اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
کلا نسل ٨ ، نسل جالبی نبود برای دولوپرها ( نه صرفا استودیو های فرست پارتی xbox ). خروجی استودیوها بشدت پایین بود و بازی هایی که میتونستن جایگاهی پیدا کنن نسبت به نسل قبل خیلی کمتر بودن. اکثر بازی ها دنباله ی ipهای نسل قبل بودن و new ip خیلی کم داشتیم ( ریمیک ها و ریمستر ها هم بماند! ) و یکجور فضایی بر استودیوها حاکم بود که انگار برای خلاقیت و ریسک بسیار محدود بودند و بسیارشون به ورطه تکرار میافتادند یا دچار یک دید اشتباه نسبت صنعت بازی شده بودند ( EA مثلا ) این پسرفته تنها مختص مایکروسافت نبود. البته مایکروسافت هم توی این زمینه باید هوشمندانه تر رفتار میکرد. من فقط امیدوارم این حاشیه هایی که برای این نسل وجود داشت نسل بعد نداشته باشه مثل رزولوشن، پرداخت های درون برنامه ای ، بتل رویال یا چه میدونم گرایش شدید به انلاین محور بودن بازی ها یا چپوندن هزار نوع محتوای بی مورد و تکراری برای هرچه بزرگتر کردن بیمورد بازی ( که انگار هرچه نقشه و محتوا بزرگتر و بیشتر باشه بازی بهتریه! ) یا خیلی چیزهای دیگه که وجود داشت و الکی هم وجود داشت! از طرفی واقعا امیدوارم ساخت بازی باتوجه به پیشرفت سخت افزار و تکنولوژی راحت تر و سریع تر پیش بره تا نیان یک نسخه از بازی بسازن بعد از توش صدتا نسخه دربیارن! بهرحال خیلی موانع در برابر این نسل وجود داشت در صورتی که نسل قبل همچون چیزایی نداشتیم و امیدوارم نسل بعد هم نداشته باشیم.
حرفهای شما درسته ولی بعید میدونم نسل بعد تفاوت آنچنانی ای با این نسل داشته باشه (اگه بدتر نشه)
 
138645

جیسن رونالد (همون ریش قشنگه):
پایانی عالی بر یک هفته هیجان‌انگیز داشتیم. خیلی پیشرفت‌های آشکار، دموهای باحال و چندتایی هم سورپرایز داریم. ?
تیم با وجود این شرایط چالش برانگیز به سخت تلاش کردن ادامه می‌دهد. افتخار می‌کنم که عضوی از تیم ایکس‌باکسم.

پی‌نوشت: اسپنسر هم گفت که یه ریویو کردیم، می‌خواستیم چیکار کنیم. احتمال یه برنامه ضبط‌شده وجود داره؟ کنجکاو فرمت نمایشم.
 
View attachment 138645

جیسن رونالد (همون ریش قشنگه):
پایانی عالی بر یک هفته هیجان‌انگیز داشتیم. خیلی پیشرفت‌های آشکار، دموهای باحال و چندتایی هم سورپرایز داریم.
تیم با وجود این شرایط چالش برانگیز به سخت تلاش کردن ادامه می‌دهد. افتخار می‌کنم که عضوی از تیم ایکس‌باکسم.

پی‌نوشت: اسپنسر هم گفت که یه ریویو کردیم، می‌خواستیم چیکار کنیم. احتمال یه برنامه ضبط‌شده وجود داره؟ کنجکاو فرمت نمایشم.
فرمتش mp4 یا mkv خواهد بود
با این وضع الان کاری نمیشه کرد احتمالا مثه اینساید آخری میشینن خونه نمایشارو پلی میکنن
 
مثل اینکه واقعا باید منتظر یه halo اورجینال و با اصالت باشیم :x:x
اون پنج may باید قطعی دونست دیگه. چند تا سوپرایز هم قراره نمایش بدن.
ینی چند روز قبل هم نمیخان cutdown بزنن رو سایت که هم فنا مطلع بشن و لایو ببینن و از طرفی هایپ سازی کنن؟
این نسل چه سونی چه ماکرو چه همچیو خیلی عادی و معمولی دارن جلو میبرن
مثلا رونمایی از نسل بعده ها
بنظرم شاید برنامه دیر تر اجرا میشه:|
ده روز دیگه رونمایی بزرگ نسل بعدی داشته باشیمو هنوز تیم اکس باکس رسمی اطلاع رسانی ساده هم نکنه!!!!
اگه E3 پا برجا بود ی ماه قبلشم کلی صحبت و ایجاد هایپ میشد دیگه ده روز اخر که واویلا بود
 
حرفهای شما درسته ولی بعید میدونم نسل بعد تفاوت آنچنانی ای با این نسل داشته باشه (اگه بدتر نشه)
باید دید. مایکروسافت که سیاست هاش کاملا تغییر کرد و ea هم که تا همین اواخر سر بازی bfv از لحاظ مالی به هیچ وجه انتظاراتشون رو براورده نکرد و باید احمق باشن که بخوان دوباره با همین رویه برن جلو. کلا امیدوارم پابلیشرها این نسل براشون ازمون و خطا بوده باشه و نسل بعد سر عقل بیان و دست سیاست های اشتباهشون بردارن. ساخت بازی هم باتوجه به سخت افزار قوی اینطور که از بازیسازها شنیده میشه راحت تر شده که امیدوارم همین هم از فشار کاری کاسته بشه و هم اینکه پروسه ی ساخت رو کوتاه تر کنه.
 
نسل قبل واقعا خروجی استودیو ها مشکل داشت یعنی اکثرا انتظار ها رو برآورده نکردن حالا علت چی بود دقیق نمی دونم؟ با ماکرو آزادی عملی زیادی بهشون داده و روی کارشون نظارت نکرده بود ؟ یا تو کارشون دخالت کرده بود؟ در هر صورت امیدوارم این نسل شرایط بهتر باشه و حداقل از استودیوهای که 200 نفر به بالا هستن و کلی وقت و هزینه در اختیارشون قرار داده شده انتظار میره که بازی های شاهکار تحویل بده اصلا لازمه یک بازی انحصاری اینکه تفاوت عمده ای با بازی های مولتی داشته باشه و صرفا یک بازی معمولی که روی کنسول رغیب نمیاد نباشه
نسل قبل من حس میکردم که دخالت بیجای مایکرو تو کار استودیو ها باعث افت انحصاریا شد(مثلا مجبور کردن استودیو به گذاشتن پرداخت درون برنامه ای توی بازی)
میشه گفت تاثیر اون دان متریک احمق بود که طول کشید از بین بره
ولی خب توی یکی دو سال اخیر اسپنسر ثابت کرده که دیگه از این خبرا نیست و آزادی عمل کافی میده به سازنده ها و همین باعث ساخت بازیای خوب میشه
نمونش رو هم اخیرا دیدیم که با وجود ۵ سال در دست ساخت بودن تهش بازی خیلی خوبی شد و همه استقبال کردن
 
  • Like
Reactions: dark souls
Killer Instinct که IP جدید نبود. ریبوت یه آیپی قدیمی بود اتفاقا که ملت شدید شک داشتن موفق میشه، مخصوصا تو کامیونیتی فایتینگ بازها (FGC) قشنگ دست به دعا بودند. که بعدش حسابی ترکوند اتفاقا و کلی تحویلش گرفتند. درسته "سیستم سلر" نشد... ولی خب فایتینگ به اون هاردکوری در هر صورت بعید بود سیستم سلر بشه. مهم اینه که واقعا از نقطه دعا دعا کردن به یکی که نه، میتونم بگم راحت به "تاثیرگذار ترین فایتینگ نسل هشتم" تبدیل شد.
خیلی حرفه. به نظر من از لحاظ استقبال کیفی و تعریفاتی که ازش میشه به حقش رسیده

تایتانفال و سانست رو باهات موافقم ناجور... مخصوصا تایتانفال! EA بی شعور مخصوصا سر نسخه دوم یکی از بیشترین ظلم هایی که یه ناشر در حق یه بازی کیفیت بالاش میتونه انجام بده رو انجام داد
رایز رو نه ولی. That game was Meh

KI درسته قبلا دو نسخه برای کنسولهای غیر XBox عرضه شده بود ولی برای تمام Xbox فن ها یک بازی جدید محسوب میشد که قبلا همچین چیزی رو به صورت فرست پارتی نداشتند و به قولی همون new ip حساب میشه. ولی حالا جدا از اون موارد در کل فکرنمیکنم در دوره زمونه فعلی دیگه یک بازی فایتینگ خاص بتونه سیستم سلر حساب بشه! ولی خب شایعه های ساخت فصل دوم ش مطرح بود از یکی دوسال پیش

اما بازی ای مثل Ryse کار ندارم چقدر عضف داشت (هسته اصلی بازی کلا در عرض یکسال ساخته شده) ولی جوری بود که حداقل یک میلیون نسخه بیشتر بفروشه و بستر ساخت درست و حسابی نسخه دوم فراهم بشه. اتفاق مشابه ای که برای سانست و تایتانفال افتاد.

در ضمن EA براساس شواهد موجود در شکست تجاری تایتان فال 2 مقصر نبوده! اون بازه زمانی عجیب ریلیز انتخاب خوده ریسپاون بوده که احتمالا براساس موفقیت نسخه اول فکر میکرده دوباره رخ میده ولی خب مارکتینگ ی که مایکروسافت برای TF1 انجام داد کجا و مارکتینگ تایتان فال 2 کجا.

در کل در ادامه ما جلوتر هم بریم مایکروسافت کوانتوم بریک و Ori و چند new ip دیگه (تجربه کلا جدید) برای نسل هشتم در نظر گرفته بود. که اکثریت حیف شدند
 
چند تا عکس از مالتی پلیر هیلو منتشر شده اینقدر تاره چیزی معلوم نیست :دی. ولی یه هشدار بزرگ حساب میشه برای ماکرو. تا گند نخورده بهش باید رونمایی کنن. من به رونمایی قطره چکانی هم راضی ام بهتر از لیکه.
 
?اختلاف توان پردازنده های گرافیکی کنسول های نسل بعدی «احتمالاً» در بلندمدت اهمیتی نخواهد داشت

?مارک آندره جوتراس، از توسعه دهندگان بازی Hellpoint اختلاف ترافلاپس پردازنده گرافیکی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را در کاربری بلند مدت بی‌تأثیر توصیف می‌کند.
 
?اختلاف توان پردازنده های گرافیکی کنسول های نسل بعدی «احتمالاً» در بلندمدت اهمیتی نخواهد داشت

?مارک آندره جوتراس، از توسعه دهندگان بازی Hellpoint اختلاف ترافلاپس پردازنده گرافیکی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را در کاربری بلند مدت بی‌تأثیر توصیف می‌کند.
از اول هم خودشو اختلاف نشون میده چه برسه به دراز مدت
این کمپانیا که خروجی قوی گرافیکی ندارن که بخان صحبت فنی در مورد بالاترین خروجی و اختلاف قدرت حرف بزنن
اختلافو باید از خروجی کمپانی های خفن فرست پارتی باید دید
 
چند تا عکس از مالتی پلیر هیلو منتشر شده اینقدر تاره چیزی معلوم نیست :D. ولی یه هشدار بزرگ حساب میشه برای ماکرو. تا گند نخورده بهش باید رونمایی کنن. من به رونمایی قطره چکانی هم راضی ام بهتر از لیکه.
چیزی به روز موعد نمونده
اندکی صبر سحر نزدیک است:D
از فردای اون روزی می هراسم که xgs همچیو رو کنه
احتمالا هیئتی راه میوفته که سرنی در صف اول آن سینه بزند:))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or