Multi Platform The Callisto Protocol

سازنده
Striking Distance Studios
تاریخ انتشار
۲ ماه دسامبر ۲۰۲۲
ناشر
Krafton
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
199592

بازی جدید خالق Dead Space در Game Awards 2020 معرفی شد و با اطلاعات بیشتر تاپیک به روز رسانی میشود.
--------------------------------------------
سازنده: Striking Distance Studios
ناشر: Krafton
تاریخ عرضه: 2022
پلتفرم: PC, PS5, Xbox Series X|S​
اطلاعات
  • بازی همچون Dead Space در سبک Cosmic Survival Horror خواهد بود.
  • داستان بازی در سال 2320 در یک زندان بر روی یکی از قمرهای مشتری به نام کالیستو اتفاق خواهد افتاد.
عکسها
-----------
screenshot-01.jpg screenshot-02.jpg screenshot-03.jpg screenshot-04.jpg screenshot-05.jpg
screenshot-06.jpg screenshot-07.jpg screenshot-08.jpg
 
آخرین ویرایش:
آقا یه سوال از شما pc دارا
شما با 3080 رو 4k 60 فریم میگیرید یا رو 1080 60؟
من با 3080 روی 2k بازی می کنم 60/70 فریم میگیریم ولی مشکل اینه بازی اصلا بهینه نیست تنظیمات گرافیکی رو پایین ترین حد بزاری هم بازم دراپ های شدید لحظه ایی وجود داره یهو میپره 20 بعد 40 بعد 70 و ...
ببینیم آپدیت بعدی دراپ رو حل می کنه یا نه طرف با 4090 هم مشکل داره :دی
 
یـ مسئله که هست بازی اون ترس بقایی که همه انتظار داشتن نیست به عبارتی Dead Space کلون نیست . خیلی از کسایی که از این بازی نا امید شدن دقیقا به خاطر همین مسئله هستش نه صرفا متای پایین . انتظار یـ Survival Horror داشتن تهش Dodge Simulator تحویل گرفتن !!! خوشبینانه ترین فن های بازی هم فکرش رو نمی‌کردن Melee combat اینقدر بولد باشه تا جایی که بعضی جاها احساس کنی داری Beat Em up بازی میکنی !!!! خدا رو شکر حداقل ریمیک Dead Space هستش و اون همه حجم تغیرات در کنار وفادار بودن به بازی قرارـه جبران کنه (امیدوارم)
 
برعکس خیلی ها من با این سیستم melee بازی خیلی حال کردم
سیستمش که دستت بیاد و بتونی ترکیبی از melee و گان هات استفاده کنی خیلی خفن میشه و حال میده
نکته دیگه هم اینکه خیلی جاها هم میشه مخفی کاری رفت و اصلا نیاز به melee هم نیست
 
برعکس خیلی ها من با این سیستم melee بازی خیلی حال کردم
سیستمش که دستت بیاد و بتونی ترکیبی از melee و گان هات استفاده کنی خیلی خفن میشه و حال میده
نکته دیگه هم اینکه خیلی جاها هم میشه مخفی کاری رفت و اصلا نیاز به melee هم نیست
دقیقا قابلیتهارو که شخصی سازی میکنی مخصوصا یک سوم بازی رو که رد میکنی دیگه دست پلیر میاد که چیکار باید بکنه.
البته به نظر من خیلی جای کار بهتری داشت.
اینکه چپ بگیر / راست بگیر تا جاخالی بدی خیلی ابتدایی بود ، واقعا میشد بیشتر روش وقت گذاشت و عمق بیشتری بهش داد.

======================
قبل از انتشار واقعا تبلیغات خوبی داشت ، این دلیلی شد که انتظارات بالا بره که ادامه معنوی DS هست و...
الان کاملا مشخص که اصلا اینطور نیست و امضای خودش رو داره که خب این خیلی خوبه.
بحثی هم که هست ، اسکیل بازی اصلا در حد DS در نظر گرفته نشده یا شاید این وسط محتوا ازش برید شده.
یک باس فایت نداره ، حداقل تو این 8ساعتی که بازی کردم نداشت.
بهمین دلیل بازی تو بحث گیم پلی تنوع خیلی خوبی نداره .
این باعث میشه کمی یکنواخت بشه ، مخصوصا اوایل بازی که خب بمرور در ادامه تا حدی بهتر میشه.

من امیدوارم تو نسخه بعدی کمی کاستی های بازی رو با بودجه و تایم کافی پوشش بدن ، چون واقعا پتانسیل خیلی خوبی داره که ازش یک سری باکیفیت درآورد.
بنظرم برای بازی اول استودیو کار قابل قبولی هست.
 
بعد تلو پارت ۱، کلیستو واقعا از نظر مدلهای ingame عالی هست

بعد از TLoU psrt1 ؟؟؟
part1 و2 فیس مدل و انیمیشنهای تو کاتسینش محشره، تو گیم خیلی Wow نیست، اما این CP.. تابحال هیچ فیس مدل اینگیمی ندیدم که حتی نزدیکش هم بشه!
(تو همین ویدیویی که فرستادید داشتم فکر میکردم این چجور کادربندی درویبن برا کاتسین که یهو دوربین دور شد :-" )
 
بعد تلو پارت ۱، کلیستو واقعا از نظر مدلهای ingame عالی هست

بعد از TLoU part1 ؟؟؟
part1 و2 فیس مدل و انیمیشنهای تو کاتسینش محشره، تو گیم خیلی Wow نیست، اما این CP.. تابحال هیچ فیس مدل اینگیمی ندیدم که حتی نزدیکش هم بشه!
(تو همین ویدیویی که فرستادید داشتم فکر میکردم این چجور کادربندی درویبن برا کاتسین که یهو دوربین دور شد :-" )
 
  • Smile
  • Like
Reactions: Taha75 and jetalpha
توی دو ساعت اول بازی من دو تا سلاح پیدا کردم، سیستم داج و mele یه کمی تکراری میشه ولی بازی با توجه به گرافیک و نورپردازی که داره خیلی آدمو وسوسه میکنه بره جلو، اما داستان خاصی من تو این دو ساعت ندیدم ازش. همچنان منتظر پچ جدید برای رفع فریم دراپ های الکی هستم
 
بعد 15 ساعت بالاخره تموم شد
باید بگم که فوقالعاده بود و سخت منتظر dlcش هستم
اون منتقد gamespot که به بازی 5 داد بهتره کلا سعی کنه دیگه گیم پلی نده چون واقعا معلوم نیست بر اساس چی برداشته 5 داد
تنها مشکلش همون استاتر بود برای من روی pc که اونم بعد آپدیت 90% حل شد
 
بعد 15 ساعت بالاخره تموم شد
باید بگم که فوقالعاده بود و سخت منتظر dlcش هستم
اون منتقد gamespot که به بازی 5 داد بهتره کلا سعی کنه دیگه گیم پلی نده چون واقعا معلوم نیست بر اساس چی برداشته 5 داد
تنها مشکلش همون استاتر بود برای من روی pc که اونم بعد آپدیت 90% حل شد
ماموریت فرعی هم داره؟یا فقط ماموریت اصلی شده ۱۵ ساعت؟روی چه حالت سختی بازی کردی؟چون میبینم بعضی توی یوتیوب ۷ساعته تمام کردن،من خودم یه ۳ساعتی بازی را پلی کردم واقعا جذب اتمسفرش شدم،امیدوارم تایمش همون حدود۱۵ساعت باشه،۷ساعت کمه
 
  • Like
Reactions: Taha75
ماموریت فرعی هم داره؟یا فقط ماموریت اصلی شده ۱۵ ساعت؟روی چه حالت سختی بازی کردی؟چون میبینم بعضی توی یوتیوب ۷ساعته تمام کردن،من خودم یه ۳ساعتی بازی را پلی کردم واقعا جذب اتمسفرش شدم،امیدوارم تایمش همون حدود۱۵ساعت باشه،۷ساعت کمه
ماموریت فرعی نداره. من بازی رو شخم زدم و پلاتش کردم شد 13 ساعت. کلان تایم بازی یه چیز استانداره واسه بازی های خطی میانگین 10 ساعت
 
دقیقا قابلیتهارو که شخصی سازی میکنی مخصوصا یک سوم بازی رو که رد میکنی دیگه دست پلیر میاد که چیکار باید بکنه.
البته به نظر من خیلی جای کار بهتری داشت.
اینکه چپ بگیر / راست بگیر تا جاخالی بدی خیلی ابتدایی بود ، واقعا میشد بیشتر روش وقت گذاشت و عمق بیشتری بهش داد.

======================
قبل از انتشار واقعا تبلیغات خوبی داشت ، این دلیلی شد که انتظارات بالا بره که ادامه معنوی DS هست و...
الان کاملا مشخص که اصلا اینطور نیست و امضای خودش رو داره که خب این خیلی خوبه.
بحثی هم که هست ، اسکیل بازی اصلا در حد DS در نظر گرفته نشده یا شاید این وسط محتوا ازش برید شده.
یک باس فایت نداره ، حداقل تو این 8ساعتی که بازی کردم نداشت.
بهمین دلیل بازی تو بحث گیم پلی تنوع خیلی خوبی نداره .
این باعث میشه کمی یکنواخت بشه ، مخصوصا اوایل بازی که خب بمرور در ادامه تا حدی بهتر میشه.

من امیدوارم تو نسخه بعدی کمی کاستی های بازی رو با بودجه و تایم کافی پوشش بدن ، چون واقعا پتانسیل خیلی خوبی داره که ازش یک سری باکیفیت درآورد.
بنظرم برای بازی اول استودیو کار قابل قبولی هست.
حقیقتا میخواستن سیستم داج بازی ابتدایی با یه تایمینگ بخصوص نباشه اما اون چیزی که میخواستن نشده در بیاد.
 
من هنوز این بازی رو تجربه نکردم ولی بنظرم این که melee تا این حد در بازی پر رنگ باشه واقعا چیز جالبی نیست بنظرم اگر ادامه ای ساخته بشه بهتر کلا بازی رو با سلاح گرم پیش ببریم . یه ایستگاه فضایی با اون تکنولوژی در اینده دور رو تصور بکنید که چقدر احمقانست که مبارزاتش به روشهای دو هزار سال قبل باشه
 
سلام. این سوالو صرفا چون این تاپیک شلوغ‌تره میپرسم.
نسخه پی سی بازی روی DX12 برای شما هم فرت و فرت کرش میکنه؟ رو DX11 مشکلی از این لحاظ نداشتم ولی 12 تو یه سری نقاط بازی دائم کرش میکنه. کارت گرافیکم 3070ه، ممکنه این قضیه به خاطر کم آوردن وی رم باشه؟

===========================

تا اینجایی که بازی کردم خیلی باهاش حال کردم و به نظرم مشکلات فنیش باعث شده در حق خود بازی بی انصافی شه. مبارزاتشم تا اینجا خیلی دوست داشتم و اتفاقا به نظرم خوب کاری کردن که تو این زمینه راهشون رو از دد اسپیس جدا کردن. منتظرم ببینم جلوتر که برم با افزایش تعداد دشمنا، سیستم مبارزات رو مخ میره یا نه. ولی تا اینجا که اصلا نفهمیدم چرا میگن خوب طراحی نشده (جز بخش جاخالی دادنش که بعضا خیلی ساده و تکراری میشه).
 
من به تازگی بازی رو تموم کردم. ایرادات بازی یکسری چیزهای خیلی بیسیک و ابتدایی هستن که اگه یه کتابی به عنوان "چگونه ویدیوگیم بسازیم" وجود داشت توی ده صفحه اولش می‌گفت این مسائل رو رعایت کنید. بازی مشکل پالیش نبودن داره. سختی گاها غیرمنطقی عین بازیهای دوره عصر هجر داره و یکاری می‌کنه که میخواید سرتونو بکوبین تو دیوار. گرافیک بازی فوق العادست و جز 3 گرافیک برتر تاریخه قطعا. صداگذاری عالیه. گاهی بازی گند جامپ اسکر تکراری رو درمیاره مثلا یهو 3 تا جعبه پشت‌سر هم باز میکنی و از هر 3 تاش یه چیزی میپره بیرون. بازی درکل اصلا ترسناک نیست و نمیترسونه ولی بعضی قسمت‌هاش به شدت اتمسفر خفنی داره. گیم پلی هم یکم کلنگی عه ولی بعضی مواقع یه حس لذتی دارید ازش.
من 7 میدم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or