اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
خیلی تخیلی حرفای این طرف. تو کامنتا داره میگه مایکرو SEGA رو خریده.
خرید TECHLAND خیلی بعیده. بازی با اون عظمتی که توضیح داده هم از Initiative باز بعیده چون هنوز تیمشون 42 نفره. (کوالیشن هم که داشته گیرز 5 میساخته و به Splash Damage کمک میکرده برای Tactics. چطوری همزمان با Initiative بازی ساخته؟)

البته فارغ از این شایعه همکاری رسمی کوالیشن با Initiative تایید شده بود قبلا
 
منم بعید میدونم Initiative بتونه به این زودی بازی AAA بزرگ معرفی کنه. مگر اینکه مثلا برنامه برا 2022-2023 باشه.

فعلا 40-50 نفرن. AAA+ را یک 200-300 نفری باید 5 سال کار کنن روش.
باید دید رویکرد بازی‌سازی استودیو چی هست. به نظر من ساخت یه بازی جمع و جور، این همه بگیر و ببند نداره :D Darrell Gallagher نه صرفا به عنوان یه بازی‌ساز، بلکه به عنوان یه مدیر، فوق‌العاده آدم مطرحی هست. ریاست کل استودیوهای غربی Square Enix رو بر عهده داشته و بعدش هم شده نایب رییس Activision. یه استودیو که قرار نیست AAA بسازه همچین مدیر گردن کلفتی نیاز نداره طبیعتاً :D
 
یک دونه فورتزا موتور اسپورت معرفی کنن، من دیگه هیچی ازشون نمی خوام. :D
البته این شایعاتی که اومده در مورد فورتزا جدید تقریبا همشون از قبل تأیید شدند.
مثل موتور جدید، قابلیت های بخش آنلاین و ...
اون بخش مسابقات off road هم با توجه به تعداد زیاد SUV های داخل بازی و اعتراضی که همیشه بود، اصلا غیر ممکن نیست و به نظرم کاملا منطقی هست که اگر این بخش اضافه بشه به بازی. مخصوصا که پلی گراند هم می‌تونه تو بخش off road بهشون کمک کنه و یک چیزی مثل درت ۲ بهمون تحویل بدن.
 
دوستان مایکروفن اینو دیدید ؟

بله ولی اعتمادی نیست به حرفاش‌.
یه جورایی هرچی شایعه تو چندماه اخیر بوده رو به عنوان خبر دست اول سعی داره غالب کنه‌.
این لیک های کیلویی معمولا درست درنمیان.
یه سری هاش درسته احتمالا که همونارم شانسی گفته فک کنم.
 
  • Like
Reactions: only sony
یه پروژه می‌تونه مقیاس جمع و جوری داشته باشه ولی باز هم AAA بمونه، فکر نکنم منافاتی با هم داشته باشند.
در کل من حدس می‌زنم از پروژه اینیشیتیو حرفی زده بشه ولی فکر نکنم تریلر in-depth و موشکافانه باشه. یه چیزی در حد سینماتیک تریلر. (حداقل از گمانه زدن نترسید، آتیش هایپ رو ببرید بالا. ?)
و بازی دو سالی تا عرضه فاصله خواهد داشت. دست کم.

حالا هر چقدر هم در مورد XGS حدس بزنیم، تردپارتی‌ها خیلی سخت قابل حدس‌اند، اسپنسر تو یه سال گذشته به سوئد، ژاپن و لهستان سفر کرده. ببینیم سوغاتی چی آورده ?
 
آخرین ویرایش:
مگه XV فاینال جدید حساب نمیشد؟
نه سال 2006 به عنوان ورسوس معرفی شد، بعد 7،8 سال سر کار گذاشتن ملت اومدن تغییر نام و شماره دار شدنش رو اعلام کرد... چند ماه بعد هم که دیدن همچنان زیرش زاییدن... یا حفظ پوسته، باطنش رو تغییر دادن...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: pbgame
واقعا که دمت گرم دوست عزیز
کاملا با محتوا و قوی بود مطالب و بشخصه حسابی لذذذذذت بردم
در مورد انتظارات که انتظار دارم اول یه نمایش از بازی های نسل بعدی خفن مثل fm8 و infinite و بازی استدیو initaitive و pg و obsidian و inxile و nt و df و مابقی استدیو ها با بازی ها و نمایش های محصور کننده رو داشته باشیم
بعدش با نگاها و نظرهایی به سمتشون جلب شده ت ایونت بعدی به فاصله یکی دو روز بعد کنسول سری S رو رونمایی میکنه هم تمرکز از نرم افزار و بازی سویچ بشه دوباره رو سخت افزار و نگاها مجزا میشه باز هم صحبت از سخت افزار میشه در کنارش نمایش بازی های کوچیک تر و و تردپارتی انحصاری میشه که در نهایت با نمایش بازی های استدیوهای مختلف و خفن فرست پارتی فقط و فقط به انتظار رلیز کنسول جدی میشیم:D
ماکرو در کنار قیمت مناسب بنسبت ارزش استدیو تنوع ژانر هم نشون داده کاملا مهمه براش!!
تو هر سبکی رو طرفدارا رو میخاد راضی نگه داره و حرفی واس گفتن داشته باش که البته تو سبک rpg هم قرار مثل سبک racing خیلی حرفا واس گفتن داشته باش و حرف اول رو بزنه:D;))
در مورد استدیوها بشدت هایپم مخصوصا رو initiative و obsidian و turn 10 و playground و ninja theory و duble fine و inxile و Rare وi343 که با جذب نیرو قراره حتی از کارهای قبلیشون هم بشدت قوی تر عمل کنن! و همین بوده رسالت ماکروسافت در مورد جهش کیفی این استدیوها:D
از طرفیم اگه مثل لانچ 2013 وان ساپورت تردپارتیارو هم داشته باشیم کلی سورپرایز و انحصاری سکند پارتی و تردپارتی هم داریم :x

در کل بشدت هایپم و بشدت هیجان زده برای بزرگترین اتفاقات xgs تو تاریخ کاریش
بزرگترین اتفاق برای اکس باکس با لانچ نسل جدید نه قدرت بالاتر سری X و نه حتی در رویایی ترین حالت کنسول 400 دلاری بدن که غیرممکن!!! اینا بزگترین داشته سرمایه XGS نیست و بزرگترین سرمایش همین استدیوهای بزرگ و رنگ و آبرونگ که قرار شناسنامه و اصالت اکس باکس رو بالا بکشن و بالا نگه دارن و به کمک سرویس هایی مثل game pass و Xcloud بهترین انتخاب هر گیمری باش که تا اینجای کار فقط و فقط موفق و عالی عمل کردن و با موفقیت رشدشون هر روز بیشتر و بهتر میشه
 
آخرین ویرایش:
سری X به الجبار بخاطر حرارت بالایی که تولید کرده و به واسطه چیپ خفنی که داره تغییر دیزایین داده نه اینکه بخاد با نسل جدید new face بشه
حالا که قرار سری S با تکنولوژی 7nm تولید بشه اونم حوالی 4 تا 6 traflops قدرت داشته باش و نیازی به دیزاین پرو نداره و از طرفی قراره گیمرهای کژوال و عمومی و حتی غیر گیمر رو هدف بگیره و باید براحتی از هر نظر ارتباط بگیره کنسول سری S اما این دیزاین بنظرم نه اینکه اون طراحی جذابی رو که باید نداره اما قالب عمومی و سنتی کنسول رو نداره و دلیلیم به اسرار به این دیزایین نیست که حتما این باش طراحی کنسول
به هر حال امیدوارم بهترین اتفاق ها برای اینده اکس باکس بیوفته
 
?مرسی داوود جان بابت ترجمه ی تکمیلی که انجام دادی
درباره ی سری اس واقعا یه پیشنهاد هیجان انگیز هستش مخصوصا اگه مثل وان اکس مد 4k هم داشته باشه یا بتونه یه فیچر مثل DLSS 2.0 برای آپ اسکیل به 4K داشته باشه...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or