The Medium

بازی The Medium جدیدترین ساخته استدیو لهستانی Bloober است. استدیو مذکور که در سالهای اخیر تمرکز ویژه ای بر روی بازیهای ترسناک روانشناختی داشته، حال د مدیوم عنوان در همین ژانر توسعه یافته است.

این اثر در تعطیلات 2020 برای PC و کنسول نسل بعدی Xbox Series X منتشر خواهد شد و از روز اول عرضه بر روی سرویس Xbox Game Pass دردسترس است.

TheMedium-KeyArt-HD.jpg

اطلاعاتی از بازی:
  • همزمان دو تا دنیای مختلف در حال رندر شدن در بازی هستند و تفاوت مهم با بازیهای Spilt Screen که تو نسل‌های گذشته ساختشون ممکن بود این مور است.
  • ایده اصلی بازی به سال 2012 برمیگردد که بازی برای X360 و PS3 در نظر گرفته شده بود ولیکن مراحل توسعه از اواخر نسل هشتم اغاز شده است.
  • برعکس اثار قبلی استودیو بلوبر، The Medium یه بازی AAA خواهد بود و خیلی بیشتر روی بازی هزینه شده. بودجه بازی نزدیک به 8 میلیون یورو میباشد.
  • آنها میخواهند یک بازی بسازند که تمام علاقه‌مندان سبک ترسناک رو به خودش جذب کنه و بلعکس عناوین قبلیشون فقط بر روی مخاطبان خاصی تمرکز ندارند.
  • Medium اولین بازی از روند جدیدی که استودیو پیش گرفته خواهد بود و همچنین سازنده‌هاش ازش به عنوان یه نامه‌ی عاشقانه برای طرفداران سایلنت هیل یاد میکنند.
  • مثل عناوین کلاسیک کپکام و کونامی، دوربین بازی فیکس خواهد بود و مثل بازیای سوم شخص جدید از روی شونه کاراکتر بازیو دنبال نمیکنیم.
  • شما میتونید از محیط اطرافتون انرژی دریافت کنید و یه چیزی مثل سیستم مانا خواهد بود و ازش برای قدرت‌های مختلف کاراکتر استفاده میشه.
  • مکانیک‌های به کار رفته در Medium از تمام بازی‌های قبلی استودیو روی هم بیشتر خواهد بود و راه‌های مختلفی برای حل پازل‌ها دارید مثل جدا کردن روح شخصیت اول از جسمش که البته محدودیت زمانی داره.
  • دو مدل ساندترک مختلف برای دو دنیای مختلف بازی ساخته شده. (ساندترک دنیای واقعی توسط یکی از اعضای استودیو و ساندترک دنیای ارواح توسط آکیرا یامااوکا)
  • همچنین حضور تروی بوکر صداپیشه مشهور صنعت گیم در بازی تایید شده است.
تریلر معرفی و گیمپلی بازی:
TheMedium-KeyArt-HD.jpg TheMedium_bastille_Pool_logo.jpg TheMedium_bastille_Sadness_logo.jpg TheMedium_bastille_SpiritNiwa_logo.jpg
 
Last edited by a moderator:

بازی تنها یک روز بعد از عرضه موفق شده فروشی معادل هزینه های ساخت و تبلیغاتش داشته باشه و الان در فاز سوددهی به سر میبره.

واقعا اینکه یک بازی تماما نسل بعدی باشه و فقط دارندگان pc High end و نسل بعد میتونستن برن سمتش. از اون طرف خیلی پر سرو صدا نبود. و مخصوصا که تو گیمپس بوده خیلیا برای تجربش پولی پرداخت نکردن. واقعا انتظار نداشتم اینجوری بفروشه :دی دمشون گرم. با پولش تیم تکنیکیشونو قوی کنن :دی
 
195169
?تیم Bloober یک به روزرسانی 4 گیگابایتی برای The Medium منتشر کرده است

- عملکرد بهتر.

- رفع اشکالات گیم پلی در برخی از مکان ها.

- رفع اشکالات گزارش شده توسط بازیکنان.

- رفع اشکالات گرافیکی در طول بازی.

- کار و تنظیمات دوربین بهتر.

- روشنایی ثابت در برخی از مکان ها.

- بهینه سازی ری تریسینگ در طول بازی.
 
این بازی رو امروز شروع کردم.
بازی از نظر من عالیه. ( کاملا سبکی سلیقه ای است برای همین شاهد نمره هایی متفاوت هستیم ) گیم بلی خوب کار شده و معما تکراری نیستن. اما قسمت اصلی گرافیک بازیه که شاهکاره و کاملا مثل دیمن سولز نسل 9 رو نشون میده و این بازی از دیمن سولز هم سنگین تر است : 1- اجرای هم زمان دو دنیا 2- ریترسینگ خفن. این بازی سنگین ( والبته کمی غیر بهینه عرق کارت هیولا 3080 و پرندارنده 9900x با 10 کر و 10 رشته در 4.5 گیگاهرتز رو در میاره و در 2k در صحنه هایی فریم تا 30 هم پایین میاد و اکثر سکانس های دوال ویو بین 50-60 فریم بازی میشه ) برای همین که حتی سری اکس 12 ترافلاپی در بعضی لوکیشن ها در 900 پی اجرا میکنه و تا زمانی بازی رو تجربه نکنید متوجه نمیشوید که عملکرد فنی اون قوطی 500 دلاری فوق العاد است.

The-Medium-2-24-2021-12-54-55-AM.png


The-Medium-2-23-2021-11-49-03-PM.png


The-Medium-2-23-2021-4-52-33-PM.png


The-Medium-2-23-2021-4-49-46-PM.png


The-Medium-2-23-2021-4-48-40-PM.png



جدا از اینکه این سبک عامه پسند نیست خیلی از سونی فن ها نمره این بازی رو با ساخته های استدیو هایی چون ناتی داگ و سانتامونیکا مقایسه میکنن بدون اینکه به این نکته توجه کنن که اون استدیو ها از سال 1999 وقبلتر دارن بازی میسازن و باید الان به بلوغ عالی رسیده باشن به علاوه تعداد کارمندان آنها و تجربه قابل قیاس نیستند با این استدیوهای جوان. فرض کنید این استدیو برای مثال وقتی اکنون چنین بازی فوق العاده ای میسازه با نصف اون تجربه و بودجه اون استدیوهای ذکر شده چه خواهد کرد!!!! واینجاست که باید ب خرید اسپنسر آفرین گفت
نمره من به بازی 9 از 10
 
آخرین ویرایش:
سلام
منم جز کسانی بودم که با توجه به سبک بازی و اینکه اکشن خاصی نداشت نمیخواستم بازی رو انجام بدم، اما بعد از دانلودش و پس از مدتی بازی جذبش شدم و نفهمیدم چطور تموم شد، بازی کاملا برای وقت گذاشتن ارزشمند هست، فکر میکنم برای این سبک بازی بهترین دوربین رو انتخاب کرده بودند، گرافیک بازی لذت بخش بود، ایرادی که به بازی میشه گرفت خطی بودن شدید گیم پلی و همچنین انیمیشن راه رفتن کاراکتر هست که کاملا تو ذوق شما میزنه، موزیک های بازی هم فوق العاده بودند.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:
بازی رو دیشب تموم کردم. داستان بنظرم در کل اوکی بود، اما روایت ایرادات جدی داشت. یه سری پلات هول و نکات گنگ و نامفهوم توی داستان هست که تا اواخر بازی خیلی در موردش توضیح داده نمیشه و حتی اون موقع تکلیف بعضی چیزها درست مشخص نمیشه و بیشتر آدم رو گیج می‌کنه. هر چند توی فایل ها توضیحاتی داده میشه اما بیشتر در مورد مسائل فرعی هست.
در مورد گیم پلی هم من زیاد طرفدار این سبک هاید اند سیک و تعقیب و‌ گریز نیستم، اما اینجا چون فقط یه بخش های کوتاهی از بازی که اونها هم زیاد سخت و پیچیده نبودند شامل این موضوع میشد بنظرم بد نبود. اما بنظرم المان اصلی گیم پلی یعنی دو تا جهان در کنار هم بطور همزمان پتانسیل خیلی بهتری داشت و می‌تونستند از این پتانسیل برای مکانیزم ها و پازل های بهتر و حتی دشمن ها و باس های با تنوع بهتر استفاده کنند. اما خب احتمالا بودجه کم بازی اجازه این کارو نداده. از نکات مثبت هم قطعا یک موسیقی بازی هست که کار استاد یامائوکا عالی بود. دوربین ثابت هم بنظرم خوب کار شده بود و ترکیبش با موسیقی تو بعضی از لوکیشن ها اتمسفر خیلی خوبی می‌ساخت. در کل بنظرم با توجه به سابقه استودیو و کارهای قبلیشون صرفنظر از ایراداتی که داشت عنوان خوبی بود.
 
من این آخر هفته نشستم و بازی کردم اینو... هر چی دلم میخواد این بازی رو مقایسه نکنم با Silent Hill، نمیشه. ولی به طور کلی بازی رو خیلی دوست دارم. به نظرم هنوز موسیقیش به شاهکارای Silent Hill نمیرسه (دست کم تا اینجایی که من بازی کردم، تقریبا فکر کنم اواسطشم) ولی به طور کلی موسیقی بازی خوبه. حس استرس رو هم خوب انتقال میده. داستان هنوز برام مبهمه اما منو داره دنبال خودش میکشونه و اینو دوست دارم. من شخصا گرافیک بازی و مدل سازی و اینجور چیزا برام اهمیت نداره :D ولی وات دِ هل باباجان، این چه طرز دویدنه آخه!!!! از ایده fixed camera به شدت استقبال میکنم. اصلا یه حس و حال نوستالژیکی داشت.

اما چیزی که خیلی دوست دارم اینه که هر دو تا دنیا رو در لحظه میشه دید. فکر کنم نظرات متفاوتی در مورد این موضوع هست اما من خیلی دوست دارم این حالتو.

به طور کلی داره بازی بهم لذت میده.
 
خب به عنوان اولین بازی روی سرویس گیم پس تمومش کردم

بازی رو اگر بخوای به دو قسمت تقسیم کنی نیمه اول بازی روایتش یکم کنده
منتها از نیمه دوم به شدت داستان اوج میگیره و پشت سر هم سورپریز میکنه آدمو

در مورد گرافیک همه جا خوب کار نشده ولی جنگل بازی مخصوصا تو شب فوق العاده حس دارک و سنگین بودن عجیبی داره که تا به حال هیچ گیمی ندیدم
محیط های بسته مثل اتاق های کوچیک و جزئیاتشون هم حس بازی نسل جدید رو داره


۳ تا ایراد داره :

دوربین بازی
کنترل کاراکتر
و مدل سازی ضعیف صورت هنگام حرف زدن


در کل بازی خوبیه و به همه پیشنهاد میکنم

در مورد آخر بازی هم یک نکته واسم مبهم موند که دوستان اگر میتونن راهنمایی کنن
من متوجه نشدم آخر بازی کاراکتر اصلی به خودش شلیک کرد یا به خواهرش؟! :D
 
  • Like
Reactions: a.messi10
خب به عنوان اولین بازی روی سرویس گیم پس تمومش کردم

بازی رو اگر بخوای به دو قسمت تقسیم کنی نیمه اول بازی روایتش یکم کنده
منتها از نیمه دوم به شدت داستان اوج میگیره و پشت سر هم سورپریز میکنه آدمو

در مورد گرافیک همه جا خوب کار نشده ولی جنگل بازی مخصوصا تو شب فوق العاده حس دارک و سنگین بودن عجیبی داره که تا به حال هیچ گیمی ندیدم
محیط های بسته مثل اتاق های کوچیک و جزئیاتشون هم حس بازی نسل جدید رو داره


۳ تا ایراد داره :

دوربین بازی
کنترل کاراکتر
و مدل سازی ضعیف صورت هنگام حرف زدن


در کل بازی خوبیه و به همه پیشنهاد میکنم

در مورد آخر بازی هم یک نکته واسم مبهم موند که دوستان اگر میتونن راهنمایی کنن
من متوجه نشدم آخر بازی کاراکتر اصلی به خودش شلیک کرد یا به خواهرش؟! :D
به خودش
 
  • Like
Reactions: samiradin

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or