Multi Platform The Callisto Protocol

سازنده
Striking Distance Studios
تاریخ انتشار
۲ ماه دسامبر ۲۰۲۲
ناشر
Krafton
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
199592

بازی جدید خالق Dead Space در Game Awards 2020 معرفی شد و با اطلاعات بیشتر تاپیک به روز رسانی میشود.
--------------------------------------------
سازنده: Striking Distance Studios
ناشر: Krafton
تاریخ عرضه: 2022
پلتفرم: PC, PS5, Xbox Series X|S​
اطلاعات
  • بازی همچون Dead Space در سبک Cosmic Survival Horror خواهد بود.
  • داستان بازی در سال 2320 در یک زندان بر روی یکی از قمرهای مشتری به نام کالیستو اتفاق خواهد افتاد.
عکسها
-----------
screenshot-01.jpg screenshot-02.jpg screenshot-03.jpg screenshot-04.jpg screenshot-05.jpg
screenshot-06.jpg screenshot-07.jpg screenshot-08.jpg
 
آخرین ویرایش:
بعد 15 ساعت بالاخره تموم شد
باید بگم که فوقالعاده بود و سخت منتظر dlcش هستم
اون منتقد gamespot که به بازی 5 داد بهتره کلا سعی کنه دیگه گیم پلی نده چون واقعا معلوم نیست بر اساس چی برداشته 5 داد
تنها مشکلش همون استاتر بود برای من روی pc که اونم بعد آپدیت 90% حل شد
ماموریت فرعی هم داره؟یا فقط ماموریت اصلی شده ۱۵ ساعت؟روی چه حالت سختی بازی کردی؟چون میبینم بعضی توی یوتیوب ۷ساعته تمام کردن،من خودم یه ۳ساعتی بازی را پلی کردم واقعا جذب اتمسفرش شدم،امیدوارم تایمش همون حدود۱۵ساعت باشه،۷ساعت کمه
 
  • Like
Reactions: Taha75
ماموریت فرعی هم داره؟یا فقط ماموریت اصلی شده ۱۵ ساعت؟روی چه حالت سختی بازی کردی؟چون میبینم بعضی توی یوتیوب ۷ساعته تمام کردن،من خودم یه ۳ساعتی بازی را پلی کردم واقعا جذب اتمسفرش شدم،امیدوارم تایمش همون حدود۱۵ساعت باشه،۷ساعت کمه
ماموریت فرعی نداره. من بازی رو شخم زدم و پلاتش کردم شد 13 ساعت. کلان تایم بازی یه چیز استانداره واسه بازی های خطی میانگین 10 ساعت
 
دقیقا قابلیتهارو که شخصی سازی میکنی مخصوصا یک سوم بازی رو که رد میکنی دیگه دست پلیر میاد که چیکار باید بکنه.
البته به نظر من خیلی جای کار بهتری داشت.
اینکه چپ بگیر / راست بگیر تا جاخالی بدی خیلی ابتدایی بود ، واقعا میشد بیشتر روش وقت گذاشت و عمق بیشتری بهش داد.

======================
قبل از انتشار واقعا تبلیغات خوبی داشت ، این دلیلی شد که انتظارات بالا بره که ادامه معنوی DS هست و...
الان کاملا مشخص که اصلا اینطور نیست و امضای خودش رو داره که خب این خیلی خوبه.
بحثی هم که هست ، اسکیل بازی اصلا در حد DS در نظر گرفته نشده یا شاید این وسط محتوا ازش برید شده.
یک باس فایت نداره ، حداقل تو این 8ساعتی که بازی کردم نداشت.
بهمین دلیل بازی تو بحث گیم پلی تنوع خیلی خوبی نداره .
این باعث میشه کمی یکنواخت بشه ، مخصوصا اوایل بازی که خب بمرور در ادامه تا حدی بهتر میشه.

من امیدوارم تو نسخه بعدی کمی کاستی های بازی رو با بودجه و تایم کافی پوشش بدن ، چون واقعا پتانسیل خیلی خوبی داره که ازش یک سری باکیفیت درآورد.
بنظرم برای بازی اول استودیو کار قابل قبولی هست.
حقیقتا میخواستن سیستم داج بازی ابتدایی با یه تایمینگ بخصوص نباشه اما اون چیزی که میخواستن نشده در بیاد.
 
من هنوز این بازی رو تجربه نکردم ولی بنظرم این که melee تا این حد در بازی پر رنگ باشه واقعا چیز جالبی نیست بنظرم اگر ادامه ای ساخته بشه بهتر کلا بازی رو با سلاح گرم پیش ببریم . یه ایستگاه فضایی با اون تکنولوژی در اینده دور رو تصور بکنید که چقدر احمقانست که مبارزاتش به روشهای دو هزار سال قبل باشه
 
سلام. این سوالو صرفا چون این تاپیک شلوغ‌تره میپرسم.
نسخه پی سی بازی روی DX12 برای شما هم فرت و فرت کرش میکنه؟ رو DX11 مشکلی از این لحاظ نداشتم ولی 12 تو یه سری نقاط بازی دائم کرش میکنه. کارت گرافیکم 3070ه، ممکنه این قضیه به خاطر کم آوردن وی رم باشه؟

===========================

تا اینجایی که بازی کردم خیلی باهاش حال کردم و به نظرم مشکلات فنیش باعث شده در حق خود بازی بی انصافی شه. مبارزاتشم تا اینجا خیلی دوست داشتم و اتفاقا به نظرم خوب کاری کردن که تو این زمینه راهشون رو از دد اسپیس جدا کردن. منتظرم ببینم جلوتر که برم با افزایش تعداد دشمنا، سیستم مبارزات رو مخ میره یا نه. ولی تا اینجا که اصلا نفهمیدم چرا میگن خوب طراحی نشده (جز بخش جاخالی دادنش که بعضا خیلی ساده و تکراری میشه).
 
من به تازگی بازی رو تموم کردم. ایرادات بازی یکسری چیزهای خیلی بیسیک و ابتدایی هستن که اگه یه کتابی به عنوان "چگونه ویدیوگیم بسازیم" وجود داشت توی ده صفحه اولش می‌گفت این مسائل رو رعایت کنید. بازی مشکل پالیش نبودن داره. سختی گاها غیرمنطقی عین بازیهای دوره عصر هجر داره و یکاری می‌کنه که میخواید سرتونو بکوبین تو دیوار. گرافیک بازی فوق العادست و جز 3 گرافیک برتر تاریخه قطعا. صداگذاری عالیه. گاهی بازی گند جامپ اسکر تکراری رو درمیاره مثلا یهو 3 تا جعبه پشت‌سر هم باز میکنی و از هر 3 تاش یه چیزی میپره بیرون. بازی درکل اصلا ترسناک نیست و نمیترسونه ولی بعضی قسمت‌هاش به شدت اتمسفر خفنی داره. گیم پلی هم یکم کلنگی عه ولی بعضی مواقع یه حس لذتی دارید ازش.
من 7 میدم
 
خوب منم بعد از 12 ساعت بازیو تموم کردم 1/2 ساعتی هم مشغول تست راهکارهای رددیت برای حل مشکلات استاتر و پرفورمنس بودم :دی
بازی از نظر طراحی و کلا بعد هنریش در سطح بهترین هاست، آرتیست ها واقعا کارشون رو خیلی خوب انجام دادن. محیط بازی خیلی از مواقع باعث میشه صبر کنی و با دقت اطراف رو نگاه کنی
به نظر من بازی بخاطر داستان و نحوه روایتش امتیازش کم شده همچنین باس فایت ها جا داشت خیلی بهتر طراحی بشن همینطور اگر سلاح های melee تنوع بیشتری داشت بازی جذاب تر میشد
یکی از نکات منفی دیگه هم به نظرم انیمیشن های مردن طولانی و غیر قابل اسکیپ بود که از وسطای بازی واقعا روی مخ بود
خلاصه این بازی پتانسیل امتیاز بالای 9 رو داشت ولی با این شرایط فعلیش من بهش 7.5 میدم
 
سلام. این سوالو صرفا چون این تاپیک شلوغ‌تره میپرسم.
نسخه پی سی بازی روی DX12 برای شما هم فرت و فرت کرش میکنه؟ رو DX11 مشکلی از این لحاظ نداشتم ولی 12 تو یه سری نقاط بازی دائم کرش میکنه. کارت گرافیکم 3070ه، ممکنه این قضیه به خاطر کم آوردن وی رم باشه؟

===========================

تا اینجایی که بازی کردم خیلی باهاش حال کردم و به نظرم مشکلات فنیش باعث شده در حق خود بازی بی انصافی شه. مبارزاتشم تا اینجا خیلی دوست داشتم و اتفاقا به نظرم خوب کاری کردن که تو این زمینه راهشون رو از دد اسپیس جدا کردن. منتظرم ببینم جلوتر که برم با افزایش تعداد دشمنا، سیستم مبارزات رو مخ میره یا نه. ولی تا اینجا که اصلا نفهمیدم چرا میگن خوب طراحی نشده (جز بخش جاخالی دادنش که بعضا خیلی ساده و تکراری میشه).
بزار DX11 ، من یکدونه کرش هم تجربه نکردم.
==============
دقیقا بیشترین مشکل بازی همین پرفورمنسش هست.
تو رتبه های پایینتر میرسیم به تنوع دشمن و کمبود باس فایت.
البته جلوتر بری یکسری دمشن جدید میان که با مخفی کاری میشه کشتشون ، اونجا کمی گیم پلی رنگ و بوی دیگه ای میگیره که خودش کمک میکنه.
==================

استودیو باید چهارچشمی مسئول گرافیک/انیمیشن و طراح صدای بازی رو بپان که نکنه استودیو رو ترک نکنن :x
واقعا کارشون حرف نداشته، هرچی بگم کم گفتم.
ولی طراح سیستم مبارزات رو بدن بره ، یا نفرات جدید اضافه کنن که ایده های جدید بیارن.

البته UE4 طبق معمول اون روی خودش هم نشون داد.
از لحاظ پرفورمنس اگه بخوای با کیفیت بالا بازی بسازی واقعا داغون این انجین.
نه اینکه انجین باعث افت فریم بشه نه ، کلا پرفورمنس خوبی نداره UE4.
امیدوارم بازیهای AAAای که با UE5 میسازن خروجی های بهینه تری داشته باشن.

همین الان بازی تموم شد ، 15.6 ساعت تایم خورده استیم ولی حدود 14 ساعت بازی کردم ، باقیش بازی باز بوده فقط.
کی بود میگفت بازی 8-7 ساعته تموم میشه؟

جالبه اچیومنت آخر بازی رو فقط 11 درصد پلیرها گرفتن ، انگاری همه منتظرن آپدیت بیاد یا از بازی مایوس شدن.
اگه شما جزو این عده هستین بشینین بازی کنین ، بازی واقعا خوبه ، شاهکار نیست ، Dead Space هم نیست.
خودش هست و سعی نکرده کاپی کنه :D ، ممکن وایب DS ازش بگیرید ولی فقط همین و بس.

با جو اولیه که دور بازی بود گفتم حالا که دانلود کردم ، بازی کنم و پاک کنم بره ولی الان خیلی منتظر DLC هستم.
 
جالبه اچیومنت آخر بازی رو فقط 11 درصد پلیرها گرفتن ، انگاری همه منتظرن آپدیت بیاد یا از بازی مایوس شدن.
من خودم جزو گروه منتظران هستم تا آپدیت بیاد واقعا پرفورمنس بهتر لذت بازی رو بیشتر میکنه.:D
 
خوب منم بعد از 12 ساعت بازیو تموم کردم 1/2 ساعتی هم مشغول تست راهکارهای رددیت برای حل مشکلات استاتر و پرفورمنس بودم :D
این راه حل رو با ما شیر میکنی عزیز؟ همچنان داستان فریم دراپ رو مخه

میگم چرا یه نوری led مانند از لباس شخصیت بازی منعکس میشه اما نگاه میکنی تو اینه یا دوربین میچرخونی خبری از چراغ قوه نیست؟!

و اینکه حیف شد قابلیت های دوال سنس اختصاصی نسخه PS5 هستن. باید برای PC هم ارائه میشد.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or