اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
اینیشیتیو 40، 50 نفر عضو داره؟

پپپپپپپپپیفففففففففف :|

با این حساب نمی تونن AAA بسازن، مگه اینکه یه 150 نفر دیگه جذب کنن و در این صورت هم بازی شون میره واسه حداقل 3، 4 سال دیگه...

فقط همون یه بازی جدید پلی گراند. undead labs هم استودیو خوبیه...

کلا استودیوهای مایکروسافت یا AA ساز هستن یا اونایی که AAA میسازن نسخه nام فرنچایزیه که رسش کشیده شده! ببینیم جرات میکنه یه new ip AAA معرفی کنه یا نه...
این 40 50 نفر از گنده ترین های صنعت گیم هستن و دست چین شده هستن
به علاوه ی این که دارن با Q کار می کنن.یه بحثی دیگه هم هست که می گن ممکنه سیستم کاریشون همکاری با ثالث ها باشه
 
اعتماد برگشته. همین کارها رو داره میکنه دیگه. این که هنوز بهش اعتماد نکردین مشکل از سمت شماست.
منم با دوستمون کاملا موافقم
ببین gow سال 2018 رلیز شده دو سال از عرضش میگذره و هنوز در کنار spiderman داره تبلیغ و کار میشه و کمک میکنه به فروش سخت افزاری و سیستم سلر عمل میکنه
بشدت موافقم obsidian بجای دو سال و نتیجه کار tow بیاد 4 سال وقت بذاره ولی نتیجه کار new vegas بشه:D:x
در مورد بقیه استدیوها هم همینطور
اگه خروجی کارها کمتر باش اما کیفیت مطلوب باش عالیه و قابل دفاع
 
  • Like
Reactions: hamdi113540
من برم تو افق محو بشم :Dنمیدونم چرا توی پست اول ندیدم اینو
فقط سوال اینه که جزییات بیشتری از بازی نیست؟مثلا اسم یا تریلر لو رفته ای؟

نه عزیز. فقط اینکه اینسایدرها با قاطعیت میگند ریبوت فیبل هست و علاوه بر Action RPG بودنش، Open-Worldـه که با آنریل انجین در دست ساخته. گرافیک رئالستیک و فک برانداز و ... هم شایعه شده که بهتره تا خود نمایش صبر کنیم.
-----
کلا شاید کوآلیشن دل همه رو خون کرده ولی با کارهایی که روی آنریل انجام داده، در آینده کمک دست XGS خواهد شد. همین الان کارگردان سانست که توی اینیشیتیو هست، میگه بچه های کوآلیشن مُفتی همه دولوپ هاشون روی آنریل رو در اختیار ما قرار دادند.
حالا شما فرض کن پلی گراند و نینجا تئوری و ... هم یوزر این موتور هستند.
-----
مِن باب بحث اعتماد. من یکی خیلی حق میدم به دیگران که هنوز به مایکروسافت بدبین باشند. سال پیش گیرز 5 زیر نظر مدیریت فعلی که آزادی عمل زیادی پیدا کرده، عملکرد جالبی نداشت. برای خیلی ها مشکل اصلی با مایکرو اینه؛ مراقبت نکردن از ارزش IP. اعتمادی که از دست رفته، سخت برمیگرده. این برند باید نشون بده که خیلی به طرفدارها گوش میده. آره می دونم، میشه گفت همین مدیریت فعلی هم هورایزن 4 و اوری رو داده بیرون و همین مدیریت فعلی هم پای Rare وایستاد تا SoT رو فیکس کنه. (منظورم اینه که میشه تقصیرها رو انداخت گردن کوآ)
ولی باز جای توجیه وجود نداره. بیاید امیدوار باشیم که هیلو اینفینیت دقیقا همون نقطه باشه، یعنی اولویت بخشی به خواسته طرفدارها.
 
من خیلی انتظارم از halo infinite بالا ست. ازمون خطا شون رو کردن به یه شماره گند زدن انجین جدید ساختن داخل استودیو ریزش و جذب داشتن بهترین سخت افزاری که میشه تصور کرد در اختیار دارن الان دیگه هیچ بهانه ای.... هـیـــــچ بهانه ای باقی نمونده :D.

بعدش Fable. امیدوارم مثل گاو 2018 با حفظ ریشه ها و محتوا به تکون اساسی بهش بدن. اون ستینگ دیگه الان جواب نمیده.
 
من خیلی انتظارم از halo infinite بالا ست. ازمون خطا شون رو کردن به یه شماره گند زدن انجین جدید ساختن داخل استودیو ریزش و جذب داشتن بهترین سخت افزاری که میشه تصور کرد در اختیار دارن الان دیگه هیچ بهانه ای.... هـیـــــچ بهانه ای باقی نمونده :D.

بعدش Fable. امیدوارم مثل گاو 2018 با حفظ ریشه ها و محتوا به تکون اساسی بهش بدن. اون ستینگ دیگه الان جواب نمیده.
پیشنهاد میکنم یکم سطح انتظاراتتو بیاری پایین تر
نه این بازی نتونه توسط استدیوی خفنی مثل playground نتونه از پسش بربیاد اما خود سونی سانتا هم خیلی سخته براش برای رقابت با gow و حفظ همینقدر بازی خاص و عالی رو رشد دادن دوباره سورپرایز کردن طرفداراش
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
بازیهای سکند پارتی AAA سال اول X1:

Xbox one 2nd party AAA first year launch titles:

Sunset overdrive(insonomiac)
Ryse:Son of rome(Crytek)
Dead Rising 3(Capcom Vancouver)
Killer Instinct(Double Helix)
Titanfall(Respawn Entertainment)

4 تا new ip که اکثرا سر بریده شدند و به حق شون نرسیدند (پیرامون جو منفی اون سالهای اکس باکس)
 
بازیهای سکند پارتی AAA سال اول X1:

Xbox one 2nd party AAA first year launch titles:

Sunset overdrive(insonomiac)
Ryse:Son of rome(Crytek)
Dead Rising 3(Capcom Vancouver)
Killer Instinct(Double Helix)
Titanfall(Respawn Entertainment)

4 تا new ip که اکثرا سر بریده شدند و به حق شون نرسیدند (پیرامون جو منفی اون سالهای اکس باکس)
فک کن اگه جواب میداد هرکدوم شماره دومشون چقدر میتونست کمک بکنه به پرمحتوا شدن شناسنامه اکس باکس همونطور که KI و titan 2 این کارو تا حدودی انجام دادن و Ryse 2 و so2 با رشد به اوج میرسیدن و پیشرفت میکردن :D
 
من برم تو افق محو بشم :Dنمیدونم چرا توی پست اول ندیدم اینو
فقط سوال اینه که جزییات بیشتری از بازی نیست؟مثلا اسم یا تریلر لو رفته ای؟
فک کن اگه جواب میداد هرکدوم شماره دومشون چقدر میتونست کمک بکنه به پرمحتوا شدن شناسنامه اکس باکس همونطور که KI و titan 2 این کارو تا حدودی انجام دادن و Ryse 2 و so2 با رشد به اوج میرسیدن و پیشرفت میکردن :D
Titanfall كه بايد جواب نميداد برداشتن بازي به اون خوبي رو بدون كمپين سولو گذاشتن!

فكر كن مثله اينكه ديويژن يا گوست ريكان دادن بيرون اما نسخه دومش كمپين خوبي داشت



ا
 
  • Like
Reactions: g4mer
دوستان همه استاد هستن ولی یه توضیحی در مورد The Initiative بدم، با ذکر این نکته که ممکنه یه سری از چیزهایی که میگم صرفا برداشت شخصی خودم باشه.

استودیو با معرفی یه آدم خیلی مطرح به عنوان رییس کارش رو شروع کرد و تو مدت کوتاهی اعلام شد که چند نفر از سازنده‌های سرشناس که سمت Director و Lead تو استودیوهای بزرگ رو داشتن، به TI اضافه شدن. Lead هم صرفا به خاطر توانایی‌های مهارتی به این سمت نمی‌رسه و وظیفه هدایت یه گروه ۵ نفره یا ۱۰ نفره یا ... رو بر عهده دارن. بنابراین وقتی تو یه استودیو چندین Lead وجود داره و کل اعضای در حد ۵۰ نفر باشه، پس ممکنه خیلی از کارها قراره برون سپاری بشه. چیز عجیبی هم نیست، PG موقع ساخت FH3 در حد ۱۰۰ نفر و برای FH4 در حد ۱۲۰ نفر بودن چون خیلی از موارد مربوط به بازی با همکاری یا توسط Turn 10 ساخته شده (خود Turn 10 هم خیلی از موارد رو برون سپاری می‌کنه). حالا که قراره یه RPG هم بسازن فعلا در حد ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر هستن و هدفشون هم رسیدن به ۴۰۰ نفره. خلاصه اینکه واسه ساخت بازی بزرگ اونم تو سبکی مثل Action Adventure، مشخصا افرادی بیشتر از ۵۰ نفر لازم هست، ولی لازم نیست حتما تمام افراد عضو استودیو باشن.

نظر شخصی من اینه که با توجه به شعار استودیو که ساخت Next big thing هست، احتمال زیاد باید یه بازی بزرگ رو شاهد باشیم که البته قرار هم نیست به زودی عرضه بشه. ریبوت Perfect Dark که شایعه‌اش جدی هست می‌تونه واقعا بازی این استودیو باشه. هم سبکش جذاب هست (شایعه شده بازی ریبوت شده و تو سبک سوم شخص مخفی کاری هست)، هم شخصیت اصلی یعنی Joanna Dark می‌تونه به یکی از نمادهای Xbox تبدیل بشه. حالا ممکنه تمام این موارد در قالب یه IP جدید پیاده بشه که اینم خیلی عالیه. و در نهایت شاید تمام این‌ها اشتباه باشه و حداقل بازی اول استودیو یه چیز خیلی بزرگ نباشه که همه این‌ها رو زمان مشخص می‌کنه.
 
?سازنده Gears 5: سرعت بارگذاری بازی‌ ها در Xbox Series X چهار برابر خواهد بود
البته قضیه بهتر از این حرف‌هاست. بازی‌ها بدون هیچ بهینه سازی و در نظر گرفتن وجود از از دی، چهار برابر سریع‌تر اجرا میشن. اگر بهینه سازی انجام بشه بدیهیه که می‌تونه بهتر از این هم باشه.
 
بازیهای سکند پارتی AAA سال اول X1:

Xbox one 2nd party AAA first year launch titles:

Sunset overdrive(insonomiac)
Ryse:Son of rome(Crytek)
Dead Rising 3(Capcom Vancouver)
Killer Instinct(Double Helix)
Titanfall(Respawn Entertainment)

4 تا new ip که اکثرا سر بریده شدند و به حق شون نرسیدند (پیرامون جو منفی اون سالهای اکس باکس)
به جز سانست و تایتان فال مطمعنی بقیه به حقشون نرسیدن.والا من بازی کردم اصلا خوب نبودن .نمیدونم والا شاید سلیقه من تو دیواره.به نظرم اصلا خوب نبودن و فقط برا خالی نبودن عریضه اومده بودن.
 
بازیهای سکند پارتی AAA سال اول X1:

Xbox one 2nd party AAA first year launch titles:

Sunset overdrive(insonomiac)
Ryse:Son of rome(Crytek)
Dead Rising 3(Capcom Vancouver)
Killer Instinct(Double Helix)
Titanfall(Respawn Entertainment)

4 تا new ip که اکثرا سر بریده شدند و به حق شون نرسیدند (پیرامون جو منفی اون سالهای اکس باکس)

Killer Instinct که IP جدید نبود. ریبوت یه آیپی قدیمی بود اتفاقا که ملت شدید شک داشتن موفق میشه، مخصوصا تو کامیونیتی فایتینگ بازها (FGC) قشنگ دست به دعا بودند. که بعدش حسابی ترکوند اتفاقا و کلی تحویلش گرفتند. درسته "سیستم سلر" نشد... ولی خب فایتینگ به اون هاردکوری در هر صورت بعید بود سیستم سلر بشه. مهم اینه که واقعا از نقطه دعا دعا کردن به یکی که نه، میتونم بگم راحت به "تاثیرگذار ترین فایتینگ نسل هشتم" تبدیل شد.
خیلی حرفه. به نظر من از لحاظ استقبال کیفی و تعریفاتی که ازش میشه به حقش رسیده

تایتانفال و سانست رو باهات موافقم ناجور... مخصوصا تایتانفال! EA بی شعور مخصوصا سر نسخه دوم یکی از بیشترین ظلم هایی که یه ناشر در حق یه بازی کیفیت بالاش میتونه انجام بده رو انجام داد
رایز رو نه ولی. That game was Meh
 
نسل قبل واقعا خروجی استودیو ها مشکل داشت یعنی اکثرا انتظار ها رو برآورده نکردن حالا علت چی بود دقیق نمی دونم؟ با ماکرو آزادی عملی زیادی بهشون داده و روی کارشون نظارت نکرده بود ؟ یا تو کارشون دخالت کرده بود؟ در هر صورت امیدوارم این نسل شرایط بهتر باشه و حداقل از استودیوهای که 200 نفر به بالا هستن و کلی وقت و هزینه در اختیارشون قرار داده شده انتظار میره که بازی های شاهکار تحویل بده اصلا لازمه یک بازی انحصاری اینکه تفاوت عمده ای با بازی های مولتی داشته باشه و صرفا یک بازی معمولی که روی کنسول رغیب نمیاد نباشه
 
نسل قبل واقعا خروجی استودیو ها مشکل داشت یعنی اکثرا انتظار ها رو برآورده نکردن حالا علت چی بود دقیق نمی دونم؟ با ماکرو آزادی عملی زیادی بهشون داده و روی کارشون نظارت نکرده بود ؟ یا تو کارشون دخالت کرده بود؟ در هر صورت امیدوارم این نسل شرایط بهتر باشه و حداقل از استودیوهای که 200 نفر به بالا هستن و کلی وقت و هزینه در اختیارشون قرار داده شده انتظار میره که بازی های شاهکار تحویل بده اصلا لازمه یک بازی انحصاری اینکه تفاوت عمده ای با بازی های مولتی داشته باشه و صرفا یک بازی معمولی که روی کنسول رغیب نمیاد نباشه
کلا نسل ٨ ، نسل جالبی نبود برای دولوپرها ( نه صرفا استودیو های فرست پارتی xbox ). خروجی استودیوها بشدت پایین بود و بازی هایی که میتونستن جایگاهی پیدا کنن نسبت به نسل قبل خیلی کمتر بودن. اکثر بازی ها دنباله ی ipهای نسل قبل بودن و new ip خیلی کم داشتیم ( ریمیک ها و ریمستر ها هم بماند! ) و یکجور فضایی بر استودیوها حاکم بود که انگار برای خلاقیت و ریسک بسیار محدود بودند و بسیارشون به ورطه تکرار میافتادند یا دچار یک دید اشتباه نسبت صنعت بازی شده بودند ( EA مثلا ) این پسرفته تنها مختص مایکروسافت نبود. البته مایکروسافت هم توی این زمینه باید هوشمندانه تر رفتار میکرد. من فقط امیدوارم این حاشیه هایی که برای این نسل وجود داشت نسل بعد نداشته باشه مثل رزولوشن، پرداخت های درون برنامه ای ، بتل رویال یا چه میدونم گرایش شدید به انلاین محور بودن بازی ها یا چپوندن هزار نوع محتوای بی مورد و تکراری برای هرچه بزرگتر کردن بیمورد بازی ( که انگار هرچه نقشه و محتوا بزرگتر و بیشتر باشه بازی بهتریه! ) یا خیلی چیزهای دیگه که وجود داشت و الکی هم وجود داشت! از طرفی واقعا امیدوارم ساخت بازی باتوجه به پیشرفت سخت افزار و تکنولوژی راحت تر و سریع تر پیش بره تا نیان یک نسخه از بازی بسازن بعد از توش صدتا نسخه دربیارن! بهرحال خیلی موانع در برابر این نسل وجود داشت در صورتی که نسل قبل همچون چیزایی نداشتیم و امیدوارم نسل بعد هم نداشته باشیم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or