Xbox STARFIELD

سازنده
Bethesda Game Studios
تاریخ انتشار
September 6, 2023
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___pbs.twimg.com_media_E32OINtXwAAKVMa_format=jpg&name=large.jpg


Genres/[Action RPG]
Platforms/[XBOX X|S PC]
Developer/[Bethesda Game Studios]
Publisher(s)/[Bethesda Softworks]

[اطلاعات بازی]

[اسکرین شات]
keith-beltramini-starfield-teaser-010.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-008.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-009.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-011.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-014.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-007.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-013.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-004.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-012.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-003.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-006.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-005.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-001.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-002.jpg

[کانسپت آرت]


[تیزر رونمایی E3 2018]


[تیزر تریلر E3 2020]


[Official YouTube Playlist]
 
آخرین ویرایش:
بنظرم نمیشد
چراش رو توضیح میدم.شما استار سیتیزنی رو با استارفیلد مقایسه میکنید که 10 ساله در دست ساخته و نزدیک 3 برابر بودجه استارفلید خرجش شده و هنوز منتشر نشده. چند تا خط داستانی نخواستیم دریغ از یک خط داستانی درست و حسابی برای استار سیتیزن درحالی که در استارفیلد هرطرف میری خط داستانیه. به این اضافه کنید مدیریت بد زینمکس رو که فکر میکرد بازی انلاین بسازه براش حکم مرغ تخم طلا رو داره و اول پروژه 76 رو داد به استودیوهای جانبی و وقتی اونها گند زدن تیم اصلی رو مامور رفع و رجوع کردن گند 76 کرد و وسط تولید استارفیلد یه مدت 76 شد پروژه اصلی. به این اضافه کنید چند سال کرونا رو. به این اضافه کنید محتوای زیاد بازی رو.فقط یک رقم ساخت سفینه استارفیلد با استارسیتیزن رو بخوایم مقایسه کنیم در استارفیلد کلی امکانات برای ساخت سفینه هست و نمونه کار ها رو هم اینجا گذاشتن ولی در استارسیتیزن شما اول میای بین چند صد تا چند هزار دلار ناقابل پول واقعی رو در حساب سازنده بازی شارژ میکنی بعد تازه تو گل میمونن که چطور سفینه رو بسازن و تحویل بدن. یعنی هیچ رقمه استارفیلد نه تنها شرایطش (نه خود بازی) با استارسیتیزن قابل مقایسه نیست بلکه با هیچ بازی دیگه ای قابل مقایسه نیست و این شاهکاری که الان دستمونه دقیقا حکم معجزه رو داره. حالا بحث تعداد پلتفرمهای انتشار بازی و غیره هم بماند.
اینکه اگر فلان طور بود بهتر بود که خب 100 درصد هیچ بازی بدون نقص و پرفکت نیست ولی اینکه آیا میشد اون کار رو کرد وقتی شرایط رو نگاه میکنیم بنظرم نه نمیشد.
نه من این دو بازی رو مقایسه نکردم.
دو تا از مکانیکهاش رو مقایسه کردم که از لحاظ اجرایی تو سال 2023 اتفاقا چیز عجیب غریبی هم نیست.
اصلا چرا دور بریم؟
Elite هم این رو داره با کمی تفاوت.

حالا دلیل نبودنش کووید بوده یا محدودیت انجین یا نداشتن بودجه ، ضرب العجل و... خب اینها قابل درکه.
ولی بنظرم تنها دلیلش انجین بازیه که خب همه میدونیم محدودیت داره وگرنه پیاده سازی همچین چیزی با آنریل و استودیوهای یک نفره واقعا سخت نیست.
نمونش هم زیاده روی استیم.

حالا از اونطرف میشه گفت دمشون گرم که تونستن همچین بازیی رو با این همه سیستم، مکانیک و... به این خوبی پکیج کنن و تحویل پلیر بدن ، این هم درسته.
دمشون گرم واقعا.
ولی خب دلیل نمیشه ویژگیهایی که واقعا میتونست عمق بیشتری داشته باشه رو هم نبینم.
==========
شما درست میفرمایی جای شلوغی نیست اینجا ولی ایراد وگرفتن و نقد فرق اداره با حمله بیدلیل به یک بازی . همه بازی ها ایراد دارن هیچ بازی کامل نیست . استار سیتیزن در حد یک تچ دمو خواهند موند 20 ساله دارن میسازن هیچ وقت هم نخواهد امد . در سفر فضایی چکار میشد کرد ؟ کمترین سفر فضایی صد ها سال طول مییبره و در طول تاریخ سینما و بازی ها مخصوصا سینما (استار ترک تی وی شو و استاروارز مخصوصا استار ترک چون قدیمی تره جامپ میزنن یا وارپ میزنن یا از ورم هول استفاده میکنن مثل نولان خبری نیست بین سیاره ای پوچ میشد حتی مس افکت ها هم همین بود تقریبا. اون No man sky هم بدرد خودش میخوره چیزی که لود میکنه خروجی کار ش مشخص یک بازی که ذره ای روح نداره .
من مشکلی اصلا با بازی ندارم و معتقدم بتسزدا کار خودش رو کرد .هروقت یک بازی میاد و هایپ پشتشه هر کسی میخواد همه رویاهاش رو درون اون پیاده کنه نمیشه که سلیقه همه رو برآورده کرد . از روز اول تاد گفت sf یک rpgکلاسیک بتسزدااست ترو اند ترو. و اشاره هم کردن به سفرها که چطورن پس کسی انتظار چیزی اضافه نداشت و نکات مثبت بازی خیلی زیادن که بیاییم فقط به لودی که عملا برای من روی m2 gen 4 وجود نداره ایراد بگیریم.
درست میفرمایید شما من بحث رو اینجا ادامه نخواهم داد والا ما میخواستیم در نمرات فقط صحبت بازی و خوبی هاش رو بکنیم چون من یک طرفدارم حق دارم برم اونجا ولی من رو نمیبنی برم تو تاپیک یک بازی که بازیش نمیکنم الکی مسخره کنم چه خوب چه بد ( همه پلتفرم ها در اختیارمه)XSX , switch , ps5)
چیزی که من گفتم این نبود که بیان شبیه ساز درست کنن و سفرها یک به یک همونقدر طول بکشه.
استارسیتیزن هم به این شکل نیست ، اینها همه بازی هستن و برای سرگرمی ساخته شدن.
اونجا هم این سفرها خیلی کوتاه شدن که خسته کننده نباشه.

حرف از اینه که بازی حین این سفرها پیوستگیش رو حفظ کنه ، اینها دو تا چیز جدان.

یک مکانیک استارسیتیزن رو نمونه آوردم که ببینیم اگه استارفیلد این مورد رو داشت چقدر میتونست جذابتر باشه.
اینکه دلیلی باشه بر اینکه بازی واقعا پتانسیل بالاتری داشت ، همین.
 
آخرین ویرایش:
بنظرم نمیشد
چراش رو توضیح میدم.شما استار سیتیزنی رو با استارفیلد مقایسه میکنید که 10 ساله در دست ساخته و نزدیک 3 برابر بودجه استارفلید خرجش شده و هنوز منتشر نشده. چند تا خط داستانی نخواستیم دریغ از یک خط داستانی درست و حسابی برای استار سیتیزن درحالی که در استارفیلد هرطرف میری خط داستانیه. به این اضافه کنید مدیریت بد زینمکس رو که فکر میکرد بازی انلاین بسازه براش حکم مرغ تخم طلا رو داره و اول پروژه 76 رو داد به استودیوهای جانبی و وقتی اونها گند زدن تیم اصلی رو مامور رفع و رجوع کردن گند 76 کرد و وسط تولید استارفیلد یه مدت 76 شد پروژه اصلی. به این اضافه کنید چند سال کرونا رو. به این اضافه کنید محتوای زیاد بازی رو.فقط یک رقم ساخت سفینه استارفیلد با استارسیتیزن رو بخوایم مقایسه کنیم در استارفیلد کلی امکانات برای ساخت سفینه هست و نمونه کار ها رو هم اینجا گذاشتن ولی در استارسیتیزن شما اول میای بین چند صد تا چند هزار دلار ناقابل پول واقعی رو در حساب سازنده بازی شارژ میکنی بعد تازه تو گل میمونن که چطور سفینه رو بسازن و تحویل بدن. یعنی هیچ رقمه استارفیلد نه تنها شرایطش (نه خود بازی) با استارسیتیزن قابل مقایسه نیست بلکه با هیچ بازی دیگه ای قابل مقایسه نیست و این شاهکاری که الان دستمونه دقیقا حکم معجزه رو داره. حالا بحث تعداد پلتفرمهای انتشار بازی و غیره هم بماند.
اینکه اگر فلان طور بود بهتر بود که خب 100 درصد هیچ بازی بدون نقص و پرفکت نیست ولی اینکه آیا میشد اون کار رو کرد وقتی شرایط رو نگاه میکنیم بنظرم نه نمیشد.
من با شما همدلم ولی یک سری جزییاتی هست خواستم به ان اشاره کنم
1. مخاطب انتظارش از بازی با سال ها ساخت بازی متناسب هست
به روایتی این بازی به مدت 7 سال استارت پروژه اش خورده بود مخاطب این را نگاه میکنه من کاملا قبول دارم در این سال ها کووید بوده و FO76 بوده و....
پس اتظار دارد یک سری خواسته که از نظر خودش بدیهی هست در بازی اجرا شده باشد من به شکایت مخاطب بابت نبود ان مکانیزم ها ایرادی نمیگیرم و او را محق میدانم همین انتظار هم برای GTA هست حالا مخاطب کاری نداری که در این بین یک RDR2 هم امده کلی متحوا برای بخش انلاین هر دو بازی امده و....
نه فاصله ی بین دو GTA را فقط لحاظ میکند که باز هم حق دارد
2. مارکیتنگ بازی روی ان بنا شد که از 25 سال پیش این ایده بوده و میخواستند بسازند این هم دقیقا مانند اشتباه امازون در سریال حلقه های قدرت بود که توقع مخاطب اینجوری بالا برد در حالی که لزومی نداشت
من به نظرم مجموع این دو عامل انتظارات را بسیار بالا برد

حالا اینا به کنار
خوشبختانه بازی دست مایکروسافت هست یعنی پشتیبانی طولانی مدت از بازی تضمین شده است پس امیدوارم در بیلد های بعدی در مسیر خواست پلیرها حرکت کنند
که بازی بتواند طیف بیشتری از مخاطبان را راضی نگه دارد که ارزشش را دارد این بازی حقیقتا هم زیباست هم برزگ است هم بستدایی هست
 
nvj
نه من این دو بازی رو مقایسه نکردم.
دو تا از مکانیکهاش رو مقایسه کردم که از لحاظ اجرایی تو سال 2023 اتفاقا چیز عجیب غریبی هم نیست.
اصلا چرا دور بریم؟
Elite هم این رو داره با کمی تفاوت.

حالا دلیل نبودنش کووید بوده یا محدودیت انجین یا نداشتن بودجه ، ضرب العجل و... خب اینها قابل درکه.
ولی بنظرم تنها دلیلش انجین بازیه که خب همه میدونیم محدودیت داره وگرنه پیاده سازی همچین چیزی با آنریل و استودیوهای یک نفره واقعا سخت نیست.
نمونش هم زیاده روی استیم.

حالا از اونطرف میشه گفت دمشون گرم که تونستن همچین بازیی رو با این همه سیستم، مکانیک و... به این خوبی پکیج کنن و تحویل پلیر بدن ، این هم درسته.
دمشون گرم واقعا.
ولی خب دلیل نمیشه ویژگیهایی که واقعا میتونست عمق بیشتری داشته باشه رو هم نبینم.
==========

چیزی که من گفتم این نبود که بیان شبیه ساز درست کنن و سفرها یک به یک همونقدر طول بکشه.
استارسیتیزن هم به این شکل نیست ، اینها همه بازی هستن و برای سرگرمی ساخته شدن.
اونجا هم این سفرها خیلی کوتاه شدن که خسته کننده نباشه.

حرف از اینه که بازی حین این سفرها پیوستگیش رو حفظ کنه ، اینها دو تا چیز جدان.

یک مکانیک استارسیتیزن رو نمونه آوردم که ببینیم اگه استارفیلد این مورد رو داشت چقدر میتونست جذابتر باشه.
اینکه دلیلی باشه بر اینکه بازی واقعا پتانسیل بالاتری داشت ،

اره ولی خوب موتور ها فرق داره مکانیزم های بازی ها و .... درست میگیید ولی کریششن انجین آخر ش همینه دیگه فکر نکنم جا داشته باشه از زمان مورویند دارن ارتقاش میدن ! درست میگی ولی صد در صد
 
دوستان وسایل اضافی رو چیکار کنم؟
گزینه ای نیست به سارا مورگان بگم به تو چه که من آشغال جمع میکنم؟

توی FO4 کرکتر استرانگ بدش میومد از scavenging
بعضی وقتها برای فان ...با پرک Lure ریدر ها را مجبور میکردم برام حمالی کنند :))

 
nvj


اره ولی خوب موتور ها فرق داره مکانیزم های بازی ها و .... درست میگیید ولی کریششن انجین آخر ش همینه دیگه فکر نکنم جا داشته باشه از زمان مورویند دارن ارتقاش میدن ! درست میگی ولی صد در صد
بدبختی اینه که اگه عادل باشیم بخوای میتونی فواصل سیاره ها رو بطور معمول طی کنی که ساعتها طول میکشه.
ولی خب این حد وسط رو بنا به دلایلی در نظر نگرفتن ، یک تلپورت لحظه ای گذاشتن ، در مقابلش هم یک حالتی که اصلا باید دیوانه باشی که بخوای این همه صبر کنی تا برسی به مقصد.
عجیبه.
 
سیاره هاش وقتی شب میشه و گم میشی و با نور چراغ قوه میری جلو خیلی جذاب میشن حس ماجراجویی و کشف محیط های عجیب مثل BGS نداریم . یک غاری تو اسکایرم میرفتی یک چاقویی رو از یک جادوگر هراسناک بدزدی لامصب عنکبوت هاش حمله میکردن اینقد هراس ناک بود شبیه پروژه جادوکر بلر میشد! بقول تاد هاوراد میگه یک لحظه هایی تو بازی ها هست وقتی چیزی میجوری یا کاری رو انجام میدی یک حس شگفت انگیز ی داره وقتی اولین اژدها میاد سمت برج نگهبانی جنوب وایت ران و یا وقتی در والت باز میشه از اون لحظات است . اتفاقا بازی بسیار باگ هاش هم کم هستن من همین الان میتونم بعد از این همه پچ و اپدیت برم تو اسکایرم و فالوت باگ ببینم ولی تو این ندیدم چیزی با اپدیت لانچ هم هستم. در هر صورت بازی بزرگی است و 4تانمره کم چیزی از عظمتش کم نمیکنه .
 
آخرین ویرایش:
ولی بنظرم تنها دلیلش انجین بازیه که خب همه میدونیم محدودیت داره وگرنه پیاده سازی همچین چیزی با آنریل و استودیوهای یک نفره واقعا سخت نیست.
نمونش هم زیاده روی استیم.
من تو این چند وقته خیلی انتقادات نسبت به انجین بازی شنیدم.
راستش چون تخصصش رو ندارم و تا حالا با هیچ انجینی به صورت حرفه ای کار نکردم، نمی تونم نظر فنی بدم. ولی خب از نگاه یک یوزر، به نظرم مقایسه انجین بتسدا با انجین های دیگه منصفانه نیست.
از این لحاظ که ما به جرات بازی مشابه استارفیلد که به همین اندازه عظیم و پر از جزییات و مکانیزم های مختلف باشه و توسط یک انجین دیگه ساخته شده باشه رو نداریم.
به همین دلیل منطقن نمیشه از بتسدا تو این مورد ایراد گرفت.
سطح کاری که اینها موفق به انجامش شدن انقدر بالاس که فقط خودشون با خودشون میتونن رقابت کنن.
از طرفی منطق میگه اگر گزینه بهتری از ce2 برای ساخت این ابر بازی بود، قاعدن بتسدا اونو انتخاب میکرد.
..........

یه موضوع دیگه هم هستش که میتونه دلیل اصلی دلخوری بعضی از طرفداران باشه.

مارکتینگ یه تیغ دولبه است.
مارکتینگ استارفیلد بسیار خوب بود. یعنی مایکروسافت هرچی تو این چند سال تو این قسمت ضعف داشت، سر استارفیلد سنگ تموم گذاشت.
ولی خب همون‌طور که گفتم این نقطه قوت یه مشکل هم داره و اونم بالا رفتن توقعاته.
جدای از این، توقعی که فنها از بتسدا و شخص هاوارد به عنوان اولین نیو آی‌پی بعد از سالها داشتن هم بهش اضافه کنید.

خلاصه اگر بخایم منصفانه نگاه کنیم، انقدر نکات مثبت و خفن تو این بازی هست که به راحتی میشه از اندک مشکلات و نواقصش هم چشم پوشی کرد.

هرچند که هم خود بتسدا و هم مادسازهای خوبمون) در آینده‌ای نزدیک میتونن خیلی از این مسائل رو حل کنن.
 
Screenshot_20230907_001153_Chrome.jpg
از واکنش مدیران ماکرو و مصاحبه های اسپسر میشه فهمید بازی انتظارات رو به طور کامل براورده کرده،
دوست کره ایمون به نکته خوبی اشاره کرده اگه ماکرو از زبان های بیشتری پشتیبانی کنه قطعا رو فروش بازی ها تاثیر بسزایی داره
 
حالا شاید به موتور بازی انتقاد میکنید و میگویند کاشکی روی انریل بود بهنظرم صبر کنیم بازی هلبلید و اوود بیاد ببینم پرفورمنس این بازی ها چگونه هست
باز هم به نظرم تنها استدیوی که میتونه ادعا کنه که در این ابعاد میتواند از تمام وجود انریل استفاده کند فقط و فقط کوالیشن هست
 
حالا شاید به موتور بازی انتقاد میکنید و میگویند کاشکی روی انریل بود بهنظرم صبر کنیم بازی هلبلید و اوود بیاد ببینم پرفورمنس این بازی ها چگونه هست
باز هم به نظرم تنها استدیوی که میتونه ادعا کنه که در این ابعاد میتواند از تمام وجود انریل استفاده کند فقط و فقط کوالیشن هست
قطعا اگه با این اسکیل روی آنریل بود در خوش بینانه ترین حالت پرفورمنس بازی کمترین نگرانیمون میبود.
با فرض اینکه هیچ کدوم از سیستمها و مکانیکهای بازی حذف نمیشد.
خب باید دور مادینگ و... هم خط میکشیدیم.
حداقل دیگه به همین راحتی نبود.

===========
بنظرم وایسیم ببینیم CDPR چه گلی با UE به سر خودش و پلیرها میزنه.
گرچه قطعا از لحاظ اسکیل قابل مقایسه با SF نمیشه ولی خب شاید بنچمارک خوبی بشه برای TES بعدی و امثالهم.
 
قطعا اگه با این اسکیل روی آنریل بود در خوش بینانه ترین حالت پرفورمنس بازی کمترین نگرانیمون میبود.
با فرض اینکه هیچ کدوم از سیستمها و مکانیکهای بازی حذف نمیشد.

===========
بنظرم وایسیم ببینیم CDPR چه گلی با UE به سر خودش و پلیرها میزنه.
گرچه قطعا از لحاظ اسکیل قابل مقایسه با SF نمیشه ولی خب شاید بنچمارک خوبی بشه برای TES بعدی و امثالهم.
منطقی هست

اگرچه از الان نتیجه برایم قابل پیش بینی هست امیدوارم اشتباه کنم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or