی های ارتقا یافته اند. دو تاشون که از دسته سوم اند و به خاطر محتوای اضافه یهو 80 دلار شدند.
اون یکی هم Zelda TotK ـه که با این که آپگرید پک اش 10 دلاره ولی چون خود بازی از همون اول 70 دلار بوده یهو اینم شده 80 دلار.
از اون طرف خود بازی های سوییچ که تو دسته دوم اند الان دوباره 70 دلارند. که اصن مغز آدم سوت می کشه چطور همچین سیاست قیمت گذاری ای به ذهن نینتندو رسیده :Wallbash: و نخواستن از خر شیطون کوتاه بیان که ده دلار زیر قیمت همه بازی های انحصاری سوییچ بکشن که همه چیز با عقل جور دربیاد. ~X(

ولی خب کیا ایها حال وضعیت ارتقاء بازی های سوییچ 1 به سوییچ 2 یه همچین وضعیت قاراشمیش ـیه و به نظرم بزرگترین موردیه که نینتندو واقعا باید یه تجدید نظر کلی کنه رو سیاست هاش.


و البته کی میتونه فراموش کنه این تاپیک تا 4 سال به عنوان تاپیک "شایعات کنسول بعدی نینتندو" فعالیت داشت و توش در مورد اخبار و لیک ها و گزارش های بعضا راست و بعضا دروغین دستگاه می نوشتیم و بحث می کردیم. تمام این بحث ها هنوز هست و نقاط کلیدی اخبار هنوز لینک هاشون هست تا ریشه این تاپیک و این که چطور از آگوست 2020 تا ژوئن 2025 صبر و بحث کردیم آرشیو باشه
اطلاعات بدست اومده از دیتاماین کردن فریم 10.0.2 نینتندو سوییچ

اطلاعات لیک شده توسط Nate The Hate (عرضه 2021 و مشخصات کلی دستگاه)

گزارش سایت Sina از تولید کننده های مربوط

گزارش بلومبرگ از سفارشات نینتندو به سامسونگ جهت تولید صفحات OLED جدید

شایعات مربوط به توقف تولید چیپ های Tegra +X1 و Tegra X1 از طرف انویدیا

گزارش سوم بلومبرگ (غیرقابل دسترس از طرف عموم) در رابطه با تاریخ عرضه، قیمت و پیش بینی فروش + تکمیلی

شایعه استفاده از تکنولوژی معماری Ada Lovelace انویدیا در ورژن بعدی سوییچ

گزارش Nikkei از برنامه نینتندو برای سال مالی 2021 و تایید وجود کنسول قویتر از طرف نینتندو برای عرضه در این بازه زمانی

معرفی کنسول جدید سوییچ قبل از E3 2021 به گزارش تاکاشی موچیزوکی، یوروگیمر و امیلی راجرز

گزارش Vandal از تولید کننده چینی و مشخصات ظاهری کنسول جدید سوییچ + تکمیلی

اطلاعات در مورد خروجی تصویر سوییچ از تایوان (1440p/30FPS داک - 720p/120FPS دستی)

معرفی رسمی مدل OLED سوییچ توسط نینتندو + اطلاعات تکمیلی

11 دولوپر مختلف کامل به کیت 4K ـی سوییچ دسترسی داشته اند

4K ready بودن داک جدید مدل OLED

لو رفتن ویژگی های تراشه سوییچ بعدی (معماری Ampere، پشتیبانی از Ray Tracing و DLSS) براساس لیک های انویدیا

غیر قابل مشاهده شدن ویدیوهای معرفی مدل OLED و Lite و آغاز دوباره گمانه زنی ها

گزارش Nikkei از برنامه های نینتندو و مذاکرات این شرکت با کارخانه ها جهت تولید انبوه کنسول بعدی

گزارش VGC از برنامه نینتندو برای عرضه کنسول بعدی خود در سال 2024

گزارش VGC از نمایش نینتندو از کنسول نسل بعدی نینتندو با سازندگان در گیمزکام 2023 + امکان اجرای Matrix Awakens روی کنسول

لیک Nate the Hate از نمایش پشت پرده گیمزکام، اجرای Zelda: Breath of the Wild به صورت 4K60 بدون هیچ گونه لودینگ

گزارش یوروگیمر و دیجیتال فاندری از چیپ T239 (گرافیک احتمالی نسل بعد نینتندو) و توانایی های آن

لیک شدن تصاویر مادربورد کنسول نسل بعدی نینتندو و تایید وجود چیپ انویدیا و بردهای سامسونگ روی آن

لیک شدن تصاویر جویکان و تایید افزایش سایز، مغناطیسی بودن (عدم وجود ریل) و بزرگ تر شدن دکمه های SL و SR

معرفی رسمی Nintendo Switch 2 از طرف نینتندو با تریلری کوتاه از ظاهر سخت افزار
 
آخرین ویرایش:
به به داره کم کم رسمی میشه:

Nintendo Plans Switch Model With Bigger Samsung OLED Display

طبق این خبر غیررسمی از منبع آگاه :D
اینطور هست که گفته شده نینتندو به سامسونگ سفارش ساخت پنلهای Oled در سایز 7 اینچ داده \m/، تولید این پنلها از 3ماه دیگه (June 2021) شروع میشه.
قرار هست ماهانه زیر یک میلیون ساخته بشه.
رزولوشن این پنلها 720p هست، رجوع شود به شایعه ساپورت DLSS چند پست بالاتر;)
این پنل ها طبق قرار از یک ماه بعد (July 2021) آماده تحویل خواهد بود، میشه این احتمال داد که برای تعطیلات آخر سال یا نهایتا اوایل 2022 سوییچ جدید برای فروش آماده بشه.

همونطور که همه میدونیم از مزایای پنل OLED تصویر باکیفیت تر مخصوصا نمایش بهتر رنگ مشکلی هست، همینطور تراکم پیکسل بیشتر و روشنایی بهتر.
برای مثال میشه به تفاوت رنگ و لعاب بازیها در 2کنسول PSvita مدل 1000 و 2000 اشاره کرد (برخلاف مدل 2000 که LCD بود ، مدل 1000 از پنل oled استفاده میکرد)
Oled مصرف برق کمتری داره ، پس شارژ کمتری هم مصرف میکنه، در نتیجه مدت زمان بیشتری میشه در حالت دستی از سوییچ استفاده کرد .

نکته ای در مورد چیپ آپدیت گرافیکی انویدیا ذکر نشده ولی طبق این مطلب این امکان فراهم میشه که رزولوشن در حالت dock به 4k ارتقا پیدا میکنه. (خیلی سخت میشه که فکر کنیم بدون چیپست جدید بخوان اینکار انجام بدن)

تغییر خاصی در شکل و اندازه سوییچ نخواهیم دید، فقط اون حاشیه مشکی دور پنل فعلی کوچکتر میشه و فضا برای نصب پنل Oled فراهم میشه.

نویسنده مطلب Takashi Mochizuki هست و بلومبرگ هم که قبلا به همین شکل خبر ساخت سوییچ لایت منتشر کرده بود.
پس میشه گفت 100 درصد خبر صحت داره ، فقط باید منتظر باشیم بطور رسمی هم تایید بشه.
منبع بلومبرگ

قشنگ داره در و تخته با هم جور میشه
Nate the Hate هم چند روز پیش تو Era گفته بود که هنوز تولید مدل جدید شروع نشده که با این گزارشه کامل جور درمیاد
تقریبا از شایعات احتمالی این جوری که تا الان اطلاعات جمع شده، CPU کنسول به کل دگرگون شده

راستی اینم جا گذاشتی که Dev Kit های کنسول همین الان بیرون اومده
Thing are getting HEATED >:)

پستت هم به پست اول اضافه کردم :D
 
آخرین ویرایش:
قشنگ داره در و تخته با هم جور میشه
Nate the Hate هم چند روز پیش تو Era گفته بود که هنوز تولید مدل جدید شروع نشده که با این گزارشه کامل جور درمیاد
تقریبا از شایعات احتمالی این جوری که تا الان اطلاعات جمع شده، CPU کنسول به کل دگرگون شده

راستی اینم جا گذاشتی که Dev Kit های کنسول همین الان بیرون اومده
Thing are getting HEATED >:)

پستت هم به پست اول اضافه کردم :D

چیزی که SciresM اعلام کرده توی RS گفت:
خبری از تغییر در CPU نیست. سی پی یو همون Mariko هست با تغییر در کلاک.
Upscaling اه 4K هم با یک چیپ از Realtek انجام می شه.

دو نسخه جدید از سویچ توی فرم ویر ها دیده شده و اینی که به عنوان Switch pro ازش یاد می شه واقعا Pro نیست. یکمی CPU اه Overclock شده داره و یک چیپ برای آپ اسکیلینگ (که این کار رو TV ها خیلی وقته با پردازندشون دارن انجام می دن)
 
به به داره کم کم رسمی میشه:

Nintendo Plans Switch Model With Bigger Samsung OLED Display

طبق این خبر غیررسمی از منبع آگاه :D
اینطور هست که گفته شده نینتندو به سامسونگ سفارش ساخت پنلهای Oled در سایز 7 اینچ داده \m/، تولید این پنلها از 3ماه دیگه (June 2021) شروع میشه.
قرار هست ماهانه زیر یک میلیون ساخته بشه.
رزولوشن این پنلها 720p هست، رجوع شود به شایعه ساپورت DLSS چند پست بالاتر;)
این پنل ها طبق قرار از یک ماه بعد (July 2021) آماده تحویل خواهد بود، میشه این احتمال داد که برای تعطیلات آخر سال یا نهایتا اوایل 2022 سوییچ جدید برای فروش آماده بشه.

همونطور که همه میدونیم از مزایای پنل OLED تصویر باکیفیت تر مخصوصا نمایش بهتر رنگ مشکلی هست، همینطور تراکم پیکسل بیشتر و روشنایی بهتر.
برای مثال میشه به تفاوت رنگ و لعاب بازیها در 2کنسول PSvita مدل 1000 و 2000 اشاره کرد (برخلاف مدل 2000 که LCD بود ، مدل 1000 از پنل oled استفاده میکرد)
Oled مصرف برق کمتری داره ، پس شارژ کمتری هم مصرف میکنه، در نتیجه مدت زمان بیشتری میشه در حالت دستی از سوییچ استفاده کرد .

نکته ای در مورد چیپ آپدیت گرافیکی انویدیا ذکر نشده ولی طبق این مطلب این امکان فراهم میشه که رزولوشن در حالت dock به 4k ارتقا پیدا میکنه. (خیلی سخت میشه که فکر کنیم بدون چیپست جدید بخوان اینکار انجام بدن)

تغییر خاصی در شکل و اندازه سوییچ نخواهیم دید، فقط اون حاشیه مشکی دور پنل فعلی کوچکتر میشه و فضا برای نصب پنل Oled فراهم میشه.

نویسنده مطلب Takashi Mochizuki هست و بلومبرگ هم که قبلا به همین شکل خبر ساخت سوییچ لایت منتشر کرده بود.
پس میشه گفت 100 درصد خبر صحت داره ، فقط باید منتظر باشیم بطور رسمی هم تایید بشه.
منبع بلومبرگ

البته 1 چیزی رو اشتباه گفتید تراکم پیکسلی oled کمتر از lcd هست تنها مشکل oled اینکه نباید با حداکثر براتنس باهاش کار کرد مخصوصا برای بازی ها که hud ثابت دارن من psvita oled هنوز مشکلی براش پیش نیومده چون با 10 درصد براتنسش دارم کار می کنم اما بری بالای 50 درصد کم کم رد غیر قابل برگشت می ندازه

در نهایت هم بالاخره نینتندو داره می ره سمت oled چیزی که سونی 10 سال پیش انجام داد کلا شبیه خودرو سازی ایران می مونه که همیشه از دنیا عقبه:D (البته خودرو سازی ایران 1 قرن عقبه نه یک دهه)
فقط خبر بد اینه که برای 7 اینچ hd خیلی بد می شه تراکم پیکسلی 720 برای 7 اینچ اصلا جالب نیست اونم برای سال 2022
 
البته 1 چیزی رو اشتباه گفتید تراکم پیکسلی oled کمتر از lcd هست
درست میگی، بزار به حساب ذوق زدگی سر صبح :D
===============
از ویتا گفتی و داغ دلم تازه کردی، لعنتی ها کنسولها مخصوصا کنسولهای دستی طوری طراحی میکنن که اصلا هیچوقت قدیمی نمیشن.
ویتا که خوبه، همون PSP1000 یا PSP go بزاریم کنار سوییچ ، راحت 0-10 میزنتش.
===============
در مورد عقب بودن نینتندو نسبت به بقیه کمپانیها همیشه همینطور بوده.
نینتندو حاضر نیست رو هیچ سخت افزاری ضرر بده که هیچ سعی میکنه در طراحیش طوری عمل کنه که بیشترین سود ممکن ببره.
اما اینهم باید توجه کنیم که قیمت تمام شده کنسول باید منطقی باشه، همینطور بالانس خوبی بین مصرف باطری و پرفورمنس داشته باشیم.
با توجه به این قیمت برای یک کنسول دستی و با توجه به مصرف باطری ، این مقدار رزولوشن بنظر کافی میرسه.
===========================
در مورد تفاوت کیفی این 2 پنل هم این بخش از مقاله جا مونده بود که اینجا میزارم:

شاید برامون سوال پیش بیاد که تفاوت 0.8 اینچ بیشتر پنل Oled نسبت به پنل قبلی تفاوت بزرگی در تراکم پیکسلی ایجاد کنه.
درسته ، با ثابت نگه داشتن رزولوشن 720p و افزایش سایز پنل از 6.2 به 7 اینچ، تراکم پیکسلی از 236.8 به 209.8 پیکسل در اینچ کاهش پیدا میکنه و خب افت محسوسی داره.
ولی در مقابل برای یک کنسول دستی که خب هممون بصورت نرمال با حفظ فاصله 40-30 سانتی نسبت به چشمهامون نگهش میداریم، برای اینکه همون کیفیت قبل داشته باشیم فقط کافیه حدود چند سانتیمتر دستمون نسبت به چشم ها دورتر کنیم تا همون کیفیت قبلی داشته باشیم.

سمت راست سوییچ فعلی----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- سمت چپ نسخه آینده (Pro یا XL :D)
197210 197211

چیزی که مشخصه این فاصله برای سوییچ معمولی 38 سانتی متر هست و برای نسخه جدید 41 سانتی متر که خب آنچنان تفاوت زیاد ایجاد نمیکنه.
نکته مهم تر اینکه پنل جدید oled هست و خب کیفیتی که ارائه میده، همینطور زمان پاسخگویی بهتر، مطمئنا باعث میشه کیفیت بازیها نسبت به سوییچ فعلی خیلی بهتر بنظر برسه.
 
در نهایت هم بالاخره نینتندو داره می ره سمت oled چیزی که سونی 10 سال پیش انجام داد کلا شبیه خودرو سازی ایران می مونه که همیشه از دنیا عقبه:D (البته خودرو سازی ایران 1 قرن عقبه نه یک دهه)

البته هیچ کس نمیگه اون قدر این تصمیم برای سونی گرون تموم شد که یه سال بعدش از موضع شون عقب نشینی کردن و ریویژن بعد دستگاه بدون OLED بود :-"
کلا جالبه هنوزم ملت یکی از احمقانه ترین تصمیمات سونی موقع ساخت کنسول دستی رو ستایش می کنن :D جلوتر از زمان خودش بود درست، ولی همون قدر جلوتر از زمان خودش بود که Virtual Boy نسبت به زمان خودش جلو بود. جفت شون صرفا ضررده بودن تو مقیاس کلی بازار

فقط خبر بد اینه که برای 7 اینچ hd خیلی بد می شه تراکم پیکسلی 720 برای 7 اینچ اصلا جالب نیست اونم برای سال 2022

نه خیلی، حساب کردن، 202 ppi میشه

197231

با ایده آل که فاصله داره، منم دوست داشتم 1080p بود
ولی از طرفی به خاطر آندرکلاک بودن کنسول تو حالت دستی هنوزم به نظرم خیلی از بازی ها نمیتونن خروجی 1080p بدن
از طرف دیگه هم پوست باتری کنده میشه اگه بخواد یه صفحه 1080p رو روشن نگه داره تا 720p

برای نینتندو فکر نکنم کاری داشته باشه برن سراغ گزینه 1080p
احتمالا دو دو تا چهار کردن دیدن این جوری، کنسول دستی بهتری از آب در میاد. منم همین نظر رو دارم
 
کلا جالبه هنوزم ملت یکی از احمقانه ترین تصمیمات سونی موقع ساخت کنسول دستی رو ستایش می کنن :D جلوتر از زمان خودش بود درست، ولی همون قدر جلوتر از زمان خودش بود که Virtual Boy نسبت به زمان خودش جلو بود. جفت شون صرفا ضررده بودن تو مقیاس کلی بازار

سونی با ویتا ترکوند اما چنتا تصمیم سوپر احمقانه زمینش زد اینده ویتا خیلی روشن بود و گند زد بهش

اگه منظورت OLED احمقانه بوده که درکت نمی کنم چون بهترین تصمیم ممکن بود و الان دیگه همه گوشی های خوب صفحه نمایش OLED دارن
اما سونی خیلی از زمانش خودش جلوتر رفته بود و اکثرا نمی دونستن OLED اصلا چی هست و این نیاز به چند سال زمان با تبلیغات گسترده سونی داشت
سونی 1 کنسول 300 دلاری داد که با اینکه 4 گیگ حافظه داخلی داشت اما بستش و گفت بیاد مموری جداگانه بخرید که قیمتش خیلی فضایی بود برای نسل پیش که کنسول ها 400 دلار بودن گوشی های موبایلم به نسبت خیلی ارزان تر بودن 400 دلار برای کنسول دستی خیلی زیاد بود
اون زمان دقیقا همزمان با اوج گرفتن بازی های موبایل بود و خوب ویتا کسی نیاز نداشت اما بعدا که بازی های موبایل افتضاح شدن و اینکه فهمیدن با تاچ گوشی نمی شه بازی درست و حسابی بازی کرد قضیه برگشت اما سونی خیلی زود جا زد فقط کافی بود صبر می کرد
بعد سونی تصمیم گرفت OLED حذف کنه تا هزینش کاهش پیدا کنه همینجا بود که کلا نابود شد احمقانه ترین تصمیم ممکن گرفته شد و ویتا نابود شد تازه مردم فهمیده بودن OLED چیه و خوب سونی بهترین قابلیتش رو حذف کرده بود همین عامل باعث شد خیلی ها سری جدید رو با اینکه خیلی بهتر شده بود نخرن و سونی تصمیم بگیره درش رو تخته کنه به جای اینکه 2 3 تا مدل بهتر با خروجی HDMI با دیسپلی بزرگ تر OLED بده
تبلیغات سونی هم روی ویتا کاملا افتضاح بود چیزهای دیگه هم از جمله نبود HDMI یا پورت میکرو یواس بی اینا هم بهش ضربه زدن اما بزرگ ترینش تبلیغات کم و افتضاح کمبود انحصاری خوب گران بودن صبر نداشتن و نسخه اسلیم بودن

در کل ویتا تنها کنسولی هست که با اینکه 20 ملیون هم نفروخته و کلا درش تخته شده اما هنوز بعد از گذشت 10 سال در یوتیوب کلیپ هاش نزدیک 1 ملیون بازدید می خوره هنوز حتی در ایران خرید و فروشش ادامه داره هنوز نرمافزارهای هکش اپدیت می شه و براش بازی از روی کامپیوتر و یا حتی اندروید پورت کردن شما ببینید چقدر کسایی که دارنش طرفدار 2 اتیشش هستن که براش GTA 3 VC SA یا حتی بازی مکس پین به تازگی دادن که هیچ با سرعت هم اپدیت می شن همین GTA SA نیومده به نسخه 1.4 رسیده

این حجم از فعالیت بعد از تموم شدن 1 کنسول کاملا بی سابقه هست که نشان از بی عرضگی سونی و تعجیل در قبول شکستش هست همین سونی برای PS3 کاملا ایستاد و فروشش رو چند برابر کرد اما برای ویتا مشابه دریم کست سری بیخیالش شد

نینتندو همیشه در کنسول تقریبا خوب بوده اما سر WIIU حسابی گند زد اما چقدر سریع به بازار برگشت و ترکوند اما نمی دونم چرا سونی بیخیال این بازار بزرگ شد به نظرم ویتا بهترین کنسول دستی با پتانسیل بسیار بالا بوده که تصمیم گیری های بد و عجله کردن خرابش کرد

سونی خیلی راحت می تونست با دادن همین 3 گانه ی GTA یا شبیه ساز PS2 روش مشابه PS1 برای PSP به صورت کامل شرایط بازار رو عوض کنه خود GTA تضمین کننده 1 کنسول از سقوط هست

اهان الان یادم افتاد اون تاچ مسخره پشتشم حذف می کرد به جاش L2 R2 می ذاشت خیلی بهتر بود یا حداقل باتری بزرگ تری براش می ذاشت یا از قیمتش کم می کرد اون تاچ پشتش رسما ازار بود تا خلاقیت
 
آخرین ویرایش:
سونی با ویتا ترکوند اما چنتا تصمیم سوپر احمقانه زمینش زد اینده ویتا خیلی روشن بود و گند زد بهش

اگه منظورت OLED احمقانه بوده که درکت نمی کنم چون بهترین تصمیم ممکن بود و الان دیگه همه گوشی های خوب صفحه نمایش OLED دارن
اما سونی خیلی از زمانش خودش جلوتر رفته بود و اکثرا نمی دونستن OLED اصلا چی هست و این نیاز به چند سال زمان با تبلیغات گسترده سونی داشت
سونی 1 کنسول 300 دلاری داد که با اینکه 4 گیگ حافظه داخلی داشت اما بستش و گفت بیاد مموری جداگانه بخرید که قیمتش خیلی فضایی بود برای نسل پیش که کنسول ها 400 دلار بودن گوشی های موبایلم به نسبت خیلی ارزان تر بودن 400 دلار برای کنسول دستی خیلی زیاد بود
اون زمان دقیقا همزمان با اوج گرفتن بازی های موبایل بود و خوب ویتا کسی نیاز نداشت اما بعدا که بازی های موبایل افتضاح شدن و اینکه فهمیدن با تاچ گوشی نمی شه بازی درست و حسابی بازی کرد قضیه برگشت اما سونی خیلی زود جا زد فقط کافی بود صبر می کرد
بعد سونی تصمیم گرفت OLED حذف کنه تا هزینش کاهش پیدا کنه همینجا بود که کلا نابود شد احمقانه ترین تصمیم ممکن گرفته شد و ویتا نابود شد تازه مردم فهمیده بودن OLED چیه و خوب سونی بهترین قابلیتش رو حذف کرده بود همین عامل باعث شد خیلی ها سری جدید رو با اینکه خیلی بهتر شده بود نخرن و سونی تصمیم بگیره درش رو تخته کنه به جای اینکه 2 3 تا مدل بهتر با خروجی HDMI با دیسپلی بزرگ تر OLED بده
تبلیغات سونی هم روی ویتا کاملا افتضاح بود چیزهای دیگه هم از جمله نبود HDMI یا پورت میکرو یواس بی اینا هم بهش ضربه زدن اما بزرگ ترینش تبلیغات کم و افتضاح کمبود انحصاری خوب گران بودن صبر نداشتن و نسخه اسلیم بودن

در کل ویتا تنها کنسولی هست که با اینکه 20 ملیون هم نفروخته و کلا درش تخته شده اما هنوز بعد از گذشت 10 سال در یوتیوب کلیپ هاش نزدیک 1 ملیون بازدید می خوره هنوز حتی در ایران خرید و فروشش ادامه داره هنوز نرمافزارهای هکش اپدیت می شه و براش بازی از روی کامپیوتر و یا حتی اندروید پورت کردن شما ببینید چقدر کسایی که دارنش طرفدار 2 اتیشش هستن که براش GTA 3 VC SA یا حتی بازی مکس پین به تازگی دادن که هیچ با سرعت هم اپدیت می شن همین GTA SA نیومده به نسخه 1.4 رسیده

این حجم از فعالیت بعد از تموم شدن 1 کنسول کاملا بی سابقه هست که نشان از بی عرضگی سونی و تعجیل در قبول شکستش هست همین سونی برای PS3 کاملا ایستاد و فروشش رو چند برابر کرد اما برای ویتا مشابه دریم کست سری بیخیالش شد

نینتندو همیشه در کنسول تقریبا خوب بوده اما سر WIIU حسابی گند زد اما چقدر سریع به بازار برگشت و ترکوند اما نمی دونم چرا سونی بیخیال این بازار بزرگ شد به نظرم ویتا بهترین کنسول دستی با پتانسیل بسیار بالا بوده که تصمیم گیری های بد و عجله کردن خرابش کرد

سونی خیلی راحت می تونست با دادن همین 3 گانه ی GTA یا شبیه ساز PS2 روش مشابه PS1 برای PSP به صورت کامل شرایط بازار رو عوض کنه خود GTA تضمین کننده 1 کنسول از سقوط هست

اهان الان یادم افتاد اون تاچ مسخره پشتشم حذف می کرد به جاش L2 R2 می ذاشت خیلی بهتر بود یا حداقل باتری بزرگ تری براش می ذاشت یا از قیمتش کم می کرد اون تاچ پشتش رسما ازار بود تا خلاقیت

به لحاظ مارکتینگ منم میگم
صفحه OLED که صفحه خوبیه :D کلا ویتا ملقمه ای از فیچرهای خفنه... در اینش یکی نیست.
ولی خب همون جور که میگی، اون موقع که سونی همچین هزینه ای کرد، هیچ برآوردی براش نداشت. با سر زمین خود و عقب نشینی کرد.
برای نینتندو هم عین این قضیه با 3DS تکرار شد. اما خب شدتش کم تر بود و بعد 4 سال از شر گیمیک 3D کنسول خلاص شدن (با این که گیمیک بدی هم نبود برخلاف گیم پد وی یو)

شما می گید نینتندو 10 سال عقبه... خیلی این جوری نیست خداییش. همیشه یکی دو قدم عقب تر از دنیای تکنولوژی هست نینتندو، اونم به خاطر ساختار چیزهاییه که تولید می کنه
جدا براش نمی صرفه چیزی که میزنه Cutting Edge باشه.
 
@Persia Tech
با اینکه من خودم عاشق ویتام و بنظرم میتونست بهترین کنسول دستی تاریخ باشه، ولی با محمد حسین بیشتر موافقم.
درسته دلیل اصلی شکست ویتا مموری گرون قیمتش بود که این پلتفرم غول (در اون زمان) عملا نابود کرد.
بنظر من بازار کنسول دستی تا حدی کشش داره و سونی با چپوندن این همه ویژگی گرون قیمت درش دقیقا برعکس نینتندو عمل کرد و حاشیه سود کمی برای خودش در نظر گرفت.
این مشکلی نبود اگه ویتا فروش خیلی خوبی میکرد و میتونست از بخش نرم افزاری جبران کنه تا سالهای بعد به سود سخت افزاری هم برسه.
ولی با افت وحشتناک فروش وقتی دید ملت کنسول نمیخرن و اصلا نمیتونه با 3ds رقابت کنه، مجبور شد به تولیدش خاتمه بده.
خدایی خیلی هم سعی کردن پاش بمونن اما یک اشتباه در طراحی همه چی خراب کرد.

در واقع جفتتون دارید درست میگید، برآیند حرفهاتون اینه که سونی در طراحی کنسول بالاخره اشتباه کرد و این کاملا درسته.
منم ترجیه میدادم ویتا از اول LCD میداشت و این ویژگیهای بدردنخور مثل تاچِ پشت و ... نداشت ، تا قیمت رقابتی تری داشته باشه و تعداد بیشتری بفروشه و بتونه زنده بمونه.
 
@Persia Tech
با اینکه من خودم عاشق ویتام و بنظرم میتونست بهترین کنسول دستی تاریخ باشه، ولی با محمد حسین بیشتر موافقم.
درسته دلیل اصلی شکست ویتا مموری گرون قیمتش بود که این پلتفرم غول (در اون زمان) عملا نابود کرد.
بنظر من بازار کنسول دستی تا حدی کشش داره و سونی با چپوندن این همه ویژگی گرون قیمت درش دقیقا برعکس نینتندو عمل کرد و حاشیه سود کمی برای خودش در نظر گرفت.
این مشکلی نبود اگه ویتا فروش خیلی خوبی میکرد و میتونست از بخش نرم افزاری جبران کنه تا سالهای بعد به سود سخت افزاری هم برسه.
ولی با افت وحشتناک فروش وقتی دید ملت کنسول نمیخرن و اصلا نمیتونه با 3ds رقابت کنه، مجبور شد به تولیدش خاتمه بده.
خدایی خیلی هم سعی کردن پاش بمونن اما یک اشتباه در طراحی همه چی خراب کرد.

در واقع جفتتون دارید درست میگید، برآیند حرفهاتون اینه که سونی در طراحی کنسول بالاخره اشتباه کرد و این کاملا درسته.
منم ترجیه میدادم ویتا از اول LCD میداشت و این ویژگیهای بدردنخور مثل تاچِ پشت و ... نداشت ، تا قیمت رقابتی تری داشته باشه و تعداد بیشتری بفروشه و بتونه زنده بمونه.

اقا اصلا دلیل اصلیش نام گذاری کنسول بود کلا هر چیزی که اسمش ویتا ویستا اینجور چیزا باشه محکوم به فناست:D

مگه PSP2 اسمش چه مشکلی داشت؟
ببین کلا OLED اخرین حد تکنولوژی پنل ها هست و بالاتر از اون هم نخواهد اومد چون هیچ مشکلی نداره نه برای موشن نه کنتراست نه یکنواختی رنگ مشکلی برای همینم هست که تصویر ویتا من با ال جی C7 که دارم یکیه کیفیتش البته چون ویتا FULL RGB ساپورت نمی کنه در تصاویر تاریک کیفیتش بده که می تونست در نسخه های بعدیش درست کنه
کلا کمپانی سونی خیلی پتانسیل داره اما عادتشه هر از گاهی از این کارا بکنه چه با تلویزیون هاش چه با گوشی هاش چه با دستگاه های بازیش می ره تو اوج بعد می ره زیر زمین فقط پلتفرم پلی استیشن از قاعده مستثنا هست که داشت سر PS3 هم می شد که به موقع جلوش رو گرفت
 
  • Like
Reactions: IMANOKA and Z-fan
ببینید OLED درسته عالی هست، ولی اگه صفحه اش رو یه IPS با کیفیت بذارن هم خوبه، الان این همه موبایل ها صفحه IPS دارن هیچ مشکل خاصی هم ندارن. ( من واقعا نمیدونم صفحه سوییچ اولی چی بوده ips بوده یا tn )
oled مشکل پیکسل سوختن هم داره،اگه یادتون باشه کلی ویتا 1000 دسته دوم آگهی شده بود که چند تا پیکسل سوخته هم داشتن:D فکر کنم مال خودم هم پیکسل سوخته و مشکل دار داشت.
و این که بالای 200ppi باشه تا حدی اوکی هست، درسته توی موبایل تو ذوق میزنه ولی فکر نکنم تو کنسول دستی و بازی ها مشکلی داشته باشه اونم بازیای نینتندو:D
 
ظاهرا Gamereactor براساس منابعش ادعا می کنه که انویدیا میخواد تولید جفت Tegra X1 و Tegra X1+ ها رو امسال به پایان برسونه

برای این که ربط این موضوع رو متوجه شید. این چیپ های گرافیکی، دقیقا چیپ هایی اند که توی دستگاه های انویدیا شیلد و نینتندو سوییچ استفاده میشن (X1+ از زمان 2019 تو سوییچ ها استفاده میشن و باعث میشن نسخه های تولید شده از اون موقع به بعد به طور تقریبی دو برابر مدل های لانچ باتری داشته باشن)

از یه طرفم طبق شایعه های موجود از طرف اینسایدرهای Era، چیپ های SoC جدید که قراره جایگزین شن از همین الان در حال تولیدن فقط Taped Out نشدن (یه مرحله قبل از قابل استفاده شدن تو محصول نهایی)

منبع: Nvidia to stop Switch's SoC production this year, Gamereactor was told
 
امروز دوباره از ریست ارا بن شدم واسه دو هفته
ولی قبلش یه شکار اطلاعاتی خوب داشتم (کلا حباب اون جا خیلی خوبه :D)

البته این یکی هم از بلومبرگه منتها سومین مقاله ای که منتشر شده اون جا هنوز قفله برای عموم
ولی محتویاتش اینان و حتی این دفعه موچیزوکی خیلی با جزئیات بیشتری صحبت کرده (البته هیچی در مورد سخت افزار نگفته... بنگاه خبری اون جا بیشتر در مورد مباحث اقتصادیه طبیعتا)

  • فعلا نینتندو انتظار داره تو تعطیلات 2021 (اکتبر تا دسامبر) منتشر شه کنسول
  • نینتندو انتظار داره فروش سخت افزار تو سال مالی پیش رو برابر یا یکم بیشتر از سال مالی 2020 باشه (و این خیلیه :D سال مال فعلی اگه همین جوری پیش بره فروش سوییچ میرسه به 25~27 میلیون دستگاه که با اختلاف بهترین عملکردیه که یه کنسول تو ده سال اخیر طی یه سال داشته)
  • موقعی که پلی استیشن 4 پرو عرضه شد، تو بازه لانچش 2 میلیون دستگاه فروخت که تقریبا شامل 5 درصد دارنده های کنسول پلی استیشن 4 قبل عرضه نسخه پرو بودند. موچیزوکی میگه انتظارات از نظر درصد انتقال و میزان فروش بازه لانچ واسه سوییچ حتی از اینم بیشتره
  • حدس میزنن اگه سوییچ پرو (اینا بهش میگن پرو فعلا برای اشاره به کنسول ریویژن) تو تعطیلات 2021 عرضه شه، فروش سوییچ تو این بازه سه ماه میتونه به 12 میلیون برسه.
  • جوری که موچیزوکی از پیش بینی فروش سخت افزاری نینتندو متوجه شده انگار قیمت کنسول جدید حدود 15 تا 20 درصد از قیمت کنسول فعلی بیشتره.
که یعنی الان سه تا گزارش داده بلومبرگ و تو دو تا گفته کنسول تو نیمه دوم سال مالی پیش رو (اکتبر 2021 تا مارس 2022) قراره عرضه شه. و حدس نهایی شون رو بازه تعطیلات 2021 ـه.

Future Nintendo Hardware & Technology Speculation and Discussion |OT|: "Now You're Playing with Super Power!" OT
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or