یکی از تاکسیک ترین لانچ ها بازی رو یوزر های پلتفرم های دیگه بهم زدن برای بازی در صورتی که بازی های بتسزدا همه دوست داشتنی هستند و حتی با وجود باگ در لانچ هاشون در گذشته جاودانه شده اند و فقط به انحصاری بودن یک بازی روی یک پلتفرم یک عده که ناراحت هستند میان یک کامینویتی رو بهم میریزن .واقعا پوچ و مزحک است .
طرف میره اسکرین شات میگیره از یک جایی بازی در محیطی که مثلا خوب درنیامده و کلیت بازی رو نمیبینه بعد میاد اپلود میکنه یا مقایسه میکنن بعد با یک شات از یک بازی بینهایت خطی کنترل شده بینهایت اسکریپت شده که حتی کات سین ها تماما مو کپ هستند . و..... کلیت بحث باالا بیشتر این است حالا برای بازی های پلتفرم های دیگه هم این اتقاق میافته ولی لانچ استار رو خواستن خراب کن که pc باز ها و یوزر ی پلتفرم خوب از بازی استقبال کردند . جالبه یک عده میگن سفر فضایی نداشت بازی از همون روز اول گفتن ترنزیشن کنترل شده است و لایو نیست و این خیلی خوبه چون تمرکز میزارن روی صدها محیط برای گردش و من بیشتر ماجراجویی میخوام در سیاره ها مثل محیط های اسکایرم و فالوت تا هزار ساعت در فضای تاریک همینطور برونم که چی بشه بعد میدوننن اینا که کوچک ترین سفرهای فضایی سالها زمان میبره ؟؟! الان این محیط های سگمنت شده برای من تنوع زیادی ببار میارن چون حتی با این که عاشق فالوت ها و الدر ها هستم بعد از هزاران ساعت بازی کردنشون محیط ها دیگه میشناسی ( که اصلا بد نیست ) ولی اینجا تنوع رنگ بندی محیط های جدید و .. داستانک های جدید و اینکانتر های جدید و ... در کل استارفیلد میمونه و رو سیاهی میمونه به ذغال و من که اصلا ناراحت نیستم بخاطر دفاع از بازی مورد علاقه ام از تاپیکی که حق داشتم باشم و صحبت کنم بن شدم چون جاهایی دیگه مثل اینجا میشه صحبت کرد درباره بازی .
البته بازی واقعا ایراداتی داره که منتقدها اشاره کردن.
خیلی جاها پتانسیلهای خیلی خوبی میبینی که روش کار نشد.
مخصوصا این نکاتی که در مورد سفر ، طی مسیر و... گفتی اتفاقا میشد خیلی بهتر روش کار کرد.
من قبلا هم گفتم چیزی که الان هست مثل تلپورت میمونه که اتفاقا بد نیست ولی خیلی بهتر میبود که یک حد وسط هم میزاشتن برای کسانی که عاشق شبیه سازی و المانهای ایمرسیوترن.
کسی انتظار نداره این سفرها مثل واقعیت سالیان نوری طول بکشه ولی خب بازی اونهم RPG باید اولویتش حفظ عناصر ایمرسیو باشه که شما رو هرچه بیشتر در خودش غرق کنه.
این ویدئوی مقایسه بین استارسیتزن و استارفیلد رو ببین:
===========
حالا درسته تو استارسیتزن خیلی طول میکشه ولی بنظرم کسی ناراحت نمیشد کنار این جامپ لحظه ای که الان استارفیلد داره ، گزینه دیگه ای هم بود که بشه اون پیوستگی گیم پلی و ایمرسیو بودن رو حفظ کنه.
مثل بازیهای ریسینگ جهان باز که تو مپ هم میشه تلپورت کرد به ماموریتها و هم برای لذت بیشتر بطور دستی تا محل مسابقه رانندگی کرد.
یا مثلا اگه سریال میبینی (استارترک) دیسکاوری دو نوع جامپ میکنه ، یکی با استفاده از قارچ که عملا لحظه ای تلپورت میکنه و دیگری وارپ معمولی.
انصافا جذابتر نبود اینطوری؟
==================
نهایتا من قبلا هم گفتم.
این چالش رو فکر کنم مادسازها بعهده میگیرن (اگه انجین همچین اجازه ای رو بده).
در اونصورت بنظرم با اختلاف تبدیل به یکی از بهترین مادهای بازی میشه.
===========
بحث تاپیک امتیازها رو هم اینجا ادامه ندیم بهتره.
مگه نظر 4 نفر که تا قبل این نمیدونستن RPG چیه ، بتسدا چیه و بعد از خریده شدنش توسط مایکرو اتومات هیترش شدن چقدر مهمه؟