اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
چند تا عکس از مالتی پلیر هیلو منتشر شده اینقدر تاره چیزی معلوم نیست :D. ولی یه هشدار بزرگ حساب میشه برای ماکرو. تا گند نخورده بهش باید رونمایی کنن. من به رونمایی قطره چکانی هم راضی ام بهتر از لیکه.
عکس ها فیک هستن به نظرم. ربطی به هیلو اینفینیت ندارن یعنی.
 
  • Like
Reactions: 3DO
اگه یادتون باشه اوایل ۲۰۱۸ بود که یوروگیمر یه گزارش منتشر کرد که نسخه جدید Fable داره توسط PG ساخته میشه، ۶ ماه بعد هم مایکروسافت اعلام کرد استودیو رو خریده. خود PG اوایل ۲۰۱۷ خبر تاسیس تیم دوم رو اعلام کرد و گفتن تازه می‌خوان شروع به گسترش استودیو کنن، چند ماه بعد هم گفتن بازی یه عنوان open world هست. حالا نمی‌دونم ایده ساخت Fable از چه تاریخی مطرح شده ولی با توجه به خریدهای بعدی مایکروسافت، بهترین ایده ممکن بود.‌ الان سه تا استودیو واسه ساخت نقش‌آفرینی دارن:
Playground - Fantasy RPG
inXile - Modern RPG
Obsidian - Sci-fi RPG
احتمال اینکه بازی‌هاشون به این صورت باشه زیاده که خب تنوع خیلی خوبی رو از نظر تم کلی بازی‌ها شاهد هستیم.
 
?اختلاف توان پردازنده های گرافیکی کنسول های نسل بعدی «احتمالاً» در بلندمدت اهمیتی نخواهد داشت

?مارک آندره جوتراس، از توسعه دهندگان بازی Hellpoint اختلاف ترافلاپس پردازنده گرافیکی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را در کاربری بلند مدت بی‌تأثیر توصیف می‌کند.

مضخرف گفتن اینها تمومی نداره :دی
 
اختلاف توان پردازنده های گرافیکی کنسول های نسل بعدی «احتمالاً» در بلندمدت اهمیتی نخواهد داشت

مارک آندره جوتراس، از توسعه دهندگان بازی Hellpoint اختلاف ترافلاپس پردازنده گرافیکی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را در کاربری بلند مدت بی‌تأثیر توصیف می‌کند.
اصلا تو اینچیزا به حرف نمیشه اعتماد کرد!
نسل پیش که feature های کنسولا کم بودن و hdd گند میزد به پردازش تفاوت حداقل تو رزولوشن واضح بود بعد این نسل که تو قدرت و feature ها اینقدر تفاوت هست تفاوتی نیست؟
باید بازیهای مولتی پلتفورم بیاد مقایسه هارو ببینیم

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
اینکه میگن اختلاف Cpu بین 8تا 10%هست رو چجور تحلیل میکنی؟ :D

اختلاف CPU رو نمیشه الان راجبش دقیق صحبت کرد وقتی که در عمل هیچی از عملکرد PS5 مشخص نیست، گفتن ماکز 3.5 گیگاهرتز ولی چیزی که DF گزارش داده اینه که برای بازیهای بین نسلی انگار میخوان CPU رو دان کلاک کنن و در عوض کلاک GPU رو افزایش بدن تا رزلوشن بالاتر باشه :دی
 
به نظر من که حتی مایکروسافت هم مجبور میشه کلاک سی پی یو رو افزایش بده که بهترین پرفورمنس رو بگیره، نمیدونم سونی اگر بخواد کلاک رو 3 بگذاره چطور میشه :-B به هر حالا اختلاف دو کنسول زیاد میشه و بعید نیست بازی های فرست پارتی سونی 30 فریم باشن که با توجه به تمرکز مایکروسافت رو 60 فریم، ازسونی گرافیک های زیباتری هم ببینیم
 
به نظر من که حتی مایکروسافت هم مجبور میشه کلاک سی پی یو رو افزایش بده که بهترین پرفورمنس رو بگیره، نمیدونم سونی اگر بخواد کلاک رو 3 بگذاره چطور میشه :-B به هر حالا اختلاف دو کنسول زیاد میشه و بعید نیست بازی های فرست پارتی سونی 30 فریم باشن که با توجه به تمرکز مایکروسافت رو 60 فریم، ازسونی گرافیک های زیباتری هم ببینیم
گرافیک همین نسل هم به نظر من به بلوغ رسید‌.
جدا چیزی بیشتر از RDR2 اونقدرا ضروری نیست.
از طرفی فریم ریت به طور مستقیم روی گیم‌پلی تاثیر میزاره و تفاوتی که ایجاد میکنه خیلی از اینکه مثلا بافت تکسچر ها از چیزی که الان هست بهتر بشه، مهم تره.
گرچه صد در صد تو گرافیک هم پیشرفت خوبی خواهیم داشت ولی درکل:
افزایش فریم ریت > گرافیک
برای من حداقل.
 
به نظر من که حتی مایکروسافت هم مجبور میشه کلاک سی پی یو رو افزایش بده که بهترین پرفورمنس رو بگیره، نمیدونم سونی اگر بخواد کلاک رو 3 بگذاره چطور میشه :-B به هر حالا اختلاف دو کنسول زیاد میشه و بعید نیست بازی های فرست پارتی سونی 30 فریم باشن که با توجه به تمرکز مایکروسافت رو 60 فریم، ازسونی گرافیک های زیباتری هم ببینیم
نمیدونم چطوری با 52cuدر مقابل 36cu به همچین نتیجه ای رسیدی دوست من ولی به لحاظ قدرت خروجی گرافیک دقیقا ضعف ps5 به نسبت سری X همین رزولوشن و جزیات بیشت تو اکس باکس که نتیجش میشه گرافیک بسیار جذاب تر تو ترد پارتا و فرست پارتی های ماکرو
اما سونی nd و سانتا و انجین decima رو داره که تو نسل نهم خیلی کمک میکنن این ضعف ها پوشیده بشه اما مابقی استدیوها و بازی ها قرار نیست معجزه کنن
منظورم اینکه معدود استدیویی مثلnd و santa و gg بتونن نزدیک گرافیک سریX بشن :D
نظر شخصی
 
نمیدونم چطوری با 52cuدر مقابل 36cu به همچین نتیجه ای رسیدی دوست من ولی به لحاظ قدرت خروجی گرافیک دقیقا ضعف ps5 به نسبت سری X همین رزولوشن و جزیات بیشت تو اکس باکس که نتیجش میشه گرافیک بسیار جذاب تر تو ترد پارتا و فرست پارتی های ماکرو
اما سونی nd و سانتا و انجین decima رو داره که تو نسل نهم خیلی کمک میکنن این ضعف ها پوشیده بشه اما مابقی استدیوها و بازی ها قرار نیست معجزه کنن
منظورم اینکه معدود استدیویی مثلnd و santa و gg بتونن نزدیک گرافیک سریX بشن :D
نظر شخصی
بله منم منظورم استودیو های تاپ سونی بود البته اینسومنیاک رو از قلم ننداز
شما هیلو 60 فریم رو مقابل آنچارتد 30 فریم قرار بده خب معلومه آنچارتد میتونه گرافیک بهتری نمایش بده، برا درک این موضوع آنچارتد 4 رو ببین مراحل اولیه معلومه که بر اساس 60 فریم ساخته شدن واز اونجا که تصمیم میگیرن 30 فریم بسازن بازی رو یهو گرافیک بالا میره
 
  • Like
Reactions: che-jaleb and g4mer
راجب نظرسنجی...
بحث خرید استودیو تو لهستان از زمان سفر فیل به اون کشور درز کرد. طبیعتا ابنجور مواقع ذهنیت اول میره سراغ گنده ترین گزینه موجود که خب CDPR عه. ولی از اونجا که این گزینه کلا نشدنی هستش، خود به خود تکلند شد اپشن بعدی ولی واقعا فکر نکنم هیچ شایعه درست حسابی ای به طور مشخص راجب تکلند تاحالا درومده باشه. همه شون حرف های بی پایه و اساس از کاربرای رندوم بودن. خرید تکلند به تنهایی اندازه همه موارد دیگه مهمه ولی بعید میدونم انجام شه.
اسوبو فک کنم قطعیه خصوصا که چند ماه قبل عکسی هم درومده بود که نام اسوبو رو زیرمجوعه XBOX STUDIOS قرار داده بود.
People can fly هم دقیقا مثل همون مورد اول بود که اسمش اومد وسط. ینی گفتیم خب اگه تکلند نشه، گزینه بعدی چی میتونه باشه؟ که جواب همین بود.
۱۱ بیت خیلی کوچیکه و بازی هاش تم مستقل دارن و فکر نکنم سراغش بره مایکرو. ینی درحد زیرمجموعه یه پلتفرم نیستن از نظر بزرگی.
Io که خیلی هم بحثش نبوده تا الان که بهش بپردازیم.
ولی پارتنرشیپ با سگا محتمله.
کلا روابط نزدیکی دارن با هم و اگه میخواد یه تکونی بده به خودش تو بازار بازی های ژاپنی، سگا یه به نظرم بهترین گزینه ممکنه.
اگه مثلا گزینه خرید پلاتینوم روی میز بود، قطعا میگفتم خرید اون اپشن بهتریه ولی الان میدونیم اون اتفاق نمیفته. از طرفی خرید یه استودیو کوچیک تو ژاپن هم خیلی کمکی نمیکنه و تغییری نمیتونه بده ولی پارتنرشیپ با سگا خیلی عالی خواهد بود.
پس پیشبینی من:
خرید اسوبو+پارتنرشیپ با سگا
 
0z9j_screenshot_2020-04-26_tom_warren_(_tomwarren)_twitter.png


تام وارن، سردبیر سایت The Verge:
ماه مِی تقریبا رسیده. خبرهای ایکس باکس، سرفیس، ویندوز و خیلی چیزهای دیگه. ماه عادی ای نیست و قرار کلی اتفاق بیفته.
----
چند وقت پیش هم ویندوز سنترال هم یه خبر رفته بود که ماه می، مایکروسافت قراره 2 سخت افزار معرفی کنه، یکی سرفیس و یکی لاکهارت. با توجه به اینکه وارن هم یه جورایی گفته که سرفیس هم خبرهایی داره، پس معرفی لاکهارت برای رویداد پیش رو قطعی هست.
فقط یه بند رونمایی از بازی نداریم.
 
0z9j_screenshot_2020-04-26_tom_warren_(_tomwarren)_twitter.png


تام وارن، سردبیر سایت The Verge:
ماه مِی تقریبا رسیده. خبرهای ایکس باکس، سرفیس، ویندوز و خیلی چیزهای دیگه. ماه عادی ای نیست و قرار کلی اتفاق بیفته.
----
چند وقت پیش هم ویندوز سنترال هم یه خبر رفته بود که ماه می، مایکروسافت قراره 2 سخت افزار معرفی کنه، یکی سرفیس و یکی لاکهارت. با توجه به اینکه وارن هم یه جورایی گفته که سرفیس هم خبرهایی داره، پس معرفی لاکهارت برای رویداد پیش رو قطعی هست.
فقط یه بند رونمایی از بازی نداریم.
این رونمایی از بازی‌ها که میگن کمه، ممکنه برای ماها خوشایند نباشه، ولی واقعا زمان بیشتری در اختیار تیم‌ها قرار میده و فشار روشون رو کمتر میکنه، ممکنه با یه رونمایی نصفه نیمه کل زحمات یه تیم به فنا بره.
به نظرم سال لانچ کنسول‌ها سخت‌ترین سال برای تیم‌های بازیسازی هست. باید تا جای ممکن ازشون حمایت شه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or