Multi Platform Silent Hill 2 Remake

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
Last edited by a moderator:
خب منم هم تريلر رو ديدم هم اين گيم پلى جديد.
به نظرم خيلى اوكى بود حداقل همه چى.
اينكه گيم پلى رو تا حدودى مدرن كردن كار به جايي بوده به نظرم.
چون نسخه اصلى هم نه گرافيك خاص و عجيبى داشت و نه گيم پلى خوبى (حتى ميشه گفت گيم پلى بدى داشت).
اتمسفر و گرافيك بازى هم به نظرم خيلى خوبه.
اصل هويت بازى به داستانش و روايتش و اتمسفرش بود كه خب اتمسفر خوبه به نظر،داستان هم كه همونه اين وسط بايد ديد روايتش چطوره.
خلاصه غير سابقه قبلى بلوبر با توجه به اين نمايش آخر من دليل خاصى نميبينم كه بخواد بازى بد باشه :D
 
Last edited by a moderator:
جذاب ترین بخش ریمیک به نظرم این هست که ببینیم ساندترک و اون هارمونی بازی بین اجزای مختلفش رو چطوری در اوردن...

وگرنه به جزئیات بخوایم گیر بدیم فکر کنم در هر صورت تو ذوقمون بخوره...

اون موقعی که این بازی یک الترنتیو راک شگفت انگیز به همراه اون امبینت های محشرش رو ارائه کرد، کمتر بازی چنین موسیقی خفنی داشت،

یادش بخیر، از اون بازی هایی بود که به خاظر اتمسفر و داستان و جو فوق العاده حولش؛ حتی بین گیمر هایی که بازیش نکرده بودن هم پرطرفدار بود، یعنی بازی شاید بیشتر از اینکه بین بازی کننده هاش معروف باشه، کلا بین گیمر ها معروف بود حتی اونایی که بازی نکرده بودن... یا نئوفن هستند که بعد ها سال ها بعد بازی های اصلی صرفا با سر و صدا جذب شدند... نه زمان خود بازی...

چه دورانی بود، همسایه ها دوستان فک و فامیل جمع میشدیم نوبتی (جون به جون یا تایم به تایم) ایشون رو بازی میکردیم :D از اولین بازی هایی که ساندترکش رو جداگانه دانلود میکردیم (در کنار امثال پاپ)...

بازی شاید فن بیس جدی (پلیر) به اندازه باقی اسطوره ها نداشته باشه، اما انصافا خود فرنچایز به شدت محبوب و معروفه، جز تاپ هاست... برخلاف یه چیزی مثل متال گر که تقریبا هرکی عاشقش هست بازی هم کرده، سایلنت هیل حتی بین اونایی که زمان خودش درست حسابی بازی نکردن هم محبوبه، کمتر بازی چنین موفقیتی کسب کرده... یعنی بردن دل ها :D

*فیلم بازی نسخه اول هم جز اولین اقتباس های قوی بود...
 
ماساهیرو ایتو، آرتیست و طراح هیولاهای نسخه اورجینال و ریمیک Silent Hill 2، در مصاحبه با GamesRadar اعلام کرد که در ابتدا اصلا علاقه نداشت که این بازی ریمیک شود زیرا به نظری وی، این بازی نیازی به ریمیک نداشت.
با این حال، زمانی که متوجه شد کونامی در حال ساخت این پروژه است، به تیم توسعه‌دهنده آن اضافه شد و تصمیم گرفت که این ریمیک، بیشتر از تلاش هایش سود ببرد تا غیبت او.



آهنگساز افسانه‌ای Akira Yamaoka برای بازی Silent Hill 2 Remake قطعه معروف Promise را دوباره ضبط کرده است.
او ور مجموع بیش از ۹ ساعت موسیقی برای این ریمیک ضبط کرده است.
به گفته Akira Yamaoka او در تعجب است که چگونه همه آن‌ها را می‌خواهد پخش کند، همچنین به دنبال این بود که تعادلی بین شخصی که اکنون است و کسی که نزدیک به 25 سال پیش موسیقی را ضبط کرده بود پیدا کند چرا که به یاد می آورد چگونه مجبور بود برای ضبط قطعات بیس، گیتارش را به‌طور خاصی تنظیم کند چون پول کافی برای خرید گیتار بیس نداشت. او در ادامه گفت:
من باید خیلی خلاق می‌بودم چون شوقی برای خلق چیزی بزرگ داشتم. اما حالا، متأسفانه، نمی‌توانم آن بخش از خودم را به وضوح آن زمان به خاطر بیاورم. من نمی‌توانم همان شرایطی که 25 سال پیش در آن بودم را تکرار کنم. اما هنوز هم می‌خواهم چیزی ارائه دهم که هم برای طرفداران قدیمی و هم برای تازه‌واردها تازه و جدید باشد.
 
ماساهیرو ایتو، آرتیست و طراح هیولاهای نسخه اورجینال و ریمیک Silent Hill 2، در مصاحبه با GamesRadar اعلام کرد که در ابتدا اصلا علاقه نداشت که این بازی ریمیک شود زیرا به نظری وی، این بازی نیازی به ریمیک نداشت.
با این حال، زمانی که متوجه شد کونامی در حال ساخت این پروژه است، به تیم توسعه‌دهنده آن اضافه شد و تصمیم گرفت که این ریمیک، بیشتر از تلاش هایش سود ببرد تا غیبت او.



آهنگساز افسانه‌ای Akira Yamaoka برای بازی Silent Hill 2 Remake قطعه معروف Promise را دوباره ضبط کرده است.
او ور مجموع بیش از ۹ ساعت موسیقی برای این ریمیک ضبط کرده است.
به گفته Akira Yamaoka او در تعجب است که چگونه همه آن‌ها را می‌خواهد پخش کند، همچنین به دنبال این بود که تعادلی بین شخصی که اکنون است و کسی که نزدیک به 25 سال پیش موسیقی را ضبط کرده بود پیدا کند چرا که به یاد می آورد چگونه مجبور بود برای ضبط قطعات بیس، گیتارش را به‌طور خاصی تنظیم کند چون پول کافی برای خرید گیتار بیس نداشت. او در ادامه گفت:
من باید خیلی خلاق می‌بودم چون شوقی برای خلق چیزی بزرگ داشتم. اما حالا، متأسفانه، نمی‌توانم آن بخش از خودم را به وضوح آن زمان به خاطر بیاورم. من نمی‌توانم همان شرایطی که 25 سال پیش در آن بودم را تکرار کنم. اما هنوز هم می‌خواهم چیزی ارائه دهم که هم برای طرفداران قدیمی و هم برای تازه‌واردها تازه و جدید باشد.
تمام حسوحال اون دوران هنوز باهامونه

View attachment 305213-8f9de8120423f263ad8bbe87cceddbbb.mp4
 
بحث خیلی خوبی شکل گرفته تو این تاپیک و مواردی که دو طرف ماجرا اشاره میکنن تا حدی درسته. ولی خب من بعد از خوندن صحبت های دوستان و @m.d.makan و کمی تامل، دیدم به بازی عوض شده و حتی به پیش خریدش هم فکر میکنم :)) . (مزیت تبادل و ارتباط در انجمن)
باید از این دید نگاه کرد که بلوبر یا هر استودیو دیگه ای بود با بودجه و زمان کمی که کونامی در اختیارشون قرار داده ( باتوجه به خساست کونامی و مشاهده ریمیکای دیگه این شرکت) در زمینه "گیم پلی" ، "فیزیک" و "انیمیشن" شاید کار بهتری نمیتونستن ارائه بدن. (سیستم مدیریتی کپکام و پلنشون برای ریمیک RE خیلییی متفاوت از کونامیه)‌
به همین دلیل حالا که فکر میکنم اگه اون ستون اصلی یعنی داستان و روایت رو خوب در اورده باشن، کار دراومده.
 
آخرین ویرایش:
به نظرمن ریمیک کردن بازی مثل سایلنت هیل ۲ ، رزیدنت ۲ و ۳ سخت تر از رزیدنت ۴ هست.
اینا بصورت fixed camera بودن و کلا لول دیزاین دیگه ای داشتن و حالا تو ریمیک دوربین اومده پشت شونه و حالا سازنده باید اون حس و حالی که بازی تو اون لول دیزاین میداده رو تو حالت سوم شخص تعریف کنه که بشدت سخته.
ریمیک ۴ راحتتره چون نسخه اوریجینالش هنوزم اوکیه و نیازی نبود بازی از روایت دوربین دیگه ای تعریف بشه.
 
  • Like
Reactions: Taha75 and graywolf
در کل جو خوفی داره . بعضی جاها گرافیک عالی و بعضی جاها توی ذوق می زنه و کاغذی و مصنوعی گونه هست اما اتمسفر گیرا و سنگینی داره .

امیدوارم بدون باگ همراه با پیاده سازی روان باشه تا بشه ازش لذت برد .

بازی قفل دنوو داره احیانا ؟؟؟
 
  • Like
Reactions: BladeRunner
کارگردان بازی گفته زمان لازم برای دور اول بازی به صورت عادی، بین 16 تا 18 ساعته.
البته اگر قصد پلات کردن بازی و جمع آوری تمام کالکتبل ها رو داشته باشید، بیش از 20 ساعت زمان میبره دور اول.(فقط دور اول. غیر از نیو گیم پلاس و گرفتن پایان های مختلف و ...)
این یعنی اینکه بازی طولانی تر از نسخه اورجینال هست. در سال 2001، حدود 9 ساعت زمان برای اتمام بازی با تمرکز بر داستان اصلی نیاز بود، حدود 10 ساعت اگر به بخش های جانبی هم پرداخته میشد و تقریا 16 ساعت برای 100% کردن.

sh1.jpg
sh2.jpg
 
کالکشن اچ دی پی اس تری هم اگه بخوای پلت کنی باید 6 بار فکر کنم تموم کنی برای پایان ها و حالت های رسیدن بهشون، اینکه میگن چند ده ساعته پلت میشه حالت به شدت بهینه رو میگن معمولا، چون بازی واقعا جوری نیست که سرت رو بندازی بری جلو، اصن اینجوری حالم نمیده، مگه اینکه از رو واکترو بازی کنی یا دقیق یادت باشه کجا باید بری...

من همین الان نزدیک 5 ساله دارم رو پلتش (PS3) کار میکنم، فقط پلی ترو اولم فکر کنم 30 ساعت رو رد کرده باشه... قطعا میتونستم توش کنم به اصطلاح که زود پلت شه، اما کش میدم که باهاش عشق کنم...
 
۱۶ تا ۱۸ ساعت گیم پلی برای بازی ترسناک زیاده . به نظرم اگر واقعا سازندگان به نسخه اصلی وفادار بوده باشند همون ۸ ۹ ساعت بیشتر نباید گیم پلی داسته باشد . ته تهش ۱۰ ساعت .
امیدوارم از پیش خودشون چیزی به بازی اضافه نکرده باشند و به اصطلاح آب نبسته باشند به تایم گیم پلی
 
کارگردان بازی گفته زمان لازم برای دور اول بازی به صورت عادی، بین 16 تا 18 ساعته.
البته اگر قصد پلات کردن بازی و جمع آوری تمام کالکتبل ها رو داشته باشید، بیش از 20 ساعت زمان میبره دور اول.(فقط دور اول. غیر از نیو گیم پلاس و گرفتن پایان های مختلف و ...)
این یعنی اینکه بازی طولانی تر از نسخه اورجینال هست. در سال 2001، حدود 9 ساعت زمان برای اتمام بازی با تمرکز بر داستان اصلی نیاز بود، حدود 10 ساعت اگر به بخش های جانبی هم پرداخته میشد و تقریا 16 ساعت برای 100% کردن.

View attachment 347356
View attachment 347357
الان که فکر میکنم تمام سایت ها که 5 ساعت اول رو تجربه کردن راضی بودن ولی فقط 5 ساعت بازی کردن و یعنی تضمینی نداره بعد از 18 ساعت همچنان به خوبی همون 5 ساعته اول بمونه
 
  • Like
Reactions: Taha75
الان که فکر میکنم تمام سایت ها که 5 ساعت اول رو تجربه کردن راضی بودن ولی فقط 5 ساعت بازی کردن و یعنی تضمینی نداره بعد از 18 ساعت همچنان به خوبی همون 5 ساعته اول بمونه
همون طور که دوستان گفتن، باید سطح توقعمون رو در حد بودجه و استودیوی سازنده نگه داریم.
من هم خیلی دلم میخواست یه چیزی با کیفیت و ابعاد ریمیک رزیدنت 4 اتفاق بیفته. در عین حال مجموعا خوشحالم که این پروژه انجام شد و تو این چهار پنج روز، نظرات مثبت هم کم نبوده بعد از نمایش ها.
واقعیتش از افزایش تایم گیم پلی خوشحالم شخصا. این بازی دارای اتمسفر، موسیقی و نوعی از روایت هست که منحصر به فرده و هر چقدر زمان بیشتری رو توش بگذرونم بیشتر لذت میبرم. درسته ترسناکه. ولی با عناوینی مثل Siren و Fatal Frame متفاوته.
دلم میخواد زودتر برسیم بهش و برای مدتی در این شهر مه زده و غم آلود خودم رو غرق کنم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or