PlayStation Silent Hill 2 Remake

1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
آخرین ویرایش:
نه ندیدم هنوز.
نمیخوام ببینم واقعا.
این داستانی دیروز + اون تریلر گیم پلی ماه پیش رو دیدم و دیگه نمیخوام چیزی از بازی ببینم.

خب همونه پس : دی ( گیم پلی 2 دقیقه باس فایت رو ببین انگیزت به زندگی برمیگرده :D )

برای من تفاوت گیم پلی قبلی و این جدید تفاوتش یک نسل بود

همه چیز انگار از اول ساخته شده بود و بی نظیره
 
من هر چی تلاش میکنم واقعا دلیل این همه تعریف و تجمید رو در این تریلر نمیبینم :-??
اینکه از نمایش های اولیه پیشرفت کرده درسته ولی اینکه آیا واقعا Silent Hillیا به طور کلی بازی خوبی هست رو شک دارم :/
اصلا نمیتونم با طراحی چهره ها، فیزیک نامتناسب شخصیت اصلی و انیمیشن راه رفتن کنار بیام!
حداقل برای من طوری نبوده که "ایول بریم پیش خرید کنیم" و کاری هم به سازندش ندارم و صرفا از روی نمایش ها میگم.

پ.ن: جدا بازی لودینگ داره برای ورود به خونه؟ یا ادیت اینجوری بود ؟
کلا انتظارات تو صنعت بازی خیلی پایین اومده! وضعیت به شکلیه که به یه ریمیک AA گیمرا راضی میشن. طرز فکر اکثر گیمرا اینه " از هیچی بهتره" وگرنه چرا الان باید یه کمپانی مثل یوبیسافت وجود خارجی داشته باشه وقتی از آخرین بازی خوبش (FarCry 5) تقریبا 7 سال میگذره!؟

منم نظرم حتی بعد از چند تریلر آخر، دقیقا مثل زمانی هستش که بدترین خبر این چندسال رو برای این IP شنیدم هست (ساخت ریمیک SH2 توسط بلوبر)
گرافیک و گیمپلی SH حتی 20 سال پیش هم توی دیوار بود ولی طراحی شخصیت ها واقعا بی نقص بودن. بذار یه مثال بزنم.

شخصیت Maria که ساخته ذهن James کلا وجود خارجی نداره و یه حالت روح مانند داره، منظور مدل حرف زندنش و نگاهش یه حالت Surreal داره که بلوبر اصلا نتونسته خوب دربیاره! عمق فاجعه اینجاست مدل 25 سال پیش هنوزم اون حسی که به گیمر باید انتقال بده رو میده، ولی توی سال 2024 با این همه پیشرفت از نظر فنی هنوزم بلوبر نتونسته کارش رو درست انجام بده.
Screenshot 2024-08-20 120141.png uqpm4ak2jpjd1.jpeg

خب طبیعیه شما با چشم یه بازی معلومی به SH2 نگاه کنی، مشکلی نمیبینی ولی برای ماهایی که با این بازی زندگی کردیم این بازی هنوزم ایرادات زیاد داره! ربطی با نوستالژی هم نداره! ریمیک لست پارت 1، RE4 یا Demon's Soul رو من شخصا مشکلی نداشتم چون واقعا بی نقص بودن ولی این ریمیک نه! سرتاپا کثافت از طراحی کرکتر و VO بازی میباره. این وسط فقط طراحی Eddie از دستشون در رفته و خوب طراحی کردن. درکل ریمیک هنوزم یه چیزی درحد لیگ 7 هستش. این وضعیت بی بازی(AAA) بودن صنعت بازی توی این روزا هم قطعا تاثیرش رو میذاره و منتقدا احتمالا یکم مهربونتر باهاش برخورد کنن.

یادمون نره وقتی ریمیک POP هم معرفی شد خیلی ها کلا خوشحال بودن و به همون چیزی که ساخته شده راضی، که خب بعدش کنسل شد/تیمش عوض شده. یعنی اینکه اکثرا چه نظری دارن به این دلیل نیست که این ریمیک واقعا پیشرفت کرده! صرفا پولیش تر شده نسبت به چند ماه گذشته همین!
 
خوده نسخه اصلی هم انچنان گیمپلی خاصی نداشت! بازی هرچی ستایش شد به خاطر داستان و روایت بی نظیر و اتمسفر خاصش شد! و سراغ اقتباسی رفته بود که تو اون زمان کمتر تو ویدیو گیم سراغش می رفتن!
و از همون اولم اتفاقا مخاطبای خاص داشته و اصلا نتونسته مخاطب عام رو جذب کنه!(کل فروش فرنچایز تا 2018 حدود 9میلیون نسخه بوده! تهش بزور الان رسیده به 10میلیون!!! حالا مقایسه کنید با RE که هدفش مخاطب عام و فان بودن گیمپلی هست)

حالا این ریمیک دو حالت داشت!
یا صرفا یک ریمیک ساده باشه! با همون گیمپلی و به چیزی دست نزنن! که باز انتقاد هایی می شد! چون بازی تو همون نسخه اولیه هم تو بحث گیمپلی لنگ می زده!

حالا تغییر می دادن! باز عده زیادی ایراد می گرفتن این SH نیست! یا اصلا کیفیتش خوب نیست
حالا چند استدیو هستند می تونستن از پس همچین سافت ریبوتی بر بیان؟!

در اینکه بلوبر یک استدیو گنده باد گوارشی هست، هیچ شکی نیست:دی! ولی غیر بلوبرم بازی دست هر کسی بود باز همین مسائل ایجاد می شد!
بهتر بود یک نسخه جدید با بودجه AAA می دادن بهشون، چون اینا تو همه چی بد باشن! تو داستان خوبن! کونامی هم نمی زد زیر بساط ویدیوگیم خودش، نهایت خروجی عناوین ترسناک خودشون، تهش باز میشد بلوبر، چون اینا هیچوقت به گیمپلی معروف نبودن!


شاید این فرنچایز با RE مقایسه بشه که اشتباه هست، شاید بلوبر هایپ الکی کرد که اشتباه بود، از هر زاویه ای نگاه کنیم مسئله از اول اشتباه جلو رفت
چرا؟
چون فلسفه کپکام، مثل نینتندو هست! اول گیمپلی بعدا چیزای دیگه! من حتی خیلی وقتا خیلی از نسخه های RE رو ترسناکم حساب نمی کنم! حتی همون نسخه های کلاسیک سری، هم به خاطر گیمپلیشون کیفیتشون مثال زدنی بود نه داستان و اتمسفر!(تازه یکم داستان تو نسخه های مدرن بهتر شده!)
 
من برام سواله یه استدیو ای مثل بلوبر چطور تونسته همچین چیزی بسازه موقع دیدن گیمپلی 27 دقیقه ای آدم حس میکنه داره یکی از انحصاری های سونی رو تجربه میکنه . ممکنه کونامی نفراتی برای کمک به استدیوی بلوبر فرستاده باشه

افکتهای مه که به صورت تیکه تیکه در محیط پخش هست توی هیچ بازی ای تا به حال دیده نشده

طراحی محیط داخلی با وجود گستردگی بالا و اتاق های تو در تو خیلی خوب انجام شده و کلا محیطهای بازی پر جزئیات هست

در مورد انیمیشن یه بازی مثل last part 2 برای گرفتن دستگیره ی در و باز کردن در 20 نوع انیمیشن مختلف طراحی شده ولی این بازی برای ضربه با چوب کلا یک نوع انیمیشن هست که از سمت راست به کله دشمن ضربه میزنه .

در مجموع الان تمام سایتها از 5 ساعت اول بازی تعریف کردن و اگر تا اواخر بازی به همین خوبی باشه با یکی از بهترین ریمیکها طرفیم
Screenshot 2024-08-20 084359.png Screenshot 2024-08-20 084340.png
 
آخرین ویرایش:
خوده نسخه اصلی هم انچنان گیمپلی خاصی نداشت! بازی هرچی ستایش شد به خاطر داستان و روایت بی نظیر و اتمسفر خاصش شد! و سراغ اقتباسی رفته بود که تو اون زمان کمتر تو ویدیو گیم سراغش می رفتن!
و از همون اولم اتفاقا مخاطبای خاص داشته و اصلا نتونسته مخاطب عام رو جذب کنه!(کل فروش فرنچایز تا 2018 حدود 9میلیون نسخه بوده! تهش بزور الان رسیده به 10میلیون!!! حالا مقایسه کنید با RE که هدفش مخاطب عام و فان بودن گیمپلی هست)

حالا این ریمیک دو حالت داشت!
یا صرفا یک ریمیک ساده باشه! با همون گیمپلی و به چیزی دست نزنن! که باز انتقاد هایی می شد! چون بازی تو همون نسخه اولیه هم تو بحث گیمپلی لنگ می زده!

حالا تغییر می دادن! باز عده زیادی ایراد می گرفتن این SH نیست! یا اصلا کیفیتش خوب نیست
حالا چند استدیو هستند می تونستن از پس همچین سافت ریبوتی بر بیان؟!

در اینکه بلوبر یک استدیو گنده باد گوارشی هست، هیچ شکی نیست:دی! ولی غیر بلوبرم بازی دست هر کسی بود باز همین مسائل ایجاد می شد!
بهتر بود یک نسخه جدید با بودجه AAA می دادن بهشون، چون اینا تو همه چی بد باشن! تو داستان خوبن! کونامی هم نمی زد زیر بساط ویدیوگیم خودش، نهایت خروجی عناوین ترسناک خودشون، تهش باز میشد بلوبر، چون اینا هیچوقت به گیمپلی معروف نبودن!


شاید این فرنچایز با RE مقایسه بشه که اشتباه هست، شاید بلوبر هایپ الکی کرد که اشتباه بود، از هر زاویه ای نگاه کنیم مسئله از اول اشتباه جلو رفت
چرا؟
چون فلسفه کپکام، مثل نینتندو هست! اول گیمپلی بعدا چیزای دیگه! من حتی خیلی وقتا خیلی از نسخه های RE رو ترسناکم حساب نمی کنم! حتی همون نسخه های کلاسیک سری، هم به خاطر گیمپلیشون کیفیتشون مثال زدنی بود نه داستان و اتمسفر!(تازه یکم داستان تو نسخه های مدرن بهتر شده!)
رییس بلوبر دیشب را در آرامش خوابید
اینو شک ندارم
بیچاره ها چندماه بود فقط التماس میکردن یه فرصت به ما بدید

ولی الان هرکیو تو توییتر دیدم بازیو پری اردر کرده
خودم چیزی از پریویوها بخاطر اسپویل نشدن ندیدم ولی متنی خیلی خوندم و همه راضی بودن
حتی تو فروم هم خیلیا که فحش میدادن بازیو با نمایش جدید در کل خیلی راضین
بقول خودت سایلنت هیل از اولم بازی گیمپلی محوری نبوده که ما انتظار گیمپلی کپکام ازش داریم

سبک این بازی ارایه اتمسفر سنگین و Psychological horror هست که بلوبر توش واقعا واقعا خبره هست
همین بازی بلوبر یعنی Layers of fear شون من سه نسخه و همه dlc هاشو زدم به معنای واقعی از نظر القای ترس روان‌شناختی و توهمی خیلی قوی بودن . یه چیزی توش داشت که منو وادار کرد همه نسخه هاشو تموم کنم. زیبایی این بازی القای اون حس توهم گونه بود. به کمک انجین بازی هر آن میدیدی محیط بازی بهم میخوره. جای همه چی تو محیط عوض میشه. هر آن از یک نقطه دیگه سر در میاری و افکتهای تصویری هم زیبا کار شده بود.
 
تو گیم پلی و انیمیشن ها که همین گیم پلی ها هم مشخصه بازی چیز زیادی برای عرضه نداره و مثل نسخه های اصلیه ولی انصافا اتمسفر و جزییات و طراحی محیطی و گرافیک بازی واقعا بی نظیره.یعنی دیگه خود بلوپوینت هم ریمیک کرده بود تهش همین میشد از این نظر.متاش عجیب غریب که قطعا نمیشه ولی یه ۸۰ یا نهایت ۸۵ هم برای طرفدارای سایلنت هیل و سبک survival horror غنیمتیه.امسالم که سونی کلا انحصاری AAA خاصی نداره همینم لنگه کفشی در بیابانه.ایشالا که بازی هم مثل این تریلرای اخیر باشه.
 
تو گیم پلی و انیمیشن ها که همین گیم پلی ها هم مشخصه بازی چیز زیادی برای عرضه نداره و مثل نسخه های اصلیه ولی انصافا اتمسفر و جزییات و طراحی محیطی و گرافیک بازی واقعا بی نظیره.یعنی دیگه خود بلوپوینت هم ریمیک کرده بود تهش همین میشد از این نظر.متاش عجیب غریب که قطعا نمیشه ولی یه ۸۰ یا نهایت ۸۵ هم برای طرفدارای سایلنت هیل و سبک survival horror غنیمتیه.امسالم که سونی کلا انحصاری AAA خاصی نداره همینم لنگه کفشی در بیابانه.ایشالا که بازی هم مثل این تریلرای اخیر باشه.
به نظرم اگه بالای 80 بشه یعنی موفقیت کامل.
85 بشه که به نظرم شاهکار کرده بلوبر.
البته شک دارم که به این میانگین برسه.
خوده نسخه اصلی هم انچنان گیمپلی خاصی نداشت! بازی هرچی ستایش شد به خاطر داستان و روایت بی نظیر و اتمسفر خاصش شد! و سراغ اقتباسی رفته بود که تو اون زمان کمتر تو ویدیو گیم سراغش می رفتن!
و از همون اولم اتفاقا مخاطبای خاص داشته و اصلا نتونسته مخاطب عام رو جذب کنه!(کل فروش فرنچایز تا 2018 حدود 9میلیون نسخه بوده! تهش بزور الان رسیده به 10میلیون!!! حالا مقایسه کنید با RE که هدفش مخاطب عام و فان بودن گیمپلی هست)
دقیقا همینه.
بچه ها فکر میکنن سایلنت هیل 2 رو فقط خودشون بازی کردن و کس دیگه ای جرات نداشته بارها اون رو بازی کنه یا خدای نکرده باهاش ارتباط گرفته باشه.
بازیهای اصلی هم پرفکت و همه چیز تموم که نبودن.
نقص تو بخشهایی واقعا مشهود بود.
مخصوصا مبارزات که کلنگ بود و شاید برای دشمنهای معمولی باید اینطور میبود که اون پیامی که میخوان رو برسونن ولی باسفایتهای خسته کننده که اصلا کمکی به جذابیت بازی نمیکرد و حتی تیکه هایی از مراحلش واقعا ضعیفه.
صداگذاریش هم بعضی جاهاش خیلی ضعیف بود.
کنترل دوربین بعضا روی اعصاب بود و...

بازی رو صفر و صدی دیدن میشه همین.
نسخه اصلی رو 100 گرفتن و نقصهاش رو ندیدن میشه همین دیدگاههایی که میبینیم.

از اولش هم داستان و اتمسفر بازی بود که همرو جذب خودش کرد.
عجیبه بچه ها از ریمیک این بازی انتظار دارن که نه تنها همون کیفیت رو داشته باشه بلکه نقصهای نسخه اصلی رو هم پوشش بده.
که تا اونجایی که دیدم واقعا این کار رو کرده در بعضی از موارد.

مثلا تا اونجایی که دیدم دوربین و بخش مبارزاتش انصافا بهتر شده.
حتی صداگذاری رو هم تو این تریلرها میپسندم واقعا.
حالا باسفایت و... رو ندیدم چیزی ازش.

اگه فکر میکنین که SH2 ریمیک اصلا نباید توسط بلوبر ساخته میشد خب دیگه بحثی نمیمونه.
 
خب منم هم تريلر رو ديدم هم اين گيم پلى جديد.
به نظرم خيلى اوكى بود حداقل همه چى.
اينكه گيم پلى رو تا حدودى مدرن كردن كار به جايي بوده به نظرم.
چون نسخه اصلى هم نه گرافيك خاص و عجيبى داشت و نه گيم پلى خوبى (حتى ميشه گفت گيم پلى بدى داشت).
اتمسفر و گرافيك بازى هم به نظرم خيلى خوبه.
اصل هويت بازى به داستانش و روايتش و اتمسفرش بود كه خب اتمسفر خوبه به نظر،داستان هم كه همونه اين وسط بايد ديد روايتش چطوره.
خلاصه غير سابقه قبلى بلوبر با توجه به اين نمايش آخر من دليل خاصى نميبينم كه بخواد بازى بد باشه :D
 
آخرین ویرایش:
جذاب ترین بخش ریمیک به نظرم این هست که ببینیم ساندترک و اون هارمونی بازی بین اجزای مختلفش رو چطوری در اوردن...

وگرنه به جزئیات بخوایم گیر بدیم فکر کنم در هر صورت تو ذوقمون بخوره...

اون موقعی که این بازی یک الترنتیو راک شگفت انگیز به همراه اون امبینت های محشرش رو ارائه کرد، کمتر بازی چنین موسیقی خفنی داشت،

یادش بخیر، از اون بازی هایی بود که به خاظر اتمسفر و داستان و جو فوق العاده حولش؛ حتی بین گیمر هایی که بازیش نکرده بودن هم پرطرفدار بود، یعنی بازی شاید بیشتر از اینکه بین بازی کننده هاش معروف باشه، کلا بین گیمر ها معروف بود حتی اونایی که بازی نکرده بودن... یا نئوفن هستند که بعد ها سال ها بعد بازی های اصلی صرفا با سر و صدا جذب شدند... نه زمان خود بازی...

چه دورانی بود، همسایه ها دوستان فک و فامیل جمع میشدیم نوبتی (جون به جون یا تایم به تایم) ایشون رو بازی میکردیم :D از اولین بازی هایی که ساندترکش رو جداگانه دانلود میکردیم (در کنار امثال پاپ)...

بازی شاید فن بیس جدی (پلیر) به اندازه باقی اسطوره ها نداشته باشه، اما انصافا خود فرنچایز به شدت محبوب و معروفه، جز تاپ هاست... برخلاف یه چیزی مثل متال گر که تقریبا هرکی عاشقش هست بازی هم کرده، سایلنت هیل حتی بین اونایی که زمان خودش درست حسابی بازی نکردن هم محبوبه، کمتر بازی چنین موفقیتی کسب کرده... یعنی بردن دل ها :D

*فیلم بازی نسخه اول هم جز اولین اقتباس های قوی بود...
 
ماساهیرو ایتو، آرتیست و طراح هیولاهای نسخه اورجینال و ریمیک Silent Hill 2، در مصاحبه با GamesRadar اعلام کرد که در ابتدا اصلا علاقه نداشت که این بازی ریمیک شود زیرا به نظری وی، این بازی نیازی به ریمیک نداشت.
با این حال، زمانی که متوجه شد کونامی در حال ساخت این پروژه است، به تیم توسعه‌دهنده آن اضافه شد و تصمیم گرفت که این ریمیک، بیشتر از تلاش هایش سود ببرد تا غیبت او.



آهنگساز افسانه‌ای Akira Yamaoka برای بازی Silent Hill 2 Remake قطعه معروف Promise را دوباره ضبط کرده است.
او ور مجموع بیش از ۹ ساعت موسیقی برای این ریمیک ضبط کرده است.
به گفته Akira Yamaoka او در تعجب است که چگونه همه آن‌ها را می‌خواهد پخش کند، همچنین به دنبال این بود که تعادلی بین شخصی که اکنون است و کسی که نزدیک به 25 سال پیش موسیقی را ضبط کرده بود پیدا کند چرا که به یاد می آورد چگونه مجبور بود برای ضبط قطعات بیس، گیتارش را به‌طور خاصی تنظیم کند چون پول کافی برای خرید گیتار بیس نداشت. او در ادامه گفت:
من باید خیلی خلاق می‌بودم چون شوقی برای خلق چیزی بزرگ داشتم. اما حالا، متأسفانه، نمی‌توانم آن بخش از خودم را به وضوح آن زمان به خاطر بیاورم. من نمی‌توانم همان شرایطی که 25 سال پیش در آن بودم را تکرار کنم. اما هنوز هم می‌خواهم چیزی ارائه دهم که هم برای طرفداران قدیمی و هم برای تازه‌واردها تازه و جدید باشد.
 
ماساهیرو ایتو، آرتیست و طراح هیولاهای نسخه اورجینال و ریمیک Silent Hill 2، در مصاحبه با GamesRadar اعلام کرد که در ابتدا اصلا علاقه نداشت که این بازی ریمیک شود زیرا به نظری وی، این بازی نیازی به ریمیک نداشت.
با این حال، زمانی که متوجه شد کونامی در حال ساخت این پروژه است، به تیم توسعه‌دهنده آن اضافه شد و تصمیم گرفت که این ریمیک، بیشتر از تلاش هایش سود ببرد تا غیبت او.



آهنگساز افسانه‌ای Akira Yamaoka برای بازی Silent Hill 2 Remake قطعه معروف Promise را دوباره ضبط کرده است.
او ور مجموع بیش از ۹ ساعت موسیقی برای این ریمیک ضبط کرده است.
به گفته Akira Yamaoka او در تعجب است که چگونه همه آن‌ها را می‌خواهد پخش کند، همچنین به دنبال این بود که تعادلی بین شخصی که اکنون است و کسی که نزدیک به 25 سال پیش موسیقی را ضبط کرده بود پیدا کند چرا که به یاد می آورد چگونه مجبور بود برای ضبط قطعات بیس، گیتارش را به‌طور خاصی تنظیم کند چون پول کافی برای خرید گیتار بیس نداشت. او در ادامه گفت:
من باید خیلی خلاق می‌بودم چون شوقی برای خلق چیزی بزرگ داشتم. اما حالا، متأسفانه، نمی‌توانم آن بخش از خودم را به وضوح آن زمان به خاطر بیاورم. من نمی‌توانم همان شرایطی که 25 سال پیش در آن بودم را تکرار کنم. اما هنوز هم می‌خواهم چیزی ارائه دهم که هم برای طرفداران قدیمی و هم برای تازه‌واردها تازه و جدید باشد.
تمام حسوحال اون دوران هنوز باهامونه

View attachment 305213-8f9de8120423f263ad8bbe87cceddbbb.mp4
 
بحث خیلی خوبی شکل گرفته تو این تاپیک و مواردی که دو طرف ماجرا اشاره میکنن تا حدی درسته. ولی خب من بعد از خوندن صحبت های دوستان و @m.d.makan و کمی تامل، دیدم به بازی عوض شده و حتی به پیش خریدش هم فکر میکنم :)) . (مزیت تبادل و ارتباط در انجمن)
باید از این دید نگاه کرد که بلوبر یا هر استودیو دیگه ای بود با بودجه و زمان کمی که کونامی در اختیارشون قرار داده ( باتوجه به خساست کونامی و مشاهده ریمیکای دیگه این شرکت) در زمینه "گیم پلی" ، "فیزیک" و "انیمیشن" شاید کار بهتری نمیتونستن ارائه بدن. (سیستم مدیریتی کپکام و پلنشون برای ریمیک RE خیلییی متفاوت از کونامیه)‌
به همین دلیل حالا که فکر میکنم اگه اون ستون اصلی یعنی داستان و روایت رو خوب در اورده باشن، کار دراومده.
 
آخرین ویرایش:
به نظرمن ریمیک کردن بازی مثل سایلنت هیل ۲ ، رزیدنت ۲ و ۳ سخت تر از رزیدنت ۴ هست.
اینا بصورت fixed camera بودن و کلا لول دیزاین دیگه ای داشتن و حالا تو ریمیک دوربین اومده پشت شونه و حالا سازنده باید اون حس و حالی که بازی تو اون لول دیزاین میداده رو تو حالت سوم شخص تعریف کنه که بشدت سخته.
ریمیک ۴ راحتتره چون نسخه اوریجینالش هنوزم اوکیه و نیازی نبود بازی از روایت دوربین دیگه ای تعریف بشه.
 
  • Like
Reactions: Taha75 and graywolf
من شخصا سعی می‌کنم تا زمان عرضه و تجربه بازی به این دست از مباحث ورود نکنم، اما پیرو این مباحث چند صفحه اخیر و همچنین نزدیک شدن به تاریخ عرضه بازی، گفتن بعضی نکات قابل بحث بازی مخصوصاً برای عزیزانی که اولین بار این عنوان تجربه می‌کنند لازم دیدم.

AngFace.jpg
اول از همه در مورد طراحی آنجلا و حواشی کاذب پیرامون این شخصیت که عمدتا متاسفانه توسط افرادی که حتی این عنوان تجربه نکرده بودند به وجود اومد صحبت می‌کنم.

در نسخه اصلی آنجلا یک دختر نوجوان ۱۶،۱۷ ساله هست که وقایع تلخی در زندگی شخصی خودش پشت سر گذاشته و حتی تا همین الان هم بخش اعظمی از طرفداران این بازی از واقعیت سن این شخصیت بی‌خبر هستند.

بخشی از این دلیل که در نسخه اصلی از لحاظ ظاهری شاهد سن بالاتری نسبت به سن واقعی آنجلا هستیم مربوط به سن بازیگر موشن کپچر و صداپیشه این شخصیت خانم دونا برک (Donna Burke) است که در زمان ساخت این عنوان 37 سال سن داشتند. اما بخش اصلی و مهم این اتفاق تصمیم تاکایوشی ساتو به عنوان طراح شخصیت و دیگر سازندگان بازی است.
در مستند Making Of Silent Hill 2 تاکایوشی ساتو توضیح می‌دهد به دلیل انعکاس رنج و آزاری که آنجلا در زندگی شخصی خودش تجربه کرده، تصمیم گرفته که آنجلا از لحاظ ظاهری سن بالاتری نسبت به سن واقعی خودش داشته باشد.
تصمیم و دیدگاه ساتو به عنوان طراح شخصیت کاملا قابل احترام و من این تصمیم در نوع خودش تحسین می کنم. این نوع تصمیمات چیزی بود که Silent Hill 2 به اثر فعلی تبدیل کرد. اما به نظرم در این مورد خاص، فقط به خط داستانی آنجلا آسیب زد. خیلی از افراد تا همین الان هم از سن واقعی آنجلا بی‌خبر هستند و درک متفاوتی از خط داستانی این شخصیت دارند و عمدتا به عنوان یک زن میانسال به آنجلا نگاه می‌کنند، نه یک دختر نوجوان 16 یا 17 ساله.

اما در نسخه ریمیک شاهد الهام گیری سازندگان از طراحی اولیه خود تاکایوشی ساتو هستیم که در اون آنجلا کاملا به عنوان یک دخترک نوجوان به نمایش درآمده. این تصمیم به نظر من به خط داستانی آنجلا و درک متقابل این شخصیت توسط مخاطب کمک بیشتری می‌کنه و باید تا زمان عرضه صبر کرد و دید این تصمیم چه نتیجه‌ای خواهد داشت.
طراحی های ساتو:
satodes1.jpg
satodes.jpg
========================​
در مورد طراحی جیمز سازندگان سعی کردند پس از دریافت بازخوردها تا جای ممکن به نسخه اصلی وفادار باقی مونده و تجربه‌ای شبیه به نسخه اصلی ارائه کنند. این موضوع با مقایسه نمایش اولیه و تریلر اخیر کاملا قابل مشاهده است.
تریلر اخیر:
jamesface.jpg
نمایش اولیه:
jamesface1.jpg
سطح موشن کپچر و صداپیشگی جیمز هم به نظرم در نمایش اخیر به بهترین حالت ممکن رسیده.
=================
sh2_art_sato_04_james_maria.jpg
اما در مورد طراحی ماریا و دلیل تفاوت پوشش این شخصیت با نسخه اصلی بازم شاهد الهام گیری سازندگان ریمیک از طراحی‌های اولیه ساتو هستیم و طراحی اولیه ماریا به نسخه اصلی ترجیح داده شده. سازندگان ریمیک بعد از بازخوردهای منفی پیرامون طراحی این شخصیت مخصوصا نسبت به سر این شخصیت مدل بهتری جایگزین مدل قبلی کردند.
View attachment SILENTHILL_3 - 1825471208961229121.mp4
خانم Salóme Gunnarsdóttir بازیگر و صداپیشه مری،ماریا هم به نظرم به زیبایی توانسته با صدای خودش مرموز بودن شخصیت ماریا و گرمای احساس مری به مخاطب منتقل کنه و این نکته باید در نظر گرفت که اکثر کات‌سین‌ های عنوان اصلی به صورت FMV (Full Motion Video) بودند ولی در نسخه ریمیک به نظر می‌رسه که In-Engine و به صورت Real-Time در حال رندر شدن هستند.
===================​
در مورد تریلر مبارزات بازی که مدتی پیش در SOP پلی‌استیشن به نمایش درآمد هم باید در نظر گرفت که از این دست تریلرها مخاطبین غربی هدف قرار دادند و جزو سیاست قدیمی بازاریابی کونامی برای جذب مخاطب غربی بوده و نسخه اورجینال هم در سال 2001 تریلر مشابه‌ای به مانند تریلر اخیر دریافت کرد.
متاسفانه بیلد قدیمی و ادیت بسیار بد تریلر آسیب زیادی به بازخوردها زد.
اما در مورد سیستم مبارزات بازی، آگاهی و درک این موضوع که جیمز نه به مانند کارگاه سباستین کاستیانوس یک افسر پلیس است نه به مانند لیان اسکات کندی یک نظامی آموزش دیده، کمک بسیاری برای ارتباط با سیستم مبارزات بازی خواهد کرد.
جیمز ساندرلند یک انسان عادی هست مثل همه‌ی ما که در سایلنت هیل به دنبال همسر خودش می‌گرده. خوشبختانه انیمیشن مبارزات با هر تریلر جدیدی که منتشر شده پیشرفت کردند و فکر می‌کنم تا زمان عرضه بازی بسیار بهتر هم خواهند شد.

در پایان می‌خوام بگم که شاید بلوبر تیم گزینه ایده‌آل خیلی‌ها برای این ریمیک نبوده و طبیعتاً به این استودیو هم باور ندارند. این پروژه هم مسلماً بودجه‌ای به اندازه خیلی از بازی‌های AAA امروزی دریافت نکرده. من خودم شخصا سم لیک و رمدی بهترین گزینه برای این ریمیک می‌دونستم، ولی با وجود تمامی این موارد، اعضای استودیو با تمام وجود دارند تلاش خودشون می‌کنند که بهترین خروجی ممکن به طرفداران سری هدیه کنند و این موضوع به خوبی پس از دریافت بازخوردها و انتقادات و تغییراتی که ایجاد کردند قابل مشاهده است. به نظرم به‌خاطر همین امر هم شده شایسته احترام و فرصت هستند و امیدوارم شاهد موفقیت این ریمیک باشیم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or