درود

RTdzAAjT9.jpeg


به دلیل حساسیت های موجود روی داستان این بازی، صحبت در مورد هر گونه مساله ای در خصوص داستان، فقط در تگ اسپویلر مجازه. افراد خاطی بدون اخطار قبلی بن خواهند شد.

[TABLE="class: grid, width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]با انجام هماهنگی های لازم بنا بر این شد تمامی اخبار و حواشی MGSV از زمان معرفی تا زمان انتشار در این تاپیک به صورت طبقه بندی شده و منظم قرار خواهند گرفت. جدید ترین اخبار در ابتدای پست قرار خواهند گرفت. این پست تا انتشار بازی به روز خواهد شد.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


تمامی اخبار مربوط به The Phantom Pain

Sebtember1st - World wide Release
تاریخ عرضه به شمسی
: سه شنبه 10 شهریور 1394






نکته*
رنگ آبی : عرضه شده رنگ قرمز: هنوز عرضه نشده

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]MGSV نسخه اصلی[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]مقدمه MGSV[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 دسامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 مارچ[/TD]
[/TR]
[/TABLE]







دانلود دو تریلر منتشر شده MGSV در E3 2015 + چهل دقیقه دمو از گیم پلی MGSV( بدون اسپویل داستانی )
به علت استقبال زیاد از دموی 40 دقیقه ای از گیم پلی MGSV هیدئو کوجیما در توئیتر خود تاکید کرد دو ویدیو گیم پلی دیگر هم منتشر خواهد شد که به احتمال زیاد ماموریت ها شبیه به گیم پلی تازه منتشر شده هستند با این تفاوت که با حالت های دیگر و در زمان های دیگر انجام خواهند شد تا امکانات دیگر گیم پلی و آزادی عملی که بازیکنان در بازی خواهد داشت را به نمایش بگذارد.








تریلر اول Ground Zeroes به زبان ژاپنی - در 25 ـمین سالگرد متال گیر ( روز معرفی بازی ) شهریور 91
تریلر دوم The Phantom Pain در همایش VGA - تریلری که نامشخص بود به سری MGS مرتبط است یا خیر
تریلر سوم Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - تریلری که مشخص می کند GZ و TPP در کل MGSV را تشکیل می دهند در GDC 2012 به همراه گیم پلی فرار از بیمارستان (TPP)
تریلری از گیم پلی و محتویات داستانی The Phantom Pain ذر E3 2013
دو گیم پلی از Ground Zeroes ( روز و شب ) + نسخه انگلیسی تریلر اول بازی در روز معرفی بازی در TGS2013
تریلر داستانی به همراه یک گیم پلی در نقشه افغانستان درE32014
گیم پلی افغانستان در شب به همراه قسمت مولتی پلیر ( دزدی از مادر بیس بازیکنان دیگر ) Gamescom 2014 + رونمایی از نسخه PC
تریلر داستانی + گیم پلی آفریقا + تریلری از DD سگی همراه بیگ باس در TGS 2014
رونمایی از Metal Gear Online جدید به همراه یک تریلر درVGX 2014






  • [*=right]بازی‌سنتر | اخبار | متال گیر سالید 5 ممکن است دارای Microtransaction باشد
    [*=right]Ground Zeroes مقدمه ای بر Phantom Pain خواهد بود.
    [*=right]اتفاقات بزگی در GZ رخ خواهد داد که باعث جلب توجه مخاطب شده قبل از اینکه داستان اصلی در Phantom Pain شروع بشه.
    [*=right]خوشبختانه حالت خاموش/روشن کردن برای حالت Slow Motion است و شما می توانید این آیتم را On/Off کنید.
    [*=right]در منوی بازی می توانید درجه سختی بازی را مشخص کنید Normal/Hard که شاید در انتهای بازی گزینه های دیگر هم باشد.
    [*=right]Ground Zeroes یک نوع tutorial برای Phantom Pain خواهد بود(Kojima دقیقا از واژه tutorial استفاده کرده و بنابراین هیچ شکی در این باره وجود ندارد)
    [*=right]داستان در Ground Zeroes محدود به شب های بارانی خواهد بود.البته شما میتونید زمان های دیگه ای از شبانه روز رو در ماموریت های جانبی ببینید ولی در Ground Zeroes چرخش شبانه روزی وجود ندارد.
    [*=right]در Phantom Pain طیف گسترده ای از امکانات (استخدام سرباز ها و ساختن پایگاه و ....) وجود دارد که بیشتر آنها در GZ وجود ندارند.
    [*=right]save data رو میشه از Ground Zeroes به Phantom Pain منتقل کرد و این مزایایی هم با توجه به تصمیماتی که در GZ گرفته اید در کل بازی برای شما خواهد داشت.
    [*=right]یکی از دلایلی که باعث شده Ground Zeroes به صورت جدا از بازی اصلی عرضه شود این است که بازی اصلی با توجه به گستردگی بالا زمان زیادی رو برای تکمیل نیاز داشته و تیم marketing در Konami تصمیم به عرضه این مقدمه بر بازی اصلی شده تا حداقل بازیکنان تجربه ای با MGS داشته باشند.
    [*=right]Kojima پاداشی به کسانی که هر دوی Ground Zeroes و Phantom Pain رو خرید کنند خواهد داد .البته در این مورد هیچ جزئیاتی تا به حال منتشر نشده.
    [*=right]Ground Zeroes و Phantom Pain از نمایشگر دوم مثل تبلت ها پشتیبانی میکنند که میشه مثلا برای دیدن نقشه از اونها استفاده کرد.البته کوجیما نگران عدم تمرکز بر بازی اصلی به دلیل نمایشگر دوم هست.

  • [*=right]Metal Gear Solid: Ground Zeroes به صورت رسمی در 25 ـمین سالگرد متال گیر رونمایی شد. ( شهریور 91 )
    [*=right]تریلری در مراسم VGA 2012 تحت عنوان The Phantom Pain پخش شد که کاراکتر اصلی اش شباهت زیادی با اسنیک داشت، بازی که سازنده آن را Moby Dick می دانستند اما پس از مدتی مشخص شد که TPP در واقع جزئی از MGSV است و این نمایش یکی از شوخی ها و بازی های کوجیما بوده است.
    [*=right]GZ به نظر نسخه ی فرعی از فرانچایز متال گیر بود اما در همایش VGA و با منتشر شدن تریلر The Phantom Pain و کمی سردرگمی هوادارن مشخص شد Ground Zeroes و The Phantom Pain به صورت مشترکاً Metal Gear Solid V را تشکیل می دهند.
    [*=right]تغییرات زیادی در بازی ایجاد شده محسوس ترین تغییر عوض شدن صدا پیشه معروف Snake ها David Hayter بود که جایش را به Kiefer Sutherland ( بازیگر اصلی سریال محبوب 24 ) داد. همینطور تغییر بازی از حالت خطی بود به Open World
    [*=right]این نسخه از بازی از موتور قدرتمند گرافیکی Fox Engine که ساخت کوجیما پروداکشن است استفاده می کند.
    [*=right]Ground Zeroes در سال 1974 و The Phantom Pain در سال 1984 روایت می شود.
    [*=right]هیدئو کوجیما مدتی پس از معرفی MGS:GZ در مورد تغییرات عمده در بازی صحبت کرد تغییراتی که باعث فروش بیشتر بازی در بازار می شود ( کم شدن کات سین ها و حذف مواردی چون شوخی و زیر سوال بردن مسائل سیاسی و مذهبی )
    [*=right]شعبه LA کوجیما پروداکشن افتتاح می شود و این شعبه کار بر روی نسخه آنلاین MGSV را بعهده دارد.
    [*=right]Harry Gregson Williams در MGSV حضور دارد.
    [*=right]بعد از مدتها مشخص شد MGSV: Ground Zeroes به عنوان مقدمه MGSV در بهار 2014 منتشر خواهد شد.
    [*=right]هیدئو کوجیما پاسخی درستی در مورد حضور و یا عدم حضور سالید اسنیک در MGSV نمی دهد !
    [*=right]هیدئو کوجیما سورپرایز بزرگی برای بازیکنان در MGSV دارد.
    [*=right]یه سری اطلاعات در مورد بازی منتشر شده توسط شخص کوجیما
    [*=right]یکی در مورد تریلر گیم پلی که در TGS منتشر شده و فکر نکنید بازی مثل اون تریلر آسون !‌ در واقع بازی در اون تریلر توسط کسی انجام می شده که راه و چاه بازی رو بلد بوده و خودش بازی رو ساخته !! برای همین طوری حرقه ای بازی کرده که هر کسی احساس می کنه بازی آسون که در واقع اینطور نیست
    [*=right]شما می تونید از هلیکوپتر استفاده های مختلفی کنید نجات اسیرها, فرار از کمپ و .. که محل مختلف هایی می تونید برای این گزینه انتخاب کنید که بعضی از این منطقه ها با درصد خطر بیشتری هستند که شما باید با دشمنان درگیر بشید تا هلیکوپتر را نابود نکنند و یا محل های امن تری را انتخاب کنید که احتمال دیدن شما کمتر وجود داشته باشد. شما در Ground Zeroes یک هلیکوپتر دارید اما در Phantom Pain هلیکوپترهای زیادی در اختیار دارید.
    [*=right]سیستم مارک کردن به هیچ عنوان شبیه بازی SC نیست و در واقع این آیتم باعث می شود شما برنامه ریزی و استرازی دقیقی رو برای انجام دادن Mission داشته باشید. به هر حال اگر از مارک کردن خوشتان نمی آید می توانید از این آیتم در بازی استفاده نکنید.
    [*=right]درست است که GZ یک مقدمه است و شاید چندین ساعت گیم پلی را در بر داشته باشد اما اگر بازی را کامل کنید می توانید ساعت های سرگرم شود مراحل جانبی را انجام دهید و همه چیز را کشف کنید.
    [*=right]شما می توانید موزیک های خودتون رو داخل Walkman بازی کنید

  • [*=right]اسنیک بسیار سریع تر شده و می تواند از صحره ها بالا رفته و یا به بالا برود
    [*=right]سیستم کدک بازی به طور کلی عوض شده است و باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]نقشه بازی بر روی تبلتی به نام Idroid قرار دارد و این آیتم هم باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]طبق گفته کوجیما این بازی سعی در شبیه سازی واقعیت را دارد، کات سین ها کمتر شده اند.
    [*=right]اسنیک با فوکوس کردن روی دشمنان می تواند آن ها را مارک کند با این آیتم شما از فاصله و محل دقیق دشمنان حتی از پشت دیوارها هم مطلع هستید.
    [*=right]رابط کاربری بازی با تغییرات عمده ای روبرو شده، منو اسلجه ها چیزی شبیه به GTAV شده است.
    [*=right]علامت تعجب در بازی در زمانی که دشمنان شما را می بیند دیده می شود از فعلاً خبری از جعبه معروف MGS نشده است.
    [*=right]فنون CQC در بازی هستند با کمی تغییرات.
    [*=right]خون اسنیک به صورت خودکار در آمده است و خبری از Ration ها نیست.
    [*=right]به گفته کوجیما امکانات اضافه شده به بازی به این معنا نیست که MGSV بازی آسانی باشد.
    [*=right]شما می توانید بین چندین سوال یکی را در حین بازجویی از دشمنان انتخاب کنید.
    [*=right]شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا بعضی از شخصیت ها زنده بمانند و یا کشته شوند که البته این تصمیم گیری شما باعث پارادوکس در داستان نمی شود. سعی شده کات سین ها در حین بازی روایت شوند و تا جایی که می شود از توقف بازی جلوگیری شود.
    [*=right]با سیگار در The Phantom Pain می توانید سرعت بازی را زیاد کنید.
    [*=right]بازی دارای چرخه شبانه روزی است هر 6 ساعت در دنیای واقعی 24 ساعت در MGSV است، آب و هوا در بازی به صورت Real Time است
    [*=right]شما می توانید در بازی از میان میلیون ها راه که دارید حرکت کنید و استراژی خودتان را انتخاب کنید.
    [*=right]داستان GZ بلافاصله پس از Peace Walker و The Phantom Pain نه سال پس از GZ
    [*=right]در The Phantom Pain شما می توانید کنترل یک Metal Gear کوچک را بعهده بگیرید ( انتهای تریلر E3 2013 )
    [*=right]Troy Baker صدا پیشه Ocelot در MGSV:TPP خواهد بود.
    [*=right]نسخه PC بازی منتشر خواهد شد اما در الویت نیست.
    [*=right]به نظر می رسد بازی با تغییرات عمده ای مواجه شده، کمتر شدن کات سین ها، حذف کدک، تغییر رابط کاربری و .. که به گفته کوجیما این تغییرات برای بدست گرفتن بازار بیشتر است.





به زودی .. !




















Fan Made Art








"برای آشنایی بیشتر با داستان کلی سری فرانچایز Metal Gear و همچنین داستان تمامی نسخه ها تا به Ground Zeroes از مقالات زیر استفاده کنید"



مقالات مرتبط با کلیت داستان Metal Gear Solid

1." داستان کامل سری Metal gear Solid " بر روی صفحه اصلی سایت " بازی سنتر "
بعد از پیشنهاد رفتن تاپیک پایین بر روی صفحه اصلی سایت تصمیم بر این گرفته شد تا تمامی تاپیک ویرایش شود که این کار انجام شد و پس از ویرایش نهایی سردبیر محترم فردین عزیز این داستان بسیار شکیل، منظم و رعایت جمله بندی و .. بر روی سایت قرار گرفت که می توانید از آن لذت ببرید.

2. تاپیک " داستان کامل Metal Gear Solid "
زحمات زیادی برای این تاپیک کشیده شده و کاملترین مرجع در مورد داستان متال گیر سالید به زبان فارسی در سراسر اینترنت است ( به زودی نسخه ویرایش شده بر روی صفحه اصلی سایت قرار خواهد گرفت )، البته این تاپیک به کمک دوستان زیادی از جمله سیاوش و عرفان عزیز که قسمت هایی از داستان رو نوشتند کارش رو به پایان رسوند که باز هم از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.

3.Solid Snake یا Big Boss ؟ کدامیک زجر بیشتری کشیده اند ؟!
تاپیکی سختی ها و ملالت های این پدر و پسر را در نسخه های مختلف MGS روایت می کند به همراه یک نظر سنجی ( نظر سنجی بسته شده است )

4." بهترین لحظات MGS3 به روایت تصویر "
بهترین لحظات Metal Gear Solid 3 که در قالب عکس و بدون هیچ توضیحی در این بلاگ جمع آوری شده.

مقالات مرتبط با Metal Gear Solid V


تاپیک " کامل ترین اخبار از MGSV "
تمامی اخبار در رابطه با MGSV در این تاپیک قرار خواهد گرفت، از زمان معرفی تا انتشار این تاپیک آپدیت خواهد شد.


1.نگاهی اجمالی بر تریلر MGSV
تحلیل تریلر مربوط به معرفی بازی در 25 ـمین سالگرد Metal Gear در سال 2012 و همچنین تریلر The Phantom Pain در VGA و GDC

2.تحلیل تریلر MGSV
تریلر مربوط به E3 2012 که در کنفرانس مایکروسافت پخش شد، البته تریلر اصلی مد نظر بوده ( Red Director )

3.Zero VS Big Boss جنگ اصلی و خونین
حدس و گمان در مورد دشمن اصلی در MGSV

4.بزرگترین پیشنمایش ( Metal Gear Solid V ( Ground Zeroes & The Phantom Pain
تحلیل کلی تمامی تریلر ها و گیم پلی های MGSV از ابتدا تا TGS 2013

5.کدام شخصیت های در MGSV:GZ حضور خواهند داشت؟
نظرسنجی تاپیک بسته شده

6.تحلیل داستانی MGS: Ground Zeroes
این تاپیک مدتی بعد از انتشار GZ تاسیس شد که زحمت بیشترش رو بهروز ( Behrooz) عزیز کشیده که زحمت ترجمه تمامی دیالوگ ها، کات سین ها و نوار کاست های بازی کشیده. به همراه نقد کوتاه ( داستانی ) بنده و تحلیل داستان GZ و پیش بینی ها ..

7.تحلیل تریلر E3 2014
در این تاپیک تریلر داستانی E3 2014 مورد تحلیل قرار داده شده و حدس و گمان ها بررسی شده.

8.پایان یک حماسه؟
بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار MGSV هیدئو کوجیما اعلام کرد که دیگر قصد ساخت و ادامه سری متال گیر سالید را ندارد! در این مقاله سعی شده دلایلی که دال بر این اتفاق است را مورد بررسی قرار دهیم.

9.من یک هیولا هستم!
نگاهی به تغییراتی که ممکن است در شخصیت رئیس بزرگ در فانتوم بیافتد.

کپی تمامی مقالات بالا فقط با ذکر نام " بازی سنتر " و نویسنده " امید درکه " مجاز است.


نتایج نظر سنجی های تاپیک




وبسایت رسمی Metal Gear Solid V
این پست به مرور زمان کامل و همچنین با منتشر شدن اخبار جدید آپدیت خواهد شد.
کپی تمامی مطالب این تاپیک با ذکر نویسنده و منبع بلامانع است
 
آخرین ویرایش:
باورتون میشه من حتی یه نسخه از این شاهکار رو بازی نکردم (چرا واقعا ؟ :d) هر موقع یه نسخه میاد دلم آروم میگیره که یه چیزی به این صنعت اضافه شده و مردم توی مدیای بازی که راحت در دسترسه یه چیزی به داشته هاشون اضافه میشه ولی از ته دل دوست دارم کوجیما بمونه و به ساختن MGS ادامه بده . چون واقعا جزو تنها بازی سازایی هست که به مخاطبش فوق العاده اهمیت میده تو این زمانه ای که پلات بازی در یک روز و داستان بازی در یک هفته نوشته و بازی در 6 ماه ساخته میشه این بشر 4 سال وقت میزاره لامصب :d

فقط امیدوارم یه ریمیک از نسخه 1 بده که من هم بتونم این شاهکارو تجربه کنم :d
 
این قضیه Gray Fox هم از نظر من اصلاً‌درست نیست و این داستان هایی که الکی راه میافته، توی اون آرت فیگور رئیس طوری که دستش روی صورتش و از این قضیه و بخاطر نداشتن چشم راست کوجیما نهایت استفاده کرده و با همون دست V رو هم نشون داده،‌هم V رو نشون داده هم اون فیگور خسته رئیس رو توی این آرت به نمایش گذاشته، به همین راحتی، چون از نظر زمانیم واقعاً نمی تونید جوری Gray Fox رو بچسبونید به رئیس :دی

این رئیس بزرگ ِ نه کس ِ‌دیگه ای، رئیس بزرگ ..
 
درسته که تاریخ انتشار و اون ویدیو لیک شد، اما باید ببینیم تا 40 دقیقه دیگه آیا کوجیما چیز دیگه ایم تو چنته داشته که لیک نشده،‌شاید یه تریلر یا باکس آرت بازی هم مشخص بشه.
تا 45 دقیقه دیگه همه چی مشخص میشه،‌جالب این اینقدر ترافیک سایت رسمی بازی بالاس که یک خط در میون کار می کنه سایت و بسیار کُند.
 
اول از همه این ویدئو که مصاحبه و تاریخ انتشار داخلش هست رو حتما توصیه میکنم اگر ندیدین، نگاه کنین ! لینک دانلود (250مگ)
در مورد تاریخ انتشار هم باید گفت عالیه = In other words, the day that I buy a PS4
سایت متال گیر اینفورمر کل مصاحبه رو قرار داد، یه فرصتی شد تا ما هم بالاخره این مصاحبه رو ترجمه کنیم.
کوجیما طی این مصاحبه ـش اگر ببینید یجورایی تاکید میکنه که دیگه روی این فرنچایز کار نمیکنه !
“I was shocked when I heard you say it’s been 27 years since the first [Metal Gear],” Kojima said. “I always say ‘this will be my last Metal Gear.’ But the games in the series that I’ve personally designed and produced—Metal Gear for MSX, Metal Gear 2, Metal Gear Solid 1, 2, 3, 4, and Peace Walker, and now Metal Gear Solid V—are what constitute a single Metal Gear saga.
“With Metal Gear Solid V, I’m finally closing the loop on that saga. In that sense, this will be the final Metal Gear Solid. Even if the Metal Gear franchise continues, to me, this is the last Metal Gear.
هرچند خوبه که بحث بازنشستگی و این حرفا رو وسط نکشیده ! این حرفشم حالا به فال نیک میگیریم، بلکه یاد قدیما کرده بازم..lol !
کمی هم در مورد پروژه و مراحل تولید صحبت میکنه:
Kojima started off by thanking everyone for their patience. After long periods of testing and experimentation, the studio is now in the stage of polishing the game and putting in the finishing touches. According to Kojima, the goal is in sight.
The vast environments of the game are filled with content – not just enemies, but also items and ‘various interactive elements’, which are now being balanced. Kojima is satisfied with how things are shaping up.
اینکه بازی در مراحل پولیش قرار داره و مراحل پایانی رو بهرحال داره پشت سر میگذاره ! بعدشم توضیح میده که بیشتر محیط ها و آیتم ها، قرار گیری دشمن ها و نحوه تعامل با اونها به صورت کامل بالانس شده و همه چیز خوب پیش میره..
As explained before, the game will feature a ‘freely assembled episodic format’, comparable to a tv series. The story won’t be told in a linear way but will be gradually pieced together as the player progresses.
داستان هم بطور کامل خطی روایت نمیشه ولی خب تا پایان بازی تیکه های پازل به صورت کاملی جمع بندی میشن که باعث میشه شما بطور کامل داستان رو درک کنین.
I never set out to create a franchise called Metal Gear”, Kojima said. The game would originally have a different title, but they decided to name it after the main enemy weapon. And now that the series is known as Metal Gear, there is no going back. It has to have a Metal Gear. According to Kojima, the bipedal walking tanks in MGSV are inspired by sci-fi movies of the era. “Certain aspects are realistic, but when it comes to high-tech weapons and walking tanks, what you’re seeing are visions of the future to the lens of that era.” But Kojima also looked at failed military R&D projects. He hopes people will appreciate the details and enjoy the atmosphere of sci-fi from 1984.
کوجیما میگه که اصلا نمیخواسته اسم این بازی (که بعد ها سری شده..) متال گیر باشه. در اصل این بازی یه عنوان دیگه ای داشته. اما چون دشمن های اصلی این بازی از جنس آهن و تیکه های مکانیکی بودن، این اسم رو انتخاب کردن.
حالا هم که کل سری با نام متال گیر شناخته میشه، هیچ راه برگشتی هم نداریم. کوجیما میگه که این روبات های تانک مانندی که روی دو پا راه میرن و شما اون رو در کل سری مشاهده میکنین، الهام گرفته شده از فیلم های علمی-تخیلی هستن ! هرچند که بعضی قسمت هاش برگرفته شده از واقعیت هست، ولی خب طوری تلفیق شده که دید شما از اون به عنوان آیندگان خیلی دور یاد بشه و چنین حسی رو به شما بده ! در اخر هم امیدواره که شما از این فضاسازی و اتمسفری که برگرفته شده از فیلم های علمی تخیلی دهه 80 هست لذت ببرین.
Kojima explained how he works together with Yoji Shinkawa for character design. Hideo comes up with name, age, habits, background and language. Shinkawa then gets to work. Kojima checks the designs and gives feedback. Their two booths are next to each other so they can communicate constantly. After the basic design is decided upon, Kojima leaves Shinkawa to it. Usually, the two are constantly working together, but sometimes Shinkawa surprises him with something that is very different from what he originally asked for. “That’s the really fun part of working with him.” Kojima said. “Several characters in The Phantom Pain are the result of this.”
اینجا کوجیما کمی هم از کار کردن با Yoji Shinkawa میگه ! میگه که به اون اطلاعاتی مثل سنّ، پیش زمینه زندگی، سرگرمی ها و هدف هاش و ... اینجور چیزها رو میده، بعد اون طبق سلیقه خودش یه کرکتر رو با چنین مضمونی خلق میکنه ! کوجیما در این مرحله بررسی انجام میده و فیدبک کار رو به اون میگه ! اونها در این مواقع خیلی بهم نزدیک هستن و خیلی هماهنگ کار میکنن ! بعد از اینکه نمونه کارهای اولیه انجام شد، دیگه کوجیما به شیناکاوا کاری نداره، از اینجا به بعد خودش تمامی کارها ر و انجام میده ! کوجیما میگه که حتی بعضی اوقات بعد از اتمام کار و ارائه دادن خروجی، من رو خیلی شگفت زده میکنه ! کار کردن با اون واقعا برای من لذت بخشه ! حتی بعضی از کرکترهای داخل فانتوم پین نتیجه کارهای ایشون هستش !
Building the FOX Engine was vital for this project to succeed. Kojima explained how with Metal Gear Solid 4, he tried to do sort of an open world approach, but couldn’t realize it at the time. “I felt we were also lacking behind western studios in other areas like physics simulation, lightning and rendering techniques as well.” This is what lead to to creation of the FOX Engine. Now, small teams of specialists can individually work on the things they are best at. MGSV differs greatly from MGS4, both in terms of development methods as in terms of content.
ساخت موتور گرافیکی فاکس، واقعا امری حیاتی برای ما بود ! اون زمان کوجیما هدفش این بوده که نسخه چهارم بازی رو بیشتر شبیه به یک دنیای باز خلق کنه، ولی نتونسته چنین کاری رو انجام بده ! از این لحاظ فکر میکرده که نسبت به استودیوهای غربی ضعف هایی رو داشتن ! مثلا شبیه سازی فیزیک، نورپردازی ها و تکنیک های رندرینگ! همین بود که باعث شد فاکس انجین به چنین مرحله ای از پیشرفت برسه ! حالا دیگه حتی تیم های کوچکی از حرفه ها هم میتونه به راحتی با این موتور کنار بیان و کارشون رو انجام بدن ! مراحل تولید و مُتدهای ساخت متال گیر 5 کلا با نسخه چهارم فرق میکنه، چه از لحاظ محتوا، چه از لحاظ ساهت و تولید !
Kojima noted how these days with online connectivity, there’s always other people in the world playing the same thing. At a certain point in the game, you’ll be able to attack other players’ Mother Bases, or join as allies.
متال گیر آنلاین رو هم کمی توضیح داده که میتونین شما به مادر بیس دیگر پلیرها حمله کنین و یا به عنوان متحد با اونا همراه بشین.
As we know by now, Snake won’t speak much in The Phantom Pain. According to Kojima, the character has always been an extension of the player, an alter ego. “I made a very conscious effort this time to bring Snake closer to the player’s perspective.” Kojima explained. “As much as possible, Snake will act based on the player rather than doing things like making spontaneous comments or flirting with women.” He once again made a comparison to Mad Max, where the characters around him are expanding the story.
همینطور که میدونین، اسنیک دیگه در این نسخه زیاد صحبت نمیکنه ! من سعی کردم که شخصیت این کرکتر رو در این نسخه با میزان دید مخاطب همگام و توسعه کنم! یعنی اینکه دیگه مثلا به صورت خودش جوش اسنیک نمیاد که با هر زنی لاس بزنه و صحبت کنه، (یعنی اینکه از نظر محتوایی و گفتار فایده ای در استوری تلینگ بازی نداره..)
بازم اینبار کوجیما اسنیک رو با MAD MAX مقایسه میکنه ! اینکه کرکترهای دور و بر اسنیک باعث میشن تا ما متوجه روند داستان و پیشرفت اون بشیم تا خود اون !
*البته دوستان رفتار و حالات اسنیک در این قضیه تاثیر بسیاری داره..
Lastly, Kojima was given an opportunity to leave his fans a message. “We’re putting everything we have into redefining the concept of strategic freedom in open world gaming, as we sprint towards release during this critical phase.” Kojima said. “It’s been challenging, but also immensely rewarding, and I can’t wait for fans to experience what I think will be the most interesting game in the franchise. Please, look forward to it.”
همونطوری که ما با تمام قوا نسبت به این آزادی عمل حساس بودیم، تمامی انرژی مون رو روی این نسخه از بازی گذاشتیم تا تجربه ای دنیای باز و با استراتژی های مختلف رو در خدمت پلیرها به ارائه بزاریم، شاید خیلی چالش برانگیز باشه، ولی خب خیلی لذت بخشه ! و من نمیتونم صبر کنم تا ببینم طرفداران اون رو تجربه کنن ! فکر میکنم جالب ترین نسخه از کل این سری همین نسخه باشه ! منتظر باشین !
Kojima talks about MGSV: The Phantom Pain ***8211; story, characters and closing the loop on the saga | Metal Gear Informer
===========
خب مثل اینکه وقتشه هماهنگ کنیم زنگ بزنیم تهدید به مرگش کنیم کوجیما رو دفعه پیش یه بنده خدایی زحمتشو کشید ایندفعه فک کنم خودمون باید بیافتیم دنیال شمارش
biggrin1.gif
yahoo_22.gif
آره امید راست میگی، یادمه یکی از مجله های بازی رایانه که مال سال 2008 بودش، (شماره ش یادم نیست..) همین مطلب تهدید کردن کوجیما رو در قسمت اخبار مجله تیتر کرده بودن، که من از اونجا خوندم و متوجه شدم طرفدارا چه تعصبی دارن !
biggrin1.gif
جالبه از کُل مطالب اون مجله، فقط همین قسمت ـش رو یادم مونده !
biggrin1.gif
یادش بخیر..
 
آخرین ویرایش:
خب مثل اینکه وقتشه هماهنگ کنیم زنگ بزنیم تهدید به مرگش کنیم کوجیما رو دفعه پیش یه بنده خدایی زحمتشو کشید ایندفعه فک کنم خودمون باید بیافتیم دنیال شمارش :دی :|
مَزَنه کلیه چنده ؟ میشه باندل و کالکشن و همه چیو باهم گرفت ؟ :دی

دوست داشتم بیافته اواخر سال میلادی چون اگه واقعاً‌ آخرین متال گیر باشه دوست دارم با قدرت هر چه تمام تر باشه و اینطوری بیشتر تشنه میشیم و خودمون رو آماده تر می کنیم، برای امثال مایی که 2 سال و خورده ای داریم انتظار می کشیم شهریور سال دیگه یعنی هفته بعد!‌ و کم کم خودمون هر چی بهش نزدیک میشیم آماده تر می کنیم و یادتون نره که یه E3 و یه تریلر جادویی و باشکوه دیگه از کوجیما و MGSV داریم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or