قدیما بانمک بود ولیدانکی با اختلاف زیاد بی مزه ترین دلقک موجود توی یوتوب هست که برای ویدیو گیم تولید محتوا میکنه.
بده به خودشدوستان وسایل اضافی رو چیکار کنم؟
گزینه ای نیست به سارا مورگان بگم به تو چه که من آشغال جمع میکنم؟
البته بازی واقعا ایراداتی داره که منتقدها اشاره کردن.یکی از تاکسیک ترین لانچ ها بازی رو یوزر های پلتفرم های دیگه بهم زدن برای بازی در صورتی که بازی های بتسزدا همه دوست داشتنی هستند و حتی با وجود باگ در لانچ هاشون در گذشته جاودانه شده اند و فقط به انحصاری بودن یک بازی روی یک پلتفرم یک عده که ناراحت هستند میان یک کامینویتی رو بهم میریزن .واقعا پوچ و مزحک است .
طرف میره اسکرین شات میگیره از یک جایی بازی در محیطی که مثلا خوب درنیامده و کلیت بازی رو نمیبینه بعد میاد اپلود میکنه یا مقایسه میکنن بعد با یک شات از یک بازی بینهایت خطی کنترل شده بینهایت اسکریپت شده که حتی کات سین ها تماما مو کپ هستند . و..... کلیت بحث باالا بیشتر این است حالا برای بازی های پلتفرم های دیگه هم این اتقاق میافته ولی لانچ استار رو خواستن خراب کن که pc باز ها و یوزر ی پلتفرم خوب از بازی استقبال کردند . جالبه یک عده میگن سفر فضایی نداشت بازی از همون روز اول گفتن ترنزیشن کنترل شده است و لایو نیست و این خیلی خوبه چون تمرکز میزارن روی صدها محیط برای گردش و من بیشتر ماجراجویی میخوام در سیاره ها مثل محیط های اسکایرم و فالوت تا هزار ساعت در فضای تاریک همینطور برونم که چی بشه بعد میدوننن اینا که کوچک ترین سفرهای فضایی سالها زمان میبره ؟؟! الان این محیط های سگمنت شده برای من تنوع زیادی ببار میارن چون حتی با این که عاشق فالوت ها و الدر ها هستم بعد از هزاران ساعت بازی کردنشون محیط ها دیگه میشناسی ( که اصلا بد نیست ) ولی اینجا تنوع رنگ بندی محیط های جدید و .. داستانک های جدید و اینکانتر های جدید و ... در کل استارفیلد میمونه و رو سیاهی میمونه به ذغال و من که اصلا ناراحت نیستم بخاطر دفاع از بازی مورد علاقه ام از تاپیکی که حق داشتم باشم و صحبت کنم بن شدم چون جاهایی دیگه مثل اینجا میشه صحبت کرد درباره بازی .
باورش سخته. از حیث lore هم کوئست مهم و جالبی بود. بشدت اکشن بود هم روی سیاره و هم توی فضا! همه چی داشت این کوئست.
بنظرم نمیشدمخصوصا این نکاتی که در مورد سفر ، طی مسیر و... گفتی اتفاقا میشد خیلی بهتر روش کار کرد.
شما درست میفرمایی جای شلوغی نیست اینجا ولی ایراد وگرفتن و نقد فرق اداره با حمله بیدلیل به یک بازی . همه بازی ها ایراد دارن هیچ بازی کامل نیست . استار سیتیزن در حد یک تچ دمو خواهند موند 20 ساله دارن میسازن هیچ وقت هم نخواهد امد . در سفر فضایی چکار میشد کرد ؟ کمترین سفر فضایی صد ها سال طول مییبره و در طول تاریخ سینما و بازی ها مخصوصا سینما (استار ترک تی وی شو و استاروارز مخصوصا استار ترک چون قدیمی تره جامپ میزنن یا وارپ میزنن یا از ورم هول استفاده میکنن مثل نولان خبری نیست بین سیاره ای پوچ میشد حتی مس افکت ها هم همین بود تقریبا. اون No man sky هم بدرد خودش میخوره چیزی که لود میکنه خروجی کار ش مشخص یک بازی که ذره ای روح نداره .البته بازی واقعا ایراداتی داره که منتقدها اشاره کردن.
خیلی جاها پتانسیلهای خیلی خوبی میبینی که روش کار نشد.
مخصوصا این نکاتی که در مورد سفر ، طی مسیر و... گفتی اتفاقا میشد خیلی بهتر روش کار کرد.
من قبلا هم گفتم چیزی که الان هست مثل تلپورت میمونه که اتفاقا بد نیست ولی خیلی بهتر میبود که یک حد وسط هم میزاشتن برای کسانی که عاشق شبیه سازی و المانهای ایمرسیوترن.
کسی انتظار نداره این سفرها مثل واقعیت سالیان نوری طول بکشه ولی خب بازی اونهم RPG باید اولویتش حفظ عناصر ایمرسیو باشه که شما رو هرچه بیشتر در خودش غرق کنه.
این ویدئوی مقایسه بین استارسیتزن و استارفیلد رو ببین:
===========
حالا درسته تو استارسیتزن خیلی طول میکشه ولی بنظرم کسی ناراحت نمیشد کنار این جامپ لحظه ای که الان استارفیلد داره ، گزینه دیگه ای هم بود که بشه اون پیوستگی گیم پلی و ایمرسیو بودن رو حفظ کنه.
مثل بازیهای ریسینگ جهان باز که تو مپ هم میشه تلپورت کرد به ماموریتها و هم برای لذت بیشتر بطور دستی تا محل مسابقه رانندگی کرد.
یا مثلا اگه سریال میبینی (استارترک) دیسکاوری دو نوع جامپ میکنه ، یکی با استفاده از قارچ که عملا لحظه ای تلپورت میکنه و دیگری وارپ معمولی.
انصافا جذابتر نبود اینطوری؟
==================
نهایتا من قبلا هم گفتم.
این چالش رو فکر کنم مادسازها بعهده میگیرن (اگه انجین همچین اجازه ای رو بده).
در اونصورت بنظرم با اختلاف تبدیل به یکی از بهترین مادهای بازی میشه.
===========
بحث تاپیک امتیازها رو هم اینجا ادامه ندیم بهتره.
مگه نظر 4 نفر که تا قبل این نمیدونستن RPG چیه ، بتسدا چیه و بعد از خریده شدنش توسط مایکرو اتومات هیترش شدن چقدر مهمه؟
نه من این دو بازی رو مقایسه نکردم.بنظرم نمیشد
چراش رو توضیح میدم.شما استار سیتیزنی رو با استارفیلد مقایسه میکنید که 10 ساله در دست ساخته و نزدیک 3 برابر بودجه استارفلید خرجش شده و هنوز منتشر نشده. چند تا خط داستانی نخواستیم دریغ از یک خط داستانی درست و حسابی برای استار سیتیزن درحالی که در استارفیلد هرطرف میری خط داستانیه. به این اضافه کنید مدیریت بد زینمکس رو که فکر میکرد بازی انلاین بسازه براش حکم مرغ تخم طلا رو داره و اول پروژه 76 رو داد به استودیوهای جانبی و وقتی اونها گند زدن تیم اصلی رو مامور رفع و رجوع کردن گند 76 کرد و وسط تولید استارفیلد یه مدت 76 شد پروژه اصلی. به این اضافه کنید چند سال کرونا رو. به این اضافه کنید محتوای زیاد بازی رو.فقط یک رقم ساخت سفینه استارفیلد با استارسیتیزن رو بخوایم مقایسه کنیم در استارفیلد کلی امکانات برای ساخت سفینه هست و نمونه کار ها رو هم اینجا گذاشتن ولی در استارسیتیزن شما اول میای بین چند صد تا چند هزار دلار ناقابل پول واقعی رو در حساب سازنده بازی شارژ میکنی بعد تازه تو گل میمونن که چطور سفینه رو بسازن و تحویل بدن. یعنی هیچ رقمه استارفیلد نه تنها شرایطش (نه خود بازی) با استارسیتیزن قابل مقایسه نیست بلکه با هیچ بازی دیگه ای قابل مقایسه نیست و این شاهکاری که الان دستمونه دقیقا حکم معجزه رو داره. حالا بحث تعداد پلتفرمهای انتشار بازی و غیره هم بماند.
اینکه اگر فلان طور بود بهتر بود که خب 100 درصد هیچ بازی بدون نقص و پرفکت نیست ولی اینکه آیا میشد اون کار رو کرد وقتی شرایط رو نگاه میکنیم بنظرم نه نمیشد.
چیزی که من گفتم این نبود که بیان شبیه ساز درست کنن و سفرها یک به یک همونقدر طول بکشه.شما درست میفرمایی جای شلوغی نیست اینجا ولی ایراد وگرفتن و نقد فرق اداره با حمله بیدلیل به یک بازی . همه بازی ها ایراد دارن هیچ بازی کامل نیست . استار سیتیزن در حد یک تچ دمو خواهند موند 20 ساله دارن میسازن هیچ وقت هم نخواهد امد . در سفر فضایی چکار میشد کرد ؟ کمترین سفر فضایی صد ها سال طول مییبره و در طول تاریخ سینما و بازی ها مخصوصا سینما (استار ترک تی وی شو و استاروارز مخصوصا استار ترک چون قدیمی تره جامپ میزنن یا وارپ میزنن یا از ورم هول استفاده میکنن مثل نولان خبری نیست بین سیاره ای پوچ میشد حتی مس افکت ها هم همین بود تقریبا. اون No man sky هم بدرد خودش میخوره چیزی که لود میکنه خروجی کار ش مشخص یک بازی که ذره ای روح نداره .
من مشکلی اصلا با بازی ندارم و معتقدم بتسزدا کار خودش رو کرد .هروقت یک بازی میاد و هایپ پشتشه هر کسی میخواد همه رویاهاش رو درون اون پیاده کنه نمیشه که سلیقه همه رو برآورده کرد . از روز اول تاد گفت sf یک rpgکلاسیک بتسزدااست ترو اند ترو. و اشاره هم کردن به سفرها که چطورن پس کسی انتظار چیزی اضافه نداشت و نکات مثبت بازی خیلی زیادن که بیاییم فقط به لودی که عملا برای من روی m2 gen 4 وجود نداره ایراد بگیریم.
درست میفرمایید شما من بحث رو اینجا ادامه نخواهم داد والا ما میخواستیم در نمرات فقط صحبت بازی و خوبی هاش رو بکنیم چون من یک طرفدارم حق دارم برم اونجا ولی من رو نمیبنی برم تو تاپیک یک بازی که بازیش نمیکنم الکی مسخره کنم چه خوب چه بد ( همه پلتفرم ها در اختیارمه)XSX , switch , ps5)
من با شما همدلم ولی یک سری جزییاتی هست خواستم به ان اشاره کنمبنظرم نمیشد
چراش رو توضیح میدم.شما استار سیتیزنی رو با استارفیلد مقایسه میکنید که 10 ساله در دست ساخته و نزدیک 3 برابر بودجه استارفلید خرجش شده و هنوز منتشر نشده. چند تا خط داستانی نخواستیم دریغ از یک خط داستانی درست و حسابی برای استار سیتیزن درحالی که در استارفیلد هرطرف میری خط داستانیه. به این اضافه کنید مدیریت بد زینمکس رو که فکر میکرد بازی انلاین بسازه براش حکم مرغ تخم طلا رو داره و اول پروژه 76 رو داد به استودیوهای جانبی و وقتی اونها گند زدن تیم اصلی رو مامور رفع و رجوع کردن گند 76 کرد و وسط تولید استارفیلد یه مدت 76 شد پروژه اصلی. به این اضافه کنید چند سال کرونا رو. به این اضافه کنید محتوای زیاد بازی رو.فقط یک رقم ساخت سفینه استارفیلد با استارسیتیزن رو بخوایم مقایسه کنیم در استارفیلد کلی امکانات برای ساخت سفینه هست و نمونه کار ها رو هم اینجا گذاشتن ولی در استارسیتیزن شما اول میای بین چند صد تا چند هزار دلار ناقابل پول واقعی رو در حساب سازنده بازی شارژ میکنی بعد تازه تو گل میمونن که چطور سفینه رو بسازن و تحویل بدن. یعنی هیچ رقمه استارفیلد نه تنها شرایطش (نه خود بازی) با استارسیتیزن قابل مقایسه نیست بلکه با هیچ بازی دیگه ای قابل مقایسه نیست و این شاهکاری که الان دستمونه دقیقا حکم معجزه رو داره. حالا بحث تعداد پلتفرمهای انتشار بازی و غیره هم بماند.
اینکه اگر فلان طور بود بهتر بود که خب 100 درصد هیچ بازی بدون نقص و پرفکت نیست ولی اینکه آیا میشد اون کار رو کرد وقتی شرایط رو نگاه میکنیم بنظرم نه نمیشد.
نه من این دو بازی رو مقایسه نکردم.
دو تا از مکانیکهاش رو مقایسه کردم که از لحاظ اجرایی تو سال 2023 اتفاقا چیز عجیب غریبی هم نیست.
اصلا چرا دور بریم؟
Elite هم این رو داره با کمی تفاوت.
حالا دلیل نبودنش کووید بوده یا محدودیت انجین یا نداشتن بودجه ، ضرب العجل و... خب اینها قابل درکه.
ولی بنظرم تنها دلیلش انجین بازیه که خب همه میدونیم محدودیت داره وگرنه پیاده سازی همچین چیزی با آنریل و استودیوهای یک نفره واقعا سخت نیست.
نمونش هم زیاده روی استیم.
حالا از اونطرف میشه گفت دمشون گرم که تونستن همچین بازیی رو با این همه سیستم، مکانیک و... به این خوبی پکیج کنن و تحویل پلیر بدن ، این هم درسته.
دمشون گرم واقعا.
ولی خب دلیل نمیشه ویژگیهایی که واقعا میتونست عمق بیشتری داشته باشه رو هم نبینم.
==========
چیزی که من گفتم این نبود که بیان شبیه ساز درست کنن و سفرها یک به یک همونقدر طول بکشه.
استارسیتیزن هم به این شکل نیست ، اینها همه بازی هستن و برای سرگرمی ساخته شدن.
اونجا هم این سفرها خیلی کوتاه شدن که خسته کننده نباشه.
حرف از اینه که بازی حین این سفرها پیوستگیش رو حفظ کنه ، اینها دو تا چیز جدان.
یک مکانیک استارسیتیزن رو نمونه آوردم که ببینیم اگه استارفیلد این مورد رو داشت چقدر میتونست جذابتر باشه.
اینکه دلیلی باشه بر اینکه بازی واقعا پتانسیل بالاتری داشت ،
