The Medium

بازی The Medium جدیدترین ساخته استدیو لهستانی Bloober است. استدیو مذکور که در سالهای اخیر تمرکز ویژه ای بر روی بازیهای ترسناک روانشناختی داشته، حال د مدیوم عنوان در همین ژانر توسعه یافته است.

این اثر در تعطیلات 2020 برای PC و کنسول نسل بعدی Xbox Series X منتشر خواهد شد و از روز اول عرضه بر روی سرویس Xbox Game Pass دردسترس است.

TheMedium-KeyArt-HD.jpg

اطلاعاتی از بازی:
  • همزمان دو تا دنیای مختلف در حال رندر شدن در بازی هستند و تفاوت مهم با بازیهای Spilt Screen که تو نسل‌های گذشته ساختشون ممکن بود این مور است.
  • ایده اصلی بازی به سال 2012 برمیگردد که بازی برای X360 و PS3 در نظر گرفته شده بود ولیکن مراحل توسعه از اواخر نسل هشتم اغاز شده است.
  • برعکس اثار قبلی استودیو بلوبر، The Medium یه بازی AAA خواهد بود و خیلی بیشتر روی بازی هزینه شده. بودجه بازی نزدیک به 8 میلیون یورو میباشد.
  • آنها میخواهند یک بازی بسازند که تمام علاقه‌مندان سبک ترسناک رو به خودش جذب کنه و بلعکس عناوین قبلیشون فقط بر روی مخاطبان خاصی تمرکز ندارند.
  • Medium اولین بازی از روند جدیدی که استودیو پیش گرفته خواهد بود و همچنین سازنده‌هاش ازش به عنوان یه نامه‌ی عاشقانه برای طرفداران سایلنت هیل یاد میکنند.
  • مثل عناوین کلاسیک کپکام و کونامی، دوربین بازی فیکس خواهد بود و مثل بازیای سوم شخص جدید از روی شونه کاراکتر بازیو دنبال نمیکنیم.
  • شما میتونید از محیط اطرافتون انرژی دریافت کنید و یه چیزی مثل سیستم مانا خواهد بود و ازش برای قدرت‌های مختلف کاراکتر استفاده میشه.
  • مکانیک‌های به کار رفته در Medium از تمام بازی‌های قبلی استودیو روی هم بیشتر خواهد بود و راه‌های مختلفی برای حل پازل‌ها دارید مثل جدا کردن روح شخصیت اول از جسمش که البته محدودیت زمانی داره.
  • دو مدل ساندترک مختلف برای دو دنیای مختلف بازی ساخته شده. (ساندترک دنیای واقعی توسط یکی از اعضای استودیو و ساندترک دنیای ارواح توسط آکیرا یامااوکا)
  • همچنین حضور تروی بوکر صداپیشه مشهور صنعت گیم در بازی تایید شده است.
تریلر معرفی و گیمپلی بازی:
TheMedium-KeyArt-HD.jpg TheMedium_bastille_Pool_logo.jpg TheMedium_bastille_Sadness_logo.jpg TheMedium_bastille_SpiritNiwa_logo.jpg
 
Last edited by a moderator:
علی یه اشاره ای هم به آکیرا یامائوکا تو پست اول میکردی!:D

-------------------------------------------------------------------------------
امیدوارم بازی یه چیزی تو مایه های Blair Witch درنیاد، منظورم اینه که تریلر بازی از خود بازی نهایی بهتر باشه! :D:|

Layers of Fear 2 و Blair Witch به شدت برام نا امید کننده بودند.
 
علی یه اشاره ای هم به آکیرا یامائوکا تو پست اول میکردی!:D

-------------------------------------------------------------------------------
امیدوارم بازی یه چیزی تو مایه های Blair Witch درنیاد، منظورم اینه که تریلر بازی از خود بازی نهایی بهتر باشه! :D:|

Layers of Fear 2 و Blair Witch به شدت برام نا امید کننده بودند.

پست اول رو کم کم اپدیت میکنم ابراهیم :D سعی کردم اول تاپیک رو بزنم بحث ها یکجا تقس بشه ولی خب درباره موسیقی همونطور که گفتی آکیرا یامائوکا که برای سری سایلنت هیل شناخته میشه با همکاری Arkadiusz Reikowski از خوده استدیو bloober میسازند.
 
از تاپیک خارجه ولی این که خیلی خوب بود :D برای من از بهترین های پارسال بود
اينو بازي نكردم
اما بلير ويچ اومده بود شبيه outlast 2 بشه كه نزديك هم نشده بود
اصلا outlast خودش هم شبيه خودش نيست
مگه داريم بازي انقدر مريض انقدر ديوونه انقدر جنون و هيجان بدون هيچ مكانيسم اكشني ...
 
اينو بازي نكردم
اما بلير ويچ اومده بود شبيه outlast 2 بشه كه نزديك هم نشده بود
اصلا outlast خودش هم شبيه خودش نيست
مگه داريم بازي انقدر مريض انقدر ديوونه انقدر جنون و هيجان بدون هيچ مكانيسم اكشني ...
البته جادوگر بلیر بیشتر شبیه فیلمی که دهه 90 ساخته شده بود ، بودش .. من ضعف حساب نمی کنم ... بیشترین ضربه رو از روند پیش رفتن تو بازی خورد که بازیکن رو کلافه میکرد وگرنه به نظرم بازی خوبی بود در باقی زمینه ها ( مخصوصا اتمسفر) ...
 
تو استیم یک Dev Stream گذاشتن.
با بازیهای قبلی استودیو که همه آشنا هستیم:

Layers of fear ، Blair witch ، Observer
مختصری از بازی این شد که ما درنقش ماریا بازی میکنیم که مدیوم هست(واسط بین 2دنیا).
موقعیت زمانی بازی لهستان دهه 1980 هست .
ماریا میتونه بین 2دنیا سفر کنه.
تم اصلی هم اینه که یک ویژن خاص توسط قدرت ادراکی خودش دریافت میکنه و به دنبال حل این مسئله اتفاقات بازی رقم میخوره.
سفر بین این 2دنیا لحظه ای هست و هیچ لودینگ و... نداره.

این وسط یک ویژگی خاص هم برای XSX در نظر گرفتن که توضیح ندادن.
=========
تجربه خودم از بازیهای قبلی استودیو اینه که قطعا نباید انتظار خیلی بالایی داشته باشیم.
این استودیو صرفا بازیهای متوسط رو به خوب میسازه که دوست داشتنی هستن، همین.
انتظار بالاتری نباید داشت، مقایسه با سایلنت هیل و... که یکسری جاها میبینم بچه ها انجام میدن کاملا کار بیهوده ای هست.
 
آخرین ویرایش:
یکی از سایت‌های لهستانی با سازنده‌های بازی مصاحبه داشته و یه نکته‌های مهمی در رابطه با بازی مشخص شده:
  • همزمان دو تا دنیای مختلف در حال رندر شدن هستن در بازی و تفاوت مهمش با بازیای Spilt Screen که تو نسل‌های گذشته ساختشون ممکن بود اینه.
  • معرفی اصلی بازی ۸ سال پیش بوده ولی ساختش ۱ سال هست شروع شده.
  • برعکس بازیای قبلی استودیو، The Medium یه بازی AAA خواهد بود و خیلی بیشتر روی بازی هزینه شده.
  • میخان یه بازی بسازند که تمام علاقه‌مندان سبک ترسناک رو به خودش جذب کنه و بلعکس عناوین قبلیشون فقط بر روی مخاطبان خاصی تمرکز ندارن.
  • Medium اولین بازی از روند جدیدی که استودیو پیش گرفته خواهد بود و همچنین سازنده‌هاش ازش به عنوان یه نامه‌ی عاشقانه برای طرفداران سایلنت هیل یاد میکنن.
  • مثل عناوین کلاسیک کپکام و کونامی، دوربین بازی فیکس خواهد بود و مثل بازیای سوم شخص جدید از روی شونه کاراکتر بازیو دنبال نمیکنیم.
  • شما میتونید از محیط اطرافتون انرژی دریافت کنید و یه چیزی مثل سیستم مانا خواهد بود و ازش برای قدرت‌های مختلف کاراکتر استفاده میشه.
  • مکانیک‌های به کار رفته در Medium از تمام بازی‌های قبلی استودیو روی هم بیشتر خواهد بود و راه‌های مختلفی برای حل پازل‌ها دارید مثل جدا کردن روح شخصیت اول از جسمش که البته محدودیت زمانی داره.
  • دو مدل ساندترک مختلف برای دو دنیای مختلف بازی ساخته شده. (ساندترک دنیای واقعی توسط یکی از اعضای استودیو و ساندترک دنیای ارواح توسط آکیرا یامااوکا)
عکسی از یکی از بیلدهای اولیه بازی:

140724

منبع: The Medium: Mamy ekskluzywne informacje | PolskiGamedev.pl

ترجمه از روی گوگل ترنسلیت انجام شده، کامل نیست و ممکنه مشکلاتی داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:
میخان یه بازی بسازند که تمام علاقه‌مندان سبک ترسناک رو به خودش جذب کنه
مثل عناوین کلاسیک کپکام و کونامی، دوربین بازی فیکس خواهد بود
این دو مورد باهم سازگار نیستن! دوربین ثابت طرفدار خاص خودشو داره و همه با این مورد راحت نیستن و برای روایت بازی های نسل جدید هم چندان انتخاب مناسبی نیست.
 
این دو مورد باهم سازگار نیستن! دوربین ثابت طرفدار خاص خودشو داره و همه با این مورد راحت نیستن و برای روایت بازی های نسل جدید هم چندان انتخاب مناسبی نیست.
با توجه به اینکه دو دنیای مختلف بصورت همزمان در حال رندرشدن هستن دوربین روی شونه کمی بعید به نظر میرسید. بالاخره بازی رو پی‌سی هم منتشر میشه و تعداد زیادی از پی‌سی پلیرا از اس‌اس‌دی فقط برای بازیای آنلاین استفاده میکنن.
 
با توجه به اینکه دو دنیای مختلف بصورت همزمان در حال رندرشدن هستن دوربین روی شونه کمی بعید به نظر میرسید. بالاخره بازی رو پی‌سی هم منتشر میشه و تعداد زیادی از پی‌سی پلیرا از اس‌اس‌دی فقط برای بازیای آنلاین استفاده میکنن.
نمیدونم مکانیزم تغییر بین دو دنیا توی گیم پلی به چه صورت تاثیر میذاره ولی خب ما توی سایلنت هیل داونپور هم بصورت ریل تایم بین دو دنیا سوییچ میشدیم و بدون اینکه صفحه ی لودینگی شکل بگیره. اون هم زمان کنسول های نسل ٧!
 
نمیدونم مکانیزم تغییر بین دو دنیا توی گیم پلی به چه صورت تاثیر میذاره ولی خب ما توی سایلنت هیل داونپور هم بصورت ریل تایم بین دو دنیا سوییچ میشدیم و بدون اینکه صفحه ی لودینگی شکل بگیره. اون هم زمان کنسول های نسل ٧!

برای استدیو بلوبر قدرت نسل نه مثل نسل هفت میمونه
همچین عجیب هم نیست :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or