ولی بنظرم تنها دلیلش انجین بازیه که خب همه میدونیم محدودیت داره وگرنه پیاده سازی همچین چیزی با آنریل و استودیوهای یک نفره واقعا سخت نیست.
نمونش هم زیاده روی استیم.
من تو این چند وقته خیلی انتقادات نسبت به انجین بازی شنیدم.
راستش چون تخصصش رو ندارم و تا حالا با هیچ انجینی به صورت حرفه ای کار نکردم، نمی تونم نظر فنی بدم. ولی خب از نگاه یک یوزر، به نظرم مقایسه انجین بتسدا با انجین های دیگه منصفانه نیست.
از این لحاظ که ما به جرات بازی مشابه استارفیلد که به همین اندازه عظیم و پر از جزییات و مکانیزم های مختلف باشه و توسط یک انجین دیگه ساخته شده باشه رو نداریم.
به همین دلیل منطقن نمیشه از بتسدا تو این مورد ایراد گرفت.
سطح کاری که اینها موفق به انجامش شدن انقدر بالاس که فقط خودشون با خودشون میتونن رقابت کنن.
از طرفی منطق میگه اگر گزینه بهتری از ce2 برای ساخت این ابر بازی بود، قاعدن بتسدا اونو انتخاب میکرد.
..........
یه موضوع دیگه هم هستش که میتونه دلیل اصلی دلخوری بعضی از طرفداران باشه.
مارکتینگ یه تیغ دولبه است.
مارکتینگ استارفیلد بسیار خوب بود. یعنی مایکروسافت هرچی تو این چند سال تو این قسمت ضعف داشت، سر استارفیلد سنگ تموم گذاشت.
ولی خب همونطور که گفتم این نقطه قوت یه مشکل هم داره و اونم بالا رفتن توقعاته.
جدای از این، توقعی که فنها از بتسدا و شخص هاوارد به عنوان اولین نیو آیپی بعد از سالها داشتن هم بهش اضافه کنید.
خلاصه اگر بخایم منصفانه نگاه کنیم، انقدر نکات مثبت و خفن تو این بازی هست که به راحتی میشه از اندک مشکلات و نواقصش هم چشم پوشی کرد.
هرچند که هم خود بتسدا و هم مادسازهای خوبمون) در آیندهای نزدیک میتونن خیلی از این مسائل رو حل کنن.