Multi Platform The Callisto Protocol

سازنده
Striking Distance Studios
تاریخ انتشار
۲ ماه دسامبر ۲۰۲۲
ناشر
Krafton
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
199592

بازی جدید خالق Dead Space در Game Awards 2020 معرفی شد و با اطلاعات بیشتر تاپیک به روز رسانی میشود.
--------------------------------------------
سازنده: Striking Distance Studios
ناشر: Krafton
تاریخ عرضه: 2022
پلتفرم: PC, PS5, Xbox Series X|S​
اطلاعات
  • بازی همچون Dead Space در سبک Cosmic Survival Horror خواهد بود.
  • داستان بازی در سال 2320 در یک زندان بر روی یکی از قمرهای مشتری به نام کالیستو اتفاق خواهد افتاد.
عکسها
-----------
screenshot-01.jpg screenshot-02.jpg screenshot-03.jpg screenshot-04.jpg screenshot-05.jpg
screenshot-06.jpg screenshot-07.jpg screenshot-08.jpg
 
آخرین ویرایش:
بازیو تموم کنی و کمی ازش فاصله بگیری بیشتر به ضعفهاش پی میبری.
منم همون اول که بازی رو تموم کردم بیشتر مبارزات melee مشکل بزرگش بود و نمرم رو 8 بود ولی چند روز که گذشت این موارد بیشتر برام برجسته شد.

مخصوصا طراحی مراحل، باس فایتها، روند پیشروی داستان و محتواهای کات شده که کاملا بیشتر به چشمم اومد.
من این رو حین بازی کامل حس کرده بودم که کلی محتوا از بازی کات شده.
تو این مصاحبه اسکوفیلد اذعان میکنه که به علت فشاری که ناشر سال آخر روشون آورد و حتی چندماه هم بهشون مهلت نداد که بازی رو اونطور که میخوان کامل کنن + دوره کووید هم که مزید بر علت شد مجبور شدن حدود 3-2 تا باس و حدود 4-3 تا دشمن رو از بازی حذف کنن.


======
این چیزهایی که فقط گذرا اشاره میکنه
حالا حساب کنین همه اینها چقدر تو گیم پلی و طراحی مراحل و روند بازی میتونست تاثیر بزاره.

خودش در ادامه میگه که اصلا فکر نمیکردم که بتونیم بازی رو کامل کنیم و چپ و راست فقط از بازی میبریدیم و حذف میکردیم.

در ادامه در مورد ایده داستانی که برای نسخه دوم داشت هم صحبت میکنه که میخواستم بازی رو با یک شخصیت دیگه شروع کنم با ذکر اینکه Josh (کرکتر اصلی نسخه اول) مرده.
بازی ادامه پیدا میکنه و یه جایی کرکتر اصلی نسخه دوم میمیره و با یک سورپرایز بزرگ دوباره Josh برمیگرده و با اون ادامه میدیم.

این استودیو و این عنوان واقعا حیف شدن.
 
آخرین ویرایش:
چرا میگی حیف شدن؟ مگه چی شدن؟
بازی واقعا پتانسیل های خفنی داشت ، کاملا مشخص بود بخاطر مشکلاتی که استودیو باهاش درگیر بوده بازی تو یه سری جاها ضعف داشته،
وگرنه این همه بالا و پایین بودنِ نقاط قوت و ضعف بازی کمی عجیب بود.
 
چرا میگی حیف شدن؟ مگه چی شدن؟
بازی واقعا پتانسیل های خفنی داشت ، کاملا مشخص بود بخاطر مشکلاتی که استودیو باهاش درگیر بوده بازی تو یه سری جاها ضعف داشته،
وگرنه این همه بالا و پایین بودنِ نقاط قوت و ضعف بازی کمی عجیب بود.
خب بازی واقعا حیف شد و چیزی که تو ذهن اسکوفیلد بود اینی نبود که دادن بیرون.
بازی همه جاش پتانسیل بود که دیده میشد و برای کسی که بازی میکرد عجیب بود که چرا در آخر این رو تحویل دادن؟
خب الان میشه بهتر قضاوت کرد که چرا اینطور بود.

استودیو هم که بعدش خیلیها ازش رفتن بیرون ، طراح اصلی با ایده هاش هم که دل چرکین از ناشر بیخیال آی پی شد و رفت.
خود بازی هم که خوب نفروخت و فکر هم نکنم ناشر بخواد سرمایه ای در حد بازی اول رو برای نسخه دوم داشته باشه.
اصلا اگه بخوان ادامه بدن بازی رو و روی چیز جمع و جورتری تمرکز نکرده باشن.

ناشر پولدار واقعا تضمین کننده موفقیت یک بازی نیست ، این رو تو این ویدئو من کاملا برام مشخص شد که چقدر میتونن ظالم باشن و رنگ عوض کنن.
ما هم از هیچ جا بی خبر به اسکوفیلد دری وری میگفتیم بدون اینکه از پشت داستان و قضایا باخبر باشیم.
 
خیلی جالبه که منم مثل دوستان دو سه ساعت اول اینجوری بودم ایول بالاخره یه بازی خطی درست و حسابی و معتجب بودم از نمرات. اما هرچقد به انتها نزدیکتر شد وضعیت بدتر شد از همه نظر (به جز گرافیک محیطی) ‌و تا حدی عذاب آور! یک جا یادمه دقیقا یک محیط رو قسمت دیگه ای از عینا تکرار کرده بود و من فکر میکردم سیوم مشکل پیدا کرده و دارم مرحله تکراری رو میرم!
 
دوستان سلام بازی اوضاش چطوره تازگی ها الن ویک ۲ تموم کردم و میدونم نصف اون سطح هم نیست فقط چقدر قابل تحمل هست؟ دد اسپیس ریمیکم بازی نکردم فارق از متا کدوم بهتره؟
 
دوستان سلام بازی اوضاش چطوره تازگی ها الن ویک ۲ تموم کردم و میدونم نصف اون سطح هم نیست فقط چقدر قابل تحمل هست؟ دد اسپیس ریمیکم بازی نکردم فارق از متا کدوم بهتره؟
بازی در کل اوکیه، اگه هزینه زیادی نمیخوای بکنی ، نمیدونم از آف هاش خبر ندارم ، ارزش‌ پلی دادن داره ، قصد دد اسپیس رو داری اول این رو برو ، چون اون بازی بهتریه اگه اول اونو بری این دیگه به چشمت نمیاد ،
من از بازی خوشم اومد حقیقا مخصوصا اگه یه هدست خوب پلی بدی.
 
  • Like
Reactions: hitman68
دوستان سلام بازی اوضاش چطوره تازگی ها الن ویک ۲ تموم کردم و میدونم نصف اون سطح هم نیست فقط چقدر قابل تحمل هست؟ دد اسپیس ریمیکم بازی نکردم فارق از متا کدوم بهتره؟
برو سراغ ریمیک دد اسپیس. اگه Callisto رو به صورت رایگان داری رو اکانتت موقعی که دیدی بازی دم دستت نیست و دنبال یه اثر خطی هستی میتونی روش حساب کنی. غیر این صورت اگه بخوای پول خرجش کنی یا گزینه های دیگه در دسترسته به نظرم ارزش وقت گذاشتن رو نداره.
 
اگه براتون جالبه که بازی بعدی استودیو چی میتونه باشه:
[REDACTED]


این همون بازی کوچیکست که شایعش بود دارن روش کار میکنن.
بازی تو همون دنیای کلیستو جریان داره و در نقش یک نگهبان زندانیم.
سبک روگلایک.

امیدوارم بعد این Krafton دوباره بهشون بودجه بده که بتونن ادامه بازی اصلی رو بسازن.
 
آخرین ویرایش:
به لطف گیم پس دو ساعت از بازی رو پشت سر گذاشتم نمیدونم چرا این بازی باید متا ش کم باشه ؟!
بازی هم اکشن و مبارزات خوبی داره هم گرافیکش برگ ریزونه ...​
 
  • Like
Reactions: M@SOUD64
به لطف گیم پس دو ساعت از بازی رو پشت سر گذاشتم نمیدونم چرا این بازی باید متا ش کم باشه ؟!
بازی هم اکشن و مبارزات خوبی داره هم گرافیکش برگ ریزونه ...​
زود قضاوت نکن ، تمومش کنی مشکلاتش خودشون رو نشون میدن.
بازی خوبیه و باید بازی کرد ولی خب نمراتی هم که گرفته به حقه واقعا.
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
خب بعد مدت ها گفتم بیام و نقد خودم رو از این بازی بنویسم.
اول اینکه من اگر بخوام به لحاظ سلیقه و علاقه مندیم بگم چون ژانر این بازی وحشت بقا هست و از همه مهمتر توی دسته sci fi هم قرار میگیره و محیطی ایزوله و بسته رو نشون میده که در عمق فضا دچار حوادث کابوس واری میشه کافیه که منو عاشق خودش بکنه. درست مثل Doom 3 و Dead space و Prey 2006 و prey 2017 .
ولی نقد بازی رو فارق از علاقه مندیم انجام میدم. بازی ایراد داره، کم هم نه، زیاد. مشکل اساسی بازی که عمیقا بازی رو از عناوین بالا فاصله میده نبود روح و شخصیت هست. نمیدونم اینجا بهترین واژه همون در نیومدن استاد فراستی هست که میشه راجبش گفت😁. بازی در نیومده حقیقتا. به لحاظ ارائه تصویری و زیبایی های بصری عنوان کالیستو فوق العاده هست، صداگذاری بینهایت عالیه، دشمنان و enemy design بازی واقعا عالی هستن مخصوصا بعضیاش که خیلی جذابن مثل اون هیولاهایی که یدفعه از توی بدنشون در میان و میگیرنتون با اون گردن دراز و چهره کریه شون.
منتها بحث من بخش دیداری و شنیداری نیست. بازی داستان و روایتش خیلی ضعیفه و منطق روایی داخلش رعایت نشده، خیلی یکباره میندازتت داخل فاجعه قبل از اینکه با دنیای بازی اورینتت کنه، کرکترها اصلا و ابدا اون تاثیرگذاری رو ندارن و واقعا کاغذی هستن، اهدافشون و motivation شون شبیه پوسته ای نازک هست که عملا در رسیدن به معنای واقعی و عمق بازی ناکارآمد هستن هم شخصیت منفیش و هم کرکتر اصلی و همراهان. یک شتابزدگی واضحی در پیشبرد بازی در تمام ارکانش دیده میشه متاسفانه که دلیلش احتمالا همون چیزی هست که اسکوفیلد توی مصاحبه ش گفت.
کامبت بازی فاجعه هست، نه melee combat درست و حسابی داره و نه گانینگ بازی و سلاح هاش satisfy میکننت. حالا رفته رفته با پیشروی بازی یکم بهتر میشه البته ولی در کل در دوره ای که عنوان بنچمارکی مثل last of us میاد و اون شاخص های بینظیر مبارزاتی رو داره چه در بخش تن به تن و چه در مبارزات با اسلحه خب این بازی واقعا میشه گفت توی چند نسل قبل گیر کرده.
مکانیزم های طراحی بازی مثل اون گراویتی دیوایس که نمونه ش رو توی dead space هم دیده بودیم واقعا ناکارآمد و useless هست بر عکس همون دد اسپیس که چه در گیم دیزاین و حل پازل ها و چه در نبردها بسیار جذاب و کارآمد طراحیش کرده بودن.
استفاده بیش از اندازه از دریچه ها و کانال ها و عبور جیکوب از داخلشون واقعا دیگه خسته کننده میشه بعد از یه مدت.
الگوی مبارزات خیلی محدوده و دشمنان خلاقیتی برای مبارزه ندارن و صرفا همون مبارزات melee فاجعه بار و بدتر از اون مبارزات با سلاح که ابدا جذاب در نیومدن رو تا آخر بازی شاهد هستیم. دشمنان و skinهاشون جذاب و ترسناکه واقعا ولی کارکردشون باز هم مثل dead space نیست. کما اینکه قشنگ مشخصه که بازی خیلی سعی کرده که همون حال و هوا رو برای بایوفاژ ها در بیاره تا تداعی کننده نکرومورف ها باشن. در زمینه طراحی واقعا عالی هست ولی هنوز به لحاظ تنوع مبارزاتی و کارکرد ضعیفه.
تا اینجا میتونم به بازی نمره ۷ بدم ولی یک نمره دیگه ازش کم میکنم و بهش ۶ میدم اون هم به خاطر اینه که بازی عملا رو ps4 بدون پچ و آپدیت هاش غیر قابل بازی بود و روی ps5 هم مدام کرش میکرد و از بازی میپرید بیرون بدون آپدیت، ضمن اینکه توی منوها هم مشکلاتی داشت وسط بازی و ui بازی هم کلا فاجعه هست.
این بازی در ارائه حس و حال وحشت به مدد تکنولوژی های بصری و صداگذاری خارق العادش واقعا بینظیر عمل کرده و یکی از بهترین انیمیشن ها و مدلینگ های فیشیال رو داخلش میبینیم و قطعا برای طرفداران sci fi horror یک عنوان خیلی خوبه ولی واقعا پتانسیل هاش از بین رفت با مدیریت پروژه ضعیف و نقص های فراوان در گیم پلی و میشن دیزاین و عمق استراتژی جذب مخاطب.
نمره من به بازی :۶/۱۰
 
خب بعد مدت ها گفتم بیام و نقد خودم رو از این بازی بنویسم.
اول اینکه من اگر بخوام به لحاظ سلیقه و علاقه مندیم بگم چون ژانر این بازی وحشت بقا هست و از همه مهمتر توی دسته sci fi هم قرار میگیره و محیطی ایزوله و بسته رو نشون میده که در عمق فضا دچار حوادث کابوس واری میشه کافیه که منو عاشق خودش بکنه. درست مثل Doom 3 و Dead space و Prey 2006 و prey 2017 .
ولی نقد بازی رو فارق از علاقه مندیم انجام میدم. بازی ایراد داره، کم هم نه، زیاد. مشکل اساسی بازی که عمیقا بازی رو از عناوین بالا فاصله میده نبود روح و شخصیت هست. نمیدونم اینجا بهترین واژه همون در نیومدن استاد فراستی هست که میشه راجبش گفت😁. بازی در نیومده حقیقتا. به لحاظ ارائه تصویری و زیبایی های بصری عنوان کالیستو فوق العاده هست، صداگذاری بینهایت عالیه، دشمنان و enemy design بازی واقعا عالی هستن مخصوصا بعضیاش که خیلی جذابن مثل اون هیولاهایی که یدفعه از توی بدنشون در میان و میگیرنتون با اون گردن دراز و چهره کریه شون.
منتها بحث من بخش دیداری و شنیداری نیست. بازی داستان و روایتش خیلی ضعیفه و منطق روایی داخلش رعایت نشده، خیلی یکباره میندازتت داخل فاجعه قبل از اینکه با دنیای بازی اورینتت کنه، کرکترها اصلا و ابدا اون تاثیرگذاری رو ندارن و واقعا کاغذی هستن، اهدافشون و motivation شون شبیه پوسته ای نازک هست که عملا در رسیدن به معنای واقعی و عمق بازی ناکارآمد هستن هم شخصیت منفیش و هم کرکتر اصلی و همراهان. یک شتابزدگی واضحی در پیشبرد بازی در تمام ارکانش دیده میشه متاسفانه که دلیلش احتمالا همون چیزی هست که اسکوفیلد توی مصاحبه ش گفت.
کامبت بازی فاجعه هست، نه melee combat درست و حسابی داره و نه گانینگ بازی و سلاح هاش satisfy میکننت. حالا رفته رفته با پیشروی بازی یکم بهتر میشه البته ولی در کل در دوره ای که عنوان بنچمارکی مثل last of us میاد و اون شاخص های بینظیر مبارزاتی رو داره چه در بخش تن به تن و چه در مبارزات با اسلحه خب این بازی واقعا میشه گفت توی چند نسل قبل گیر کرده.
مکانیزم های طراحی بازی مثل اون گراویتی دیوایس که نمونه ش رو توی dead space هم دیده بودیم واقعا ناکارآمد و useless هست بر عکس همون دد اسپیس که چه در گیم دیزاین و حل پازل ها و چه در نبردها بسیار جذاب و کارآمد طراحیش کرده بودن.
استفاده بیش از اندازه از دریچه ها و کانال ها و عبور جیکوب از داخلشون واقعا دیگه خسته کننده میشه بعد از یه مدت.
الگوی مبارزات خیلی محدوده و دشمنان خلاقیتی برای مبارزه ندارن و صرفا همون مبارزات melee فاجعه بار و بدتر از اون مبارزات با سلاح که ابدا جذاب در نیومدن رو تا آخر بازی شاهد هستیم. دشمنان و skinهاشون جذاب و ترسناکه واقعا ولی کارکردشون باز هم مثل dead space نیست. کما اینکه قشنگ مشخصه که بازی خیلی سعی کرده که همون حال و هوا رو برای بایوفاژ ها در بیاره تا تداعی کننده نکرومورف ها باشن. در زمینه طراحی واقعا عالی هست ولی هنوز به لحاظ تنوع مبارزاتی و کارکرد ضعیفه.
تا اینجا میتونم به بازی نمره ۷ بدم ولی یک نمره دیگه ازش کم میکنم و بهش ۶ میدم اون هم به خاطر اینه که بازی عملا رو ps4 بدون پچ و آپدیت هاش غیر قابل بازی بود و روی ps5 هم مدام کرش میکرد و از بازی میپرید بیرون بدون آپدیت، ضمن اینکه توی منوها هم مشکلاتی داشت وسط بازی و ui بازی هم کلا فاجعه هست.
این بازی در ارائه حس و حال وحشت به مدد تکنولوژی های بصری و صداگذاری خارق العادش واقعا بینظیر عمل کرده و یکی از بهترین انیمیشن ها و مدلینگ های فیشیال رو داخلش میبینیم و قطعا برای طرفداران sci fi horror یک عنوان خیلی خوبه ولی واقعا پتانسیل هاش از بین رفت با مدیریت پروژه ضعیف و نقص های فراوان در گیم پلی و میشن دیزاین و عمق استراتژی جذب مخاطب.
نمره من به بازی :۶/۱۰
سلام و درود
ممنون دوست عزیز از مطالب مفید
فقط چرا بدون ابدیت بازی کردید، یه سری از مشکلات اساسی بازی با ابدیت رفع شده کلا
حالا من یه چیزی بگم
بازی رو خیلی دوست داشتم و برای من یه سری مشکلاتی داشت که اصلا به ماهیت بازی جور درنمیوند
مثلا بازی سوروایور هارر هست و باید از دشمنا بترسیم و فرار کنیم و قایم بشیم ولی همه چی برعکس بود برام، کاراکتر بازی خیلی over power بود و بیشتر من دوست داشتم که دشمنا بیان و لت و پارشون کنم، تو مبارزات تن به تن کارکتر خیلی قوی بود و می‌تونستی براحتی دشمنا رو دونه دونه بزنی و بیشتر دشمنا از ما میترسیدن تا ما از دشمنا، و این با ماهیت بازی در تناقض بود،
مورد بسیار آزاردهنده دیگه. مدیریت اینونتوریت بود و من همیشه ی خدا اینونتوریم پر بود و جا کم داشتم، کلی جون میکندم و راه مخفی پیدا میکردم و با لذت میرفتم تا پاداش این کشف رو بگیرم و متاسفانه جا نداشتم برا برداشتن پاداش ها( این صحنه ده ها بار تکرار شد برام)، چرا باید آیتم های که برا فروش هست (معادل جواهرات تو بازی های دیگه) تو اینونتری اصلی جا بگیرن،
مورد بعدی تعویض سلاح ها بود، عملا طوری طراحی شده بود که بازی نمی‌خواست وسط مبارزات سلاح عوض کنی ، باید چند تا دگمه برا تعویض یه سلاح می‌زدی و بعد با انیمیشن های به شدت کند سلاح عوض میکرد
و در آخر ،نبود باس فایت، عملا فقط یه باس فایت داشت بازی ،
با همه ی اینها من خیلی لذت بردم از بازی، نمی‌دونم چرا ولی با همه ی ایراداتی که داشت برام شدیداً لذت بخش بود و چند بار تموم کردم، گرافیک عالی و گیمپلی و کامبت عالی بود برام، طراحی محیط هم چون بازی خطی دوست دارم خیلی خوشم اومد،
 
سلام و درود
ممنون دوست عزیز از مطالب مفید
فقط چرا بدون ابدیت بازی کردید، یه سری از مشکلات اساسی بازی با ابدیت رفع شده کلا
حالا من یه چیزی بگم
بازی رو خیلی دوست داشتم و برای من یه سری مشکلاتی داشت که اصلا به ماهیت بازی جور درنمیوند
مثلا بازی سوروایور هارر هست و باید از دشمنا بترسیم و فرار کنیم و قایم بشیم ولی همه چی برعکس بود برام، کاراکتر بازی خیلی over power بود و بیشتر من دوست داشتم که دشمنا بیان و لت و پارشون کنم، تو مبارزات تن به تن کارکتر خیلی قوی بود و می‌تونستی براحتی دشمنا رو دونه دونه بزنی و بیشتر دشمنا از ما میترسیدن تا ما از دشمنا، و این با ماهیت بازی در تناقض بود،
مورد بسیار آزاردهنده دیگه. مدیریت اینونتوریت بود و من همیشه ی خدا اینونتوریم پر بود و جا کم داشتم، کلی جون میکندم و راه مخفی پیدا میکردم و با لذت میرفتم تا پاداش این کشف رو بگیرم و متاسفانه جا نداشتم برا برداشتن پاداش ها( این صحنه ده ها بار تکرار شد برام)، چرا باید آیتم های که برا فروش هست (معادل جواهرات تو بازی های دیگه) تو اینونتری اصلی جا بگیرن،
مورد بعدی تعویض سلاح ها بود، عملا طوری طراحی شده بود که بازی نمی‌خواست وسط مبارزات سلاح عوض کنی ، باید چند تا دگمه برا تعویض یه سلاح می‌زدی و بعد با انیمیشن های به شدت کند سلاح عوض میکرد
و در آخر ،نبود باس فایت، عملا فقط یه باس فایت داشت بازی ،
با همه ی اینها من خیلی لذت بردم از بازی، نمی‌دونم چرا ولی با همه ی ایراداتی که داشت برام شدیداً لذت بخش بود و چند بار تموم کردم، گرافیک عالی و گیمپلی و کامبت عالی بود برام، طراحی محیط هم چون بازی خطی دوست دارم خیلی خوشم اومد،
والا بحث لذت بردن باشه که همون اول صحبتام هم گفتم، من عاشق این سبکم😁. این عنوان هم همینطور بوده برام، نقدم رو براساس استانداردها نوشتم و خب تازه میتونستم خیلی بیشتر هم بهش گیر بدم😁 منتها دیگه خیلی طولانی میشد.
ولی خود بازی بواسطه ستینگش، ویژوال خارق العاده ش که حقیقتا شبیه فیلم سینمایی هست، و صداگذاری وحشتناکش بهشت سای فای فن ها هست که عاشق وحشت هم هستن.
هرکسی اگر سر سوزنی علاقه به sci fi horror ها داشته باشه قطعا ازش لذت میبره، منتها خب من توقع خودم خیلی بیشتر بود، این بازی راحت میتونست یه dead space killer باشه اگر مدیریت درست و درمونی بالای پروژه ش بود. ولی خب نمرات بازی با توجه به استانداردهای این سبک غیر متطقی نیست براش چون بازی عیب و ایراد زیاد داره.
ولی با همه این وجود واقعا لذت بخش بود برام.
 
  • Like
Reactions: MyJinx

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or