Multi Platform Silent Hill 2 Remake

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
Last edited by a moderator:
من شاید نسخه اوریجینال رو زمان خودش 20 بار تموم کردم . هر نسخه رزیدنت اویل هم 20 30 بار تموم کردم .
هیچ شماره ای از سایلنت هیل های اوریجینال در زمینه گانپلی به گرد پای رزیدنت ها نمیرسید .
اون چیزی باعث میشد من با سایلنت هیل 2 زندگی کنم و با هر بار تموم کردنش افسردگی بگیرم اتمسفر و روایت عالی بازی و معماهای چالش برانگیزش بود . اگر فقط همین موارد رعایت بشه برای من کافی و وافی هستش .
گانپلی و میل اتک بازی هم نسبت به تریلرهای قبلی خیلی بهتر شده . من انتظار گانپلی رزیدنت 4 از این بازی نداشتم . این بازی از اول هم همینطور بوده دوستان .
چه گرافیکی هم داشت بازی تو این گیم‌پلی آخری که دادن . بیصبرانه منتظرم .
 
برخلاف خیلی ها که مخالفن نظر من اینه که تو تک تک بخش ها و مراحل بازی کلی وقت گذاشتن تا بتونن بهترین ریمیک رو از نسخه اصلی بسازن
اما اگه بازی موفق نشد یکی از عامل اصلیش میتونه کم طرفدار بودن این سبک نسبت با سال های 90 و 2000 باشه
 
برخلاف خیلی ها که مخالفن نظر من اینه که تو تک تک بخش ها و مراحل بازی کلی وقت گذاشتن تا بتونن بهترین ریمیک رو از نسخه اصلی بسازن
اما اگه بازی موفق نشد یکی از عامل اصلیش میتونه کم طرفدار بودن این سبک نسبت با سال های 90 و 2000 باشه
1724095042786.png
ژانر ترسناک همیشه ژانر نسبتا کم طرفدارای نسبت به بقیه سبک ها بوده (به جز RE ها)، خود سایلنت هیل هم حتی تو این ژانر یه جورایی نیش به حساب میومده ولی این درمورد ریمیکش به هیچ وجه صدق نمیکرد. اگه بازی به هر دلیلی موفق نشه مقصرش فقط کونامی و بلوبره.
 
View attachment 346908
ژانر ترسناک همیشه ژانر نسبتا کم طرفدارای نسبت به بقیه سبک ها بوده (به جز RE ها)، خود سایلنت هیل هم حتی تو این ژانر یه جورایی نیش به حساب میومده ولی این درمورد ریمیکش به هیچ وجه صدق نمیکرد. اگه بازی به هر دلیلی موفق نشه مقصرش فقط کونامی و بلوبره.
اگه تا یه حدی گند بزنن اره اما انگار تا الان نقد های بازی مثبت بوده
من خودم فن این سری هستم اما زیاد واسهچش هایپ نیستم چون خیلی واسه ریمیک نسخه 1 منتظر بودم
 
  • Like
Reactions: He!n3ger
اگر بازی دیگه ای بود این فرازونشیب اهمیتی نداشت، این مواردی که ذکر می کنی رو می شه در مورد عناوین دیگه ای بکار بردو سطح انتظارو از این استودیو معقول نگه داشت، ولی وقتی نام عنوانی مثل سایلنت هیل 2 به میون میاد از برخی موارد نمی شه چشم پوشی کرد چون یک بازی عادی نیست و انتظارات از ریمیک یکی از بهترین عناوین Survival horror پس از 23 سال همچنان بالاست، پرونده بازی رو نبستم فقط مواردی که در تریلرها دیدم و با شناختی که از گنده گویی های استودیو دارم کموبیش نگرانم کرده، هیچ چیز جایگاه عنوان ارجینال رو نمی گیره ولی باید ریمیک به شکلی باشه که مثل ایول 2 بگیم هر چند با نقاط ضعف، ریمیک وفادار و در عین حال آبرومندی برای شاهکار زمان خودش بوده. ریمیک سایلنت هیل 2 محکوم به موفقیته، همونطور که قبلا گفتم این مسیر پرریسکی که بلوبر طی کرده یک طرفست، راهی برای بازگشت وجود نداره
خب همین.
اینکه ریمیک چی باید میبود و چه کیفیتی میتونست داشته باشه رو که همه بهش باور داریم.
اما این ریمیک اصلا در حد ریمیکهای کپکام نیست و نمیتونه باشه ، چشمهات رو ببند و سطح انتظارت رو بیار پایین.

مطمئنا از بلوبر سطح کیفی تیمهای کپکام رو نباید انتظار داشت.
در مقابل بودجه‌ای که کونامی برای این ریمیک گذاشته بوده کنار هم تو سطح ریمیک حتما تاثیر داشته.

من خودم رو از الان آماده کردم که با وجود ضعفهایی که بازی داره برم سمتش و ببینم اون جادویی که نسخه اوریجینال داشته رو داره یا نه.
حالا این وسط انیمیشنها ، طراحی چهرها شاید فراز و نشیب داشته باشه ، مبارزات متوسط یا حتی ضعیف باشه و...

من این ریمیک رو بازی میکنم که ببینم اتمسفر سایلنت هیل رو چطور درآوردن.
طراحی دشمنها چطوره ، طراحی پازلها و...
آرت استایل بازی رو در حین وفادار بودن چطور تونستن مدرن و امروزی کنن.
کرکترها چطور با صدا و بازیگرهای جدید جون گرفتن.
همه اینها به همراه یکی از بهترین موسیقی متنهای بازیها چطور شروع میکنن به شکل دادن اون تصویر نهایی که اسمش سایلنت هیل 2عه.
مابقی رو فقط در حدی که آزارم نده میتونم باهاش کنار بیام.
خوراکم بازی Jank بازی کردنه و اصلا با این مورد مشکلی ندارم.

جایی برام این موارد هم مهم میشن که استودیو اون ویژگیهایی که هسته یک بازیه رو هم نتونسته باشن در بیارن.
که خب اونوقت واقعا جای تاسف و سوال داره که چرا اصلا باید همچین ریمیکی ساخته میشد.

انتظار یک ریمیک عالی از سایلنت هیل 2 باید بر اساس یکسری واقعیات باشه.
واقعیات اینه که سازنده بلوبره که به خروجی هاش آشناییم و نمیشه ازشون انتظار موفقیت کامل و شاهکار داشت.
اینها واقعیات روی زمینه ، خب درخواست و انتظارات ما هم باید بر همین اساس باشه.

این نظر منه و صرفا نباید همه اینطور فکر کنن ولی آره اگه این رو استودیوی درجه یکی میساخت یا بودجه بازی خیلی بیشتر از این بود قطعا سطح انتظار ما هم باید متفاوت میبود.
 
خب همین.
اینکه ریمیک چی باید میبود و چه کیفیتی میتونست داشته باشه رو که همه بهش باور داریم.
اما این ریمیک اصلا در حد ریمیکهای کپکام نیست و نمیتونه باشه ، چشمهات رو ببند و سطح انتظارت رو بیار پایین.

مطمئنا از بلوبر سطح کیفی تیمهای کپکام رو نباید انتظار داشت.
در مقابل بودجه‌ای که کونامی برای این ریمیک گذاشته بوده کنار هم تو سطح ریمیک حتما تاثیر داشته.

من خودم رو از الان آماده کردم که با وجود ضعفهایی که بازی داره برم سمتش و ببینم اون جادویی که نسخه اوریجینال داشته رو داره یا نه.
حالا این وسط انیمیشنها ، طراحی چهرها شاید فراز و نشیب داشته باشه ، مبارزات متوسط یا حتی ضعیف باشه و...

من این ریمیک رو بازی میکنم که ببینم اتمسفر سایلنت هیل رو چطور درآوردن.
طراحی دشمنها چطوره ، طراحی پازلها و...
آرت استایل بازی رو در حین وفادار بودن چطور تونستن مدرن و امروزی کنن.
کرکترها چطور با صدا و بازیگرهای جدید جون گرفتن.
همه اینها به همراه یکی از بهترین موسیقی متنهای بازیها چطور شروع میکنن به شکل دادن اون تصویر نهایی که اسمش سایلنت هیل 2عه.
مابقی رو فقط در حدی که آزارم نده میتونم باهاش کنار بیام.
خوراکم بازی Jank بازی کردنه و اصلا با این مورد مشکلی ندارم.

جایی برام این موارد هم مهم میشن که استودیو اون ویژگیهایی که هسته یک بازیه رو هم نتونسته باشن در بیارن.
که خب اونوقت واقعا جای تاسف و سوال داره که چرا اصلا باید همچین ریمیکی ساخته میشد.

انتظار یک ریمیک عالی از سایلنت هیل 2 باید بر اساس یکسری واقعیات باشه.
واقعیات اینه که سازنده بلوبره که به خروجی هاش آشناییم و نمیشه ازشون انتظار موفقیت کامل و شاهکار داشت.
اینها واقعیات روی زمینه ، خب درخواست و انتظارات ما هم باید بر همین اساس باشه.

این نظر منه و صرفا نباید همه اینطور فکر کنن ولی آره اگه این رو استودیوی درجه یکی میساخت یا بودجه بازی خیلی بیشتر از این بود قطعا سطح انتظار ما هم باید متفاوت میبود.

گیم پلی 30 دقیقه ای و گیم پلی باس فایت رو دیدی؟ (میخوام بدونم بعد از دیدن اون اینا رو گفتی یا قبلش)
 
گیم پلی 30 دقیقه ای و گیم پلی باس فایت رو دیدی؟ (میخوام بدونم بعد از دیدن اون اینا رو گفتی یا قبلش)
نه ندیدم هنوز.
نمیخوام ببینم واقعا.
این داستانی دیروز + اون تریلر گیم پلی ماه پیش رو دیدم و دیگه نمیخوام چیزی از بازی ببینم.
 
نه ندیدم هنوز.
نمیخوام ببینم واقعا.
این داستانی دیروز + اون تریلر گیم پلی ماه پیش رو دیدم و دیگه نمیخوام چیزی از بازی ببینم.

خب همونه پس : دی ( گیم پلی 2 دقیقه باس فایت رو ببین انگیزت به زندگی برمیگرده :D )

برای من تفاوت گیم پلی قبلی و این جدید تفاوتش یک نسل بود

همه چیز انگار از اول ساخته شده بود و بی نظیره
 
من هر چی تلاش میکنم واقعا دلیل این همه تعریف و تجمید رو در این تریلر نمیبینم :-??
اینکه از نمایش های اولیه پیشرفت کرده درسته ولی اینکه آیا واقعا Silent Hillیا به طور کلی بازی خوبی هست رو شک دارم :/
اصلا نمیتونم با طراحی چهره ها، فیزیک نامتناسب شخصیت اصلی و انیمیشن راه رفتن کنار بیام!
حداقل برای من طوری نبوده که "ایول بریم پیش خرید کنیم" و کاری هم به سازندش ندارم و صرفا از روی نمایش ها میگم.

پ.ن: جدا بازی لودینگ داره برای ورود به خونه؟ یا ادیت اینجوری بود ؟
کلا انتظارات تو صنعت بازی خیلی پایین اومده! وضعیت به شکلیه که به یه ریمیک AA گیمرا راضی میشن. طرز فکر اکثر گیمرا اینه " از هیچی بهتره" وگرنه چرا الان باید یه کمپانی مثل یوبیسافت وجود خارجی داشته باشه وقتی از آخرین بازی خوبش (FarCry 5) تقریبا 7 سال میگذره!؟

منم نظرم حتی بعد از چند تریلر آخر، دقیقا مثل زمانی هستش که بدترین خبر این چندسال رو برای این IP شنیدم هست (ساخت ریمیک SH2 توسط بلوبر)
گرافیک و گیمپلی SH حتی 20 سال پیش هم توی دیوار بود ولی طراحی شخصیت ها واقعا بی نقص بودن. بذار یه مثال بزنم.

شخصیت Maria که ساخته ذهن James کلا وجود خارجی نداره و یه حالت روح مانند داره، منظور مدل حرف زندنش و نگاهش یه حالت Surreal داره که بلوبر اصلا نتونسته خوب دربیاره! عمق فاجعه اینجاست مدل 25 سال پیش هنوزم اون حسی که به گیمر باید انتقال بده رو میده، ولی توی سال 2024 با این همه پیشرفت از نظر فنی هنوزم بلوبر نتونسته کارش رو درست انجام بده.
Screenshot 2024-08-20 120141.png uqpm4ak2jpjd1.jpeg

خب طبیعیه شما با چشم یه بازی معلومی به SH2 نگاه کنی، مشکلی نمیبینی ولی برای ماهایی که با این بازی زندگی کردیم این بازی هنوزم ایرادات زیاد داره! ربطی با نوستالژی هم نداره! ریمیک لست پارت 1، RE4 یا Demon's Soul رو من شخصا مشکلی نداشتم چون واقعا بی نقص بودن ولی این ریمیک نه! سرتاپا کثافت از طراحی کرکتر و VO بازی میباره. این وسط فقط طراحی Eddie از دستشون در رفته و خوب طراحی کردن. درکل ریمیک هنوزم یه چیزی درحد لیگ 7 هستش. این وضعیت بی بازی(AAA) بودن صنعت بازی توی این روزا هم قطعا تاثیرش رو میذاره و منتقدا احتمالا یکم مهربونتر باهاش برخورد کنن.

یادمون نره وقتی ریمیک POP هم معرفی شد خیلی ها کلا خوشحال بودن و به همون چیزی که ساخته شده راضی، که خب بعدش کنسل شد/تیمش عوض شده. یعنی اینکه اکثرا چه نظری دارن به این دلیل نیست که این ریمیک واقعا پیشرفت کرده! صرفا پولیش تر شده نسبت به چند ماه گذشته همین!
 
خوده نسخه اصلی هم انچنان گیمپلی خاصی نداشت! بازی هرچی ستایش شد به خاطر داستان و روایت بی نظیر و اتمسفر خاصش شد! و سراغ اقتباسی رفته بود که تو اون زمان کمتر تو ویدیو گیم سراغش می رفتن!
و از همون اولم اتفاقا مخاطبای خاص داشته و اصلا نتونسته مخاطب عام رو جذب کنه!(کل فروش فرنچایز تا 2018 حدود 9میلیون نسخه بوده! تهش بزور الان رسیده به 10میلیون!!! حالا مقایسه کنید با RE که هدفش مخاطب عام و فان بودن گیمپلی هست)

حالا این ریمیک دو حالت داشت!
یا صرفا یک ریمیک ساده باشه! با همون گیمپلی و به چیزی دست نزنن! که باز انتقاد هایی می شد! چون بازی تو همون نسخه اولیه هم تو بحث گیمپلی لنگ می زده!

حالا تغییر می دادن! باز عده زیادی ایراد می گرفتن این SH نیست! یا اصلا کیفیتش خوب نیست
حالا چند استدیو هستند می تونستن از پس همچین سافت ریبوتی بر بیان؟!

در اینکه بلوبر یک استدیو گنده باد گوارشی هست، هیچ شکی نیست:دی! ولی غیر بلوبرم بازی دست هر کسی بود باز همین مسائل ایجاد می شد!
بهتر بود یک نسخه جدید با بودجه AAA می دادن بهشون، چون اینا تو همه چی بد باشن! تو داستان خوبن! کونامی هم نمی زد زیر بساط ویدیوگیم خودش، نهایت خروجی عناوین ترسناک خودشون، تهش باز میشد بلوبر، چون اینا هیچوقت به گیمپلی معروف نبودن!


شاید این فرنچایز با RE مقایسه بشه که اشتباه هست، شاید بلوبر هایپ الکی کرد که اشتباه بود، از هر زاویه ای نگاه کنیم مسئله از اول اشتباه جلو رفت
چرا؟
چون فلسفه کپکام، مثل نینتندو هست! اول گیمپلی بعدا چیزای دیگه! من حتی خیلی وقتا خیلی از نسخه های RE رو ترسناکم حساب نمی کنم! حتی همون نسخه های کلاسیک سری، هم به خاطر گیمپلیشون کیفیتشون مثال زدنی بود نه داستان و اتمسفر!(تازه یکم داستان تو نسخه های مدرن بهتر شده!)
 
من برام سواله یه استدیو ای مثل بلوبر چطور تونسته همچین چیزی بسازه موقع دیدن گیمپلی 27 دقیقه ای آدم حس میکنه داره یکی از انحصاری های سونی رو تجربه میکنه . ممکنه کونامی نفراتی برای کمک به استدیوی بلوبر فرستاده باشه

افکتهای مه که به صورت تیکه تیکه در محیط پخش هست توی هیچ بازی ای تا به حال دیده نشده

طراحی محیط داخلی با وجود گستردگی بالا و اتاق های تو در تو خیلی خوب انجام شده و کلا محیطهای بازی پر جزئیات هست

در مورد انیمیشن یه بازی مثل last part 2 برای گرفتن دستگیره ی در و باز کردن در 20 نوع انیمیشن مختلف طراحی شده ولی این بازی برای ضربه با چوب کلا یک نوع انیمیشن هست که از سمت راست به کله دشمن ضربه میزنه .

در مجموع الان تمام سایتها از 5 ساعت اول بازی تعریف کردن و اگر تا اواخر بازی به همین خوبی باشه با یکی از بهترین ریمیکها طرفیم
Screenshot 2024-08-20 084359.png Screenshot 2024-08-20 084340.png
 
آخرین ویرایش:
خوده نسخه اصلی هم انچنان گیمپلی خاصی نداشت! بازی هرچی ستایش شد به خاطر داستان و روایت بی نظیر و اتمسفر خاصش شد! و سراغ اقتباسی رفته بود که تو اون زمان کمتر تو ویدیو گیم سراغش می رفتن!
و از همون اولم اتفاقا مخاطبای خاص داشته و اصلا نتونسته مخاطب عام رو جذب کنه!(کل فروش فرنچایز تا 2018 حدود 9میلیون نسخه بوده! تهش بزور الان رسیده به 10میلیون!!! حالا مقایسه کنید با RE که هدفش مخاطب عام و فان بودن گیمپلی هست)

حالا این ریمیک دو حالت داشت!
یا صرفا یک ریمیک ساده باشه! با همون گیمپلی و به چیزی دست نزنن! که باز انتقاد هایی می شد! چون بازی تو همون نسخه اولیه هم تو بحث گیمپلی لنگ می زده!

حالا تغییر می دادن! باز عده زیادی ایراد می گرفتن این SH نیست! یا اصلا کیفیتش خوب نیست
حالا چند استدیو هستند می تونستن از پس همچین سافت ریبوتی بر بیان؟!

در اینکه بلوبر یک استدیو گنده باد گوارشی هست، هیچ شکی نیست:دی! ولی غیر بلوبرم بازی دست هر کسی بود باز همین مسائل ایجاد می شد!
بهتر بود یک نسخه جدید با بودجه AAA می دادن بهشون، چون اینا تو همه چی بد باشن! تو داستان خوبن! کونامی هم نمی زد زیر بساط ویدیوگیم خودش، نهایت خروجی عناوین ترسناک خودشون، تهش باز میشد بلوبر، چون اینا هیچوقت به گیمپلی معروف نبودن!


شاید این فرنچایز با RE مقایسه بشه که اشتباه هست، شاید بلوبر هایپ الکی کرد که اشتباه بود، از هر زاویه ای نگاه کنیم مسئله از اول اشتباه جلو رفت
چرا؟
چون فلسفه کپکام، مثل نینتندو هست! اول گیمپلی بعدا چیزای دیگه! من حتی خیلی وقتا خیلی از نسخه های RE رو ترسناکم حساب نمی کنم! حتی همون نسخه های کلاسیک سری، هم به خاطر گیمپلیشون کیفیتشون مثال زدنی بود نه داستان و اتمسفر!(تازه یکم داستان تو نسخه های مدرن بهتر شده!)
رییس بلوبر دیشب را در آرامش خوابید
اینو شک ندارم
بیچاره ها چندماه بود فقط التماس میکردن یه فرصت به ما بدید

ولی الان هرکیو تو توییتر دیدم بازیو پری اردر کرده
خودم چیزی از پریویوها بخاطر اسپویل نشدن ندیدم ولی متنی خیلی خوندم و همه راضی بودن
حتی تو فروم هم خیلیا که فحش میدادن بازیو با نمایش جدید در کل خیلی راضین
بقول خودت سایلنت هیل از اولم بازی گیمپلی محوری نبوده که ما انتظار گیمپلی کپکام ازش داریم

سبک این بازی ارایه اتمسفر سنگین و Psychological horror هست که بلوبر توش واقعا واقعا خبره هست
همین بازی بلوبر یعنی Layers of fear شون من سه نسخه و همه dlc هاشو زدم به معنای واقعی از نظر القای ترس روان‌شناختی و توهمی خیلی قوی بودن . یه چیزی توش داشت که منو وادار کرد همه نسخه هاشو تموم کنم. زیبایی این بازی القای اون حس توهم گونه بود. به کمک انجین بازی هر آن میدیدی محیط بازی بهم میخوره. جای همه چی تو محیط عوض میشه. هر آن از یک نقطه دیگه سر در میاری و افکتهای تصویری هم زیبا کار شده بود.
 
تو گیم پلی و انیمیشن ها که همین گیم پلی ها هم مشخصه بازی چیز زیادی برای عرضه نداره و مثل نسخه های اصلیه ولی انصافا اتمسفر و جزییات و طراحی محیطی و گرافیک بازی واقعا بی نظیره.یعنی دیگه خود بلوپوینت هم ریمیک کرده بود تهش همین میشد از این نظر.متاش عجیب غریب که قطعا نمیشه ولی یه ۸۰ یا نهایت ۸۵ هم برای طرفدارای سایلنت هیل و سبک survival horror غنیمتیه.امسالم که سونی کلا انحصاری AAA خاصی نداره همینم لنگه کفشی در بیابانه.ایشالا که بازی هم مثل این تریلرای اخیر باشه.
 
تو گیم پلی و انیمیشن ها که همین گیم پلی ها هم مشخصه بازی چیز زیادی برای عرضه نداره و مثل نسخه های اصلیه ولی انصافا اتمسفر و جزییات و طراحی محیطی و گرافیک بازی واقعا بی نظیره.یعنی دیگه خود بلوپوینت هم ریمیک کرده بود تهش همین میشد از این نظر.متاش عجیب غریب که قطعا نمیشه ولی یه ۸۰ یا نهایت ۸۵ هم برای طرفدارای سایلنت هیل و سبک survival horror غنیمتیه.امسالم که سونی کلا انحصاری AAA خاصی نداره همینم لنگه کفشی در بیابانه.ایشالا که بازی هم مثل این تریلرای اخیر باشه.
به نظرم اگه بالای 80 بشه یعنی موفقیت کامل.
85 بشه که به نظرم شاهکار کرده بلوبر.
البته شک دارم که به این میانگین برسه.
خوده نسخه اصلی هم انچنان گیمپلی خاصی نداشت! بازی هرچی ستایش شد به خاطر داستان و روایت بی نظیر و اتمسفر خاصش شد! و سراغ اقتباسی رفته بود که تو اون زمان کمتر تو ویدیو گیم سراغش می رفتن!
و از همون اولم اتفاقا مخاطبای خاص داشته و اصلا نتونسته مخاطب عام رو جذب کنه!(کل فروش فرنچایز تا 2018 حدود 9میلیون نسخه بوده! تهش بزور الان رسیده به 10میلیون!!! حالا مقایسه کنید با RE که هدفش مخاطب عام و فان بودن گیمپلی هست)
دقیقا همینه.
بچه ها فکر میکنن سایلنت هیل 2 رو فقط خودشون بازی کردن و کس دیگه ای جرات نداشته بارها اون رو بازی کنه یا خدای نکرده باهاش ارتباط گرفته باشه.
بازیهای اصلی هم پرفکت و همه چیز تموم که نبودن.
نقص تو بخشهایی واقعا مشهود بود.
مخصوصا مبارزات که کلنگ بود و شاید برای دشمنهای معمولی باید اینطور میبود که اون پیامی که میخوان رو برسونن ولی باسفایتهای خسته کننده که اصلا کمکی به جذابیت بازی نمیکرد و حتی تیکه هایی از مراحلش واقعا ضعیفه.
صداگذاریش هم بعضی جاهاش خیلی ضعیف بود.
کنترل دوربین بعضا روی اعصاب بود و...

بازی رو صفر و صدی دیدن میشه همین.
نسخه اصلی رو 100 گرفتن و نقصهاش رو ندیدن میشه همین دیدگاههایی که میبینیم.

از اولش هم داستان و اتمسفر بازی بود که همرو جذب خودش کرد.
عجیبه بچه ها از ریمیک این بازی انتظار دارن که نه تنها همون کیفیت رو داشته باشه بلکه نقصهای نسخه اصلی رو هم پوشش بده.
که تا اونجایی که دیدم واقعا این کار رو کرده در بعضی از موارد.

مثلا تا اونجایی که دیدم دوربین و بخش مبارزاتش انصافا بهتر شده.
حتی صداگذاری رو هم تو این تریلرها میپسندم واقعا.
حالا باسفایت و... رو ندیدم چیزی ازش.

اگه فکر میکنین که SH2 ریمیک اصلا نباید توسط بلوبر ساخته میشد خب دیگه بحثی نمیمونه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or