اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 
به نظر من بزرگترین مشکل مایکرو قیمت گذاری x1 توی نسل 8 بود.
فاکتور تاثیرگذار بعدی هم مارکتینگ فاجعه بار کنسول بود (کینکت اجباری، بازی دست دوم، نت ندارید برید 360 بخرید، کنسول ما همیشه آنلاینه و ...)
اول نسل، مایکروسافت بازی‌های (هرچند متوسط) اما زیادی رو برای کنسولش لانچ کرد و بیشتر در باقی عمر نسل بود که توی بعضی از سالها کمبودهاش بیشتر به چشم میخورد.

این نسل اگه قراره سیاست دو کنسوله رو پیش ببرن، کنسول دومشون باید خیلی اقتصادی باشه. با این که تفاوت قیمت 100$ تاثیر داره، اما (به نظرم) اگه بتونن قیمتو بیشتر بچلونن و کنسول ضعیفتر رو حتی ارزون تر از چیزی که فکر میکنیم بفروشن قطعا در زمینه فروش سخت افزار از همون اول سود بیشتری رو میکنن (خصوصا توی این شرایط اقتصادی نابود جهان)

به نظر من قوی تر بودن سخت افزار عامل فروش بزرگی نیست اما بی تاثیر هم نیست. گیمرهای پرو که بیشتر متوجه این چیزها میشن قطعا بیشتر به سمت سخت افزار قوی تر جذب میشن اما عمده مصرف کننده های بازار کنسولی رو کژوال گیمر و کسایی تشکیل میدن که به این چیزا اهمیتی نمیدن. من فکر میکنم مهمترین عامل در درجه اول قیمت سخت افزار و بعد از اون خدمات سرویس های مختلف و در نهایت بازیها باشن.

و در پایان به عنوان پیش بینی شخصی میگم، بعید میدونم مایکرو این نسل (9) بتونه به قول سر تیتر بعضی از سایتها، سونی رو بکشه ( :دی ) اما فکر میکنم اون گپ فروشی که نسل 8 وجود داشت کاملاً ازبین بره و شاهد یه چیزی در حد نسل 7 باشیم (فاصله خیلی کم توی تعداد کنسول فروخته شده) و بازیهای خیلی بهتری هم عرضه میشه که نهایتاً همش به نفع ما گیمرها تموم میشه. بازی بیشتر، قیمت کمتر و خدمات بهتر = برد برای ما گیمرها. به شخصه از بابت این رقابتی که راه افتاده خوشحالم و امیدوارم تا پایان کارهم به همیشن شکل باقی بمونه و صرفاً محدود به 12 ماه اول نشه :دی

در خصوص بازیهای انحصاری هم، اول از همه برای فیبل و بعدشم بازی اینیشتیو هایپ هستم. انشالله که انتظارات رو برآورده کنن :دی
 
ببین، حقیقتش من قبول ندارم معرفی سری ایکس ضعیف بوده باشه.
مهم‌تر از همه، تو ایونتی اتفاق افتاد که بیننده‌هاش احتمالا از یه برند نیست. خود TGA تعداد بیننده‌هایش بسیار بالا بود و چیزی هم حوصله سر بر نبود؛ ظاهر کنسول مشخص شد، از یه بازی هم که با هویت این کنسول هم‌خوانی داره، رونمایی شد.
دقیقا هدف، دیده شدن بود و به این هم رسید. میلیون‌ها بیننده کنسول رو دیدند و شانسی هم که آورد، همه چیز قبل این کرونا بود و تونست توی یه ایونت و با تماشاگران، کنسولش رو رونمایی کنه.
حتی خوبه که مایکرو این قضیه رو درک کرد که اطلاعات سخت‌افزاری کنسولش، احتمالا برای همه سرگرم‌کننده نیست و به جاش از مجاری‌ای مثل دیجیتال‌فاندری اقدام به ارائه اطلاعات کرد.

دقیقا :دی مایکروسافت برای معرفی XSX از یه مراسم پر مخاطب استفاده کرد که خوب هم پروموت شده بود و خود نمایش و تریلر معرفی XSX و بازخوردش هم خوب بود :دی خیلی حرفه از اون زمان با اعتماد به نفس بیان و محصولشون رو به نمایش بذارن و شروع کنن در موردش صحبت کردن :دی

معرفی مشخصات XSX هم باز به نظرم خوب انجام شد بخصوص با توجه به شرایط موجود و قبل از کرونا هم بود باز :دی حداقل از فرمتی که سرنی از مشخصات PS5 رونمایی کرد بهتر بود :D در ادامه هم مایکروسافت قصد داشت از E3 نهایت بهره‌برداری رو بکنه و حتی احتمالا مراسم جداگانه‌ای رو هم میخواسته برگزار کنه که خب بخاطر کرونا نشده ولی خب معادل دیجیتالیش رو برگزار میکنن به زودی :دی

در ادامه راه هم بحث قیمت گذاری و بازی‌های انحصاری یا لانچ هست که باید عملکرد خوبی داشته باشن در معرفی و نمایش اینها :دی اگر بتونن بحث لاکهارت رو هم خوب جلو ببرن عالی میشه چون خودش میتونه در شرایط بحران اقتصادی که قطعا رخ میده یه برگ برنده خوب برای مایکروسافت به حساب بیاد :دی بگذریم که باید تو همین دوران xCloud و برنامه های پیرامون اون رو هم خوب هندل کنن و برای لانچ آخر سالش آماده بشن :دی
 
اقا با نظرسنجی مشکل دارن این واژه نفرت انگیز "جو سازی" دیگه چیه گذاشتن اون بالا!. بوی گند سیاستهای غلط ماکرو دنیا رو برداشته بود اصلاً عمق فاجعه تا حدی بود که نیاز نداشت کسی پیازداغش رو زیاد کنه.

اتفاقا گزینه جو سازی میتونه یه گزینه درست باشه، ایکس باکس وان بد معرفی شد، سیاستهایی که اولین بار معرفی کردن بازخورد منفی داشت، کینکت اجباری بود، قیمت ۱۰۰ دلار بیشتر بود و ... همگی درست. ولی سیاستشون رو به فاصله ۲ هفته تغییر دادن، کنسول Day One با فرمت کنسول‌های سنتی عرضه شد، بازی‌ها و سیستم عرضه‌ی اونها مدل همیشگی بود، قیمت کنسول یه کاهش ۱۰۰ دلاری داشت به فاصله ۴-۶ ماه، کینکت اواسط ۲۰۱۴ حذف شد و دیگه اجباری نبود (۶-۸ ماه) و ... بازیهای لانچ و ۲-۳ سال اول کم نداشت از نظر کیفیت و کمیت و ...

در نهایت این که جو منفی علیه اینها راه افتاد طبیعی بود ولی اینکه تا مدتها هم ادامه پیدا کرد و آتیشش نخوابید و حتی روی بازخورد از بازی‌ها و استقبال گیمرها از اون هم اثر گذاشت واقعا دیگه پیاز داغش زیاد شده بود. سونی نسل ۷ بزرگترین دروغ ها رو سال ۲۰۰۵ گفت و تریلرهای دروغین نمایش گذاشت، از کار دوم و سوم صحبت کرد، اطلاعات غلط از کنسولش داد (۲TF قدرت و ۱۲۰ فریم و ...)،‌ کنسول گرونتر بود، سرویس آنلاین درست و حسابی نداشت، کیفیت اجرایی بازیهای 3rd Party‌ روش افتضاح بود (بخصوص اوایل نسل) و ... ولی با این حال فکر نمیکنم اصلا نزدیک به این هم باهاش کج خلقی کرده باشن رسانه‌ها
 
اتفاقا گزینه جو سازی میتونه یه گزینه درست باشه، ایکس باکس وان بد معرفی شد، سیاستهایی که اولین بار معرفی کردن بازخورد منفی داشت، کینکت اجباری بود، قیمت ۱۰۰ دلار بیشتر بود و ... همگی درست. ولی سیاستشون رو به فاصله ۲ هفته تغییر دادن، کنسول Day One با فرمت کنسول‌های سنتی عرضه شد، بازی‌ها و سیستم عرضه‌ی اونها مدل همیشگی بود، قیمت کنسول یه کاهش ۱۰۰ دلاری داشت به فاصله ۴-۶ ماه، کینکت اواسط ۲۰۱۴ حذف شد و دیگه اجباری نبود (۶-۸ ماه) و ... بازیهای لانچ و ۲-۳ سال اول کم نداشت از نظر کیفیت و کمیت و ...

در نهایت این که جو منفی علیه اینها راه افتاد طبیعی بود ولی اینکه تا مدتها هم ادامه پیدا کرد و آتیشش نخوابید و حتی روی بازخورد از بازی‌ها و استقبال گیمرها از اون هم اثر گذاشت واقعا دیگه پیاز داغش زیاد شده بود. سونی نسل ۷ بزرگترین دروغ ها رو سال ۲۰۰۵ گفت و تریلرهای دروغین نمایش گذاشت، از کار دوم و سوم صحبت کرد، اطلاعات غلط از کنسولش داد (۲TF قدرت و ۱۲۰ فریم و ...)،‌ کنسول گرونتر بود، سرویس آنلاین درست و حسابی نداشت، کیفیت اجرایی بازیهای 3rd Party‌ روش افتضاح بود (بخصوص اوایل نسل) و ... ولی با این حال فکر نمیکنم اصلا نزدیک به این هم باهاش کج خلقی کرده باشن رسانه‌ها
جو نه سال ۲۰۰۶ برای سونی بقرنج شد وقتی asassins creed رو ps3 به صورت انحصاری معرفی شد!!!! :D و بعد که اعلام قیمت شد کنسول و یادمه مدیرای ubi گفتن با این شرایط نمیتونن انحصاری نگه دارن بازی رو که همه تو کف نمایش بازی بودن که بعدا معلوم شد لید پلتفروم بازیx360 بوده و قرار بوده نسخه 360 حذف بشه در صورت موفقیت ps3 که برعکس شد!!! و به فاصله یک هفته تا ۱۰ روز بعد که بی جواب میذاشتن سوالارو که بالاخره برای کنسول های دیگه هم قابل اجرا هست یا مثل eghit days و kill zone فقط ps3 توان اجراشو داره!!( انگار ps3 از فضا اومده بود:D) اما بعدش که مشخص شد لید پلتفروم x360 بوده کلی سونی مضحکه شد که بازی که لید 360 بوده رو انحصاری معرفی کردی!!!!
اون موقع نت خیلی تا ثیر گذار نبود ماکرو هیچ وقت از این موقعیت های طلایی سو استفاده نکرده!!!!:D
بازار رقابتی نباید رحم کنی! سال ۲۰۰۶ ماکرو خیلی میتونست با جو سازی علیه سونی خودشو بالاتر بکشه یا همین امسال با شرایط رونمای سخت افزاری واقعا ضعیف سونی ماکرو هم میتونست بیشتر خود نمایی کنه و درکنارش قدرت سخت افزاری بیشتر خودش رو به رخ بکشه که یجورایی اتفاقات ۲۰۱۳ رو تداعی میکرد که بازار رقابتی میطلبه و میتونست تا قبل نمایش بازی های هر دو طرف حسابی تنورو داغ کنه و تا وقتی داغه بچسبونه
اما ماکرو همیشه تو این مورد اخلاق رو پیشه کرده متاسفانه:D
اما باز هم مطمعنم بعد از تجربه چهار نسل نسل نهم بشدت به لحاظ کیفی و فنی هیجان انگیز و با کیفیت و دنباله دار میشه
 
جو نه سال ۲۰۰۶ برای سونی بقرنج شد وقتی asassins creed رو ps3 به صورت انحصاری معرفی شد!!!! :D و بعد که اعلام قیمت شد کنسول و یادمه مدیرای ubi گفتن با این شرایط نمیتونن انحصاری نگه دارن بازی رو که همه تو کف نمایش بازی بودن که بعدا معلوم شد لید پلتفروم بازیx360 بوده و قرار بوده نسخه 360 حذف بشه در صورت موفقیت ps3 که برعکس شد!!! و به فاصله یک هفته تا ۱۰ روز بعد که بی جواب میذاشتن سوالارو که بالاخره برای کنسول های دیگه هم قابل اجرا هست یا مثل eghit days و kill zone فقط ps3 توان اجراشو داره!!( انگار ps3 از فضا اومده بود:D) اما بعدش که مشخص شد لید پلتفروم x360 بوده کلی سونی مضحکه شد که بازی که لید 360 بوده رو انحصاری معرفی کردی!!!!
اون موقع نت خیلی تا ثیر گذار نبود ماکرو هیچ وقت از این موقعیت های طلایی سو استفاده نکرده!!!!:D
بازار رقابتی نباید رحم کنی! سال ۲۰۰۶ ماکرو خیلی میتونست با جو سازی علیه سونی خودشو بالاتر بکشه یا همین امسال با شرایط رونمای سخت افزاری واقعا ضعیف سونی ماکرو هم میتونست بیشتر خود نمایی کنه و درکنارش قدرت سخت افزاری بیشتر خودش رو به رخ بکشه که یجورایی اتفاقات ۲۰۱۳ رو تداعی میکرد که بازار رقابتی میطلبه و میتونست تا قبل نمایش بازی های هر دو طرف حسابی تنورو داغ کنه و تا وقتی داغه بچسبونه
اما ماکرو همیشه تو این مورد اخلاق رو پیشه کرده متاسفانه:D
اما باز هم مطمعنم بعد از تجربه چهار نسل نسل نهم بشدت به لحاظ کیفی و فنی هیجان انگیز و با کیفیت و دنباله دار میشه
البته مایکروسافت و نه هیچ شرکت دیگه اخلاق رو پیشه نمیکنه :D مثال خیلی واضحش internet explorer و مرحوم netscape و بعد firefox. و خیلی چیزای دیگه. فقط بستگی به شرایط داره
 
اول از همه باید شکست معنی کرد اینکه حدود 50 میلیون کنسول فروخته شکست نیست! به نظر من اوج برند XBOX همون 360 هست و شاید هیچ وقتم به اون میزان دیگه نتونه فروش داشته باشه چون برند XBOX تو دنیا به اندازه PS شناخته شده نیست حالا چرا نتونست به فروش خوب 360 برسه به نظرم تمام مشکلات بالا دخیل بود شاید کمترینش ضعف سخت افزاری بود و بیشترینش سیاست های اول نسل بود.
 
البته مایکروسافت و نه هیچ شرکت دیگه اخلاق رو پیشه نمیکنه :D مثال خیلی واضحش internet explorer و مرحوم netscape و بعد firefox. و خیلی چیزای دیگه. فقط بستگی به شرایط داره

الان بحث سر ایکس باکس هست و یه گزینه نظرسنجی :دی الان هم که گوگل آنچنان موش دووند وسط کار edge‌ که مایکروسافت رفت سمت کرومیوم :دی ولی اون حرکات سونی ۲۰۰۵-۲۰۰۶ رسما یه چیز دیگه بود :دی
 
سونی سال 2013 تو اوج بدبختی بود :D یادمه حتی ساختمان اصلی خودشون فروخته بودن و همونجا اجاره نیشین شده بودن و تو قسمت لپتاپ و گوشی و... همه چیز باخته بودن و تنها امیدشون PS4 بود و تمام زورشون زدن و شانس اوردن ماکروسافت چند حرکت اشتباه کرد وگرنه شاید برند سونی دست چینی ها می افتاد
 
البته مایکروسافت و نه هیچ شرکت دیگه اخلاق رو پیشه نمیکنه :D مثال خیلی واضحش internet explorer و مرحوم netscape و بعد firefox. و خیلی چیزای دیگه. فقط بستگی به شرایط داره
البته بعد اومدن نادلا مایکروسافت اخلاق پیشه شد تا حد زیادی :D تا جایی که سال ۲۰۱۹ به عنوان بااخلاق ترین کمپانی امریکایی انتخاب شد. ولی دوران بالمر و قبلترش بداخلاقیای زیادی داشتن:D
و اینکه ۱۰۰ درصد توش شکی نیست تجارت و بیزینس اخلاق توش جایی نداره ولی خب مایکروسافت تا جایی که بتونه اخلاقی رفتار میکنه:D
 
دان متریک اصلی ترین علت افت xbox بود(شکست و قبول ندارم چون نسل هشت کلا نسلی بی رمق بود) چون تمام گزینه های دیگه تحت رهبری متریک اتفاق افتاد،مدیریت تو دنیای امروز حرف اول و آخرو میزنه یکی میشه بالمر که مایکی رو به چه روزی انداخت یکی میشه نادلا که فقط با 5 سال مایکی دوباره آورد به جایگاه بهترین و با ارزشترین در جهان(بحث در این مورد زیاده نمیخوام طولانی کنم)اما در مورد اسپنسر که الحق مدیر قابلیه،قبول کنید ویرون کردن سخت نیست ولی آباد کردن خیلی سخته و اسپنسر به بهترین شکل در حال آباد کردن ویرانه های برجای مونده از دان متریکِ،برای نمونه الان هیچکدوم از فن های xbox دغدغه ی سخت افزار بعدی رو ندارن و یه دو جین استیدیو خریده،گیم پس و.....آینده روشنه.
 
قضیه این نسل ماکروسافت بنظر من 90 درصد به سال آغازین نسل برمیگرده. و جدای این، عملکرد 360 توی سال های آخر هم بوده. تو همه ی این مسائل یکی از دلایلی که بیشتر و بدتر ماکرو ضربه خورده، عملکرد خیلی عالی سونی بوده.

اول بگم سال های آخر 360 از نظر انحصاری شاید در حد اوایل نسلش نبود (بعد از گیرز 3، فورزا هورایزن و هیلو بازی های بزرگ 360 بودن که هیلو 4 نتونست اونقدر در حد هایپش قرار بگیره). از اون طرف سونی اون اواخر نسل 7 داشت میترکوند. اون اواخر Uncharted 3 داشت همینطور مطرح تر میشد. سال بعدش Journey رو داشتیم و بعد سال 2013 بود که ماکرو تقریبا تمام فوکسشو گذاشته بود روی نسل بعد و از اون طرف سونی یک عالمه بازی پر هایپ برای عرضه داشت (نشون دادن ساپورت فوق العاده). از بیاند بگیریم تا گرن توریسمو 6 و دیگه گل سرسبدشون The last of us که رسما ترکوند صنعت بازیو! و تماما گیم چنجر بود. (قصدم مقایسه انحصاری ها نیست اصلا. فقط دارم میگم اون سال ها بازی های سونی به لول بالاتری رسیدن که توی جشنواره ها و award ها هم خیلی مطرح شدن) (پ.ن.1)

بعد رسید به معرفی نسل 8، سیاست های افتضاح ماکروسافت که دیگه گفتن نداره. و از اون طرف سونی هم شدیدا از داغی تنور استفاده کرد و همینطور محبوب تر شد :D ته تهشون هم تیر خلاص، قیمت گذاری بود!

بعد از اون حتی اوایل نسل ماکروسافت در زمینه انحصاری اصلا از نظر تعدد و کیفیت مقابل رقیب مشکلی نداشت بلکه شاید حتی بهتر هم بود کمی. (تا رلیز بلادبورن. البته بگم این دوران سونی با مارکتینگ خوبش هایپ بازیای جدیدش رو بالا نگه داشته بود. از Order و بلادبورن بگیر تا از همه مهم تر Uncharted 4.) ولی همون جو حاصل شده از اون اتفاقات بالا اصلا نزاشت ورق برگرده! بعدش هم که کمتر از انتظارات ظاهر شدن گیرز ها و هیلو 5 و کوانتوم بریک مخصوصا خیلی اذیت کرد.

درکل این شکست یا عدم موفقیت (بنظرم در واقع شکست نیست. ولی چون تو جبهه دیگه سونی اونجوری ترکونده، این قضیه شکست دیده میشه) ابدا به یک فاکتور خاص برنمیگرده. اگر به انحصاری بود، وان در اوایل انحصاری هاش یکم بهتر بودن. اگر به قیمت و سیاست هاست، بعد یک سال اوضاع درست شد. اگر به سخت افزاره، وان ایکس هیولایی بود در مقابل بقیه کنسول های نسل. ولی ورق خیلی بر نگشت. در کل بنظرم اون یکی دو سال کذایی بود که همه اینها دست به دست هم دادن و اوضاع رو خراب کردن برای ماکروسافت. در کنارش با این قضایا جو خیلی منفی علیه xbox ساخته شد که تا همین الانش حتی ادامه داره.
با اینکه ماکرو سیاست هاشو درست کرد (حتی الان از نظر سیاست ها بشدت بهتر از رقباست)، از نظر سخت افزاری مشکلاتشو رفع کرد، سرویس های فوق العاده برای کاربران فراهم کرد، از نظر انحصاری از قبل وضع خیلی بهتری داره، ولی با این حال هنوز اون جو منفی تا حدی زیادی باقی مونده.

ولی خب همونطور که گفتم ماکروسافت روند صعودی رو پیش گرفته. این شروع نسل جدید "میتونه" تمام جو قدیم رو بخابونه. اگر دوباره سیاست های اشتباه و قیمت گذاری های الکی وسط نیاد و بتونه از نظر انحصاری نشون بده که بهتر شده، بنظرم میتونه این نسل رو خیلی بهتر و تا حد دوران 360 حتی جلوتر ببره


پ.ن.1 البته اون قضیه و ترکوندن سونی تو سال های اخر نسل 7، این نسل هم بر قراره. همین امسال سونی از نظر انحصاری واقعا سال فوق العاده ای رو در پیش داره که قطعا اثر بزرگی روی شروع نسل خواهد گذاشت.

پ.ن.2 قصدم مقایسه نبود. و لطفا بحثی پیش نگیره. صرفا میخواستم بگم به نظر من موفقیت سونی و وضعیت اون توی اوضاع این نسل ماکرو خیلی خیلی تاثیرگذار بوده
 
آخرین ویرایش:
تمامی گزینه های نظر سنجی همشون در عبارت "دان متریک" قابل تجمیع هستن!!!تمامی زحماتی که پیتر مور کشیده بود رو یه تنه به باد داد!!! بنده خدا فک کنم هنوز تو خونه نشسته داره نقشه میکشه چجور سونی رو بُکشه!!! :D
 
آقا این درصد های نظر سنجیت یا منطق ریاضی همخوانی نداره :D
چند گزینه ایه.
درصد های هر گزینه بیانگر درصد افرادین که تو نظرسنجی شرکت کردن و به اون گزینه رای دادن ولی همین افراد به گزینه های دیگه هم میتونن رای بدن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or