بنظرم نمیشد
چراش رو توضیح میدم.شما استار سیتیزنی رو با استارفیلد مقایسه میکنید که 10 ساله در دست ساخته و نزدیک 3 برابر بودجه استارفلید خرجش شده و هنوز منتشر نشده. چند تا خط داستانی نخواستیم دریغ از یک خط داستانی درست و حسابی برای استار سیتیزن درحالی که در استارفیلد هرطرف میری خط داستانیه. به این اضافه کنید مدیریت بد زینمکس رو که فکر میکرد بازی انلاین بسازه براش حکم مرغ تخم طلا رو داره و اول پروژه 76 رو داد به استودیوهای جانبی و وقتی اونها گند زدن تیم اصلی رو مامور رفع و رجوع کردن گند 76 کرد و وسط تولید استارفیلد یه مدت 76 شد پروژه اصلی. به این اضافه کنید چند سال کرونا رو. به این اضافه کنید محتوای زیاد بازی رو.فقط یک رقم ساخت سفینه استارفیلد با استارسیتیزن رو بخوایم مقایسه کنیم در استارفیلد کلی امکانات برای ساخت سفینه هست و نمونه کار ها رو هم اینجا گذاشتن ولی در استارسیتیزن شما اول میای بین چند صد تا چند هزار دلار ناقابل پول واقعی رو در حساب سازنده بازی شارژ میکنی بعد تازه تو گل میمونن که چطور سفینه رو بسازن و تحویل بدن. یعنی هیچ رقمه استارفیلد نه تنها شرایطش (نه خود بازی) با استارسیتیزن قابل مقایسه نیست بلکه با هیچ بازی دیگه ای قابل مقایسه نیست و این شاهکاری که الان دستمونه دقیقا حکم معجزه رو داره. حالا بحث تعداد پلتفرمهای انتشار بازی و غیره هم بماند.
اینکه اگر فلان طور بود بهتر بود که خب 100 درصد هیچ بازی بدون نقص و پرفکت نیست ولی اینکه آیا میشد اون کار رو کرد وقتی شرایط رو نگاه میکنیم بنظرم نه نمیشد.
نه من این دو بازی رو مقایسه نکردم.
دو تا از مکانیکهاش رو مقایسه کردم که از لحاظ اجرایی تو سال 2023 اتفاقا چیز عجیب غریبی هم نیست.
اصلا چرا دور بریم؟
Elite هم این رو داره با کمی تفاوت.
حالا دلیل نبودنش کووید بوده یا محدودیت انجین یا نداشتن بودجه ، ضرب العجل و... خب اینها قابل درکه.
ولی بنظرم تنها دلیلش انجین بازیه که خب همه میدونیم محدودیت داره وگرنه پیاده سازی همچین چیزی با آنریل و استودیوهای یک نفره واقعا سخت نیست.
نمونش هم زیاده روی استیم.
حالا از اونطرف میشه گفت دمشون گرم که تونستن همچین بازیی رو با این همه سیستم، مکانیک و... به این خوبی پکیج کنن و تحویل پلیر بدن ، این هم درسته.
دمشون گرم واقعا.
ولی خب دلیل نمیشه ویژگیهایی که واقعا میتونست عمق بیشتری داشته باشه رو هم نبینم.
==========
شما درست میفرمایی جای شلوغی نیست اینجا ولی ایراد وگرفتن و نقد فرق اداره با حمله بیدلیل به یک بازی . همه بازی ها ایراد دارن هیچ بازی کامل نیست . استار سیتیزن در حد یک تچ دمو خواهند موند 20 ساله دارن میسازن هیچ وقت هم نخواهد امد . در سفر فضایی چکار میشد کرد ؟ کمترین سفر فضایی صد ها سال طول مییبره و در طول تاریخ سینما و بازی ها مخصوصا سینما (استار ترک تی وی شو و استاروارز مخصوصا استار ترک چون قدیمی تره جامپ میزنن یا وارپ میزنن یا از ورم هول استفاده میکنن مثل نولان خبری نیست بین سیاره ای پوچ میشد حتی مس افکت ها هم همین بود تقریبا. اون No man sky هم بدرد خودش میخوره چیزی که لود میکنه خروجی کار ش مشخص یک بازی که ذره ای روح نداره .
من مشکلی اصلا با بازی ندارم و معتقدم بتسزدا کار خودش رو کرد .هروقت یک بازی میاد و هایپ پشتشه هر کسی میخواد همه رویاهاش رو درون اون پیاده کنه نمیشه که سلیقه همه رو برآورده کرد . از روز اول تاد گفت sf یک rpgکلاسیک بتسزدااست ترو اند ترو. و اشاره هم کردن به سفرها که چطورن پس کسی انتظار چیزی اضافه نداشت و نکات مثبت بازی خیلی زیادن که بیاییم فقط به لودی که عملا برای من روی m2 gen 4 وجود نداره ایراد بگیریم.
درست میفرمایید شما من بحث رو اینجا ادامه نخواهم داد والا ما میخواستیم در نمرات فقط صحبت بازی و خوبی هاش رو بکنیم چون من یک طرفدارم حق دارم برم اونجا ولی من رو نمیبنی برم تو تاپیک یک بازی که بازیش نمیکنم الکی مسخره کنم چه خوب چه بد ( همه پلتفرم ها در اختیارمه)XSX , switch , ps5)
چیزی که من گفتم این نبود که بیان شبیه ساز درست کنن و سفرها یک به یک همونقدر طول بکشه.
استارسیتیزن هم به این شکل نیست ، اینها همه بازی هستن و برای سرگرمی ساخته شدن.
اونجا هم این سفرها خیلی کوتاه شدن که خسته کننده نباشه.
حرف از اینه که بازی حین این سفرها پیوستگیش رو حفظ کنه ، اینها دو تا چیز جدان.
یک مکانیک استارسیتیزن رو نمونه آوردم که ببینیم اگه استارفیلد این مورد رو داشت چقدر میتونست جذابتر باشه.
اینکه دلیلی باشه بر اینکه بازی واقعا پتانسیل بالاتری داشت ، همین.